Ja.quote:
Ik schreef toch 'Nergens last van de bij OU'quote:Op zondag 25 juni 2006 12:53 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ja.
Of niet?
Wij mogen alleen master gaan doen als we maximaal 12 sp missen in tilburg waar studeer jij dan
www.ou.nlquote:Op zondag 25 juni 2006 13:17 schreef Sessy het volgende:
waar is die OU dan?
Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt. Zo is het een interessante vraag of je gaat onderteken met je mr.-titel (mr. drs.-titel), initialen en achternaam of slechts met initialen en achternaam. Persoonlijk neig ik naar het laatste. Staat wat persoonlijker.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:13 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Hoezo ? Ga jij wel ondertekenen met
[..]
Is dat zo ? Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt.
Ze klagen bij mij altijd dat ik een veel te grote en snelle krabbel zet...quote:Dan de ondertekening. Een kleine handtekening getuigt niet van een sterke persoonlijkheid (net als het geven van een slap handje). Gaan we daarom alles lekker fors ondertekenen. Des te groter, des te beter?![]()
Ik besluit (officiele) correspondentie altijd metquote:Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt. Zo is het een interessante vraag of je gaat onderteken met je mr.-titel (mr. drs.-titel), initialen en achternaam of slechts met initialen en achternaam. Persoonlijk neig ik naar het laatste. Staat wat persoonlijker.
Dan de ondertekening. Een kleine handtekening getuigt niet van een sterke persoonlijkheid (net als het geven van een slap handje). Gaan we daarom alles lekker fors ondertekenen. Des te groter, des te beter?![]()
Net zoveel als de andere universiteiten.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:28 schreef Sessy het volgende:
[..]
hoeveel euries maken die je lichter per jaar?
Dat ligt eraan hoe snel je studeertquote:Op maandag 26 juni 2006 00:28 schreef Sessy het volgende:
[..]
hoeveel eurieso maken die je lichter per jaar?
Inclusief boeken, geen colleges. Wel kun je bij veel vakken naar facultatieve begeleidingsbijeenkomsten gaan, maar het uitgangspunt is dat de specifieke OU werkboeken de colleges vervangen.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:23 schreef Sessy het volgende:
Is dat boeken incl en heb je les of niet?
Omdat je feitelijk gezien geen studievertraging oplooptquote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:09 schreef Sessy het volgende:
Maar dat bama systeem waarbij je geen vakken mag volgen als je niet genoeg studiepunten hebt slaat nergens op en bezorgt mensen alleen maar studievertraging. Stel nou dat je bijv. europese rechtsgeschiedenis B en strafprocesrecht en dat andere strafrechtsvak uit jaar 3 semester 1 open hebt staan, waarom zou je geen privaatrechtelijke mastervakken kunnen volgen bijvoorbeeld?
Nou, ik zit dus ook in dat schuitje. Ik mag nog niet aan mijn master beginnen in Utrecht omdat ik mijn bachelor notarieel recht nog niet heb gehaald. Ik heb daarentegen al wel 180 ECTS aan het jaar. Alleen nog niet aan de verplichte vakken voor notarieel voldaan. Een bachelor privaatrecht aanvragen zou kunnen maar dan blijkt dat de faculteit slechts één bachelor afgeeft. Doe ik dat, dan kan ik mijn master notarieel niet gaan doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:09 schreef Sessy het volgende:
Maar dat bama systeem waarbij je geen vakken mag volgen als je niet genoeg studiepunten hebt slaat nergens op en bezorgt mensen alleen maar studievertraging. Stel nou dat je bijv. europese rechtsgeschiedenis B en strafprocesrecht en dat andere strafrechtsvak uit jaar 3 semester 1 open hebt staan, waarom zou je geen privaatrechtelijke mastervakken kunnen volgen bijvoorbeeld?
Tuurlijk. Ik ben nu mevrouw L. eonoor BSc LLBquote:Op zondag 25 juni 2006 23:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zijn er ook mensen hier die strooien met hun bachelor titel?
Sterker nog, het *is* zo verleidelijk. Ik lig nu nog steeds op schema om uiteindelijk over het 2e en 3e jaar van m'n bachelor en m'n master samen nog geen twee jaar te doen. Het kan allemaal bij de OU. Soms moet je er wel een beetje voor onderhandelen, soms moet je er goed vroeg bij zijn met je planning en soms houdt het in dat je vakken doet die je niet wilt doen (ik zit nu op internationaal strafrecht te blokken en dat boeit me echt integraal niet)quote:Op maandag 26 juni 2006 22:08 schreef Sessy het volgende:
God Rally wat jij beschrijft klinkt ZO verleidelijk je hebt geen idee...
in 1 jaar 2 jaar vwo gehaald, beste tijd van m'n leven... geen gezeik... 1 keer afrekenen over het resultaat bij de eindexamens... tsjakka.
Boeit niet, ik wil echt heel standaard Nederlands Recht doen met zo mogelijk de nadruk op privaat maar ja. Punt is, ik weet niet hoe werkgevers denken dus ik riskeer dat liever niet. En ik zit nou toch met vrijspraak en dat ik halverwege de bachelor ben (nou wel meer dan dat mag ik hopen) en nouja... dat soort dingen allemaal.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:11 schreef _-rally-_ het volgende:
Aan de andere kant merk je wel dat 't een kleine faculteit is, waardoor je soms wat minder keuzemogeljkheden hebt dan je zou willen.
Bij ons mag je een 6 niet eens herkansen.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:15 schreef Sessy het volgende:
Hmmmm vandaag Ondernemingsrecht herkanst, ik kon zo'n 6 niet laten staan
quote:Op zondag 25 juni 2006 11:56 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik hoop dat je toekomstige clientèle niet aanschrijft conform je Fotoboek-StYLe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |