Ik denk dat ik volgend jaar klaar ben.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:41 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Hoe lang ben jij eigenlijk nog van plan om te studeren?
Zo ongeveer:quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo jong en dan al zo snel afgetakeld dat wordt wat na haar 30ste.
En dan het echte leven in. Non-stop post bezorgen!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:59 schreef MrX1982 het volgende:
Hé ik denk volgend jaar ook klaar te zijn.
Snap de lol ervan ook niet echt, je ziet ook overal van die computertjes hè...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:31 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik vind er echt geen hol aan.
Geneuzel met cijfers.
Dan had ik al heel wat jaren geleden kunnen stoppenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:03 schreef Johan_de_With het volgende:
En dan het echte leven in. Non-stop post bezorgen!
En zelf gaan ze op de stoel van de politiek zitten. Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.quote:Die gaat op de stoel van de rechter zitten”.
Hitler was links.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:11 schreef gelly het volgende:
Het naleven van grondrechten is toch hopelijk niet enkel een links thema ..
Ja, maar waarom ga je een bomaanslag plegen in je eigen honk? Om de verdenking af te wenden?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:12 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat Willem Holleeder daar (vaak) kwam?
quote:Volgens N. Schipper, president van het Gerechtshof te Amsterdam en oud-raadsheer bij de Hoge Raad, staat de raad ''niet altijd met beide benen in de maatschappij.''
Ach Endstra wist waarschijnlijk ook dat Cohen alleen maar thee was gaan drinken met Hell's Angels en dat ze dan een nieuw honk hadden gekregenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, maar waarom ga je een bomaanslag plegen in je eigen honk? Om de verdenking af te wenden?
Als we iets hebben geleerd van de geschiedenis is dat mensen niet altijd het beste voor hebben met hun medemens.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:18 schreef gelly het volgende:
Sja, en ik maar denken dat mensenrechten er zijn gekomen door schade en schande. Het blijkt te berusten op naïviteit. Weer wat geleerd. Wat herdachten we 2 dagen geleden ook alweer ?
Dat is natuurlijk iets anders.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als we iets hebben geleerd van de geschiedenis is dat mensen niet altijd het beste voor hebben met hun medemens.
Of hadden mensen als Goëring en consorten een nieuwe kans moeten krijgen?
Het zijn toch mensen iedereen doet weleens iets fout.
Dat is naïef.
Goerings schuld was bewezen, dat heeft niet veel te maken met mensen veroordelen op mager bewijs omdat er toch iemand moet hangen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als we iets hebben geleerd van de geschiedenis is dat mensen niet altijd het beste voor hebben met hun medemens.
Dat is naïef.
Is dat rechts?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:22 schreef gelly het volgende:
Ja, wat is daar mis mee ? Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt. Gelukkig maar. Lijkt het jou een goede zaak als we terug gaan naar de volksgerichten en weer ouderwets heksen gaan verbranden op grond van "vermoedens" ?
Dat staat er toch, een autoritaire en repressieve wetgever.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
Maar wat is dan precies een verrechtsing van het strafklimaat?
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
En zou een verlinksing wel goed zijn?
Een staatsapparaat zoals in de Sovjet-Unie of in de DDR?
Waarom staat links gelijk aan het communisme of een dictatuur ? Het heeft ook niks met links of rechts te maken, maar gewoon met een eerlijke rechtsgang. Dat dat als links wordt gezien snap ik niet.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
Rechters hebben ook het recht om tegengas te geven.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En zelf gaan ze op de stoel van de politiek zitten. Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Ik begrijp niet waarom een verrechtsing volgens de Hoge Raad dan als iets negatiefs wordt gezien. Ik dacht dat er in de Hoge Raad verstandige mensen zaten maar wat in het artikel naar voren komt slaat als een tang op een varken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:27 schreef gelly het volgende:
Waarom staat links gelijk aan het communisme of een dictatuur ? Het heeft ook niks met links of rechts te maken, maar gewoon met een eerlijke rechtsgang. Dat dat als links wordt gezien snap ik niet.
Jezus dit is toch geen discussie? Laten we het op feiten houden en niet meteen naar WO II verwijzen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is naïef.
Weeeeer een extreem voorbeeld. Probeer het een beetje reeel te houden...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ze ageren tegen de trend van "liever 10 onschuldigen vast dan 1 schuldige vrij". Dat zegt toch genoeg ? Het is niet een typisch rechtse opvatting maar het zijn enkel rechtse partijen die dat soort kreten slaken. Daarom verrechtsing van de rechtstaat gok ik.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze kunnen beter zeggen wat ze wél graag zien.
Maar dat kan net zo goed links zijn. Daarom begrijp ik de gekozen terminologie niet.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat staat er toch, een autoritaire en repressieve wetgever.
[..]Wat heeft dat ermee te maken?
Het is niet per se verkeerd, denk ik, maar het wekt ook weinig vertrouwen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:30 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind het trouwens vreemd dat die rechters blijkbaar lid zijn van een politieke partij. Trias politica iemand?
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:32 schreef George-Butters het volgende:
Jezus dit is toch geen discussie? Laten we het op feiten houden en niet meteen naar WO II verwijzen.
quote:Nederland zit nu midden in een repressieve golf zoals in de jaren 30 van de vorige eeuw.''
We hebben toch een rechtse coalitie die dit invoert?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat kan net zo goed links zijn. Daarom begrijp ik de gekozen terminologie niet.
Naast rechter ben je ook mens. Er wordt niet bij verteld wat de andere rechters stemmen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:30 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind het trouwens vreemd dat die rechters blijkbaar lid zijn van een politieke partij. Trias politica iemand?
Nah, wie moet je dan als rechter aanstellen ? Iemand heeft altijd wel ergens een mening over, niemand is objectief. Zolang de rechtspraak dat maar wel is zie ik geen probleem.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is niet per se verkeerd, denk ik, maar het wekt ook weinig vertrouwen.
Jij moet dat artikel echt beter lezen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom een verrechtsing volgens de Hoge Raad dan als iets negatiefs wordt gezien. Ik dacht dat er in de Hoge Raad verstandige mensen zaten maar wat in het artikel naar voren komt slaat als een tang op een varken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |