Sydney, Canberra, Bondi, Coogee...quote:Op zondag 23 april 2006 04:22 schreef appelsientje het volgende:
[..]
brrrr koud![]()
waar ben je allemaal geweest?? alleen in Sydney?
hahaha ja iddquote:Op zondag 23 april 2006 04:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Sydney, Canberra, Bondi, Coogee...Hoog touristengehalte.
Waarom Canberra? Had je niet beter naar de Blue Mountains kunnen gaan? Dichterbij en er is tenminste wat te zien en te doen...quote:Op zondag 23 april 2006 04:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Sydney, Canberra, Bondi, Coogee...Hoog touristengehalte.
Ik wilde graag het Parliament House zien. Tevens stonden de Blue Mountains op het programma maar wegens tijdgebrek is dat er niet van gekomen.quote:Op zondag 23 april 2006 16:46 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Waarom Canberra? Had je niet beter naar de Blue Mountains kunnen gaan? Dichterbij en er is tenminste wat te zien en te doen...
hehe die eerste optie klinkt als Australian backpackersquote:Op maandag 24 april 2006 00:09 schreef Cat-Active het volgende:
Kan iemand mij wellicht hier info over geven. Ik zit nog in dubio over het gaan met een organisatie of zelf alles te regelen. En dan doel ik vooral op de kosten, zelf regelen is niet moeilijk en geniet mijn voorkeur, maar kijk eens naar het volgende rekensommetje op basis van australian backpackers.
groepvlucht
1550,-
inclusief retour NZ, 5 hostel overnachtingen, verschillende tours, begeleiding, BBQ etc.
indiciduele vlucht
1250,- ongeveer
200,- retour NZ
80,- 5 hostel overnachtingen
=
1530,-
en dan zonder excursies,begeleiding etc.
als ik het zo zie kan ik beter met een organisatie gaan. of zie ik het verkeerd. wie laat mij het licht zien?
Ik vind dat altijd een beetje makkelijk om dat achteraf te zeggen. Feit is wel dat die jongen het dus niet zelf wilde regelen en daar zijn verschillende redenen voor; te onzeker, geen ervaring, te lui etc. Dus dan moet je naderhand niet zeuren. Hij heeft toch gekregen wat TA beloofd heeft!?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:48 schreef Jaguarized het volgende:
Ik hoorde van een jongen die met Travel Active naar NZ was gekomen en daarna nog naar Thailand gaat, dat hij het maar veel geld vond voor de services. Hij betaalde 1900 euro voor een ticket NZ en Bangkok en de services van TA.
Uiteraard. Dat heb ik hem ook verteld.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:50 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een beetje makkelijk om dat achteraf te zeggen. Feit is wel dat die jongen het dus niet zelf wilde regelen en daar zijn verschillende redenen voor; te onzeker, geen ervaring, te lui etc. Dus dan moet je naderhand niet zeuren. Hij heeft toch gekregen wat TA beloofd heeft!?
Ik meende dat uitschrijven pas kan als je 9 maanden of langer gaat. Dat heb ik hier in NZ ook, moet ik ook gewoon in Nederland voor de ziektekosten betalen. Maar je moet sowieso een verzekering hebben en ik kan me niet voorstellen dat je in Australie een verzekering voor 6 maanden kan nemen.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:34 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik wil voor 6 mnd gaan. Kan ik me dan het beste uitschrijven.....want ik heb geen zin om voor die ziektekostenvz te blijven betalen als ik niet meer hier ben. Wie weet hoe dit zit?
Ik ben anderhalf jaar onderweg en ik heb me ook niet uitgeschreven. Wie weet wat voor narigheid dat later weer oplevert... Die ziektekostenverzekering valt uiteindelijk wel mee, als je de goedkoopste neemt, geen inkomen hebt in Nederland en je maakt er geen gebruik van waardoor je je no claim terugkrijgt. Ik krijg bijna alles terug, op een 100 euro voor een jaar na geloof ik.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:34 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik wil voor 6 mnd gaan. Kan ik me dan het beste uitschrijven.....want ik heb geen zin om voor die ziektekostenvz te blijven betalen als ik niet meer hier ben. Wie weet hoe dit zit?
Oke dat is best een groot verschil, maar goed voor mij persoonlijk vond ik het wel lekker dat ik de eerste week met een groep was.. Maar dat is persoonlijk, natuurlijk kan je het zelf allemaal wel regelen, maar ik was misschien ook luiquote:Op maandag 24 april 2006 08:28 schreef Cat-Active het volgende:
is inderdaad australian backpackers
maar aangezien zelf doen en met organisatie zo dicht bij elkaar ligt kwa prijs, waarom zou je het dan zelf gaan doen?
...edit
hm, volgens mij heb ik bij de ene prijs wel en bij de andere niet de luchthavenbelasting gezet.
als ik dat doe en een gemiddelde pak kom ik op een prijsverschil van 480 euro(ongeveer) en dat is in mijn ogen best wel veel voor een paar kleine excursies, een work&reis magazine, TCP en een BBQ
Hangt een beetje van het seizoen af; in januari/februari zit iedereen daar en dan is het lastig. Ik ben nu weer terug in Melbourne en aangezien het nu herfst is hier, zijn er niet zoveel backpackers. En dan zal het ook wat makkelijker zijn om een baan te vinden.quote:Op zondag 30 april 2006 14:14 schreef Fred_B het volgende:
Hallo allemaal, ik had een vraagje over hoe moeilijk/makkelijk het is om werk te vinden in Melbourne. Momenteel zit mijn vriendin daar voor haar studie, en ik zou dolgraag ook voor een tijdje daar naartoe gaan. Maar als ik dat doe, dan moet ik wel mijn huidige baan opzeggen, en ik wil toch wel graag iets van inkomen behouden. Wat voor werk, maakt me niet zo veel uit (liever niet een jaar non-stop fruitplukken uiteraard), zolang het maar in de regio Melbourne is. Zijn er hier mensen met ervaring daarmee?
That would be me! Jep Brisbane was erg lekker. Met 25 graden en een licht zonnetje was het prima weer. Vooral in de avonden is het erg lekker om een wandeling door de stad te maken en een drankje op één van de terrasjes langs de rivier te doen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 05:52 schreef Jaguarized het volgende:
@Kontiki: Brisbane is wel lekker weer, vriend van me was er vorige week.
Tsssquote:Op donderdag 4 mei 2006 06:23 schreef Jaguarized het volgende:
Voelt zich er ook eentje aangesproken.
Ik heb het mooie weer meegenomenquote:Op donderdag 4 mei 2006 05:52 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe is het nu in Nederland appelsientje? Lekker temperatuursverschil zeker?Hoe was de terugvlucht? Mis je de boel down under al?
![]()
@Kontiki: Brisbane is wel lekker weer, vriend van me was er vorige week.
Mooi!quote:Op donderdag 4 mei 2006 06:11 schreef Infinity123 het volgende:
That would be me! Jep Brisbane was erg lekker. Met 25 graden en een licht zonnetje was het prima weer. Vooral in de avonden is het erg lekker om een wandeling door de stad te maken en een drankje op één van de terrasjes langs de rivier te doen.
Cheers
Mja, het was vorige week al een beetje betrokken, maar ondanks dat was het toch redelijk warm in Melbourne ondanks het feit dat de zon neit geheel doorbrak. Dat was dinsdag en woensdag.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 04:40 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Mooi!
Dat klinkt al een stuk beter dan regen en bewolking zoals hier in Melbourne.
Je moet echt naar The outback gaanquote:Op zaterdag 6 mei 2006 02:40 schreef Jaguarized het volgende:
Klinkt interessant! Ik ben in Sydney nog in het Northern Territory Outback Centre (zo heet het volgens mij, Darling Harbour) geweest, ook erg leuk.
Ik hou het in m'n gedachten voor de volgende keer.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:03 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Je moet echt naar The outback gaanis veel leuker man
ach je kan zo ff langsgaanquote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:15 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik hou het in m'n gedachten voor de volgende keer.![]()
Op zich wel maar dat kost weer 250 euro voor een ticket.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:23 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ach je kan zo ff langsgaanhet is relatief om te hoek
Tering is dat zo duur ?? Ik had toen geluk dat ik voor ¤ 100,- extra een open ticket naar NZ kreeg.. maar is jetstar dan ook zo duur??quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Op zich wel maar dat kost weer 250 euro voor een ticket.![]()
Oja dat is waar ook.. alleen van Christchurch volgens mij...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:31 schreef Jaguarized het volgende:
JetStar vliegt niet naar Auckland. En Air New Zealand is maar 1 dollar per enkele reis duurder dan Qantas.
Daar ben ik ook nog geweestquote:Op zaterdag 6 mei 2006 02:40 schreef Jaguarized het volgende:
Klinkt interessant! Ik ben in Sydney nog in het Northern Territory Outback Centre (zo heet het volgens mij, Darling Harbour) geweest, ook erg leuk.
quote:Op zondag 7 mei 2006 02:14 schreef Jaguarized het volgende:
Klopt, binnen hadden ze nog een half uur durende didgeridoo voorstelling die ik helemaal gefilmd heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |