abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39203529
quote:
Op zondag 25 juni 2006 07:46 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

huh ? Heb je 't tegen mij ?
Ja.
Of niet?
Wij mogen alleen master gaan doen als we maximaal 12 sp missen in tilburg waar studeer jij dan
pi_39203897
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:53 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ja.
Of niet?
Wij mogen alleen master gaan doen als we maximaal 12 sp missen in tilburg waar studeer jij dan
Ik schreef toch 'Nergens last van de bij OU'

Ik deed mijn eerste master vak in augustus, toen ik pas halverwege m'n bachelor was. Er zijn wel vakken die een ingangseis kennen, zoals de oefenrechtbank waarmee je je bachelor afsluit en voor je formeel tot je master toegelaten wordt moet je je bachelor gehaald hebben. Maar voor de rest is de OU heel erg flexibel.

Oh ja, voor de scriptie geldt dat je de helft van de master gehaald moet hebben.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_39204230
waar is die OU dan?
pi_39204504
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:17 schreef Sessy het volgende:
waar is die OU dan?
www.ou.nl
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_39204722
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:13 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Hoezo ? Ga jij wel ondertekenen met
[..]
Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt. Zo is het een interessante vraag of je gaat onderteken met je mr.-titel (mr. drs.-titel), initialen en achternaam of slechts met initialen en achternaam. Persoonlijk neig ik naar het laatste. Staat wat persoonlijker.

Dan de ondertekening. Een kleine handtekening getuigt niet van een sterke persoonlijkheid (net als het geven van een slap handje). Gaan we daarom alles lekker fors ondertekenen. Des te groter, des te beter?
pi_39205713
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt.
Is dat zo ? Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht.
quote:
Dan de ondertekening. Een kleine handtekening getuigt niet van een sterke persoonlijkheid (net als het geven van een slap handje). Gaan we daarom alles lekker fors ondertekenen. Des te groter, des te beter?
Ze klagen bij mij altijd dat ik een veel te grote en snelle krabbel zet...
pi_39208195
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt. Zo is het een interessante vraag of je gaat onderteken met je mr.-titel (mr. drs.-titel), initialen en achternaam of slechts met initialen en achternaam. Persoonlijk neig ik naar het laatste. Staat wat persoonlijker.

Ik besluit (officiele) correspondentie altijd met

Check je later! Homies4life

Mr. D. Duck

Nooit klachten gehad
pi_39227147
Zijn er ook mensen hier die strooien met hun bachelor titel?
pi_39234220
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:26 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

www.ou.nl
hoeveel euries maken die je lichter per jaar?
pi_39234932
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:28 schreef Sessy het volgende:

[..]

hoeveel euries maken die je lichter per jaar?
Net zoveel als de andere universiteiten.
pi_39236826
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:28 schreef Sessy het volgende:

[..]

hoeveel eurieso maken die je lichter per jaar?
Dat ligt eraan hoe snel je studeert , je betaalt ongeveer 220 per module, de studie bestaat uit 56 modules.
pi_39239965
Is dat boeken incl en heb je les of niet?
pi_39239997
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:23 schreef Sessy het volgende:
Is dat boeken incl en heb je les of niet?
Inclusief boeken, geen colleges. Wel kun je bij veel vakken naar facultatieve begeleidingsbijeenkomsten gaan, maar het uitgangspunt is dat de specifieke OU werkboeken de colleges vervangen.

maar eerlijk gezegd boeit het mij niet wat 't kost. Het is voor mij de enige manier om in mijn eigen tempo en op mijn eigen tijdstippen te kunnen studeren.

Les ? Dat is toch wanneer een ander je vertelt hoe je iets moet doen ? Ik mag toch hopen dat je ook op reguliere universiteiten geen 'les' krijgt ?
pi_39251178
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:09 schreef Sessy het volgende:

Maar dat bama systeem waarbij je geen vakken mag volgen als je niet genoeg studiepunten hebt slaat nergens op en bezorgt mensen alleen maar studievertraging. Stel nou dat je bijv. europese rechtsgeschiedenis B en strafprocesrecht en dat andere strafrechtsvak uit jaar 3 semester 1 open hebt staan, waarom zou je geen privaatrechtelijke mastervakken kunnen volgen bijvoorbeeld?
Omdat je feitelijk gezien geen studievertraging oploopt
Pas bij echte noodgevallen overwegen ze voor je een uitzondering te maken. Hiermee houden ze de turbostudent wel op.

Zou het iets te maken hebben met het feit dat doordat het haast onmogelijk is je master in precies 1 studiejaar te doen, je daardoor jezelf in september alsnog in moet schrijven voor een aantal maanden, zodat de Universiteit van die inschrijving subsidie trekt? Of zoek ik nu een complot dat er niet is
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_39253123
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:09 schreef Sessy het volgende:
Maar dat bama systeem waarbij je geen vakken mag volgen als je niet genoeg studiepunten hebt slaat nergens op en bezorgt mensen alleen maar studievertraging. Stel nou dat je bijv. europese rechtsgeschiedenis B en strafprocesrecht en dat andere strafrechtsvak uit jaar 3 semester 1 open hebt staan, waarom zou je geen privaatrechtelijke mastervakken kunnen volgen bijvoorbeeld?
Nou, ik zit dus ook in dat schuitje. Ik mag nog niet aan mijn master beginnen in Utrecht omdat ik mijn bachelor notarieel recht nog niet heb gehaald. Ik heb daarentegen al wel 180 ECTS aan het jaar. Alleen nog niet aan de verplichte vakken voor notarieel voldaan. Een bachelor privaatrecht aanvragen zou kunnen maar dan blijkt dat de faculteit slechts één bachelor afgeeft. Doe ik dat, dan kan ik mijn master notarieel niet gaan doen.

Afijn. Ik hoorde dus dat ze aan de UvA minder moeilijk doen en ik dus gebeld. En ja, daar kan ik volgend jaar mastervakken privaatrecht volgen zonder dat een bachelordiploma vereist is. Krijg ik nu alleen weer dat afschuwelijke gezeik met kopiëren van VWO-diploma's, cijferlijsten, Bewijs Betaald Collegegeld, etc.. Echter, aan het eind van 't verhaal bespaart het mij wel een half jaar en dat is dan weer mooooooi
  maandag 26 juni 2006 @ 18:49:15 #291
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_39258655
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zijn er ook mensen hier die strooien met hun bachelor titel?
Tuurlijk. Ik ben nu mevrouw L. eonoor BSc LLB
Nulla verba sed acta
pi_39266357
God Rally wat jij beschrijft klinkt ZO verleidelijk je hebt geen idee...
in 1 jaar 2 jaar vwo gehaald, beste tijd van m'n leven... geen gezeik... 1 keer afrekenen over het resultaat bij de eindexamens... tsjakka.
pi_39266463
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:08 schreef Sessy het volgende:
God Rally wat jij beschrijft klinkt ZO verleidelijk je hebt geen idee...
in 1 jaar 2 jaar vwo gehaald, beste tijd van m'n leven... geen gezeik... 1 keer afrekenen over het resultaat bij de eindexamens... tsjakka.
Sterker nog, het *is* zo verleidelijk. Ik lig nu nog steeds op schema om uiteindelijk over het 2e en 3e jaar van m'n bachelor en m'n master samen nog geen twee jaar te doen. Het kan allemaal bij de OU. Soms moet je er wel een beetje voor onderhandelen, soms moet je er goed vroeg bij zijn met je planning en soms houdt het in dat je vakken doet die je niet wilt doen (ik zit nu op internationaal strafrecht te blokken en dat boeit me echt integraal niet)

Aan de andere kant merk je wel dat 't een kleine faculteit is, waardoor je soms wat minder keuzemogeljkheden hebt dan je zou willen.
pi_39266659
Hmmmm vandaag Ondernemingsrecht herkanst, ik kon zo'n 6 niet laten staan... Weer dezelfde zooi he! Ik had de vorige keer bijna alles goed op de BV (10 vd 10 punten op een paar vragen) en de enquete en de OVR (nieuw recht) etc etc en bijna alles fout bij de VOF! Dacht ik de rechtspersoonsloze vennootschappen goed te kennen nu nadat ik ze heb geleerd en de arresten en alles, vragen ze de eenmanszaak en zit ik daar met de pen op tafel te tikken, weet niks op te schrijven.
UGH! Nouja misschien wordt 't wel een zeven. Ik heb er maar uit wanhoop een BV met een directeur-grootaandeelhouder van gemaakt anders wist ik het echt niet.

Overigens vond ik dit tentamen echt waardeloos, het stond vol met fouten en onduidelijkheden en was ook helemaal niet representatief voor de te kennen stof naar mijn mening. Enquete, geschillenregeling, faillissement waren zwaar ondervertegenwoordigd en dat zijn belangrijke onderwerpen.
pi_39266886
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:11 schreef _-rally-_ het volgende:
Aan de andere kant merk je wel dat 't een kleine faculteit is, waardoor je soms wat minder keuzemogeljkheden hebt dan je zou willen.
Boeit niet, ik wil echt heel standaard Nederlands Recht doen met zo mogelijk de nadruk op privaat maar ja. Punt is, ik weet niet hoe werkgevers denken dus ik riskeer dat liever niet. En ik zit nou toch met vrijspraak en dat ik halverwege de bachelor ben (nou wel meer dan dat mag ik hopen) en nouja... dat soort dingen allemaal.
Had 't 2 jaartjes eerder gemeld.
pi_39268409
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:15 schreef Sessy het volgende:
Hmmmm vandaag Ondernemingsrecht herkanst, ik kon zo'n 6 niet laten staan
Bij ons mag je een 6 niet eens herkansen.
pi_39269632
nee maar jullie mogen zelf weten hoe lang jullie d'r over doen en ik ben heel het jaar ziek geweest eigenlijk. Als het niet voor de stufi was zou ik echt niet dit programma doen dit jaar.
pi_39282345
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:56 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ik hoop dat je toekomstige clientèle niet aanschrijft conform je Fotoboek-StYLe

ik meen ook alles heel serieus wat in mijn fotoboek staat
pi_39283573
Oeh ben vanochtend op de vrijspraakkamer geweest... Geen koffie! Wat is dat nou voor een kamer.
Wel een uitzicht. WOW wat een uitzicht. Daar kan zelfs de uitzicht van 't kantoor van die papa-duivel uit Devil's Advocate niet aan tippen.

Heeft Rende Jan soms z'n ziel verkocht vorig jaar?

Pikant detail... Ons mam dacht dat Pleun een jongen is en Rende een meisje.
pi_39283816
Pleun... Rende... waar gaat dit over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')