En een opmerkelijk feit uit het vorige deel:quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:34 schreef YPPY het volgende:
Weet je 't al Lucille?
quote:
Nu dezelfde kleurquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:00 schreef Jaguarized het volgende:
Dat is dan wel weer oranje.
Ik heb nog - om consequent te zijn met het vorige topic - de naam 'HTL #78 - Groetsels' overwogen.quote:
De Belgische koningin is pas op 11 september jarig, dus wat ga je morgen doen?quote:Ik vier Koninginnedag trouwens in Antwerpen.
Veel plezier daarquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Niks de koninginnedag vieren. Ik zit nu te ver oostelijk daarvoor
Vandaag aangekomen in Moskou, vanavond weer verder naar het zonnige zuiden.
Werken op een vrijmarkt? Speel je daar politie-agent of leid je de loterij in goede banen?quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:04 schreef YPPY het volgende:
de hele dag werken op een vrijmarkt
Tja. Dat was natuurlijk veel beter geweest.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:51 schreef DutchTrain het volgende:
Ik heb nog - om consequent te zijn met het vorige topic - de naam 'HTL #78 - Groetsels' overwogen.
Naar de Zoo. Hopelijk een beetje fatsoenlijk weer daar.quote:De Belgische koningin is pas op 11 september jarig, dus wat ga je morgen doen?
quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:57 schreef k_man het volgende:
Naar de Zoo. Hopelijk een beetje fatsoenlijk weer daar.
Mail me (zie profiel) maar even het adres waar het heen kan. Ik vond het veel te koud om naar Utrecht te gaanquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:04 schreef Hik het volgende:
Wat leuk, flipsen!![]()
Ik sta morgen in Utrecht. Waarschijnlijk ergens in de buurt van het sluisje op de Bemuurde weerd (hopen dat een vriendin een plekkie heeft gekaapt).
Maar sturen mag natuurlijk ook.
Interessant. Wel wat toegeschreven op de doorsnee Amerikaanse toerist in plaats van op de echte budgetreiziger. De suggestions van anderen zijn stukken beter dan het verhaal zelf.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:39 schreef Fogel het volgende:
Voor de low-budget reizigers onder ons is de guide van The New York Times "Affordable Europe" misschien wel handig... Ze hebben een aantal Europse steden onder de loep genomen en komen met tips hoe je zo goedkoop mogelijk een bezoek kan brengen.
Ik bedoelde meer de Japanse/Australische/Amerikaanse backpackers die hier in Europa de treinen overbevolken en zeuren dat het allemaal zo duur is in Europa. In hun reisliteratuur (LP, Rough Guide) staat pas sinds kort de alternatieven voor trein en bus en vaal nog erg beperkt ook.quote:Op zondag 30 april 2006 09:06 schreef Fogel het volgende:
Ach, om met low-cost airlines te vliegen moet je begrijpen hoe je dingen boekt enzo. De meeste amerikaanse toeristen die ik tegen ben gekomen in verschillende steden in Europa zagen er zo goed als allemaal uit alsof ze niet eens zonder 'de mevrouw met de rode paraplu' naar de WC konden, laat staan zelf een reis boeken of plannen.
quote:Was er niet een boek of film genaamd "It is Tuesday so this must be Belgium" of iets in die strekking? Een land of continent bekijken doe je zoals je eigen volk is: oppervlakkig.
Dat weet jij beter dan ik, schijnheil.quote:Op zondag 30 april 2006 09:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waar was je tussen 24 en 30 april?
quote:FRANKFURT - Het Duitse reisconcern TUI plant een monsterovername op de low cost markt, zo melden bronnen rond het bedrijf. Er zouden gesprekken gaande zijn met onder meer Air Berlin, dba en Condor over een mogelijke fusie met HapagFly, de Duitse prijsvechter van TUI. Indien de plannen doorgaan wordt een prijsvechter gevormd die qua omvang niet onderdoet voor Europa’s twee grootste spelers, easyJet en Ryanair.
TUI is vooral actief in vakantievluchten. Zo is het onder meer eigenaar van het Nederlandse ArkeFly, het Britse ThomsonFly en het Franse Corsair.
Dat was van 17-24 aprilquote:Op zondag 30 april 2006 09:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat weet jij beter dan ik, schijnheil.
Niet dus, want ik was gebanned. Ben gisteren pas unbanned, nadat ik 'n mail had gestuurd. Beetje raar inderdaad.quote:Op zondag 30 april 2006 09:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat was van 17-24 april![]()
Vorige week was je hier gewoon welkom
Gaat het nou alweer slecht met TUI... dit nieuwsbericht brengen ze elk drie maanden in de pers en dan blijken ze achteraf weer één of kleine noodlijdende maatschappij overgenomen te hebben.quote:Op zondag 30 april 2006 09:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
over TUI
Charter is al aardig lowcost volgens mij. Combinatie zie ik ook niet zo zitten, charter moet je gewoon charter laten zijn en 'n heel pakket aanbieden. Mensen die zelf alles willen regelen kiezen doorgaans toch niet voor bestemmingen als Bodrum, Salou of Sharm-el-Sheikh.quote:Op zondag 30 april 2006 09:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gaat het nou alweer slecht met TUI... dit nieuwsbericht brengen ze elk drie maanden in de pers en dan blijken ze achteraf weer één of kleine noodlijdende maatschappij overgenomen te hebben.
Sowieso zie ik de koppeling van een charter met low-cost vliegen niet zitten. Daarvoor verschillen de opzet en de bestemmingen te veel.
Ze waren je dus blijkbaar vergetenquote:Op zondag 30 april 2006 09:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Niet dus, want ik was gebanned. Ben gisteren pas unbanned, nadat ik 'n mail had gestuurd. Beetje raar inderdaad.
Dat gebeurt wel vaker. Is er dan geen meldingssysteem?quote:Op zondag 30 april 2006 10:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ze waren je dus blijkbaar vergeten![]()
Misschien dat je nog een weekje extra FOK!tegoed kan krijgen.
Of een waardebon voor onbeperkt baggeren tussen 0.00 en 6.00![]()
Hier solliciterenquote:Op zondag 30 april 2006 10:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een paar uur baggeren in de nachtelijke uren zou niet verkeerd zijn.
quote:Grossglockner
Lake Margaritze (2000 m) is located at the end of the Glacier on the highest peak in the Austrian Alps the GrossGlockner. The meltwater of the glacier gives sedimentation that causes 2 problems. Primary the lake fills up with sediment and secondly the sand and gravel eventually damages the turbines. Dutch Dredging developed the ‘GrossGlockner’ a stationary dredger that is fully dismountable. Made up of 16 pontoons, the Grossglockner is efficient in dredging sediments at great depths.
Das beter dan mods die een verkeerd reisadvies geven.quote:
Onder voorbehoud van spel- en drukfouten.quote:Op zondag 30 april 2006 13:24 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Das beter dan mods die een verkeerd reisadvies geven.![]()
Ik zou gaan klagen in FBquote:Op zondag 30 april 2006 13:24 schreef Jaguarized het volgende:
Das beter dan mods die een verkeerd reisadvies geven.![]()
848068 is het FB topic van TRVquote:Op zondag 30 april 2006 14:02 schreef Jaguarized het volgende:
Incompetentie DutchTrain op TRV
Bij deze.![]()
Daar is het verschil slechts 10 dollar.quote:Op zondag 30 april 2006 14:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik bedoelde Feedback
En waar mag ik nou klagen over users die verkeerd advies geven
Maar dat is wel een verschil dat het ruim 7x zo duur maaktquote:Op zondag 30 april 2006 14:22 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Daar is het verschil slechts 10 dollar.Niet 140 euro.
![]()
![]()
quote:Op zondag 30 april 2006 14:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maar dat is wel een verschil dat het ruim 7x zo duur maakt![]()
12 / 2 = 6 keer.quote:Thee fare for a subway or local bus ride is $2.
Ja doe de deur eens dicht, het tochtquote:Op zondag 30 april 2006 19:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er is 'n behoorlijk wandelgangencircuit hier.
Dit kan ik als een 'ja' beschouwen?quote:Op zondag 30 april 2006 19:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik weet het nog niet eerlijk gezegd. Wenen wil ik sowieso heen, Spanje eigenlijk ook wel, misschien dat Parijs er dan ook nog wel van komt. Al vind ik Parijs eerlijk gezegd zum kotzen.quote:
Daar zal K_man vast heel veel zin in hebben.quote:
Volgens mij is k_mans Oslo plan nog erg wild en ondoordachtquote:Op zondag 30 april 2006 20:56 schreef Fogel het volgende:
Nee, k_man zit op datum X in de niet boeiende stad Oslo ipv de niet boeiende stad Parijs.. ofzo![]()
Hij is al een tijdje niet meer in het Oslo topic geweest (niet gereageerd in ieder geval), dus misschien is hij nu grondig informatie aan het inzamelen. Op zich jammer, want dan kan hij zich niet meer aan Experimenteel toerisme in Oslo wagen om zo zijn topic weer leven in te blazen...quote:Op zondag 30 april 2006 21:04 schreef Douwe het volgende:
[..]
Volgens mij is k_mans Oslo plan nog erg wild en ondoordacht
Voor mij past Oslo nog in de categorie hoofdsteden verzamel-toerisme...quote:Op zondag 30 april 2006 21:21 schreef Fogel het volgende:
Hij is al een tijdje niet meer in het Oslo topic geweest (niet gereageerd in ieder geval), dus misschien is hij nu grondig informatie aan het inzamelen. Op zich jammer, want dan kan hij zich niet meer aan Experimenteel toerisme in Oslo wagen om zo zijn topic weer leven in te blazen...
En hoe was het vandaag in de dierentuin ?quote:Op zondag 30 april 2006 21:25 schreef k_man het volgende:
Oslo wordt het niet. Het wordt eerst Wenen, een weekje later Basel.
Er gaat wat rond.quote:Op zondag 30 april 2006 19:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sterkte en veel plezier in Libanonquote:Op maandag 1 mei 2006 00:02 schreef Hik het volgende:
So... ik heb ook een beetje een anders-dan-gepland weekend gehad.
Als je dan voor vieren nog even je adres aan me mailt heb je bij terugkomst 3 Hecho's te lezenquote:Op maandag 1 mei 2006 13:59 schreef Hik het volgende:
Vannacht staat hier om vier uur een taxi voor de deur!
Staat in m'n profielquote:
Beschaafd geschaafd?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:59 schreef Hik het volgende:
Ik heb daarnet een grote pleister van mijn been gehaald waar de hechtpleisters ónder zitten. Het ziet er allemaal vrij beschaafd uit, hoewel wat bloederig enzo.
Elke reis begint met een goede voorbereidingquote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Een logistieke puzzel dus, waar ik nog niet helemaal uit ben.
Deventer is gewoon een leuke stad ten oosten van de oostelijke randstad, in het het midden van de wereldquote:
Die bewuste gids in ieder geval niet. Ben elke kaartenwinkel in Amsterdam af geweest, maar nee. Eind april is de nieuwe editie pas uitgekomen en daar moest ik op wachten. Nu kom ik er dus achter dat de betaling de nodige problemen oplevert. Inmiddels heb ik al wat vrienden uit Zweden ingeschakeld.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:18 schreef Fogel het volgende:
Is die fietskaart niet in Nederland te verkrijgen dan?
Vanuit het noorden van Zweden (Gälivare of Kiruna) zou ik eventueel nog wel een vliegtuig kunnen pakken. Maar ik ga liever met de trein.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:34 schreef DutchTrain het volgende:
Elke reis begint met een goede voorbereiding
Misschien is vliegen met de fiets nog een optie... afhankelijk van waar ja naar toe gaat
En anders zo:
[afbeelding]
Daar kom je de trein ook wel mee in
Tis toch wat he.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En daar durf je hier zomaar voor uit te komen![]()
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:15 schreef Fogel het volgende:
Fogel stelt zich voor dat Jag (volgens zijn profiel heet hij normaal 'Tinus') op een BSA rondscheurt:
[afbeelding] :
Dan krijg je er wel een Bill bijquote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:43 schreef Jaguarized het volgende:
Will Call.Dan moet je Will bellen als je in de VS bent.
Afhalen is ook een goed idee overigens.
Volgens mijn profiel Tinus?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:15 schreef Fogel het volgende:
Fogel stelt zich voor dat Jag (volgens zijn profiel heet hij normaal 'Tinus') op een BSA rondscheurt:
[afbeelding] :
De Bill van Will.quote:
quote:
Wat mij betreft is het 1 pot nat. (en ik kom ook uit het Oosten van het land, maar dan iets Zuidelijker)quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
![]()
PS Normaal komt uit de Achterhoek, niet uit Twente... je hebt nu waarschijnlijk een hoop mensen beledigd.
Herman Finkers komt uit Almelo (Twente), Bennie Jolink uit de Achterhoek
De zon? Scheen de zon dan vandaag? Niets van gezienquote:Op woensdag 3 mei 2006 16:28 schreef flipsen het volgende:
Wat een rust ende stilte hier. Iedereen zeker lekker in de zon? Ga ik dan ook maar doen
Preciesquote:Op woensdag 3 mei 2006 16:28 schreef flipsen het volgende:
Wat een rust ende stilte hier.
Topic van 9 aprilquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:30 schreef Jaguarized het volgende:
[NS] Hoe kan dit nou weer?
K_man "reltopic"
En hier groeien ook eindelijk weer blaadjes aan de Boompjesquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:06 schreef Fogel het volgende:
20 graden vandaag, en bijna alle sneeuw is weg... de lente is er (en de verdomde berkenpollen ook)!
Gister niet?quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En hier groeien ook eindelijk weer blaadjes aan de Boompjes![]()
Eergisteren nog niet neequote:Op donderdag 4 mei 2006 14:08 schreef Jaguarized het volgende:
Gister niet?
Ik vroeg ook gister.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Eergisteren nog niet nee
Nu wel
Jij nog gastronomische en andere tips voor Groningen op doordeweekse woensdagavonden?
Aangezien de andere dag al een galadiner is, ben ik denk ik op zoek naar een goed en degelijk eetcafé met een leuk dagmenuquote:
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:08 schreef Vogue het volgende:
Wordt er nog een keer gemeet?
Jij kwam niet, als dat is wat je zeggen wilt.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:10 schreef k_man het volgende:
Bij die vorige tapas-meet kwam toch geen hond?
We hebben het daar tijdens de echte TRV meet nog over gehad... alleen oldbees hadden uiteraard een uitnodiging gekregen. (alleen wist k_man het hier al te lekken op het forum)quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:46 schreef Vogue het volgende:
Nee dus.
De opkomst van het aantal TRV users was daar nog lagerquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:46 schreef k_man het volgende:
Het was destijds wel een van de eerste tekenen dat de modjes van nu niet zo lekker liggen bij veel users, met de echte meet in Delft een dag later.
Iedereen, vandaar dat er zo weinig posts zijn...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel mensen zijn er al gebanned?
Is dat een uitnodiging?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:08 schreef Vogue het volgende:
Wordt er nog een keer gemeet?
Je bent van harte welkom hoor.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 09:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
We hadden eigenlijk gehoopt dat jij ons zou uitnodigen in NZ
Oei, en bans uitlokken/aanvragen en rellen in 1 post... Ik ben bang dat hetquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
zeggen dat je op reis gaat
vertellen wat je vakantiebestemming is
melden hoe het was / is
de immer aanwezige reizigers om raad en advies vragen
slowchatten over van alles en nog wat, maar houdt het leuk. Mail, MSN, IRC en ICQ zijn goede alternatieven om iemand direct te spreken.
Hoeveel mensen zijn er al gebanned?
Om je aan te melden? Meestal binnen een dag of 3, maar het is vrijwilligerswerk en het is weekend en het is mooi weer en... etc ;-)quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:28 schreef Jaguarized het volgende:
Zeg flipsen, hoe lang duurt dat eigenlijk voordat je wat van HC terug hoort?
Hmm want ik heb me ingeschreven voor HC maar ik zou nu moeten wachten op goedkeuring of iets dergelijks en dat duurt al een tijdje...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Om je aan te melden? Meestal binnen een dag of 3, maar het is vrijwilligerswerk en het is weekend en het is mooi weer en... etc ;-)
Reakties van HC leden verschillen nogal. Ik ben meestal vrij snel met reageren, maar er zijn ook genoeg mensen die gewoon niet reageren. Erg jammer natuurlijk. Als je dus op zoek bent naar een slaapplaats is het handig om meerdere mensen aan te schrijven.
Geheel in k_man stijl, heb ik de bonnetjes uiteraard bewaardquote:Op zondag 7 mei 2006 12:12 schreef Jaguarized het volgende:
Dat is een best biertje.Wat kostte ie? Euro of 3?
Dus ik had aan jou eerst de juiste fietsroute vanaf Nijmegen moeten vragenquote:Op zondag 7 mei 2006 12:30 schreef Fogel het volgende:
Kleve, zeer regelmatig geweest! Geinig stadje.
Berliner bollen bij (kom even niet op de naam van de bakker, maar ze zitten op 3 locaties in de hoofdstraat) waren voor mij reden genoeg om naar Kleve te fietsen.
En nu zijn ze in beschonken toestand Frans Bouwer luidkeels door de hele buurt aan het meezingen?quote:Op zondag 7 mei 2006 18:31 schreef DutchTrain het volgende:
De buren zijn aan het barbeknoeien
De lucht is niet van de lucht.
Ze doen net de theelichtjes in de partytent uit en gaan slapen, want na 23.00 moet eigenlijk wel het licht uit in deze buurt.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:24 schreef Fogel het volgende:
En nu zijn ze in beschonken toestand Frans Bouwer luidkeels door de hele buurt aan het meezingen?
de wattusquote:Op zondag 7 mei 2006 23:39 schreef Jaguarized het volgende:
DT heeft mijn didgeridoo berichten ge-edit.
dat staat hier => Australie deeltje 8quote:Op zondag 7 mei 2006 23:50 schreef Jaguarized het volgende:
Ik had in het Australie topic gepost over dat ik een filmpje had gemaakt van een didgeridoo voorstelling. Nu zijn die berichten ineens weg.
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 8 mei 2006 03:06 schreef Jaguarized het volgende:
Dat was in deel 8 ja. Het vervolg stond in 9.Zou UIO langsgewipt zijn?
DT had het niet verwijderd en aangezien jij de andere TRV mod bent, dacht ik aan jou. : ) Maar dan zal het wel een gastmodje zijn geweest.quote:
Ik wist niet dat het fout was.... maar ik kon het nu niet laten:quote:Op zondag 7 mei 2006 23:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Frans Bouwer, is dat een kruising tussen Frans Bauer en Bob de Bouwer?![]()
Uiteraard maar ik vond het nou niet iets dusdanig zwaars om dat in FB te melden. En ik zag DT in HTL.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:59 schreef UIO_AMS het volgende:
deze discussie hoort natuurlijk in het feedbacktopic
Ik heb het nog in overwegingquote:Op maandag 8 mei 2006 19:59 schreef Fogel het volgende:
Voor degenen die op mijn Oslo voorstel in willen gaan (al verwacht ik niet al teveel animo): zie e-mail adres in profiel, eventueel MSN. Andere dagen zijn ook te bespreken.
Straks ga je ook nog zeggen dat je appeltaart lustquote:Op maandag 8 mei 2006 14:37 schreef flipsen het volgende:
Maar goed, wie ben ik nou helemaal, slechts een newbie he.
Maar vele andere users denken daar anders over. En wie ben ik om niet naar al die andere users te luisteren?quote:Persoonlijk zie ik liever een HTL waar af en toe gebaggerd wordt, dan een HTL waar bijna niet wordt gepost/gereageerd...
Waar / wanneer ?quote:Ik vind HTL niet meer wat het geweest is, ik denk dat er te streng wordt opgetreden.
Waar voetbal al niet goed voor isquote:Op maandag 8 mei 2006 21:59 schreef UIO_AMS het volgende:
Stelletjevoetbalfans
gooien net voor mijn deur een mooie oude mini in de gracht.
Neuzen?quote:Op maandag 8 mei 2006 21:59 schreef UIO_AMS het volgende:
Stelletjevoetbalfans
gooien net voor mijn deur een mooie oude mini in de gracht.
bronquote:ME grijpt in na Ajax-huldiging
AMSTERDAM - De politie heeft maandagavond na de huldiging van Ajax voor het winnen van de KNVB-beker met behulp van een waterkanon het Leidseplein in Amsterdam ontruimd.
Dat gebeurde nadat groepen supporters hadden geweigerd het plein te verlaten, ondanks herhaalde oproepen. De supporters wilden dat voorzitter Jaakke een verklaring zou geven over het dreigende ontslag van coach Danny Blind.
Volgens een woordvoerder van de politie zijn er inmiddels arrestaties verricht, maar hij kon niet zeggen om hoeveel mensen het ging.
Ik was er niet bij.quote:
Namen k_man, namen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:19 schreef k_man het volgende:
De HTL is volgens mij door enkele users verpest met oneindige hoeveelheden bagger. Die irritantjes houden zich nu een beetje in (anders worden ze weer geband), maar de rest komt niet meer terug. De SC is dus nu zo goed als dood.
Geen treinen oid? Of zijn die daar fietsloos verklaard?quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:43 schreef UIO_AMS het volgende:
De gids van Zweden is binnen! Nu nog zien hoe ik vanuit Noord Zweden in Stockholm terug kan komen. Het vervoeren van een fiets met het openbaar vervoer schijnt daar de nodige problemen op te leveren.
Er zijn wel treinen, maar slechts een beperkt deel daarvan neemt fietsen mee. Uiteraard zijn dat net de lokale treinen en niet de intercity's. Hetzelfde geldt voor bussen. Een enkele langeafstandstrein neemt wel fietsen mee (de Inlandsbanan), maar die begint pas te rijden op de 20ste juni en pas laat de volgende dag bereikt die zijn eindpunt Mora. Helaas is dat nog zo'n 350 kilometer van Stockholm verwijderd en daar wil ik de 23ste al zijn in verband met de Midzomernacht-festiviteiten.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Geen treinen oid? Of zijn die daar fietsloos verklaard?
In Laos werd gewoon vrolijk een invalidenkarretje op de bus gehesen, en boven op twee meter vracht. Geen viaducten hè
Heb ik ook al over zitten denken. Op aanraden van iemand hier geloof ik. Je hebt zoiets als Bussgods die dat soort leveringen doen. Zal nog eens zoeken.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
misschien een idioot idee: maar kun je de fiets niet via de Zweudse post laten bezorgen
Zondequote:Op woensdag 10 mei 2006 23:22 schreef k_man het volgende:
Reisverlagen in de HTL?
Ik post hier ook niet zo graag meer inderdaad.
En dat is volgens mij alleen maar toegenomen wegens het meettopic.quote:
Niet met mij?quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me best een zinnige dagvulling om te gaan meeten met K_man en DT
Je kan ook vanaf Mora vliegen, ze hebben er een vliegveld. Het is alleen niet online te boeken bij de SAS om een of andere vage reden. Binnenlandse vluchten zijn over het algemeen niet al te duur (60-100¤ enkele reis) en een fiets meenemen als speciale baggage kost maar 200 SEK (20-25 euro).quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:30 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat wordt dus een auto huren om vanuit Mora in Stockholm te geraken.
Geslaagd. Groningen was veel leuker dan verwacht.quote:
Martiniplaza en de Grote Markt... en het stukje daartussen op de fietsquote:Op zaterdag 13 mei 2006 09:23 schreef Jaguarized het volgende:
Vertel eens, wat heb je allemaal gezien,
gewerktquote:gedaan,
iets wat de omschrijving voedsel net kon verdragenquote:gegeten
nachtrustquote:en wat heeft het gekost?
k_man ergert zichzelf alleen aan het foute misbruik van het wederkerende reflexieve werkwoord ergeren en het werkwoord irriteren en ook het dubbele gebruik ervan.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 09:43 schreef Jaguarized het volgende:
Dat ook. Jij ook?
Heb je gefietst?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Martiniplaza en de Grote Markt... en het stukje daartussen op de fiets
[..]
gewerkt
[..]
iets wat de omschrijving voedsel net kon verdragen
[..]
nachtrust
De fiets was wel een erg handig vervoermiddel, omdat ze dat Martiniplaza wel erg ver weg gebouwd hebben.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:05 schreef Jaguarized het volgende:
Heb je gefietst?En het eten was niet lekker?
Waar ben je geweest dan?
Bedankt! Ik zal vanmiddag verder op onderzoek gaan.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:55 schreef Fogel het volgende:
Je kan ook vanaf Mora vliegen, ze hebben er een vliegveld. Het is alleen niet online te boeken bij de SAS om een of andere vage reden. Binnenlandse vluchten zijn over het algemeen niet al te duur (60-100¤ enkele reis) en een fiets meenemen als speciale baggage kost maar 200 SEK (20-25 euro).
Is vast goedkoper dan de drop-off costs betalen bij Hertz & co.
-edit-
NextJet vliegt je 22 juni al vanaf 447 SEK en je fiets voor 180 SEK.
Ben je niet bij Huize Maas geweest?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De fiets was wel een erg handig vervoermiddel, omdat ze dat Martiniplaza wel erg ver weg gebouwd hebben.![]()
Het eten was standaard congresvoedsel. Nog wel een avond in een eetcafé ergens in de Poelestraat gegeten. Dat was wel aardig
Hotel de Doelen is![]()
Zeker het terras speciaal voor hotelgasten, waarbij je uitzicht hebt over de Grote Markt, waar het alle dagen erg druk was. En waar vandaag de kermis van start gaat...
Gelukkig maar.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:57 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat paste niet in het programma
Ik kom nog wel een keertje in Groningen
In reistijd scheelt het niet veel... zeker niet als je op de heenweg via Lelystad gaat.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:36 schreef Fogel het volgende:
Naja, Groningen is dichterbij Oslo dan Maastricht.
Dies leuk he?quote:Op zondag 14 mei 2006 22:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In reistijd scheelt het niet veel... zeker niet als je op de heenweg via Lelystad gaat.
Wel daardoor in de erg comfortabele Q-liner van Lelystad naar Groningen gezeten, die mij in ruim twee uur delen van Flevoland en Friesland liet zien die ik nog niet eerder had mogen aanschouwen![]()
Die schermpjes en omroepstem zijn wel handig, alleen komen ze niet verder dan "volgende halte: rotonde" of "...: busstation" Schiet niet echt op, want van de 8 haltes zijn er 6 bij een rotonde en 2 bij een busstation zo lijkt het. In Heerenveen werd plotseling wel tweetalig omgeroepenquote:Op zondag 14 mei 2006 23:20 schreef Jaguarized het volgende:
Dies leuk he?Zelf ook een paar keer in gezeten. Erg comfortabel en snel.
Stoelriemen zijn vanaf 1 mei verplicht te dragen in bussen en touringcars die de snelweg op gaan.quote:Op maandag 15 mei 2006 04:39 schreef Jaguarized het volgende:
Q-Liner vond ik erg leuk om te doen. Je moet ook een keer die van Alkmaar naar Leeuwarden over de Afsluitdijk doen. Ook erg leuk. Er is zelfs een halte op de Afsluitdijk.![]()
Wel wazig dat ze kwamen controleren voor stoelriemen?![]()
![]()
Vaak komen er in Heerenveen nogal eens kaartjescontroleurs in.
Sinds 1 januari vorig jaar moeten bussen die op de snelweg rijden, passagiers uitsluitend op zitplaatsen vervoeren. Die extra bus moet inderdaad door de vervoerder worden ingezet, of er moet vervangend (taxi-)vervoer worden aangeboden.quote:Op maandag 15 mei 2006 08:39 schreef Jaguarized het volgende:
Jezus wat is dat nou weer voor een onzin?![]()
En als mensen moeten staan?
Of gaat men die mensen gewoon niet accepteren en een extra bus inzetten?
Dat heeft er geen ruk mee te maken.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:35 schreef Jaguarized het volgende:
Je van A naar B verplaatsen als je geen auto hebt en er geen trein rijdt.
Lijnbussen en touringcars mogen al een tijdje 100 km/h op de snelwegquote:Op maandag 15 mei 2006 08:56 schreef Jaguarized het volgende:
Vrachtwagens rijden over het algemeen ook niet harder dan 100, volgens mij "mogen" ze maximaal 80?
Ik had het over een vrachtwagen.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Lijnbussen en touringcars mogen al een tijdje 100 km/h op de snelweg
Verkeerde quote, sloeg op [SC] HTL #78 - Le fabuleux destin du train hollandaisquote:
Waar en hoe lang heb je het?quote:Op maandag 15 mei 2006 13:41 schreef Fogel het volgende:
Het ziet er naar uit dat mijn apartement vandaag voor ruim 19000 euro meer dan de vraagprijs verkocht wordt
In vergelijking tot anderhalf jaar in een kartonnen doos onder de brug wonen ja....quote:Op maandag 15 mei 2006 16:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus eigenlijk is je winst een stuk kleiner.
Ik heb een rijtjeshuis in de populairdere buurt gekochtquote:Op maandag 15 mei 2006 16:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is een nieuw vrijstaand huis niet haalbaar voor je?
Gaat de Q-Liner Groningen - Veendam dan over de A7? Je moet wel erg levensmoe zijn om in een bus op de snelweg te gaan staanquote:Op maandag 15 mei 2006 08:56 schreef Jaguarized het volgende:
Nah dat is echt iets wat Arriva niet kent. Op de Q-Liner Groningen - Veendam gaan mensen gewoon staan. Het was een policy van de vroegere Interliner dat als de bus vol was, dat er een extra bus wordt ingezet. Materieelprobleem volgens Arriva.
Vrachtwagens rijden over het algemeen ook niet harder dan 100, volgens mij "mogen" ze maximaal 80?
Wat kost het met de Q-liner?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De tickets voor begin november vanaf Lima of Eizeza zijn al 1800 euro met Iberia :´)
Dagkaartje na negen uur kost 10 euro.quote:
Dat is best goedkoop wonen, want die bus stopt bij elke snelweg-McDonaldsquote:Op maandag 15 mei 2006 22:48 schreef Fogel het volgende:
Mhhh, een half jaar in de Q-liner, valt dat onder vaste lasten of onder goedkoop wonen?
De MacD in Argentinie is ontopicquote:
Die gaat over de A7 ja. En dat ding is vaak zo vol dat mensen er gewoon in moeten staan ja.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gaat de Q-Liner Groningen - Veendam dan over de A7? Je moet wel erg levensmoe zijn om in een bus op de snelweg te gaan staan![]()
Mooie site!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:19 schreef Fogel het volgende:
Om je alvast in te lezen voordat Hik kan reageren; Interessante resource voor Libanon en Beirut: http://almashriq.hiof.no/lebanon/index.html (Is door een bevriende professor gemaakt, hij heeft vele jaren in Libanon gewoond)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |