abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38265923
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 13:18 schreef chawa_goochem het volgende:

[..]

Waar ga jij je psychisch op voorbereiden dan?
Typfout
pi_38265976
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 13:06 schreef Jurrio het volgende:
*zocht ff op google* ah oké dus dat is een power rack
Die heb ik niet in de gym...wel een ander rek...waar de houders niet verticaal onder elkaar staan, maar schuin zegmaar.
Net gewerkt, kratten bier af- en oppakken, goede training voor je schouders ...
Vandaag staan mijn borst en triceps op het schema, omdat donderdag niet gelukt is!
Trouwens, dat van de legpress, dat je daar minstens je eigen lichaamsgewicht moet kunnen, is alleen voor vrouwen ofzo?
Ik ben namelijk 82 kg...maar als ik mezelf afmat, kom ik wel aan een 210-220 hoor (12-10-10-8-6 reps)..Wat drukken jullie dan?
Te veel reps met 180kg (seated leg press, dus geen 45 graden) om fatsoenlijk te trainen. Hoger gaat ie niet.
pi_38266839
net dat filmpje van greg valentino gezien

man wat een gore bedoeling

ik kan er niet van over
balsporten :r
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:05:03 #274
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38269088
ik druk 90/100 kilo op een goeie dag als mijn knieën niet stom doen. Zou wel meer kunnen als ik betere knieën had denk ik. Ik weeg zelf 70 ofzo.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_38270414
Ik doe de leg press zelf nooit (squaten is voldoende).

Vandaag waren er 2 jongens aan het benchen met 230 kg
pi_38270617
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 15:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik doe de leg press zelf nooit (squaten is voldoende).

Vandaag waren er 2 jongens aan het benchen met 230 kg
Tot een paar maanden geleden trainde hier ook zo'n gast met een bench van 220-230. Hij is nu naar een andere gym, niet dat het een groot verlies is, zijn techniek was best bagger en hij wist heel weinig van trainen, heb hem nooit zien squatten of deadliften, though hij was wel huge en deed die 180kg legpress met 1 been voor een aantal reps . Hoewel ivosnivo dat ook wel zou kunnen imo.

Nu hebben we nog 1 gast die ommenabij de 150 bencht (dat zijn echt monsterlijke gewichten hierzo ) en eentje die nog iets meer doet, maar die zie ik bijna nooit (en evenzo geldt dat beide vrij weinig van trainen weten; e.g. military press in smith en dat soort praktijken)
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:54:11 #277
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38270764
bij ons zijn er wel een stel boven de 150 kg maar dan houdt het ook echt op geloof ik. Één kerel, is ook echt een bodybuilder, maakt ook meerdere reps met 200+ kg op de legpress
met dank aan SF
pi_38271189
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:58 schreef Webkim het volgende:

[..]

Onnozel: "Oooh, zou dát het zijn!"

Bij Pump doe je ook volledige squats hoor, en squats helemaal onderin (die zijn lastig!).
Na een paar maanden een paar keer per week meedoen heb je heus een hele acceptabele behind. Squat ass. Rock bottom. Of hoe je het ook noemen wil.
Hint: Op de Technogym apparaten staan hele mooie plaatjes waarin met rood aangegeven is welke spieren je belast met die apparaten...

Ik heb zelden iemand bij BodyPump een full squat zien doen; sommige mensen smokkelen al door net niet horizontaal met hun bovenbenen te komen. Als ik het goed heb heeft dit er het afgelopen jaar ook niet ingezeten. Wel eens tijdens BodyPump een "oudere jongere" full squats zien maken met minder gewicht dan ie normaal deed (de 10 kg gewichten waren op)

Overigens kan ik morgenvroeg voor de spinning wel een squat-demo verzorgen

Voor de volledigheid een citaat van LedZep uit deel 24:
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:13 schreef LedZep het volgende:

[..]

Het beste is ROCK BOTTOM, oftewel totdat je hamstrings je kuiten raken, maar als je slechte knieën hebt of de flexibiliteit mist, ga je gewoon tot parallel (full squat is wel beter omdat je meer spieren aanspreekt en de knieën verstevigt, maar niet iedereen kan ze veilig uitvoeren)
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:13:26 #279
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38271360
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:08 schreef Videopac het volgende:

[..]

Hint: Op de Technogym apparaten staan hele mooie plaatjes waarin met rood aangegeven is welke spieren je belast met die apparaten...

Ik heb zelden iemand bij BodyPump een full squat zien doen; sommige mensen smokkelen al door net niet horizontaal met hun bovenbenen te komen. Als ik het goed heb heeft dit er het afgelopen jaar ook niet ingezeten. Wel eens tijdens BodyPump een "oudere jongere" full squats zien maken met minder gewicht dan ie normaal deed (de 10 kg gewichten waren op)

Overigens kan ik morgenvroeg voor de spinning wel een squat-demo verzorgen

Voor de volledigheid een citaat van LedZep uit deel 24:
[..]
Technogym apparaten zijn alleen goed voor mensen die willen revalideren van iets.
Het ziet er allemaal leuk uit, maar het werkt voor geen meter. Neem dan panatta, "ouderwetse arnold" apparatuur.
pi_38271435
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:08 schreef Webkim het volgende:
[...]
Leuk dat ik een bovengemiddelde legpresser ben trouwens. Ik las ergens dat je minimaal je eigen gewicht zou moeten kunnen wegkrijgen.
Het hangt er wel heel erg vanaf hoeveel setjes en hoeveel reps per set. En van het merk/type apparaat, want dat schijnt ook uit te kunnen maken.

Zelf haal ik 3 setjes van 10 met 120 kg.
Maar de hamvraag is natuurlijk: hoeveel kg krijg jij weg?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_38271547
Neem dan helemaal geen apparatuur
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:20:29 #282
140141 ivosnivo
pi_38271607
Ik zou die greg wel is willen zien over 30 jaar (als ie dan nog leeft). Dan zijn z'n armen nog meer verneukt lijkt me, 2 hoopjes vel aan allebei je armen
pi_38271644
Wat is het nut van de Smith machine (hij wordt hier nl. nogal afgezeken)?
pi_38271683
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:21 schreef Videopac het volgende:
Dat vraag ik me ook af
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:27:59 #285
140141 ivosnivo
pi_38271795
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:21 schreef Videopac het volgende:
Goed voor de afwisseling, of als je echt tot je max wil zonder dat er iemand bij hoeft te staan.
pi_38271815
Ik denk dat hij compleet nutteloos is.
pi_38271831
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:13 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Technogym apparaten zijn alleen goed voor mensen die willen revalideren van iets.
Het ziet er allemaal leuk uit, maar het werkt voor geen meter. Neem dan panatta, "ouderwetse arnold" apparatuur.
Wat werkt er voor geen meter aan Technogym apparatuur?
(en dan graag vanuit startende magere Henkie perspectief i.p.v. vanuit kleerkast-Ivosnivo perpectief)
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:32:44 #288
140141 ivosnivo
pi_38271948
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:29 schreef Videopac het volgende:

[..]

(en dan graag vanuit startende magere Henkie perspectief i.p.v. vanuit kleerkast-Ivosnivo perpectief)
Het is fancy gym rommelpot. De gewichten gaan niet zwaar, de uitvoeringen slaan totaal nergens op, en verschillen soms zelfs een beetje met links en rechts. Soms zit er zelfs een metertje op waarbij je niet in het rode mag komen, dat slaat helemaal nergens op.
Het kan allemaal aan mij liggen, maar ik voel er geen zak van als ik op zoiets zit. Misschien moet je een keer een ander merk toestellen proberen, en dat je me dan begrijpt.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:33:47 #289
140141 ivosnivo
pi_38271986
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:32 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Het is fancy gym rommelpot. De gewichten gaan niet zwaar, de uitvoeringen slaan totaal nergens op, en verschillen soms zelfs een beetje met links en rechts. Soms zit er zelfs een metertje op waarbij je niet in het rode mag komen, dat slaat helemaal nergens op.
Het kan allemaal aan mij liggen, maar ik voel er geen zak van als ik op zoiets zit. Misschien moet je een keer een ander merk toestellen proberen, en dat je me dan begrijpt.
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:28 schreef LedZep het volgende:
Ik denk dat hij compleet nutteloos is.
Check is 1 post boven je
pi_38272000
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:29 schreef Videopac het volgende:

[..]

Startende magere Henkie moet maar 1 ding doen en dat is van de apparatuur afblijven met zijn magere ecto-handjes en met losse barbells en dumbbells compounds gaan doen icm een bulkdieet.

Ik heb verdomme 8 maanden verkloot door zo een "apparaten" (niet van Technogym overigens, van Life Fitness) schemaatje van de lokale fitnessinstructeur.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:35:31 #291
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38272043
bij ons staat nautilus zooi, schijnt arnie ook op te hebben getrained
pi_38272079
Afwisseling ivo? Wat voor afwisseling? Benchen afwisselen met smith benchen? Dat is hetzelfde als zeggen: "oke, ik kan mezelf 10x optrekken, ik ga maar eens lat pulldowns doen".

Ik train altijd alleen en heb nog maar enkele keren een spotter gehad, hoewel ze niet nodig waren want ik deed het wel alleen. Je bent op de hoogte van mijn anti-failure campagne, dus daar hoef ik verder niks over te zeggen.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:39:41 #293
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38272182
zonder spotter vind ik het maar bout Dat ik gister lag te spartelen met die barbell op mijn borst droeg daar ook niet aan bij
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:40:36 #294
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38272209
Kan me wel voorstellen dat een Smith fijn is als je tot failure wilt squatten. Ik gebruik hem nu nog maar sporadisch (calve raise op een dumbell met een dikke barbell in je nek = ) maar ben van plan voortaan te squatten zonder dat apparaat
met dank aan SF
pi_38272269
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:39 schreef Fugie het volgende:
zonder spotter vind ik het maar bout Dat ik gister lag te spartelen met die barbell op mijn borst droeg daar ook niet aan bij
Tja, dan moet je je ego maar opzijzetten en wat minder gewicht gebruiken .

Overigens hoefik nu helemaal nooit meer spotters, want in MIJN powerrack kan ik zoveel "veilig" benchen als ik maar wil. Hoewel ik altijd wel weet wanneer ik een rep kan afmaken of niet.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:55:26 #296
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38272756
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:42 schreef LedZep het volgende:

[..]

Tja, dan moet je je ego maar opzijzetten en wat minder gewicht gebruiken .

Overigens hoefik nu helemaal nooit meer spotters, want in MIJN powerrack kan ik zoveel "veilig" benchen als ik maar wil. Hoewel ik altijd wel weet wanneer ik een rep kan afmaken of niet.
normaal gesproken weet ik ook wel wanneer ik moet stoppen, maar ik wou nog een keer alles eruit persen. Blijkbaar is mentale kracht niet alles
pi_38272806
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 13:06 schreef Jurrio het volgende:
*zocht ff op google* ah oké dus dat is een power rack
Die heb ik niet in de gym...wel een ander rek...waar de houders niet verticaal onder elkaar staan, maar schuin zegmaar.
Net gewerkt, kratten bier af- en oppakken, goede training voor je schouders ...
Vandaag staan mijn borst en triceps op het schema, omdat donderdag niet gelukt is!
Trouwens, dat van de legpress, dat je daar minstens je eigen lichaamsgewicht moet kunnen, is alleen voor vrouwen ofzo?
Ik ben namelijk 82 kg...maar als ik mezelf afmat, kom ik wel aan een 210-220 hoor (12-10-10-8-6 reps)..Wat drukken jullie dan?
ik druk 14*90kg op de 45° (plus iets lichtere sets) ik denk dat ik op de horizontale ongv het dubbele druk of wel meer, want toen ik in het begin 30 drukte op de 45° zat ik aan 130 op die horizontale
balsporten :r
pi_38272844
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:55 schreef Fugie het volgende:

[..]

normaal gesproken weet ik ook wel wanneer ik moet stoppen, maar ik wou nog een keer alles eruit persen. Blijkbaar is mentale kracht niet alles
Of je bent psychisch gewoon zwak

Mja zo af en toe max ik, maar aangezien ik bij 95% van de oefeningen wel safe zit (eigenlijk alleen bij het benchen niet) maakt het toch niet uit of ik dan op failure zit of net niet.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 16:58:31 #299
37248 BertV
Klei indiaan
pi_38272874
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:39 schreef Fugie het volgende:
Yeah, als je net als BertV denkt geen spotter nodig te hebben, kun je ook de techniek gebruiken om de barbell naar je tenen te rollen...

Dit is al de tweede week dat ik niet zonder pijn kan niezen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_38272922
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:58 schreef BertV het volgende:

[..]

Yeah, als je net als BertV denkt geen spotter nodig te hebben, kun je ook de techniek gebruiken om de barbell naar je tenen te rollen...

Dit is al de tweede week dat ik niet zonder pijn kan niezen.
Ik snap echt niet hoe je dat doet, bij mij flikkert ie dan gelijk op mijn pecs en dan lig ik halfdood te kermen tot een of andere beer me komt helpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')