Och, die casus weerquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:54 schreef Sessy het volgende:
[..]
Is een berekening van onze hoorcollegedocent die les gaf over de Algemene Wet Gelijke Behandeling, niet van mij. Ging over twee homo's die heel nodig bij de NADB wilden dansen (en dat vervolgens mochten, 1 keer hebben gedaan en sindsdien nooit meer).
Bij de OU hoor je er niets overquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:02 schreef Sessy het volgende:
Ik wou dat ze er over ophielden, serieus.
Dat gokken wij hier in Utrecht ook (de wildste roddels over wie het zou kunnen zijn doen inmiddels de ronde).quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:59 schreef Sessy het volgende:
DD, ik gok dat je in Utrecht studeert, heb ik je goed erbij gezet?
Dat blijft sinds de Oefenrechtbank voor mij voor altijd het kantoor van de penisbreukenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom![]()
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat gokken wij hier in Utrecht ook (de wildste roddels over wie het zou kunnen zijn doen inmiddels de ronde).
Maar even over ali, alimentatieberekening. De behoefte van de kinderen hangt samen met de leeftijd en hoeveel kinderen er per gezin zijn (kinderbijslagpunten enzo) en het inkomen van beide ouders gezamenlijk tijdens het huwelijk. Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom![]()
Met 15 ECTS in het 1e jaar word je eraf geschoptquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:
- Hij probeert erg intelligent over te komen wat erop kan duiden dat het een stakker is met 15 ECTS in zijn eerste jaar.
DD is wat jaartjes ouder dan jij mien jong.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:43 schreef VoreG het volgende:
[..]
Met 15 ECTS in het 1e jaar word je eraf geschopt.
30 ECTS in het 1e jaar is natuurlijk geweldig.
15 ECTSquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:
- Hij probeert erg intelligent over te komen wat erop kan duiden dat het een stakker is met 15 ECTS in zijn eerste jaar.
Wie was het?!?!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:01 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Dat blijft sinds de Oefenrechtbank voor mij voor altijd het kantoor van de penisbreuken![]()
Neuh, grote mond-klein brein effect zeg maar.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
15 ECTS, he het is wel een rechtenstudie he geen loodzware betastudie. Maar ik kom dus intelligent over? Moet ik dan niet ook intelligent zijn om die indruk te kunnen wekken?
Er stond duidelijk in de OP van deel 14 dat wie de topic sluit, een nieuw topic opent. Die clausule heb ik maar even overgenomen, lijkt me wel zo makkelijk.quote:
Wat studeer je dan? Ik denk dat recht&management studenten ook wel mogen, die krijgen tenslotte een master recht en een master management.quote:
zie sig.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:40 schreef Sessy het volgende:
[..]
Wat studeer je dan? Ik denk dat recht&management studenten ook wel mogen, die krijgen tenslotte een master recht en een master management.
We kunnen toch wel een kopje maken in de OP met 'afvalligen - zij die wel zouden willen maar niet kunnen'quote:Op zondag 28 mei 2006 00:55 schreef Sessy het volgende:
Ohja. Nee, dan mag je niet in de OP. Lekker puh!![]()
![]()
Dat zijn de trema-normen toch? (Wat je al niet leert als je een middagje oefenrechtbank gaat kijkenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:
Maar even over ali, alimentatieberekening. De behoefte van de kinderen hangt samen met de leeftijd en hoeveel kinderen er per gezin zijn (kinderbijslagpunten enzo) en het inkomen van beide ouders gezamenlijk tijdens het huwelijk. Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom![]()
Zoals je 't zegt, klinkt 't logisch. Ik zou even dat arrest van de HR opzoeken en een mooie brief schrijvenquote:Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zeg, zijn jullie bekend met de zgn. draaideurcontructie? (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaideurconstructie). Ik heb het gevoel dat ik daar nu "slachtoffer" van ben.
Ik zat mijn administratie m.b.t. mijn uitzendwerk (via Randstad, Utrecht) eens door te kijken en daar viel me iets vreemds op. Toen ik via Randstad Utrecht werkte begon ik zoals het hoort in 'fase A', en naar een jaar kwam ik in Fase B (nieuw contract) terecht. Tot zover prima. Echter, toen vorig jaar fase B afliep kwam ik terecht bij een verlengde van Randstad Uitzendbureau, namelijk Randstad P/Flex. Ik keek net even naar m'n P-Flex contract en daar staat weer dat ik in Fase A ben beland.
Dat zou natuurlijk C moeten zijn! Voorbeeld van een klassieke draaideurcontructie doordat werkgever via een 'ander' uitzendbureau je weer terug bij af wil laten beginnen? Of mag dit. Jullie meningen graag.
Thanx!!quote:Op zondag 28 mei 2006 23:09 schreef Sessy het volgende:
Profi, Umm!
Bleef je wel dezelfde werkzaamheden verrichten? Kijk dan in art. 14 lid 4 van de ABU cao. Er kan sprake zijn van opvolgend werkgeverschap en dan gaan je opgebouwde rechten wat betreft het fasensysteem mee.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zeg, zijn jullie bekend met de zgn. draaideurcontructie? (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaideurconstructie). Ik heb het gevoel dat ik daar nu "slachtoffer" van ben.
Ik zat mijn administratie m.b.t. mijn uitzendwerk (via Randstad, Utrecht) eens door te kijken en daar viel me iets vreemds op. Toen ik via Randstad Utrecht werkte begon ik zoals het hoort in 'fase A', en naar een jaar kwam ik in Fase B (nieuw contract) terecht. Tot zover prima. Echter, toen vorig jaar fase B afliep kwam ik terecht bij een verlengde van Randstad Uitzendbureau, namelijk Randstad P/Flex. Ik keek net even naar m'n P-Flex contract en daar staat weer dat ik in Fase A ben beland.
Dat zou natuurlijk C moeten zijn! Voorbeeld van een klassieke draaideurcontructie doordat werkgever via een 'ander' uitzendbureau je weer terug bij af wil laten beginnen? Of mag dit. Jullie meningen graag.
Werkzaamheden zijn hetzelfde gebleven. Zelfs de standaardtruuk (waar de rechter maling aan heeftquote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Bleef je wel dezelfde werkzaamheden verrichten? Kijk dan in art. 14 lid 4 van de ABU cao. Er kan sprake zijn van opvolgend werkgeverschap en dan gaan je opgebouwde rechten wat betreft het fasensysteem mee.
De tweewegenleerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:16 schreef VoreG het volgende:
Pfff het laatste onderwerp behandeld voor de tentamens, de schadevergoeding...
Lastig onderwerp met het zelfstandig schadebesluit, de weg naar de burgelijke rechter en de bestuursrechter etc.
Maar feitelijk is het voortgezet werkgeverschap natuurlijk, let eens wat beter op in die werkgroepen wil je?!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:24 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Werkzaamheden zijn hetzelfde gebleven. Zelfs de standaardtruuk (waar de rechter maling aan heeft) van de werkgever om mij in contract 1 + 2 een andere functienaam toe te dichten dan in contract 3 wordt gehanteerd. Wat een paupers ook.
Dank overigens voor dat artikel, is precies wat ik zocht.
Overigens duurt het nog wel even voordat ik over dit onderwerp aan de bel trek. Ik heb nog twee "projecten"lopen bij m'n uitzendbureau. First things first.
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:48 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Maar feitelijk is het voortgezet werkgeverschap natuurlijk, let eens wat beter op in die werkgroepen wil je?!
Ja, idd. Ik zeg maar altijd zo: “Ceterum censeo Carthaginem esse delendam."quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!
Succes met je tentamen!quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:26 schreef VoreG het volgende:
Laatste bijles gehad voorafgaande aan het tentamen. Ik heb er vertrouwen in, komt helemaal goed.
Je denkt toch niet dat ik de goede stoel opgeef hequote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:54 schreef bladibladibla het volgende:
Sessy, hoe ging het bij jou?
Maak dan ook niet zo'n lang verhaal van iets wat in feite geen probleem is... De aandacht verslapt dan he...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!
Ik was alle arresten kwijt, dus die heb ik elke keer moeten opzoeken. Bij die vraag over de BV i.o. lag mjn arrestenbundel open bij HR Rabobank/Niezink dus dat was echt mazzel.quote:http://www.fok.nl/topic/862978/1/50#38417582]woensdag 31 mei 2006 18:05[/url] schreef Sessy het volgende:[/b]
Ik was het laatste uur, op het overpennen van dat kantje na, alleen maar bezig artikelen en arresten op te zoeken en het eerste uur voor de helft ook.Voor dat tentamen zelf had je een uurtje nodig, ware het dus niet dat je artikelen moest vermelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |