Wat een interessante bijdrage.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:11 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat een onzin. Ik doe gewoon aan "Non-toerisme".. Ik koop een ticket naar Indonesië en ga vervolgens NIET naar toeristische plekken toe, maar geniet van het algemene leven, de handel, de akkerbouw, de visvangst..
Alsof dat geen toerisme is...quote:Op zondag 19 februari 2006 11:11 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat een onzin. Ik doe gewoon aan "Non-toerisme".. Ik koop een ticket naar Indonesië en ga vervolgens NIET naar toeristische plekken toe, maar geniet van het algemene leven, de handel, de akkerbouw, de visvangst..
Boeit me niet of het interessant is, liever van niet, want anders kom ik straks allemaal toeristen tegen op plekken waar ik nu rustig heen kan.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een interessante bijdrage.
Op basis waarvan bepaal jij dan waar je naar toe gaat?
Dat is het wel, maar 99,9% zal dat niet zo zien. Want die willen zee, zon strand en een Lonely Planet in de hand.quote:
Ergens heen gaan en kijken naar dingen is toch ook toerisme? Non-toerisme is het ticket kopen en niet gaanquote:Op zondag 19 februari 2006 11:11 schreef indahnesia.com het volgende:
* indahnesia.com mompelt iets over teruglezenquote:Op zondag 19 februari 2006 11:31 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ergens heen gaan en kijken naar dingen is toch ook toerisme? Non-toerisme is het ticket kopen en niet gaan![]()
Vervang indonesië voor elke willekeurige lokatie.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:11 schreef indahnesia.com het volgende:
toen ik typte stond dat er nog nietquote:Op zondag 19 februari 2006 11:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
* indahnesia.com mompelt iets over teruglezen![]()
Natuurlijk. Zover ben ik alleen nog nietquote:Op zondag 19 februari 2006 11:34 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Vervang indonesië voor elke willekeurige lokatie.
quote:Counter-toerisme
Ga met je rug naar een bezienswaardigheid staan en maak een foto van het tegenovergelegen punt.
Hahaha kwam een keer in Nederland een kerel uit een Duitse camper naar me toe om de weg te vragen - eerste wat ie zegt als ie binnen gehoorsafstand is: "i'm not German, I'm not German" - bleek een Amerikaan te zijn die blijkbaar dacht dat we hier Duitsers eten ofzoquote:Op zondag 19 februari 2006 11:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Vergeet niet: toerisme met een andere nationaliteit!
Kijk eens hoe je in Italie bekeken wordt met een Duitse kentekenplaat! Of een Poolse plaat in hartje Amsterdam
Haha.. daar ben ik zelf het 'slachtoffer' van geworden toen ik een motortocht maakte in centraal Indonesië in december 2004/januari 2005. Ik reed met een plaat uit Yogyakarta (Centraal Java) ruim 1500 kilometer en 4 eilanden naar het oosten. Daar keken ze wel erg gek op van mijn kenteken. Maar dat was wel leuk, er was slechts grote verbazing, het levert leuke gesprekken op.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Vergeet niet: toerisme met een andere nationaliteit!
Kijk eens hoe je in Italie bekeken wordt met een Duitse kentekenplaat! Of een Poolse plaat in hartje Amsterdam
Een variant hierop jaren geleden ontwikkeld. Enveloppenweekend. Zes enveloppen met daarin 6 thema's, plakken deze dicht, we rijden naar Utrecht, nummeren de enveloppen en gooien een dobbelsteen. Corresponderende enveloppe maken we open en zoeken datgene dat bij het thema hoort.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:00 schreef k_man het volgende:
Pas las ik een artikel over 'experimenteel toerisme'. Voor mensen die schoon genoeg hebben van de dingen die je gezien 'moet' hebben. Mensen die een broertje dood hebben aan de bekende attracties en zelf originele manieren gaan bedenken om een stad of land op een andere manier te bekijken. Voorbeelden die in het artikel werden genoemd:
Dobbel-toerisme
Dobbel op elk kruispunt. Een of twee is linksaf, drie of vier is rechtdoor, vijf of zes is rechtsaf.
Uh-huh.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:21 schreef Hik het volgende:
In het kader van experimenteel toerisme: Lonely Planet heeft tegenwoordig een gids voor mensen die experimenteel willen reizen... In het kader van: experimenteel, maar wél geregeld!![]()
http://shop.lonelyplanet.com/product_detail.cfm?productID=2738
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |