abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38279036

[SC] WO Rechten # 14

Het belangrijkste topic van dit forum. Met de sappigste roddels over de Tony, de JB en de hoorcolleges, en alle details over het nut van bestuursfuncties voor je cv. Uiteraard ben je het gaafst als je in Utrecht Tilburg studeert, maar ook andere mensen zijn hier van harte welkom om mee te praten.

Regelmatige bezoekers van deze reeks:

Universiteit Utrecht
Leonoor
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
Argento
Diederik_Duck (?)

Universiteit van Tilburg
Sovereign
Pool
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla

Radboud Universiteit
Thisbe
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub
VeX-

Universiteit Maastricht
Law.

Open Universiteit
_-rally-_

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd.

En sluit je dit topic dan hoor je uiteraard zelf het volgende deel te openen...

pi_38279092
DD, ik gok dat je in Utrecht studeert, heb ik je goed erbij gezet?
pi_38279153
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:54 schreef Sessy het volgende:

[..]

Is een berekening van onze hoorcollegedocent die les gaf over de Algemene Wet Gelijke Behandeling, niet van mij. Ging over twee homo's die heel nodig bij de NADB wilden dansen (en dat vervolgens mochten, 1 keer hebben gedaan en sindsdien nooit meer).
Och, die casus weer
Die hebben ze aan het begin van Oefenrechtbank ook weer gebruikt. Dacht ik net dat ik van ze af was...

Overigens wordt gefluistered dat één van de twee docenten ook één van de twee dansers was.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_38279216
Nee, dat is niet zo. Wel is de docent de levenspartner van 1 van die twee dansers, en heeft hij dan ook zelf die homoseksuele dansers verdedigd bij de awgb. Een kennis van mam van 't dansen (ons mam dans(te) in de hoofdklasse senioren (hoogste in NL) en wonnen regelmatig wat dus ze kent nogal wat mensen daar), die jureerde die wedstrijd waar ze aan meededen. Ze zei zelf dat ze geen idee had hoe je dat nou met elkaar moest vergelijken...

Ohja en die vent die je altijd ziet zitten bij Dancing with the Stars, Cor? Die is er dus voor verantwoordelijk dat ze voortaan mogen meedansen...
Ik heb niks tegen homo's, ik heb echt helemaal niks tegen homo's, ik houd volgens zo'n internettest over onbewuste vooroordelen meer van homo's dan van hetero's (wat wel eens kan kloppen), maar het ziet er gewoon niet uit als twee mannen met elkaar dansen, ja sorry hoor. Plus, er is al een tekort aan danspartners en dan gaan ze nog samen dansen ook.

Die casus kreeg je ook bij Recht en Maatschappij (voornamelijk dus), bij POR, bij Grondrechten, en ik dacht nog ergens. Ik wou dat ze er over ophielden, serieus.

Pikant detail: de oudste en kaalste van het dansende homopaar danst de vrouwelijke partij...
pi_38279335
Ut recht in Utrecht
pi_38279347
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:02 schreef Sessy het volgende:
Ik wou dat ze er over ophielden, serieus.
Bij de OU hoor je er niets over
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 20:37:55 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_38280517
*loodje*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_38281004
Opende ik nét een topic.

Sorry Sessy
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:54:33 #9
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38281105
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:59 schreef Sessy het volgende:
DD, ik gok dat je in Utrecht studeert, heb ik je goed erbij gezet?
Dat gokken wij hier in Utrecht ook (de wildste roddels over wie het zou kunnen zijn doen inmiddels de ronde).

Maar even over ali, alimentatieberekening. De behoefte van de kinderen hangt samen met de leeftijd en hoeveel kinderen er per gezin zijn (kinderbijslagpunten enzo) en het inkomen van beide ouders gezamenlijk tijdens het huwelijk. Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom
Nulla verba sed acta
pi_38281453
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom
Dat blijft sinds de Oefenrechtbank voor mij voor altijd het kantoor van de penisbreuken
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_38282790
quote:

[..]

Dat gokken wij hier in Utrecht ook (de wildste roddels over wie het zou kunnen zijn doen inmiddels de ronde).

Maar even over ali, alimentatieberekening. De behoefte van de kinderen hangt samen met de leeftijd en hoeveel kinderen er per gezin zijn (kinderbijslagpunten enzo) en het inkomen van beide ouders gezamenlijk tijdens het huwelijk. Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:
- Hij probeert erg intelligent over te komen wat erop kan duiden dat het een stakker is met 15 ECTS in zijn eerste jaar.
pi_38282877
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:
- Hij probeert erg intelligent over te komen wat erop kan duiden dat het een stakker is met 15 ECTS in zijn eerste jaar.
Met 15 ECTS in het 1e jaar word je eraf geschopt .
30 ECTS in het 1e jaar is natuurlijk geweldig .
pi_38283143
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 21:43 schreef VoreG het volgende:

[..]

Met 15 ECTS in het 1e jaar word je eraf geschopt .
30 ECTS in het 1e jaar is natuurlijk geweldig .
DD is wat jaartjes ouder dan jij mien jong. Toen golden die mooie regels jammer genoeg nog niet!

Even een hilarisch feitje:
Volgens de stamboom van Keno Don Rosa is Diederik een zoon van Driekus Duck en Zwaantje Meerkoet.

[ Bericht 8% gewijzigd door The_Duce op 27-05-2006 21:58:58 ]
pi_38283942
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef The_Duce het volgende:

[..]

15 ECTS , he het is wel een rechtenstudie he geen loodzware betastudie. Maar ik kom dus intelligent over? Moet ik dan niet ook intelligent zijn om die indruk te kunnen wekken?
pi_38284607
Een nieuw topic
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:17:39 #16
1239 Singa
Fear me!
pi_38286737
Mag je alleen als rechtenstudent in de OP?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:37:32 #17
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38287466
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 21:01 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Dat blijft sinds de Oefenrechtbank voor mij voor altijd het kantoor van de penisbreuken
Wie was het?!?!
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 22:13 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

15 ECTS , he het is wel een rechtenstudie he geen loodzware betastudie. Maar ik kom dus intelligent over? Moet ik dan niet ook intelligent zijn om die indruk te kunnen wekken?
Neuh, grote mond-klein brein effect zeg maar.
Hoewel er ook al kloon-speculaties de ronde doen ben ik het daar overigens niet mee eens.

Maar ik vraag het toch maar even, om alle onzekerheid uit de weg te ruimen: kennen wij elkaar...?
Nulla verba sed acta
pi_38287519
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:51 schreef Morrigun99 het volgende:
Opende ik nét een topic.

Sorry Sessy
Er stond duidelijk in de OP van deel 14 dat wie de topic sluit, een nieuw topic opent. Die clausule heb ik maar even overgenomen, lijkt me wel zo makkelijk.

Hoe is met je magisterambities morri?
pi_38287585
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:17 schreef Singa het volgende:
Mag je alleen als rechtenstudent in de OP?
Wat studeer je dan? Ik denk dat recht&management studenten ook wel mogen, die krijgen tenslotte een master recht en een master management.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:43:41 #20
1239 Singa
Fear me!
pi_38287720
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:40 schreef Sessy het volgende:

[..]

Wat studeer je dan? Ik denk dat recht&management studenten ook wel mogen, die krijgen tenslotte een master recht en een master management.
zie sig.
pi_38290207
Ohja. Nee, dan mag je niet in de OP. Lekker puh!
pi_38293479
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:38 schreef Sessy het volgende:

[..]

Hoe is met je magisterambities morri?
Dinsdag gesprek met sollicitatiecommissie en huidige secretaris.
pi_38293555
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:55 schreef Sessy het volgende:
Ohja. Nee, dan mag je niet in de OP. Lekker puh!
We kunnen toch wel een kopje maken in de OP met 'afvalligen - zij die wel zouden willen maar niet kunnen'
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_38295275
Ik doe dan wel recht & maangement, maar ik voel me veel meer rechten-student dan economie-student, dus ik vind dat ik in de OP moet blijven staan

Geneeskunde daarentegen...

Sessy: In Tilburg kunnen R&M studenten de master Recht & Management doen. Gewoon één master dus.
quote:
Dat zijn de trema-normen toch? (Wat je al niet leert als je een middagje oefenrechtbank gaat kijken )
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  zondag 28 mei 2006 @ 11:41:55 #25
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_38295295
Binnenkort lid van team www.rechtopjerecht.nl

tevens tvp
Before all else, be armed.
pi_38314204
Zeg, zijn jullie bekend met de zgn. draaideurcontructie? (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaideurconstructie). Ik heb het gevoel dat ik daar nu "slachtoffer" van ben.
Ik zat mijn administratie m.b.t. mijn uitzendwerk (via Randstad, Utrecht) eens door te kijken en daar viel me iets vreemds op. Toen ik via Randstad Utrecht werkte begon ik zoals het hoort in 'fase A', en naar een jaar kwam ik in Fase B (nieuw contract) terecht. Tot zover prima. Echter, toen vorig jaar fase B afliep kwam ik terecht bij een verlengde van Randstad Uitzendbureau, namelijk Randstad P/Flex. Ik keek net even naar m'n P-Flex contract en daar staat weer dat ik in Fase A ben beland.

Dat zou natuurlijk C moeten zijn! Voorbeeld van een klassieke draaideurcontructie doordat werkgever via een 'ander' uitzendbureau je weer terug bij af wil laten beginnen? Of mag dit. Jullie meningen graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2006 21:38:52 ]
pi_38316731
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zeg, zijn jullie bekend met de zgn. draaideurcontructie? (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaideurconstructie). Ik heb het gevoel dat ik daar nu "slachtoffer" van ben.
Ik zat mijn administratie m.b.t. mijn uitzendwerk (via Randstad, Utrecht) eens door te kijken en daar viel me iets vreemds op. Toen ik via Randstad Utrecht werkte begon ik zoals het hoort in 'fase A', en naar een jaar kwam ik in Fase B (nieuw contract) terecht. Tot zover prima. Echter, toen vorig jaar fase B afliep kwam ik terecht bij een verlengde van Randstad Uitzendbureau, namelijk Randstad P/Flex. Ik keek net even naar m'n P-Flex contract en daar staat weer dat ik in Fase A ben beland.

Dat zou natuurlijk C moeten zijn! Voorbeeld van een klassieke draaideurcontructie doordat werkgever via een 'ander' uitzendbureau je weer terug bij af wil laten beginnen? Of mag dit. Jullie meningen graag.
Zoals je 't zegt, klinkt 't logisch. Ik zou even dat arrest van de HR opzoeken en een mooie brief schrijven
pi_38318618
Profi, Umm!
  zondag 28 mei 2006 @ 23:14:15 #29
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_38318762
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:09 schreef Sessy het volgende:
Profi, Umm!
Thanx!!
Before all else, be armed.
pi_38338225
Morgen tentamen Inleiding Ondernemingsrecht

Ik weet niet zo goed wat ik van dat vak moet denken. Het is eigenlijk niet eens zo ingewikkeld als je vertegenwoordigingsbevoegdheid en interen en externe aansprakelijkheid snapt. Ik heb vak meer moeite met het uitvinden wat ze nou eigenlijk willen weten dan met het beantwoorden van de vraag.

Alleen die 55 arresten zijn vervelend. Vooral die namen zijn om te huilen.

Hoe lang is zo'n tentamen? Ik heb een oefententamen gehad met twee casussen ter waarde van 32 en 33 punten. Is dat het hele tentamen of zat er vorig jaar nog een derde vraag bij?
pi_38338417
Ik heb 'm morgen ook, stoel I22 en ik ben geloof ik wel de enige met ontheffing van de geen-jassen-en-tassen regeling en bril, dus kom gerust buurten ik ben wel benieuwd wie je bent.
Geen punaises en momentlijm op die plek graag.
pi_38338506
Ik zit op rij T. Ga maar op zoek naar een meisje met een leesbril

[ Bericht 6% gewijzigd door bladibladibla op 29-05-2006 19:36:16 ]
pi_38353769
Nou, zet uw beste beentje voor. En Sessy, je vraagt erom dat ze je stoel met pek besmeren
pi_38354720
Da's niet leuk. Ik heb morgen een kutdag, eerst moet ik om halfzes op wat vreselijk is aangezien ik een nachtmens ben, daarna heb ik een kuttentamen, na dat tentamen moet ik naar de tandarts om wat waarschijnlijk m'n eerste gaatje in m'n volwassenentanden is te dichten, daarna brak voor de tv hangen met m'n vriend omdat ik 'm anders twee weken niet zie omdat ik het druk heb en hij ook, en daarna rolschaatsen tot diep in de nacht.
Dan kan ik geen zooi op m'n stoel gebruiken.
pi_38358641
Life sucks .
pi_38362456
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef MarkzMan_X het volgende:

Bleef je wel dezelfde werkzaamheden verrichten? Kijk dan in art. 14 lid 4 van de ABU cao. Er kan sprake zijn van opvolgend werkgeverschap en dan gaan je opgebouwde rechten wat betreft het fasensysteem mee.
Lelijke @@p!
pi_38367242
Pfff het laatste onderwerp behandeld voor de tentamens, de schadevergoeding...
Lastig onderwerp met het zelfstandig schadebesluit, de weg naar de burgelijke rechter en de bestuursrechter etc.
pi_38368604
Sessy, hoe ging het bij jou?

Bij mij ging het wel: ik wist eigenlijk overal wat ze wilden dat ik opschreef alleen die arresten erbij noemen was wat moeilijker. Ik was 5 minuten voor tijd klaar, ik zag dat jij nog druk aan het schrijven was.

Leuk dat je nog even langs kwam trouwens! Ik had al wel gekeken of ik iemand herkende die op de foto's uit je fotoboek leek, maar ik zat naar rij I tek ijken dus was een beetje verbaasd toen jij in een keer voor mijn neus stond
pi_38369718
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 11:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Bleef je wel dezelfde werkzaamheden verrichten? Kijk dan in art. 14 lid 4 van de ABU cao. Er kan sprake zijn van opvolgend werkgeverschap en dan gaan je opgebouwde rechten wat betreft het fasensysteem mee.
Werkzaamheden zijn hetzelfde gebleven. Zelfs de standaardtruuk (waar de rechter maling aan heeft ) van de werkgever om mij in contract 1 + 2 een andere functienaam toe te dichten dan in contract 3 wordt gehanteerd. Wat een paupers ook.
Dank overigens voor dat artikel, is precies wat ik zocht.

Overigens duurt het nog wel even voordat ik over dit onderwerp aan de bel trek. Ik heb nog twee "projecten" lopen bij m'n uitzendbureau. First things first.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2006 14:24:51 ]
pi_38369949
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:16 schreef VoreG het volgende:
Pfff het laatste onderwerp behandeld voor de tentamens, de schadevergoeding...
Lastig onderwerp met het zelfstandig schadebesluit, de weg naar de burgelijke rechter en de bestuursrechter etc.
De tweewegenleer
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:48:12 #41
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38382525
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:24 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Werkzaamheden zijn hetzelfde gebleven. Zelfs de standaardtruuk (waar de rechter maling aan heeft ) van de werkgever om mij in contract 1 + 2 een andere functienaam toe te dichten dan in contract 3 wordt gehanteerd. Wat een paupers ook.
Dank overigens voor dat artikel, is precies wat ik zocht.

Overigens duurt het nog wel even voordat ik over dit onderwerp aan de bel trek. Ik heb nog twee "projecten" lopen bij m'n uitzendbureau. First things first.
Maar feitelijk is het voortgezet werkgeverschap natuurlijk, let eens wat beter op in die werkgroepen wil je?!
Nulla verba sed acta
pi_38384976
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De tweewegenleer
Nou jippie .
pi_38390346
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:48 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Maar feitelijk is het voortgezet werkgeverschap natuurlijk, let eens wat beter op in die werkgroepen wil je?!
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!
pi_38396203
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!
Ja, idd. Ik zeg maar altijd zo: “Ceterum censeo Carthaginem esse delendam."
pi_38402936
Laatste bijles gehad voorafgaande aan het tentamen. Ik heb er vertrouwen in, komt helemaal goed.
pi_38403851
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:26 schreef VoreG het volgende:
Laatste bijles gehad voorafgaande aan het tentamen. Ik heb er vertrouwen in, komt helemaal goed.
Succes met je tentamen!

Ik heb vanmiddag Sociaal recht. Moet lukken aangezien ik dat vak volg met studenten Personeelswetenschappen die helemaal flippen als ze een wetbundel zien (en die dus ook niet doorhebben dat bijna alles daar in staat )
pi_38417582
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:54 schreef bladibladibla het volgende:
Sessy, hoe ging het bij jou?
Je denkt toch niet dat ik de goede stoel opgeef he Straks liggen er punaises op nee dankje.
Neuh ik had me gewoon vergist in de plaats, had bij een ander tentamen gekeken.

Het ging... Eh. Nou ik wist alles op 1 vraag van 5 punten na, en op het laatst moest ik nog een kantje overschrijven omdat ik echt de ene op de andere onbegrijpelijke kromme zin had gestapeld, dus dat was dat drukke schrijven op het einde, maar mijn probleem was eigenlijk dat ik dus wel alles had, maar lang niet overal de artikelen bij had. Het vervolgvak (wat ik al geleerd heb afgelopen semester) is namelijk open boek tentamen, dus al die arresten en artikelen moest ik gaan opzoeken en die heb ik er dus ook voor een heel groot deel niet bij vermeld. En da's kut, want daar kreeg je nu juist de punten voor. Ik was het laatste uur, op het overpennen van dat kantje na, alleen maar bezig artikelen en arresten op te zoeken en het eerste uur voor de helft ook. Voor dat tentamen zelf had je een uurtje nodig, ware het dus niet dat je artikelen moest vermelden.

M'n vriend denkt een kroket van mij te goed te hebben. Hij heeft het vervolgvak met 8,5 gehaald, en hier denkt hij gezakt te zijn! Als dat zo is krijgt hij een kroket, ik geloof het niet want hij is nog nooit ergens voor gezakt, maar dat hij het een loodzwaar tentamen vond en catastrofaal tijd tekort kwam geeft al aan hoe dat met dat tentamen zat... Ik denk dat jij echt een van de heel weinigen was die vroeger klaar waren, bijna iedereen zat er nog toen je moest stoppen met schrijven.

Ik ga POR niet herkansen, ik laat die 6,5 staan hoe zonde dat ook is. Ik moet m'n theorie opnieuw halen, voor de 7de juli, en die dag is de enige mogelijkheid. M'n rijbewijs heb ik harder nodig dan een goed punt voor POR.
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:13:42 #48
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38417774
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Maak dan ook niet zo'n lang verhaal van iets wat in feite geen probleem is... De aandacht verslapt dan he...
Nulla verba sed acta
pi_38434825
Even een update:

- sollicitatiegesprek voor het Dagelijks Bestuur van Magister ging erg goed voor m'n gevoel. Ze gaven een enkele keer zelfs aan onder de indruk te zijn. Nu gaan ze een advies schrijven en de beslissing aan het Algemeen Bestuur overlaten. Heb er goede hoop op (gezien het feit dat veel AB'ers mijn capaciteiten wel kennen).

- de annotatie voor EGR heb ik gehaald. Na de herschrijving bleek hij goed genoeg.

- een 6,5 voor Europese Strafrechtsgeschiedenis. Op zich wel tevreden. Als de tijd het toelaat ga ik hem zeker herkansen.
pi_38435389
Ik zal voor je duimen Morrigun!
quote:
http://www.fok.nl/topic/862978/1/50#38417582]woensdag 31 mei 2006 18:05[/url] schreef Sessy het volgende:[/b]
Ik was het laatste uur, op het overpennen van dat kantje na, alleen maar bezig artikelen en arresten op te zoeken en het eerste uur voor de helft ook. Voor dat tentamen zelf had je een uurtje nodig, ware het dus niet dat je artikelen moest vermelden.
Ik was alle arresten kwijt, dus die heb ik elke keer moeten opzoeken. Bij die vraag over de BV i.o. lag mjn arrestenbundel open bij HR Rabobank/Niezink dus dat was echt mazzel.
Ik ben er nu achter dat ondernemingsrecht niet eens zo heel moeilijk is. Je moet alleen weten waar je moet zoeken.

Dinsdag mijn laatste tentamen. Nu nog moed verzamelen om weer te beginnen met studeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')