Wat moet je zonder geld in Amerika?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:18 schreef Tafkahs het volgende:
wat moet je nou in godsnaam met 900 miljoen dollar als je Amerika niet eens in mag![]()
Ik heb hier nu een oude Appel staan met OS X. Dat werkt toch wel nog een stukje lekkerder dan XP. Alleen jammer dat de pc niet echt meer van deze tijd is...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:54 schreef Autodidact het volgende:
Ach, het zal wel. Ik zie eigenlijk ook geen reden om over te stappen op Vista (en al helemaal geen Beta), XP werkt prima.
praten alsof alles supersized isquote:
ja ik weet het, maar ik moest gisteravond in Meppel zijn en vanavond weer geen zin om tussendoor heen en weer te gaanquote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:28 schreef George-Butters het volgende:
[..]
vlammetje.
http://www.bevrijdingsfestivalgroningen.nl/
not bad at allquote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:31 schreef George-Butters het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/3v(...)audionumber=26011598
Lekker.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:31 schreef George-Butters het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/3v(...)audionumber=26011598
quote:Nederlanders zeer kritisch over EU
ANP
BRUSSEL - Nederlanders zijn erg kritisch over de Europese Unie, veel meer dan andere Europeanen. Alleen de Zweedse bevolking is nog kritischer. Bijna twee op drie Nederlanders (61 procent) vindt de EU ‘inefficiënt’ en een op de zeven (15 procent) vindt de EU zelfs ‘geldverspilling’.
Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Europese Commissie. De enquête is in februari en maart gehouden onder 25.000 EU-inwoners. De commissie presenteerde de uitkomsten vrijdag.
Nederlanders blijken ook niet zo overtuigd van de voordelen van de EU, vergeleken met andere Europeanen. Velen noemen wel de langdurige vrede en de vrije markt in Europa, maar slechts 20 procent (de op een na laagste score) van de Nederlanders vindt dat producten goedkoper zijn geworden door de EU. Een magere 35 procent vindt dat de EU voor politieke eenheid in Europa zorgt, tegen 45 procent gemiddeld in de EU.
Veel Nederlanders en andere EU-inwoners denken bij de EU wel aan ‘samenwerken’. De Europese Commissie leidt daaruit af dat burgers meer samenwerking willen op Europees niveau.
Omdat weinigen zich Europeaan voelen, vroegen onderzoekers hoe dat gevoel versterkt kan worden. Nederlanders noemden daarbij bovengemiddeld vaak de EU-grondwet: 37 procent tegen 27 procent als EU-gemiddelde. Juist Nederland en Frankrijk wezen vorig jaar de grondwet af.
Nederlanders zijn tamelijk positief over de uitbreiding van de EU. Twee jaar geleden zijn tien landen toegetreden, terwijl Bulgarije, Roemenië, Turkije en een aantal Balkanlanden voor de deur staan. Een meerderheid van de Nederlanders (62 procent) vindt de uitbreiding positief, tegen 55 procent gemiddeld in de EU. Wel vrezen velen dat ze moeilijker een baan kunnen vinden door de uitbreiding. Nederlanders (62 procent) wijken daarmee niet af van het EU-gemiddelde.
Veel ondervraagden concluderen dat de Europese Unie vooral moet zorgen dat in alle lidstaten vergelijkbare levensomstandigheden heersen. Suggesties van de EU zoals een EU-inkomstenbelasting of een EU-team bij de Olympische Spelen kregen vrijwel geen steun van de ondervraagden, ook niet in Nederland.
Wat moet je in godsnaam met 900 miljoen dollar als er in Cuba toch niks te krijgen isquote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:18 schreef Tafkahs het volgende:
wat moet je nou in godsnaam met 900 miljoen dollar als je Amerika niet eens in mag![]()
behalve suikerriet, handgerolde sigaren, old-timers, bacardi rum (zou het zo zijn dat de anti-Breezah campagne daardoor zijn opgezet??)quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat moet je in godsnaam met 900 miljoen dollar als er in Cuba toch niks te krijgen is![]()
Volop goede sigaren en rum. En olie van Chavez. In combinatie met mooi weer, och prima vakantieparadijs lijkt mequote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat moet je in godsnaam met 900 miljoen dollar als er in Cuba toch niks te krijgen is![]()
Dat moet toch te regelen zijnquote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:54 schreef Chewie het volgende:
Zijn die sigaren en rum dan geen gemeenschappelijk bezit?![]()
Bij sommige genotsmiddelen is het niet vreemd het genot door te geven hè.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:54 schreef Chewie het volgende:
Zijn die sigaren en rum dan geen gemeenschappelijk bezit?![]()
Dat zou dan de enige positieve kant van het communisme zijnquote:
Ik snap het ook niet echt, beetje een aristocratisch middel m.i. Ze moeten toch net als iedereen gewoon zonder drank op de weg op gaan?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:54 schreef Yildiz het volgende:
Ik las gister, nadat de burgemeester van Blaricum aangehouden is in zijn/ haar auto en dronken was, men pleitte voor chaffeurs voor de burgemeester en wethouders, om zo hun functie beter te kunnen uitoefenen.
Ben ik nu gek, of zit dronken worden in de functie-omschrijving?
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zou dan de enige positieve kant van het communisme zijn![]()
Is Amstel nu ook communistisch met "ons bier"?
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ben al lekker aangeschoten van de Rosé, ook een glaasje?
Oh? Bron?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Straw is wegMijn hele dag is weer goed. Niet gedacht dat die Blair iets verstandigs zou doen na een nederlaag.
Niet echt weg dus, maar hij zit nu op een post waar hij geen verdere schade kan aanrichten.quote:123 Teletekst vr 05 mei
Blair wijzigt kabinet drastisch
` De Britse premier Blair wijzigt zijn
kabinet drastisch na de slechte uitslag
bij de gemeenteraadsverkiezingen voor
Labour,gisteren.Vice-premier Prescott
blijft,ondanks het schandaal over zijn
relatie met een secretaresse,aan.
Minister Straw van Buitenlandse Zaken
krijgt een andere functie.Hij wordt
leider van het Lagerhuis.Buitenlandse
Zaken krijgt een minister voor Europa
en één voor de rest voor de wereld.
De verkiezingsnederlaag werd mede door
schandalen rond de ministers Prescott
en Clarke van Binnenlandse Zaken
veroorzaakt.Clarke stapt nu zelf op.Hij
wordt vervangen door John Reid.
Buiten is.....hel.....quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:28 schreef Tafkahs het volgende:
Buiten... bright light, ik zit hier verdomme met zonnevlekken voor m'n ogen
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=7056quote:NEW YORK (Reuters) - German Chancellor Angela Merkel called on Thursday for a united front to prevent Iran from developing nuclear weapons, with no repeat of the European disunity that preceded the U.S.-led invasion of Iraq in 2003.
European powers were split in the months ahead of the invasion, with Britain, Italy and Spain lining up behind U.S. President George W. Bush, while France and Germany refused to support the war.
With Russia and China also opposed, the United States failed to get a U.N. Security Council resolution specifically authorising military action and countries that opposed the war refused to send troops to help the Americans.
Now the West is returning to the Security Council with a resolution introduced by the United States, Britain and France on Wednesday demanding Iran halt uranium enrichment that they suspect forms part of a secret nuclear weapons program.
"We have learnt the lessons of the Iraq conflict. One of these lessons is that divisions ... weaken Europe. We can't give dictators the sense that the democratic world is divided over how to deal with them," Merkel said at a forum for U.S. and German business leaders during a visit to New York.
"I think it is very important that this view be shared by all of us, including Russia, that everything must be done to prevent Iran from obtaining nuclear weapons," she said.
Merkel, leader of the conservative Christian Democratic Party, replaced Social Democrat Gerhard Schroeder as chancellor last year.
In the West's campaign to prevent Iran from developing nuclear weapons, European Union members Germany, France and Britain have provided a European front on Iran while also working closely with Washington.
The Security Council resolution introduced by the United States, Britain and France on Wednesday threatens to consider unspecified "further measures as may be necessary" to ensure Iran's compliance.
Russia and China, the other two permanent members of the Security Council, expressed opposition to the text and have veto power over it.
Dat staat er niet, dokter.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Germany's Merkel calls for unity on Iran
[..]
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=7056
En zo is het Mevrouw Merkel. De Europesche volkeren treden aan tegen de islamitische horden.
Laten we inderdaad naar Merkel luisteren.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Germany's Merkel calls for unity on Iran
[..]
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=7056
En zo is het Mevrouw Merkel. De Europesche volkeren treden aan tegen de islamitische horden.
quote:"We Are not at that Point"
Washington reponds to Angela Merkel's critical calls for the closure of the controversial Guantanamo prison camp for suspected terrorists, saying there are still too many dangerous people to shutter the controversial facility.
[..]
Trouwens, nooit geweten dat Mittal Steel óók al in NL zat.quote:Ik schop al jaren tegen het been van mijn paard.
Mijn paard loopt nog steeds, dat komt door het schoppen.
Tis vooral lucht, ze produceren hier geen kilo metaalquote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:37 schreef Yildiz het volgende:
Begin hypothese:
[..]
Trouwens, nooit geweten dat Mittal Steel óók al in NL zat.
Zijn we als NL blijkbaar toch niet zo slecht voor ondernemers zoals velen soms beweren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mittal_Steel
Dat maakt de belastingdienst ook niets uit.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Tis vooral lucht, ze produceren hier geen kilo metaal.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Babanal2002&meta=quote:Terroristen gebruikten één mailadres
NEW YORK - De terroristen achter de aanslagen in Madrid in 2004 hadden een eenvoudige manier...
...om de controle van e-mailverkeer te ontlopen. Kopstuk Hassan al-Haski sloeg mailtjes op in een mailaccount, waarvan zijn handlangers het wachtwoord kenden.
Dat meldde het Amerikaanse dagblad International Herald Tribune vrijdag. Haski ontliep de datacontrole van de Europese Unie door de mailtjes niet daadwerkelijk te verzenden maar slechts op te slaan, staat in het rapport van een Spaanse onderzoeksrechter.
Volgens de rechter had Haski vanaf 2003 tot de aanslagen in maart 2004 verschillende mailadressen aangemaakt met de gebruikersnaam ’Babanal2002’ en het wachtwoord Wahd11. Hoeveel handlangers precies het wachtwoord kenden, is niet duidelijk.
Ik zou er kamervragen over stellen.quote:Madrid suspects tied to e-mail ruse
MADRID One of the leading figures indicted in the March 11, 2004, train bombings in Madrid used a simple trick that allowed him to communicate with his confederates on ordinary e- mail accounts but avoided government detection, according to the judge investigating the case.
Instead of sending the messages, the suspect, Hassan El Haski, saved them as drafts on accounts he shared with other radicals, according to papers issued by the judge, Juan del Olmo. They all knew the password and so they could access the accounts to read his comments and post replies, according to the judge.
This ruse meant that there was no digital trail that the authorities could easily trace, according to the judge and government. Had the messages been e- mailed, the government might have monitored them, as is common across Europe.
Intelligence officials have said in the past that terrorist groups were using the trick, which investigators call a "virtual dead drop." But few concrete examples have come to light, especially in an attack as extreme as the Madrid bombings, which killed 191 people.
Few details of this use of e-mail accounts were given in the lengthy indictment that named 29 suspects, mostly North African, this month. The government charges that these e-mail accounts were apparently used from as early as late 2003 until after the March bombings. But it does not detail how many people shared the accounts, and what kinds of instructions were given.
"This is probably a common method of communication among jihadists in Europe," Javier Jordán, the director of the Center for Security Studies and Analysis at the University of Granada, said in a telephone interview.
"Haski is a person who traveled a lot and had lots of contacts," he said. "If he used this method, a logical interpretation is that many others did too."
Haski, who once lived in Belgium, is portrayed in the indictment as one of the three main conspirators who helped the Madrid bombers carry out the attacks.
Haski's position within Islamic terrorist circles suggests that the method may be widely used, according to terrorism analysts, and his contacts with other suspects suggest it may have been crucial in helping the bombers prepare both their attacks and escapes.
In his indictment, the judge said that Haski had been a habitual user of the Internet who would communicate through e-mail accounts on Yahoo or Hotmail.
The indictment cites a man named Attila Turk, a native of Turkey who was arrested on terrorism charges in France in 2004. Turk was trying to flee from Europe after the Madrid bombings, and feared the police would arrest him. He asked Haski for help, he testified.
"Hassan had given me an address on the Internet the day that I left," Turk said. "I was to check the Internet address in question every day and to go to the draft menu to check for messages."
"The only way to get in touch with him was through the e-mail address Babana12002 with password Wahd11," the man said. "Hassan told me that the address worked in Yahoo or in Hotmail."
Spanish investigators contend that by saving the messages as drafts, the men did not leave the digital traces that are normally created when e-mail messages are sent.
But Jordán, of the University of Granada, said he was skeptical that intelligence services were as unable as they claimed to track unmailed messages. "There is still communication between the computer and the server," he said. "I wouldn't be surprised if the intelligence services have a way of monitoring that."
Haski, a 42-year old Moroccan, was arrested in the Canary Islands nine months after the bombings.
His trial is to begin next spring, and the government has not yet presented a fully formed case against him.
An intelligence report submitted to the court before the indictments said he might have helped organize the plot; it cited interviews with some of his acquaintances who said he boasted of his involvement in the attacks and went into hiding around the time that they occurred.
"It can be deduced that Hassan El Haski knew that the Madrid attacks were going to occur, that he tried to hide, and that he himself stated that the perpetrators were his group," the report said.
According to Spanish investigators, Islamic terrorist groups are exploiting the Internet to advance their objectives, particularly since the loss of the Qaeda sanctuary in Afghanistan.
"Currently the virtual network of the Internet has in large measure taken the place of the channels of personal interconnections," del Olmo concludes near the end of his indictment.
Before his arrest, according to Spanish investigators, Haski was a top leader of a terrorist network described as having broad contacts in Europe and Morocco as well as numerous ties to the Madrid suspects.
The network, the Moroccan Islamic Combatant Group, is described in the indictment as the "supreme point of reference for the Salafi Jihadi Movement in our country." That refers to the followers of an extremist interpretation of Islam.
The indictment also says the group had sent "a large part of its militants to join the ranks or the insurgency in Iraq" and "constitutes the principal concern regarding the end of the conflict and the return of the volunteers to Europe and Morocco."
Er moet toch beter com. bier te bedenken zijnquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zou dan de enige positieve kant van het communisme zijn![]()
Is Amstel nu ook communistisch met "ons bier"?
Ach, we gaan zien. Anders een perfecte aanleiding om Duits te leren, hè.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
Als je een goede klant bent bij Proxis strijken ze misschien wel over hun hart.
Precies altijd makkelijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:20 schreef Monidique het volgende:
Ach, we gaan zien. Anders een perfecte aanleiding om Duits te leren, hè.
Nog nooit wat van dat soort content gehost bij hen, daar heb ik fapomatic enzo voor.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:19 schreef pberends het volgende:
Bij Tinypic mag je niet alles hosten (tepels en dergelijke) en als je dat vaak doet zal je wel gebanned worden ofzo?
Bij mij hebben ze er ook geen zin in.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hmm, zijn er meer mensen die de plaatjes gehost op tinypic dus niet zien?
fap -omaticquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nog nooit wat van dat soort content gehost bij hen, daar heb ik fapomatic enzo voor.
Oh dat zeker maar ik hecht redelijk wat waarde aan oude gebouwen, sfeer en cultuur. Dan heb je in de VS niet veel te zoeken.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:19 schreef MrX1982 het volgende:
Liever kan je pas over oordelen als je ook in de VS hebt gewoond.
Ik zou wel in de VS willen wonen alleen maar om mijn horizon te verbreden.
Mensen die hun hele leven in Nederland wonen. Ik persoonlijk krijg bij dat idee het erg benauwd.
Ik zie ze wel hoor. Heb net zelf 1tje gehost.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hmm, zijn er meer mensen die de plaatjes gehost op tinypic dus niet zien?
Hoe komt dat dan? Kan je wel op de tinypic.com komen?quote:
Vandaag niet geprobeerd maar gister wou het nietquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe komt dat dan? Kan je wel op de tinypic.com komen?
Ik krijg het benauwd bij het idee na mijn 20e nog bij m'n ouders te (moeten) wonen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:19 schreef MrX1982 het volgende:
Liever kan je pas over oordelen als je ook in de VS hebt gewoond.
Ik zou wel in de VS willen wonen alleen maar om mijn horizon te verbreden.
Mensen die hun hele leven in Nederland wonen. Ik persoonlijk krijg bij dat idee het erg benauwd.
krijg zelfs time-out bij het pingenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe komt dat dan? Kan je wel op de tinypic.com komen?
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 @ 15:28 schreef pberends het volgende:
Misschien zijn de kosten hoger, omdat de explosieven er al ingemonteerd worden, net zoals bij het WTC?
Omdat ...........??quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:26 schreef pberends het volgende:
Ik wil in Congo gaan wonen, maar dat vindt Mugabe niet leuk.
Oeps, Zimbabwe. Wat een naam ook.quote:
Maar lijkt me niet dat Mugabe er veel van merkt hoor. Je kan daar sowieso heel makelijk de grens over.quote:
[ bron ]quote:The Dutch, who are sending a force of only 1,000 men after a heated political debate at home, might have the most challenging task of all. They have been assigned southern Uruzgan province, a mountainous region, much of which is under Taleban control.
Veteran British forces in Afghanistan are convinced that they have a fight ahead of them. Eight Harrier fighter pilots based in Kandahar have never been busier, and the deployment of the fighter jets has been extended by six months.
Flight Lieutenant Scott Williams, 29, said: “I was here last year at the same time and the fighting is much fiercer this year.”
An incident on February 13 in the Deh Rawood district of Uruzgan illustrated the scale of the threat. When he flew over the scene, four American Special Forces were dead, killed by a massive roadside bomb. The US survivors were pinned between a ridge and a river and were taking heavy fire from Kalashnikovs and rocket launchers from a force several hundred strong.
“Every time I had radio contact with the guys on the ground I could hear gunfire in the background,” Flight Lieutenant Williams said. To try to suppress the threat he and his comrades flew over the area at an altitude of less than 100ft, hoping that the noise would scare off the Taleban.
It did not. A Harrier then fired a rocket into the group of insurgents. This, too, failed to subdue a stubborn and apparently well-trained enemy.
A Harrier then dropped a 540lb (245kg) airburst bomb, which can destroy an area the size of a football pitch.
“It’s not going to be pleasant after one of those has been dropped.” the pilot said. “Things went pretty quite.”
Ach nee, de cartoonisten die Dittrich belachelijk maakten toen hij zij dat het 'gefaarluhk' was hebben gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ bron ]
Het gaat allemaal wel heel spannend worden.
Waarom zijn die zogenaamd lekkere wijven altijd zo mannelijkquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:51 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Auw.
Keith Richards:
[afbeelding]
Met de kosten van het monument bedoelen ze denk ik ook de kosten van de wolkenkrabbert.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:25 schreef Yildiz het volgende:
Voor een monumént?
Kosten Ground Zero-monument rijzen de pan uit
http://www.nu.nl/news/726(...)jzen_de_pan_uit.html
Dan hadden ze meer gebouwen moeten opblazen achterafquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ze hadden er eigenlijk 1 grote pyramide met een oog van moeten maken. Gewoon om de TRU-mensen te mindfucken.
Ja, dat hoopte ik eerst ook.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Met de kosten van het monument bedoelen ze denk ik ook de kosten van de wolkenkrabbert.
van nu.nl doet mij anders denken...quote:Volgens de jongste schattingen zal het door fonteinen en een vijver opgesierde complex van herdenking verreweg het duurste monument worden dat ooit in de Verenigde Staten is gebouwd.
Ja, een monument een complex noemen is zo overdreven, zelfs voor pompeuze amerikanequote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat hoopte ik eerst ook.
[..]
van nu.nl doet mij anders denken...
Is dat opgesierde complex die toren?
Plus dat het een joekel van een monument zou moeten zijn als het niet die toren isquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:46 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ja, een monument een complex noemen is zo overdreven, zelfs voor pompeuze amerikane
Volgens mij ben ik dus gebanned, ik kan hun site niet eens meer openen. Schoften.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:19 schreef pberends het volgende:
Bij Tinypic mag je niet alles hosten (tepels en dergelijke) en als je dat vaak doet zal je wel gebanned worden ofzo?
quote:Kransen vernield in Amsterdam
(Novum) - Amsterdam. Tientallen kransen en bloemen bij een vredesmonument in het Amsterdamse stadsdeel Osdorp zijn donderdagnacht vernield, meldt de politie vrijdag. De bloemen waren tijdens dodenherdenking neergelegd. De kransen zijn in de gracht gegooid bij het monument.
De politie tast nog in het duister over de daders. Een buurtonderzoek heeft niets opgeleverd. De politie kan nog niets zeggen over het motief van de vernielingen, zegt woordvoerder Remco Gerretsen. "We houden met alles rekening. Het kan baldadigheid zijn of een dronken tor."
Drie jaar geleden werden rond Bevrijdingsdag ook kransen vernield in Amsterdam. In het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart werd toen door een aantal Marokkaanse jongens gevoetbald met de kransen.
Het gaat om 1 vierkante kilometer, daar kan je een flinke pyramide op kwijt. Ter vergelijking, de pyramide van Cheops bezette aan de onderkant 0.053 vierkante kilometer.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:41 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dan hadden ze meer gebouwen moeten opblazen achteraf
Anders kan zo'n hoge pyramide niet
quote:Castro worth $900 million: Forbes
NEW YORK (Reuters) - Cuban President
Fidel Castro was furious when Forbes magazine estimated his fortune at $550 million last year. This year, the magazine upped its estimate of the communist leader's wealth to a cool $900 million.
Castro, who says his net worth is nil, is likely the beneficiary of up to $900 million, based on his control of state-owned companies, the U.S. financial magazine said in its annual tally of "Kings, Queens & Dictators" fortunes on Thursday.
Kings and sheikhs of the oil-rich Gulf Arab states still top the Forbes list, to be published in its May 22 edition.
Saudi King Abdullah is number one with an estimated $21 billion, followed by Sultan Hassanal Bolkiah of Brunei at $20 billion and United Arab Emirates' President Sheikh Khalifa bin Zayed al-Nahayan at $19 billion.
Among Europeans, Prince Hans-Adam II of Liechtenstein improved upon his family fortune of palaces, real estate and artwork with an investment in a U.S. producer of hybrid rice, for total estimated riches of $4 billion.
Perhaps the most industrious of the leaders listed is Sheikh Mohammed bin Rashid al-Maktoum, ruler of Dubai, with a net worth of $14 billion.
Forbes estimates the renowned racehorse breeder also helped raise Dubai's gross domestic product from about $8 billion to nearly $40 billion since 1994 by diversifying its industries outside of oil and making successful investments overseas.
"He would probably be the shrewdest of the bunch," said Luisa Kroll, associate editor at Forbes.
Africa's Teodoro Obiang Nguema Mbasogo, president of Equatorial Guinea, made the list of wealthiest leaders for the first time. He is estimated to hold up to $600 million, the magazine said, although an oil boom has not prevented his country's slide down the
United Nations' development rankings.
Castro had said he was considering suing after Forbes released its 2005 list, scoffing then his wealth was estimated to be close to that of the queen of England.
"Do they think I am (former Zairian President) Mobutu (Sese Seko) or one of the many millionaires, those thieves and plunderers that the empire has suckled and protected?" he said last year, referring to his capitalist archenemy, Washington.
This year, Castro would be well above the British monarch. Queen Elizabeth came in with some $500 million in estates, gems and a stamp collection built by her grandfather. The list does not include Buckingham Palace or the crown jewels.
A copy of the list, compiled by Forbes editors and not confirmed by the royals themselves, was released on Thursday.
"People are always intrigued. What is the ultimate fantasy but being a rich princess or prince?" said Kroll, who edits the magazine's annual list of global billionaires.
"We keep it separate from the billionaires because there are some very tricky things about these folks," Kroll said. "It's very hard to separate state from personal wealth. Some of these fortunes literally go back 800 years."
het wordt verondersteld. Waar moet die ouwe vos z'n geld nou aan uitgeven?quote:
quote:Tegenlicht: Google: Achter het scherm
Zondag 7 mei, 21:10 uur, NET3
Herhaling: Zaterdag 13 mei, 11.00 uur, NET3
Wat als alle informatie in de wereld gecategoriseerd en gemakkelijk doorzoekbaar zou zijn? Wat als al het nieuws van over de hele wereld, alle boeken, geschreven teksten, foto's en video die er bestaan op één plaats in de wereld verzameld zou worden, en overal beschikbaar zou zijn? Dat is precies het doel van Google, en het bedrijf zal er niet lang meer over doen om dit te verwezenlijken. Via de bekende zoekmachine, via Google Earth, waarin alle mogelijke informatie ingedeeld wordt op geografische locatie. Maar bijvoorbeeld ook via Google Books, een project waarbij Google complete bibliotheken digitaliseert.
Tegenlicht ging op bezoek bij het hoofdkantoor van Google in Mountain View, Californië, en sprak daar onder andere met Vint Cerf, die in opdracht van het Amerikaanse leger de voorloper van het internet ontwikkelde. Cerf werkt inmiddels bij Google, waar hij helpt om nieuwe mogelijkheden van het internet te ontwikkelen. Hoe ziet hij de ontwikkeling van het internet, en de rol die Google daarin speelt?
En hoe hoog is de het Cheops bouwsel?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het gaat om 1 vierkante kilometer, daar kan je een flinke pyramide op kwijt. Ter vergelijking, de pyramide van Cheops bezette aan de onderkant 0.053 vierkante kilometer.
Toentertijd 146.5 meter.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En hoe hoog is de het Cheops bouwsel?
quote:Jerrycan
A German-style jerrycanA jerrycan or jerrican or jerry can is a robust fuel container made from pressed steel.
The jerrycan was invented by the Italians in Africa and adopted by the German Army some time around 1937. The Germans called it the Wehrmachtskanister.
Put your hand in the air, like you just don't care, mofo's in tha hou-house, don't care 'bout no spou-house , Let ze djermans say Yo-ho!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Laat mij je horen zeggen: [afbeelding] Yo! [afbeelding]
En waarschijnljik geen eigen drank bij en evenementenbier op straat?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:08 schreef Tafkahs het volgende:
Jemig, ik wilde net eens gaan kijken bij het prinsengrachtorkestgedoe, 2 dingen:
1. banale frivoliteit
2. een mensenmassa!!!
Nee, een soort van André Rieuquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En waarschijnljik geen eigen drank bij en evenementenbier op straat?
En hopelijk de politieke barometer weer.quote:De strijd van stadsnomade Abbie
Stadsnomade Abbie van der Louw voert al jaren een gevecht met de overheid. Hij weigert zijn leerplichtige kinderen naar school te sturen. Eind vorig jaar wordt er ingegrepen; zijn twee oudste kinderen worden uit huis geplaatst en voor een half jaar ondergebracht bij een Nederlands opvanggezin in Duitsland. Maar dan gaat het in april fout. De kinderen, die te horen hebben gekregen dat ze naar een ander gastgezin in Frankrijk moeten verhuizen, verdwijnen. Justitie onderzoekt of Abbie ze heeft ontvoerd. In NOVA het verhaal van een vader die voor z'n kinderen vecht én van een machtsstrijd tussen opvangouders en jeugdzorg.
Manipulaties in Parijs
Laster, leugens en manipulaties beheersen momenteel de Franse politiek. Basis van het gekrakeel, dat inmiddels bekend staat als de affaire-Clearstream, is een geheim onderzoek van de inlichtingendiensten naar zwart-geldrekeningen bij de Luxemburgse bank Clearstream. Uitgelekt is dat de naam van Nicolas Sarkozy, de minister van Binnenlandse Zaken, uit het onderzoek naar voren komt. Vragen zijn nu: zit premier Domique de Villepin achter de zaak én wat wist de president.
Presentatie: Jeroen Pauw
Ben benieuwd. De stadsnomade is coolquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:23 schreef pberends het volgende:
Die stadsnomade weer in NOVA:
[..]
En hopelijk de politieke barometer weer.
Jij kijkt beide tegelijkertijd??quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:02 schreef Yildiz het volgende:
MTV én TMF moviefacts tegelijk, en allebei over dezelfde film!
alweer, vorige keer met homo's/Marokkanen, what's next, omhooggevallen multimiljoenairs ?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:14 schreef Tafkahs het volgende:
en nu gehandicapte voetballers ...
Jij kwam met idleworm.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
alweer, vorige keer met homo's/Marokkanen, what's next, omhooggevallen multimiljoenairs ?
Hongerige kindertjes met aidsquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
alweer, vorige keer met homo's/Marokkanen, what's next, omhooggevallen multimiljoenairs ?
He's cute!quote:
Die man heeft gewoon plezier in het leven en hij laat dat niet afpakken door de politiek. Neem het 'm eens kwalijk. Die stiefmoeder vond ik maar een neuroot eigenlijk, jij niet?quote:
pure laster tegen de stadsnomadequote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ik tast nog steeds in het duister waar dat item in nova nou over ging. Ik viel in de reportage misschien heeft dat er iets mee te maken.
En een gabber als stadsnomade.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:42 schreef Tafkahs het volgende:
pure laster tegen de stadsnomade
Chriet was een allesvrezend mietje, hij wilde zo min mogelijk aanraken, zoveel smetvrees had ie.. Nee, de stadsnomade geniet tenminste van z'n leven, zoals het hoortquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Laten we Chriet 'Wondere Wereld' Titulaer niet vergeten.
Die gabber roeleerde he?quote:
Pilletje minder was misschien verstandig geweest of het was gewoon ADHDquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:53 schreef Tafkahs het volgende:
Die gabber roeleerde he?
quote:Spelregels
05-05-2006 • Het is mij opgevallen dat het poneren van een stelling of het plaatsen van een opmerkelijke gebeurtenis op een weblog voor sommige mensen aanleiding kan zijn om persoonlijke frustraties te ventileren. Dat zie ik op verschillende sites en het gebeurt ook op mijn weblog.
Wat mij verbaast is dat er afzenders zijn die niet alleen de stelling verkeerd lezen of argumenten van anderen maar halfbakken tot zich nemen, maar direct aan het vuilspuien gaan. Soms heel laf onder pseudoniem.
Ik vraag mij dan af wat de drijfveer is om zo tekeer te gaan. En ook waar het fatsoen gebleven is. Vraagt zo'n scheldende of kwetsende of onwaarheden verkondigende afzender zich wel eens af hoe het overkomt op de ontvanger (dat is de lezer van het weblog)? En hoe het zou zijn om zelf zo benaderd te worden? Ik denk het niet, want dan zou die persoon het wel uit zijn hoofd gelaten hebben om die dingen op te schrijven.
Daarom nog even voor de duidelijkheid: discussie prima. Riool opengooien: no way!. Dus: even nalezen wat je opschreef voordat je op verzenden klikt.
Ik denk dat je zoiets zelf moet onderzoekenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:58 schreef Yildiz het volgende:
Is er een beetje een bron om landen te vergelijken qua homogene samenleving en een vorm van criminaliteit?
Zeg maar, Japan heeft weinig buitenlanders, maar nog steeds onwijs veel last van gangs, bijvoorbeeld.
?
Dit is wat ik gepost heb, ik hoop dat Floripas weer eens komt buurtenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:02 schreef Tafkahs het volgende:
Lol, ik heb commentaar gespuid op het Remine forum (Amsterdam)
Hoe groot kan het bord voor je kop zijn![]()
[..]
Omdat ze druk bezig zijn dat illegale tappen onder het tapijt te schuiven!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:35 schreef NightH4wk het volgende:
http://www.salon.com/ent/(...)ert_press/index.html
http://www.salon.com/ent/(...)ite_house/index.html
Waarom houdt PNAC dit niet tegen?
quote:Government Moves to Intervene in AT&T Surveillance Case
The United States government filed a "Statement of Interest" Friday in the Electronic Frontier Foundation's (EFF's) class-action lawsuit against AT&T, announcing that the government would "assert the military and state secrets privilege" and "intervene to seek dismissal" of the case.
EFF's lawsuit accuses AT&T of collaborating with the National Security Agency in its massive surveillance program. EFF's evidence regarding AT&T's dragnet surveillance of its networks, currently filed under seal, includes a declaration by Mark Klein, a retired AT&T telecommunications technician, and several internal AT&T documents. This evidence was bolstered and explained by the expert opinion of J. Scott Marcus, who served as Senior Advisor for Internet Technology to the Federal Communications Commission from July 2001 until July 2005
Much of the evidence in the case is currently under seal, as AT&T claims public release of the documents would expose trade secrets. A hearing on the issue is scheduled for May 17th.
[..]
Of beter, de massa ervan overtuigen dat afluisteren het beste voor iedereen is, ook al worden de verkeerden afgeluisterd, (zoals van de week weer naar buiten kwam), zo'n lamlendigheid creeëren, daar zijn amerikaanse beleidsmakers jaloers op.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:49 schreef NightH4wk het volgende:
Misschien kunnen we nog wat offshoren, we zijn de beste in afluisteren. [afbeelding]
Juh.quote:Iig, foute boel.
quote:CIA Chief Goss Leaves CIA in Latest Change
WASHINGTON - CIA Director Porter Goss resigned suddenly Friday, nudged out after a turmoil-filled 18 months at the spy agency as it struggled to forge a new identity in an era of intelligence blunders and government overhauls.
Goss offered little explanation in a brief appearance with
President Bush, a televised address to agency personnel and a written statement.
"CIA remains the gold standard," he said. "When I came to CIA in September of 2004, I wanted to accomplish some very specific things, and we have made great strides on all fronts."
But the agency, as well as the Bush administration, has been far from peaceful. Goss' departure was the White House's third major personnel move in just over a month, aimed at reinvigorating Bush's second term
Bush loop ook al een tijdje te kloten (zie laatste paragraaf)quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:08 schreef NightH4wk het volgende:
De CIA loopt al 15 jaar te kloten, tijd voor aardige veranderingen. =X
"Liberate".quote:Iraqi police 'killed 14-year-old boy for being homosexual'
Human rights groups have condemned the "barbaric" murder of a 14-year-old boy, who, according to witnesses, was shot on his doorstep by Iraqi police for the apparent crime of being gay.
Ahmed Khalil was shot at point-blank range after being accosted by men in police uniforms, according to his neighbours in the al-Dura area of Baghdad.
quote:De zogenaamde Lonsdale-jongeren zijn geen echte extremisten. Het zijn vooral pubertjes die bang zijn dat allochtonen hun banen, hun huizen en hun vriendinnetjes inpikken. Vooral door hun ouders, sommige politici en de aanhoudend negatieve berichtgeving over allochtonen, maar ook wel door wederzijds provocerend gedrag tegenover groepen allochtone jongeren, laten ze zich opzetten tegen allochtonen. Dat schrijft Maaike Homan in haar boek Generatie Lonsdale; Extreem-rechtse jongeren in Nederland na Fortuyn en Van Gogh, dat volgende week vrijdag uitkomt. Homan heeft maandenlang gesprekken gevoerd met Lonsdale-jongeren en met deskundigen.
Volgens Homan gaat het vooral om kleine groepjes, buiten de grote steden, die elkaar opzwepen. Groepsgedrag dus, maar wel vrijblijvend en ongeorganiseerd groepsgedrag. Lidmaatschap van een politieke partij zit er bijvoorbeeld niet in, want dat schept verplichtingen en bovendien kosten en dat willen ze meestal niet.
Relativisme
Het enige echte probleem zit hem volgens Homan in het gebrek aan relativisme van de jongeren. Ze horen overal negatieve geluiden over allochtonen, namelijk van hun ouders, op internet en van veel politici. Als iemand als minister Verdonk bijvoorbeeld zegt dat alle asielzoekers, op een enkele uitzondering na, het land uitmoeten, dan klinkt dat al snel alsof alle allochtonen het land uitmoeten. Als ze alleen maar verhalen horen over criminele allochtonen, dan is het erg gemakkelijk om te denken dat alle allochtonen ook crimineel zijn. Als dat beeld dan niet gecorrigeerd wordt, maar juist versterkt binnen de groep, dan zijn de poppen al snel aan het dansen. Dat leidt tot provocerend gedrag tegenover groepen allochtonen, die zich op hun beurt ook weer gemakkelijk laten provoceren, waarna je een vechtpartij krijgt, die hun vooroordelen weer bevestigt.
Lonsdale
Zoals bekend is Lonsdale niet blij met het negatieve gebruik van hun naam. De licentiehouder voor de Benelux, Geurt Schotsman, heeft de verkoop sinds 2004 flink zien dalen, ondanks aanhoudende antiracistische reclamecampagnes en het sponsoren van antiracismemanifestaties. Maar de echte extreem rechtse groeperingen in Nederland associëren zich niet met Lonsdale, zegt Homan. Jan Teijn, van de Nationale Alliantie (NA): "Dat merk distantieert zich van rechts." De NA koopt liever kleren van bijvoorbeeld het merk NLonsDeel, dat zich wél met rechts associeert.
Al met lijkt het, schrijft Homan, erger dan het is. In Nederland is extreem rechts sowieso nooit echt sterk geweest. Toch is het wel enigszins zorgelijk dat rechts-extremisme blijkbaar inmiddels een dominante subcultuur is. Een subcultuur die vooral gebaseerd is op onbekendheid en gebrek aan relativisme. En op haat. Maar het blijft een subcultuur van de kleine steden en de dorpen: als je ze vraagt om midden in Den Haag in Lonsdale te lopen, dan durven ze niet meer.
ik hoorde net dattie vast zat...quote:
zoiets ja, en dat moet Aboutaleb dan uitleggen. Ik kan me bijna niet voorstelllen dat die man er niet moe van wordt om alles wat anders is te moeten rechtvaardigen naar de Nederlandse cultuur..quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Tegenwerken van de Nederlandse cultuur tradities.
In IE zie ik de reacties niet meer. De foto's ook al weken niet meer.quote:
Ik zie juist in IE de reacties wel, en in FF niet. Nou ja, boeien.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
In IE zie ik de reacties niet meer. De foto's ook al weken niet meer.
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=7075quote:Sat. 06 May 2006
The Guardian
Ewen MacAskill, diplomatic editor
Jack Straw made two crucial mistakes in his dealings with Tony Blair: one involved the prime minister's relationship with Gordon Brown and the other Iran. Mr Straw has said repeatedly that it is "inconceivable" that there will be a military strike on Iran and last month dismissed as "nuts" a report that George Bush was keeping on the table the option of using tactical nuclear weapons against Tehran's nuclear plants.
But Mr Blair, who sees Iran as the world's biggest threat, does not agree with his former foreign secretary. The prime minister argues that, at the very least, nothing should be ruled out in order to keep Iran guessing. Downing Street phoned the Foreign Office several times to suggest Mr Straw stop going on the BBC Today programme and ruling it out so categorically.
His fate was sealed when the White House called Mr Blair and asked why the foreign secretary kept saying these things. In any case, Mr Straw had boxed himself in on Iran to the extent that he would have had to resign if a military strike became a reality.
Mr Blair was also irritated by what he saw as Mr Straw's opportunism in shifting his loyalty towards Mr Brown with unseemly haste in expectation that he would be the next prime minister.
Iran is one of the issues consuming the Foreign Office and Downing Street. Iraq is the other, and between them they will take up most of Margaret Beckett's time. Mrs Beckett will fly to New York on Monday for a meeting with Condoleezza Rice, the US secretary of state, with whom Mr Straw had established a close rapport, and counterparts from France, Germany, Russia and China to discuss a new UN security council resolution on Iran.
Among the first questions the media will ask is whether she too regards the military option as "inconceivable".
The Foreign Office has taken a battering under Labour. Part of its portfolio, international development, was hived off in 1997 to become a separate department, with its own cabinet minister. And now Mr Blair has created a twin power structure in the Foreign Office by appointing a former cabinet member to what had previously been a relatively junior post, minister for Europe.
Despite the importance placed on relations with Washington, the bulk of British trade is with Europe as is the country's political future. Britain's presidency of the EU, though there was a deal in the end, was fraught.
There is a potential for friction in making the European post more high-profile, but the personalities of Mrs Beckett and Geoff Hoon, both government loyalists, do not suggest conflict.
quote:WC: United States team bus to show no flag
FRANKFURT, Germany (AP) - The official team bus to be used by the United States during the World Cup will not bear a flag for security reasons.
The 32 official buses were presented Thursday in Frankfurt and the other 31 buses have large national flags of the their teams painted on rear sides.
German and U.S. security officials came to the conclusion to leave the flag off the U.S. team bus, an official of the German organizing committee said, speaking on condition of anonymity because he wasn't authorized to discuss the topic.
http://www.wired.com/news/culture/0,70822-0.htmlquote:The makers of combat video games have unwittingly become part of a global propaganda campaign by Islamic militants to exhort Muslim youths to take up arms against the United States, officials said on Thursday.
Tech-savvy militants from al Qaida and other groups have modified video war games so that U.S. troops play the role of bad guys in running gunfights against heavily armed Islamic heroes, a Defense Department official and contractors told Congress.
The games appear on militant websites, where youths as young as 7 can play at being troop-killing urban guerillas after registering with the site's sponsors.
Hoezo?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:40 schreef Autodidact het volgende:
Het zijn trouwens natuurlijk Al Qaida-leden en andere turrists.
Wijze mensen in de Hoge Raad.quote:Nederland zit nu midden in een repressieve golf zoals in de jaren 30 van de vorige eeuw.''
Dan krijg je het wel druk op internet met gejank om al die articles op miljoenen sites. Veel is idd bullshit of niet significant, maar sla het dan over en besteed je tijd beter.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:48 schreef Autodidact het volgende:
Staat toch in die tekst: Tech-savvy militants from al Qaida and other groups have modified video war games
Gejank? Het viel me gewoon op hoor.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:52 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Dan krijg je het wel druk op internet met gejank om al die articles op miljoenen sites. Veel is idd bullshit of niet significant, maar sla het dan over en besteed je tijd beter.
Ok, zeker doen als je het leuk vindt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:53 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Gejank? Het viel me gewoon op hoor.
Nee, ik vind het niet leuk.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:54 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ok, zeker doen als je het leuk vindt. [afbeelding]
quote:Flanaghan may lose the little sleep still left to him when he learns that sales of pencils in Britain are reported to have risen 700% on the back of the Sudoku boom. Or that, in November, British Airways issued a memo to its 13 000 cabin staff, forbidding them from attempting the puzzles during take-off and landing. Or that the craze - until recently the preserve of Japan and Britain - has been embraced by the US in the past 12 months to the extent that no US newspaper is complete without a piece about how it is sweeping the nation.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:01 schreef Autodidact het volgende:
Sudoku: puzzling craze now a global pandemic
[..]
Wat studeerde je ook alweer?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:31 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik vind er echt geen hol aan.
Geneuzel met cijfers.
Ik denk dat ik volgend jaar klaar ben.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:41 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Hoe lang ben jij eigenlijk nog van plan om te studeren?
Zo ongeveer:quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo jong en dan al zo snel afgetakeld dat wordt wat na haar 30ste.
En dan het echte leven in. Non-stop post bezorgen!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:59 schreef MrX1982 het volgende:
Hé ik denk volgend jaar ook klaar te zijn.
Snap de lol ervan ook niet echt, je ziet ook overal van die computertjes hè...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:31 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik vind er echt geen hol aan.
Geneuzel met cijfers.
Dan had ik al heel wat jaren geleden kunnen stoppenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:03 schreef Johan_de_With het volgende:
En dan het echte leven in. Non-stop post bezorgen!
En zelf gaan ze op de stoel van de politiek zitten. Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.quote:Die gaat op de stoel van de rechter zitten”.
Hitler was links.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:11 schreef gelly het volgende:
Het naleven van grondrechten is toch hopelijk niet enkel een links thema ..
Ja, maar waarom ga je een bomaanslag plegen in je eigen honk? Om de verdenking af te wenden?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:12 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat Willem Holleeder daar (vaak) kwam?
quote:Volgens N. Schipper, president van het Gerechtshof te Amsterdam en oud-raadsheer bij de Hoge Raad, staat de raad ''niet altijd met beide benen in de maatschappij.''
Ach Endstra wist waarschijnlijk ook dat Cohen alleen maar thee was gaan drinken met Hell's Angels en dat ze dan een nieuw honk hadden gekregenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, maar waarom ga je een bomaanslag plegen in je eigen honk? Om de verdenking af te wenden?
Als we iets hebben geleerd van de geschiedenis is dat mensen niet altijd het beste voor hebben met hun medemens.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:18 schreef gelly het volgende:
Sja, en ik maar denken dat mensenrechten er zijn gekomen door schade en schande. Het blijkt te berusten op naïviteit. Weer wat geleerd. Wat herdachten we 2 dagen geleden ook alweer ?
Dat is natuurlijk iets anders.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als we iets hebben geleerd van de geschiedenis is dat mensen niet altijd het beste voor hebben met hun medemens.
Of hadden mensen als Goëring en consorten een nieuwe kans moeten krijgen?
Het zijn toch mensen iedereen doet weleens iets fout.
Dat is naïef.
Goerings schuld was bewezen, dat heeft niet veel te maken met mensen veroordelen op mager bewijs omdat er toch iemand moet hangen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als we iets hebben geleerd van de geschiedenis is dat mensen niet altijd het beste voor hebben met hun medemens.
Dat is naïef.
Is dat rechts?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:22 schreef gelly het volgende:
Ja, wat is daar mis mee ? Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt. Gelukkig maar. Lijkt het jou een goede zaak als we terug gaan naar de volksgerichten en weer ouderwets heksen gaan verbranden op grond van "vermoedens" ?
Dat staat er toch, een autoritaire en repressieve wetgever.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
Maar wat is dan precies een verrechtsing van het strafklimaat?
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
En zou een verlinksing wel goed zijn?
Een staatsapparaat zoals in de Sovjet-Unie of in de DDR?
Waarom staat links gelijk aan het communisme of een dictatuur ? Het heeft ook niks met links of rechts te maken, maar gewoon met een eerlijke rechtsgang. Dat dat als links wordt gezien snap ik niet.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
Rechters hebben ook het recht om tegengas te geven.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En zelf gaan ze op de stoel van de politiek zitten. Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Ik begrijp niet waarom een verrechtsing volgens de Hoge Raad dan als iets negatiefs wordt gezien. Ik dacht dat er in de Hoge Raad verstandige mensen zaten maar wat in het artikel naar voren komt slaat als een tang op een varken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:27 schreef gelly het volgende:
Waarom staat links gelijk aan het communisme of een dictatuur ? Het heeft ook niks met links of rechts te maken, maar gewoon met een eerlijke rechtsgang. Dat dat als links wordt gezien snap ik niet.
Jezus dit is toch geen discussie? Laten we het op feiten houden en niet meteen naar WO II verwijzen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is naïef.
Weeeeer een extreem voorbeeld. Probeer het een beetje reeel te houden...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ze ageren tegen de trend van "liever 10 onschuldigen vast dan 1 schuldige vrij". Dat zegt toch genoeg ? Het is niet een typisch rechtse opvatting maar het zijn enkel rechtse partijen die dat soort kreten slaken. Daarom verrechtsing van de rechtstaat gok ik.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze kunnen beter zeggen wat ze wél graag zien.
Maar dat kan net zo goed links zijn. Daarom begrijp ik de gekozen terminologie niet.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat staat er toch, een autoritaire en repressieve wetgever.
[..]Wat heeft dat ermee te maken?
Het is niet per se verkeerd, denk ik, maar het wekt ook weinig vertrouwen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:30 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind het trouwens vreemd dat die rechters blijkbaar lid zijn van een politieke partij. Trias politica iemand?
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:32 schreef George-Butters het volgende:
Jezus dit is toch geen discussie? Laten we het op feiten houden en niet meteen naar WO II verwijzen.
quote:Nederland zit nu midden in een repressieve golf zoals in de jaren 30 van de vorige eeuw.''
We hebben toch een rechtse coalitie die dit invoert?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat kan net zo goed links zijn. Daarom begrijp ik de gekozen terminologie niet.
Naast rechter ben je ook mens. Er wordt niet bij verteld wat de andere rechters stemmen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:30 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind het trouwens vreemd dat die rechters blijkbaar lid zijn van een politieke partij. Trias politica iemand?
Nah, wie moet je dan als rechter aanstellen ? Iemand heeft altijd wel ergens een mening over, niemand is objectief. Zolang de rechtspraak dat maar wel is zie ik geen probleem.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is niet per se verkeerd, denk ik, maar het wekt ook weinig vertrouwen.
Jij moet dat artikel echt beter lezen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom een verrechtsing volgens de Hoge Raad dan als iets negatiefs wordt gezien. Ik dacht dat er in de Hoge Raad verstandige mensen zaten maar wat in het artikel naar voren komt slaat als een tang op een varken.
Het gaat hier niet om stemmen maar om lid zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:35 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Naast rechter ben je ook mens. Er wordt niet bij verteld wat de andere rechters stemmen.
M.a.w. stemmingmakerij.
Ik herinner mij nog wel een enquete onder rechters over hun stemgedrag, waarin niet bleek dat er nu overdreven veel links wordt gestemd. Laten we niet vergeten dat 3 op de 10 nederlanders PvdA stemt.
Mooie retoriek dus. Valt me tegen van de Hoge Raad.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:33 schreef gelly het volgende:
Ze ageren tegen de trend van "liever 10 onschuldigen vast dan 1 schuldige vrij". Dat zegt toch genoeg ? Het is niet een typisch rechtse opvatting maar het zijn enkel rechtse partijen die dat soort kreten slaken. Daarom verrechtsing van de rechtstaat gok ik.
Jaren 30 waren jaren van economische crisis. Met hoge tariefmuren en sterke beperking van de internationale handel. Blijkbaar ging dat ook gepaard met repressie in het strafrecht.quote:
Ze wijzen op een negatief uitvloeisel van het populisme. Verrechtsing is misschien onhandig.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mooie retoriek dus. Valt me tegen van de Hoge Raad.
Ik ben wel voor een strikte scheiding eigenlijk, het zal niet verboden zijn maar als lid van een politieke partij zit je wel macht uit te oefenen in een andere hoek.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is niet per se verkeerd, denk ik, maar het wekt ook weinig vertrouwen.
Dat leidde wel tot een oorlog. Je kunt ook verwijzen naar laten we zeggen de 19de eeuw. Er zullen wel meer tijden van repressie zijn geweest maar dat ligt minder lekker in het gehoor natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:36 schreef Autodidact het volgende:
Ik denk niet dat dat een verwijzing is naar de oorlog, die was er niet in de jaren '30.
Ze spreken toch recht ahv het de wetten? Niet ahv een partijprogram.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:37 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om stemmen maar om lid zijn.
Volgens mij heeft Nederland niemand aangevallenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat leidde wel tot een oorlog. Je kunt ook verwijzen naar laten we zeggen de 19de eeuw. Er zullen wel meer tijden van repressie zijn geweest maar dat ligt minder lekker in het gehoor natuurlijk.
Ga ik wel vanuit ja, maar je ziet dus ook geen probleem als rechters lid van een kabinet zijn?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:40 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ze spreken toch recht ahv het de wetten? Niet ahv een partijprogram.
Hoe zit dat dan met voorzitters van de Tweede Kamer-fractie van een van de regerende partijen?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ga ik wel vanuit ja, maar je ziet dus ook geen probleem als rechters lid van een kabinet zijn?
Wie zegt dat hij alleen Nederland bedoelde misschien doelde hij wel op de tendens in Europa van toen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:41 schreef George-Butters het volgende:
Volgens mij heeft Nederland niemand aangevallen
Die is niet actief rechter en zal het naar eigen zeggen ook niet meer worden.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met voorzitters van de Tweede Kamer-fractie van een van de regerende partijen?
[afbeelding]
Dat is weer heel iets anders. Elke boerenlul kan voor 10euro lid zijn van een politieke partij. Dat zegt nog niks over wat ze daarbinnen doen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ga ik wel vanuit ja, maar je ziet dus ook geen probleem als rechters lid van een kabinet zijn?
De rechters spreken alleen recht in Nederland. Internationale tendensen lijken mij hier niet bedoeld.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij alleen Nederland bedoelde misschien doelde hij wel op de tendens in Europa van toen.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Die is niet actief rechter en zal het naar eigen zeggen ook niet meer worden.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:45 schreef George-Butters het volgende:
Dat is weer heel iets anders. Elke boerenlul kan voor 10euro lid zijn van een politieke partij. Dat zegt nog niks over wat ze daarbinnen doen.
Hoeveel mensen zijn er wel niet lid van een partij zonder actief lid te zijn?
Maar waarom zou het anders zijn als de rechter in het kabinet is?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:45 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Dat is weer heel iets anders. Elke boerenlul kan voor 10euro lid zijn van een politieke partij. Dat zegt nog niks over wat ze daarbinnen doen.
Maar wie zegt dat deze rechters niet actief lid zijn?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:45 schreef George-Butters het volgende:
Hoeveel mensen zijn er wel niet lid van een partij zonder actief lid te zijn?
Ook dat is legitiem om te zeggen als we toch bezig zijn.quote:Tot hier en niet verder. Het lidmaatschap van een partij en tevens rechter zijn doet erg denken aan de vermening van politiek en rechtspraak van de jaren 40.
Dat is een aanname. Hij spreekt nergens over de Nederlandse repressie.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:46 schreef George-Butters het volgende:
De rechters spreken alleen recht in Nederland. Internationale tendensen lijken mij hier niet bedoeld.
Jouw interpretatie is eveneens een aanname.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Hij spreekt nergens over de Nederlandse repressie.
Ja, hij zou toch zo naar Paraguayaanse jaren '30 kunnen verwijzen hè.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Hij spreekt nergens over de Nederlandse repressie.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:52 schreef George-Butters het volgende:
Jouw interpretatie is eveneens een aanname.
Wie zegt dat deze rechters wel actief lid zijn?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar waarom zou het anders zijn als de rechter in het kabinet is?
[..]
Maar wie zegt dat deze rechters niet actief lid zijn?
Politieagenten en dokters bevinden zich niet in de trias politica, maar een rechter wel. Ik vind het hebben van een mening natuurlijk niet slecht, en ook niet voor een rechter, maar wel als die mening gebruikt wordt om de rechtspraak te veranderen in een andere macht.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:54 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Wie zegt dat deze rechters wel actief lid zijn?
Zoals Gelly al zei is het normaal om als mens een mening te hebben.
Moeten rechters geen mening hebben? Hoe zit het dan met politieagenten of dokters?
De trias politica is bedoeld om tegengas te kunnen en mogen geven. Als je alleen pootjes mag geven en mooi mag zitten dan heb je in feite ook niet te maken met een trias politica.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Politieagenten en dokters bevinden zich niet in de trias politica, maar een rechter wel. Ik vind het hebben van een mening natuurlijk niet slecht, en ook niet voor een rechter, maar wel als die mening gebruikt wordt om de rechtspraak te veranderen in een andere macht.
Als jouw opvattingen nu precies overeenkomen met de opvatting van een politieke partij?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:01 schreef MrX1982 het volgende:
Een mening is iets anders dan lid zijn van een politieke partij.
Ik vind het een gelijkwaardige discussie als over ambtenaren met een hoofddoek, de vermeende subjectiviteit zit vooral in het hoofd van degene die er een probleem mee heeft. Bovendien is het niet erg realistisch te denken dat het verbieden van een lidmaatschap wel objectiviteit garandeerd. Er zijn voldoende middelen om als burger je beklag te doen als je een ambtenaar of rechter van subjectiviteit verdenkt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Politieagenten en dokters bevinden zich niet in de trias politica, maar een rechter wel. Ik vind het hebben van een mening natuurlijk niet slecht, en ook niet voor een rechter, maar wel als die mening gebruikt wordt om de rechtspraak te veranderen in een andere macht.
Ik ben geen rechter maar een lid van de Hoge Raad doet er verstandig aan om elke manier van eventuele belangenverstrengeling te voorkomen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:04 schreef George-Butters het volgende:
Als jouw opvattingen nu precies overeenkomen met de opvatting van een politieke partij?
quote:Om te voorkomen dat de burgers van Nederland hun vrijheid verliezen en de overheid haar macht misbruikt, zijn drie belangrijke taken van de overheid gescheiden. Dat zijn de wetgevende, de uitvoerende en de rechtsprekende macht.
Ik vind het zelf redelijk merkwaardig zeker met bovenstaande tekst in het achterhoofd.quote:Rechters zijn onafhankelijk maar maken geen wetten
Rechters zijn onafhankelijk. Ze zijn voor het leven benoemd. Rechters kunnen niet worden afgezet of overgeplaatst en ze zijn geen verantwoording schuldig aan bijvoorbeeld de minister van Justitie of de politiek. Ze kunnen alleen door de Hoge Raad der Nederlanden worden ontslagen.
Nou, eigenlijk komt daar wel op neer, de rechter moet zich aanpassen aan de wetgever, niet andersom.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:00 schreef George-Butters het volgende:
[..]
De trias politica is bedoeld om tegengas te kunnen en mogen geven. Als je alleen pootjes mag geven en mooi mag zitten dan heb je in feite ook niet te maken met een trias politica.
De politie volgt de wetgevende macht om te beslissen wat goed en fout is. Je kunt inderdaad wel de vraag stellen of de uitvoerende macht (kabinet) zich te vaak bemoeid met de wetgevende macht, bijna alle wetsvoorstellen worden volgens mij door departementen voorbereid, in plaats van de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:00 schreef George-Butters het volgende:
De uitvoerende macht heeft toch ook een mening?? De politie gfeeft haarfijn aan wat wel goed is en wat niet loopt.
Voorlopig niet, het spijt me.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Klopt.
Hopelijk komt Johan met het verlossende antwoord.
Verbieden gaat mij te ver hoor, ik vind het niet wenselijk als ik bij de hoge raad berecht wordt, ik weet dat de rechter een bepaald partij aanhangt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind het een gelijkwaardige discussie als over ambtenaren met een hoofddoek, de vermeende subjectiviteit zit vooral in het hoofd van degene die er een probleem mee heeft. Bovendien is het niet erg realistisch te denken dat het verbieden van een lidmaatschap wel objectiviteit garandeerd. Er zijn voldoende middelen om als burger je beklag te doen als je een ambtenaar of rechter van subjectiviteit verdenkt.
In 1935 was er wel de verkiezingsoverwinning van de NSB, 8% van de stemmen bij de Statenverkiezing, in Nederland wellicht dat hij daarop doelt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Voorlopig niet, het spijt me.
Wat een tenenkrommende term.quote:'Aqua leisure host' nog niet geaccepteerd
De term 'aqua leisure host', de nieuwe vertaling voor 'badmeester', is nog niet overal helemaal geaccepteerd. Tot die conclusie komt badmeester Hans Vegter van zwembad Hoogkerk. Toen het Nationaal Platform Zwembaden (NPZ) een tijdje geleden besloot om de nieuwe term voor badmeester in te voeren, vond hij het maar niets en deed hij, wat in dat soort gevallen vaak het effectiefste is: hij trok via de media aan de bel. Dat dat effect gehad heeft, moge duidelijk zijn. Inmiddels noemen alle gasten in zwembad Hoogkerk hem proestend dus 'aqua leisure host', maar zonder lachen lukt het meestal niet.
Toen het NPZ tot de naamsverandering besloot, had het vooral voor ogen om meer jonge badmeesters te trekken voor de opleiding. De naam 'badmeester' vonden ze te oubollig; 'aqua leisure host' zou een modernere uitstraling hebben. Inmiddels heeft de telefooncentrale in Driebergen grote problemen om de storm van protest de baas te kunnen. "Ha ha, het NPZ belde me nog op met de vraag 'Hans, wat doe je ons aan?'," lacht Vegter. "De centrale in Driebergen is dagen platgebeld."
Of het NPZ bij de naamsverandering blijft, is nog niet duidelijk. Vegter: "We hebben gevraagd op een inhoudelijke reactie van het NPZ en een reactie op de publiciteit die er is geweest. Daar is nog geen respons op gekomen."
Of dat ie van makreel houdt en graag een rondje golft ? Je ziet denk ik zelf ook wel in dat een rechter in de ogen van iemand altijd wel ergens subjectief in zou kunnen zijn. We kunnen daarom enkel vertrouwen dat de rechter objectief zijn oordeel velt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Verbieden gaat mij te ver hoor, ik vind het niet wenselijk als ik bij de hoge raad berecht wordt, ik weet dat de rechter een bepaald partij aanhangt.
Gelukkig kon Hans Teeuwen in zijn show nog gewoon de term badmeester gebruikenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:17 schreef George-Butters het volgende:
het bekt niet lekker.
Die film gister, volgens mij heette ie Men of Honor, waarbij je zo'n omhooggevallen HRmanagement-regelschrijver zag zitten, met teksten als 'the new business of the navy this and that'quote:
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:20 schreef Yildiz het volgende:
Die film gister, volgens mij heette ie Men of Honor, waarbij je zo'n omhooggevallen HRmanagement-regelschrijver zag zitten, met teksten als 'the new business of the navy this and that'
En dan die reactie, the navy is no business
Maargoed, je had erbij moeten zijn, dit is net zoiets. Die term vervangen door iets anders, natúúrlijk moet dat engels zijn, en minimaal 500 manuren met zich meedragen om de naam door te voeren, om niet te spreken over de verwarringen in de toekomst.
Alles om de schijn hoog te houden.quote:Toen het NPZ tot de naamsverandering besloot, had het vooral voor ogen om meer jonge badmeesters te trekken voor de opleiding. De naam 'badmeester' vonden ze te oubollig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |