Nu iets onder parallel, straks full only. Want fullsquats ruleren.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:21 schreef McGilles het volgende:
Even een vraagje over squat:
Doen jullie hem altijd tot parallel of ook wel een full or andere varianten? Front, zercher, box ?
BUDDY!!! OEEEE!!!quote:Op maandag 22 mei 2006 21:34 schreef Alessandro het volgende:
YEAHHHHHHH BABBBBBYYYYYYYY!!!!!! LIGHTWEIGHTTTTTT!!!!!!!!!
Veel menschen zullen 'm al kennen, maar hij blijft mooiquote:Op maandag 22 mei 2006 21:34 schreef Alessandro het volgende:
YEAHHHHHHH BABBBBBYYYYYYYY!!!!!! LIGHTWEIGHTTTTTT!!!!!!!!!
-Borst & bicepsquote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:51 schreef McGilles het volgende:
Wat staat er vandaag bij mensen op het schema?
Hoeveel gewicht had je erop liggen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:59 schreef ConQuestador het volgende:
Nog even over de squats:
Ik ben er weer mee begonnen, maar vrijwel meteen heb ik weer last van mijn onderrug (wat net over was na maanden last van mijn rug![]()
). Wat doe ik fout, en waar moet ik beter op letten.
(en kom nu niet met dingen als: je moet meer deadliften, want dat kan ik helemaal wel vergeten)
Gewicht : niet veel, in totaal 50 kg ofzo, maar ik doe morgen weer veel minder, om beweging meer door te krijgen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:15 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoeveel gewicht had je erop liggen?
Je moet als eerste beweging een beweging maken met je kont naar achteren, dus net alsof je gaat zitten. Dus niet meteen door je knieen naar beneden. Hou je rug de constante beweging zeker niet bol! Ga squatten met een losse stang ipv smith machine.
Ik ben bang dat je een verkeerde techniek heb in de smith machine, ik had al zo'n vermoeden dat je de oefening daarmee deed. Vraag voor de zekerheid aan iemand anders even of hij kan kijken of je de oefening goed doet! Ik heb zelf nergens last van met squatten met de losse stang. Je moet toch wel ergens een losse stang hebben liggen in de gym?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:31 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Gewicht : niet veel, in totaal 50 kg ofzo, maar ik doe morgen weer veel minder, om beweging meer door te krijgen.
Rug: ik heb mijn rug juist hol, aangezien ik van mezelf een vrij holle rug heb. En een holle rug is juist helemaal killing voor rugpijn
losse stang: die klote sportschool hiero heeft alleen een smith machine, en een andere sportschool heb ik ook geen zin in (20 km verderop)![]()
![]()
Misschien eerst hyperextensions (met lichaamsgewicht) om je onderrug te versterken?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:59 schreef ConQuestador het volgende:
Nog even over de squats:
Ik ben er weer mee begonnen, maar vrijwel meteen heb ik weer last van mijn onderrug (wat net over was na maanden last van mijn rug![]()
). Wat doe ik fout, en waar moet ik beter op letten.
(en kom nu niet met dingen als: je moet meer deadliften, want dat kan ik helemaal wel vergeten)
quote:Op maandag 22 mei 2006 19:58 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Dat wordt dus een Powerlifting OP![]()
Deze is oldskool
Mensen geven in het algemeen wel snel op als ze hun onderrug iets voelen. Ik moet zeggen, als ik een zware onderrug training achter de rug heb dan is het echt vermoeiend om te staan, dan wil je omdat je je onderrug goed voelt graag zitten!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:40 schreef BertV het volgende:
[..]
Misschien eerst hyperextensions (met lichaamsgewicht) om je onderrug te versterken?
(laat het vorige topic nu net beeindigd zijn met hyperextensions is voor mietjes, ik voelde me aangesproken)
Leef je uit.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:53 schreef LedZep het volgende:
Wow modern zeg!
Als ik het wat minder druk heb ga ik eens een OP schrijven de OP aanpassen , die homo van een MrJ (![]()
) lurkt toch alleen maar + ik vind de OP incompleet en er zijn sommige dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben.
Mits het natuurlijk gewaardeerd wordt dat ik mijn kostbare tijd opoffer voor jullie testosteron-uitpuilende lichaampjes.
Veel oefeningen! Ik zou persoonlijk de verhoudingen wat veranderen! Je hebt voor elke spiergroep even veel oefeningen!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:05 schreef J-Will het volgende:
Hey mensen,
ik heb besloten na een jaartje ofzo toch maar eens een schema te maken en zaken serieus aan te pakken. Ik ga in zes weekjes 3 keer per week een training draaien met verschillende oefeningen voor elke spiergroep om te kunnen zien welke voor mij het fijnst zijn (Gevoel, uitvoering, etc.) en daarna bouw ik daar een echt schema van. Elke spier is wel vertegenwoordigd geloof ik, ik heb het samengesteld met behulp van exrx.net, handige site
Maargoed, hieronder dus de lijst met de oefeningen die ik 1 keer per week ga proberen. wat denken jullie? Ontbreken er must-haves? Staan er zinloze bij? Reageer aub!
Quadriceps
Full Squat
Squat
Legpress
Hamstring
Hyperextension
Deadlift
straight legged deadlift
Calves
Calf raise (smith)
single leg (barbell)
calve-machine
General back
Seated Row (straight)
Bent over row
pull-ups
Deltoid Side
Upright Row (barbell)
Upright Row (cable)
Lateral Raise
Biceps
Dumbell Curl
Barbell Curl
Incline Curl (barbell)
Chest
Benchpress
Lying Fly
Chest Dip
Anterior Deltoid
Behind Neck Press
Dumbell Shoulder Press
Shoulder Press
Triceps Brachii
Dips (elbow close)
Triceps Extension
Bench Dips
Abdominal
Hanging Hip Raise
Ball Crunch
Lying Legraise Crunch
Op welke aspecten van de bodybuilding zou jij dan de nadruk willen leggen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:06 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Leef je uit.
Dit topic heeft nauwelijks meer aantrekkingskracht voor me. Teveel de nadruk op PL.
Benen!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Morgen!!
Wat staat er vandaag bij mensen op het schema?
Hier: Lowerbody!
Ik neem aan dat je een split wilt, dan moet je maar even bij de andere splitters navragen! Persoonlijk train ik liever een setje meer voor de benen/rug/borst dan voor isolatieoefeningen. Maar ik wacht op commentaar van de splitters!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:14 schreef J-Will het volgende:
ik heb overal evenveel oefeneningen om dus 3 keer per week te kunnen testen, elke oefening die ik dus 6 keer over de komende 6 weken. Wat stel je dan voor?
Squat & deadlift & calves voor benen
Chinnen en rows voor rug
Benchpress (incline & decline) voor borst
en nog een dumbell-curl en iets voor het buikje.
Dan heb ik 9 oefeningen in plaats van 10 nu, met weinig werk voor de schouders, me dunkt. Of worden die genoeg meegenomen met het chinnen en de benchpresses?
Die heb ik een tijd gedaan, goede oefening! maar ook hier kreeg ik toen last van, misschien toch maar weer rustig mee beginnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:40 schreef BertV het volgende:
Misschien eerst hyperextensions (met lichaamsgewicht) om je onderrug te versterken?
Ik ga indd. toch maar meer op techniek oefenen, ik had al ff gevraagd om advies van de sportschoolhouder, maar die vertelde me juist dat ik een bollere rug moest zetten ipv een holle rug (die ik hebquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:33 schreef McGilles het volgende:
Ik ben bang dat je een verkeerde techniek heb in de smith machine, ik had al zo'n vermoeden dat je de oefening daarmee deed. Vraag voor de zekerheid aan iemand anders even of hij kan kijken of je de oefening goed doet! Ik heb zelf nergens last van met squatten met de losse stang. Je moet toch wel ergens een losse stang hebben liggen in de gym?
Je zou, als je echt rugproblemen hebt, ook kunnen overwegen om te stoppen. (met zware rugoefeningen)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:02 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Die heb ik een tijd gedaan, goede oefening! maar ook hier kreeg ik toen last van, misschien toch maar weer rustig mee beginnen.
[..]
Voor je benen kan je de leg press en/of de leg curl toevoegen (daarmee train je respectievelijk je quadriceps en je hamstrings)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:14 schreef J-Will het volgende:
ik heb overal evenveel oefeneningen om dus 3 keer per week te kunnen testen, elke oefening die ik dus 6 keer over de komende 6 weken. Wat stel je dan voor?
Squat & deadlift & calves voor benen
Chinnen en rows voor rug
Benchpress (incline & decline) voor borst
en nog een dumbell-curl en iets voor het buikje.
Dan heb ik 9 oefeningen in plaats van 10 nu, met weinig werk voor de schouders, me dunkt. Of worden die genoeg meegenomen met het chinnen en de benchpresses?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |