Daar was nog niemand achter.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:00 schreef columnist het volgende:
Naast alle dingen die Ayaan zegt over integratie/allochtonen vrouwen/de is islam als achterlijke cultuur vind ik de meest krachtige boodschap die ze heeft, dat de islam een gevaar is voor de wereld.
Hirshi ali is gekozen en niet Hirshi magam of zoiets. en met zo veel leugens op zak ben je al bankroet als politicus of je moet Bush heten.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Een nieuw dieptepunt. Blijkbaar is voor het saboteren van gekozen volksvertegenwoordigers alles geoorloofd, ook het actief zoeken en publiceren van gegevens met als doel één van die volksvertegenwoordigers, een immigrante uit hét voorbeeld van een mislukte staat, te ''neutraliseren''.
Dit is pure NSB-mentaliteit. Het slag mensen dat ook voor het eigen (politieke) gewin Anne Frank zou verraden.
Nee hoor - is prima. Gaat Taida ook doen.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:47 schreef Gia het volgende:
Goed, stel men neemt haar het Nederlanderschap af, omdat ze gelogen heeft over naam en geboortedatum en we geven haar een verblijfsvergunning. Uitzetten lijkt me niet verstandig en niet wenselijk gezien wat er met haar zus gebeurd is.
Dan vraagt ze toch gewoon opnieuw het nederlanderschap aan op grond van de nieuwe situatie.
En die is: Hirsi magan, geboren in 1969 in Somalië, goed geïntegreerd in Nederland, spreekt perfect nederlands. Heeft momenteel nergens anders de vluchtelingenstatus en woont al langer dan 5 jaar in Nederland.
Geen enkel probleem, toch?
Verschrikkelijk gewoon. Alsof de holocaust opnieuw wordt uitgevoerd wanneer men journalistiek bedrijft.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
ook het actief zoeken en publiceren van gegevens
Die woont op het moment van aanvraag niet langer dan 5 jaar in Nedeland. Niet eens 3 jaar.quote:
Van mij hoeft Ayaan helemaal niet weg. Het kan niet eens dat haar het Nederlanderschap wordt ontnomen.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Die woont op het moment van aanvraag niet langer dan 5 jaar in Nedeland. Niet eens 3 jaar.
Heeft geen verblijfsvergunning.
Dus, kan niet naturaliseren.
Maar toch fijn dat je het prima vindt als Ayaan dat doet.
Of dat niet ontnomen kan worden , zou ik zo 123 niet weten maar 't blijkt dat vrouwen beter kunnen liegen en mannen er steeds weer intrappen.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Van mij hoeft Ayaan helemaal niet weg. Het kan niet eens dat haar het Nederlanderschap wordt ontnomen.
Maar toch fijn dat van jou de ene mevrouw wel mag liegen en de andere niet.
Relevante vraag hierop is:quote:Op maandag 15 mei 2006 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Van mij hoeft Ayaan helemaal niet weg. Het kan niet eens dat haar het Nederlanderschap wordt ontnomen.
Indien haar naturalisatieverzoek geldig is is deze discussie verder natuurlijk ook zinloos.quote:Onduidelijk is echter nog of Hirsi Ali ook bij haar naturalisatieverzoek in 1997 loog, of alleen bij haar asielaanvraag in 1992.
Ik vind die hele discussie over of ze evt. weg zou moeten zinloos.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:03 schreef nikk het volgende:
Indien haar naturalisatieverzoek geldig is is deze discussie verder natuurlijk ook zinloos.
Dit heeft weinig met journalistiek te maken. Het is een video-column in de vorm van een documentaire. Waarheidsvinding hebben de makers ervan allang overboord gegooid. Was er onlangs niet nog heisa over een uitzending over Google? Hoe men toen ook daar bepaalde gegevens achterwege liet, en alles er aan deed de uitzending zo spannend mogelijk te maken? De waarheid? Die deed er niet toe.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Verschrikkelijk gewoon. Alsof de holocaust opnieuw wordt uitgevoerd wanneer men journalistiek bedrijft.
Ongelooflijk zwak natuurlijk om niet welgevallige informatie af te doen als sabotage en neutralisatie.
Hirsi Ali heeft volgens mij altijd gestaan voor een ruimhartiger asielbeleid, ook ten opzichte van economische vluchtelingen. Hoe dit de geloofwaardigheid van de VVD moet raken begrijp ik ook niet helemaal. Kennelijk vond de VVD de kwestie niet noemenswaardig. En laten we wel wezen, het is ook niet alsof er een moord is gepleegd...quote:Op maandag 15 mei 2006 12:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind die hele discussie over of ze evt. weg zou moeten zinloos.
Voor mij gaat de discussie over de geloofwaardigheid van de VVD en mevrouw Ali en over het asielbeleid.
quote:Eurocommissaris Kroes wist niet van leugens Hirsi Ali
Uitgegeven: 15 mei 2006 11:04
Laatst gewijzigd: 15 mei 2006 11:13
BRUSSEL - Europees Commissaris Neelie Kroes was niet op de hoogte van het feit dat VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali bij haar asielaanvraag in Nederland niet de volledige waarheid heeft verteld. "Mevrouw Kroes wist niet dat Hirsi Ali economisch is geweest met de waarheid of dat er onnauwkeurigheden waren", aldus de woordvoerder van de Eurocommissaris maandag. Kroes werkte in het verleden actief mee aan de overstap van het Kamerlid van de PvdA naar de VVD.
"Maar zelfs als Hirsi Ali maar drie oorlogen van vijf zou hebben meegemaakt, dan nog is zij iemand die erg veel heeft moeten doorstaan. Ze is nu niet precies opgegroeid in een lommerrijke buitenwijk van Amsterdam, van waaruit ze elke dag vrolijk naar school kon fietsen", aldus de woordvoerder verder.
De top van de VVD was er bij de komst van Hirsi Ali al van op de hoogte dat zij destijds had gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen. Zo had ze bij aankomst in ons land in 1992 een andere naam, leeftijd en een ander vluchtland opgegeven.
http://nu.nl/news/732433/(...)ugens_Hirsi_Ali.html
Hoezo liegen? Ze heeft dit al jaren geleden toegegeven.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Hirsi Ali wel maar de VVD niet. Dit verhaal botst juist met het huidige beleid van de VVD, dat kaatst terug als een boemerang en dat vind ik wel vermakelijk. Ook niet meer dan dat.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Hirsi Ali heeft volgens mij altijd gestaan voor een ruimhartiger asielbeleid, ook ten opzichte van economische vluchtelingen. Hoe dit de geloofwaardigheid van de VVD moet raken begrijp ik ook niet helemaal. Kennelijk vond de VVD de kwestie niet noemenswaardig. En laten we wel wezen, het is ook niet alsof er een moord is gepleegd...
Het blijft liegen, mevrouw Gia van de twee maten.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo liegen? Ze heeft dit al jaren geleden toegegeven.
Dat de VVD één voormalige asielzoekster beschermd die gelogen heeft bij haar asielaanvraag en alle anderen niet vloeit meer voort uit het feit dat we praten over iets dat in 1992 is gebeurd... We hadden toen ook wel een héél ander asielbeleid...quote:Op maandag 15 mei 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Hirsi Ali wel maar de VVD niet. Dit verhaal botst juist met het huidige beleid van de VVD, dat kaatst terug als een boemerang en dat vind ik wel vermakelijk. Ook niet meer dan dat.
Dat krijg je met vrouwen in de politiek.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Het blijft liegen, mevrouw Gia van de twee maten.
Dat is niet vol te houden natuurlijk. Het gaat om iemand uit de fractie die blijkbaar altijd de hand boven het hoofd is gehouden en waar nooit iets van is gezegd. Het is ontzettend hypocriet en men moet zich nu in allerlei bochten wringen, zoals jij hier boven ook doet. De ene leugen is minder erg dan de andere leugen blijkbaar, dat is niet te verkopen, dat is niet recht door zee. De VVD geeft hier mee aan dat dat hele systeem van 'regels zijn regels' niet te handhaven valt en ik kijk daar met een glimlach naarquote:Op maandag 15 mei 2006 12:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat de VVD één voormalige asielzoekster beschermd die gelogen heeft bij haar asielaanvraag en alle anderen niet vloeit meer voort uit het feit dat we praten over iets dat in 1992 is gebeurd... We hadden toen ook wel een héél ander asielbeleid...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |