Nou, AHM heeft juist nooit geld gegeven aan haar broer in Kenya en aan haar moeder in Somalie, die heeft ze gewoon weg laten rotten!quote:Op zondag 14 mei 2006 08:25 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Tjah, voor een beetje vast inkomen en *hou je mond dicht anders krijg je geen geld meer* zal die broer nu ook alles verklaren wat Hirsi wil natuurlijk...Hirsi laat de text schrijven en de familie leest het voor,
Net als Taïda, dus? En die moest er toch ook uit?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik snap al die drukte niet, ze had al zelf meerder malen gezegd dat ze economisch vluchteling is en zaken verzonnen heeft om hier te komen.
Behalve het feit, dat haar leugentjes iets erger blijken te zijn dan ze altijd zelf heeft gezegd en dat ze dus op basis van die leugentjes de nederlandse politiek is ingegaan, nu een riant salaris krijgt van jouw en mijn belastingcenten, 24-uurs bewaking krijgt van jouw en mijn belastingcenten en een appartement in Den Haag bewoont van jouw en mijn belastingcenten.quote:Er zijn geen noemenswaardige nieuwe feiten naar voren gekomen.
Kop boven het maaiveld? Als ze nou iets zou bijdragen aan de politiek, zou ik het wat anders vinden. Maar de polarisatie groter maken alleen om je eigen ego te voeden, vind ik niet echt een bijdrage.quote:Echt weer Nederland op zijn best hoor. Als je kop boven het maaiveld uitsteekt, moet die er af.
Wat een onsamenhangend verhaal, sorry hoor.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn laatste post in #3
[..]
Net als Taïda, dus? En die moest er toch ook uit?
[..]
Behalve het feit, dat haar leugentjes iets erger blijken te zijn dan ze altijd zelf heeft gezegd en dat ze dus op basis van die leugentjes de nederlandse politiek is ingegaan, nu een riant salaris krijgt van jouw en mijn belastingcenten, 24-uurs bewaking krijgt van jouw en mijn belastingcenten en een appartement in Den Haag bewoont van jouw en mijn belastingcenten.
[..]
Kop boven het maaiveld? Als ze nou iets zou bijdragen aan de politiek, zou ik het wat anders vinden. Maar de polarisatie groter maken alleen om je eigen ego te voeden, vind ik niet echt een bijdrage.
Onsamenhangend?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Wat een onsamenhangend verhaal, sorry hoor.
Waar ze helemaal niet verkiesbaar voor had mogen zijn, omdat je daarvoor Nederlands staatsburger moet zijn, een status die zij onterecht verkregen heeft.quote:Ze vangt salaris als lid van de tweede kamer, omdat ze democratisch verkozen is tot lid.
Dat die leden allemaal netjes Nederlander zijn (geworden) en Hirsi niet.quote:En ja, haar salaris wordt betaald door belastinginkomsten, maar dat geld voor alle tweede kamer leden. Dus wat is nu je punt?
Ze krijgt die omdat ze Kamerlid is. Als ik moslimextremisten achter me aan krijg, krijg ik heus geen 24 uur bewaking op kosten van de Staat.quote:Ze krijgt beveiliging omdat ze bedreigt wordt door moslimextremisten, dat is dus iets wat je die moslimextremisten kwalijk moet nemen. Niet haar. We zijn altijd een land geweest waar je je mening vrij kunt uitten. Als jij daar tegen bent, zeg het dan aub!
Ja, en? W.m.b. mogen alle economische vluchtelingen en alle liegende asielzoekers per kerende vlucht het land weer uit. Inclusief Hirsi, dus.quote:80 procent van de vluchtelingen zijn economisch. Dat is al lang bekent en dus dat ze verhalen verzinnen om toch toegelaten te worden. Hersi Ali heeft dat altijd al gezegd en ook eerder verteld dat zij daarop geen uitzondering is.
Honderdduizenden?quote:Verdonk heeft ook gezegd dat onder de huidige regels Ali het land uit zou moeten, echter Ali is Nederlander geworden in een tijd dat nog andere regels gelden. Dus.. zij en honderdduizenden anderen hebben geluk.
Helaas is ze daarvoor niet aangenomen. Ze is aangenomen als volksvertegenwoordiger. Niet als zelfbenoemde spreekbuis van misbruikte moslimvrouwen waar ook ter wereld.quote:Verder vind ik dat ze vooral door moet gaan met haar werk, ze zegt wat ze denkt. En dat moet kunnen in Nederland.
Doe ik dat dan? Doet iemand in deze topics dat dan? Ze mag zeggen wat ze wil. Maar dan wel als privé-persoon, in Somalië of Kenya, waar ze hoort, gebaseerd op de wet en het arrest van de Hoge Raad. Zeker niet van mijn centen in een lichaam als de Tweede Kamer.quote:Je hoeft het niet met haar eens te zijn, als je maar niet haar rechten bestrijd om te zeggen wat ze wil zeggen.
Afgezien van de spel- en taalfouten in dit stukje (ik tel er minstens 3 in 2 zinnen) vind ik het gelal van een dronken aardbei. Ik zeg dat helemaal nergens en ik vind het een teken van zwakte dat je hierop blijft hameren in plaats van in te gaan op de argumenten die ik wel aanvoer.quote:Als je dat wel doet, dan moet je niet verbaast zijn als jou recht om te zeggen wat jij vindt binnenkort beknot wordt. Omdat er bepaalde religieuze groepen zijn die vinden dat jouw mening hun beledigd.
jij snapt niet helemaal waar het over gaat he? Hirsi Ali zou op illegale wijze (door te liegen) aan een Nederlands paspoort gekomen zijn. Daarmee zijn jou bovenstaande argumenten natuurlijk direct van de tafel geveegd. Als het waar is moet ze gewoon Nederland uit.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Wat een onsamenhangend verhaal, sorry hoor.
Ze vangt salaris als lid van de tweede kamer, omdat ze democratisch verkozen is tot lid.
En ja, haar salaris wordt betaald door belastinginkomsten, maar dat geld voor alle tweede kamer leden. Dus wat is nu je punt?
Ze krijgt beveiliging omdat ze bedreigt wordt door moslimextremisten, dat is dus iets wat je die moslimextremisten kwalijk moet nemen. Niet haar. We zijn altijd een land geweest waar je je mening vrij kunt uitten. Als jij daar tegen bent, zeg het dan aub!
80 procent van de vluchtelingen zijn economisch. Dat is al lang bekent en dus dat ze verhalen verzinnen om toch toegelaten te worden. Hersi Ali heeft dat altijd al gezegd en ook eerder verteld dat zij daarop geen uitzondering is.
Verdonk heeft ook gezegd dat onder de huidige regels Ali het land uit zou moeten, echter Ali is Nederlander geworden in een tijd dat nog andere regels gelden. Dus.. zij en honderdduizenden anderen hebben geluk.
Verder vind ik dat ze vooral door moet gaan met haar werk, ze zegt wat ze denkt. En dat moet kunnen in Nederland.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting, lang leve Hersie Ali
Je hoeft het niet met haar eens te zijn, als je maar niet haar rechten bestrijd om te zeggen wat ze wil zeggen. Als je dat wel doet, dan moet je niet verbaast zijn als jou recht om te zeggen wat jij vindt binnenkort beknot wordt. Omdat er bepaalde religieuze groepen zijn die vinden dat jouw mening hun beledigd.
Taida zelf vroeg GEEN asiel. Leer toch eens het verschilquote:Op zondag 14 mei 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn laatste post in #3
[..]
Maak er dan gelijk 'Magan' van, want zo heet ze dus.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:10 schreef StephanL het volgende:
Je vergeet der achternaam in de topictitel
Dat laat ik in het middenquote:Op zondag 14 mei 2006 11:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maak er dan gelijk 'Magan' van, want zo heet ze dus.
Ik snap dat wel. Maar dit is al jaren bekent. Heeft ze in diverse interviews zelf gezegt. Dus waarom nu pas de verontwaardiging?quote:Op zondag 14 mei 2006 11:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jij snapt niet helemaal waar het over gaat he? Hirsi Ali zou op illegale wijze (door te liegen) aan een Nederlands paspoort gekomen zijn. Daarmee zijn jou bovenstaande argumenten natuurlijk direct van de tafel geveegd. Als het waar is moet ze gewoon Nederland uit.
Ach, dat is toch het aloude poldermodel? Alles is wel goed zo, tenzij iemand ineens weer iets herontdekt. Da's niets nieuws.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. Maar dit is al jaren bekent. Heeft ze in diverse interviews zelf gezegt. Dus waarom nu pas de verontwaardiging?
Is het misschien omdat men haar de mond wil snoeren? Omdat men denkt, als Hersi ali zwijgt dan keer de lieve vrede weer terug ?
Zou dat het zijn ?
En nu krijgen haar *dierbare* familieleden waarschijnlijk wél geld als ze haar meewerken aan haar nieuwste fantasieverhaaltjequote:Op zondag 14 mei 2006 10:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
Overbruggingspost:
[..]
Nou, AHM heeft juist nooit geld gegeven aan haar broer in Kenya en aan haar moeder in Somalie, die heeft ze gewoon weg laten rotten!![]()
![]()
speculatie... en geblaat..quote:Op zondag 14 mei 2006 11:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En nu krijgen haar *dierbare* familieleden waarschijnlijk wél geld als ze haar meewerken aan haar nieuwste fantasieverhaaltje
Je bedoelt eigenlijk, je hoeft haar waarheid niet voor waarheid aan te nemen omdat ze een nog grotere fantasie heeft als de gebroeders Grimm?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Verder vind ik dat ze vooral door moet gaan met haar werk, ze zegt wat ze denktZe verzint wat ze wil en draagt haar fanatasieverhalen naar buiten . En dat moet kunnen in Nederland.
Lang leve de vrijheid van meningsuitingde sprookjes van Hirsi, lang leve Hersie Ali
Je hoeft het niet met haar eens te zijn
Evenals de uitspraken van madam Hirshi Singh Varma bedoel jequote:
inderdaad, iedereen heeft zijn eigen waarheidquote:Op zondag 14 mei 2006 11:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk, je hoeft haar waarheid niet voor waarheid aan te nemen omdat ze een nog grotere fantasie heeft als de gebroeders Grimm?
Ik weet niet wat jij zoal doet met politieke uitspraken van tweedekamer leden, maar ik voel nooit neiging ze aan te nemen als 'waarheid'.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk, je hoeft haar waarheid niet voor waarheid aan te nemen omdat ze een nog grotere fantasie heeft als de gebroeders Grimm?
Een jaartje of 10/20 geleden besloot de Gemeente Amsterdam om eens te kijken wie er binnen de Gemeente een functie had op basis van bijelkaar gelogen opleidingen, mensen zaten in functies op basis van door henzelf aangedragen opleidingen . Op de Marnixstraat bleek een meneer zijn mavo niet te hebben afgemaakt máár dat maakte niet zoveel uit, hij solliciteerde met een zelfgemaakt diploma en kreeg een fijne job met daarbijbehorend salaris. Dit kwam dus járen later pas uit, wat denk je...mocht die meneer blijven en kreeg hij gewoon zijn salaris wat bij zijn zelfverzonnen diploma hoorde op basis van het functieprofiel? Nee dus.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:39 schreef sigme het volgende:
Ik zie niet zoveel verband tussen een relaas over iemands persoonlijke geschiedenis en diens analyse van de hedendaagse samenleving. Ik beoordeel deze allemaal apart op de waarde die het voor mij heeft. Ik heb nooit het idee dat Hirsi Ali aan waanvoorstelling lijdt. Een gemanipuleerd vluchtverhaal is geen waanvoorstelling, het is een berekende analyse. Eentje die ik haar en velen niet zal nadragen. En die ook niet betekent dat de persoon ongeloofwaardig is.
Nou grappigquote:Op zondag 14 mei 2006 11:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als ze uitgezet zou worden natuurlijk.
het vluchtelingenverhaal is een dynamiek op zich zelf, en niet te vergelijken met diploma leugens enzquote:Op zondag 14 mei 2006 11:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een jaartje of 10/20 geleden besloot de Gemeente Amsterdam om eens te kijken wie er binnen de Gemeente een functie had op basis van bijelkaar gelogen opleidingen, mensen zaten in functies op basis van door henzelf aangedragen opleidingen . Op de Marnixstraat bleek een meneer zijn mavo niet te hebben afgemaakt máár dat maakte niet zoveel uit, hij solliciteerde met een zelfgemaakt diploma en kreeg een fijne job met daarbijbehorend salaris. Dit kwam dus járen later pas uit, wat denk je...mocht die meneer blijven en kreeg hij gewoon zijn salaris wat bij zijn zelfverzonnen diploma hoorde op basis van het functieprofiel? Nee dus.
Als blijkt dat de Minister van Justitie allerlei strafbare feiten heeft begaan en dus de Nederlandse Wet heeft overtreden, een OvJ jouw gaat veroordelen terwijl hij zelf een duister verleden heeft of, zoals in dit geval, een mevrouw mede verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen, het besturen van een land het zelf niet zo nauw neemt met de waarheid...dan is het toch een logisch gevolg dat ook zo'n mevrouw de consequenties van haar keuzes indertijd moet nemen en gewoon en andere job (hulpverlening in Kenia o.i.d.?) moet gaan zoeken.?
Lijkt mij.
quote:Buitenhof
De geloofwaardigheid van Ayaan Hirsi Ali
zondag 14 mei 2006 12:05 Ned 3
maandag 15 mei 2006 13:20 Ned 1 (Herhaling)
Waarom moest de scholiere Taida ons land wel verlaten en kamerlid Hirsi Ali niet?
Hoe hypocriet is ons vreemdelingenbeleid geworden en staat de geloofwaardigheid van de VVD op het spel? Een debat tussen voormalig VVD- leider Hans Dijkstal en fractievoorzitter van GroenLinks, Femke Halsema.
Dat is dan jammer, zou niet weten hoe ik je nog duidelijker moet uitleggen hoe ik tegenover mensen in de kamer sta die niets zinnigs voor Nederland bijdragen en ook nog eens lak hebben aan regels die er hier voor iedereen gelden.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik snap die verontwaardiging omtrent haar leugens niet
kun jij me dat eens uitleggen?
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te wordenquote:Op zondag 14 mei 2006 11:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat is dan jammer, zou niet weten hoe ik je nog duidelijker moet uitleggen hoe ik tegenover mensen in de kamer sta die niets zinnigs voor Nederland bijdragen en ook nog eens lak hebben aan regels die er hier voor iedereen geleden.
Dat is wel raar inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat we het nu niet alsnog mogen vinden.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te worden
waarom nu pas?
nou ten eerste , heeft hersi ali niets met beleid te maken. ze is geen lid van de regeringquote:Op zondag 14 mei 2006 11:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is wel raar inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat we het nu niet alsnog mogen vinden.
Al ben ik het niet met Loedertje eens hoor. Het is zo op de persoon gespeeld. "Iemand die niks voor Nederland betekent" . Dat doet wmb niet terzake. Ze moet ook niet weg, het beleid moet wel op de helling.
Ik had nadat ik haar zag in (volgens mij Zomergasten) ook gezegd hoe ik daarover dacht en nú komt het wederom ter sprake.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te worden
waarom nu pas?
heb je een link ?quote:Op zondag 14 mei 2006 12:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik had nadat ik haar zag in (volgens mij Zomergasten) ook gezegd hoe ik daarover dacht en nú komt het wederom ter sprake.
Ik kan wel een buurvrouw bellen, maar het is ook erg mooi weer. Er moet dus een keuze gemaakt worden. En met in mijn gedachten de herinneringen aan de kwaliteit van ''discussies'' in de Nederlandse media verwacht ik dat de zon de doorslag gaat geven. * zet z'n zonnebril opquote:Op zondag 14 mei 2006 12:07 schreef Slayage het volgende:
Zometeen in Buitenhof op Ned 3een discussie hierover.
Niet voor Godslasteraar bedoelt![]()
Ze had het onderzoek/ uitzetting al jaren geleden dus moeten doen, maar dat maakt het liegen niet minder erg/strafbaar.quote:Op zondag 14 mei 2006 12:31 schreef SCH het volgende:
Femke Halsema had het niet beter kunnen zeggen: het is een discussie voor de VVD zelf en het is allemaal nogal vreemd dat Verdonk nu ineens een onderzoek in gaat stellen terwijl ze dit al jaren weet en het gaat om de basis van het asielbeleid.
Ander verhaal, als de IND die leugen van Taida niet had ontdekt was er ook nog niks aan de hand geweest.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn laatste post in #3
[..]
Waaruit blijkt dan dat die leugentjes nu iets erger zijn? Toch niet door die zwakke Zembla uitzending hoop ik? Want je kunt je natuurlijk afvragen waarom er anoniem melding van wordt gemaakt en wat de motieven van haar familie zijn.quote:Behalve het feit, dat haar leugentjes iets erger blijken te zijn dan ze altijd zelf heeft gezegd en dat ze dus op basis van die leugentjes de nederlandse politiek is ingegaan, nu een riant salaris krijgt van jouw en mijn belastingcenten, 24-uurs bewaking krijgt van jouw en mijn belastingcenten en een appartement in Den Haag bewoont van jouw en mijn belastingcenten.
Ja maar zoals Dijkstal ook al aangaf is dat natuurlijk niet alleen een intern VVD probleem, VVD vond blijkbaar dat er 3/4 jaar geleden geen reden was om haar vanwege die "leugen" niet op de lijst te plaatsen. Nu het er ook steeds meer op begint te lijken dat Zembla de boel heeft lopen verdraaien door o.a gegevens niet te vermelden en/of half uit te zenden, lijkt me dit helemaal een storm in een glas water. in 2002 was er aanleiding om haar aanvraag opnieuw te onderzoeken nu niet meer omdat de "nieuwe feiten" van Zembla domweg niet lijken te kloppen. Nawijn snap ik al helemaal niet want onder zijn bewind is deze fout er doorheen geslipt en Verdonk is weer eens als een olifant door een porcelijnkast aan het stampen.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:02 schreef SCH het volgende:
Ben je het er wel mee eens Chewie dat de VVD wat onhandig heeft geopereerd in dezen?
quote:Op zondag 14 mei 2006 13:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar zoals Dijkstal ook al aangaf is dat natuurlijk niet alleen een intern VVD probleem, VVD vond blijkbaar dat er 3/4 jaar geleden geen reden was om haar vanwege die "leugen" niet op de lijst te plaatsen. Nu het er ook steeds meer op begint te lijken dat Zembla de boel heeft lopen verdraaien door o.a gegevens niet te vermelden en/of half uit te zenden, lijkt me dit helemaal een storm in een glas water. in 2002 was er aanleiding om haar aanvraag opnieuw te onderzoeken nu niet meer omdat de "nieuwe feiten" van Zembla domweg niet lijken te kloppen. Nawijn snap ik al helemaal niet want onder zijn bewind is deze fout er doorheen geslipt en Verdonk is weer eens als een olifant door een porcelijnkast aan het stampen.
Daarom vind ik de vraag wat Zembla hier mee voor ogen had ook steeds relevanter worden.
Net zoiets als een moord die verjaart of zo?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:10 schreef Chewie het volgende:
[..] in 2002 was er aanleiding om haar aanvraag opnieuw te onderzoeken nu niet meer
Nee, ze deed er zelf nogal open over dus waarom werd het toen niet interessant gevonden door de media en verantwoordelijk bewindsvoerder?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Net zoiets als een moord die verjaart of zo?![]()
![]()
Wat Halsema zei en ik net ook verwoordde: het beleid van met name de VVD is veel harder geworden op dit punt en er is nogal zwaar aangezet op juist dit punt van leugens en de Nederlandse nationaliteit als hoofdprijs, etc. etc.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee, ze deed er zelf nogal open over dus waarom werd het toen niet interessant gevonden door de media en verantwoordelijk bewindsvoerder?
Dat vond ik nu weer net wel goed uitgelegd door Verdonk. Ander beleid en verantwoordelijke.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:13 schreef SCH het volgende:
Ik vond de analyse van Halsema het sterkst waar ze zei dat deze zaak eigenlijk vooral botst met het veranderende asielbeleid van de VVD. Het is nu veel harder geworden en iedere leugen kan fataal zijn, die stemming is een beetje gezet. En daardoor komen de leugens van Ayaan ineens in een ander daglicht te staan.['quote]
Dat ligt niet aan Ayaan maar aan de VVD. Typisch gevalletje van in de eigen voet schieten.
Ik vind het wel interessant om te zien wat er gebeurt als het eigen beleid zich tegen je gaat keren.
Wat idioot. Heb je er toevallig een bron bij?quote:Op zondag 14 mei 2006 11:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een jaartje of 10/20 geleden besloot de Gemeente Amsterdam om eens te kijken wie er binnen de Gemeente een functie had op basis van bijelkaar gelogen opleidingen, mensen zaten in functies op basis van door henzelf aangedragen opleidingen . Op de Marnixstraat bleek een meneer zijn mavo niet te hebben afgemaakt máár dat maakte niet zoveel uit, hij solliciteerde met een zelfgemaakt diploma en kreeg een fijne job met daarbijbehorend salaris. Dit kwam dus járen later pas uit, wat denk je...mocht die meneer blijven en kreeg hij gewoon zijn salaris wat bij zijn zelfverzonnen diploma hoorde op basis van het functieprofiel? Nee dus.
Want? Ze is niet democratisch gekozen omdat ze een ambtenaar niet de waarheid de hele waarheid en niets dan de waarheid heeft verteld? Oh nee.. een heeft niets uitstaande met het ander. Ze heeft gelogen om toegelaten te worden. Kan je afkeuren. Mij boeit het niet.quote:Als blijkt dat de Minister van Justitie allerlei strafbare feiten heeft begaan en dus de Nederlandse Wet heeft overtreden, een OvJ jouw gaat veroordelen terwijl hij zelf een duister verleden heeft of, zoals in dit geval, een mevrouw mede verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen, het besturen van een land het zelf niet zo nauw neemt met de waarheid...dan is het toch een logisch gevolg dat ook zo'n mevrouw de consequenties van haar keuzes indertijd moet nemen en gewoon en andere job (hulpverlening in Kenia o.i.d.?) moet gaan zoeken.?
Lijkt mij.
Laatste opmerking is een beetje kinderachtig. Maar zo zie je dat de VVD niet goed om kan gaan met de ingezette zogenaamde harde koers, ergo: die werkt gewoon niet en dat breekt ze hier op.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat vond ik nu weer net wel goed uitgelegd door Verdonk. Ander beleid en verantwoordelijke.
Alleen slaat het van Verdonk nergens op om eerst geen onderzoek te willen en een dag later wel, lijkt Wouter Bos wel.
Je moet niet bij haar wezen maar bij de VVDquote:Op zondag 14 mei 2006 13:34 schreef Super7fighter het volgende:
Graag zou ik als Nederlandse staatsburger (een echte) een juridische procedure beginnen tegen deze oplichtster met de volgende doelstellingen:
Waarom niet? Niet iedereen is hetzelfde. Zolang het een vrije bevoegdheid betreft van een minister, en de minister op basis van de wet al uitzonderingen kan maken lijkt me dat geen probleem. Sterker nog, het is al vele duizenden keren gebeurd. Recentelijk nog zelfs de helft (of iets in die richting) van de '26.000 gezichten'.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat gewoon om beleid rond mensen die hier nu zijn en dan moet je dezelfde afwegingen maken en niet mensen die een mediaprofiel hebben zoals AHA bevoordelen.
quote:Op zondag 14 mei 2006 13:34 schreef Super7fighter het volgende:
Graag zou ik als Nederlandse staatsburger (een echte) een juridische procedure beginnen tegen deze oplichtster met de volgende doelstellingen:
- het terugvorderen van al haar inkomen tijdens haar kamerlidschap
- ontnemen van het kamerlidmaatschap
- het terugvorderen van reiskosten (o.a naar Amerika) die zij maakte onder het voorwendsel dat ze moest onderduiken
- ontnemen van het frauduleus verkregen Nederlanderschap
- terugvorderen van alle beveiligings- en verblijfkosten
- uitzetting naar Kenia of Somalië (kies maar) met eventuele gevangenisstraf uitzitting in Nederland
Als er een advocaat of advocate is, die hier brood in ziet, dan kan hij of zij contact met mij opnemen.
Daar gaat het helemaal niet overquote:Op zondag 14 mei 2006 13:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom niet? Niet iedereen is hetzelfde. Zolang het een vrije bevoegdheid betreft van een minister, en de minister op basis van de wet al uitzonderingen kan maken lijkt me dat geen probleem. Sterker nog, het is al vele duizenden keren gebeurd. Recentelijk nog zelfs de helft (of iets in die richting) van de '26.000 gezichten'.
Vind ik juist niet, en dat staat los van Taida of AHA. AHA heeft door een leugen een verguning gekregen en later een paspoort, Taida is dit niet gelukt. Mediaprofiel staat er los van, overigens heeft Taida die nu ook wel en had AHA die toen nog niet. AHA heeft de hele juridische molen doorlopen is hier nu alleen maar vanwege slecht werk van de IND.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
Ander beleid en andere verantwoordelijken is een drogeredenering pur sang. Het gaat gewoon om beleid rond mensen die hier nu zijn en dan moet je dezelfde afwegingen maken en niet mensen die een mediaprofiel hebben zoals AHA bevoordelen.
Dan zelfs bij de IND, VVD heeft har niet binnengelaten maar de INDquote:Op zondag 14 mei 2006 13:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Je moet niet bij haar wezen maar bij de VVD
heb je nog meer op te biechten?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat idioot. Heb je er toevallig een bron bij?
Het lijkt me bizar om iemand te ontslaan op basis van een oude leugen. Die persoon doet z'n werk goed, of niet goed. Wat maakt dat diploma nou uit? En een tien jaar oude leugen.. Ik zeg dagelijks tegen mijn baas dat ik 'm een toffe peer vind, en dat hij dit of dat goed heeft gedaan. Is elke dag niet waar.
[..]
Nee, dat denk ik niet. Het is wel duidelijk dat vrijwel iedere asielzoeker creatief met de waarheid om gaat en dat het systeem dus gewoon niet werkt. Leugen = wegwezen, is gewoon niet te handhaven. Dat systeem is veel te hard en ondoordacht en dat komt nu erg duidelijk naar voren. In die zin is het nuttig werk van Ayaan en is de oproep van Dijkstal heel erg nuttig.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vind ik juist niet, en dat staat los van Taida of AHA. AHA heeft door een leugen een verguning gekregen en later een paspoort, Taida is dit niet gelukt. Mediaprofiel staat er los van, overigens heeft Taida die nu ook wel en had AHA die toen nog niet. AHA heeft de hele juridische molen doorlopen is hier nu alleen maar vanwege slecht werk van de IND.
De VVD heeft haar op de lijst gezet terwijl ze wisten van haar leugenachtige verhaal, die hadden er blijbkaar geen moeite mee. De VVD is er verantwoordelijk voor dat ze in de politiek zit.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan zelfs bij de IND, VVD heeft har niet binnengelaten maar de IND![]()
Wellicht kunnen we Nawijn aansprakelijk stellen![]()
Beter is ook om asielzoekers/immigranten te beoordelen op hun cappaciteiten en je verder te houden aan de VN vluchtelingen lijst waar je tegen zegt zodra de VN je land weer veilig vind ga je weer terug.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Het is wel duidelijk dat vrijwel iedere asielzoeker creatief met de waarheid om gaat en dat het systeem dus gewoon niet werkt. Leugen = wegwezen, is gewoon niet te handhaven. Dat systeem is veel te hard en ondoordacht en dat komt nu erg duidelijk naar voren. In die zin is het nuttig werk van Ayaan en is de oproep van Dijkstal heel erg nuttig.
Maar ze kan ook moeilijk anders, zou ze anders beweren dan maakt ze zichzelf nogal ongeloofwaardig. Zie je hier op Fok! ook bij users die tegen het scherpe beleid zijn maar Ayaan (die overigens ook niet zo voor dit beleid is) graag het land uitgezet willen hebben.quote:Het is ook erg grappig om te zien welke politieke bewegingen er zichtbaar worden. Femke die het opneemt voor Ayaan bijvoorbeeld.
Leugenachtige verhaal? Dat zijn nogal grote woorden meneer de demagoog voor een verzwegen asielstatus.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
De VVD heeft haar op de lijst gezet terwijl ze wisten van haar leugenachtige verhaal, die hadden er blijbkaar geen moeite mee. De VVD is er verantwoordelijk voor dat ze in de politiek zit.
quote:Op zondag 14 mei 2006 13:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Leugenachtige verhaal? Dat zijn nogal grote woorden meneer de demagoog voor een verzwegen asielstatus.
idd., niet voor het eerst trouwens:quote:Op zondag 14 mei 2006 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is ook erg grappig om te zien welke politieke bewegingen er zichtbaar worden. Femke die het opneemt voor Ayaan bijvoorbeeld.
Nee dat is de verantwoordelijkheid van de kiezer.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
De VVD heeft haar op de lijst gezet terwijl ze wisten van haar leugenachtige verhaal, die hadden er blijbkaar geen moeite mee. De VVD is er verantwoordelijk voor dat ze in de politiek zit.
Van mij wel maar dat is geen zaak van de VVD. IND heeft in eerste instantie geblunderd en had daar dus in 2001/2002 ook al actie op kunnen ondernemen.quote:Er zijn verschillende verhalen natuurlijk:
1. Mag ze in Nederland blijven
Die verandert imo niet, de leugen was al bekend toen ze de politiek inging.quote:2. Hoe is het met haar politieke geloofwaardigheid
Geldt hetzelfde voor als bij 2, de kiezer wist of kon de leugen weten toen die zijn stem uit mocht brengen.quote:3. Hoe is het de poltiieke geloofwaardigheid van al die VVD-ers die jarenlang geen moeite hadden met de leugens.
Pardon.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Daar gaat het wel over. Je schiet veel te ver door in het gelijkheidsdenken.
Onzin. De VVD zette haar op del ijst.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat is de verantwoordelijkheid van de kiezer.
Nou ja het is maar de vraag in hoeverre dat blunders zijn en te voorkomen is.quote:Van mij wel maar dat is geen zaak van de VVD. IND heeft in eerste instantie geblunderd en had daar dus in 2001/2002 ook al actie op kunnen ondernemen.
En dat vind de VVD dus wel best terwijl ze nu op het standpunt staat dat mensen die liegen het land uitmoeten.quote:Die verandert imo niet, de leugen was al bekend toen ze de politiek inging.
Dat geeft de hypocrisie dus heel duidelijk aan.quote:Geldt hetzelfde voor als bij 2, de kiezer wist of kon de leugen weten toen die zijn stem uit mocht brengen.
Ja maar de VVD vond dat dus toen blijkbaar geen reden om haar te weren en de kiezer dus ook niet.quote:
Blunders zijn het wel en blijkbaar in sommige gevallen wel te voorkomen.quote:Nou ja het is maar de vraag in hoeverre dat blunders zijn en te voorkomen is.
Je zegt het goed nu, 4 jaar geleden was dit blijkbaar minder aan de orde. Het is volgens mij ook Verdonk vanuit haar functie die vind dat mensen die liegen het land uit moeten, VVD heb ik daar officieel nog nooit over gehoord.quote:En dat vind de VVD dus wel best terwijl ze nu op het standpunt staat dat mensen die liegen het land uitmoeten.
Nee aangezien de VVD nu nog steeds achter het besluit staat om AHA op de lijst te zetten destijds.quote:Dat geeft de hypocrisie dus heel duidelijk aan.
Dat is dus tegenstrijdig met het huidige beleid en daar mag je ze nu op aanspreken.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar de VVD vond dat dus toen blijkbaar geen reden om haar te weren en de kiezer dus ook niet.
De vraag is of ze hier mag zijn, of haar verhaal sterk genoeg was, mijn antwoord is ja. Waarom zou ze gelogen hebben denk je?quote:Blunders zijn het wel en blijkbaar in sommige gevallen wel te voorkomen.
Oh, staat de fractie hierin niet achter de minister? Dat zou ik wel eens willen horen dan .Heel interessant.quote:Je zegt het goed nu, 4 jaar geleden was dit blijkbaar minder aan de orde. Het is volgens mij ook Verdonk vanuit haar functie die vind dat mensen die liegen het land uit moeten, VVD heb ik daar officieel nog nooit over gehoord.
Iemand die liegt op de lijst zetten en nu mensen die liegen het land uit willen mieteren. Het is maar hoe rechtlijnig je bentquote:Nee aangezien de VVD nu nog steeds achter het besluit staat om AHA op de lijst te zetten destijds.
Volgens mij is de VVD als partij helemaal geen voorstander van het afnemen van het Nederlandschap. Criminlen uitgezonderd misschien. Dus ik snap niet waar het probleem ligt. Taida was en is geen Nederlander bijvoorbeeld. Dus die kon wel uitgezet worden.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:14 schreef SCH het volgende:
Iemand die liegt op de lijst zetten en nu mensen die liegen het land uit willen mieteren. Het is maar hoe rechtlijnig je bent![]()
Ach de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.quote:De broer van Ayaan heeft spijt dat hij heeft meegewerkt
Gisteravond heb ik met open mond naar Zembla gekeken. Ik ben wel wat gewend maar wat de Vara ons hier presenteerde was een vorm van journalistieke terreur.
De makers deden net of zij iets verschrikkelijks onthulden: toen Ayaan in 1992 aan de Nederlandse grens verscheen, zou zij hebben gelogen over haar naam en over het land waar zij uit vertrokken was.
Waren dit onthullingen?
Hirsi Magan
Google een paar minuten haar naam: in het grote artikel over Ayaan in het New York Times Magazine (preview) van 3 april 2005 staat dat haar echte naam Hirsi Magan is en dat zij haar geboortedatum vervalste toen zij in Nederland aankwam. In The Guardian van 17 mei 2005 doet zij hetzelfde. Bij Barend en Van Dorp heeft zij er meerdere malen aan gerefereerd.
Zij heeft dus nooit gelogen over haar leugen – alles, maar dan ook alles wat Zembla als onthulling presenteerde, was al lang door Ayaan zelf in binnen- en buitenland aan de orde gesteld.
Duister
Maar Zembla liet dat alles weg.
Geen quotes uit de New York Times, geen clip uit BvD waarin Ayaan openlijk vertelde dat zij loog dat zij niet direct uit Somalie was gekomen maar uit Kenya.
Dat kwam Zembla niet uit. Anders konden zij niet duister suggereren dat deze dame een bedriegster was en ‘geheimen’ had. Als Zembla had verteld dat Ayaan over alles openlijk had gesproken, had men geen programma gehad.
Spectaculair
Zembla onthulde ook dat Ayaan heeft doen voorkomen dat zij haar hele jeugd in Somalië had doorgebracht. Daarover zou zijn hebben gezwegen omdat dit haar niet uitkwam want het zou niet spectaculair genoeg zijn.
Zembla bedriegt u.
Zie de stukken in de Times en de Guardian. Overal staat dat zij als zevenjarige met haar ouders naar Kenya is gevlucht. Daarover sprak zij zelf frank en vrij. Zembla maakte dus geheimen van zaken die absoluut niet geheim waren.
Ook doet Zembla voorkomen dat Ayaan niet bang hoefde te zijn voor wraak van haar familie als zij het gearrangeerde huwelijk met een neef in Canada zou ontlopen.
Eerwraak
Ook hier: Google even en zie de lijstjes met landen waar eerwraak voorkomt. Somalië is een tribale en islamitische samenleving, zeer gewelddadig – en daar zou verstoting (en de ergste vorm van verstoting: de dood) niet voorkomen?
Zembla doet net of het leuk is in Somalië. Op dit moment woedt daar de zoveelste burgeroorlog, honderdduizenden werden gedood, en wraak, eer, schaamte en trots zijn bepalende begrippen in de sociale structuur. Ook hier verkracht Zembla de werkelijkheid.
Zembla durfde het onderwerp 'besnijdenis' niet te behandelen nadat ik op deze plek hierover tekeer was gegaan. Dus ging het programma vooral over de vraag of Ayaan eigenlijk wel was uitgehuwelijkt, want dat was het argument waarom ze was gevlucht. Dus probeerde Zembla dit argument onderuit te halen.
Ayaans broer
Allereerst dit: uithuwelijking is de absolute regel voor trouwrijpe mensen in Somalië. Zembla wist drie mensen te vinden die zeiden dat Ayaan wel degelijk graag met de man wilde trouwen, zelf ontkent ze dit: waarom zou ze anders zijn gevlucht?
Ook Ayaans broer kwam aan het woord. Hij prees haar en was niet geheel duidelijk over de voor Zembla belangrijke vraag of Ayaan op haar eigen huwelijksceremonie aanwezig was. Want als zij daar was geweest, dan was dat uithuwelijken wel meegevallen, zo suggereerde Zembla.
Ik heb vandaag twee keer met Ayaans broer gesproken. Hij garandeerde me dat het huwelijk gearrangeerd was.
Hij was niet bij de ceremonie, Ayaans moeder evenmin, haar zusje ook niet, want iedereen was er tegen, het was een plan van hun vader.
De broer had zich nooit afgevraagd of Ayaan erbij was geweest, maar hij was niet verbaasd om te horen dat Ayaan dat zelf ontkende aangezien Ayaan niet met de man wilde trouwen.
Verontwaardigd
Hij was zeer verontwaardigd toen hij hoorde dat het programma slechts één doel wilde bereiken: Ayaan beschadigen door te suggereren dat zelfs het uithuwelijkingsargument niet zou deugen.
De makers hadden de broer verteld dat ze een neutraal programma maakten over het leven van de bekende politica, een biografische documentaire over een bekende persoonlijkheid, en dat hij daarom had meegewerkt.
Hij bewondert zijn zuster in hoge mate, is zeer trots op haar, en het speet hem dat hij had meegewerkt. Hij was zeer duidelijk over zijn intenties en liefde voor zijn zuster en wilde de indruk die hij mogelijk had gewekt, dat zij op de huwelijksceremonie was, corrigeren: hij was er zelf ook niet bij geweest!
Foto's
Ik vroeg hem of bij dergelijke ceremonieën foto’s worden gemaakt. Hij antwoordde bevestigend. Had hij ooit foto’s van de bruiloft gezien waarop Ayaan stond? Nee. Zembla kon ze ook niet tonen – want ze zijn er niet.
Wat blijft er van Zembla over? Een partij vuil over een onzinnig detail in haar verleden. Als zij van haar man had gehouden, waarom was zij dan niet naar Canada gegaan? En als zij niet van hem had gehouden maar hem heeft misbruikt voor een ticket, waarom is zij niet in Canada uit het toestel gestapt, in een land met veel Somaliërs en een land waarvan zij de taal sprak?
Karaktermoord streefden de makers van Zembla na. Zij hebben hun materiaal gemanipuleerd, zij hebben mensen bedrogen, en zij hebben kijkers opgehitst om een van de moedigste mensen van Nederland te gaan haten.
Tuig van de richel, die Zemblamakers.
Nog even een PSje
De reactie van deze site ontving een mail van iemand die anoniem wil blijven. Deze mailer vertelde dat hij had gehoord dat Ayaans broer was betaald als ‘fixer-tolk’.
Als dat zo is dan had Zembla dit moeten melden. Ik heb de broer de vraag over honorering gesteld en zelf ontkende hij. Interessanter vind ik dit deel van de email:
“Overigens is de bewering dat in Somalië geen eerwraak voorkomt, en dat geweld van mannen tegen vrouwelijke familieleden taboe in Somalië taboe is, zoals Hirsi Magan beweert, klinklare onzin. Had Zembla de moeite genomen daar een onafhankelijke Somalië-expert over te ondervragen, dan hadden ze gehoord dat Somalische mannen hun vrouwelijke familieleden min of meer als hun bezit beschouwen en dat geweld vaak voorkomt.'
'Pikant detail is nog dat raakte de Zembla-ploeg tijdens hun verblijf in de Somalische stad Galkayoo volledig in paniek raakte toen ze niet met de afgesproken terugvlucht mee terugkonden. Het team was ervan overtuigd dat iemand het op hen had voorzien, sloot zich op op hun hotelkamer, en smeekte de Nederlandse vertegenwoordiging in Nairobi te helpen bij hun evacuatie.'
Dit is toch dat stuk van de winter. Wel vol met tegenstrijdgheden, die broer als hij dit nu beweert, maar Zembla zegt dan weer dat ze de broer hebben gesproken en dat hij achter zijn verhaal staat.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
Als je een beetje logisch nadenkt, merk je dat het verhaal van Zembla ook niet helemaal objectief gegaan is...
[..]
Ach de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Leon de Winter inderdaad.Het blijft natuurlijk wel een collumnist, maar sommige punten waarover hij schrijft zijn inderdaad wél door Zembla overdreven neergezet. Daarom zeg ik ook, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.quote:
Laat me raden: Leon de Winter. Die haatcolums van hem elke week laten juist zien dat hij degene is die de bomen door het bos niet ziet. Als je wel in bloedlijn joods bent maar niet actief beleidt dan krijg je Leon de Winter op je dak, die een boek over je schrijft met als onderwerp 'een jonge man komt na een lange zoektocht vol worstelingen uit bij zijn joodse wortels' ofzoiets.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
Als je een beetje logisch nadenkt, merk je dat het verhaal van Zembla ook niet helemaal objectief gegaan is...
[..]
Was gisteren ook uitgebreid behandeldquote:Op zondag 14 mei 2006 15:01 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Leon de Winter inderdaad.
[afbeelding]
Het blijft natuurlijk wel een collumnist, maar sommige punten waarover hij schrijft zijn inderdaad wél door Zembla overdreven neergezet. Daarom zeg ik ook, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Leugen of niet, de AIVD vind beveiliging wél noodzakelijk. Beklaag je bij hun.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:38 schreef Super7fighter het volgende:
[...]
Hoeveel beveiligingskosten heeft de staat verspild na deze valse aangifte van manipulator Megan?
Dat ben ik helemaal met je eens, maar is dat een reden om het bijv nu niet te onderzoeken?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee, ze deed er zelf nogal open over dus waarom werd het toen niet interessant gevonden door de media en verantwoordelijk bewindsvoerder?
Naast natuurlijk dat onze vriend hier even insinueert dat je in Nederland helemaal geen risico loopt als je de islam bekritiseert.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:50 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Leugen of niet, de AIVD vind beveiliging wél noodzakelijk. Beklaag je bij hun.
Hoe lang zouden ze er over gedaan hebben om dat te maken? De haat zit wel erg diep hé.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
-knip-
Nee, nummertje 25 is het belangrijkste:quote:Op zondag 14 mei 2006 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
Geblaat
Inderdaad, niet een vrouw.......maar vele vrouwen hebben het licht gezienquote:Op zondag 14 mei 2006 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
En de allerbelangrijkste vraag...
----26. Is er ooit één moslim-vrouw door Ayaan Hirsi Magan "bevrijd"?
De domheid straalt er i.i.g. van af.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:39 schreef basilisk het volgende:
[..]
Nee, nummertje 25 is het belangrijkste:
----25. Is Ayaan Hirsi Magan in werkelijkheid per UFO in Nederland aangekomen?
Wat een ongelooflijk kul verhaal van de Winter.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zondag 14 mei 2006 16:42 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Inderdaad, niet een vrouw.......maar vele vrouwen hebben het licht gezien
mede dankzij AHA.![]()
Heeft een familielid van jou misschien 1 januari of 1 juli als geboortedatum in hun paspoort staan?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:34 schreef Super7fighter het volgende:
- het terugvorderen van reiskosten (o.a naar Amerika) die zij maakte onder het voorwendsel dat ze moest onderduiken
- uitzetting naar Kenia of Somalië (kies maar) met eventuele gevangenisstraf uitzitting in Nederland
Als er een advocaat of advocate is, die hier brood in ziet, dan kan hij of zij contact met mij opnemen.
27 Was de PVDA op de hoogte toen zij lid was van deze partij?quote:Op zondag 14 mei 2006 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
Op geenstijl zag ik een vragenlijst (hoewel er ook banale vragen tussen zitten) van ene whiting5 en aivd voor een onafhankelijke onderzoek naar dit hele gebeuren:
----1. Moet Ayaan Hirsi Magan het loon dat zij als Kamerlid en - naar nu blijkt - op frauduleuze wijze heeft verkregen terugbetalen?
----2. Was Ayaan Hirsi Magan, aangezien zij onder een vals identiteit leefde, wel op een legale manier voor ziektenkosten verzekerd?
----3. Wist Kamervoorzitter Weisglas (VVD) van de valse identiteit van Ayaan Hirsi Magan op het moment dat hij bij haar de eed afnam als nieuw Kamerlid?
----4. Welke wetten en regels heeft Kamervoorzitter Weisglas (VVD) toen overtreden? Voldoende om zijn aftreden te eisen?
----5. Waarom laat Kamervoorzitter Weisglas (VVD) niets van zich horen?
----6. Is Kamervoorzitter Weisglas (VVD) corrupt?
----7. Heeft Kamervoorzitter Weisglas (VVD) bewust de regels overtreden om Ayaan Hirsi Magan (ook VVD) aan een baan als Kamerlid te helpen?
----8. Mocht Kamervoorzitter Weisglas (VVD) daarom Kamervoorzitter worden/blijven?
----9. Gaat Ayaan Hirsi Magan verantwoording afleggen aan de Partijraad van de VVD?
----10. Komt er een intern VVD-onderzoek naar het verleden en de leugens van Ayaan Hirsi Magan?
----11. Komt er een onafhankelijk onderzoek naar andere illegalen die werkzaam zijn binnen de VVD?
----12. Is de VVD een criminele organisatie, medeplichtig aan fraude en oplichting?
----13. Mag een politieke partij die willens en wetens een illegaal tot Tweede Kamerlid aanstelt wel meedoen aan de komende verkiezingen?
----14. Is deze gang van zaken geen belediging van onze parlementaire democratie?
----15. Zijn de kamerstukken die Ayaan Hirsi Magan de afgelopen jaren heeft getekend nog wel rechtsgeldig?
----16. Zijn de stemmen die Ayaan Hirsi Magan als Kamerlid heeft uitgebracht wel rechtsgeldig?
----17. Hoe vaak heeft Ayaan Hirsi Magan met haar valse stem dit huidige kabinet aan een meerderheid geholpen?
----18. Valt daarmee niet de rechtsgeldigheid van alle aangenomen wetten sinds 2003 weg?
----19. Is het niet redelijk dat het kabinet Balkenende daarom aftreedt?
----20. Mag Ayaan Hirsi Magan met haar - naar nu blijkt - valse paspoort eigenlijk wel het Tweede Kamergebouw in?
----21. Is Ayaan Hirsi Magan met haar leugens en bedrog (mede-)verantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh?
----22. Is de VVD daarmee verantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh?
----23. Zijn A. Ellian en L. de Winter en andere "vrienden" van Ayaan Hirsi Magan medeplichtig aan haar bedrog? Wat wisten zij en wanneer?
----24. Staat Ayaan Hirsi Magan op de loonlijst van de CIA?
----25. Is Ayaan Hirsi Magan in werkelijkheid per UFO in Nederland aangekomen?
En de allerbelangrijkste vraag...
----26. Is er ooit één moslim-vrouw door Ayaan Hirsi Magan "bevrijd"?
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/index.php?p=783quote:
Dat zou ik ook wel eens willen weten.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:31 schreef Knarf het volgende:
[..]
27 Was de PVDA op de hoogte toen zij lid was van deze partij?
Dat of een "leugen om bestwil" is nogal een verschil.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:43 schreef D1 het volgende:
[quote]het eventuele bezoeken van een terroristenkamp in de jaren 70.
Van leden wordt niet echt de doopceel gelicht natuurlijk en er is geen gesprek om lid te worden. Dat is toch even wat anders dan kamerlid worden.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:31 schreef Knarf het volgende:
[..]
27 Was de PVDA op de hoogte toen zij lid was van deze partij?
Sam Porres is bij de meeste mensen niet bekend. Dus 'niemand' had zich een mening gevormt over hem, voordat hij in opspraak raakte.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:43 schreef D1 het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom, als er een arrest van de hoge raad is (zie artikel), en mensen op die grond zijn bestraft door de overheid, dergelijke regels dan niet op AHM van toepassing zouden zijn? Onafhankelijk van wat je van haar vind, het lijkt me toch belangrijk dat we in Nederland de wet rechtlijnig uitvoeren om er niet een nog groter zootje van te maken.
En over het hele karaktermoord gebeuren. Ik kan me niet herinneren dat er zoveel protesten waren toen verscheidene programmas Sam Pormes probeerden te pakken over het eventuele bezoeken van een terroristenkamp in de jaren 70. Dus om nou te zeggen dat het een hetze van de "linkse" pers is vind ik een beetje hypocriet.
Waarom niet. Ze heeft het wel bijna gelijk aan de VVD verteld (tenminste aan een aantal leden). Waarom zal het dan niet binnen de PVDA bekend zijn geweest.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Van leden wordt niet echt de doopceel gelicht natuurlijk en er is geen gesprek om lid te worden. Dat is toch even wat anders dan kamerlid worden.
Zij is wel in dienst geweest van de PvdA maar ook daarbij kan ik me voorstellen dat het waarheidsgehalte van haar vluchtverhaal niet aan de orde is geweest.
Omdat het om een heel andere functie gaat en ze bij de PvdA niet op een verkiesbare plek stond e.d. dus ws. geen gesprekken met een vertrouwenscommissie heeft gevoerd etc.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:54 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom niet. Ze heeft het wel bijna gelijk aan de VVD verteld (tenminste aan een aantal leden). Waarom zal het dan niet binnen de PVDA bekend zijn geweest.
De PvdA is er vrijdag meteen mee in het nieuws geweest. Was de enige naast Nawijn die direct reageerde.quote:Is dit misschien niet de reden waarom de PVDA nog niet in het nieuws is geweest over deze questie?
Welke terroristische activiteiten? De één heeft ooit in het verzet gezeten tegen het islam-extremisme van de ayatollah Khomeini, daar lijkt me weinig laakbaars aan, de ander heeft ooit een celstraf gehad in de jaren tachtig, maar dit nooit verzwegen. Wat is het probleem?quote:Op zondag 14 mei 2006 17:47 schreef Martijn_fijn het volgende:
Vraag 28, wisten Femke Halsema en Groenlinks over de terroristische activiteiten van de leden Farah Karimi en Wijnand Duyvendak?
Misschien, misschien niet.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat het om een heel andere functie gaat en ze bij de PvdA niet op een verkiesbare plek stond e.d. dus ws. geen gesprekken met een vertrouwenscommissie heeft gevoerd etc.
[..]
Oke, sorry dat had ik gemist.quote:De PvdA is er vrijdag meteen mee in het nieuws geweest. Was de enige naast Nawijn die direct reageerde.
Ik vind eigenlijk dat de politieke partijen hier weinig mee te maken hebben. Je kan hooguit stellen dat de VVD fout is geweest op het moment dat ze wisten dat er zaken niet in orde waren, en ze haar toch op de lijst hebben gezet, maar dan nog is het vooral een persoonlijke zaak. Ze kon op dat moment aantonen dat ze de Nederlandse nationaliteit had.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:54 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom niet. Ze heeft het wel bijna gelijk aan de VVD verteld (tenminste aan een aantal leden). Waarom zal het dan niet binnen de PVDA bekend zijn geweest.
Is dit misschien niet de reden waarom de PVDA nog niet in het nieuws is geweest over deze questie?
Ik vind onderstaande, wel 'iets' zwaarder wegen als een leugentje om bestwil.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:57 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Welke terroristische activiteiten? De één heeft ooit in het verzet gezeten tegen het islam-extremisme van de ayatollah Khomeini, daar lijkt me weinig laakbaars aan, de ander heeft ooit een celstraf gehad in de jaren tachtig, maar dit nooit verzwegen. Wat is het probleem?
quote:Farah Karimi
Tweede-Kamerlid van GroenLinks, Farah Karimi, kwam vorig jaar in opspraak nadat ze in haar boek ‘Het geheim van het vuur’ onthulde in haar geboorteland Iran, maar later ook in Duitsland en Frankrijk, actief te zijn geweest voor de terreurbeweging volks-Mojahedien.
Karimi had dit gegeven nog verzwegen toen ze in 1998 een verkiesbare plaats kreeg toebedeeld.
quote:Wijnand Duyvendak
Tweede-Kamerlid Wijnand Duyvendak was volgens onder andere het Reformatorisch Dagblad jarenlang het brein achter een extreem links milieu dat steeds gewelddadiger werd. Hij was in de jaren tachtig een van de belangrijkste redacteuren van het extreemlinkse actieblad Bluf!, Dit tijdschrift zette uiteen hoe brandbommen konden worden gemaakt, hoe ingebroken kon worden en hoe gas- en elektriciteitsmeters konden worden gesaboteerd.
Ook werd via Bluf! vijftienduizend gulden uitgeloofd voor het vermoorden van de paus.
Daarnaast was Duyvendak lid van de antimilitaristische groep Onkruit. Deze groepering stal bij diverse inbraken geheime documenten van de krijgsmacht. In 1984 werd Duyvendak aangehouden na een inbraak in een militaire complex in Dubbeldam. De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf.
Ook zijn er, nog onbewezen, aanwijzingen dat hij betrokken is geweest bij RaRa, de terroristische organisatie die onder meer voor brandstichtingen bij Makro-vestigingen en het huis van toenmalig staatssecretaris Aad Kosto verantwoordelijk is.
Daar ben ik het wel mee eens. Iedereen die echt Nederlander is kun je niet meer terugsturen. Mensen die nog in de asielaanvraag zitten, kun je natuurlijk wat makkelijker terugsturen, als ze op een grote leugen betrapt worden. Een leugen vind ik niet om je wat ouder of jonger voor te doen dan je in werkelijkheid bent (alleen wel als je je daardoor als meerderjarige voordoet, terwijl je het niet bent). Je naam veranderen is wel een grove leugen.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:02 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat de politieke partijen hier weinig mee te maken hebben. Je kan hooguit stellen dat de VVD fout is geweest op het moment dat ze wisten dat er zaken niet in orde waren, en ze haar toch op de lijst hebben gezet, maar dan nog is het vooral een persoonlijke zaak. Ze kon op dat moment aantonen dat ze de Nederlandse nationaliteit had.
Ik vind trouwens dat Verdonk eens een keer niet zo kil moet zijn, en haar gewoon een pardon moet geven. Iedereen blij, want de asieladvocaten hebben in de toekomst een mooi precedent waarmee ze soortgelijke gevallen kunnen verdedigen.
Over Karimi: ik weet niet of ze het wel of niet verzwegen heeft toen ze Kamerlid werd, maar in het verzet zitten tegen het ayatollah-regime vind ik niet echt een punt. Je kunt wel stellen dat ze een terechte vluchtelingenstatus kreeg, als je haar over de gruwelijkheden van de Khomeini en de zijnen hoort verhalen: http://www.dehelling.net/artikel/261/quote:Op zondag 14 mei 2006 18:04 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ik vind onderstaande, wel 'iets' zwaarder wegen als een leugentje om bestwil.
mevrouw de internationale onrechtbevechtser weet van allebei niet eens meer hoe het eruitziet denk ikquote:Op zondag 14 mei 2006 18:26 schreef Kozzmic het volgende:
Hirsi Ali wmb in Nederland en in de Kamer blijven.
Eigenlijk denk ik dat ze sowieso al niet van plan was om zich opnieuw kandidaat te stellen. Ze is geen politicus, dat is in ieder geval één ding dat sinds 2003 duidelijk is geworden.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:47 schreef speedcore het volgende:
[..]
mevrouw de internationale onrechtbevechtser weet van allebei niet eens meer hoe het eruitziet denk ik
Dat geloof ik niet. AHM zou zich wel verkiesbaar hebben gesteld. Daarna gewoon doen wat ze doet en dus nauwelijks in de kamer zijn. Maar die optie is haar nu hardhandig ontnomen door de VVD.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:54 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat ze sowieso al niet van plan was om zich opnieuw kandidaat te stellen. Ze is geen politicus, dat is in ieder geval één ding dat sinds 2003 duidelijk is geworden.
Ik hoop dan ook dat er inderdaad advocaten zijn die hier werk van maken.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:34 schreef Super7fighter het volgende:
Een bepaalde religie steeds maar weer uitkafferen en de aanhangers ervan allemaal behandelen alsof het extremisten zijn?quote:Op zondag 14 mei 2006 14:45 schreef Godslasteraar het volgende:
Goed, we hebben dus iemand, Ayaan, die zich op haar manier probeert in te zetten voor integratie
In een reportage (zodat men ziet dat je goed doet) naar een blijf van mijn lijf huis gaan, om er met moslima's te spreken, die haar duidelijk maken niks met haar te maken willen hebben, zich distantiëren van AHM en haar 'werkwijze' verwerpelijk vinden?quote:en de beroerde positie van vrouwen in de islam.
En het recht om met jouw religie mij te beledigen door te geloven dat ik naar de hel ga is wel normaal? De belediging is werderzijds. Ik zou maar niet teveel piepen over belediging.quote:Op zondag 14 mei 2006 19:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Een bepaalde religie steeds maar weer uitkafferen en de aanhangers ervan allemaal behandelen alsof het extremisten zijn?
Dan zet jij je alleen al door je nickname in voor de integratie.![]()
![]()
Heb je daar ook bewijs voor?quote:In een reportage (zodat men ziet dat je goed doet) naar een blijf van mijn lijf huis gaan, om er met moslima's te spreken, die haar duidelijk maken niks met haar te maken willen hebben, zich distantiëren van AHM en haar 'werkwijze' verwerpelijk vinden?![]()
Fraai staaltje werk levert ze maar weer omtrent dat.
Gelukkig denkt iemand met verstand over blijf van mijn lijf huizen er anders over.quote:Op zondag 14 mei 2006 19:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In een reportage (zodat men ziet dat je goed doet) naar een blijf van mijn lijf huis gaan, om er met moslima's te spreken, die haar duidelijk maken niks met haar te maken willen hebben, zich distantiëren van AHM en haar 'werkwijze' verwerpelijk vinden?![]()
Het is een geniale nickname, en ik was ook hoogst verbaast dat het nog niet in gebruik was, niet op fok, en ook niet door internetdomeinen.quote:Op zondag 14 mei 2006 19:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Een bepaalde religie steeds maar weer uitkafferen en de aanhangers ervan allemaal behandelen alsof het extremisten zijn?
Dan zet jij je alleen al door je nickname in voor de integratie.![]()
![]()
Zij is de eerste die de problemen van deze vrouwen op de kaart heeft gezet, daarvoor werd het onder het tapijt geveegd om de het sprookje van de multiculturele samenleving niet te verstoren. En in plaats dat dit probleem (waar bv elke onderwijzer over mee kan praten) nu opgepakt wordt door die partijen die sociale rechtvaardigheid en de rechten van minderheden zo hoog in het vaandel houden, zijn het juist die partijen die dit probleem onbespreekbaar maken en negeren door een vendetta te voeren tegen een 36 jarige vrouwelijke immigrant. De lafheid is om te kotsenquote:[..]
In een reportage (zodat men ziet dat je goed doet) naar een blijf van mijn lijf huis gaan, om er met moslima's te spreken, die haar duidelijk maken niks met haar te maken willen hebben, zich distantiëren van AHM en haar 'werkwijze' verwerpelijk vinden?![]()
HAHSAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!quote:Op zondag 14 mei 2006 20:18 schreef oheng het volgende:
[..]
En het recht om met jouw religie mij te beledigen door te geloven dat ik naar de hel ga is wel normaal? De belediging is werderzijds. Ik zou maar niet teveel piepen over belediging.
[..]
Heb je daar ook bewijs voor?
Bedoel je dat stuk van Marijnissen? Daar staat namelijk niets concreets in.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:40 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/index.php?p=783
Vond het wel grappig om te lezen.
De aantallen allochtone vrouwen in de "blijf van mijn lijf" huizen kun je
vast wel ergens bij het trimbos-instituut terug vinden.
De interpretatie zal voor eenieder verschillend zijn, voormij iig is het voldoende.
![]()
Satan bestaat dan weer wel?quote:Op zondag 14 mei 2006 20:56 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het is een geniale nickname, en ik was ook hoogst verbaast dat het nog niet in gebruik was, niet op fok, en ook niet door internetdomeinen.
Het enige nadeel is dat het een vertekend beeld van de werkelijkheid geeft. Als we nu eens veronderstellen dat er idd een God is, en deze God voldoet aan de bekende defenities, alwetend, het ultieme goede etc.
Dan zijn het de christenen en moslims die de ware Godslasteraars zijn. De onbeschrijfelijke vuiligheid en misdaden die God in de schoenen wordt geschoven is een laster zonder precedent. Adolf Hitler is een knufknuf vergeleken met het monster van de bijbel/koran.
Dus óf de defenitie van God klopt niet, óf christenen en moslims aanbidden iemand anders dan God. Één blik in die zogenaamde heilige boekjes moet voldoende zijn om in te zien wíe christenen en moslims werkelijk aanbidden: Satan.
Er zijn inderdaad problemen die aangepakt moeten worden en zeker bespreekbaar moeten zijn. Misschien is het dan ook wel een goede daad van AHM, ook al zou mijns inziens nadat Fortuyn het probleem omtrent integratie aankaartte de nadelige situatie van deze vrouwen ook aan bod komen.quote:[..]
Zij is de eerste die de problemen van deze vrouwen op de kaart heeft gezet, daarvoor werd het onder het tapijt geveegd om de het sprookje van de multiculturele samenleving niet te verstoren. En in plaats dat dit probleem (waar bv elke onderwijzer over mee kan praten) nu opgepakt wordt door die partijen die sociale rechtvaardigheid en de rechten van minderheden zo hoog in het vaandel houden, zijn het juist die partijen die dit probleem onbespreekbaar maken en negeren door een vendetta te voeren tegen een 36 jarige vrouwelijke immigrant. De lafheid is om te kotsen![]()
Hij prijst haar alleen vanwege de aandacht die ze gaf en 'strijd' die ze voert voor onderdrukte moslima's. In mijn post zei ik dat de moslima's niet blij waren met de manier waarop AHM hen wil 'helpen'.quote:Op zondag 14 mei 2006 20:53 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Gelukkig denkt iemand met verstand over blijf van mijn lijf huizen er anders over.
Ik acht zijn mening ook interessanter dan die van jou eerlijk gezegd.
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/index.php?p=783
![]()
Beweren dat iemand iets aanbidt, wil niet zeggen dat dat iets bestaat.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:27 schreef OldJeller het volgende:
Satan bestaat dan weer wel?
Je bent wel weer selectief.
Hey Akker.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Beweren dat iemand iets aanbidt, wil niet zeggen dat dat iets bestaat.
Niets concreets nee maar de toonzetting is voor mij voldoende.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Bedoel je dat stuk van Marijnissen? Daar staat namelijk niets concreets in.
http://www.volkskrant.nl/(...)uit_Kamer_te_stappenquote:Dijkstal: Hirsi Ali moet overwegen uit Kamer te stappen
ANP
AMSTERDAM - Oud-VVD-leider Hans Dijkstal vindt dat Ayaan Hirsi Ali zou moeten overwegen uit de Tweede Kamer te stappen. ‘Ik vind dat ze de mogelijkheid onder ogen moet zien’, zei Dijkstal zondag in het tv-programma Buitenhof.
De VVD-prominent is middelpunt van een discussie, omdat zij heeft gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen. Volgens Dijkstal komt haar geloofwaardigheid daarmee ter discussie. Niet alleen voor de Kamer maar ook voor de VVD is er volgens Dijkstal ‘reden genoeg’ om opheldering te vragen over en aan Hirsi Ali, ook al was al veel langer bij de partij bekend dat zij gelogen heeft over haar verleden.
De kwestie werd weer actueel na de uitzending donderdag van het tv-programma Zembla. Familieleden, zoals haar broer, zeiden daarin dat de politica niet tegen haar zin was uitgehuwelijkt en dat zij destijds geen angst had of hoefde te hebben voor haar familie. Die broer kwam later terug op die woorden. Hij stelde vervolgens dat het huwelijk wel degelijk was gearrangeerd en hij er niet bij was.
Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) heeft dit weekeinde niettemin alsnog nader onderzoek door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) gelast naar de naturalisatie van haar partijgenote. In de Kamer zijn vragen gesteld door onder anderen Hilbrand Nawijn (onafhankelijk) die destijds IND-directeur was. In Buitenhof beschuldigde GroenLinks-fractieleider Femke Halsema de minister, die een dag eerder onderzoek nog afwees, van ‘politiek gewin’.
Een eventueel debat moet volgens haar in de VVD plaatsvinden, niet in de Kamer. Halsema beschuldigde de liberalen van opportunisme. De partij wist dat Hirsi Ali heeft gelogen en heeft haar toch op de lijst gezet voor de Kamerverkiezingen, ‘om electorale winst te behalen’. Halsema verzet zich tegen het ,slachtofferen’ van de VVD-collega. ‘Als er al iemand schuldig is, dan niet Hirsi Ali.’
Dijkstal was verder zeer kritisch over de strijd om het lijsttrekkerschap van de VVD. Het wordt volgens hem een soort Idols-verkiezing, omdat het politieke programma nog onbekend is. Hij sprak van een ‘bedenkelijke, ondoordachte’ procedure.
Een voorkeur voor Verdonk of haar belangrijkste tegenstrever Mark Rutte sprak Dijkstal niet rechtstreeks uit. Maar hij zinspeelde op een voorkeur voor de tweede. Dijkstal is, samen met enkele oud-prominente politici, ondertekenaar van het manifest ‘Eén land, één samenleving’ dat pleit voor een betere verhouding tussen autochtonen en allochtonen. ‘Ik heb dat manifest ondertekend. Dan weet u een heleboel.’
Met "jouw" bedoelde ik "de aanhangers" in jouw post. Verder durf je blijkbaar niet inhoudelijk te reageren op mijn post, maar probeer je die te overschreeuwen met een lege post met wat smileys erin.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:17 schreef OldJeller het volgende:
[..]
HAHSAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!
Mijn religie?
BESTE GRAP OOIT!
Ben ik dan bekeerd tot moslim?![]()
![]()
Steek alsjeblieft je hoofd weer terug in je reet.
Dit slaat werkelijk nergens op. Iedereen in de politiek heeft ergens een persoonlijk probleem mee. Zie alleen de pijlpunten van partijen als de SP, SGP en GL maar eens. Dingen als milieu, financiele verbetering van de zwakkeren, bescherming van dieren, meer economische vrijheid, enz, enz. Natuurlijk hebben politici persoonlijke problemen met bepaalde zaken.quote:Het komt dan ook echt op mij over dat AHM een persoonlijk probleem heeft met de Islam en haar politieke functie gebruikt om alles aan dit probleem te doen. Niet omdat de Nederlandse burger hier baat bij zou hebben in ieder geval.
Leuk dat je dat zegt. Wie is de bron? OldJeller?quote:In mijn post zei ik dat de moslima's niet blij waren met de manier waarop AHM hen wil 'helpen'.
Elk mens zou z'n beperkingen moeten kennen.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:35 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Gelukkig laat je je politieke ambities varen en laat je het aan weldenkendere mensen over.
Figuurlijk, figuurlijk.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Satan bestaat dan weer wel?
Je bent wel weer selectief.
Ja, kritiek op de doelmatigheid van haar manier van werken is niets mis mee. En ik kan me ook goed voorstellen dat haar aanwezigheid in zo'n centrum averechts werkt. Ik heb notabene hier een boekje liggen van Herman Phillipse waarvoor zij het voorwoord heeft geschreven (voor deze druk).quote:[..]
Er zijn inderdaad problemen die aangepakt moeten worden en zeker bespreekbaar moeten zijn. Misschien is het dan ook wel een goede daad van AHM, ook al zou mijns inziens nadat Fortuyn het probleem omtrent integratie aankaartte de nadelige situatie van deze vrouwen ook aan bod komen.
De manier waarop ze deze vrouwen wil 'helpen' vind ik dan ook niet bepaald doeltreffend. Het komt dan ook echt op mij over dat AHM een persoonlijk probleem heeft met de Islam en haar politieke functie gebruikt om alles aan dit probleem te doen. Niet omdat de Nederlandse burger hier baat bij zou hebben in ieder geval.
Verdonk voert haar beleid uitstekend uit en dat moet ze bij deze ook doen, geen V.I.P.-behandelingen hè, dat is niet eerlijk.
Gelijkheid enzo..
Het is inderdaad merkwaardig dat de SP hier niet iets mee doet. Maar dat kan ook politiek opportunisme zijn. Voor de rest wist ik ook niet dat Marijnissen een blijf van mijn lijf huis expert was.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:40 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Niets concreets nee maar de toonzetting is voor mij voldoende.
Marijnissen is er de persoon niet naar om een "stok " waarmee hij kan slaan
te laten liggen.
Het valt voor veel mensen moeilijk te accepteren dat AHA goed werk verricht heeft
voor veel vrouwen.
Het artikel is daar een bevestiging van.
![]()
Jan laat mij af en toe ook van verbazing mijn stoel afrollen.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is inderdaad merkwaardig dat de SP hier niet iets mee doet. Maar dat kan ook politiek opportunisme zijn. Voor de rest wist ik ook niet dat Marijnissen een blijf van mijn lijf huis expert was.
Hey Oldjellerquote:
En dat was vrijdagmiddag 17.00 h al bekend.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Godslasteraar het volgende:
De broer van Ayaan heeft spijt dat hij heeft meegewerkt
..........................
Hij bewondert zijn zuster in hoge mate, is zeer trots op haar, en het speet hem dat hij had meegewerkt. Hij was zeer duidelijk over zijn intenties en liefde voor zijn zuster en wilde de indruk die hij mogelijk had gewekt, dat zij op de huwelijksceremonie was, corrigeren: hij was er zelf ook niet bij geweest!
Het maakt allemaal niets uit. Men wil haar weg hebben. Weg uit de politieke arena. En daar zijn ze nu mee bezig. My guess is that they'll succeedquote:Op zondag 14 mei 2006 22:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En dat was vrijdagmiddag 17.00 h al bekend.
Natuurlijk deed Dijkstal daar zondagmiddag in Buitenhof niets mee.
Tuurlijktuurlijk, probeer je insinuatie maar weer in te trekken, maar dat kan helaas niet.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Met "jouw" bedoelde ik "de aanhangers" in jouw post. Verder durf je blijkbaar niet inhoudelijk te reageren op mijn post, maar probeer je die te overschreeuwen met een lege post met wat smileys erin.
Tot op zekere hoogte. De bovengenoemde voorbeelden van je gaan over een grotere groepen die hier baat bij hebben; sociaal zwakkeren, ondernemers, de leefomgeving voor de mens, etcetera. Ik denk dat men tamelijk verbaast zou zijn als een bepaalde politicus een strijd gaat voeren tegen het Christendom of het Jodendom en dit in alle mogelijke manieren bashed, naar beneden haalt en gereformeerden en katholieken over één kam scheert b.v.quote:[..]
Dit slaat werkelijk nergens op. Iedereen in de politiek heeft ergens een persoonlijk probleem mee. Zie alleen de pijlpunten van partijen als de SP, SGP en GL maar eens. Dingen als milieu, financiele verbetering van de zwakkeren, bescherming van dieren, meer economische vrijheid, enz, enz. Natuurlijk hebben politici persoonlijke problemen met bepaalde zaken.
Zoals ik al zei was het te zien in een documentaire. Ik zou niet meer welke, dus hier wat anders.quote:[..]
Leuk dat je dat zegt. Wie is de bron? OldJeller?
Wat zei ik nou? Ik had het niet over jou. Moet ik het voor je spellen.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Tuurlijktuurlijk, probeer je insinuatie maar weer in te trekken, maar dat kan helaas niet.
Denk eerst maar na voordat je uberhaupt reageert.
Als iemand op zo'n niveau gaat beginnen en mij beticht van het beleiden van een bepaalde godsdienst op basis van lucht(?) dan valt het doek al snel voor je. Een betere discussie zou ik kunnen hebben met lorre.
Als die politicus een gevaar ziet in de islam voor de bewoners van Nederland, en dat is gezien de situatie in islamitische landen zéér begrijpelijk. Voor de rest zou je je eigen woorden eens moeten naleven: "op basis van lucht" Want hoe kun jij nou weten wat haar motieven zijn? Telepathisch begaafd?quote:Tot op zekere hoogte. De bovengenoemde voorbeelden van je gaan over een grotere groepen die hier baat bij hebben; sociaal zwakkeren, ondernemers, de leefomgeving voor de mens, etcetera. Ik denk dat men tamelijk verbaast zou zijn als een bepaalde politicus een strijd gaat voeren tegen het Christendom of het Jodendom en dit in alle mogelijke manieren bashed, naar beneden haalt en gereformeerden en katholieken over één kam scheert b.v.
Vrij frapant.
Wat moet ik nou met die bagger. Dat is een opiniestukje. Ik zie nog steeds geen feiten. Je bewering is dus nog steeds op lucht gestoeld. Ik geloof er nog steeds weinig van, hetzelfde argument komt al voorbij in de discussie vanaf deel 1, en ik heb er totnutoe nog geen flard bewijs van gezien.quote:Zoals ik al zei was het te zien in een documentaire. Ik zou niet meer welke, dus hier wat anders.
Bron: De Jonge Journalist.
quote:Leugens Hirsi Ali pijnigen de VVD
DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft bij haar komst naar Nederland gelogen over onder meer haar personalia en haar verleden.
Was dat nog niet bekend?
Ja en nee. Hirsi Ali heeft eerder toegegeven, onder meer in een uitzending van Barend en Van Dorp, dat ze, toen ze in 1992 naar Nederland kwam, heeft gelogen om een asielstatus te krijgen. Ook tegenover de VVD-top heeft ze, voor de verkiezigen in 2003, haar verhaal verteld. Het werd echter pas deze week algemeen bekend, na een uitzending van Zembla. Nieuw daarin was dat ze in Kenia al een staus als asielzoeker had. Liegen over de identiteit gebeurt veel in asielprocedures en is bij aankomst moeilijk te ontdekken. Een asielstatus in het land van herkomst was ook toen reden voor terugsturen.
Wat kunnen de gevolgen zijn?
In het uiterste geval kan Hirsi Ali het Nederlanderschap worden ontnomen. Ze moet dan de Tweede Kamer verlaten en zou zelfs kunnen worden uitgezet. Vóór het zover is moeten eerst de feiten duidelijk worden. Een Maastrichtse hoogleraar wees dit weekeinde op een sterk gelijkend geval, waar Iraakse ex-asielzoekers het Nederlanderschap werd ontnomen, omdat ze bij de aanvraag tot naturalisatie hadden gelogen over hun naam. Onduidelijk is echter nog of Hirsi Ali ook bij haar naturalisatieverzoek in 1997 loog, of alleen bij haar asielaanvraag in 1992.
Wat vindt minister Verdonk ervan?
Zij zit in een lastig parket. Ze liet al stoer weten dat ze destijds Hirsi Ali zou hebben uitgezet, maar voegde eraan toe dat haar partijgenote nu niets hoeft te vrezen. Zo makkelijk blijkt het echter niet te zijn. Onder druk van de Tweede Kamer laat ze de IND de zaak uitzoeken. Gezien haar reputatie als iron lady kan een voor Hirsi Ali negatieve uitkomst niet zomaar zonder gevolgen blijven. Tegelijkertijd zou ze daarmee veel medestanders, vooral in de VVD van zich vervreemden.
Hoe staat de VVD hierin?
Voor de VVD is de situatie mogelijk nog ingewikkelder. De partij worstelt al sinds de verkiezingen met de vrijgevochten Hirsi Ali, die zich niet altijd aan de partijlijn hield. Maar zoals de VVD-top haar eerder vaak niet durfde aan te pakken, kan ze haar nu niet laten vallen. De partijtop wist al langer van de hoed en de rand. En medestanders van islam-hardliner Hirsi Ali zijn in veel gevallen ook de supporters van Rita Verdonk, die strijdt om het lijsttrekkerschap met Mark Rutte.
http://www.ad.nl/binnenland/article337358.ece
Nee, dat was toen een paar figuren haar de moord op Theo v Gogh probeeerden aan te smeren. Gelukkig was die flauwekul afgelopen toen ik terugkwam.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[quote]Op zondag 14 mei 2006 23:17 schreef oheng het volgende:
[..]
@Oheng: ik dacht dat je genoeg had van deze topic en niet meer zou reageren...![]()
(wat ik me trouwens goed voor kan stellen, want er wordt wat afgeneuzeld..)
Alle VVD’ers wisten dat Hirsi Ali haar verhaal verzonnen had.quote:Jan Blokker vandaag in de Volkskrant over het idiote Hirsi-Ali debat: “Is er rechtsongelijkheid als Ayaan Hirsi Ali een zetel in de tweede kamer mag blijven bezetten terwijl Taida Pasic in haar zielige eentje eindexamen vwo moet doen in Sarajevo?
Absoluut.
Maak je de rechtsongelijkheid ongedaan door Ayaan Hirsi Ali net zo behandelen als Taida Pasic, en haar morgen op een vliegtuig te zetten naar een land dat ze zelf mag verzinnen? Absoluut niet.
[…] Wat heeft Verdonk dus precies te onderzoeken? Zichzelf. En haar partij. “
Het gaat mij niet zozeer om deze kwestie, maar een probleem met Zembla is natuurlijk dat ze nagenoeg uitsluitend matige uitzendingen maken. Behalve dan als ze echt slechte journalistiek bedrijven natuurlijk.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:14 schreef SCH het volgende:
Ik vind wel dat je teveel naar Zembla wijst, die hebben gewoon een matige uitzending gemaakt maar verder niks verkeerd gedaan. Zij maken het relletje niet dat nu ontstaat.
quote:De programmamakers van Zembla hebben het voor elkaar: minister Verdonk gaat de naturalisatie van Ayaan Hirsi Ali opnieuw onderzoeken. Vorige week verkondigde Zembla dat Hirsi Ali destijds loog over haar vluchtverhaal. Het gekke is: Hirsi Ali heeft dat al veel eerder verteld.
Dit is toch oud nieuws?
Eindredacteur Kees Driehuis: ‘Is er ooit een programma geweest over het vluchtverhaal van Hirsi Ali?’ Regisseur Jos van Dongen: ‘Ik schaam me voor mijn vak dat we dit niet eerder hebben gedaan.’
Jullie suggereren dat Hirsi Ali liegt over haar angst voor haar familie, omdat ze niet wilde trouwen met de uitverkozen man. Volgens jullie bestaat er geen eerwraak in Somalië?
Van Dongen: ‘Dat heb ik zes keer gecheckt.’ Driehuis: ‘Stuur maar rapporten op waarin dat wel staat. Stuur ze dan! Wij wachten!’
Er is een VN-rapport uit 2002 waarin dat letterlijk is te lezen.
Driehuis: ‘Wij zijn op zoek gegaan naar voorbeelden van eerwraak bij Somaliërs in Nederland. Volgens deskundigen zijn die er niet.
Haar broer zegt dat hem is ‘gegarandeerd’ dat zijn uitspraken niet tegen haar worden gebruikt.
Van Dongen: ‘Ik gebruik zijn uitspraken toch niet tegen haar? Ik vertel wat de waarheid is.’
Is dat de waarheid, dat ze bij haar bruiloft was?
Driehuis: ‘We hebben drie mensen die zeggen dat ze er wel was, en een dat ze er niet was. Maar we hebben geen foto waarop ze met zijn allen voor het altaar staan. Dat niet.’
Haar broer heeft de verklaring over de bruiloft ingetrokken. Er zijn geruchten verspreid dat hij is betaald. Klopt dat?
Driehuis: ‘Hij heeft op ons verzoek een vrij ingewikkelde reis gemaakt van tien dagen. Wij vonden het fatsoenlijk hem een onkostenvergoeding van 20 dollar per dag te geven.’
Dan is er nog het gerucht dat jullie in Somalië in paniek waren, omdat de terugvlucht er niet was. Jullie zouden je opgesloten hebben gezeten in een hotelkamer en de Nederlandse vertegenwoordiging hebben gesmeekt jullie te helpen.
Van Dongen: ‘Is dat relevant? Waarom wordt de bal nu bij ons neergelegd?’ Driehuis: ‘Wat maakt dat in godsnaam uit? Ze hadden de terugvlucht gemist. Somalië is een ingewikkeld land. De enige veilige plek was dat hotel. Ik heb de Nederlandse vertegenwoordiging gebeld om te helpen. Maar wij hebben niemand gesmeekt.’
Ik las het ook. VOlgens mij heeft Zembla trouwens ook nog nooit een documentaire gemaakt over het SS verleden van prins Bernhard, misschien moeten ze dat toch eens doen, kunnen ze postuum een debat gaan voeren of prinses Beatrix wel als Nederlandse is verwekt met zo'n vader die natuurlijk naar de thans geldende regels nooit het Nederlanderschap had kunnen verkrijgenquote:Op maandag 15 mei 2006 10:32 schreef basilisk het volgende:
Uit de Volkskrant:
[..]
Eerwraak in Somalie komt dus wel degelijk voor. Daarnaast was die broer helemaal niet bij de bruiloft en is er ook helemaal geen bewijs voor het feit dat Hirsi Ali bij haar bruiloft aanwezig was.
dat berichtje was van gister. Inmiddels heeft een andere journalist er blijkbaar naar gekeken:quote:Op zondag 14 mei 2006 21:40 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)uit_Kamer_te_stappen
http://www.volkskrant.nl/(...)_aan_zichzelf_houdenquote:Dijkstal: Hirsi Ali moet eer aan zichzelf houden
Van onze verslaggever
OUDENBOSCH/DEN HAAG - Kamerlid Hirsi Ali (VVD) moet overwegen op te stappen als parlementariër nu duidelijk is dat zij heeft gelogen om de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen.
Dit advies gaf oud-minister Dijkstal van Binnenlandse Zaken zondag aan zijn partijgenote. VVD-minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken laat onderzoeken of de naturalisatie correct is verlopen.
Zaterdag suggereerde de minister dat naturalisatiebesluiten op basis van onjuiste informatie na twaalf jaar niet meer zijn terug te draaien. Hirsi Ali zou in dat geval niet van die verjaringstermijn profiteren, zij kreeg haar paspoort in 1997.
In het tv-programma Buitenhof zei Dijkstal zondag dat de geloofwaardigheid van Hirsi Ali in het geding is. ‘Zij moet onder ogen zien of ze de eer niet aan zichzelf moet houden.’
Ook de VVD heeft volgens Dijkstal een probleem. De partij propageert een strikt asielbeleid terwijl een van haar beeldbepalende politici haar vluchtverhaal heeft verzonnen. Dijkstal: ‘De prangende vraag is hoe de VVD deze harde lijn combineert met Hirsi Ali.’
GroenLinks-fractievoorzitter Halsema vindt dat vooral de VVD iets te verwijten valt. ‘Alle partijprominenten kenden het ware verhaal, maar hebben uit electorale overwegingen ja gezegd tegen Hirsi Ali. Dat is een onhoudbare positie.’
regels zijn regels dus ook voor ayaan. zij staat niet boven de wet.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik las het ook. VOlgens mij heeft Zembla trouwens ook nog nooit een documentaire gemaakt over het SS verleden van prins Bernhard, misschien moeten ze dat toch eens doen, kunnen ze postuum een debat gaan voeren of prinses Beatrix wel als Nederlandse is verwekt met zo'n vader die natuurlijk naar de thans geldende regels nooit het Nederlanderschap had kunnen verkrijgen![]()
Maar dat hoeft toch geen verbazing te wekken? Het is niet voor niets dat bijna alle joden zijn uitgeroeid in WOII. Dit soort verachtelijk gedrag zit ingebakken in (althans een deel van de) de Nederlandse volksaard.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Een nieuw dieptepunt. Blijkbaar is voor het saboteren van gekozen volksvertegenwoordigers alles geoorloofd, ook het actief zoeken en publiceren van gegevens met als doel één van die volksvertegenwoordigers, een immigrante uit hét voorbeeld van een mislukte staat, te ''neutraliseren''.
Dit is pure NSB-mentaliteit. Het slag mensen dat ook voor het eigen (politieke) gewin Anne Frank zou verraden.
Zo'n sterk argument heb ik niet meer gehoord sinds Thom de Graaf met een dagboek liep te zwaaien...quote:Op maandag 15 mei 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Dit is pure NSB-mentaliteit. Het slag mensen dat ook voor het eigen (politieke) gewin Anne Frank zou verraden.
Nou nou nou - zo praatje niet over VVD-ers.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Een nieuw dieptepunt. Blijkbaar is voor het saboteren van gekozen volksvertegenwoordigers alles geoorloofd, ook het actief zoeken en publiceren van gegevens met als doel één van die volksvertegenwoordigers, een immigrante uit hét voorbeeld van een mislukte staat, te ''neutraliseren''.
Daar was nog niemand achter.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:00 schreef columnist het volgende:
Naast alle dingen die Ayaan zegt over integratie/allochtonen vrouwen/de is islam als achterlijke cultuur vind ik de meest krachtige boodschap die ze heeft, dat de islam een gevaar is voor de wereld.
Hirshi ali is gekozen en niet Hirshi magam of zoiets. en met zo veel leugens op zak ben je al bankroet als politicus of je moet Bush heten.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Nee hoor - is prima. Gaat Taida ook doen.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:47 schreef Gia het volgende:
Goed, stel men neemt haar het Nederlanderschap af, omdat ze gelogen heeft over naam en geboortedatum en we geven haar een verblijfsvergunning. Uitzetten lijkt me niet verstandig en niet wenselijk gezien wat er met haar zus gebeurd is.
Dan vraagt ze toch gewoon opnieuw het nederlanderschap aan op grond van de nieuwe situatie.
En die is: Hirsi magan, geboren in 1969 in Somalië, goed geïntegreerd in Nederland, spreekt perfect nederlands. Heeft momenteel nergens anders de vluchtelingenstatus en woont al langer dan 5 jaar in Nederland.
Geen enkel probleem, toch?
Verschrikkelijk gewoon. Alsof de holocaust opnieuw wordt uitgevoerd wanneer men journalistiek bedrijft.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
ook het actief zoeken en publiceren van gegevens
Die woont op het moment van aanvraag niet langer dan 5 jaar in Nedeland. Niet eens 3 jaar.quote:
Van mij hoeft Ayaan helemaal niet weg. Het kan niet eens dat haar het Nederlanderschap wordt ontnomen.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Die woont op het moment van aanvraag niet langer dan 5 jaar in Nedeland. Niet eens 3 jaar.
Heeft geen verblijfsvergunning.
Dus, kan niet naturaliseren.
Maar toch fijn dat je het prima vindt als Ayaan dat doet.
Of dat niet ontnomen kan worden , zou ik zo 123 niet weten maar 't blijkt dat vrouwen beter kunnen liegen en mannen er steeds weer intrappen.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Van mij hoeft Ayaan helemaal niet weg. Het kan niet eens dat haar het Nederlanderschap wordt ontnomen.
Maar toch fijn dat van jou de ene mevrouw wel mag liegen en de andere niet.
Relevante vraag hierop is:quote:Op maandag 15 mei 2006 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Van mij hoeft Ayaan helemaal niet weg. Het kan niet eens dat haar het Nederlanderschap wordt ontnomen.
Indien haar naturalisatieverzoek geldig is is deze discussie verder natuurlijk ook zinloos.quote:Onduidelijk is echter nog of Hirsi Ali ook bij haar naturalisatieverzoek in 1997 loog, of alleen bij haar asielaanvraag in 1992.
Ik vind die hele discussie over of ze evt. weg zou moeten zinloos.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:03 schreef nikk het volgende:
Indien haar naturalisatieverzoek geldig is is deze discussie verder natuurlijk ook zinloos.
Dit heeft weinig met journalistiek te maken. Het is een video-column in de vorm van een documentaire. Waarheidsvinding hebben de makers ervan allang overboord gegooid. Was er onlangs niet nog heisa over een uitzending over Google? Hoe men toen ook daar bepaalde gegevens achterwege liet, en alles er aan deed de uitzending zo spannend mogelijk te maken? De waarheid? Die deed er niet toe.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Verschrikkelijk gewoon. Alsof de holocaust opnieuw wordt uitgevoerd wanneer men journalistiek bedrijft.
Ongelooflijk zwak natuurlijk om niet welgevallige informatie af te doen als sabotage en neutralisatie.
Hirsi Ali heeft volgens mij altijd gestaan voor een ruimhartiger asielbeleid, ook ten opzichte van economische vluchtelingen. Hoe dit de geloofwaardigheid van de VVD moet raken begrijp ik ook niet helemaal. Kennelijk vond de VVD de kwestie niet noemenswaardig. En laten we wel wezen, het is ook niet alsof er een moord is gepleegd...quote:Op maandag 15 mei 2006 12:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind die hele discussie over of ze evt. weg zou moeten zinloos.
Voor mij gaat de discussie over de geloofwaardigheid van de VVD en mevrouw Ali en over het asielbeleid.
quote:Eurocommissaris Kroes wist niet van leugens Hirsi Ali
Uitgegeven: 15 mei 2006 11:04
Laatst gewijzigd: 15 mei 2006 11:13
BRUSSEL - Europees Commissaris Neelie Kroes was niet op de hoogte van het feit dat VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali bij haar asielaanvraag in Nederland niet de volledige waarheid heeft verteld. "Mevrouw Kroes wist niet dat Hirsi Ali economisch is geweest met de waarheid of dat er onnauwkeurigheden waren", aldus de woordvoerder van de Eurocommissaris maandag. Kroes werkte in het verleden actief mee aan de overstap van het Kamerlid van de PvdA naar de VVD.
"Maar zelfs als Hirsi Ali maar drie oorlogen van vijf zou hebben meegemaakt, dan nog is zij iemand die erg veel heeft moeten doorstaan. Ze is nu niet precies opgegroeid in een lommerrijke buitenwijk van Amsterdam, van waaruit ze elke dag vrolijk naar school kon fietsen", aldus de woordvoerder verder.
De top van de VVD was er bij de komst van Hirsi Ali al van op de hoogte dat zij destijds had gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen. Zo had ze bij aankomst in ons land in 1992 een andere naam, leeftijd en een ander vluchtland opgegeven.
http://nu.nl/news/732433/(...)ugens_Hirsi_Ali.html
Hoezo liegen? Ze heeft dit al jaren geleden toegegeven.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Hirsi Ali wel maar de VVD niet. Dit verhaal botst juist met het huidige beleid van de VVD, dat kaatst terug als een boemerang en dat vind ik wel vermakelijk. Ook niet meer dan dat.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Hirsi Ali heeft volgens mij altijd gestaan voor een ruimhartiger asielbeleid, ook ten opzichte van economische vluchtelingen. Hoe dit de geloofwaardigheid van de VVD moet raken begrijp ik ook niet helemaal. Kennelijk vond de VVD de kwestie niet noemenswaardig. En laten we wel wezen, het is ook niet alsof er een moord is gepleegd...
Het blijft liegen, mevrouw Gia van de twee maten.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo liegen? Ze heeft dit al jaren geleden toegegeven.
Dat de VVD één voormalige asielzoekster beschermd die gelogen heeft bij haar asielaanvraag en alle anderen niet vloeit meer voort uit het feit dat we praten over iets dat in 1992 is gebeurd... We hadden toen ook wel een héél ander asielbeleid...quote:Op maandag 15 mei 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Hirsi Ali wel maar de VVD niet. Dit verhaal botst juist met het huidige beleid van de VVD, dat kaatst terug als een boemerang en dat vind ik wel vermakelijk. Ook niet meer dan dat.
Dat krijg je met vrouwen in de politiek.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Het blijft liegen, mevrouw Gia van de twee maten.
Dat is niet vol te houden natuurlijk. Het gaat om iemand uit de fractie die blijkbaar altijd de hand boven het hoofd is gehouden en waar nooit iets van is gezegd. Het is ontzettend hypocriet en men moet zich nu in allerlei bochten wringen, zoals jij hier boven ook doet. De ene leugen is minder erg dan de andere leugen blijkbaar, dat is niet te verkopen, dat is niet recht door zee. De VVD geeft hier mee aan dat dat hele systeem van 'regels zijn regels' niet te handhaven valt en ik kijk daar met een glimlach naarquote:Op maandag 15 mei 2006 12:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat de VVD één voormalige asielzoekster beschermd die gelogen heeft bij haar asielaanvraag en alle anderen niet vloeit meer voort uit het feit dat we praten over iets dat in 1992 is gebeurd... We hadden toen ook wel een héél ander asielbeleid...
Het is blijkbaar nog niet eens bekend of zij gelogen heeft bij de naturalisatie-aanvraag. Want als dat niet het geval is en zij is genaturaliseerd op ware feiten en niet op leugens, dan kan men haar paspoort niet afpakken.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:15 schreef typtypo het volgende:
Van mij mogen ze haar paspoort intrekken en alleen in haar geval direct weer terug geven i.v.m. haar verdiensten voor het land.
Daarmee is het precedent geschapen voor alle mensen die de boel geflest hebben.
Ze kunnen dan niet meer janken dat het onterecht is immers HA heeft het ook ondergaan.
Dit is een kans voor Verdonk om er munt uit te slaan.
Dat onderzoek moet er komen maar uitgebreid voor andere politici.
Dit is ook een mogelijkheid om groenlinks en pvda politici eens onder de loep te nemen. Er zijn denk ik wel in stadsdeelraden en zelfs de kamer andere te vinden die misschien wel oorlog misdaden hebben gepleegd.
Ja lach jij maar maar besef wel dat dit ook gaat gelden voor alle andere allochtone politici van andere partijen.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is niet vol te houden natuurlijk. Het gaat om iemand uit de fractie die blijkbaar altijd de hand boven het hoofd is gehouden en waar nooit iets van is gezegd. Het is ontzettend hypocriet en men moet zich nu in allerlei bochten wringen, zoals jij hier boven ook doet. De ene leugen is minder erg dan de andere leugen blijkbaar, dat is niet te verkopen, dat is niet recht door zee. De VVD geeft hier mee aan dat dat hele systeem van 'regels zijn regels' niet te handhaven valt en ik kijk daar met een glimlach naar
Regels zijn regels, maar niet elk geval is hetzelfde. Zoals ik al in een eerder deel van dit topic zei, Verdonk heeft ook een enorm grote groep van de 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers alsnog een verblijfsvergunning gegeven. Ik heb je daarover niet horen miepen met 'regels zijn regels'. De VVD trouwens ook niet. En terecht, want niet iedereen en elk geval is hetzelfde.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is niet vol te houden natuurlijk. Het gaat om iemand uit de fractie die blijkbaar altijd de hand boven het hoofd is gehouden en waar nooit iets van is gezegd. Het is ontzettend hypocriet en men moet zich nu in allerlei bochten wringen, zoals jij hier boven ook doet. De ene leugen is minder erg dan de andere leugen blijkbaar, dat is niet te verkopen, dat is niet recht door zee. De VVD geeft hier mee aan dat dat hele systeem van 'regels zijn regels' niet te handhaven valt en ik kijk daar met een glimlach naar
Dat zijn allemaal asielzoekers die gelogen hebben bij hun asielaanvraag?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:23 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ja lach jij maar maar besef wel dat dit ook gaat gelden voor alle andere allochtone politici van andere partijen.
Hoezo?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:23 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ja lach jij maar maar besef wel dat dit ook gaat gelden voor alle andere allochtone politici van andere partijen.
Dat hele circus had ze kunnen voorkomen met een generaal pardon. Maar nee, dat heeft ze niet gedaan, ze heeft al die mensen in onzekerheid gelaten, nog steeds geldt dat voor velen. En nu moet ik gaan juichen om dat ze er nog wel heeft toe gelatenquote:Op maandag 15 mei 2006 12:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Regels zijn regels, maar niet elk geval is hetzelfde. Zoals ik al in een eerder deel van dit topic zei, Verdonk heeft ook een enorm grote groep van de 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers alsnog een verblijfsvergunning gegeven. Ik heb je daarover niet horen miepen met 'regels zijn regels'. De VVD trouwens ook niet. En terecht, want niet iedereen en elk geval is hetzelfde.
Kan onderzocht worden.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:25 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal asielzoekers die gelogen hebben bij hun asielaanvraag?
Voordat ze mag naturaliseren moet ze een geldig verblijfsdocumen hebben voor onbepaalde tijd. Die krijgt ze dus nietquote:Op maandag 15 mei 2006 11:47 schreef Gia het volgende:
Goed, stel men neemt haar het Nederlanderschap af, omdat ze gelogen heeft over naam en geboortedatum en we geven haar een verblijfsvergunning. Uitzetten lijkt me niet verstandig en niet wenselijk gezien wat er met haar zus gebeurd is.
Dan vraagt ze toch gewoon opnieuw het nederlanderschap aan op grond van de nieuwe situatie.
En die is: Hirsi magan, geboren in 1969 in Somalië, goed geïntegreerd in Nederland, spreekt perfect nederlands. Heeft momenteel nergens anders de vluchtelingenstatus en woont al langer dan 5 jaar in Nederland.
Geen enkel probleem, toch?
Zeg het maar, over wie heb je het dan? Of roep je zo maar wat.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan onderzocht worden.
Evenals alle andere gevallen van genaturaliseerde vluchtelingen.
Iedereen die gelogen heeft, onmiddellijk uitzetten, toch?
Denk het wel. Het is duidelijk dat ze niet naar haar geboorteland terug kan. Somalië is niet veilig.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Voordat ze mag naturaliseren moet ze een geldig verblijfsdocumen hebben voor onbepaalde tijd. Die krijgt ze dus niet
Kenia wel . Daar heeft ze haar vluchtelingen status nog steeds hoor.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk het wel. Het is duidelijk dat ze niet naar haar geboorteland terug kan. Somalië is niet veilig.
De vluchtelingenstatus in Kenya zal intussen wel verlopen zijn. Dus kan ze nergens anders naartoe.
Het woord uitgeprocedeerd zegt je waarschijnlijk ook niets hè?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat hele circus had ze kunnen voorkomen met een generaal pardon. Maar nee, dat heeft ze niet gedaan, ze heeft al die mensen in onzekerheid gelaten, nog steeds geldt dat voor velen. En nu moet ik gaan juichen om dat ze er nog wel heeft toe gelaten![]()
Okee, jij je zin. Regels zijn regels. Al die duizenden gegeven verblijfsvergunningen aan uitgeprocedeerde asielzoekers weer innemen. Zou wel zo consequent zijn toch SCH?quote:Kom op. Ze schermt voortdurend met de "regels zijn regels"en nu zit ze met Hirsi Ali lelijk in de penarie net als de VVD, die dat altijd hebben gedoogd.![]()
Ja, leuk, een heksenjacht.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan onderzocht worden.
Evenals alle andere gevallen van genaturaliseerde vluchtelingen.
Iedereen die gelogen heeft, onmiddellijk uitzetten, toch?
Jij denkt dat alleen Ayaan gelogen heeft om asiel te krijgen? Jij gelooft dat alle andere asielzoekers eerlijk zijn over afkomst, naam, geboortedata?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeg het maar, over wie heb je het dan? Of roep je zo maar wat.
Kom op Gia, die blinde verering van Ayaan begint echt potsierlijk en pijnlijk te worden.
so what op het moment dat die betrapt worden vliegen die er ook uit.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij denkt dat alleen Ayaan gelogen heeft om asiel te krijgen? Jij gelooft dat alle andere asielzoekers eerlijk zijn over afkomst, naam, geboortedata?
Hirschi Ali heeft het nooit onder stoelen of banken gestoken dat is dan ook extra wrang.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is blijkbaar nog niet eens bekend of zij gelogen heeft bij de naturalisatie-aanvraag. Want als dat niet het geval is en zij is genaturaliseerd op ware feiten en niet op leugens, dan kan men haar paspoort niet afpakken.
Dat zij gelogen heeft bij haar asielaanvraag heeft ze allang toegegeven. Iets wat anderen steeds bleven ontkennen. Hè Sch liegen blijft liegen.
Als je één keer in je leven liegt en je geeft dit later toe, dan maakt dat niet uit. Liegen blijft liegen en dan ben je net zo fout als iemand die leugentjes steeds maar blijft volhouden.
Hoe weet jij dat? Hier moet je om de zoveel jaar opnieuw een verblijfsvergunning aanvragen, anders verloopt die. Zoiets zal in Kenya toch ook wel gelden. Ik verwacht dus dat die wel verlopen zal zijn.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kenia wel . Daar heeft ze haar vluchtelingen status nog steeds hoor.
We kunnen het natuurlijk ook omdraaien. Als Ayaan mag blijven, dan ook dat keurige Iraakse gezin dat vorig jaar is uitgezet.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:35 schreef Gia het volgende:
Tja, als Ayaan eruit moet, dan zij ook. Geen pardon, natuurlijk.
Klopt, maar men zou wat moeite kunnen doen om ze te betrappen. Even hun gegevens checken in het land van herkomst. Kleine moeite. Toch?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
so what op het moment dat die betrapt worden vliegen die er ook uit.
Haar famillie heeft hem daar om dezelfde reden als zij en dus krijgt zij die daar ook vanzelfsprekend. Verder is het dan het probleem van Kenya en niet van ons.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Hier moet je om de zoveel jaar opnieuw een verblijfsvergunning aanvragen, anders verloopt die. Zoiets zal in Kenya toch ook wel gelden. Ik verwacht dus dat die wel verlopen zal zijn.
Grappige redeneerfouten maak je door te doen alsof ik het beleid van Verdonk en de VVD aanhang.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Het woord uitgeprocedeerd zegt je waarschijnlijk ook niets hè?
Voor hetzelfde geld had de hele groep uitgezet kunnen worden. Elke partij in de Kamer had deze groep politiek gezien immers al opgegeven. Maar goed, het is moeilijk voor je om iets positiefs over Verdonk te zeggen dus zelfs het geven van verblijfsvergunningen aan vele duizenden uitgeprocedeerde asielzoekers is natuurlijk negatief.
[..]
Okee, jij je zin. Regels zijn regels. Al die duizenden gegeven verblijfsvergunningen aan uitgeprocedeerde asielzoekers weer innemen. Zou wel zo consequent zijn toch SCH?
Wie weet wat voor shit we allemaal kunnen ontdekken over aanvragen voor verblijf of schijn huwelijken.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:25 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal asielzoekers die gelogen hebben bij hun asielaanvraag?
Nogmaals, kan iemand een linkje geven naar het verhaal achter deze familie, want ik ben daar niet van op de hoogte en kan daar dus geen uitspraken over doen. Ik heb al gegoogled op hun naam enzo, maar niets gevonden.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:36 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
We kunnen het natuurlijk ook omdraaien. Als Ayaan mag blijven, dan ook dat keurige Iraakse gezin dat vorig jaar is uitgezet.
Waarop het relevant is te weten of Hirsi Ali ook gelogen heeft bij haar naturalisatieverzoek. Los daarvan zou ik die zaak van het Iraakse gezin wel eens willen lezen. Fijn dat asielrecht advocaten ermee schermen, maar bepaald objectief zijn die natuurlijk ook niet. Ik zou de details wel eens willen weten.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:36 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
We kunnen het natuurlijk ook omdraaien. Als Ayaan mag blijven, dan ook dat keurige Iraakse gezin dat vorig jaar is uitgezet.
Noem ze eens dan, die kamerleden?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:39 schreef typtypo het volgende:
[..]
Wie weet wat voor shit we allemaal kunnen ontdekken over aanvragen voor verblijf of schijn huwelijken.
Men moet wel consequent blijven en soort gelijke gevallen onder de loep nemen vind ik.
Waarom is dat vanzelfsprekend? Als hier een vader vergeet de verblijfsvergunning van zijn dochter te verlengen, dan wordt zij ook uitgewezen. Pas nog zo'n geval in het nieuws.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Haar famillie heeft hem daar om dezelfde reden als zij en dus krijgt zij die daar ook vanzelfsprekend. Verder is het dan het probleem van Kenya en niet van ons.
Dat gebeurt dus al, daarom kan Verdonk nu ook weinig anders dan een onderzoek instellen terwijl ze een dag eerder nog riep dat Ayaan niets te vrezen heeft.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij denkt dat alleen Ayaan gelogen heeft om asiel te krijgen? Jij gelooft dat alle andere asielzoekers eerlijk zijn over afkomst, naam, geboortedata?
Pak eens een zaag en zaag die plank voor je kop weg.
De meesten liegen en dat is begrijpelijk. Zou ik zelf in die omstandigheden ook doen, als dat een beter leven voor mij en mijn gezin zou opleveren.
En als je ermee wegkomt, heb je geluk. Wordt je gesnapt heb je pech.
Ayaan willen ze nu met terugwerkende kracht pakken op leugens die ze verteld heeft bij haar asielaanvraag. Ik stel dan voor om alle andere, oude en nieuwe asielaanvragen nog eens onder de loep te nemen, want ik verwacht dat er nog velen anderen zijn die gelogen hebben en uiteindelijk toch genaturaliseerd zijn. Hele gezinnen misschien wel. Met kinderen die hier al jaren op school zitten en vrienden hebben en zo. Tja, als Ayaan eruit moet, dan zij ook. Geen pardon, natuurlijk.
Toon ze maar aan wijze leerling van Plato.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Grappige redeneerfouten maak je door te doen alsof ik het beleid van Verdonk en de VVD aanhang.
Je hebt de neiging zaken te sterk voor te stellen. Maar goed, dat schijnt in de mode te zijn bij de 'publieken'.quote:Ik ben er gewoon als de kippen bij als aangetoond kan worden dat het beleid te hard is en niet deugt en om de schijnheiligheid en hypocrisie aan te tonen. En daar heb ik het de laatste tijd verdomd druk mee![]()
Dat is anders geregeld bij politiek asiel statusquote:Op maandag 15 mei 2006 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is dat vanzelfsprekend? Als hier een vader vergeet de verblijfsvergunning van zijn dochter te verlengen, dan wordt zij ook uitgewezen. Pas nog zo'n geval in het nieuws.
typo had het over kamerleden.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom kamerleden? Geldt ook voor gewone burgers hoor. Leugens zijn leugens.
Het leven is soms ook erg oneerlijk.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:41 schreef SCH het volgende:
Ayaan krijgt direct het voordeel van de twijfel maar van dat Iraakse gezin moeten we natuurlijk alles weten voordat we er iets van kunnen vinden.
Hoe doorzichtig maar het toont ook aan hoe bot en hard er geredeneerd wordt.
Van Ayaan weten we toch ook alles.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:41 schreef SCH het volgende:
Ayaan krijgt direct het voordeel van de twijfel maar van dat Iraakse gezin moeten we natuurlijk alles weten voordat we er iets van kunnen vinden.
Hoe doorzichtig maar het toont ook aan hoe bot en hard er geredeneerd wordt.
Jij hebt eerder de neiging zaken te verzwakken als dat beter uitkomt.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:42 schreef nikk het volgende:
Je hebt de neiging zaken te sterk voor te stellen. Maar goed, dat schijnt in de mode te zijn bij de 'publieken'.
Okay, jij je zin. Alle verblijfsvergunningen die zijn gegeven aan uitgeprocedeerde asielzoekers dus innemen.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:42 schreef Chadi het volgende:
Als ayaan mag blijven kan je een nieuw beleid uit gaan schrijven want dan klopt er van dat hele beleid niks. Iedereen is gelijk in dit land en behoort gelijk behandeld te worden of het nou Zalm ...of piet.. of achmed is het moet allemaal eerlijk en transparant zijn. Het kan niet zo zijn dat zij opeens boven de wet gezet wordt en mag blijven. En zeker niet vanuit het onhumanitaire oogpunt van het VVD aangaande asielzoekers.
Pasic is een ander geval in een andere tijd.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij hebt eerder de neiging zaken te verzwakken als dat beter uitkomt.
Het fanatisme dat sommigen hadden in de zaak Pasic staat in zulk hypocriet contrast met het gedraai rond de zaak Hirsi Ali.
en vice versa.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij hebt eerder de neiging zaken te verzwakken als dat beter uitkomt.
Het fanatisme dat sommigen hadden in de zaak Pasic staat in zulk hypocriet contrast met het gedraai rond de zaak Hirsi Ali.
Leef je uitquote:Op maandag 15 mei 2006 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Van Ayaan weten we toch ook alles.
Waarom zouden we het verhaal van dat gezin dan niet eerst mogen horen alvorens een oordeel te vellen.
Misschien zijn ze helemaal niet zo keurig en waren het drugsdealers die om die reden onderzocht zijn. Ik weet het niet. Ken het hele verhaal niet.
Wat een onzinquote:Op maandag 15 mei 2006 12:43 schreef schatje het volgende:
Het meest pijnlijke is dat Ayaan allang op het vliegtuig zou zijn gezet als ze niet zo lekker tekeer ging tegen de Islam.
Dat is pas walgelijk![]()
![]()
.
Onzin - dat verzin jij erbij.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Pasic is een ander geval in een andere tijd.
Onzin. Mensen die het voor Pasic opnamen roepen nu niet massaal dat Hirsi Ali het land uit moet.quote:
Nou nee dat heeft niks te maken met het fraude verhaal van Ayaan.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Okay, jij je zin. Alle verblijfsvergunningen die zijn gegeven aan uitgeprocedeerde asielzoekers dus innemen.
Mwah, niet echt. Je hebt als minister behoorlijk wat vrije bevoegdheden. Vandaar ook dat een heel erg grote deel van de 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers alsnog een verblijfsvergunning heeft gekregen. Als advocaat kun je daar niets mee.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:41 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Nog beter is het om Hirsi Ali gewoon een pardon te geven. Probleem voor Verdonk is dan echter dat de asieladvocaten een belangrijk precedent hebben, en dat wil Rita 'Recht Door Zee' Verdonk natuurlijk n iet. Dan offert ze nog liever haar partijgenote op.
Waarom is dat onzin? AHA werd in 92 beoordeeld, Taida later onder een andere verantwoordelijke en ander beleid.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin - dat verzin jij erbij.
Het is voor beiden vrouwen gewoon 2006
Uitgeprocedeerd... Regels zijn regels zei je nog?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee dat heeft niks te maken met het fraude verhaal van Ayaan.
Je bedoeld dat ze al lang vermoord zou zijn als ze niet beveiligd zou worden omdat ze commentaar op de islam heeft.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:43 schreef schatje het volgende:
Het meest pijnlijke is dat Ayaan allang op het vliegtuig zou zijn gezet als ze niet zo lekker tekeer ging tegen de Islam.
Dat is pas walgelijk![]()
![]()
.
Het gaat toch om hoe er nu mee omgegaan wordt. Er zit iemand in de kamer met medeweten van al die VVD-ers die keihard heeft gelogen over zaken waar andere mensen voor worden uitgezet.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom is dat onzin? AHA werd in 92 beoordeeld, Taida later onder een andere verantwoordelijke en ander beleid.
Doet het er wat toe? Kennelijk zijn de leugens van Hirsi Ali genoeg voor Verdonk om onderzoek te doen.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Van Ayaan weten we toch ook alles.
Waarom zouden we het verhaal van dat gezin dan niet eerst mogen horen alvorens een oordeel te vellen.
Misschien zijn ze helemaal niet zo keurig en waren het drugsdealers die om die reden onderzocht zijn. Ik weet het niet. Ken het hele verhaal niet.
quote:De Hoge Raad verwierp in november 2005 een beroep van een Iraaks gezin, dat na een beslissing van de Haagse rechtbank de Nederlandse nationaliteit was kwijtgeraakt. De ouders hadden valse namen en geboortedata opgegeven bij hun verzoek om naturalisatie.
Ze is als rasechte liberaal binnengehaald.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat zo? Ze is natuurlijk wel binnengehaald als de islamofobe knuffelkip van de VVD.
Nee, dat is geen onzin. Ayaan is gewoon een speeltje voor rechts omdat ze al die moslims zo lekker op de kast weet te jagen. Anders zou men de neus voor haar ophalen.quote:
ja voor een uitgeprocedeerde mag je een pardon schrijven .. is ayaan uitgeprocedeerd?? ze pleegt fraude dus dat is hele andere koek.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Uitgeprocedeerd... Regels zijn regels zei je nog?
Natuurlijk is dat zo, Ayaan is al toegelaten voordat ook maar iemand wat gelezen had over haar standpunten over de Islam. Valt me overigens zwaar van je tegen dat jij zo'n ongenuanceerde mening hebt over haar standpunten, maar goed.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat zo? Ze is natuurlijk wel binnengehaald als de islamofobe knuffelkip van de VVD.
Een liberaal die toevallig bij de Sociaal Democraten terecht was gekomen...quote:Op maandag 15 mei 2006 12:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze is als rasechte liberaal binnengehaald.
quote:Op maandag 15 mei 2006 12:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Er mogen onderzoeken komen net als bij Hirshi Ali of er geen mensen in de kamer zitten die onder valse voorwendselen een verblijfs vergunning hebben gekregen. Dat is wel zo consequent, toch?quote:
Er is een belangrijk verschil tussen Taida en Ayaan, de eerste kreeg namelijk wel terecht een vluchtelingenstatus. Verder hebben de twee zaken niet zoveel met elkaar te maken, Taida en haar familie konden zes jaar nadat ze de vluchtelingenstatus hadden gekregen alsnog terug omdat geoordeeld werd dat Kosovo inmiddels weer veilig zou zijn. Dat de kinderen van het gezin inmiddels al jaren Nederlands onderwijs volgden en volledig geintegreerd waren deed niet ter zake.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom is dat onzin? AHA werd in 92 beoordeeld, Taida later onder een andere verantwoordelijke en ander beleid.
Wie verdenk je dan? Of is het een loze aantijging. Het moet niet zo moeilijk zijn er een paar aan te wijzen onder die 150.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:54 schreef typtypo het volgende:
[..]
Er mogen onderzoeken komen net als bij Hirshi Ali of er geen mensen in de kamer zitten die onder valse voorwendselen een verblijfs vergunning hebben gekregen.
Ze studeerde destijds nog en de wijsheid kwam wat later zullen we maar zeggen. Sowieso zat ze bij de WBS verkeerd.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Een liberaal die toevallig bij de Sociaal Democraten terecht was gekomen...Zeker per ongeluk het verkeerde gebouw ingelopen?
Begint nu wel heel erg een herhaling van zetten te worden. De VVD wist het, de kiezer wist het of kon dit weten. Feit blijft dat AHaa in een andere tijd met ander beleid het Nederlanderschap heeft verkregen, haar leugen was voor de VVD en de kiezer geen reden om haar niet in de kamer neer te zetten. Aangezien nu blijkt dat Zembla helemaal niks nieuws te melden had is daarmee de kous af.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat toch om hoe er nu mee omgegaan wordt. Er zit iemand in de kamer met medeweten van al die VVD-ers die keihard heeft gelogen over zaken waar andere mensen voor worden uitgezet.
zie boven. Overigens is het ook onzin wat je hier neerzet, genoeg VVD'ers die er anders over denken en dat mag gelukkig ook in de VVD.quote:Grappig, hoe draaikonterig de VVD er ineens mee omgaat als het om eigen mensen gaat. Nou ja grappig, het is vooral typerend.
Sterker nog, dat doen ze wel achter haar rug om.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:52 schreef schatje het volgende:
[..]
Anders zou men de neus voor haar ophalen.
Met fraude-ervaring als pré?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Klopt. Men is haar liever kwijt dan rijk. Schrijnend genoeg.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:55 schreef schatje het volgende:
[..]
Sterker nog, dat doen ze wel achter haar rug om.
Nee ze moet eruit en mag terug komen op een eerlijke manier zoals alle andere mensen die hier heen willen voor welvaart.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:54 schreef schatje het volgende:
In ieder geval moet Ayaan gewoon blijven. Hopelijk is dit een goede les voor de VVD. Niet alleen kijken naar een miezerig leugentje maar ook naar het verhaal erachter.
quote:Op maandag 15 mei 2006 12:52 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin. Ayaan is gewoon een speeltje voor rechts omdat ze al die moslims zo lekker op de kast weet te jagen. Anders zou men de neus voor haar ophalen.
Ik verdenk niemand maar alle kamerleden die hier ooit een verblijfs vergunning hebben gekregen moeten bij het onderzoek betrokken worden.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie verdenk je dan? Of is het een loze aantijging. Het moet niet zo moeilijk zijn er een paar aan te wijzen onder die 150.
Het kwartje is nu eindelijk bij me gevallen. Je kan er niets aan doen. Je bent gewoon simpel.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:54 schreef SCH het volgende:
Man, ik zie haar nog binnenkomen op de partijbijeenkomst in Wassenaar met al die paarlenkettingen en daar kwam ineens die zwarte mevrouw, de rasechte liberaal. Die dames keken alsof ze in de dierentuin rondliepen
Kom op , wees realistisch. Het gros van de VVD-ers voelt zich erg ogemakkelijk over haar.
Ze hebben hoor en wederhoor toegepast en Hirsi Ali bevestigt juist de belangrijkste feiten van de uitzending. Ga je dat nu ontkennen?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit heeft weinig met journalistiek te maken. Het is een video-column in de vorm van een documentaire. Waarheidsvinding hebben de makers ervan allang overboord gegooid.
Daarmee is de kous niet af, want de reden dat hier ophef over is, is dat het beleid de andere kant op wijst. Anderen die, net als AHA, in die andere tijd het Nederlanderschap hebben verkregen worden namelijk WEL aangepakt. Met name door het VVD-beleid.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Begint nu wel heel erg een herhaling van zetten te worden. De VVD wist het, de kiezer wist het of kon dit weten. Feit blijft dat AHaa in een andere tijd met ander beleid het Nederlanderschap heeft verkregen, haar leugen was voor de VVD en de kiezer geen reden om haar niet in de kamer neer te zetten. Aangezien nu blijkt dat Zembla helemaal niks nieuws te melden had is daarmee de kous af.
Kom op Chewie, weet je echt zo weinig van wat zich in de VVD afspeelt?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je in het juiste sub-forum zit?
Wat een onzin zeg, verdiep je eerst eens in haar publicaties, uitspraken en de politiek in het algemeen wellicht dat je dan wat zinnigs hebt toe te voegen.
Leg eens uit: hoe kon 'die kiezer' dit weten? Dit komt op mij over als de bouwfraude goedpraten met als argument dat 'iedereen toch weet dat dat gebeurt'.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Begint nu wel heel erg een herhaling van zetten te worden. De VVD wist het, de kiezer wist het of kon dit weten.
Valse reisdocumenten -> wieberen. Dan is de kous af.quote:Feit blijft dat AHaa in een andere tijd met ander beleid het Nederlanderschap heeft verkregen, haar leugen was voor de VVD en de kiezer geen reden om haar niet in de kamer neer te zetten. Aangezien nu blijkt dat Zembla helemaal niks nieuws te melden had is daarmee de kous af.
De gretigheid waarmee jij het als onzin bestempelt zegt al genoeg.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je in het juiste sub-forum zit?
Wat een onzin zeg, verdiep je eerst eens in haar publicaties, uitspraken en de politiek in het algemeen wellicht dat je dan wat zinnigs hebt toe te voegen.
Ach ja, er dan maar weer een flauwe opmerking over maken.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Het kwartje is nu eindelijk bij me gevallen. Je kan er niets aan doen. Je bent gewoon simpel.
Het feit dat iemand een asielzoeker is wil nog niet zeggen dat die persoon gelogen heeft. Nieuw onderzoek lijkt me helemaal niet nodig, tenzij er aanwijzingen zijn voor leugens of fraude. Geldt voor asielaanvragen, maar geldt net zo goed voor belastingaangiftes o.i.d.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:58 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik verdenk niemand maar alle kamerleden die hier ooit een verblijfs vergunning hebben gekregen moeten bij het onderzoek betrokken worden.
We kunnen niet hebben dat HA moet vertrekken terwijl er in de kamer nog mensen zitten die gelogen hebben.
Als er één partij is waar allochtonen een volwaardige en gelijkwaardige positie kunnen bemachtigen dan is het de VVD wel.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:55 schreef schatje het volgende:
[..]
Sterker nog, dat doen ze wel achter haar rug om.
Nee Schatje verteld een hoop onzin, dat AHA alleen vanwege haar Islam-fobie wat domweg gewoon kritiek is binnen is gehaald is slaat nergens op. Met dit soort reacties geef jij trouwens ook alleen maar aan er niks van te begrijpen.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op Chewie, weet je echt zo weinig van wat zich in de VVD afspeelt?
schatje formuleert het exact zoals het is.
quote:Op maandag 15 mei 2006 13:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Als er één partij is waar allochtonen een volwaardige en gelijkwaardige positie kunnen bemachtigen dan is het de VVD wel.
quote:Op maandag 15 mei 2006 13:00 schreef schatje het volgende:
[..]
De gretigheid waarmee jij het als onzin bestempelt zegt al genoeg.
quote:Op maandag 15 mei 2006 13:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Als er één partij is waar allochtonen een volwaardige en gelijkwaardige positie kunnen bemachtigen dan is het de VVD wel.
Ze bevestigd wat ze al vele malen vaker gezegd had. Zembla verpakte het alleen in een geheim en maakte alles spannender dan het in werkelijkheid was. Door bepaalde informatie achterwege te laten. Zoals bijvoorbeeld dat ze allang het verhaal achter haar asielprocedure naar buiten had gebracht. Maar goed, dan houd je ook geen uitzending meer over.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ze hebben hoor en wederhoor toegepast en Hirsi Ali bevestigt juist de belangrijkste feiten van de uitzending. Ga je dat nu ontkennen?
Hirsi Ali zou volgens het beleid in 92 ook niet zijn binnengelaten als het destijds was ontdekt, aldus Verdonk.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik begrijp er toch echt iets meer van dan jij maar laat maar joh. Ze is echt een knuffelkip en ze wordt gedoogd maar binnen de partij zitten ze echt met haar in haar maag.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee Schatje verteld een hoop onzin, dat AHA alleen vanwege haar Islam-fobie wat domweg gewoon kritiek is binnen is gehaald is slaat nergens op. Met dit soort reacties geef jij trouwens ook alleen maar aan er niks van te begrijpen.
Dat er door de achterban genoeg kritiek is op AHA is wel waar en dat een gedeelte haar liever kwijt is ook. Van mij hoeft ze ook niet zo nodig in de kamer, laat haar maar lekker publiceren.
Omdat dit al bekend was. Overigens heb je over de bouwfraude ook gelijk, snap namelijk niet dat daar iemand over verbaasd kon zijn.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Leg eens uit: hoe kon 'die kiezer' dit weten? Dit komt op mij over als de bouwfraude goedpraten met als argument dat 'iedereen toch weet dat dat gebeurt'.
Eens maar dat was het beleid niet, enige wat nu kan gebeuren is een nieuw onderzoek.quote:Valse reisdocumenten -> wieberen. Dan is de kous af.
Geef de boodschapper maar weer de schuldquote:Op maandag 15 mei 2006 13:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze bevestigd wat ze al vele malen vaker gezegd had. Zembla verpakte het alleen in een geheim en maakte alles spannender dan het in werkelijkheid was. Door bepaalde informatie achterwege te laten. Zoals bijvoorbeeld dat ze allang het verhaal achter haar asielprocedure naar buiten had gebracht. Maar goed, dan houd je ook geen uitzending meer over.
Zembla flikte iets dergelijks nog met een uitzending over Google trouwens.
Het zou ook misschien gewoon onzin kunnen zijn...quote:Op maandag 15 mei 2006 13:00 schreef schatje het volgende:
[..]
De gretigheid waarmee jij het als onzin bestempelt zegt al genoeg.
Ja, wie ontkent dat dan?quote:Op maandag 15 mei 2006 13:08 schreef nikk het volgende:
Hirsi Ali heeft tal van publicaties op haar naam staan.
Ze zorgt voor veel media-aandacht en dat mag jij van mij best zien als knuffelkip maar dat ze alleen binnen is gehaald vanwege haar zogenaamde islam-fobie blijft veel te simpel en is dus ook totale onzin. Ben jij deze mening nog steeds toe gedaan dan is het met jou politieke kennis wel triest gesteld.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik begrijp er toch echt iets meer van dan jij maar laat maar joh. Ze is echt een knuffelkip en ze wordt gedoogd maar binnen de partij zitten ze echt met haar in haar maag.
Exact.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hirsi Ali zou volgens het beleid in 92 ook niet zijn binnengelaten als het destijds was ontdekt, aldus Verdonk.
Dat ze een andere naam had was inderdaad al bekend, net zoals andere feiten. Maar het was niet bekend dat Hirsi Ali dat heeft verzwegen tijdens haar procedure. Daar gaat het om, dat is nieuwe informatie, dat was toen en is nu een reden om iemand af te wijzen. Daarnaast zou ik die informatie eerder bestempelen als een 'publiek geheim', roddels met een grote kern van waarheid.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Begint nu wel heel erg een herhaling van zetten te worden. De VVD wist het, de kiezer wist het of kon dit weten. Feit blijft dat AHaa in een andere tijd met ander beleid het Nederlanderschap heeft verkregen, haar leugen was voor de VVD en de kiezer geen reden om haar niet in de kamer neer te zetten. Aangezien nu blijkt dat Zembla helemaal niks nieuws te melden had is daarmee de kous af.
Hirsi Ali heeft gelogen tijdens haar aanvraag... Die boodschap.quote:
Ach kom, niet zo naief Chewie.. dat staat je nietquote:Op maandag 15 mei 2006 13:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ze zorgt voor veel media-aandacht en dat mag jij van mij best zien als knuffelkip maar dat ze alleen binnen is gehaald vanwege haar zogenaamde islam-fobie blijft veel te simpel en is dus ook totale onzin. Ben jij deze mening nog steeds toe gedaan dan is het met jou politieke kennis wel triest gesteld.
Dat ze in de partij niet onverdeeld positief over haar zijn had ik ook al bevestigd.
Precies, het is behoorlijk gênant maar niettemin vermakelijk.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een krampachtige pogingen om je uit deze situatie te redden.
Pardon, dit heeft ze meerder malen toegegeven in interviewsquote:Op maandag 15 mei 2006 13:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat ze een andere naam had was inderdaad al bekend, net zoals andere feiten. Maar het was niet bekend dat Hirsi Ali dat heeft verzwegen tijdens haar procedure.
Publiek geheim als AHA dit zelf meldt in interviewsquote:Daar gaat het om, dat is nieuwe informatie, dat was toen en is nu een reden om iemand af te wijzen. Daarnaast zou ik die informatie eerder bestempelen als een 'publiek geheim', roddels met een grote kern van waarheid.
Dat is waar, maar die comotie slaat eigenlijk ook nergens op.quote:De commotie nu geeft ook aan hoe irrelevant jouw verhaal is trouwens.
Mij xenofoob noemen is misschien wel het domste dat ik ooit gezien heb. Maar dat terzijde trouwensquote:Op maandag 15 mei 2006 13:11 schreef schatje het volgende:
[..]
Precies, het is behoorlijk gênant maar niettemin vermakelijk.
Xenofobe figuren die in de bres springen voor Ayaan![]()
.
Dat zeggen ze allemaalquote:Op maandag 15 mei 2006 13:13 schreef nikk het volgende:
[..]
Mij xenofoob noemen is misschien wel het domste dat ik ooit gezien heb. Maar dat terzijde trouwens
Bron. Volkskrantquote:Hirsi Ali per 1 september naar Washington
Van onze verslaggevers Raoul du Pré, Hans Wansink
DEN HAAG - Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali treedt per 1 september in dienst van het American Enterprise Institute (AEI), een conservatieve denktank in Washington. Dit zal zij morgen in Den Haag bekend maken. Hirsi Ali bereikte afgelopen week overeenstemming met het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken over haar beveiliging.
Het was de bedoeling dat Hirsi Ali op 1 mei volgend jaar naar de Verenigde Staten zou vertrekken. Maar omdat zij op 27 augustus haar huis in Den Haag moet ontruimen, heeft zij het AEI verzocht of zij per 1 september terecht kon.
De afgelopen maanden heeft Hirsi Ali ook onderhandeld met twee andere denktanks, de Johns Hopkins University (‘te arm’) en de Brookings Institution (‘die zaten niet helemaal op mijn lijn’).
Hirsi Ali gaat in de VS haar boek Shortcut to Enlightenment (Een korte weg naar de Verlichting) afmaken. Zij had al geruime tijd het idee dat haar aanwezigheid in Nederland ‘averechts werkte’. Hirsi Ali zei in maart tegen de Volkskrant: ‘Ik maak meer kapot dan ik goedmaak. Bij de burgers komt mijn boodschap vervormd over.’
Op zich is dat wel waar... Vraag een extreemrechtse rakker of hij een hekel heeft aan buitenlanders en hij ontkent dat op alle mogelijke manieren inclusief het erbij betrekken van die hele aardige Turkse bakker drie straten verder waar hij eens in de twee weken komtquote:
Andere bril waardoor je het kijkt eerder.quote:
Precies.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:16 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Op zich is dat wel waar... Vraag een extreemrechtse rakker of hij een hekel heeft aan buitenlanders en hij ontkent dat op alle mogelijke manieren inclusief het erbij betrekken van die hele aardige Turkse bakker drie straten verder waar hij eens in de twee weken komt
Volkskrantquote:
1992 Is 2006 niet, en Taida Pasic is Hirsi Ali niet.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Andere bril waardoor je het kijkt eerder.
quote:Op maandag 15 mei 2006 13:16 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Op zich is dat wel waar... Vraag een extreemrechtse rakker of hij een hekel heeft aan buitenlanders en hij ontkent dat op alle mogelijke manieren inclusief het erbij betrekken van die hele aardige Turkse bakker drie straten verder waar hij eens in de twee weken komt
Deze zaak geeft dan ook prima aan waarom het beleid anders moet. Nederland moet veel soepeler zijn voor mensen die hier bij kunnen dragen aan de economie en verder alleen tijdelijk mensen opvangen die hiervoor volgens de VN in aanmerking komen.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Alle asielzoekers hebben de laatste 20 jaar gelogen over hun vluchtverhaal.
Het zijn allemaal economische vluchtelingen.
De Volkskrant NieuwsDirectquote:Op maandag 15 mei 2006 10:49 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
dat berichtje was van gister. Inmiddels heeft een andere journalist er blijkbaar naar gekeken:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)_aan_zichzelf_houden
Het wordt steeds mooierquote:*** Hirsi Ali per 1 september naar Washington ***
Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali treedt per 1 september in dienst van het American Enterprise Institute (AEI), een conservatieve denktank in Washington....
http://www.volkskrant.nl/(...)mber_naar_Washington
Ik snap ook niet dat Nederland hier zo moeilijk over doet. Mensen die bij kunnen dragen aan de Nederlandse maatschappij zouden we met open armen moeten ontvangen (zeker gezien de enorme vergrijzing die dit land te wachten staat). Zo benepen doen over 'buitenlanders' terwijl dat dit land later behoorlijk zou kunnen helpen, is gewoon kortzichtig.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Deze zaak geeft dan ook prima aan waarom het beleid anders moet. Nederland moet veel soepeler zijn voor mensen die hier bij kunnen dragen aan de economie en verder alleen tijdelijk mensen opvangen die hiervoor volgens de VN in aanmerking komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |