Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
KAN JIJ 25 REPS DRAGONFLAGS?!quote:Op maandag 22 mei 2006 19:30 schreef Sloper het volgende:
Jeej een verse tread
Ik doe sinds 2 weken Dragon Fly's voor m'n buikspieren ipv zo'n apparaat, omdat ik daar op de max. weerstand zat (85kg). T*********RING, na 3 sets van 25 reps voelde het alsof m'n pokkel uit elkaar ging klappen! Echt niet normaal hoe zwaar dat is, gewoon 2 volle dagen spierpijn....Meer mensen die DF-fan zijn?
is dat dat toestel met het kussen op je borst?quote:Op maandag 22 mei 2006 19:30 schreef Sloper het volgende:
Jeej een verse tread
Ik doe sinds 2 weken Dragon Fly's voor m'n buikspieren ipv zo'n apparaat, omdat ik daar op de max. weerstand zat (85kg). T*********RING, na 3 sets van 25 reps voelde het alsof m'n pokkel uit elkaar ging klappen! Echt niet normaal hoe zwaar dat is, gewoon 2 volle dagen spierpijn....Meer mensen die DF-fan zijn (geworden)?
Dat wordt dus een Powerlifting OPquote:Op maandag 22 mei 2006 19:53 schreef LedZep het volgende:
Wow modern zeg!
Als ik het wat minder druk heb ga ik eens een OP schrijven de OP aanpassen , die homo van een MrJ (![]()
) lurkt toch alleen maar + ik vind de OP incompleet en er zijn sommige dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben.
Mits het natuurlijk gewaardeerd wordt dat ik mijn kostbare tijd opoffer voor jullie testosteron-uitpuilende lichaampjes.
De OP kan inderdaad wel een opfrisbeurt gebruikenquote:Op maandag 22 mei 2006 19:53 schreef LedZep het volgende:
Wow modern zeg!
Als ik het wat minder druk heb ga ik eens een OP schrijven de OP aanpassen , die homo van een MrJ (![]()
) lurkt toch alleen maar + ik vind de OP incompleet en er zijn sommige dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben.
Mits het natuurlijk gewaardeerd wordt dat ik mijn kostbare tijd opoffer voor jullie testosteron-uitpuilende lichaampjes.
Die van mij wordt pas oldskool, met plaatjes van Arthur Saxon's 370 pounds bent pressquote:Op maandag 22 mei 2006 19:58 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Dat wordt dus een Powerlifting OP![]()
Deze is oldskool
LoLquote:Op maandag 22 mei 2006 19:58 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Deze is oldskool
Holy shit, dat ziet er wel hardcore uit! Hou je je dan alleen nog maar vast met je handen? Respect....ik kan hem niet proberen want daar is geen ruimte voor in mijn gym (ik ben 1.95 meterquote:Op maandag 22 mei 2006 20:00 schreef Sloper het volgende:
[..]
De OP kan inderdaad wel een opfrisbeurt gebruiken
* Sloper heeft een plaatje met Dragonflags gevonden![]()
[afbeelding]
Uitvoering kan een beetje verschillen (hoe hoog je gaat en hoe ver je met je UB op de bank blijft)
Dan gebruik je weinig whey zeker, tis bijna een maand over de datum!quote:Op maandag 22 mei 2006 20:14 schreef LedZep het volgende:
Hier is de whey die ik gebruik:
[afbeelding]
Nu iets onder parallel, straks full only. Want fullsquats ruleren.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:21 schreef McGilles het volgende:
Even een vraagje over squat:
Doen jullie hem altijd tot parallel of ook wel een full or andere varianten? Front, zercher, box ?
BUDDY!!! OEEEE!!!quote:Op maandag 22 mei 2006 21:34 schreef Alessandro het volgende:
YEAHHHHHHH BABBBBBYYYYYYYY!!!!!! LIGHTWEIGHTTTTTT!!!!!!!!!
Veel menschen zullen 'm al kennen, maar hij blijft mooiquote:Op maandag 22 mei 2006 21:34 schreef Alessandro het volgende:
YEAHHHHHHH BABBBBBYYYYYYYY!!!!!! LIGHTWEIGHTTTTTT!!!!!!!!!
-Borst & bicepsquote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:51 schreef McGilles het volgende:
Wat staat er vandaag bij mensen op het schema?
Hoeveel gewicht had je erop liggen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:59 schreef ConQuestador het volgende:
Nog even over de squats:
Ik ben er weer mee begonnen, maar vrijwel meteen heb ik weer last van mijn onderrug (wat net over was na maanden last van mijn rug![]()
). Wat doe ik fout, en waar moet ik beter op letten.
(en kom nu niet met dingen als: je moet meer deadliften, want dat kan ik helemaal wel vergeten)
Gewicht : niet veel, in totaal 50 kg ofzo, maar ik doe morgen weer veel minder, om beweging meer door te krijgen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:15 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoeveel gewicht had je erop liggen?
Je moet als eerste beweging een beweging maken met je kont naar achteren, dus net alsof je gaat zitten. Dus niet meteen door je knieen naar beneden. Hou je rug de constante beweging zeker niet bol! Ga squatten met een losse stang ipv smith machine.
Ik ben bang dat je een verkeerde techniek heb in de smith machine, ik had al zo'n vermoeden dat je de oefening daarmee deed. Vraag voor de zekerheid aan iemand anders even of hij kan kijken of je de oefening goed doet! Ik heb zelf nergens last van met squatten met de losse stang. Je moet toch wel ergens een losse stang hebben liggen in de gym?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:31 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Gewicht : niet veel, in totaal 50 kg ofzo, maar ik doe morgen weer veel minder, om beweging meer door te krijgen.
Rug: ik heb mijn rug juist hol, aangezien ik van mezelf een vrij holle rug heb. En een holle rug is juist helemaal killing voor rugpijn
losse stang: die klote sportschool hiero heeft alleen een smith machine, en een andere sportschool heb ik ook geen zin in (20 km verderop)![]()
![]()
Misschien eerst hyperextensions (met lichaamsgewicht) om je onderrug te versterken?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:59 schreef ConQuestador het volgende:
Nog even over de squats:
Ik ben er weer mee begonnen, maar vrijwel meteen heb ik weer last van mijn onderrug (wat net over was na maanden last van mijn rug![]()
). Wat doe ik fout, en waar moet ik beter op letten.
(en kom nu niet met dingen als: je moet meer deadliften, want dat kan ik helemaal wel vergeten)
quote:Op maandag 22 mei 2006 19:58 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Deze is oldskool
Mensen geven in het algemeen wel snel op als ze hun onderrug iets voelen. Ik moet zeggen, als ik een zware onderrug training achter de rug heb dan is het echt vermoeiend om te staan, dan wil je omdat je je onderrug goed voelt graag zitten!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:40 schreef BertV het volgende:
[..]
Misschien eerst hyperextensions (met lichaamsgewicht) om je onderrug te versterken?
(laat het vorige topic nu net beeindigd zijn met hyperextensions is voor mietjes, ik voelde me aangesproken)
Leef je uit.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:53 schreef LedZep het volgende:
Wow modern zeg!
Veel oefeningen! Ik zou persoonlijk de verhoudingen wat veranderen! Je hebt voor elke spiergroep even veel oefeningen!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:05 schreef J-Will het volgende:
Hey mensen,
ik heb besloten na een jaartje ofzo toch maar eens een schema te maken en zaken serieus aan te pakken. Ik ga in zes weekjes 3 keer per week een training draaien met verschillende oefeningen voor elke spiergroep om te kunnen zien welke voor mij het fijnst zijn (Gevoel, uitvoering, etc.) en daarna bouw ik daar een echt schema van. Elke spier is wel vertegenwoordigd geloof ik, ik heb het samengesteld met behulp van exrx.net, handige site
Maargoed, hieronder dus de lijst met de oefeningen die ik 1 keer per week ga proberen. wat denken jullie? Ontbreken er must-haves? Staan er zinloze bij? Reageer aub!
Quadriceps
Full Squat
Squat
Legpress
Hamstring
Hyperextension
Deadlift
straight legged deadlift
Calves
Calf raise (smith)
single leg (barbell)
calve-machine
General back
Seated Row (straight)
Bent over row
pull-ups
Deltoid Side
Upright Row (barbell)
Upright Row (cable)
Lateral Raise
Biceps
Dumbell Curl
Barbell Curl
Incline Curl (barbell)
Chest
Benchpress
Lying Fly
Chest Dip
Anterior Deltoid
Behind Neck Press
Dumbell Shoulder Press
Shoulder Press
Triceps Brachii
Dips (elbow close)
Triceps Extension
Bench Dips
Abdominal
Hanging Hip Raise
Ball Crunch
Lying Legraise Crunch
Op welke aspecten van de bodybuilding zou jij dan de nadruk willen leggen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:06 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Leef je uit.
Dit topic heeft nauwelijks meer aantrekkingskracht voor me. Teveel de nadruk op PL.
Benen!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Morgen!!
Wat staat er vandaag bij mensen op het schema?
Hier: Lowerbody!
Ik neem aan dat je een split wilt, dan moet je maar even bij de andere splitters navragen! Persoonlijk train ik liever een setje meer voor de benen/rug/borst dan voor isolatieoefeningen. Maar ik wacht op commentaar van de splitters!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:14 schreef J-Will het volgende:
ik heb overal evenveel oefeneningen om dus 3 keer per week te kunnen testen, elke oefening die ik dus 6 keer over de komende 6 weken. Wat stel je dan voor?
Squat & deadlift & calves voor benen
Chinnen en rows voor rug
Benchpress (incline & decline) voor borst
en nog een dumbell-curl en iets voor het buikje.
Dan heb ik 9 oefeningen in plaats van 10 nu, met weinig werk voor de schouders, me dunkt. Of worden die genoeg meegenomen met het chinnen en de benchpresses?
Die heb ik een tijd gedaan, goede oefening! maar ook hier kreeg ik toen last van, misschien toch maar weer rustig mee beginnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:40 schreef BertV het volgende:
Misschien eerst hyperextensions (met lichaamsgewicht) om je onderrug te versterken?
Ik ga indd. toch maar meer op techniek oefenen, ik had al ff gevraagd om advies van de sportschoolhouder, maar die vertelde me juist dat ik een bollere rug moest zetten ipv een holle rug (die ik hebquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:33 schreef McGilles het volgende:
Ik ben bang dat je een verkeerde techniek heb in de smith machine, ik had al zo'n vermoeden dat je de oefening daarmee deed. Vraag voor de zekerheid aan iemand anders even of hij kan kijken of je de oefening goed doet! Ik heb zelf nergens last van met squatten met de losse stang. Je moet toch wel ergens een losse stang hebben liggen in de gym?
Je zou, als je echt rugproblemen hebt, ook kunnen overwegen om te stoppen. (met zware rugoefeningen)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:02 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Die heb ik een tijd gedaan, goede oefening! maar ook hier kreeg ik toen last van, misschien toch maar weer rustig mee beginnen.
[..]
Voor je benen kan je de leg press en/of de leg curl toevoegen (daarmee train je respectievelijk je quadriceps en je hamstrings)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:14 schreef J-Will het volgende:
ik heb overal evenveel oefeneningen om dus 3 keer per week te kunnen testen, elke oefening die ik dus 6 keer over de komende 6 weken. Wat stel je dan voor?
Squat & deadlift & calves voor benen
Chinnen en rows voor rug
Benchpress (incline & decline) voor borst
en nog een dumbell-curl en iets voor het buikje.
Dan heb ik 9 oefeningen in plaats van 10 nu, met weinig werk voor de schouders, me dunkt. Of worden die genoeg meegenomen met het chinnen en de benchpresses?
De twee hoofdspiergroepen die je met de deadlift traint, zijn de hamstrings en de onderrug...ik heb de deadlift inderdaad ook bij de rug staanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:45 schreef Semargofni het volgende:
TVP:
Deadlift voor benen? Zou deze bij rug plaatsen.
En voor je benen zou ik romanian deadlift toevoegen. Doe hem nu een tijdje en is echt een heerlijke oefening. Leg curl is meer knie flexie dacht ik dan dat het echt je hamstrings belast.
Vandaag de rug maar trainen, eigenlijk gisteren moeten doen maar het waaide nogal hard en dan moet je zo hard trappen.
Daar kan ik best inkomen. Als je die toppers ook ziet die trainen ook allemaal met een split. Dat zal niet voor niets zijn. En het lijkt me ook niet meer dan logisch, hoe wil je met 2 oefeningen (oid) per spiergroep nou een pomp krijgen. En dan ook nog alle spiergroepen op 1 dag.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:23 schreef Mr.J het volgende:
Nee hoor, er zijn ontzettend veel trainingsmethodes.
Alleen zie ik hier alleen maar up/lb of fullbody voorbijkomen. Vind aan die materie geen zak aan, mijn training bevalt me prima nl, maar dit topic heeft voor mijn niets meer te bieden nu.
Dus have fun verder hier.
Toppers trainen met heel andere schema's dan ze in hun video's laten zien. Niet dat het geen splits zijn, maar dan heb je het bv over meerdere malen met week borst etc. Zonder AAS is dan sowieso niet eens vol te houden, dus jezelf vergelijken met die gasten is bullshit.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Daar kan ik best inkomen. Als je die toppers ook ziet die trainen ook allemaal met een split. Dat zal niet voor niets zijn. En het lijkt me ook niet meer dan logisch, hoe wil je met 2 oefeningen (oid) per spiergroep nou een pomp krijgen. En dan ook nog alle spiergroepen op 1 dag.
Bedoelt hij niet 3 oefeningen voor de deltoideus in zijn geheel? Lijkt mij logischer...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:20 schreef LedZep het volgende:
J-Will:
Minder oefeningen! 3 oefeningen voor een spier als side delt is total overkill.
military press voor anterior delts
bench voor borst
deadlift voor rug
Ik zag 3 oefeningen voor zijkant schouders staan.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:30 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Bedoelt hij niet 3 oefeningen voor de deltoideus in zijn geheel? Lijkt mij logischer...
Sorry dat ik steeds opmerkingen plaats, maar steeds zijn er dingen onduidelijk:
hoezo geen military press voor anterior delts?
zelfde voor bench/borst en deadlift/rug..alhoewel ik bij de laastste snap dat de hamstring de hoofdgroep is, maar ook de onderrug wordt zeker belast, vooral tijdens de laatste strekking van je lichaam...
ga je echt weg?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:23 schreef Mr.J het volgende:
Nee hoor, er zijn ontzettend veel trainingsmethodes.
Alleen zie ik hier alleen maar up/lb of fullbody voorbijkomen. Vind aan die materie geen zak aan, mijn training bevalt me prima nl, maar dit topic heeft voor mijn niets meer te bieden nu.
Dus have fun verder hier.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de woorden squat en deadlift de laatste tijd ook wel erg overheersend vind, niet dat het niet belangrijk is....maargoed genoeg daarover.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Toppers trainen met heel andere schema's dan ze in hun video's laten zien. Niet dat het geen splits zijn, maar dan heb je het bv over meerdere malen met week borst etc. Zonder AAS is dan sowieso niet eens vol te houden, dus jezelf vergelijken met die gasten is bullshit.
Het is niet aan mij om te bepalen hoe je traint, maar het enige wat ik probeer te doen is een beetje het standaard BB-verhaaltje uit te breiden door te zeggen dat er meer (en voor beginners betere) methoden zijn dan een borst-triceps / rug-biceps / benen-schouders schemaatje. Iets wat niet fout is, maar wat simpelweg niet het beste werkt voor beginnende trainee's.
Jouw zenuwstelsel raakt echt niet onder de indruk van bicep curls of side raises. En dus vindt jouw lichaam het ook onzin om duizenden kcals om te zetten in spiermassa. Onder andere daarom: squats. Dat heeft niks met powerlifting te maken, maar gewoon met een efficiente manier om spiermassa aan te zetten. En dat is, volgens mij, het doel van iedereen (inclusief mijzelf in zekere mate) hier.
Als iemand zijn splitschema prima vindt zo, mooi, maar ga dan niet zeiken over "Powerlifting topic deel 29" etc want dat slaat nergens op. Ik geef mijn mening over de, IMO, beste manier om massa aan te zetten, doe er wat mee of niet, dat interesseert me niet, maar wees in ieder geval bereid verder te kijken dan "Jay Cutler's Ripped to shreds"-dvd (hoewel die dvd's heel vermakelijk zijn), om maar wat te noemen, want die schema's zijn bullshit, zeker voor amateurs.
bab. iemand die het antwoord weet?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:55 schreef mister_popcorn het volgende:
ik hoorde vandaag bij boksen terwijl we als opwarmertje wat squats deden, dat ik mijn onderrug een beetje bol was bij full squats. Ikzelf heb nooirt ergens last van gehad, maar vond het toch 'n beetje verontrustend![]()
Nou is mijn eerste vraag of ik mijn nek kan draaien terwijl er een voor mij medium gewicht op me nek hangt, zodat ik in een spiegel kan kijken of het echt zo is. (aangezien je nek draaien bij deadlift not-done is..)
En ten tweede mocht dit erg zijn, wat de neuk kan er dan aandoen? Ik kijk mezelf al aan in de spiegel tijdens squats, misschien dat mijn hoofd in mijn nek leggen helpt?
Of is het gewoon zo dat het door mijn bouw komt en dat ik minder diep moet gaan?
![]()
Ik zou zeggen: shoulder press (heb ik een bloedhekel aan) en crunches (je squat immers al)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:50 schreef J-Will het volgende:
Ik heb vandaag de volgende oefeningen gedaan, en het beviel heel goed. Duurde wel 1.5 uur ofzo voordat ik klaar was dus iets minder zou fijn zijn. Zijn er dingen die ik doe, die overbodig zijn? Ik wil eigenlijk iets minder oefeningen maar dan meer setjes draaien.
full squat
dead lift
calve raise
seated row
pull-ups
upright row
dumbell curl
benchpress
shoulder press
dips
crunches op zo'n grote bal
Het voordeel is dat je CZS (centraal zenuwstelsel) zo godsgruwelijk op z'n donder krijgt (als je zwaar genoeg gaat) - dit overigens doordat er meer spiervezels aangesproken worden dan enig andere oefening - wat tot gevolg heeft dat je meer en meer groeihormoon aanmaakt en je lichaam eindelijk eens die calorieen gaat gebruiken om spiermassa aan te maken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:47 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de woorden squat en deadlift de laatste tijd ook wel erg overheersend vind, niet dat het niet belangrijk is....maargoed genoeg daarover.
Om ff inhoudelijk op je post in te gaan. Ik squat niet, nooit gedaan, watvoor voordelen zouden eraan zitten om daar eens mee te gaan beginnen? Ik train mij benen namelijk erg weinig laatste tijd, mede omdat ik nu al broeken moet kopen met een grotere waist dan ik nodig heb omdat anders m'n benen er niet inpassen...
Borst vooruit, buikspieren aanspannen, gericht naar boven kijken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:24 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
bab. iemand die het antwoord weet?
Te veel. Zou je fatsoenlijk trainen met al deze oefeningen ben je heel wat langer bezig dan 1,5 uur. En wtf, benchen na curlen, direct daarna shoulder press en dán nog eens dips? Monster triceps zal je wel hebben.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:50 schreef J-Will het volgende:
Ik heb vandaag de volgende oefeningen gedaan, en het beviel heel goed. Duurde wel 1.5 uur ofzo voordat ik klaar was dus iets minder zou fijn zijn. Zijn er dingen die ik doe, die overbodig zijn? Ik wil eigenlijk iets minder oefeningen maar dan meer setjes draaien.
full squat
dead lift
calve raise
seated row
pull-ups
upright row
dumbell curl
benchpress
shoulder press
dips
crunches op zo'n grote bal
Wat is het probleem bij de uitvoering?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:00 schreef Fugie het volgende:
allemaal de schuld van ledzep
Ik heb een vraagje over wrist curls, hoe kan je die goed uitvoeren en welke stang gebruiken jullie ervoor (als jullie ze al doen )
Spierverrekking? Scheur zou ook kunnen, maar dat is onwaarschijnlijker.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:29 schreef McGilles het volgende:
Vandaag bij het laatste setje van m'n deadlifts voelde ik bij m'n eerste rep een soort 'knak' in m'n abs, niet zeer pijnlijk maar voel het nu nogsteeds, zeker als ik een holle rug trek (en dus m'n abs rek) dan voel ik het wel zeer doen....![]()
Hopelijk morgen nergens last van, maar ik vrees erger..
naja normale curls ging wel, reverse was idd behoorlijk lastig zeg maarquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat is het probleem bij de uitvoering?
Btw je kan ook dumbbells gebruiken; met wrist curls wil et nog wel met barbell, maar ik kan bv onmogelijk reverse wrist curls ermee maken (als ik ze zou willen doen, kutoefening)
Stokkie met een touwtje eromheen waar een gewicht aan hangt welke je dan omhoog moet krijgen door het stokje rond te draaien? Zo ja, kramp idd!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:39 schreef Fugie het volgende:
[..]
naja normale curls ging wel, reverse was idd behoorlijk lastig zeg maar
maar ik had geen stnadaard rechte stang, wellicht dat ik daardoor mijn polsen ook wat naar binnen/buiten draaide en het niet helemaal lekker voelde. Volgende x ff met losse dumbells proberen dan
overigens ook zon apperaatje gedaan waarbij je het gewicht moet omhoog draaien met je polsen (weet nde naam niet meer), dat is echt heftig
Ik hoop (en denk) een verrekking! Ik voel het dus als ik naar achteren leun (holle rug trek) of als ik zeg maar deze beweging maak alleen naar rechts:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Spierverrekking? Scheur zou ook kunnen, maar dat is onwaarschijnlijker.
Bedanktquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:51 schreef LedZep het volgende:
[..]
Te veel. Zou je fatsoenlijk trainen met al deze oefeningen ben je heel wat langer bezig dan 1,5 uur. En wtf, benchen na curlen, direct daarna shoulder press en dán nog eens dips? Monster triceps zal je wel hebben.
Verdeel het eens over een workout A en een workout B, e.g.:
A
Fullsquat
Bench press
Clean
Pull up
Bent over raises
1 biceps oefening
B
Deadlift
Military press (los, staand)
Front squat
Bent row
Side raises
1 triceps oefening
Buikspieren kan je overal wel tussenproppen. Alternate workout A met workout B, e.g. 3x per week.
LOL dat is mijn manier ook, geeft LEKKERE pompquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:02 schreef Omnifacer het volgende:
He ivo, heb net biceps weer getraind volgens ivoïaanse manier... Eerst de barbell curl, daarna hammer curl en daarna heb ik als derde nog ff dat touw gepakt, en nog met die enkele handvatjes gewerkt...
Kieskeurige sportersquote:Op woensdag 24 mei 2006 00:03 schreef J-Will het volgende:
kwark is goor, ik overweeg om wat meer melk te gaan drinken voor wat eiwitjes. Maar kwark, bah wat is dat ranzig zeg
Helemaal mee eens, het gaat bijna niet meer over bodybuilding...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:06 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Leef je uit.
Dit topic heeft nauwelijks meer aantrekkingskracht voor me. Teveel de nadruk op PL.
Ik heb geen vaste schema's, ik heb een topic terug ofzo een trainingsschema voor de biceps gepost. 43,5 Valt toch best mee als je 95 kilo weegt?quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:47 schreef Hiekie_ het volgende:
Gisteravond ff mijn stats gemeten in de sportschool...
94,5 kg... nij 12.9 % BF (waarvan ik verwacht dat deze niet helemaal acuraat was, de trainer zei al dat de spanning op mijn huid behoorlijk hoog was ... ) vanmorgen de armen gemeten.. 43.5 cm
Ivo ? post je bicep schema eens? ik kan me namelijk een ongeluk trainen met mijn armen (ik heb op zich goede en sterke armen) en het levert nada niks geen pomp ofzo op .. Ik heb dan nu begeleiding bij het maken van eet en trainingschema's maar wat ik ook doe, direct na de training ben ik dat "sore" gevoel in mijn armen al kwijt..
Tijdens de training zit ik dan wel stuk, train ook echt op de failure, maar zodra ik de trap op loop naar de kleedkamers toe is dat gevoel al weg en heb ik het idee dat ik nog wel een rondje kan...het enige waar ik nog aan merk dat ik mijn armen heb getraind is dat ik mijn hemd moeilijker uit kan krijgen omdat die armen niet zo best meer willen buigen..
Dat geeneen training bij mij hetzelfde is. Ik blijf variëren.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:13 schreef Hiekie_ het volgende:
Hoe bedoel je dat?
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:54 schreef ivosnivo het volgende:
Ga barbell curl doen met halter met een gewicht waar je met moeite 10 reps mee kunt maken. Rust niet uit als je armen onderin gestrekt zijn. Maar doe het als je je biceps helemaal aangespannen hebt (aan het eind van de oefening dus) je houd even vast en maakt een nieuwe rep.
Mega oefening.
Daarna ga je hammercurls doen, staand, zittend, 2 armen tegelijk, 1 voor 1. Pik er daar 1 van in je biceps schema mee. En span weer telkens boven goed aan.
(Kramp in je poten niet normaal meer).
En dan nog 1 oefening en je bent klaar![]()
Of suikerquote:Op woensdag 24 mei 2006 09:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Kieskeurige sporters![]()
![]()
Ik eet elke dag zeker 1 liter kwark, niks mis mee! Gewoon eten en als je het echt niet lekker vind gooi er dan wat ananas of banaan doorheen!![]()
Ik ga maandag squaten! Morgen kan ook, maar ik moet vrijdag de hele dag op m'n benen staan (10-22u) dus dat lijkt me niet slimquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:43 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het voordeel is dat je CZS (centraal zenuwstelsel) zo godsgruwelijk op z'n donder krijgt (als je zwaar genoeg gaat) - dit overigens doordat er meer spiervezels aangesproken worden dan enig andere oefening - wat tot gevolg heeft dat je meer en meer groeihormoon aanmaakt en je lichaam eindelijk eens die calorieen gaat gebruiken om spiermassa aan te maken.
Same geldt voor deadlift.
Wil je niet squatten om je poten groter te krijgen, squat dan in godsnaam om je biceps groter te krijgen.
Dat hoeft ook niet, ook al zullen sommige beweren van wel!quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:19 schreef Jurrio het volgende:
Man man man wat ben ik gisteren kapotgegaan!
Eerst al tijdens de squat uiteraard...maar daarna door de leg press nog veeeel erger...en ik heb nog geeneens spierpijn in de bovenbeentjeshopen dat het nog komt..ik zie persoonlijk spierpijn als indicatie dat ik goed heb getraind
...in de kuiten verga ik trouwens wel van de spierpijn
Trouwens....als ik bij de squat mijn bovenbenen parellel aan de grond heb, lukt het me ECHT niet om mijn knieen achter mijn tenen te houden hoorhoe krijgen jullie dat in godesnaam voor elkaar?
Klopt ook wel, je moet eerst een zitbeweging maken ipv door je knieen gaan. Ook al doe je dit goed is nog geen garantie voor een squat waarbij je knieen niet voorbij je tenen komen!quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:24 schreef ivosnivo het volgende:
Proberen je reet verder naar achteren te houden bij het omlaag gaan.
Zet je voeten in een rechte lijn met je knieën.
Spierpijn![]()
Smithquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:39 schreef J-Will het volgende:
ik kan fullsquatten zonder dat mn knieën voorbij mijn tenen gaan. Gewoon je reet heel ver naar achter steken. Ik squat wel in een smithmachine, dan is het misschien makkelijk pratenBinnenkort even proberen zonder Smith, kijken hoe ik dan praat
Ja, squatten in de smith is natuurlijk ook peanuts ivm losse stang!quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:39 schreef J-Will het volgende:
ik kan fullsquatten zonder dat mn knieën voorbij mijn tenen gaan. Gewoon je reet heel ver naar achter steken. Ik squat wel in een smithmachine, dan is het misschien makkelijk pratenBinnenkort even proberen zonder Smith, kijken hoe ik dan praat
Je kan melk, noten (studentenhaver bv), brinta, havermout, brood, pasta proberen. Lukt makkelijk dan.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:59 schreef MegaMarc het volgende:
ik ben over: ik ga aan de squat
nou alleen nog die squats in een fatsoenlijk schemaatje proppen, want ik weet niet het verschil tussen al die verschillende squats...
ik zit ook steeds meer aan bulken te denken. dat voelt alleen een beetje vreemd omdat ik het afgelopen jaar juist heel weinig heb gegeten om af te vallen.
wat zijn dingen die je veel naar binnen moet proppen? ik heb kwark gelezen, pindakaas. Nog meer dingen?
Calorieen zijn in dit geval belangrijker dan eiwitten, omdat je daar niks aan hebt als je niet veel koolhydraten en vetten binnenkrijgt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:10 schreef MegaMarc het volgende:
en dan gaat het om de eiwitten die daar in zitten of moet je ook een overdaad aan calorieen binnen krijgen?
ik merk het hier ook, gelukkig ben ik met de motor...quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:36 schreef McGilles het volgende:
even offtopic, maar het begon ineens echt TERINGHARD te waaien en regenen + onweer hier!
Nog nooit zo hard gezien! Mijn raam ligt nu ook los en alle stroeven liggen eruit... dat zegt al genoeg!
Geen probleem.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:31 schreef MegaMarc het volgende:
dank je ledzep
ik zal je de komende tijd nog wel wat dingen aan je vragen.
groeien de komende tijd!! trainen is echt verslavend...
dat was dik 10 minuten geleden... voel je al wat?quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:43 schreef McGilles het volgende:
Kom er net achter dat ik mijn heerlijke zongedroogde tomaatjes op dezelfde plank heb gesneden en met hetzelfde mes heb gesneden als de rauwe kip! Vragen om moeilijkheden
Nog nergens last vanquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:57 schreef belikewater het volgende:
[..]
dat was dik 10 minuten geleden... voel je al wat?![]()
haha! Ja dat kan ik op dit moment wel gebruiken! Maar ik was nog zo dom, want ik zag dat mes liggen en dacht nog "hee volgens mij had ik die net nog voor iets anders gebruikt" maar ik kon niet zo snel verzinnen voor watquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:00 schreef ivosnivo het volgende:
Een nieuwe vorm van buikspieren trainen.
Wil je even alleen voor jezelf sprekenquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:59 schreef LedZep het volgende:
Boeiend, hier in Friesland zuipen we ook pakken melk met stukjes, rauwe eieren vreten etc.
Woon jij in Sint Nicolaasga?quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:06 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Wil je even alleen voor jezelf spreken
In Sint Nicolaasgaquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:08 schreef LedZep het volgende:
[..]
Woon jij in Sint Nicolaasga?
Waar train je?
Is er een sportschool in Sint Nyk?quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:09 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
In Sint Nicolaasga
(waar woon / train jij dan ? ) al gezien, sneek
ik snap het niet, waarom zou je een ander mes pakken?quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:43 schreef McGilles het volgende:
Kom er net achter dat ik mijn heerlijke zongedroogde tomaatjes op dezelfde plank heb gesneden en met hetzelfde mes heb gesneden als de rauwe kip! Vragen om moeilijkheden
suga suga... ooooohh honey honeyquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
!!
Ik eet nooit meer suiker! Lekker fruit, veel gezonder ook!![]()
Omdat rauwe kip bacteriën kan bevatten waar je verdomde ziek van kan worden?quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:12 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ik snap het niet, waarom zou je een ander mes pakken?![]()
Sinds 1,5 jaar dus, maar zoals ik hier al eens eerder had aangegeven hebben ze nog lang niet alles. Alleen kan ik zeer goed met de eigenaars (zelfs zo goed dat ze me gevraagd hebben komende zomer ff op de sportschool te passenquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:11 schreef LedZep het volgende:
[..]
Is er een sportschool in Sint Nyk?Ik dacht dat ze alleen een kerk en een snackbar (waar ik mijn ijsjes koop als ik ga fietsen 's zomers
) hadden.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat rauwe kip bacteriën kan bevatten waar je verdomde ziek van kan worden?
Dan mag jij een rauw stukje kip eten en dan spreek ik je wel over 2 dagenquote:
Zijn er goede sportscholen in Sneek?quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:19 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Sinds 1,5 jaar dus, maar zoals ik hier al eens eerder had aangegeven hebben ze nog lang niet alles. Alleen kan ik zeer goed met de eigenaars (zelfs zo goed dat ze me gevraagd hebben komende zomer ff op de sportschool te passen), en vandaar dat ik er niet weg wil. Bovendien is de eerstvolgende goede sportschool dan Heerenveen of Sneek
(ps. St. Nicolaasga heeft 2 kerken, 2 snackbars, 1 supermarkt, 4 kroegen, en nog veel meer dingen hoor![]()
![]()
)
ow man je wilt niet weten hoe vertieft je je kunt voelen van een rauw stukje kip... Twee weken geleden heb ik 24 uur lang lopen kotsen. Me zelden zo ziek gevoeld...quote:
Hé, ik bedenk me net een verdomd goed idee, voor een 'get slim in 2 weeks'-breezah-boekquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:30 schreef MegaMarc het volgende:
[..]
ow man je wilt niet weten hoe vertieft je je kunt voelen van een rauw stukje kip... Twee weken geleden heb ik 24 uur lang lopen kotsen. Me zelden zo ziek gevoeld...
bestaat al, noemen ze anorexiaquote:Op woensdag 24 mei 2006 20:25 schreef synthesix het volgende:
[..]
Hé, ik bedenk me net een verdomd goed idee, voor een 'get slim in 2 weeks'-breezah-boek![]()
Niet ongevaarlijk trouwens! Je kunt er zelfs maagkanker van krijgen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:30 schreef MegaMarc het volgende:
[..]
ow man je wilt niet weten hoe vertieft je je kunt voelen van een rauw stukje kip... Twee weken geleden heb ik 24 uur lang lopen kotsen. Me zelden zo ziek gevoeld...
Ik voelde me onderrug ook lekker na afgelopen keer!quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:32 schreef LedZep het volgende:
Ik had gisteravond zowaar spierpijn in mijn onderrug! Spierpijn heb ik in de afgelopen weken helemaal niet gehad, dus dat was wel weer eens lekker.
Komt overigens doordat ik na mijn 20 repper squat met 57,5kg (die overigens zeer vlotjes ging, gaat erg goed) een paar triples en een 4-rep deadlift met 120kg heb gedaan. Ik own de gymeigenaar enige instructeur met wat verstand nu bijna, die haalde 6x 120kg (met nog 1 rep over), maar dat was met straps en beltOh ja, hij is ook 20 kilo zwaarder
Hier ook, training mot morgen dan maar :\quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:34 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik voelde me onderrug ook lekker na afgelopen keer!
ps: me buik voelt weer bijna normaal aan!Jammer genoeg is mijn gym vandaag dicht! Domme hemelvaart
![]()
Geweldig man, dit zijn de trainingen die we willen zien! Let your body grow like a weed!quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:27 schreef J-Will het volgende:
Pff net volgens het schemaatje van LedZep wezen trainen. Begonnen met een fullsquat zonder Smith. Was even wennen maar merk wel dat het fijner werkt. Je hebt echt het idee dat je heel je lichaam traint, dat is dus een blijvertje. Ik leverde wel 25 kilo in maar dat kwam deels omdat ik aan de techniek moest wennen denk ik
Daarna benchpress, ging wel aardig, niks spectaculairs.
Daarna, power-clean. Damn dat is lekkerHad het nog nooit gedaan. Ik had in mijn schemaatje ook een deadlift verwerkt maar dat had ik op het eind echt geen behoefte meer aan na deze killer-oefening. Ik begon vrij licht maar kwam erachter dat er best wat gewicht op kon. En dan heb je stiekem je benen ook aardig getraind als je klaar bent. Ik zweette me de tering
Daarna pull-ups. Normaal kan ik die vrij aardig maar ik was echt nog moe van de clean. Het rek was ook bezet, moest het met een machine doen. Wat wel fijn was, kon ik wat kilootjes smokkelen
Bent over Raises had ik nog nooit gedaan. Voelde wel dat die schoudertjes aan het werk werden gezet. Tegen deze tijd was ik echt kapot maar toch doorzetten he![]()
Als laatst een stevige dumbell-curl. Alles gegeven wat ik heb en helemaal strak, moe en voldaan de gym verlaten. Het was een toptraining, LedZep bedankt
Jammer dat je bouw tegenzit. Dan maar heavy parallel inderdaad.quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:31 schreef Gio het volgende:
Ik heb vandaag een full squat geprobeerd, en ging toch gigantisch onderuitGelukkig had ik 1 van de instructeuren even gevraagd om te spotten voor precies zo'n situatie. Ik haal het gewoon niet qua bereik van mijn benen, erg jammer. Maargoed, normale squats en sumo squats doen de boel ook lekker branden, dus geen man overboord.
Trouwens, vanavond komt een docu over "bodybuilding" op talpa. Ik zeg bodybuilding tussen haakjes, want het gaat over Greg Valentino, de man die bekend staat omdat hij zijn biceps heeft opgeblazen met zijn idiote synthol spuitjes.
http://www.tvgids.nl/artikel/?ID=22084
Geen van beide. Je rug moet recht blijven, onder welke hoek dat gebeurt maakt niks uit. En zolang je heupgewricht maar naar achteren gaat mogen die knieën ook gewoon over je tenen komen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:44 schreef Tommy__ het volgende:
wat is eigenlijk het belangrijkste bij het (full)squatten; dat je tenen zo weinig mogelijk voorbij je tenen komen of dat je rug zo verticaal mogelijk blijft? is het trouwens erg dat je (rechte) rug onder een hoek van 45° (grof uitgedrukt) komt te staan tov de vloer als je beneden zit?
Ik zelf kan ook geen full squat uitvoeren omdat ik niet op mijn hurken kan zitten, ligt ook aan mijn bouw jammer genoeg!quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Jammer dat je bouw tegenzit. Dan maar heavy parallel inderdaad.
Och is die docu vanavond? Ik zal het zeker kijken, hoewel ik het een complete dwaas vind heeft Valentino toch wel iets sympathieks wanneer ie praat. Enigszins.
Die van mij was wel openquote:Op donderdag 25 mei 2006 11:34 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik voelde me onderrug ook lekker na afgelopen keer!
ps: me buik voelt weer bijna normaal aan!Jammer genoeg is mijn gym vandaag dicht! Domme hemelvaart
![]()
Komt het op Talpa? hoe laat?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:19 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Die van mij was wel openNet schouders, kuiten en biceps aangepakt in me nieuwe fancy gym. Elke dag geopend (zelfs met kerst
) van 07.00 tot 24.00. Echt geweldig vooral door me kut tijden op het werk.
FF video programeren voor vanavond
Voor mij is 12% laag zat. Zit daar nu denk ik iets boven.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:53 schreef MegaMarc het volgende:
bij mijn fitness traint er ook een kerel. ik denk dat ie rond de 5% zit. wat mij betreft iets te pezig
Het woord synthol is geen 1 keer genoemd, maar die Greg is idd echt sick, met die spuit 2 kopjes pus uit zn arm getrokken enzo.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:18 schreef McGilles het volgende:
Die reportage was sick! Alleen jammer dat er zo weinig info werd gegeven en verder eigenlijk oneindig geneuzel over steroiden
Vast wel goed spul voor een normale prijs, alleen is zo'n maatschep 2x zo groot als een normale maatschep volgens mij.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:34 schreef Sloper het volgende:
http://www.powersupplements.nl/product_info.php?products_id=38
Wat denken jullie van dit soort Whey? Veel bladiebla of goed te doen? Ik denk dat ik maar eens een paar kg probeer...
ziet er wel degelijk uit, voor een goede prijsquote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:31 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vast wel goed spul voor een normale prijs, alleen is zo'n maatschep 2x zo groot als een normale maatschep volgens mij.
Oke, dan heb ik niks gezegdquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:58 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ziet er wel degelijk uit, voor een goede prijs
die maatschep is 70cc, net als de meeste maatscheppen gaat er in 70cc ongv 30gr poeder![]()
hij zit wel wat kort opquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:34 schreef Sloper het volgende:
Wat denken jullie van dit soort Whey? Veel bladiebla of goed te doen? Ik denk dat ik maar eens een paar kg probeer...
Meestal 25-30 gram whey (snel opneembare eiwitten) en evt dextrose.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:10 schreef J-Will het volgende:
Wat zit er eigenlijk allemaal in zo'n shake die je bij de gym kunt kopen? Een bom eiwitten ofzo?
Dat is onmogelijkquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:19 schreef Fugie het volgende:
mijn schenen en bovenkant van me knie zitten onder de blauwe plekken van het deadliften
toch maar eens proberen om het te doen zonder mijn schenen te slopen
Met een lange broek valt het mee, maar je ontkomt er niet aan dat de barbell langs je schenen schuurt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:36 schreef J-Will het volgende:
dat is heel goed mogelijk, heb er nooit last van gehadIk train wel met een lange broek meestal, dat scheelt misschien.
laat iets weten als je het binnenhebt, ziet er een erg degelijjke site uit, spijtig dat ze geen gainer verkopen.. ik zal wel nog wat melk drinkenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:34 schreef Sloper het volgende:
Ah mooi...dat scheelt...ik ben namelijk nogal lang en heb volgens mij ook wel relatief lange bovenbenen, terwijl ik voor de rest echt wel het gevoel heb dat ik de beweging goed uitvoer!quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:25 schreef McGilles het volgende:
Dat hoeft ook niet, ook al zullen sommige beweren van wel!
Het gaat erom dat de 'lengte' dat je heupen naar achteren gelijk is aan dat je knieen naar voren gaan, dus voorbij je tenen is geen probleem, zeker niet als je ook nog eens lange bovenbenen hebt!
Dat doe ik alquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:24 schreef ivosnivo het volgende:
Proberen je reet verder naar achteren te houden bij het omlaag gaan.
Zet je voeten in een rechte lijn met je knieën.
Spierpijn![]()
Dat bankdrukken vooral triceps is ben ik het niet mee eens. Iemand die ik ken kan vele malen zwaardere gewichten pakken bij het dippen en andere triceps oefeningen, maar ik kan 30kg meer bankdrukken, dus het gaat niet echt op. Het is gewoon een UB oefening met nadruk op borst en triceps!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:59 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ah mooi...dat scheelt...ik ben namelijk nogal lang en heb volgens mij ook wel relatief lange bovenbenen, terwijl ik voor de rest echt wel het gevoel heb dat ik de beweging goed uitvoer!
[..]
Dat doe ik al, heel uitdrukkelijk juist!
Die spierpijn in mijn kuiten heb ik nog tot donderdagmiddag gehad![]()
Morgen maar eens mijn borst en triceps doen..nog steeds splitschema ja, ik denk dat ik na de zomervakantie begin met fullbody...als ik daarop kan wachten![]()
Trouwens...hier is een tijdje geleden gezegd dat de bench press vooral voor de triceps is, maar als je je handen nou eens heel ver uit elkaar zet...dan gebruik je toch wel je borst het meest? Aangezien je dan je armen al gestrekt hebt?
De oefening wordt dan een soort van ´flyes´press, als je begrijpt wat ik bedoel.
Toch?
Hield je em vast zoals gewichtheffers doen of met je armen gekruist?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:22 schreef J-Will het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst frontsquat gedaan en het beviel me maar niks. Ik kon door de houding niet fullsquat gaan en het voelde sowieso niet goed. Is het een idee om in plaats van ed front squat een gewone squat te doen, of een deadlift? Heb het idee dat ik dan veel intenser train. Als iemand me kan zeggen waarom wel of niet, graag
Over het vasthouden moet je ook maar net treffen dat je 'lenig genoeg' bent in je armen. Ik kan met geen mogelijkheid hem pakken zoals gewichtheffers, ik doe persoonlijk altijd gekruist, maar dit ging niet over mij, dus ik hou me smoel welquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hield je em vast zoals gewichtheffers doen of met je armen gekruist?
Als je de incline meer kan duwen dan met de normale bench is er iets niet goed nee, andersom is normaalquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:35 schreef Fugie het volgende:
incline pak ik me borst veel meer heb ik het idee
vanavond ga ik het maar eens proberen met 35 kg op de benchpress, inlcine zit daar nog 10 kilo onderMaar komt vooral doordat je daar ook je schouders veel bij gebruikt denk ik.
Schuinte = hellingquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:40 schreef LedZep het volgende:
Volgens 3XL is het zelfs zo dat bij een schuinte (is dat een woord?) van >30 graden je meer schouders dan borst gebruikt. Hij doet dan ook incline op 15 en 30 graden. Dat is opmerkelijk, aangezien de meeste "vaste" incline bankjes op minstens 45 graden staan. Daarom doe ik incline ook altijd met dumbbells op een gewone bench.
Da's kut, dan kan je dus ook geen cleans doen. Maar je kan je polsflexibiliteit op zich best trainen, mocht je daar behoefte aan hebben (je zal de eerste bb-er zijn die ik ken, behalve ikzelf, die cleans wil doenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:34 schreef McGilles het volgende:
[..]
Over het vasthouden moet je ook maar net treffen dat je 'lenig genoeg' bent in je armen. Ik kan met geen mogelijkheid hem pakken zoals gewichtheffers, ik doe persoonlijk altijd gekruist, maar dit ging niet over mij, dus ik hou me smoel wel
gekruist zoals op http://www.bodybuilding.com/fun/2003/frontbarbellsquat.wvxquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hield je em vast zoals gewichtheffers doen of met je armen gekruist?
quote:
Bedoel je dat je voeten zo naar buiten wijzen? Zo ja dat hoeft niet slecht te zijn, alleen ik betwijfel dat je in het dagelijks leven ook zo staat (je moet squatten zoals je normaal ook staat)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:46 schreef Tommy__ het volgende:
m'n benen voeten staan bij het squatten nogal wijd.. (zoals op de foto - ben ik niet)
is dit erg?
[afbeelding]
Voortaan dus squatten met 20 graden dus.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:52 schreef Tommy__ het volgende:
als ik gewoon recht sta staan m'n voeten onder een hoek van ongv 20° naar buiten, als ik squat wordt dit al gauw 45°
Ik heb het gemist, moest slapen en hoopte dat het op talpa.nl te zien zou zijn. Niet dusquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:35 schreef Sloper het volgende:
[..]
Het woord synthol is geen 1 keer genoemd, maar die Greg is idd echt sick, met die spuit 2 kopjes pus uit zn arm getrokken enzo.
Ik doe misschien 1 keer per maand 1 bankdrukvariant met wijde grip. Zo wijd als de stang maar is. Je kunt dan veel minder gewicht pakken, maar het is mega zwaar voor je borst en schouders.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:59 schreef Jurrio het volgende:
Trouwens...hier is een tijdje geleden gezegd dat de bench press vooral voor de triceps is, maar als je je handen nou eens heel ver uit elkaar zet...dan gebruik je toch wel je borst het meest? Aangezien je dan je armen al gestrekt hebt?
De oefening wordt dan een soort van ´flyes´press, als je begrijpt wat ik bedoel.
Toch?
Haha, dan doe ik dat al jaaaaaaaren goed dus. Ik zit nooit op 45 graden bankjesquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:40 schreef LedZep het volgende:
Volgens 3XL is het zelfs zo dat bij een schuinte (is dat een woord?) helling van >30 graden je meer schouders dan borst gebruikt. Hij doet dan ook incline op 15 en 30 graden. Dat is opmerkelijk, aangezien de meeste "vaste" incline bankjes op minstens 45 graden staan. Daarom doe ik incline ook altijd met dumbbells op een gewone bench.
Nee, da's nogal een kuttechniek. Want kijk: eerst een powerclean (zonder squat dus) waardoor de barbell al op goede hoogte is en dan nog eens naar beneden squatten en dan weer omhoogquote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:59 schreef Tommy__ het volgende:
en led, als je cleans uitvoert gaat dit dan zoals dit:? [afbeelding]
ja dat kereltje is zwaar geschiftquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:31 schreef LedZep het volgende:
http://www.aceathlete.com/hatch/video.htm
Voor de techniek van een aantal belangrijke lifts. En ook leuk om te zien hoe belachelijk sterk dat ventje is. Als ik over 2 jaar dat niveau, mag ik niet klagen denk ik zo
Striae is kut, en zalfjes zijn gay.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:50 schreef LedZep het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ook last van striae? Ik heb het (nog) nergens en dat vind ik best kut, want striae is cool en snelle groei nog meer. Ik hoop op littekens de komende maanden
Dat is toch hardcorequote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:07 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Striae is kut, en zalfjes zijn gay.
Ik heb ze heel licht aan de binnenkant van me biceps, me heupen, me oksels bij me borst en ook aan de andere kant bij me rug. En volgens mij begint het nu ook wat op me rug
Groeistrepen die zwangere vrouwen krijgenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:14 schreef MegaMarc het volgende:
wat is striae?
Nee, ik kan dus ook geen cleans doen (of powercleans). Heeft meer met m'n onderarm te maken die niet zo ver naar mijn biceps kan zeg maar (komt vast door die enorme biceps van mijquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Da's kut, dan kan je dus ook geen cleans doen. Maar je kan je polsflexibiliteit op zich best trainen, mocht je daar behoefte aan hebben (je zal de eerste bb-er zijn die ik ken, behalve ikzelf, die cleans wil doen)
Aan de zijkanten van mijn buikquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:50 schreef LedZep het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ook last van striae?
Onze instructeurs weten wss niet eens wat je met een powerrack kan doen, behalve "voor de veiligheid"quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:59 schreef Fugie het volgende:
ik train standaard deadlifts en squats in powerrack
Zeg dit tegen twee willekeurige vrouwen en ik garandeer je twee blauwe ogen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:50 schreef LedZep het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ook last van striae? Ik heb het (nog) nergens en dat vind ik best kut, want striae is cool en snelle groei nog meer. Ik hoop op littekens de komende maanden
Gelukkig komen hier alleen maar stoere testosteronuitpuilende kerelsquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:31 schreef Webkim het volgende:
[..]
Zeg dit tegen twee willekeurige vrouwen en ik garandeer je twee blauwe ogen.![]()
Tis vandaag verzonden dus ik zal 't ff laten weten...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:55 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
laat iets weten als je het binnenhebt, ziet er een erg degelijjke site uit, spijtig dat ze geen gainer verkopen.. ik zal wel nog wat melk drinken![]()
http://media.putfile.com/(...)d-Documentary-Part-1quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:12 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb het gemist, moest slapen en hoopte dat het op talpa.nl te zien zou zijn. Niet dus
Spinning. Tot zes keer per week. Dus Bodypump, wat ik eerst ook deed, schiet er steevast bij in. De laatste dagen vermaak ik me ook weer op de fitnessvloer en in de buikspierhoek. Maar ik lurk hier voornamelijk voor de kennis. Kwilalleswetenzegmaar.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:33 schreef LedZep het volgende:
[..]
Maar jij lurkt normaalgesproken.
Wat doe je, fitness?
Uche...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gelukkig komen hier alleen maar stoere testosteronuitpuilende kerels
Amateurbodybuilders hebben anders een voedingspatroon en levensstijl waar de gemiddelde andere man of vrouw nog wat van kan leren. De problemen beginnen pas wanneer je op dergelijk niveau komt dat anabole steroiden noodzakelijk zijn om enigszins mee te draaien. Of wanneer je na 2 jaar denkt op een plateau of fysiek plafond denkt te zitten door belachelijke schema's die geen aandacht besteden aan je zwakke punten, maar dat is een ander verhaalquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:43 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Uche...
Die docu gisteren op Talpa: wat is BB toch ongezond! Ik ben blij dat hier alleen amateurs zitten. Ik begin nu zelfs niet aan de whey!![]()
Ik ga verder niets zeggen over BB of anabolen, maar toch even dit: als jequote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:43 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Uche...
Die docu gisteren op Talpa: wat is BB toch ongezond! Ik ben blij dat hier alleen amateurs zitten. Ik begin nu zelfs niet aan de whey!![]()
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:42 schreef LedZep het volgende:
Ah, je lurkt voor de kennis. In dat geval weet je dus ook dat ik en een aantal van de meest gerespecteerde coaches ter wereld van mening zijn dat als je ook maar iets doet in de fitnesszaal, het begint met een S en eindigt op QUAT
Onnozel: "Oooh, zou dát het zijn!"quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:54 schreef LedZep het volgende:
Waarom je last van je borst krijgt? Omdat je je borst gebruikt
Wow dat heb ik ze hier nog nooit zien doenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:58 schreef Webkim het volgende:
[..]
Onnozel: "Oooh, zou dát het zijn!"
Bij Pump doe je ook volledige squats hoor, en squats helemaal onderin (die zijn lastig!).
Na een paar maanden een paar keer per week meedoen heb je heus een hele acceptabele behind. Squat ass. Rock bottom. Of hoe je het ook noemen wil.
Ik vind dat Pump zo dom. Ik sprak een meisje die vertelde dat je daar met 2 kg staat te zwaaien. Dus toch een meiden huppelles??quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:58 schreef Webkim het volgende:
[..]
Bij Pump doe je ook volledige squats hoor, en squats helemaal onderin (die zijn lastig!).
Na een paar maanden een paar keer per week meedoen heb je heus een hele acceptabele behind. Squat ass. Rock bottom. Of hoe je het ook noemen wil.
In het begin zwaai je met twee kilo, maar je bouwt dat geleidelijk op, omdat een les drie maanden lang hetzelfde is qua choreografie, muziek en oefeningen. Dus als je een doorzetter bent heb je in de derde maand misschien wel schijven van tien kilo aan je barbell hangen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:28 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik vind dat Pump zo dom. Ik sprak een meisje die vertelde dat je daar met 2 kg staat te zwaaien. Dus toch een meiden huppelles??![]()
Goeie info! Mannen uit het krachthonk...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:34 schreef Webkim het volgende:
[..]
In het begin zwaai je met twee kilo, maar je bouwt dat geleidelijk op, omdat een les drie maanden lang hetzelfde is qua choreografie, muziek en oefeningen. Dus als je een doorzetter bent heb je in de derde maand misschien wel schijven van tien kilo aan je barbell hangen.
Ik heb wel eens mannen uit het krachthonk mee zien doen, die het zwaar onderschat bleken te hebben.Puur omdat je met Bodypump heel veel herhalingen doet. Minder goed voor pure spieropbouw dan 'echte' krachttraining. Maar uitstekend voor toning van je lijf.
Maar hoeveel zijn het er echt? Volgens mij zit er een spiegel een eindje verderop.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:19 schreef Tommy__ het volgende:
vond net dit plaatje:
[afbeelding]
(check ook die "ladder" aan het plafond
![]()
)
Zo te zien 5 rekjes + spiegel, maar dat ik ook niet niksquote:Op zaterdag 27 mei 2006 03:23 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Maar hoeveel zijn het er echt? Volgens mij zit er een spiegel een eindje verderop.
Dat zijn nog goede verhoudingen ookquote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:50 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zo te zien 5 rekjes + spiegel, maar dat ik ook niet niks![]()
Zo voor de verandering een keer op zaterdag naar de gym, vandaag benen + onderrug aan de beurt! Gisteren ging trouwens heerlijk met een incline benchpress van 100kg en een military press van 80kg!
Nu eerst m'n ontbijt maar eens wegwerken!![]()
Squat 5x5quote:Op zaterdag 27 mei 2006 09:01 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat zijn nog goede verhoudingen ook.
Wat staat er op het programma voor LB?
Dat is een flink volume en workload. Hoever ga je met deads als je squat en front squat al tot max bent gegaan?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 09:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Squat 5x5
Frontsquat 5x5
Deadlift 5x5 (afhankelijk van mini blessure)
Leg press 4x8
Calf raises 4x8
Crunches
Hypers
Als ik verder geen last krijg van mijn abs dan ga ik tot zo'n 120kg, maar ik heb verder geen last van vermoeidheid ofzo, met bankdrukken kan ik na 10 setjes nog wel mijn max halen!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 09:12 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat is een flink volume en workload. Hoever ga je met deads als je squat en front squat al tot max bent gegaan?
Links werken niet bij mij, ligt dit aan me codecs? Zo ja wat voor bestanden zijn het?quote:
Ladders zijn echt vet! Die hadden we ook in het krachthok van de atletiekverenging waar ik vorig jaar bijzatquote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:19 schreef Tommy__ het volgende:
vond net dit plaatje:
[afbeelding]
(check ook die "ladder" aan het plafond
![]()
)
Er is een groot verschil tussen de zittende en de 45graden legpress... ( en dan nog weer tussen de verschillende merken aparaten etc)quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:06 schreef Jurrio het volgende:
Ik ben namelijk 82 kg...maar als ik mezelf afmat, kom ik wel aan een 210-220 hoor (12-10-10-8-6 reps)..Wat drukken jullie dan?
Waar ga jij je psychisch op voorbereiden dan?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 09:00 schreef LedZep het volgende:
Ik vind bodypump allerminst een vrouwenhuppeluurtje. Ik zou het best wel willen doen als GPP (general psychical preparedness) maar ik heb momenteel niet zoveel tijd.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:18 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Waar ga jij je psychisch op voorbereiden dan?![]()
Te veel reps met 180kg (seated leg press, dus geen 45 graden) om fatsoenlijk te trainen. Hoger gaat ie niet.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:06 schreef Jurrio het volgende:
*zocht ff op google* ah oké dus dat is een power rack
Die heb ik niet in de gym...wel een ander rek...waar de houders niet verticaal onder elkaar staan, maar schuin zegmaar.
Net gewerkt, kratten bier af- en oppakken, goede training voor je schouders...
Vandaag staan mijn borst en triceps op het schema, omdat donderdag niet gelukt is!
Trouwens, dat van de legpress, dat je daar minstens je eigen lichaamsgewicht moet kunnen, is alleen voor vrouwen ofzo?
Ik ben namelijk 82 kg...maar als ik mezelf afmat, kom ik wel aan een 210-220 hoor (12-10-10-8-6 reps)..Wat drukken jullie dan?
Tot een paar maanden geleden trainde hier ook zo'n gast met een bench van 220-230. Hij is nu naar een andere gym, niet dat het een groot verlies is, zijn techniek was best bagger en hij wist heel weinig van trainen, heb hem nooit zien squatten of deadliften, though hij was wel huge en deed die 180kg legpress met 1 been voor een aantal repsquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik doe de leg press zelf nooit (squaten is voldoende).
Vandaag waren er 2 jongens aan het benchen met 230 kg![]()
Hint: Op de Technogym apparaten staan hele mooie plaatjes waarin met rood aangegeven is welke spieren je belast met die apparaten...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:58 schreef Webkim het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 april 2006 19:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het beste is ROCK BOTTOM, oftewel totdat je hamstrings je kuiten raken, maar als je slechte knieën hebt of de flexibiliteit mist, ga je gewoon tot parallel (full squat is wel beter omdat je meer spieren aanspreekt en de knieën verstevigt, maar niet iedereen kan ze veilig uitvoeren)
Technogym apparaten zijn alleen goed voor mensen die willen revalideren van iets.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:08 schreef Videopac het volgende:
[..]
Hint: Op de Technogym apparaten staan hele mooie plaatjes waarin met rood aangegeven is welke spieren je belast met die apparaten...![]()
Ik heb zelden iemand bij BodyPump een full squat zien doen; sommige mensen smokkelen al door net niet horizontaal met hun bovenbenen te komen. Als ik het goed heb heeft dit er het afgelopen jaar ook niet ingezeten. Wel eens tijdens BodyPump een "oudere jongere" full squats zien maken met minder gewicht dan ie normaal deed (de 10 kg gewichten waren op)
Overigens kan ik morgenvroeg voor de spinning wel een squat-demo verzorgen![]()
Voor de volledigheid een citaat van LedZep uit deel 24:
[..]
Het hangt er wel heel erg vanaf hoeveel setjes en hoeveel reps per set. En van het merk/type apparaat, want dat schijnt ook uit te kunnen maken.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:08 schreef Webkim het volgende:
[...]
Leuk dat ik een bovengemiddelde legpresser ben trouwens. Ik las ergens dat je minimaal je eigen gewicht zou moeten kunnen wegkrijgen.
Dat vraag ik me ook afquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:21 schreef Videopac het volgende:
Wat is het nut van de Smith machine (hij wordt hier nl. nogal afgezeken)?
Goed voor de afwisseling, of als je echt tot je max wil zonder dat er iemand bij hoeft te staan.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:21 schreef Videopac het volgende:
Wat is het nut van de Smith machine (hij wordt hier nl. nogal afgezeken)?
Wat werkt er voor geen meter aan Technogym apparatuur?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Technogym apparaten zijn alleen goed voor mensen die willen revalideren van iets.
Het ziet er allemaal leuk uit, maar het werkt voor geen meter. Neem dan panatta, "ouderwetse arnold" apparatuur.
Het is fancy gym rommelpot. De gewichten gaan niet zwaar, de uitvoeringen slaan totaal nergens op, en verschillen soms zelfs een beetje met links en rechts. Soms zit er zelfs een metertje op waarbij je niet in het rode mag komen, dat slaat helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:29 schreef Videopac het volgende:
[..]
Wat werkt er voor geen meter aan Technogym apparatuur?
(en dan graag vanuit startende magere Henkie perspectief i.p.v. vanuit kleerkast-Ivosnivo perpectief)
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:32 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Het is fancy gym rommelpot. De gewichten gaan niet zwaar, de uitvoeringen slaan totaal nergens op, en verschillen soms zelfs een beetje met links en rechts. Soms zit er zelfs een metertje op waarbij je niet in het rode mag komen, dat slaat helemaal nergens op.
Het kan allemaal aan mij liggen, maar ik voel er geen zak van als ik op zoiets zit. Misschien moet je een keer een ander merk toestellen proberen, en dat je me dan begrijpt.
Check is 1 post boven jequote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:28 schreef LedZep het volgende:
Ik denk dat hij compleet nutteloos is.
Startende magere Henkie moet maar 1 ding doen en dat is van de apparatuur afblijven met zijn magere ecto-handjes en met losse barbells en dumbbells compounds gaan doen icm een bulkdieet.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:29 schreef Videopac het volgende:
[..]
Wat werkt er voor geen meter aan Technogym apparatuur?
(en dan graag vanuit startende magere Henkie perspectief i.p.v. vanuit kleerkast-Ivosnivo perpectief)
Tja, dan moet je je ego maar opzijzetten en wat minder gewicht gebruikenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:39 schreef Fugie het volgende:
zonder spotter vind ik het maar boutDat ik gister lag te spartelen met die barbell op mijn borst droeg daar ook niet aan bij
normaal gesproken weet ik ook wel wanneer ik moet stoppen, maar ik wou nog een keer alles eruit persen. Blijkbaar is mentale kracht niet allesquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Tja, dan moet je je ego maar opzijzetten en wat minder gewicht gebruiken.
Overigens hoefik nu helemaal nooit meer spotters, want in MIJNpowerrack
kan ik zoveel "veilig" benchen als ik maar wil. Hoewel ik altijd wel weet wanneer ik een rep kan afmaken of niet.
ik druk 14*90kg op de 45° (plus iets lichtere sets) ik denk dat ik op de horizontale ongv het dubbele druk of wel meer, want toen ik in het begin 30 drukte op de 45° zat ik aan 130 op die horizontalequote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:06 schreef Jurrio het volgende:
*zocht ff op google* ah oké dus dat is een power rack
Die heb ik niet in de gym...wel een ander rek...waar de houders niet verticaal onder elkaar staan, maar schuin zegmaar.
Net gewerkt, kratten bier af- en oppakken, goede training voor je schouders...
Vandaag staan mijn borst en triceps op het schema, omdat donderdag niet gelukt is!
Trouwens, dat van de legpress, dat je daar minstens je eigen lichaamsgewicht moet kunnen, is alleen voor vrouwen ofzo?
Of je bent psychisch gewoon zwakquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:55 schreef Fugie het volgende:
[..]
normaal gesproken weet ik ook wel wanneer ik moet stoppen, maar ik wou nog een keer alles eruit persen. Blijkbaar is mentale kracht niet alles
Yeah, als je net als BertV denkt geen spotter nodig te hebben, kun je ook de techniek gebruiken om de barbell naar je tenen te rollen...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:39 schreef Fugie het volgende:
zonder spotter vind ik het maar boutDat ik gister lag te spartelen met die barbell op mijn borst droeg daar ook niet aan bij
Ik snap echt niet hoe je dat doet, bij mij flikkert ie dan gelijk op mijn pecs en dan lig ik halfdood te kermen tot een of andere beer me komt helpenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Yeah, als je net als BertV denkt geen spotter nodig te hebben, kun je ook de techniek gebruiken om de barbell naar je tenen te rollen...![]()
Dit is al de tweede week dat ik niet zonder pijn kan niezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |