abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38118998
TVP:

Deadlift voor benen? Zou deze bij rug plaatsen.

En voor je benen zou ik romanian deadlift toevoegen. Doe hem nu een tijdje en is echt een heerlijke oefening. Leg curl is meer knie flexie dacht ik dan dat het echt je hamstrings belast.

Vandaag de rug maar trainen, eigenlijk gisteren moeten doen maar het waaide nogal hard en dan moet je zo hard trappen .
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:51:32 #52
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38119212
Dus ik moet zorgen dat ik in een week tijd aan die genoemde aantallen kom? Dus als ik dat deel door drie krijg ik :

ongeveer 5 sets benen, 2 oefeningen
4/5 sets rug, 2 oefeningen
4 sets borst, 1 of 2 oefeningen
4 sets schouder, 2 of 3 oefeningen voor die koppen?
3 sets triceps, 1 oefening
3 sets kuiten, 1 oefening
2/3 sets biceps, 1 oefening.

Ik ga hiermee eens puzzelen en een schemaatje maken
3 sets buik
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:55:34 #53
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38119351
ik voel een deadlift altijd zeer goed in de hamstrings hoor Al ga ik altijd voor de legcurl als ik ECHT de hamstrings een opflikker wil geven.
met dank aan SF
pi_38119356
ik hoorde vandaag bij boksen terwijl we als opwarmertje wat squats deden, dat ik mijn onderrug een beetje bol was bij full squats. Ikzelf heb nooirt ergens last van gehad, maar vond het toch 'n beetje verontrustend

Nou is mijn eerste vraag of ik mijn nek kan draaien terwijl er een voor mij medium gewicht op me nek hangt, zodat ik in een spiegel kan kijken of het echt zo is. (aangezien je nek draaien bij deadlift not-done is..)
En ten tweede mocht dit erg zijn, wat de neuk kan er dan aandoen? Ik kijk mezelf al aan in de spiegel tijdens squats, misschien dat mijn hoofd in mijn nek leggen helpt?
Of is het gewoon zo dat het door mijn bouw komt en dat ik minder diep moet gaan?

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_38119518
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:45 schreef Semargofni het volgende:
TVP:

Deadlift voor benen? Zou deze bij rug plaatsen.

En voor je benen zou ik romanian deadlift toevoegen. Doe hem nu een tijdje en is echt een heerlijke oefening. Leg curl is meer knie flexie dacht ik dan dat het echt je hamstrings belast.

Vandaag de rug maar trainen, eigenlijk gisteren moeten doen maar het waaide nogal hard en dan moet je zo hard trappen .
De twee hoofdspiergroepen die je met de deadlift traint, zijn de hamstrings en de onderrug...ik heb de deadlift inderdaad ook bij de rug staan
Enne over de leg curl: knieflexie lever je door je hamstrings aan te spannen....hoe wilde je anders je knie buigen?

En @J-Will:
als je toch alleen maar aan het uitvissen bent wat voor oefeningen je wilt gaan doen, kan je op zich ook wel 4 setjes verdelen over 2 oefeningen. Aan de andere kant, je traint toch 3 keer per week, dus je kunt zegmaar ook maandag de voorste kop doen, woensdag de laterale en vrijdag de achterste...
de deadlift kan je aan zowel de hamstrings als aan de onderrug merken...vorige week was dat bij mij de hamstrings...lekkerrr en gisteren heb ik 5x95 kg kunnen liften....ik zit in de lift!
pi_38120197
J-Will:

Minder oefeningen! 3 oefeningen voor een spier als side delt is total overkill.

Ik zou ook geen squats én fullsquats doen, weinig toegevoegde waarde, doe dan gewoon meer setjes fullsquat. Overigens is squat geen quadriceps oefening (mocht je quads en hams splitten).

En MrJ; ik vind de nadruk hier absoluut niet naar PL verschuiven, maar misschien heb jij het idee dat alles behalve een standaard split géén bodybuilding is of zoiets. Terwijl juist dat nergens op slaat, ik bedoel:

military press voor anterior delts
bench voor borst
deadlift voor rug

Is zo'n beetje de grootste bullshit die je kan verzinnen over spierwerking. En als je dan verandert naar een *functioneel* schema voor spiergroei is dat nog steeds bodybuilding. *Logische* bodybuilding wel te verstaan.
pi_38120226
Dat snap ik ik zeg alleen dat de leg curl nou niet echt een geweldige oefening is voor je hamstrings. Vind ik dan, doe liever r dl.

Aankomende donderdag om 23:15 komt er op pulpa trouwens een docu over bodybuilding. "Bodybuilders: ik barst uit mijn voegen".

"Gregg Valentino, de man met de grootste biceps ter wereld, vertelt openhartig over zijn steroïdengebruik. Ooit klapte zijn linker bovenarm letterlijk uit elkaar. Over de uitwassen van bodybuilding".

Kga wel kijken denk ik. Word niet vaak iets over bodybuidling uitgezonden op tv.

[ Bericht 42% gewijzigd door Semargofni op 23-05-2006 13:26:24 ]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:23:00 #58
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38120282
Nee hoor, er zijn ontzettend veel trainingsmethodes.

Alleen zie ik hier alleen maar up/lb of fullbody voorbijkomen. Vind aan die materie geen zak aan, mijn training bevalt me prima nl, maar dit topic heeft voor mijn niets meer te bieden nu.

Dus have fun verder hier.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:25:31 #59
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38120337
split
pi_38120423
split ftw! .
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:33:12 #61
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38120574
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:23 schreef Mr.J het volgende:

Alleen zie ik hier alleen maar up/lb of fullbody voorbijkomen. Vind aan die materie geen zak aan, mijn training bevalt me prima nl, maar dit topic heeft voor mijn niets meer te bieden nu.

Daar kan ik best inkomen. Als je die toppers ook ziet die trainen ook allemaal met een split. Dat zal niet voor niets zijn. En het lijkt me ook niet meer dan logisch, hoe wil je met 2 oefeningen (oid) per spiergroep nou een pomp krijgen. En dan ook nog alle spiergroepen op 1 dag.
pi_38121954
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.
pi_38126710
Na een setje Deadlifts voel ik toch duidelijk mijn onderrug 100x beter dan mijn hamstrings. Misschien komt het omdat ik zulke mega hams heb

Maar ik vind het meer een onderrugoefening dan een hams oefening
  dinsdag 23 mei 2006 @ 16:44:25 #64
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38127906
ik heb net een training met 11 oefeningen achter de rug, en het was heerlijk Heb 5 kleine setjes deadlift gedaan (max 8 reps), met 40 40 50 50 60 kg. En ik stond werkelijk te trillen op mijn beentjes en ook mijn rug had het zwaar Heb nu een schemaatje en ga progressie bijhouden!
met dank aan SF
pi_38129019
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:33 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Daar kan ik best inkomen. Als je die toppers ook ziet die trainen ook allemaal met een split. Dat zal niet voor niets zijn. En het lijkt me ook niet meer dan logisch, hoe wil je met 2 oefeningen (oid) per spiergroep nou een pomp krijgen. En dan ook nog alle spiergroepen op 1 dag.
Toppers trainen met heel andere schema's dan ze in hun video's laten zien. Niet dat het geen splits zijn, maar dan heb je het bv over meerdere malen met week borst etc. Zonder AAS is dan sowieso niet eens vol te houden, dus jezelf vergelijken met die gasten is bullshit.

Het is niet aan mij om te bepalen hoe je traint, maar het enige wat ik probeer te doen is een beetje het standaard BB-verhaaltje uit te breiden door te zeggen dat er meer (en voor beginners betere) methoden zijn dan een borst-triceps / rug-biceps / benen-schouders schemaatje. Iets wat niet fout is, maar wat simpelweg niet het beste werkt voor beginnende trainee's.

Jouw zenuwstelsel raakt echt niet onder de indruk van bicep curls of side raises. En dus vindt jouw lichaam het ook onzin om duizenden kcals om te zetten in spiermassa. Onder andere daarom: squats. Dat heeft niks met powerlifting te maken, maar gewoon met een efficiente manier om spiermassa aan te zetten. En dat is, volgens mij, het doel van iedereen (inclusief mijzelf in zekere mate) hier.

Als iemand zijn splitschema prima vindt zo, mooi, maar ga dan niet zeiken over "Powerlifting topic deel 29" etc want dat slaat nergens op. Ik geef mijn mening over de, IMO, beste manier om massa aan te zetten, doe er wat mee of niet, dat interesseert me niet, maar wees in ieder geval bereid verder te kijken dan "Jay Cutler's Ripped to shreds"-dvd (hoewel die dvd's heel vermakelijk zijn), om maar wat te noemen, want die schema's zijn bullshit, zeker voor amateurs.
pi_38129527
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:20 schreef LedZep het volgende:
J-Will:
Minder oefeningen! 3 oefeningen voor een spier als side delt is total overkill.

military press voor anterior delts
bench voor borst
deadlift voor rug
Bedoelt hij niet 3 oefeningen voor de deltoideus in zijn geheel? Lijkt mij logischer...

Sorry dat ik steeds opmerkingen plaats, maar steeds zijn er dingen onduidelijk:
hoezo geen military press voor anterior delts?
zelfde voor bench/borst en deadlift/rug..alhoewel ik bij de laastste snap dat de hamstring de hoofdgroep is, maar ook de onderrug wordt zeker belast, vooral tijdens de laatste strekking van je lichaam...

Of bedoel je dat benchen teveel isolatie is? Hij hoort wel bij de grote drie...maar dat hoef ik jou niet te vertellen...
pi_38129662
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:30 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Bedoelt hij niet 3 oefeningen voor de deltoideus in zijn geheel? Lijkt mij logischer...

Sorry dat ik steeds opmerkingen plaats, maar steeds zijn er dingen onduidelijk:
hoezo geen military press voor anterior delts?
zelfde voor bench/borst en deadlift/rug..alhoewel ik bij de laastste snap dat de hamstring de hoofdgroep is, maar ook de onderrug wordt zeker belast, vooral tijdens de laatste strekking van je lichaam...
Ik zag 3 oefeningen voor zijkant schouders staan.

Bij een echte military press (dwz staand en los) komt de kracht weliswaar uit de anterior delts, maar tel je alles op is het een fullbody oefening (posterior chain als stabilisatoren, triceps als synergist en in mindere mate biceps)

Bij het benchen is de belangrijkste spier (dwz om het te liften) de triceps. Niet borst. In z'n geheel is het geen borstoefening, maar een UB oefening (schouders, rug, triceps, borst en in mindere mate biceps)

Deadlift is evenzo een oefening voor de gehele posterior chain. Fullbody dus.

En opmerkingen / vragen zijn altijd goed .
pi_38129686
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:23 schreef Mr.J het volgende:

ga je echt weg?

overigens na een weekje of 2 te weer hebben getraind, stop ik weer tijdelijk Mijn onderarmhuid is nog veel te dun nu, zitten weer scheuren in en met trainen erbij is dat niet bevordelijk
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_38130087
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:15 schreef LedZep het volgende:

[..]

Toppers trainen met heel andere schema's dan ze in hun video's laten zien. Niet dat het geen splits zijn, maar dan heb je het bv over meerdere malen met week borst etc. Zonder AAS is dan sowieso niet eens vol te houden, dus jezelf vergelijken met die gasten is bullshit.

Het is niet aan mij om te bepalen hoe je traint, maar het enige wat ik probeer te doen is een beetje het standaard BB-verhaaltje uit te breiden door te zeggen dat er meer (en voor beginners betere) methoden zijn dan een borst-triceps / rug-biceps / benen-schouders schemaatje. Iets wat niet fout is, maar wat simpelweg niet het beste werkt voor beginnende trainee's.

Jouw zenuwstelsel raakt echt niet onder de indruk van bicep curls of side raises. En dus vindt jouw lichaam het ook onzin om duizenden kcals om te zetten in spiermassa. Onder andere daarom: squats. Dat heeft niks met powerlifting te maken, maar gewoon met een efficiente manier om spiermassa aan te zetten. En dat is, volgens mij, het doel van iedereen (inclusief mijzelf in zekere mate) hier.

Als iemand zijn splitschema prima vindt zo, mooi, maar ga dan niet zeiken over "Powerlifting topic deel 29" etc want dat slaat nergens op. Ik geef mijn mening over de, IMO, beste manier om massa aan te zetten, doe er wat mee of niet, dat interesseert me niet, maar wees in ieder geval bereid verder te kijken dan "Jay Cutler's Ripped to shreds"-dvd (hoewel die dvd's heel vermakelijk zijn), om maar wat te noemen, want die schema's zijn bullshit, zeker voor amateurs.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de woorden squat en deadlift de laatste tijd ook wel erg overheersend vind, niet dat het niet belangrijk is....maargoed genoeg daarover.

Om ff inhoudelijk op je post in te gaan. Ik squat niet, nooit gedaan, watvoor voordelen zouden eraan zitten om daar eens mee te gaan beginnen? Ik train mij benen namelijk erg weinig laatste tijd, mede omdat ik nu al broeken moet kopen met een grotere waist dan ik nodig heb omdat anders m'n benen er niet inpassen...
  dinsdag 23 mei 2006 @ 17:50:15 #70
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38130189
Ik heb vandaag de volgende oefeningen gedaan, en het beviel heel goed. Duurde wel 1.5 uur ofzo voordat ik klaar was dus iets minder zou fijn zijn. Zijn er dingen die ik doe, die overbodig zijn? Ik wil eigenlijk iets minder oefeningen maar dan meer setjes draaien.

full squat
dead lift
calve raise
seated row
pull-ups
upright row
dumbell curl
benchpress
shoulder press
dips
crunches op zo'n grote bal
met dank aan SF
  dinsdag 23 mei 2006 @ 18:18:49 #71
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_38131154
Ik ben ook altijd rond de 1.5 uur bezig maar daar zitten ook de warming-up en rustperiodes in. DUs dan valt het wel mee dacht ik zo.
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_38131359
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:55 schreef mister_popcorn het volgende:
ik hoorde vandaag bij boksen terwijl we als opwarmertje wat squats deden, dat ik mijn onderrug een beetje bol was bij full squats. Ikzelf heb nooirt ergens last van gehad, maar vond het toch 'n beetje verontrustend

Nou is mijn eerste vraag of ik mijn nek kan draaien terwijl er een voor mij medium gewicht op me nek hangt, zodat ik in een spiegel kan kijken of het echt zo is. (aangezien je nek draaien bij deadlift not-done is..)
En ten tweede mocht dit erg zijn, wat de neuk kan er dan aandoen? Ik kijk mezelf al aan in de spiegel tijdens squats, misschien dat mijn hoofd in mijn nek leggen helpt?
Of is het gewoon zo dat het door mijn bouw komt en dat ik minder diep moet gaan?

bab. iemand die het antwoord weet?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_38133175
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:50 schreef J-Will het volgende:
Ik heb vandaag de volgende oefeningen gedaan, en het beviel heel goed. Duurde wel 1.5 uur ofzo voordat ik klaar was dus iets minder zou fijn zijn. Zijn er dingen die ik doe, die overbodig zijn? Ik wil eigenlijk iets minder oefeningen maar dan meer setjes draaien.

full squat
dead lift
calve raise
seated row
pull-ups
upright row
dumbell curl
benchpress
shoulder press
dips
Ik zou zeggen: shoulder press (heb ik een bloedhekel aan) en crunches (je squat immers al)
Mja..het wachten is op Led Zep.
dat viel toch wel mee?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:22:07 #74
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38133258
oh die crunches voegen wel iets toe hoor, dat voel ik nu al Shoulder press is één van de favorieten, samen met deadlift Squat en pull-ups, maar die kan ik niet zo goed
met dank aan SF
pi_38136587
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:47 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de woorden squat en deadlift de laatste tijd ook wel erg overheersend vind, niet dat het niet belangrijk is....maargoed genoeg daarover.

Om ff inhoudelijk op je post in te gaan. Ik squat niet, nooit gedaan, watvoor voordelen zouden eraan zitten om daar eens mee te gaan beginnen? Ik train mij benen namelijk erg weinig laatste tijd, mede omdat ik nu al broeken moet kopen met een grotere waist dan ik nodig heb omdat anders m'n benen er niet inpassen...
Het voordeel is dat je CZS (centraal zenuwstelsel) zo godsgruwelijk op z'n donder krijgt (als je zwaar genoeg gaat) - dit overigens doordat er meer spiervezels aangesproken worden dan enig andere oefening - wat tot gevolg heeft dat je meer en meer groeihormoon aanmaakt en je lichaam eindelijk eens die calorieen gaat gebruiken om spiermassa aan te maken.

Same geldt voor deadlift.

Wil je niet squatten om je poten groter te krijgen, squat dan in godsnaam om je biceps groter te krijgen.
pi_38136614
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:24 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

bab. iemand die het antwoord weet?
Borst vooruit, buikspieren aanspannen, gericht naar boven kijken.
pi_38136921
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:50 schreef J-Will het volgende:

full squat
dead lift
calve raise
seated row
pull-ups
upright row
dumbell curl
benchpress
shoulder press
dips
Te veel. Zou je fatsoenlijk trainen met al deze oefeningen ben je heel wat langer bezig dan 1,5 uur. En wtf, benchen na curlen, direct daarna shoulder press en dán nog eens dips? Monster triceps zal je wel hebben.

Verdeel het eens over een workout A en een workout B, e.g.:

A
Fullsquat
Bench press
Clean
Pull up

Bent over raises
1 biceps oefening

B
Deadlift
Military press (los, staand)
Front squat
Bent row

Side raises
1 triceps oefening

Buikspieren kan je overal wel tussenproppen. Alternate workout A met workout B, e.g. 3x per week.
pi_38137193
Ik ben het overigens wel mee eens dat de woorden "squat" en "deadlift" vaak voorbij komen, maar dat maakt geen donder uit aangezien deze beide goden superieur zijn ten opzichte van ELKE andere oefening m.u.v. de olympic lifts.

1. Ze geven je meer massa dan ooit en meer dan welke oefening dan ook.
2. Ze laten je harder werken dan ooit
3. Ze spreken de meeste spiervezels aan
4. Ze zorgen voor een evenwichtige spierontwikkeling, iets wat bij >90% van de beginners (including me) ver te zoeken is en ook bij gevorderde recreatieve bodybuilders vaak ontbreekt.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:00:14 #79
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38137295
allemaal de schuld van ledzep

Ik heb een vraagje over wrist curls, hoe kan je die goed uitvoeren en welke stang gebruiken jullie ervoor (als jullie ze al doen )
pi_38137384
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:00 schreef Fugie het volgende:
allemaal de schuld van ledzep

Ik heb een vraagje over wrist curls, hoe kan je die goed uitvoeren en welke stang gebruiken jullie ervoor (als jullie ze al doen )
Wat is het probleem bij de uitvoering?

Btw je kan ook dumbbells gebruiken; met wrist curls wil et nog wel met barbell, maar ik kan bv onmogelijk reverse wrist curls ermee maken (als ik ze zou willen doen, kutoefening)
pi_38138612
Vandaag bij het laatste setje van m'n deadlifts voelde ik bij m'n eerste rep een soort 'knak' in m'n abs, niet zeer pijnlijk maar voel het nu nogsteeds, zeker als ik een holle rug trek (en dus m'n abs rek) dan voel ik het wel zeer doen....

Hopelijk morgen nergens last van, maar ik vrees erger..
pi_38138689
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:29 schreef McGilles het volgende:
Vandaag bij het laatste setje van m'n deadlifts voelde ik bij m'n eerste rep een soort 'knak' in m'n abs, niet zeer pijnlijk maar voel het nu nogsteeds, zeker als ik een holle rug trek (en dus m'n abs rek) dan voel ik het wel zeer doen....

Hopelijk morgen nergens last van, maar ik vrees erger..
Spierverrekking? Scheur zou ook kunnen, maar dat is onwaarschijnlijker.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:39:18 #83
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38139086
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:02 schreef LedZep het volgende:

[..]

Wat is het probleem bij de uitvoering?

Btw je kan ook dumbbells gebruiken; met wrist curls wil et nog wel met barbell, maar ik kan bv onmogelijk reverse wrist curls ermee maken (als ik ze zou willen doen, kutoefening)
naja normale curls ging wel, reverse was idd behoorlijk lastig zeg maar

maar ik had geen stnadaard rechte stang, wellicht dat ik daardoor mijn polsen ook wat naar binnen/buiten draaide en het niet helemaal lekker voelde. Volgende x ff met losse dumbells proberen dan

overigens ook zon apperaatje gedaan waarbij je het gewicht moet omhoog draaien met je polsen (weet nde naam niet meer), dat is echt heftig
pi_38139260
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:39 schreef Fugie het volgende:

[..]

naja normale curls ging wel, reverse was idd behoorlijk lastig zeg maar

maar ik had geen stnadaard rechte stang, wellicht dat ik daardoor mijn polsen ook wat naar binnen/buiten draaide en het niet helemaal lekker voelde. Volgende x ff met losse dumbells proberen dan

overigens ook zon apperaatje gedaan waarbij je het gewicht moet omhoog draaien met je polsen (weet nde naam niet meer), dat is echt heftig
Stokkie met een touwtje eromheen waar een gewicht aan hangt welke je dan omhoog moet krijgen door het stokje rond te draaien? Zo ja, kramp idd!
pi_38139624
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:30 schreef LedZep het volgende:

[..]

Spierverrekking? Scheur zou ook kunnen, maar dat is onwaarschijnlijker.
Ik hoop (en denk) een verrekking! Ik voel het dus als ik naar achteren leun (holle rug trek) of als ik zeg maar deze beweging maak alleen naar rechts:

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Obliques/WT45SideBend.gif

Morgenochtend voel ik vast wel wat er aan de hand is!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:02:03 #86
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_38140037
He ivo, heb net biceps weer getraind volgens ivoïaanse manier... Eerst de barbell curl, daarna hammer curl en daarna heb ik als derde nog ff dat touw gepakt, en nog met die enkele handvatjes gewerkt...

Je zei bij barbell curl dat een gewicht waarmee je net 10 keer kon, prima zou zijn. Ik heb er maar 1 gepakt waarmee ik 4x10 kon...

Ben benieuwd... Het voelde wel redelijk, al heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik hem tot 0% afgebroken heb... Maar jah
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:32:10 #87
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38144493
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:51 schreef LedZep het volgende:

[..]

Te veel. Zou je fatsoenlijk trainen met al deze oefeningen ben je heel wat langer bezig dan 1,5 uur. En wtf, benchen na curlen, direct daarna shoulder press en dán nog eens dips? Monster triceps zal je wel hebben.

Verdeel het eens over een workout A en een workout B, e.g.:

A
Fullsquat
Bench press
Clean
Pull up

Bent over raises
1 biceps oefening

B
Deadlift
Military press (los, staand)
Front squat
Bent row

Side raises
1 triceps oefening

Buikspieren kan je overal wel tussenproppen. Alternate workout A met workout B, e.g. 3x per week.
Bedankt

Zoiets was ik naar op zoek. Fullbody met weinig oefeningen Ik voel me wel zo vrij om elke training squat en deadlift te doen. Vind het heerlijk om te doen en mijn prioriteiten liggen bij de beentjes.
met dank aan SF
pi_38144898
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:02 schreef Omnifacer het volgende:
He ivo, heb net biceps weer getraind volgens ivoïaanse manier... Eerst de barbell curl, daarna hammer curl en daarna heb ik als derde nog ff dat touw gepakt, en nog met die enkele handvatjes gewerkt...
LOL dat is mijn manier ook, geeft LEKKERE pomp

gaan met die banaan
balsporten :r
pi_38145491
Me abs voelen kut, ik ga slapen!

Maar niet voordat ik een bakje kwark weg heb getikt!
  woensdag 24 mei 2006 @ 00:03:43 #90
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_38145660
kwark is goor, ik overweeg om wat meer melk te gaan drinken voor wat eiwitjes. Maar kwark, bah wat is dat ranzig zeg
met dank aan SF
pi_38148320
Als zelf respecterende bodybuilder dient er kwark gegeten te worden! Denk aan al die proteïnen, gewoon stauwen en gij zult groeien!
pi_38152007
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:03 schreef J-Will het volgende:
kwark is goor, ik overweeg om wat meer melk te gaan drinken voor wat eiwitjes. Maar kwark, bah wat is dat ranzig zeg
Kieskeurige sporters

Ik eet elke dag zeker 1 liter kwark, niks mis mee! Gewoon eten en als je het echt niet lekker vind gooi er dan wat ananas of banaan doorheen!
pi_38152071
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:06 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Leef je uit.

Dit topic heeft nauwelijks meer aantrekkingskracht voor me. Teveel de nadruk op PL.
Helemaal mee eens, het gaat bijna niet meer over bodybuilding...
Shut up, take the bar out and Squat
http://forum.dutchbodybuilding.com
pi_38152406
Gisteravond ff mijn stats gemeten in de sportschool...
94,5 kg... nij 12.9 % BF (waarvan ik verwacht dat deze niet helemaal acuraat was, de trainer zei al dat de spanning op mijn huid behoorlijk hoog was ... ) vanmorgen de armen gemeten.. 43.5 cm

Ivo ? post je bicep schema eens? ik kan me namelijk een ongeluk trainen met mijn armen (ik heb op zich goede en sterke armen) en het levert nada niks geen pomp ofzo op .. Ik heb dan nu begeleiding bij het maken van eet en trainingschema's maar wat ik ook doe, direct na de training ben ik dat "sore" gevoel in mijn armen al kwijt..

Tijdens de training zit ik dan wel stuk, train ook echt op de failure, maar zodra ik de trap op loop naar de kleedkamers toe is dat gevoel al weg en heb ik het idee dat ik nog wel een rondje kan...het enige waar ik nog aan merk dat ik mijn armen heb getraind is dat ik mijn hemd moeilijker uit kan krijgen omdat die armen niet zo best meer willen buigen..
pi_38152610
Hoelang zou het trouwens duren met die 'verrekking' in mijn buikspieren?

Voelde het gisteren toen ik lag best goed, kon dus ook moeilijk in slaap komen! Voel de aanwezigheid ook wel en als ik op mijn onderste rib duw voel ik toch wel echt de pijn, daar zit het dus ook ongeveer!
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:18:15 #96
140141 ivosnivo
pi_38153308
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:47 schreef Hiekie_ het volgende:
Gisteravond ff mijn stats gemeten in de sportschool...
94,5 kg... nij 12.9 % BF (waarvan ik verwacht dat deze niet helemaal acuraat was, de trainer zei al dat de spanning op mijn huid behoorlijk hoog was ... ) vanmorgen de armen gemeten.. 43.5 cm

Ivo ? post je bicep schema eens? ik kan me namelijk een ongeluk trainen met mijn armen (ik heb op zich goede en sterke armen) en het levert nada niks geen pomp ofzo op .. Ik heb dan nu begeleiding bij het maken van eet en trainingschema's maar wat ik ook doe, direct na de training ben ik dat "sore" gevoel in mijn armen al kwijt..

Tijdens de training zit ik dan wel stuk, train ook echt op de failure, maar zodra ik de trap op loop naar de kleedkamers toe is dat gevoel al weg en heb ik het idee dat ik nog wel een rondje kan...het enige waar ik nog aan merk dat ik mijn armen heb getraind is dat ik mijn hemd moeilijker uit kan krijgen omdat die armen niet zo best meer willen buigen..
Ik heb geen vaste schema's, ik heb een topic terug ofzo een trainingsschema voor de biceps gepost. 43,5 Valt toch best mee als je 95 kilo weegt?
pi_38154960
Hoe bedoel je dat?
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:48:33 #98
140141 ivosnivo
pi_38156169
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:13 schreef Hiekie_ het volgende:
Hoe bedoel je dat?
Dat geeneen training bij mij hetzelfde is. Ik blijf variëren.

Voorbeeld van een biceps training:
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:54 schreef ivosnivo het volgende:
Ga barbell curl doen met halter met een gewicht waar je met moeite 10 reps mee kunt maken. Rust niet uit als je armen onderin gestrekt zijn. Maar doe het als je je biceps helemaal aangespannen hebt (aan het eind van de oefening dus) je houd even vast en maakt een nieuwe rep.
Mega oefening.
Daarna ga je hammercurls doen, staand, zittend, 2 armen tegelijk, 1 voor 1. Pik er daar 1 van in je biceps schema mee. En span weer telkens boven goed aan.
(Kramp in je poten niet normaal meer).
En dan nog 1 oefening en je bent klaar
pi_38160832
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:30 schreef McGilles het volgende:

[..]

Kieskeurige sporters

Ik eet elke dag zeker 1 liter kwark, niks mis mee! Gewoon eten en als je het echt niet lekker vind gooi er dan wat ananas of banaan doorheen!
Of suiker
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_38161026
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:54 schreef thomasss het volgende:

[..]

Of suiker
!!

Ik eet nooit meer suiker! Lekker fruit, veel gezonder ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')