abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:42:51 #226
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37564001
5 mei.

Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:47:02 #227
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37564090
quote:

[quote]Op vrijdag 5 mei 2006 00:42 schreef Yildiz het volgende:
[afbeelding]
beschuldigt Rusland van chantage

Rusland gebruikt z'n olie en gas als chantagemiddel om buurlanden in het gareel te krijgen. Dat heeft
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:42 schreef Yildiz het volgende:
[afbeelding]
gezegd. Afgelopen winter draaide Moskou de gaskraan dicht omdat Oekraïne niet bereid was een veel hogere prijs te betalen. De gasruzie was voelbaar tot in West-Europa, waar landen als Duitsland en Italië voor een groot deel afhankelijk zijn van Russisch aardgas. Volgens
quote:
[afbeelding]
zal energiepolitiek door de VS zeker worden aangeroerd op de komende G8-top in Sint Petersburg.
quote:
[afbeelding]
sprak op een conferentie in Vilnius, de hoofdstad van Litouwen. Dat land trad twee jaar geleden toe tot de EU, met nog zes andere Oost-Europese staten die zich steeds minder richten op Moskou.
[/quote]
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4872649
  vrijdag 5 mei 2006 @ 00:51:56 #228
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37564181
Yep. Goede docu, alleen had ik hem al gezien.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:15:25 #229
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37564521
quote:
'Een moeilijkheid die me nog steeds dwarszit'

door Jordi Vermeulen

Hij verloor zijn moeder doordat hij als 21-jarige jongen actief was in het verzet. De inmiddels 82-jarige Bob Wolf stal tijdens de Tweede Wereldoorlog munitie van de Duitsers, bracht munitiedepots in kaart, legde mijnen onder spoorbruggen en vernietigde radioapparatuur van de bezetter.Een maand voor de bevrijding werd zijn moeder gearresteerd. Het 'Jagdkommando Steinbach', opgezet om de verzetsbewegingen in Brummen en 't Gooi te bestrijden, martelde haar dagenlang. Een dag voor de bevrijding zag Wolf haar terug: ,,Er was geen plekje op haar lichaam dat niet blauw was.''

Bob Wolf komt aan het begin van de oorlog via een groepje vrienden in zijn woonplaats Hilversum in contact met leden van het verzet. Ze vragen hem lid te worden van de honderdvijftig man tellende zogenaamde 'Verbindingsdienst'. Wolf weet nog goed hoe de leider van deze verzetsgroep is afgestapt op de Ortskommandant in Hilversum: ,,Onze leider overtuigde de Ortskommandant dat het nodig was snel een mobiele groep van jonge sterke kerels paraat te hebben. Die zouden de Duitsers kunnen helpen bij luchtaanvallen van de geallieerden, als alle verbindingen uitvielen. Prachtig vond de Ortskommandant dat. Met zijn goedkeuren hebben wij die dienst opgezet.''

In werkelijkheid dient de Verbindingsdienst ter assistentie van de geallieerden zodra zij Nederland zouden binnenvallen. Wolfs taak is het met zijn groep ,,de moffen de telefooncentrale in Hilversum uit schieten'', zodat de telefooncentrale in handen van het verzet komt.

,,Op de verjaardag van Hitler heeft onze Verbindingsdienst nog geparadeerd met Duitse troepen. We kregen allemaal een armband waardoor wij na acht uur 's avonds nog de straat op mochten. Ook ontvingen we een pasje met een stempel erop van de gemeente en banden voor de fietsen. Als er luchtaanvallen waren en de sirenes loeiden, konden wij de straat op en moesten we helpen. We kregen zelfs de beschikking over het stadion in Hilversum. Elke woensdag mochten we daar van de Duitsers hordenlopen en kogelstoten om in vorm te blijven! In het ons toebedeelde hoofdkwartier midden in Hilversum - door ons 'clubhuis' genoemd - kwamen we samen. Daar gingen we de kelders in en monteerden en demonteerden we in het donker door de Engelsen gedropte stenguns.''

Vrijen
Naast zijn activiteiten voor de als Verbindingsdienst verkapte verzetsgroep steelt Wolf - codenaam BEE - munitie uit het depot in het bosrijkegebied de Lage Vuurse, gelegen tussen Hilversum en Baarn. ,,We sprokkelden dan zogenaamd hout. De gestolen munitie stopten we onder het hout in de karretjes achter onze fiets.'' Tegen het einde van de oorlog gaan de Duitsers hun munitiedepots afschermen met mijnen. Wolf brengt voor de Inlichtingendienst van het verzet de locatie van de mijnen in kaart. ,,Met een vriendin ging ik naar het gebied toe om te kijken waar die mijnen lagen. We konden ze niet vinden. Totdat we op een klein toegangspaadje achterover gingen liggen. Ik voelde ik iets in mijn rug omvallen. Daar zat een gepeld stokje. Ik heb dat stokje eruit getrokken en eronder gekeken: daar zat een mijn.''

,,Gelukkig stond 'ie nog niet op scherp. Ik heb toen kaartjes gemaakt van waar die stokjes stonden. Ik had wel door dat het ging om die toegangspaadjes. Ze gingen natuurlijk geen terrein van twee bij drie kilometer vol mijnen stoppen. Zodra er moffen in de buurt waren, deden die vriendin en ik net alsof we aan het vrijen waren. De kaartjes die ik tekende verstopte ik dan in haar BH.''

,,Op een ochtend toen wij bij de Lage Vuursche bezig waren, viel drie man Feldgendarmerie ons huis binnen. Ik geloof dat het te maken had met fietsen stelen, of met het vernietigen en stelen van radioapparatuur. Dat was verraden. De Feldgendarmerie kwam huiszoeking doen. Mijn broer was thuis maar wist te ontkomen. Bang als hij was dat ik nietsvermoedend naar huis zou komen trachtte hij mij te vinden. Gelukkig bracht ik die dag eerst mijn vriendin naar haar huis. Daar wachtte mijn broer me op. Op het moment dat de Duitsers ons huis doorzochten, belde een koerierster van het verzet aan met een kaart in haar hand. Dat was een kopie van een door mij gemaakte kaart, in het Engels opgesteld. De Duitsers zagen die kaart en dachten eindelijk een van de centra van de ondergrondse inlichtingendienst te pakken te hebben.''

,,Mijn moeder en de koerierster zijn opgepakt en vastgezet in het Raadhuis in Hilversum, toentertijd een SS-vesting. Het verzet was in rep en roer over de arrestatie van de koerierster, die veel adressen van het verzet kende. Ze hebben de koerierster toen tijdens het luchten losgeschoten.''

Gebrandmerkt
Wolfs' moeder, Mies Bosch-Wolf, wordt spoedig vrijgelaten. Door haar te volgen hopen de Duitsers haar zoons in handen te krijgen. Uiteindelijk wordt ze toch weer opgepakt, nu door het commando-Steinbach onder leiding van de Nederlandse SS-er Andries Pieters, alias Steinbach. Steinbachs commando jaagt in Brummen en later in Loosdrecht op hardvochtige wijze op verzetslieden. Ze zetten Wolfs moeder en een aantal andere gevangenen vast in landhuis het Witte Huis in Loosdrecht. Een krantenartikel doet in 1949 verslag van de rechtszaak tegen de leden van het commando. ,,De gevangenen werden met gummiknuppels, zwepen, revolverkolven en ploertendoders op het blote lichaam geslagen, maar de beulen hebben hen ook met sigaretten en gloeiende poken gebrandmerkt. Met kaarsvlammen roosterden zij handpalmen en voetzolen. Ze hebben lichaamsdelen van hun slachtoffers met stokken omgedraaid; zij hebben hen aan zolderbalken opgehangen met het hoofd omlaag en tot bloedens toe geslagen; zij hebben een der gevangenen spijkers tussen de nagels geslagen. En dit alles opdat die gevangenen verklaringen zouden afleggen (over het verzet, red).''

Wolf herinnert zich de poging van de ondergrondse om de gevangenen te bevrijden. ,,Er zou een honderdtal flessen jenever met slaapmiddel erin verborgen worden in het huisje van mijn oom, vlakbij het Witte Huis. Een mevrouw die Duits sprak zou de Duitsers in het Witte Huis op de partij jenever opmerkzaam maken. Zodra Pieters' commando stomdronken in slaap zou vallen zou een aanval plaatsvinden. Uiteindelijk werd dat plan afgeblazen.''

,,Ik was natuurlijk enorm gefrustreerd. Maar ik had strenge instructies van de ondergrondse om op mijn onderduikplek te blijven zitten en me niet te laten zien. Want de SS had mijn gegevens en foto's uit mijn ouderlijk huis meegenomen en zochten me overal.''

,,Onder de ruimtes waar de gevangenen vast zitten heeft Pieters' commando dynamiet geplaatst met een lijntje naar de slaapkamer van de commandant. Die kon de gevangenen de lucht in laten vliegen zodra de Amerikanen en de Engelsen zouden komen. De gevangenen zouden dan niet meer kunnen vertellen wat er allemaal gebeurd was. Wolf: ,,God zij gedankt dat er dus geen aanval is geweest op het Witte Huis.''

,,De leiding van de ondergrondse ontving een week voor de capitulatie de Ortskommandant van Hilversum op ons hoofdkwartier. De baas wist dat ook bij de Wehrmacht het besef doordrong dat de oorlog min of meer verloren was. Temidden van kerels van het verzet met stenguns zei onze baas: 'Het moet afgelopen zijn daar in Loosdrecht. Het kan helemaal niet, vooral niet in de huidige omstandigheden. De Wehrmacht zal door ons niet aangevallen worden, als ze zich behoorlijk gedraagt, maar dan moet u in uw plaats de gevangenen bevrijden'.''

Volgens Wolf is dat de reden dat Pieters op 3 mei 1945 door de Wehrmacht, wordt gearresteerd. Maar er zijn ook aanwijzingen dat de behandeling van de gevangenen zelfs de Duitsers te gortig werd en dat Pieters bevelen van hogerhand heeft genegeerd.

Schuld
Een dag voor de capitulatie ziet Wolf zijn moeder terug. Een dag die hij zich scherp herinnert: ,,Het was afschuwelijk; Mijn moeder heeft weken vastgezeten in een kelder die half onder water stond. Er zijn vreselijke dingen gebeurd. Ze was echt tot aan haar tenen blauwgeslagen. Er was geen plekje op haar lichaam dat niet blauw was. Hoe dat gebeurd is weet ik niet. Je leefde in een tijd dat je daar niet over sprak. Ik heb altijd willen vragen of ze haar hebben verkracht. Maar nee, dat vroeg je niet. Je wilde dat feit niet naar boven halen.''

Op 16 januari 1946 overlijdt Wolfs moeder aan haar verwondingen. ,,Het is mijn schuld dat ze is overleden, zonder mijn verzetswerk was ze niet gearresteerd. Het is een moeilijkheid die nog steeds bij me dwars zit.''

Zou hij opnieuw in het verzet gaan als er nu een oorlog zou uitbreken? Na een lange stilte volgt Wolfs antwoord: ,,Ja. Ik vrees van wel.''

Bij de totstandkoming van dit artikel is gebruik gemaakt van research voor de aflevering 'Doodstraf' van het televisieprogramma Andere Tijden (NPS/VPRO). De aflevering kunt u terugzien op http://geschiedenis.vpro.nl
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=72050
  vrijdag 5 mei 2006 @ 01:19:36 #230
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37564583
over de late uitzending van de docu over Speer had de EO het volgende te zeggen
quote:
REDACTIE, 2 mei 2006 10:12 uur:
Beste sitebezoekers, Wij begrijpen uw ongenoegen, maar kunnen u helaas niet tegemoet komen, want: Wij bepalen niet hoe laat onze programma's worden uitgezonden; dat wordt bepaald door de Netco�rdinator bij de Publieke Omroep. Wij hebben voor deze serie niet de rechten om hem online te plaatsen. U kunt de serie wel bestellen via www.eo.nl/shop. Onze excuses voor het ongemak. De redactie.
EO

afwachten dan maar of de BBC of Canvas het ook gaat uitzenden
  vrijdag 5 mei 2006 @ 06:09:46 #231
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:30:54 #232
89730 Drugshond
pi_37567177
Ik ben nu al fan .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:36:35 #234
89730 Drugshond
pi_37567358
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:31 schreef du_ke het volgende:
Muttie doet rechten is ook niet veel meer dan een cursus.
pi_37567389
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:36 schreef Drugshond het volgende:
Smack my Apache Up
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:51:10 #237
43653 sigme
Veraan
pi_37567391
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goeiemorgen Mutant
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37567401
Goeiemorgen drolletje!
pi_37567406
quote:

[..]

We waren maar aan het pesten hoor

Tis net een NTI Hogeschooldingetje
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37567413
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

haha mooi gedaan man.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:54:08 #241
89730 Drugshond
pi_37567430
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

We waren maar aan het pesten hoor

Tis net een NTI Hogeschooldingetje
  vrijdag 5 mei 2006 @ 08:58:40 #243
89730 Drugshond
pi_37567549
Dalijk lunchen
pi_37567564
lunchen?
pi_37567565
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:58 schreef Drugshond het volgende:
Geen ruzie maken... het is 5 mei...
Maar maar ik wou net gaan zeggen dat de polen veel meer betekend hadden dan de Marokkaantjes in de oorlog
pi_37567569
Ik ga zo werken .
pi_37567570
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:02 schreef Mutant01 het volgende:
lunchen?
Ja, hapje en een roseetje in de zon op een terrasje
pi_37567598
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:03 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ga zo werken .
Ik moet pas om 12 uur beginnen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:07:50 #250
89730 Drugshond
pi_37567620
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ja, hapje en een roseetje in de zon op een terrasje
Beter nu dan straks.... er is onweer opkomst.
- O ja voor een rosee is het nooit te vroeg..-
pi_37567654
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:07 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Beter nu dan straks.... er is onweer opkomst.
- O ja voor een rosee is het nooit te vroeg..-
Voor Rotterdam staat dat pas in de namiddag op het menu, het onweer dus.

Voor rosé is het idd nooit te vroeg met dit weer
pi_37567659
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:06 schreef Mutant01 het volgende:
Ik moet pas om 12 uur beginnen
Dat zijn de betere tijden maar nu is het nog koel buiten. Dat is gunstiger voor mijn werk.
pi_37567671
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zijn de betere tijden maar nu is het nog koel buiten. Dat is gunstiger voor mijn werk.
Wat doe je dan voor werk?
pi_37567701
quote:
Video Shows al-Zarqawi Fumbling With Rifle

BAGHDAD, Iraq - Abu Musab al-Zarqawi is shown wearing American tennis shoes and unable to operate his automatic rifle in video released by the U.S. military as part of a propaganda war aimed at undercutting the image of the terror leader.
pi_37567760
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:12 schreef Mutant01 het volgende:
Wat doe je dan voor werk?
Gleuven vullen. Postbode dus .

Nu ben ik weg .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:19:18 #256
89730 Drugshond
pi_37567971
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:19 schreef Drugshond het volgende:
De aap en de tijger
, die is echt brutaal.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:50:02 #259
89730 Drugshond
  vrijdag 5 mei 2006 @ 10:44:32 #260
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37569622
The Microsoft malaise - Commentary: Eight signs that the software giant is dead in the water

vast onderdeel van een nieuwe reclamecampagne van Microsoft als antwoord op die van Apple: alles van Microsoft zo slecht voorstellen dat straks in realiteit het alleen maar mee kan vallen en iedereen als een blok voor Microsoft valt zoals men dat voor Apple doet tegenwoordig
pi_37569890
Ach, het zal wel. Ik zie eigenlijk ook geen reden om over te stappen op Vista (en al helemaal geen Beta), XP werkt prima .
pi_37569975
Is Castro nu een salon-communist?

Beatrix in top 10 rijkste staatshoofden

Communisme werkt tenminste voor 1 iemand positief.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:02:09 #263
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37570088
dat moet per ongeluk zijn gegaan zeker
pi_37570090
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:57 schreef Chewie het volgende:
Is Castro nu een salon-communist?

Beatrix in top 10 rijkste staatshoofden

Communisme werkt tenminste voor 1 iemand positief.
Je vergeet de 9 andere namen in die lijst.
pi_37570219
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:44 schreef zakjapannertje het volgende:
The Microsoft malaise - Commentary: Eight signs that the software giant is dead in the water

vast onderdeel van een nieuwe reclamecampagne van Microsoft als antwoord op die van Apple: alles van Microsoft zo slecht voorstellen dat straks in realiteit het alleen maar mee kan vallen en iedereen als een blok voor Microsoft valt zoals men dat voor Apple doet tegenwoordig
Microsoft will lose to Google

en:

The IT industry is shifting away from Microsoft
pi_37570251
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Je vergeet de 9 andere namen in die lijst.
Hoezo? De rest predikt namelijk niet voor gemeenschappelijk bezit van productiemiddelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2006 11:52:19 ]
pi_37570337
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoezo? De rest predikt namelijk voor gemeenschappelijk bezit van productiemiddelen.
En steekt daarbij een paar miljoen/miljard in hun eigen zak. Ik denk dat je het mis hebt als je denkt dat alleen communisme voor graaierij zorgt.

Ik vind het ironischer dat deze erbij zit: Teodoro Obiang Nguema Mbasogo, president van Equatoriaal-Guinea: $ 600 miljoen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:13:45 #269
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37570407
Equatorial-Guinea, famous for their opulent cholera-epidemics
pi_37570452
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:13 schreef zakjapannertje het volgende:
Equatorial-Guinea, famous for their opulent cholera-epidemics
quote:
Despite the country's economic windfall from oil production resulting in a massive increase in government revenue in recent years, there have been few improvements in the population's living standards
pi_37570455
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:11 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En steekt daarbij een paar miljoen/miljard in hun eigen zak. Ik denk dat je het mis hebt als je denkt dat alleen communisme voor graaierij zorgt.
Je mist het punt. Het gaat niet om het "graaien" maar om welke ideologie je predikt. De overige 9 verkondigen namelijk niet dat alles eerlijk gedeeld dient te worden en hebben dus ook niks tegen persoonlijk bezit. Castro wel wat hem gezien zijn vermogen nogal hypocriet maakt, van mij mag hij maar het strookt nogal met zijn ideologie.
quote:
Ik vind het ironischer dat deze erbij zit: Teodoro Obiang Nguema Mbasogo, president van Equatoriaal-Guinea: $ 600 miljoen
Dat is ook vrij ironisch maar nogmaals deze man is niet tegen persoonlijk bezit blijkbaar, dat "wij" zo stom zijn om daar ontwikkelingsgeld heen te brengen is wat anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2006 11:15:56 ]
pi_37570613
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je mist het punt. Het gaat niet om het "graaien" maar om welke ideologie je predikt. De overige 9 verkondigen namelijk niet dat alles eerlijk gedeeld dient te worden en hebben dus ook niks tegen persoonlijk bezit. Castro wel wat hem gezien zijn vermogen nogal hypocriet maakt, van mij mag hij maar het strookt nogal met zijn ideologie.
Ik vind het in Nederland ook nogal hypocriet om overal democratie te roepen waar het maar kan, terwijl er een ongekozen staatshoofd zit met een fortuin op de bankrekening....
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:15 schreef Chewie het volgende:
Dat is ook vrij ironisch maar nogmaals deze man is niet tegen persoonlijk bezit blijkbaar, dat "wij" zo stom zijn om daar ontwikkelingsgeld heen te brengen is wat anders.
Weet jij hoeveel ontwikkelingsgeld daar naartoe en naar wie gedistribueerd wordt?
pi_37570718
quote:

[..]

Het is toch gewoon een beroepsopleiding? Je krijgt er alleen een andere titel bij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:30:26 #275
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37570877
quote:
Kort binnenlands nieuws

Douanebeambten hebben, waarschijnlijk per ongeluk, met terreinwagens zeldzame planten vernield in het natuurgebied De Hors op Texel. Het gebied is deels ook militair oefenterrein. Staatsbosbeheer heeft daarover geklaagd bij defensie.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C66F83B973E259.html

kunnen ze dan helemaal niets?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:34:32 #276
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37571004
het schijnt dat er iets te doen is in de stad

Optredens met o.a. Lange Baas en Frans B enzo
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37571039
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:34 schreef Tafkahs het volgende:
het schijnt dat er iets te doen is in de stad

Optredens met o.a. Lange Baas en Frans B enzo
61 Jaar bevrijding, en wat krijg je Lange Baas, Di-erect en Ali B. .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:36:36 #278
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37571067
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:35 schreef Autodidact het volgende:

[..]

61 Jaar bevrijding, en wat krijg je Lange Baas, Di-erect en Ali B. .
als hij
quote:
nou voor z'n vrijheid ging zingen..
pi_37571105
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:21 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik vind het in Nederland ook nogal hypocriet om overal democratie te roepen waar het maar kan, terwijl er een ongekozen staatshoofd zit met een fortuin op de bankrekening....
Je snapt het punt nog steeds niet volgens mij. Nu even simpel, Castro is communist, communisme = gemeenschappelijk bezit van productiemiddelen, Castro heeft 900 miljoen, zijn onderdanen hebben niks.

Wat klopt er niet?

Dat Nederland nu wel of niet hypocriet zou zijn is in deze totaal niet interessant.
[..]
quote:
Weet jij hoeveel ontwikkelingsgeld daar naartoe en naar wie gedistribueerd wordt?
Zou dat te achterhalen zijn? Het is namelijk nog niet eens zo heel lang zo dat er door ontwikkelingshulp verstrekkers echt wordt gekeken hoe het geld besteed wordt.
pi_37571274
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je snapt het punt nog steeds niet volgens mij. Nu even simpel, Castro is communist, communisme = gemeenschappelijk bezit van productiemiddelen, Castro heeft 900 miljoen, zijn onderdanen hebben niks.

Wat klopt er niet?

Dat Nederland nu wel of niet hypocriet zou zijn is in deze totaal niet interessant.
Ik snap je punt wel degelijk, en ik hoop dat je snapt dat Nederland in deze wel degelijk interessant is, want ons ongekozen staatshoofd met een fortuin in de bankrekening staat niet voor democratie: hypocriet.
quote:
Zou dat te achterhalen zijn? Het is namelijk nog niet eens zo heel lang zo dat er door ontwikkelingshulp verstrekkers echt wordt gekeken hoe het geld besteed wordt.
Ontwikkelingshulp wordt op projectbasis verstrekt en wordt altijd gedeclareerd, niet op basis van armoede in een land of zo. Overigens, zie de beschrijving bij de tweede link in deze search: http://www.google.com/search?hl=nl&q=ontwikkelingshulp+equatoriaal&btnG=Google+zoeken&lr=
quote:
Ontwikkelingshulp NL: Geen.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:44:51 #281
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37571329
quote:
I signed.
pi_37571342
Chileens Roseetje, Chewie?
pi_37571358
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:08 schreef Chewie het volgende:

Hoezo? De rest predikt namelijk voor gemeenschappelijk bezit van productiemiddelen.

Deze lijst?
De volledige top 10:

Abdullah Bin Abdulaziz, koning van Saudi-Arabië: $ 21 miljard
Haji Hassanal Bolkiah, sultan van Brunei: $ 20 miljard
Sjeik Khalifa bin Zayed Al Nahyan, president van de Verenigde Arabische Emiraten: $ 19 miljard
Sjeik Mohammed bin Rashid Al Maktoum, heerser van Dubai: $ 14 miljard
Hans Adam II, prins van Liechtenstein: $ 4 miljard
Albert II, prins van Monaco: $ 1 miljard
Fidel Castro, president van Cuba: $ 900 miljoen
Teodoro Obiang Nguema Mbasogo, president van Equatoriaal-Guinea: $ 600 miljoen
Elizabeth II, koningin van Groot-Brittannië: $ 500 miljoen
Beatrix Wilhelmina Armgard, onze koningin dus: $ 270 miljoen
Frontpage

Je kletst onzin
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:49:08 #284
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37571482
quote:

[..]

Wat klopt er niet?

[..]
[..]

Dat rijtje begreep ik eigenlijk ook niet zo goed, het ging om een lijstje van monarchen en Castro werd daar nog even aan toegevoegd
pi_37571491
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

I signed.
Ik loop een paar mensen naast je, boze neger in witte kleding: Autodidact
pi_37571506
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Deze lijst?
://frontpage.fok.nl/nieuws/64488]Frontpage[/url]

Je kletst onzin
Hoezo?

Ah ik zie het al was het woordje "niet" vergeten

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2006 11:51:39 ]
pi_37571530
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:49 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Dat rijtje begreep ik eigenlijk ook niet zo goed, het ging om een lijstje van monarchen en Castro werd daar nog even aan toegevoegd
Nee het gaat om een lijstje met staatshoofden, wat monarchen kunnen zijn maar ook dictators dus.
pi_37571589
Ach het zijn schattingen, Fidel zelf zal zonder twijfel beweren dat alles aan het volk behoort .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:54:07 #289
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37571619
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee het gaat om een lijstje met staatshoofden, wat monarchen kunnen zijn maar ook dictators dus.
ok
pi_37571699
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Deze lijst?
De volledige top 10:

Abdullah Bin Abdulaziz, koning van Saudi-Arabië: $ 21 miljard
Haji Hassanal Bolkiah, sultan van Brunei: $ 20 miljard
Sjeik Khalifa bin Zayed Al Nahyan, president van de Verenigde Arabische Emiraten: $ 19 miljard
Sjeik Mohammed bin Rashid Al Maktoum, heerser van Dubai: $ 14 miljard
Hans Adam II, prins van Liechtenstein: $ 4 miljard
Albert II, prins van Monaco: $ 1 miljard
Fidel Castro, president van Cuba: $ 900 miljoen
Teodoro Obiang Nguema Mbasogo, president van Equatoriaal-Guinea: $ 600 miljoen
Elizabeth II, koningin van Groot-Brittannië: $ 500 miljoen
Beatrix Wilhelmina Armgard, onze koningin dus: $ 270 miljoen
Frontpage

Je kletst onzin
Wel grappig dat juist ook veel arme landen zulke superrijke staatshoofden hebben. Die Fidel toch, wat een salonsocialist.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:58:47 #292
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37571756
Godver, ik ben dat sharewarepgroggie kwijt waarmee ik muziek als mp3 kon opnemen vanuit mijn PC. Damn.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:00:10 #293
89730 Drugshond
pi_37571800
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:58 schreef Yildiz het volgende:
Godver, ik ben dat sharewarepgroggie kwijt waarmee ik muziek als mp3 kon opnemen vanuit mijn PC. Damn.
DBPowerAmp ?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:00:29 #294
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37571810
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:58 schreef Yildiz het volgende:
Total!Recorder?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:00:37 #295
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37571814
quote:
Staat er bij 1 van die puppeke's:
quote:
Alle allochtonen het land uit! - superjood
pi_37571864
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Staat er bij 1 van die puppeke's:
[..]
Krijg je als je op Fok! post hè...maar ik zie er al een aantal Fok!ers tussen .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:02:42 #297
89730 Drugshond
pi_37571874
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:00 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Total!Recorder?
Is dat een freebee ?!, anders zou ik zeggen River Past Converter Pro (en nee die is ook niet gratis).
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:02:53 #298
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37571882
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:00 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Total!Recorder?
Die had ik inderdaad. Maar ik ga die van Drugshond eens proberen.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:03:15 #299
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37571895
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Is dat een freebee ?!, anders zou ik zeggen River Past Converter Pro (en nee die is ook niet gratis).
't is toch shareware
pi_37571927
't Is dat je geen warez-link mag plaatsen hè . Tip: Mininova.org
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')