abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 mei 2006 @ 16:41:55 #201
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37605153
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:33 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat studeerde je ook alweer?
Hoe lang ben jij eigenlijk nog van plan om te studeren?
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37605463
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:41 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Hoe lang ben jij eigenlijk nog van plan om te studeren?
Ik denk dat ik volgend jaar klaar ben.
pi_37605569
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:53 schreef pberends het volgende:
Hilary Duff Deel 9
[..]

[afbeelding]
Zo jong en dan al zo snel afgetakeld dat wordt wat na haar 30ste.
pi_37605577
zon,bier en een laptop. proost.
pi_37605581
Hé ik denk volgend jaar ook klaar te zijn.
pi_37605606
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zo jong en dan al zo snel afgetakeld dat wordt wat na haar 30ste.
Zo ongeveer:

pi_37605636
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:59 schreef pberends het volgende:
Zo ongeveer:

[afbeelding]
Zou zomaar kunnen.

Levende barbiepoppen .
pi_37605714
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:59 schreef MrX1982 het volgende:
Hé ik denk volgend jaar ook klaar te zijn.
En dan het echte leven in. Non-stop post bezorgen!
pi_37605741
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:31 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ik vind er echt geen hol aan.

Geneuzel met cijfers.
Snap de lol ervan ook niet echt, je ziet ook overal van die computertjes hè...
pi_37605767
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:03 schreef Johan_de_With het volgende:
En dan het echte leven in. Non-stop post bezorgen!
Dan had ik al heel wat jaren geleden kunnen stoppen .
pi_37605800
Het NRC Handelsblad laat vandaag de rechters en advocaten-generaal van de strafkamer van de Hoge Raad, ons hoogste rechtscollege, aan het woord. Zij zeggen bezorgd te zijn over de ''verharding'' en ''verrechtsing'' van het strafklimaat in Nederland. Ze bekritiseren het gemak waarmee politici wetten uitvaardigen die de burgerlijke vrijheden beperken. Ook hekelen ze het onzuivere staatsrechtelijk besef waar de politiek geregeld blijk van geeft. Raadsheer G. Corstens: ''Ik vind dat wij als Hoge Raad vanuit onze verantwoordelijkheid voor de rechtstatelijkheid moeten durven zeggen: 'Jongens, jullie gaan te ver. Tot hier en niet verder'. Nederland zit nu midden in een repressieve golf zoals in de jaren 30 van de vorige eeuw.''

De Raadsheren noemen het ''bedenkelijk'' als rechters geen inzage krijgen in AIVD-materiaal. ''Een hellend vlak'' is volgens hen dat voorbereidingshandelingen voor een misdrijf strafbaar worden gesteld. ''De georganiseerde voorbereiding van een delict is al strafbaar. Daar komt nu het denken over een delict nog bij.''

Het uitgangspunt dat een rechter een verdachte bij twijfel vrij moet laten, wordt in de politiek steeds minder gedeeld, zo zeggen de raadsheren. Volgens advocaat-generaal W. Vellinga ondermijnt iemand als CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen het rechtssysteem als hij zegt ''dat het niet zo erg is wanneer we onschuldigen opsluiten om schuldigen te pakken.''

Links van het midden
Volgens N. Schipper, president van het Gerechtshof te Amsterdam en oud-raadsheer bij de Hoge Raad, staat de raad ''niet altijd met beide benen in de maatschappij.''

De Hoge Raad heeft volgens de krant een hoog PvdA-gehalte. Drie van de elf raadsheren zijn lid van die partij, en de rest stemt in meerderheid doorgaans op de sociaal-democraten. Ook de vijf advocaten-generaal, verbonden aan de strafkamer van de Hoge Raad, stemmen veelal 'links van het midden'.
pi_37605826
Wat ik niet begrijp van die Endstra; waarom moest die aanslag plaatsvinden in het Hells Angels-honk?
pi_37605904
quote:
Die gaat op de stoel van de rechter zitten”.
En zelf gaan ze op de stoel van de politiek zitten. Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
pi_37605931
Het naleven van grondrechten is toch hopelijk niet enkel een links thema ..
pi_37605938
Omdat Willem Holleeder daar (vaak) kwam?
pi_37605947
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:11 schreef gelly het volgende:
Het naleven van grondrechten is toch hopelijk niet enkel een links thema ..
Hitler was links.
pi_37605964
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:12 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat Willem Holleeder daar (vaak) kwam?
Ja, maar waarom ga je een bomaanslag plegen in je eigen honk? Om de verdenking af te wenden?
pi_37606040
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:12 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hitler was links.
Linkshandigheid werd er vroeger uit geslagen
pi_37606048
Ik vind het overigens merkwaardig dat de Hoge Raad spreekt over een "verrechtsing" van het strafklimaat.

Is een verrechtsing dat je niet eeuwig blijft vasthouden aan een naïef mensenbeeld?

Zo ja lijkt het me een positieve ontwikkeling.

Sluit meteen aan op het volgende:
quote:
Volgens N. Schipper, president van het Gerechtshof te Amsterdam en oud-raadsheer bij de Hoge Raad, staat de raad ''niet altijd met beide benen in de maatschappij.''
pi_37606077
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, maar waarom ga je een bomaanslag plegen in je eigen honk? Om de verdenking af te wenden?
Ach Endstra wist waarschijnlijk ook dat Cohen alleen maar thee was gaan drinken met Hell's Angels en dat ze dan een nieuw honk hadden gekregen .
pi_37606083
HET LEVEN IS MOOI

nu dalijk even laptop op het balkon trappen en pils pakken.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37606097
Sja, en ik maar denken dat mensenrechten er zijn gekomen door schade en schande. Het blijkt te berusten op naïviteit. Weer wat geleerd. Wat herdachten we 2 dagen geleden ook alweer ?
pi_37606104
Nee, eerder dit:

De Raadsheren noemen het ''bedenkelijk'' als rechters geen inzage krijgen in AIVD-materiaal. ''Een hellend vlak'' is volgens hen dat voorbereidingshandelingen voor een misdrijf strafbaar worden gesteld. ''De georganiseerde voorbereiding van een delict is al strafbaar. Daar komt nu het denken over een delict nog bij.''

Het uitgangspunt dat een rechter een verdachte bij twijfel vrij moet laten, wordt in de politiek steeds minder gedeeld, zo zeggen de raadsheren
pi_37606151
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:18 schreef gelly het volgende:
Sja, en ik maar denken dat mensenrechten er zijn gekomen door schade en schande. Het blijkt te berusten op naïviteit. Weer wat geleerd. Wat herdachten we 2 dagen geleden ook alweer ?
Als we iets hebben geleerd van de geschiedenis is dat mensen niet altijd het beste voor hebben met hun medemens.

Of hadden mensen als Goëring en consorten een nieuwe kans moeten krijgen?
Het zijn toch mensen iedereen doet weleens iets fout.
Dat is naïef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')