abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38933569
Ik heb gehoord dat bij veel studieverenigingen enzo een giga vrouwenoverschot is, dus komend jaar schrijf ik me ook maar voor een willekeurige in. Zolang het vrijblijvend is en ze borrels hebben lul ik wel mee. Die van privaat lijkt me wel wat. Met meisjes praten over rechtsoverwegingen van de HR en niet voor nerd uitgemaakt worden, het lijkt me heerlijk.

Veel van die nevenactiviteiten komt toch een vast clubje op af trouwens, een ons kent ons sfeertje. Een vriend van mij doet werkelijk overal aan mee en sleept mij weleens mee. Eerst een of ander symposium en dan borrel. Je moet natuurlijk niet denken dat die borrel bedoeld is om gewoon over domme dingen te praten, nee, je moet netwerken en alles met mate. Niks voor mij. Na 5 bier vond ik het nodig om aan 1 van die Diederik Jannen te vragen of zijn ouders 'een beetje goed geboerd hadden' (hij had net verteld wat ze gestudeerd hadden enzo) Nou dat viel niet echt in goede aarde. Bij het corps zit ik ook al niet dus dat wordt een middelmatig baantje voor mij zoals het er nu naar uitziet.
pi_38935054
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:57 schreef Sessy het volgende:
Ik heb gister morrigun gespot. Hij lijkt niets op zijn avatar.

Sessy is ook geen konijn.
pi_38936526
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:22 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Sessy is ook geen konijn.
Maar ik pak wel altijd salade in de mensa en ik snoep worteltjes.
pi_38938847
quote:
Veel van die nevenactiviteiten komt toch een vast clubje op af trouwens, een ons kent ons sfeertje.
Daar heb je wel gelijk in, maar of je je daardoor tegen moet laten houden is een heel andere vraag. Mensen die aan die activiteiten meedoen zijn ook gewoon mensen en die zijn er echt niet op uit om op anderen neer te kijken.
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 21:43 schreef Sessy het volgende:
Omdat elke keer als ik wil en kan gaan, ik dan een college heb... En je wordt nog altijd op je punten en niet op je symposiabezoeken afgerekend aan het einde van de semester/studiejaar/bachelor/etc.
Meestal zijn die dingen op donderdagmiddag en dan heb ik nog nooit college gehad. De uni probeert volgens mij zelfs die middag vrij te houden om mensen de kans te geven om naar dat soort activiteiten te gaan.

Ik ben in februari naar het Vidar lustrum congres geweest en in die middag heb ik meer geleerd dan van een vak als Rechtsfilosofie B. Tuurlijk krijg ik daar geen cijfer voor, maar het draagt wel bij aan mijn persoonlijke ontplooiing en dat vind ik veel belangrijker.

En ik had een kostuum ter waarde van ¤150 gewonnen dus dat maakt het helemaal leuk om naar zo'n activiteit te gaan
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  zaterdag 17 juni 2006 @ 11:11:24 #205
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38939744
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:19 schreef smvs het volgende:

(Een lang, semi-gefrustreerd verhaal)
Ach leer er mee leven, en zie het maar zo: de middelmaat is OOK heel belangrijk voor de Nederlandse samenleving! Want he, als we geen vuilnismannen hadden....
Nulla verba sed acta
  zaterdag 17 juni 2006 @ 11:15:33 #206
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38939839
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:51 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Gatver, dan heb ik al die tijd de verkeerde persoon in gedachten gehad. Diegene van wie ik dacht dat-ie Morrigun was leek als twee druppels water op z'n avatar, minus dat rare brilletje welteverstaan.
Een veel aanwezig Magister-figuur die op de avatar van Morrigun lijkt.
Ik heb nu gewoon een vermoeden dat ik weet over wie je het hebt!

Maar Morrigun lijkt inderdaad niet op zijn avatar. Ik ook niet op de mijne trouwens.
pi_38945414
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 10:24 schreef bladibladibla het volgende:
Meestal zijn die dingen op donderdagmiddag en dan heb ik nog nooit college gehad. De uni probeert volgens mij zelfs die middag vrij te houden om mensen de kans te geven om naar dat soort activiteiten te gaan.
Wij hadden elke keer europees gemeenschapsrecht in de praktijk... Nou waren die werkcolleges daarvan maar eens in de drie weken of zo maar blijkbaar waren die symposia dat ook.
pi_38946594
Je kunt ook nog altijd naar de ELSA lezingen gaan, die zijn meestal op woensdagavond (of is dat tegelijk met Vrijspraak?)

De lezing van de jurist van Talpa was echt heel erg leuk en leerzaam

Ik weet nu dat de marketingafdeling van Talpa geen powerpointpresentaties kan maken
  zaterdag 17 juni 2006 @ 18:15:55 #209
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38948880
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 16:40 schreef bladibladibla het volgende:
Je kunt ook nog altijd naar de ELSA lezingen gaan, die zijn meestal op woensdagavond (of is dat tegelijk met Vrijspraak?)

De lezing van de jurist van Talpa was echt heel erg leuk en leerzaam

Ik weet nu dat de marketingafdeling van Talpa geen powerpointpresentaties kan maken
Ik ben een keer met ELSA naar Endemol gegaan, die juristen daar hebben ook wel leuk werk met het beschermen van programmaformats en het net-niet-jatten van ideeën van andere programma's.
pi_38953055
Het deel van de lezing om programma-formats vond ik ook het meest interessante onderdeel. Ik heb daar ook een verhaal gehoord over het programma Het Blok. Dat is een Australisch format en een format moet altijd strikt nageleefd worden.

In het format van Het Blok stond omschreven hoe de huizen aan het eind van de serie op een veiling verkocht moesten worden. Dat is in Australië heel erg normaal, maar hier in Nederland dus niet. Toen de eerste serie een flop werd door een ontzettend vage veiling, hebben ze toestemming in Australië moeten vragen om het format van het programma aan te passen.
pi_38953878
Is er ook een topic voor Hbo-Rechten studenten ....
Ik ben namelijk niet zo slim als jullie
hi
  zondag 18 juni 2006 @ 12:39:07 #212
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38967466
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 21:12 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Is er ook een topic voor Hbo-Rechten studenten ....
Ik ben namelijk niet zo slim als jullie
Is er niet, begin het zou ik zeggen!
Nulla verba sed acta
pi_38972943
Morrigun, ben je lief? Ik zoek namelijk nog de laatste 2 WC's van strafprocesrecht en ik schat dat jij ze hebt. Zou je asjeasjeasjeblieft die kunnen inscannen voor mij? Heeeel lief? Please?
Eh ohja - staat er veel belangrijks in dat boek ervan? Ik wil dat vak namelijk dit jaar proberen te halen ik heb er alleen nog bijna niks aan gedaan, heh, maar als ik ervan af ben des te beter dan heb ik straks meer tijd voor mijn eindvak en mijn oefenrechtbank. Ik denk persoonlijk dat it can be done, maar zo nee nouja dan heb ik een syllabus teveel aangeschaft, waarschijnlijk is het nog herbruikbaar ook volgend jaar.
pi_38981116
quote:
Op zondag 18 juni 2006 15:57 schreef Sessy het volgende:
Morrigun, ben je lief? Ik zoek namelijk nog de laatste 2 WC's van strafprocesrecht en ik schat dat jij ze hebt. Zou je asjeasjeasjeblieft die kunnen inscannen voor mij? Heeeel lief? Please?
Eh ohja - staat er veel belangrijks in dat boek ervan? Ik wil dat vak namelijk dit jaar proberen te halen ik heb er alleen nog bijna niks aan gedaan, heh, maar als ik ervan af ben des te beter dan heb ik straks meer tijd voor mijn eindvak en mijn oefenrechtbank. Ik denk persoonlijk dat it can be done, maar zo nee nouja dan heb ik een syllabus teveel aangeschaft, waarschijnlijk is het nog herbruikbaar ook volgend jaar.
Doe ik morgenmiddag voor je. Beloofd. (laatste wc is overigens bijzaak)
Boek heb je in principe helemaal niet nodig. Alle schema's en aantekeningen zijn allesomvattend. Het zou alleen makkelijk kunnen zijn voor wat toelichting. Ik heb het tentamen dan wel niet gehaald; ik wéét dat je het zonder het boek kunt.
pi_38982512
Oeh lief! stvoy_fan1@hotmail.com

Doet er iemand Europees morgen? Ik zit een lijstje met arresten te maken.
pi_38985459
Sorry dat ik jullie topic hier kaap, maar even een vraagje, ik weet dat ik hier als toekomstig arts niet geliefd ben.

Maar hopelijk kunnen jullie mij toch helpen, ik ben op zoek naar iemand die rechten studeert aan de Universiteit van Amsterdam en in het laatste of een na laatste jaar zit.

Misschien kent iemand van jullie iemand die daar in een van die jaren zit en met diegene eventueel in contact kan brengen, zodat ik verder met m'n zoektocht kan

Alvast bedankt.

[edit] Ja dit was een flinke edit, maar bij nader inzien leek mij het vorige berichtje van mij wel erg kort door de bocht.

[ Bericht 36% gewijzigd door Spyronius op 19-06-2006 08:11:31 ]
pi_38988892
Hoe gaat het met jullie met de laatste loodjes? Tot 7 juli hier nog 2 papers, 1 annotatie, 1 presentatie en 2 tentamens. Gaat druk worden!
pi_38989685
brak ik kan echt niet meer ik zie gewoon alles dubbel van vermoeidheid en dat is al een week zo. en ik kan niet zeggen dat ik het niet bijgehouden heb oorspronkelijk.

Dit hele jaar was gewoon brak, nouja kan gebeuren volgend jaar beter.

ik hang ook meer op internet dan dat ik wat doe, ik kan mezelf helemaal niet meer motiveren omdat ik toch de helft van de colleges heb gemist en geen wijs kan uit de stof. ik doe liever dit volgend jaar opnieuw.
pi_38989722
Dit heb ik nu toe van een avond werk:

Van gend en loos: autonome rechtsorde, rechtstreekse werking
Costa enel: voorrang EG recht
Simmental: directe doorwerking, ook in dualistische staten, samenvatting voorgaande 2
Faccini dori: geen horizontale werking richtlijn
Kolpinghuis Nijmegen (?) geen omgekeerd verticale werking richtlijnen bij niet-implementatie
Waalse afvalstoffen: stoffelijke voorwerpen onderwerp van handelstransacties zijn goederen
Poolse prostitues: economisch relevante activiteiten
Bruno Schnitzer: vestigen versus dienstenverlening
Rush Portuguesa: werknemers mogen meeliften op de dienstvrijheid van de werkgever
Duits Bier: verbieden is te zwaar, liever waarschuwen
Baby chen: andere lidstaten hebben te accepteren als iemand in 1 lidstaat de nationaliteit krijgt
Centros: geen u-bocht aangenomen, rechtsgeldige oprichting in 1 lidstaat geldt voor de rest ook.
Inspire Art: idem, NL'se zaak, rechtspersonenrecht met minste beperkingen mag winnen.
Barry Banks: burger niet 2x betalen doordat staten het niet eens worden, gemeenschapstrouw
Garcia Avello: Idem, burgers mogen kiezen
UP Agricultores: volledig stelsel van rechtsbescherming is het streven
Viho: toepassing mededinging: economische eenheid
Courage: schadevergoeding tussen private personen voor shcending gemeenschapsrecht
Diego cali: geen economische activiteit
Ambulanz Glockner: om goede redenen kun je het weer uit het toepassingsgebied van de mededinging gooien.
pi_38995887
Ja, en nu? Zal ik m'n huiswerk ook maar posten .
pi_38999780
Neuh ik dacht misschien heeft iemand er nog wat aan Er zitten hier wel meer mensen die dat vak moesten, ik weet alleen niet of ze het de eerste keer al gehaald hebben.
pi_39000355
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:00 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ja, en nu? Zal ik m'n huiswerk ook maar posten .
Een interessante uitspraak van de HR:
quote:
oge Raad erkent auteursrechtelijke bescherming van origineel geurende parfums

Samenvatting onder de verantwoordelijkheid van de griffier van de Hoge Raad der Nederlanden

Achtergrond
Lancôme brengt onder haar merk Trésor hier te lande een parfum op de markt. Kecofa brengt sinds circa 1993 onder het merk Female Treasure flacons eau de parfum op de markt. Dat merk staat in het Benelux Merkenregister ingeschreven ten name van de heer N. In deze procedure heeft Lancôme Kecofa en N. (hierna ook: Kecofa c.s.) in 2000 gedagvaard voor de rechtbank Maastricht. Lancôme vorderde een verbod op het verhandelen van Female Treasure en op door haar gewraakte reclame-uitingen, op straffe van een dwangsom, alsmede nietigverklaring van het merk Female Treasure, schadevergoeding en winstafdracht met de gebruikelijke nevenvorderingen. Aan deze vorderingen heeft Lancôme ten grondslag gelegd:
(a) dat het merk Female Treasure inbreuk maakt op het merk Trésor,
(b) dat Kecofa zich schuldig maakt aan misleidende reclame in de zin van art. 6:194 BW en
(c) dat sprake is van inbreuk op auteursrecht, aangezien de geur van Female Treasure een getrouwe nabootsing, en daarmee een verveelvoudiging, vormt van de exclusieve geur van Trésor en de verhandeling van deze geur een openbaarmaking is in de zin van art. 12 Auteurswet 1912 (Aw).
Kecofa c.s. hebben daartegen gemotiveerd verweer gevoerd.

De uitspraak van rechtbank en hof
Nadat de rechtbank Maastricht in een tussenvonnis van 18 april 2002 (zie LJnummer: AE1923), hersteld bij vonnis van 23 mei 2002, met betrekking tot de auteursrechtelijke grondslag - onder (c) - had geoordeeld dat de Auteurswet niet in weg staat aan auteursrechtelijke bescherming van een geurcombinatie, mits is voldaan aan de eisen, kort gezegd, die aan een werk in auteursrechtelijke zin worden gesteld, heeft de rechtbank Lancôme en Kecofa tot bewijslevering toegelaten en iedere verdere beslissing aangehouden.
De rechtbank liet Lancôme toe te bewijzen dat de onder het merk Trésor aangeboden geur aan die eisen voldoet en dat de geurcombinatie van Female Treasure als bewerking of nabootsing van die van Trésor moet worden beschouwd; Kecofa mocht bewijzen, kort gezegd, dat de geurcombinatie van Female Treasure niet het resultaat is van ontlening aan Trésor.

Op het door beide partijen ingestelde hoger beroep heeft het hof 's-Hertogenbosch in zijn arrest van 8 juni 2004 (zie LJ nummer AP2368) het vonnis van de rechtbank vernietigd en de op het auteursrecht gebaseerde vordering van Lancôme tegen Kecofa toegewezen. De overige vorderingen van Lancôme tegen Kecofa en die tegen N. heeft het hof afgewezen.

Cassatie bij de Hoge Raad
Kecofa heeft beroep in cassatie ingesteld. Lancôme heeft voorwaardelijk incidenteel cassatieberoep ingesteld, zowel tegen Kecofa als tegen N. In deze procedure treedt voor Kecofa op: mr. R.S. Meijer, advocaat in Den Haag, en voor Lancôme: mr. T. Cohen Jehoram, advocaat in Den Haag, alsmede mr. Ch. Gielen, advocaat in Amsterdam.

Op 16 december 2005 heeft de advocaat-generaal mr. D.W.F. Verkade in zijn advies aan de Hoge Raad geconcludeerd in het principaal beroep tot vernietiging en verwijzing, en in het voorwaardelijk incidenteel beroep tot verwerping; voor zover het voorwaardelijk incidentele beroep is gericht tegen N., strekt zijn advies tot niet-ontvankelijkverklaring van Lancôme in haar beroep.

De uitspraak van de Hoge Raad
De Hoge Raad heeft in zijn arrest van 16 juni 2006 het principale cassatieberoep van Kecofa verworpen. Het incidentele beroep van Lancôme was ingesteld onder de voorwaarde dat het principaal beroep gegrond zou worden bevonden, en behoefde door de verwerping van dat beroep geen behandeling.

In deze uitspraak heeft de Hoge Raad erkend dat de geur van een parfum in aanmerking kan komen voor auteursrechtelijke bescherming. Daarvoor is wel vereist, zoals dat steeds voor auteursrechtelijke bescherming geldt, dat de geur origineel is.
Het is de geur, die beschermd wordt, niet de vloeistof die de geur verspreidt. Dat niet alle bepalingen van de Auteurswet zonder meer toepasbaar zijn op geuren staat niet in de weg aan het uitgangspunt dat de maker van een origineel geurend parfum het auteursrecht kan inroepen ter bescherming tegen namaak. Of sprake is van namaak in auteursrechtelijke zin, heeft het hof in deze zaak vastgesteld aan de hand van een rapport waarin waren opgenomen het resultaat van een onderzoek onder proefpersonen en van een laboratoriumanalyse. Daarop mocht het hof zijn oordeel baseren, zo heeft de Hoge Raad beslist.

Bron: Hoge Raad der Nederlanden
Datum actualiteit: 16 juni 2006

[ Bericht 85% gewijzigd door The_Duce op 19-06-2006 13:55:15 ]
pi_39009844
Hmm geen amsterdammers hier dus?
pi_39012145
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:04 schreef Spyronius het volgende:
Uit de OP:

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub
VeX-

Dus ze zijn er wel
  maandag 19 juni 2006 @ 20:17:01 #225
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_39012262
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:04 schreef Spyronius het volgende:
Nu heb je je spannende verhaal al weggehaald voor ik het kon lezen en moet ik The_Duce weer lastig gaan vallen om te weten te komen wat er stond .

Voorlopig maak ik er dan maar voor dat je een grote onbereikbare liefde in de UB hebt opgedaan. Ze was aan het studeren, je hebt stiekem de titel van haar boek bekeken, en ontdekt dat dat in een mastervak van rechten gebruikt wordt. Nu hoop je dat iemand toevallig weet wie dat lieve blonde meisje is dat nu verdieping onderemingsrecht doet, en vaak in de UB zit, op de 2e verdieping, bij die tafel linksachterin bij het raam. Gisteren om 5 voor half 3 haalde ze een mars uit de automaat op de begane grond .

ongeveer?
Nulla verba sed acta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')