abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37819669
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

Bron?
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/index.php?p=783
Vond het wel grappig om te lezen.

De aantallen allochtone vrouwen in de "blijf van mijn lijf" huizen kun je
vast wel ergens bij het trimbos-instituut terug vinden.

De interpretatie zal voor eenieder verschillend zijn, voormij iig is het voldoende.

A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  zondag 14 mei 2006 @ 17:41:10 #102
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37819682
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:31 schreef Knarf het volgende:

[..]

27 Was de PVDA op de hoogte toen zij lid was van deze partij?
Dat zou ik ook wel eens willen weten.
  zondag 14 mei 2006 @ 17:43:09 #103
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_37819745
Kan iemand me uitleggen waarom, als er een arrest van de hoge raad is (zie artikel), en mensen op die grond zijn bestraft door de overheid, dergelijke regels dan niet op AHM van toepassing zouden zijn? Onafhankelijk van wat je van haar vind, het lijkt me toch belangrijk dat we in Nederland de wet rechtlijnig uitvoeren om er niet een nog groter zootje van te maken.

En over het hele karaktermoord gebeuren. Ik kan me niet herinneren dat er zoveel protesten waren toen verscheidene programmas Sam Pormes probeerden te pakken over het eventuele bezoeken van een terroristenkamp in de jaren 70. Dus om nou te zeggen dat het een hetze van de "linkse" pers is vind ik een beetje hypocriet.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zondag 14 mei 2006 @ 17:47:55 #104
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37819893
Vraag 28, wisten Femke Halsema en Groenlinks over de terroristische activiteiten van de leden Farah Karimi en Wijnand Duyvendak?
pi_37819907
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:43 schreef D1 het volgende:

[quote]het eventuele bezoeken van een terroristenkamp in de jaren 70.
Dat of een "leugen om bestwil" is nogal een verschil.

pi_37819986
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:31 schreef Knarf het volgende:

[..]

27 Was de PVDA op de hoogte toen zij lid was van deze partij?
Van leden wordt niet echt de doopceel gelicht natuurlijk en er is geen gesprek om lid te worden. Dat is toch even wat anders dan kamerlid worden.

Zij is wel in dienst geweest van de PvdA maar ook daarbij kan ik me voorstellen dat het waarheidsgehalte van haar vluchtverhaal niet aan de orde is geweest.
  zondag 14 mei 2006 @ 17:52:06 #107
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_37820015
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:43 schreef D1 het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom, als er een arrest van de hoge raad is (zie artikel), en mensen op die grond zijn bestraft door de overheid, dergelijke regels dan niet op AHM van toepassing zouden zijn? Onafhankelijk van wat je van haar vind, het lijkt me toch belangrijk dat we in Nederland de wet rechtlijnig uitvoeren om er niet een nog groter zootje van te maken.

En over het hele karaktermoord gebeuren. Ik kan me niet herinneren dat er zoveel protesten waren toen verscheidene programmas Sam Pormes probeerden te pakken over het eventuele bezoeken van een terroristenkamp in de jaren 70. Dus om nou te zeggen dat het een hetze van de "linkse" pers is vind ik een beetje hypocriet.
Sam Porres is bij de meeste mensen niet bekend. Dus 'niemand' had zich een mening gevormt over hem, voordat hij in opspraak raakte.

Iedereen kent Hirsi en iedereen had over haar een vrij sterke mening voordat zij zo in opspraak raakte. Voor of tegen. Dat is de reden waarom dit 'groter' nieuws is.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zondag 14 mei 2006 @ 17:54:47 #108
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_37820094
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Van leden wordt niet echt de doopceel gelicht natuurlijk en er is geen gesprek om lid te worden. Dat is toch even wat anders dan kamerlid worden.

Zij is wel in dienst geweest van de PvdA maar ook daarbij kan ik me voorstellen dat het waarheidsgehalte van haar vluchtverhaal niet aan de orde is geweest.
Waarom niet. Ze heeft het wel bijna gelijk aan de VVD verteld (tenminste aan een aantal leden). Waarom zal het dan niet binnen de PVDA bekend zijn geweest.
Is dit misschien niet de reden waarom de PVDA nog niet in het nieuws is geweest over deze questie?
pi_37820153
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:54 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waarom niet. Ze heeft het wel bijna gelijk aan de VVD verteld (tenminste aan een aantal leden). Waarom zal het dan niet binnen de PVDA bekend zijn geweest.
Omdat het om een heel andere functie gaat en ze bij de PvdA niet op een verkiesbare plek stond e.d. dus ws. geen gesprekken met een vertrouwenscommissie heeft gevoerd etc.
quote:
Is dit misschien niet de reden waarom de PVDA nog niet in het nieuws is geweest over deze questie?
De PvdA is er vrijdag meteen mee in het nieuws geweest. Was de enige naast Nawijn die direct reageerde.
pi_37820163
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:47 schreef Martijn_fijn het volgende:
Vraag 28, wisten Femke Halsema en Groenlinks over de terroristische activiteiten van de leden Farah Karimi en Wijnand Duyvendak?
Welke terroristische activiteiten? De één heeft ooit in het verzet gezeten tegen het islam-extremisme van de ayatollah Khomeini, daar lijkt me weinig laakbaars aan, de ander heeft ooit een celstraf gehad in de jaren tachtig, maar dit nooit verzwegen. Wat is het probleem?
  zondag 14 mei 2006 @ 17:59:42 #111
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_37820246
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat het om een heel andere functie gaat en ze bij de PvdA niet op een verkiesbare plek stond e.d. dus ws. geen gesprekken met een vertrouwenscommissie heeft gevoerd etc.
[..]
Misschien, misschien niet.
quote:
De PvdA is er vrijdag meteen mee in het nieuws geweest. Was de enige naast Nawijn die direct reageerde.
Oke, sorry dat had ik gemist.
Linkje?
pi_37820338
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:54 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat de politieke partijen hier weinig mee te maken hebben. Je kan hooguit stellen dat de VVD fout is geweest op het moment dat ze wisten dat er zaken niet in orde waren, en ze haar toch op de lijst hebben gezet, maar dan nog is het vooral een persoonlijke zaak. Ze kon op dat moment aantonen dat ze de Nederlandse nationaliteit had.

Ik vind trouwens dat Verdonk eens een keer niet zo kil moet zijn, en haar gewoon een pardon moet geven. Iedereen blij, want de asieladvocaten hebben in de toekomst een mooi precedent waarmee ze soortgelijke gevallen kunnen verdedigen.
  zondag 14 mei 2006 @ 18:04:29 #113
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37820380
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:57 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Welke terroristische activiteiten? De één heeft ooit in het verzet gezeten tegen het islam-extremisme van de ayatollah Khomeini, daar lijkt me weinig laakbaars aan, de ander heeft ooit een celstraf gehad in de jaren tachtig, maar dit nooit verzwegen. Wat is het probleem?
Ik vind onderstaande, wel 'iets' zwaarder wegen als een leugentje om bestwil.
quote:
Farah Karimi

Tweede-Kamerlid van GroenLinks, Farah Karimi, kwam vorig jaar in opspraak nadat ze in haar boek ‘Het geheim van het vuur’ onthulde in haar geboorteland Iran, maar later ook in Duitsland en Frankrijk, actief te zijn geweest voor de terreurbeweging volks-Mojahedien.

Karimi had dit gegeven nog verzwegen toen ze in 1998 een verkiesbare plaats kreeg toebedeeld.
quote:
Wijnand Duyvendak

Tweede-Kamerlid Wijnand Duyvendak was volgens onder andere het Reformatorisch Dagblad jarenlang het brein achter een extreem links milieu dat steeds gewelddadiger werd. Hij was in de jaren tachtig een van de belangrijkste redacteuren van het extreemlinkse actieblad Bluf!, Dit tijdschrift zette uiteen hoe brandbommen konden worden gemaakt, hoe ingebroken kon worden en hoe gas- en elektriciteitsmeters konden worden gesaboteerd.

Ook werd via Bluf! vijftienduizend gulden uitgeloofd voor het vermoorden van de paus.

Daarnaast was Duyvendak lid van de antimilitaristische groep Onkruit. Deze groepering stal bij diverse inbraken geheime documenten van de krijgsmacht. In 1984 werd Duyvendak aangehouden na een inbraak in een militaire complex in Dubbeldam. De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf.

Ook zijn er, nog onbewezen, aanwijzingen dat hij betrokken is geweest bij RaRa, de terroristische organisatie die onder meer voor brandstichtingen bij Makro-vestigingen en het huis van toenmalig staatssecretaris Aad Kosto verantwoordelijk is.
  zondag 14 mei 2006 @ 18:06:37 #114
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_37820444
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:02 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat de politieke partijen hier weinig mee te maken hebben. Je kan hooguit stellen dat de VVD fout is geweest op het moment dat ze wisten dat er zaken niet in orde waren, en ze haar toch op de lijst hebben gezet, maar dan nog is het vooral een persoonlijke zaak. Ze kon op dat moment aantonen dat ze de Nederlandse nationaliteit had.

Ik vind trouwens dat Verdonk eens een keer niet zo kil moet zijn, en haar gewoon een pardon moet geven. Iedereen blij, want de asieladvocaten hebben in de toekomst een mooi precedent waarmee ze soortgelijke gevallen kunnen verdedigen.
Daar ben ik het wel mee eens. Iedereen die echt Nederlander is kun je niet meer terugsturen. Mensen die nog in de asielaanvraag zitten, kun je natuurlijk wat makkelijker terugsturen, als ze op een grote leugen betrapt worden. Een leugen vind ik niet om je wat ouder of jonger voor te doen dan je in werkelijkheid bent (alleen wel als je je daardoor als meerderjarige voordoet, terwijl je het niet bent). Je naam veranderen is wel een grove leugen.
pi_37820990
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:04 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ik vind onderstaande, wel 'iets' zwaarder wegen als een leugentje om bestwil.
Over Karimi: ik weet niet of ze het wel of niet verzwegen heeft toen ze Kamerlid werd, maar in het verzet zitten tegen het ayatollah-regime vind ik niet echt een punt. Je kunt wel stellen dat ze een terechte vluchtelingenstatus kreeg, als je haar over de gruwelijkheden van de Khomeini en de zijnen hoort verhalen: http://www.dehelling.net/artikel/261/
Het Nederlands verzet in WOII is toch ook niet fout?

Wat Duyvendak betreft: de beschuldigingen komen niet verder dan wat onbewezen indianenverhalen.

Wat Hirsi Ali betreft: ze was in meerdere opzichten geen vluchteling (langdurig verblijf in Kenia, via Duitsland naar NL gekomen), ze heeft gelogen over naam en geboortedatum en het verhaal over de uithuwelijking is twijfelachtig. Zo was n.b. nog tot 2003 getrouwd! Ondanks dit alles mogen zowel Karimi, Duyvendak als Hirsi Ali wmb in Nederland en in de Kamer blijven. Laat de kiezer volgend jaar maar oordelen!
pi_37821052
Moet dat echt: Karimi en Duyvendak e.d. erweer bij halen?
  zondag 14 mei 2006 @ 18:45:23 #117
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_37821496
dat dit nu zo breed uitgemeten wordt is niet om liegbest hirschi ali te pakken, maar Om Rita Verdonk in het nauw te brengen.

slim opzetje van het journaille
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zondag 14 mei 2006 @ 18:47:39 #118
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_37821560
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:26 schreef Kozzmic het volgende:
Hirsi Ali wmb in Nederland en in de Kamer blijven.
mevrouw de internationale onrechtbevechtser weet van allebei niet eens meer hoe het eruitziet denk ik
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zondag 14 mei 2006 @ 18:51:51 #119
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37821701
De VVD gaat AHM opofferen zo veel is wel duidelijk nu. Zo zie je maar weer hoe vies het politieke spelletje gespeeld kan worden.

Aan de ene kant heb ik medelijden met haar, aan de andere kant ook helemaal niet. Toen ze nog gesteund werd door de VVD deed ze alsof ze flawless was en moeder Terresa haarzelfe. Niet dus...
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_37821804
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:47 schreef speedcore het volgende:

[..]

mevrouw de internationale onrechtbevechtser weet van allebei niet eens meer hoe het eruitziet denk ik
Eigenlijk denk ik dat ze sowieso al niet van plan was om zich opnieuw kandidaat te stellen. Ze is geen politicus, dat is in ieder geval één ding dat sinds 2003 duidelijk is geworden.
  zondag 14 mei 2006 @ 18:59:40 #121
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37821977
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:54 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Eigenlijk denk ik dat ze sowieso al niet van plan was om zich opnieuw kandidaat te stellen. Ze is geen politicus, dat is in ieder geval één ding dat sinds 2003 duidelijk is geworden.
Dat geloof ik niet. AHM zou zich wel verkiesbaar hebben gesteld. Daarna gewoon doen wat ze doet en dus nauwelijks in de kamer zijn. Maar die optie is haar nu hardhandig ontnomen door de VVD.
pi_37822657
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:34 schreef Super7fighter het volgende:
Graag zou ik als Nederlandse staatsburger (een echte) een juridische procedure beginnen tegen deze oplichtster met de volgende doelstellingen:
- het terugvorderen van al haar inkomen tijdens haar kamerlidschap
- ontnemen van het kamerlidmaatschap
- het terugvorderen van reiskosten (o.a naar Amerika) die zij maakte onder het voorwendsel dat ze moest onderduiken
- ontnemen van het frauduleus verkregen Nederlanderschap
- terugvorderen van alle beveiligings- en verblijfkosten
- uitzetting naar Kenia of Somalië (kies maar) met eventuele gevangenisstraf uitzitting in Nederland

Als er een advocaat of advocate is, die hier brood in ziet, dan kan hij of zij contact met mij opnemen.
Ik hoop dan ook dat er inderdaad advocaten zijn die hier werk van maken.
Iemand moet die pauper die op onze centen liep en nog steeds loopt te teren aanpakken en straffen, beginnend met jouw lijstje.
pi_37822898
quote:
Op zondag 14 mei 2006 14:45 schreef Godslasteraar het volgende:
Goed, we hebben dus iemand, Ayaan, die zich op haar manier probeert in te zetten voor integratie
Een bepaalde religie steeds maar weer uitkafferen en de aanhangers ervan allemaal behandelen alsof het extremisten zijn?
Dan zet jij je alleen al door je nickname in voor de integratie.
quote:
en de beroerde positie van vrouwen in de islam.
In een reportage (zodat men ziet dat je goed doet) naar een blijf van mijn lijf huis gaan, om er met moslima's te spreken, die haar duidelijk maken niks met haar te maken willen hebben, zich distantiëren van AHM en haar 'werkwijze' verwerpelijk vinden?
Fraai staaltje werk levert ze maar weer omtrent dat.
pi_37824482
quote:
Op zondag 14 mei 2006 19:24 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Een bepaalde religie steeds maar weer uitkafferen en de aanhangers ervan allemaal behandelen alsof het extremisten zijn?
En het recht om met jouw religie mij te beledigen door te geloven dat ik naar de hel ga is wel normaal? De belediging is werderzijds. Ik zou maar niet teveel piepen over belediging.
quote:
In een reportage (zodat men ziet dat je goed doet) naar een blijf van mijn lijf huis gaan, om er met moslima's te spreken, die haar duidelijk maken niks met haar te maken willen hebben, zich distantiëren van AHM en haar 'werkwijze' verwerpelijk vinden?
Heb je daar ook bewijs voor?

[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 14-05-2006 20:25:24 ]
pi_37825526
quote:

[..]

Gelukkig denkt iemand met verstand over blijf van mijn lijf huizen er anders over.
Ik acht zijn mening ook interessanter dan die van jou eerlijk gezegd.

pi_37825589
quote:

[..]

Het is een geniale nickname, en ik was ook hoogst verbaast dat het nog niet in gebruik was, niet op fok, en ook niet door internetdomeinen.
Het enige nadeel is dat het een vertekend beeld van de werkelijkheid geeft. Als we nu eens veronderstellen dat er idd een God is, en deze God voldoet aan de bekende defenities, alwetend, het ultieme goede etc.
Dan zijn het de christenen en moslims die de ware Godslasteraars zijn. De onbeschrijfelijke vuiligheid en misdaden die God in de schoenen wordt geschoven is een laster zonder precedent. Adolf Hitler is een knufknuf vergeleken met het monster van de bijbel/koran.
Dus óf de defenitie van God klopt niet, óf christenen en moslims aanbidden iemand anders dan God. Één blik in die zogenaamde heilige boekjes moet voldoende zijn om in te zien wíe christenen en moslims werkelijk aanbidden: Satan.
quote:
[..]

Zij is de eerste die de problemen van deze vrouwen op de kaart heeft gezet, daarvoor werd het onder het tapijt geveegd om de het sprookje van de multiculturele samenleving niet te verstoren. En in plaats dat dit probleem (waar bv elke onderwijzer over mee kan praten) nu opgepakt wordt door die partijen die sociale rechtvaardigheid en de rechten van minderheden zo hoog in het vaandel houden, zijn het juist die partijen die dit probleem onbespreekbaar maken en negeren door een vendetta te voeren tegen een 36 jarige vrouwelijke immigrant. De lafheid is om te kotsen
pi_37826299
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:18 schreef oheng het volgende:

[..]

En het recht om met jouw religie mij te beledigen door te geloven dat ik naar de hel ga is wel normaal? De belediging is werderzijds. Ik zou maar niet teveel piepen over belediging.
[..]

Heb je daar ook bewijs voor?
HAHSAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!

Mijn religie?
BESTE GRAP OOIT!

Ben ik dan bekeerd tot moslim?

Steek alsjeblieft je hoofd weer terug in je reet.
  zondag 14 mei 2006 @ 21:21:39 #128
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37826459
'Gelukkig' voor Hirsi Ali is Jozias geen fractievoorzitter meer. Onder zijn leiding heeft ze het al eerder moeten ontgelden. Van Beek gaat als tussenpaus hier zijn handen niet aan branden.

Ik moet wel even gniffelen bij de gedachte dat Hirsi Ali het Nederlanderschap wordt ontnemen, vanwege de ironie en sensatie, maar natuurlijk vind ik dat ze gewoon moet blijven zonder gezeur.

Wel tenenkrommend om te zien hoe Verdonk er mee om gaat. Ze probeert echt hopeloos haarzelf te profileren als 'rechtlijnig' waardoor ze juist tegenstrijdige zaken zegt...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37826623
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:40 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Vond het wel grappig om te lezen.

De aantallen allochtone vrouwen in de "blijf van mijn lijf" huizen kun je
vast wel ergens bij het trimbos-instituut terug vinden.

De interpretatie zal voor eenieder verschillend zijn, voormij iig is het voldoende.

Bedoel je dat stuk van Marijnissen? Daar staat namelijk niets concreets in.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37826641
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:56 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het is een geniale nickname, en ik was ook hoogst verbaast dat het nog niet in gebruik was, niet op fok, en ook niet door internetdomeinen.
Het enige nadeel is dat het een vertekend beeld van de werkelijkheid geeft. Als we nu eens veronderstellen dat er idd een God is, en deze God voldoet aan de bekende defenities, alwetend, het ultieme goede etc.
Dan zijn het de christenen en moslims die de ware Godslasteraars zijn. De onbeschrijfelijke vuiligheid en misdaden die God in de schoenen wordt geschoven is een laster zonder precedent. Adolf Hitler is een knufknuf vergeleken met het monster van de bijbel/koran.
Dus óf de defenitie van God klopt niet, óf christenen en moslims aanbidden iemand anders dan God. Één blik in die zogenaamde heilige boekjes moet voldoende zijn om in te zien wíe christenen en moslims werkelijk aanbidden: Satan.
Satan bestaat dan weer wel?
Je bent wel weer selectief.
quote:
[..]

Zij is de eerste die de problemen van deze vrouwen op de kaart heeft gezet, daarvoor werd het onder het tapijt geveegd om de het sprookje van de multiculturele samenleving niet te verstoren. En in plaats dat dit probleem (waar bv elke onderwijzer over mee kan praten) nu opgepakt wordt door die partijen die sociale rechtvaardigheid en de rechten van minderheden zo hoog in het vaandel houden, zijn het juist die partijen die dit probleem onbespreekbaar maken en negeren door een vendetta te voeren tegen een 36 jarige vrouwelijke immigrant. De lafheid is om te kotsen
Er zijn inderdaad problemen die aangepakt moeten worden en zeker bespreekbaar moeten zijn. Misschien is het dan ook wel een goede daad van AHM, ook al zou mijns inziens nadat Fortuyn het probleem omtrent integratie aankaartte de nadelige situatie van deze vrouwen ook aan bod komen.
De manier waarop ze deze vrouwen wil 'helpen' vind ik dan ook niet bepaald doeltreffend. Het komt dan ook echt op mij over dat AHM een persoonlijk probleem heeft met de Islam en haar politieke functie gebruikt om alles aan dit probleem te doen. Niet omdat de Nederlandse burger hier baat bij zou hebben in ieder geval.

Verdonk voert haar beleid uitstekend uit en dat moet ze bij deze ook doen, geen V.I.P.-behandelingen hè, dat is niet eerlijk.
Gelijkheid enzo..
pi_37826945
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:53 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Gelukkig denkt iemand met verstand over blijf van mijn lijf huizen er anders over.
Ik acht zijn mening ook interessanter dan die van jou eerlijk gezegd.

Hij prijst haar alleen vanwege de aandacht die ze gaf en 'strijd' die ze voert voor onderdrukte moslima's. In mijn post zei ik dat de moslima's niet blij waren met de manier waarop AHM hen wil 'helpen'.
Deze cursus begrijpend lezen lijkt me dan ook echt wat voor jou!

Gelukkig laat je je politieke ambities varen en laat je het aan weldenkendere mensen over.
  zondag 14 mei 2006 @ 21:36:20 #132
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_37826972
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:27 schreef OldJeller het volgende:
Beweren dat iemand iets aanbidt, wil niet zeggen dat dat iets bestaat.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_37827066
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:36 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Beweren dat iemand iets aanbidt, wil niet zeggen dat dat iets bestaat.
Hey Akker.

okok, als 'iets' bestond dat ze sinds mensenheugenis aanbidden, dan zou het Satan zijn wilde hij zeggen.
pi_37827129
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Bedoel je dat stuk van Marijnissen? Daar staat namelijk niets concreets in.
Niets concreets nee maar de toonzetting is voor mij voldoende.
Marijnissen is er de persoon niet naar om een "stok " waarmee hij kan slaan
te laten liggen.
Het valt voor veel mensen moeilijk te accepteren dat AHA goed werk verricht heeft
voor veel vrouwen.
Het artikel is daar een bevestiging van.

zondag 14 mei 2006 @ 21:40:15 #135
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37827136
quote:
Dijkstal: Hirsi Ali moet overwegen uit Kamer te stappen
ANP

AMSTERDAM - Oud-VVD-leider Hans Dijkstal vindt dat Ayaan Hirsi Ali zou moeten overwegen uit de Tweede Kamer te stappen. ‘Ik vind dat ze de mogelijkheid onder ogen moet zien’, zei Dijkstal zondag in het tv-programma Buitenhof.

De VVD-prominent is middelpunt van een discussie, omdat zij heeft gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen. Volgens Dijkstal komt haar geloofwaardigheid daarmee ter discussie. Niet alleen voor de Kamer maar ook voor de VVD is er volgens Dijkstal ‘reden genoeg’ om opheldering te vragen over en aan Hirsi Ali, ook al was al veel langer bij de partij bekend dat zij gelogen heeft over haar verleden.

De kwestie werd weer actueel na de uitzending donderdag van het tv-programma Zembla. Familieleden, zoals haar broer, zeiden daarin dat de politica niet tegen haar zin was uitgehuwelijkt en dat zij destijds geen angst had of hoefde te hebben voor haar familie. Die broer kwam later terug op die woorden. Hij stelde vervolgens dat het huwelijk wel degelijk was gearrangeerd en hij er niet bij was.

Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) heeft dit weekeinde niettemin alsnog nader onderzoek door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) gelast naar de naturalisatie van haar partijgenote. In de Kamer zijn vragen gesteld door onder anderen Hilbrand Nawijn (onafhankelijk) die destijds IND-directeur was. In Buitenhof beschuldigde GroenLinks-fractieleider Femke Halsema de minister, die een dag eerder onderzoek nog afwees, van ‘politiek gewin’.

Een eventueel debat moet volgens haar in de VVD plaatsvinden, niet in de Kamer. Halsema beschuldigde de liberalen van opportunisme. De partij wist dat Hirsi Ali heeft gelogen en heeft haar toch op de lijst gezet voor de Kamerverkiezingen, ‘om electorale winst te behalen’. Halsema verzet zich tegen het ,slachtofferen’ van de VVD-collega. ‘Als er al iemand schuldig is, dan niet Hirsi Ali.’

Dijkstal was verder zeer kritisch over de strijd om het lijsttrekkerschap van de VVD. Het wordt volgens hem een soort Idols-verkiezing, omdat het politieke programma nog onbekend is. Hij sprak van een ‘bedenkelijke, ondoordachte’ procedure.

Een voorkeur voor Verdonk of haar belangrijkste tegenstrever Mark Rutte sprak Dijkstal niet rechtstreeks uit. Maar hij zinspeelde op een voorkeur voor de tweede. Dijkstal is, samen met enkele oud-prominente politici, ondertekenaar van het manifest ‘Eén land, één samenleving’ dat pleit voor een betere verhouding tussen autochtonen en allochtonen. ‘Ik heb dat manifest ondertekend. Dan weet u een heleboel.’
http://www.volkskrant.nl/(...)uit_Kamer_te_stappen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37827230
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:17 schreef OldJeller het volgende:

[..]

HAHSAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!

Mijn religie?
BESTE GRAP OOIT!

Ben ik dan bekeerd tot moslim?

Steek alsjeblieft je hoofd weer terug in je reet.
Met "jouw" bedoelde ik "de aanhangers" in jouw post. Verder durf je blijkbaar niet inhoudelijk te reageren op mijn post, maar probeer je die te overschreeuwen met een lege post met wat smileys erin.
quote:
Het komt dan ook echt op mij over dat AHM een persoonlijk probleem heeft met de Islam en haar politieke functie gebruikt om alles aan dit probleem te doen. Niet omdat de Nederlandse burger hier baat bij zou hebben in ieder geval.
Dit slaat werkelijk nergens op. Iedereen in de politiek heeft ergens een persoonlijk probleem mee. Zie alleen de pijlpunten van partijen als de SP, SGP en GL maar eens. Dingen als milieu, financiele verbetering van de zwakkeren, bescherming van dieren, meer economische vrijheid, enz, enz. Natuurlijk hebben politici persoonlijke problemen met bepaalde zaken.
quote:
In mijn post zei ik dat de moslima's niet blij waren met de manier waarop AHM hen wil 'helpen'.
Leuk dat je dat zegt. Wie is de bron? OldJeller?
pi_37827256
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:35 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Gelukkig laat je je politieke ambities varen en laat je het aan weldenkendere mensen over.
Elk mens zou z'n beperkingen moeten kennen.
pi_37827296
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:27 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Figuurlijk, figuurlijk.
quote:
[..]

Er zijn inderdaad problemen die aangepakt moeten worden en zeker bespreekbaar moeten zijn. Misschien is het dan ook wel een goede daad van AHM, ook al zou mijns inziens nadat Fortuyn het probleem omtrent integratie aankaartte de nadelige situatie van deze vrouwen ook aan bod komen.
De manier waarop ze deze vrouwen wil 'helpen' vind ik dan ook niet bepaald doeltreffend. Het komt dan ook echt op mij over dat AHM een persoonlijk probleem heeft met de Islam en haar politieke functie gebruikt om alles aan dit probleem te doen. Niet omdat de Nederlandse burger hier baat bij zou hebben in ieder geval.

Verdonk voert haar beleid uitstekend uit en dat moet ze bij deze ook doen, geen V.I.P.-behandelingen hè, dat is niet eerlijk.
Gelijkheid enzo..
Ja, kritiek op de doelmatigheid van haar manier van werken is niets mis mee. En ik kan me ook goed voorstellen dat haar aanwezigheid in zo'n centrum averechts werkt. Ik heb notabene hier een boekje liggen van Herman Phillipse waarvoor zij het voorwoord heeft geschreven (voor deze druk).
daarin schrijft ze toen ze het boekje voor het eerst onder ogen kreeg het verontwaardigd weg gooide. Zij zou zich dus moeten realiseren dat die vrouwen op dezelfde manier reageren als zij deed met het boekje van Phillipse.
Alleen blijkt de strijd over dit onderwerp vooral uit gevochten te worden tussen de gevestigde belangen in de politiek en intelligentsia, over de hoofden van de moslims heen die hoogstens kunnen toekijken. En dus heeft Hirsi Ali in de eerste plaats een conflict met bv. Dijkstal.
En ongeacht wie er nu de schuld heeft aan al het geruzie, ze doet er denk ik verstandig aan om na deze periode wat anders te gaan doen, opdat het probleem van deze vrouwen aan bod komt, en niet steeds Ayaan zelf.
pi_37827323
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:40 schreef Zendgemachtigde het volgende:

[..]

Niets concreets nee maar de toonzetting is voor mij voldoende.
Marijnissen is er de persoon niet naar om een "stok " waarmee hij kan slaan
te laten liggen.
Het valt voor veel mensen moeilijk te accepteren dat AHA goed werk verricht heeft
voor veel vrouwen.
Het artikel is daar een bevestiging van.

Het is inderdaad merkwaardig dat de SP hier niet iets mee doet. Maar dat kan ook politiek opportunisme zijn. Voor de rest wist ik ook niet dat Marijnissen een blijf van mijn lijf huis expert was.
pi_37827478
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:45 schreef oheng het volgende:

[..]

Het is inderdaad merkwaardig dat de SP hier niet iets mee doet. Maar dat kan ook politiek opportunisme zijn. Voor de rest wist ik ook niet dat Marijnissen een blijf van mijn lijf huis expert was.
Jan laat mij af en toe ook van verbazing mijn stoel afrollen.
Hij zal nooit mijn stem krijgen maar wel respect.

zondag 14 mei 2006 @ 21:50:34 #141
60090 Akkersloot
pi_37827495
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:38 schreef OldJeller het volgende:
Hey Akker.
Hey Oldjeller
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 14 mei 2006 @ 22:28:51 #142
60090 Akkersloot
pi_37829178
  zondag 14 mei 2006 @ 22:43:41 #143
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37829881
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:28 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En dat was vrijdagmiddag 17.00 h al bekend.

Natuurlijk deed Dijkstal daar zondagmiddag in Buitenhof niets mee.
Het maakt allemaal niets uit. Men wil haar weg hebben. Weg uit de politieke arena. En daar zijn ze nu mee bezig. My guess is that they'll succeed
pi_37830145
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:42 schreef oheng het volgende:

[..]

Met "jouw" bedoelde ik "de aanhangers" in jouw post. Verder durf je blijkbaar niet inhoudelijk te reageren op mijn post, maar probeer je die te overschreeuwen met een lege post met wat smileys erin.
Tuurlijktuurlijk, probeer je insinuatie maar weer in te trekken, maar dat kan helaas niet.
Denk eerst maar na voordat je uberhaupt reageert.
Als iemand op zo'n niveau gaat beginnen en mij beticht van het beleiden van een bepaalde godsdienst op basis van lucht(?) dan valt het doek al snel voor je. Een betere discussie zou ik kunnen hebben met lorre.
quote:
[..]

Dit slaat werkelijk nergens op. Iedereen in de politiek heeft ergens een persoonlijk probleem mee. Zie alleen de pijlpunten van partijen als de SP, SGP en GL maar eens. Dingen als milieu, financiele verbetering van de zwakkeren, bescherming van dieren, meer economische vrijheid, enz, enz. Natuurlijk hebben politici persoonlijke problemen met bepaalde zaken.
Tot op zekere hoogte. De bovengenoemde voorbeelden van je gaan over een grotere groepen die hier baat bij hebben; sociaal zwakkeren, ondernemers, de leefomgeving voor de mens, etcetera. Ik denk dat men tamelijk verbaast zou zijn als een bepaalde politicus een strijd gaat voeren tegen het Christendom of het Jodendom en dit in alle mogelijke manieren bashed, naar beneden haalt en gereformeerden en katholieken over één kam scheert b.v.
Vrij frapant.
quote:
[..]

Leuk dat je dat zegt. Wie is de bron? OldJeller?
Zoals ik al zei was het te zien in een documentaire. Ik zou niet meer welke, dus hier wat anders.
Bron: De Jonge Journalist.

Groetjes, voor jou de moslim.
pi_37831383
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Tuurlijktuurlijk, probeer je insinuatie maar weer in te trekken, maar dat kan helaas niet.
Denk eerst maar na voordat je uberhaupt reageert.
Als iemand op zo'n niveau gaat beginnen en mij beticht van het beleiden van een bepaalde godsdienst op basis van lucht(?) dan valt het doek al snel voor je. Een betere discussie zou ik kunnen hebben met lorre.
Wat zei ik nou? Ik had het niet over jou. Moet ik het voor je spellen.
quote:
Tot op zekere hoogte. De bovengenoemde voorbeelden van je gaan over een grotere groepen die hier baat bij hebben; sociaal zwakkeren, ondernemers, de leefomgeving voor de mens, etcetera. Ik denk dat men tamelijk verbaast zou zijn als een bepaalde politicus een strijd gaat voeren tegen het Christendom of het Jodendom en dit in alle mogelijke manieren bashed, naar beneden haalt en gereformeerden en katholieken over één kam scheert b.v.
Vrij frapant.
Als die politicus een gevaar ziet in de islam voor de bewoners van Nederland, en dat is gezien de situatie in islamitische landen zéér begrijpelijk. Voor de rest zou je je eigen woorden eens moeten naleven: "op basis van lucht" Want hoe kun jij nou weten wat haar motieven zijn? Telepathisch begaafd?
quote:
Zoals ik al zei was het te zien in een documentaire. Ik zou niet meer welke, dus hier wat anders.
Bron: De Jonge Journalist.
Wat moet ik nou met die bagger. Dat is een opiniestukje. Ik zie nog steeds geen feiten. Je bewering is dus nog steeds op lucht gestoeld. Ik geloof er nog steeds weinig van, hetzelfde argument komt al voorbij in de discussie vanaf deel 1, en ik heb er totnutoe nog geen flard bewijs van gezien.
  zondag 14 mei 2006 @ 23:45:47 #146
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37832474
[quote]Op zondag 14 mei 2006 23:17 schreef oheng het volgende:

[..]
@Oheng: ik dacht dat je genoeg had van deze topic en niet meer zou reageren...
(wat ik me trouwens goed voor kan stellen, want er wordt wat afgeneuzeld..)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_37832835
quote:
Leugens Hirsi Ali pijnigen de VVD

DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft bij haar komst naar Nederland gelogen over onder meer haar personalia en haar verleden.

Was dat nog niet bekend?
Ja en nee. Hirsi Ali heeft eerder toegegeven, onder meer in een uitzending van Barend en Van Dorp, dat ze, toen ze in 1992 naar Nederland kwam, heeft gelogen om een asielstatus te krijgen. Ook tegenover de VVD-top heeft ze, voor de verkiezigen in 2003, haar verhaal verteld. Het werd echter pas deze week algemeen bekend, na een uitzending van Zembla. Nieuw daarin was dat ze in Kenia al een staus als asielzoeker had. Liegen over de identiteit gebeurt veel in asielprocedures en is bij aankomst moeilijk te ontdekken. Een asielstatus in het land van herkomst was ook toen reden voor terugsturen.

Wat kunnen de gevolgen zijn?
In het uiterste geval kan Hirsi Ali het Nederlanderschap worden ontnomen. Ze moet dan de Tweede Kamer verlaten en zou zelfs kunnen worden uitgezet. Vóór het zover is moeten eerst de feiten duidelijk worden. Een Maastrichtse hoogleraar wees dit weekeinde op een sterk gelijkend geval, waar Iraakse ex-asielzoekers het Nederlanderschap werd ontnomen, omdat ze bij de aanvraag tot naturalisatie hadden gelogen over hun naam. Onduidelijk is echter nog of Hirsi Ali ook bij haar naturalisatieverzoek in 1997 loog, of alleen bij haar asielaanvraag in 1992.

Wat vindt minister Verdonk ervan?
Zij zit in een lastig parket. Ze liet al stoer weten dat ze destijds Hirsi Ali zou hebben uitgezet, maar voegde eraan toe dat haar partijgenote nu niets hoeft te vrezen. Zo makkelijk blijkt het echter niet te zijn. Onder druk van de Tweede Kamer laat ze de IND de zaak uitzoeken. Gezien haar reputatie als iron lady kan een voor Hirsi Ali negatieve uitkomst niet zomaar zonder gevolgen blijven. Tegelijkertijd zou ze daarmee veel medestanders, vooral in de VVD van zich vervreemden.

Hoe staat de VVD hierin?
Voor de VVD is de situatie mogelijk nog ingewikkelder. De partij worstelt al sinds de verkiezingen met de vrijgevochten Hirsi Ali, die zich niet altijd aan de partijlijn hield. Maar zoals de VVD-top haar eerder vaak niet durfde aan te pakken, kan ze haar nu niet laten vallen. De partijtop wist al langer van de hoed en de rand. En medestanders van islam-hardliner Hirsi Ali zijn in veel gevallen ook de supporters van Rita Verdonk, die strijdt om het lijsttrekkerschap met Mark Rutte.

http://www.ad.nl/binnenland/article337358.ece
pi_37833430
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[quote]Op zondag 14 mei 2006 23:17 schreef oheng het volgende:

[..]
@Oheng: ik dacht dat je genoeg had van deze topic en niet meer zou reageren...
(wat ik me trouwens goed voor kan stellen, want er wordt wat afgeneuzeld..)
Nee, dat was toen een paar figuren haar de moord op Theo v Gogh probeeerden aan te smeren. Gelukkig was die flauwekul afgelopen toen ik terugkwam.

De enige reden dat ik nog in deze thread zit is omdat er teveel mensen, te ver gaan in een poging haar het zwijgen op te leggen. Ik blijf hier dus nog wel even.

(en ik ben natuurlijk ook benieuwd wat de politieke gevolgen zijn)
  maandag 15 mei 2006 @ 03:20:49 #149
125878 Gabry
Lento Violento
pi_37835221
In Nederland zijn ze goed in de verkeerde mensen terug sturen

Laatste jaars VWO leerling wel
Potentiele terrorist niet
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  maandag 15 mei 2006 @ 08:07:18 #150
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_37835856
quote:
Jan Blokker vandaag in de Volkskrant over het idiote Hirsi-Ali debat: “Is er rechtsongelijkheid als Ayaan Hirsi Ali een zetel in de tweede kamer mag blijven bezetten terwijl Taida Pasic in haar zielige eentje eindexamen vwo moet doen in Sarajevo?
Absoluut.
Maak je de rechtsongelijkheid ongedaan door Ayaan Hirsi Ali net zo behandelen als Taida Pasic, en haar morgen op een vliegtuig te zetten naar een land dat ze zelf mag verzinnen? Absoluut niet.
[…] Wat heeft Verdonk dus precies te onderzoeken? Zichzelf. En haar partij. “
Alle VVD’ers wisten dat Hirsi Ali haar verhaal verzonnen had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')