Gelukkig maar.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het twee aparte afdelingen binnen het privaatrecht zijn, maar je zou een redenering naar analogie kunnen loslaten op de onderhavige materie, dat is niet zoals in het strafrecht verboden. Overigens denk ik dat een vordering tot nakoming niet zal slagen, gelijk de wetsbepaling die dat stelt aangaande de huwelijksbelofte.
Neuh geen date, ik heb al een vriend en zo, maar wel ff mailen (ik heb zijn mailadres) voor een try-out wat dansen betreft, wij hebben blijkbaar dezelfde hobby maar geen danspartner dus wie weet. De kans dat 't klikt qua dansen is op zich niet zo heel groot maar je weet maar nooit.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt een dateKomen die eigenlijk ook tot stand middels aanbod en aanvaarding (6:217 BW)?
Je mag er vanuit gaan dat de werknemer niet in de mogelijkheid is om de meetings te volgen. Ik zat zelf ook aan 7:611 BW te denken en minder concreet ook aan het vertrouwensbeginsel.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:28 schreef bladibladibla het volgende:
Is art. 7:611 (goed werkgever, goed werknemer) daar niet op van toepassing?
De werkgever wil blijven werken en heeft niks gedaan waaruit anders blijkt, dus dan zou de werkgever haast gedwongen zijn om de werknemer een kans te bieden om deel te nemen aan een van de meetings.
(Ik vind zelf eigenlijk dat de werknemer ogv datzelfde beginsel ook tijd zal moeten maken om een dergelijke meeting te volgen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van de casus)
Het ligt er helemaal aan wat in de arbeidsovereenkomst staat en hoe daar in de praktijk vorm aan gegeven wordt lijkt me. Als werkelijk sprake is van een oproepcontract, waarbij wn na al die tijd nog steeds gemakkelijk kan weigeren om op te komen dagen, dan heb je best kans dat wg er rechtmatig voor kan kiezen wn niet meer op te roepen.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:20 schreef Morrigun99 het volgende:
Iets anders. Wat vinden jullie hier van:
Een werknemer (hierna: eiser) werkt ongeveer anderhalf jaar iedere zaterdag dezelfde dienst op basis van een nul uren contract. Ineens zegt zijn werkgever (hierna: verweerder) hem niet meer te willen oproepen, omdat alleen op zaterdag werken hem niet up-to-date zou houden van de procedures die gevolgd dienen te worden. Er bestaan doordeweeks gelegenheden om meetings te volgen waarin die procedure updates gevolgd kunnen worden, maar door de studie van eiser ziet deze geen kans overdag aanwezig te zijn.
Collegae van eiser zitten in dezelfde situatie, maar werken één dag deel doordeweek zodat zij aan de eis van verweerder voldoen om up-to-date te blijven.
Wat kan verweerder hier tegen ondernemen?
CBB is volgens mij alleen voor bepaalde wetten die in de bijlage van de WBB worden genoemd. Hoge Raad is vaak wel geschikt voor cassatie, maar je hebt ook nog de CRvB voor ambtenarenzaken en sociale zekerheid.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:45 schreef VoreG het volgende:
Belastingzaken moeten toch naar het CBB?
Hehe, ja, dat is voor beroep ja. Maar in sommige gevallen heb je wel sprongcassatiemogelijkheden.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:13 schreef VoreG het volgende:
Ow stom ik bedoel gerechtshof.
De hoogste belastingrechter is de HR.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:45 schreef VoreG het volgende:
Belastingzaken moeten toch naar het CBB?
Maar dan sla je 1 instantie over, dat is natuurlijk altijd zonde!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:15 schreef Eland het volgende:
[..]
Hehe, ja, dat is voor beroep ja. Maar in sommige gevallen heb je wel sprongcassatiemogelijkheden.
Als beide partijen het over de feiten eens zijn, waarom zou je dan nog een tijd- en geldrovende zaak bij het Hof voeren?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:21 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Maar dan sla je 1 instantie over, dat is natuurlijk altijd zonde!
Tegen de overheid zou ik denk ik ook wel zoveel mogelijk instanties proberen langs te gaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:25 schreef Eland het volgende:
[..]
Als beide partijen het over de feiten eens zijn, waarom zou je dan nog een tijd- en geldrovende zaak bij het Hof voeren?
Mwoah, als je tevreden bent heeft dat in feite niet zo heel veel zin natuurlijk. Alleen zal de overheid in de meeste gevallen niet meedoen aan sprongcassatie denk ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Tegen de overheid zou ik denk ik ook wel zoveel mogelijk instanties proberen langs te gaan.
In private zaken kom je er samen meestal het best vanaf als je het oplost via mediation, arbitrage of een combinatie van beide. Een civiel geschil via de rechtbank, het Hof én de HR uitvechten kost de partijen en de samenleving in elk geval klauwen met geld.
Alvast gefeliciteerd. Secretaris van DB is echt een toppositiequote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Vandaag telefoontje van Magister gehad. De sollicitatie commissie heeft een positief advies over me geschreven voor de functie van secretaris binnen het dagelijks bestuur van Magister.
Dat houdt in dat ik de functie zo goed als zeker heb en enkel wanneer het algemeen bestuur ernstige bezwaren tegen mijn kandidaatstelling heeft, zij het nog tegen kunnen houden op de algemene bestuursvergadering op 27 juni as.
Ik weet nu ook de andere kandidaten en heb er meer dan vertrouwen in dat ik een heel erg leuk jaar tegemoet ga. Ik heb d'r zin an.![]()
![]()
at your service![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |