quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:41 schreef Electrical-Storm het volgende:
Voor een 6-pack bier mag iemand vanavond nog mijn clubcard op komen halen (om een paar dagen te lenen voor de playoffs voorverkoop). Wel 20 euro borg
Ben hele avond thuis! (woon ergens onderin Paddepoel, precieze adres mail ik wel)
Email: rudizoet@hotmail.com
Man van het seizoen... Hmm lastig, denk toch Buijs
quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:51 schreef Ungeheuer het volgende:
Geknipt en geplakt uit ander topic. Om terug te komen op speler van het seizoen.
-
Bij Groningen niet echt een uitschieter te noemen. Meerdere spelers zijn erg belangrijk geweest op bepaalde momenten. In begin van het seizoen heeft Cornelisse veel punten gewonnen voor ons. Buys als aanjager van de ploeg. Salmon nam het stokje van hem over met belangrijke doelpunten en erg balvast te zijn. Op het middenveld Levchenko en Lindgren spelers die het overzicht hebben en rust kunnen bewaren. De laatste weken was Sankoh top.
Ik ga maar voor Roorda, die het meest constant was en met veel knappe reddingen de punten in ons bezit heeft gehouden. Al is het vaak billen knijpen als ie een bal terug gespeeld krijgt. Die kerel heeft geen traptechniek.
-
quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:57 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik hoop nooit dat de FC verliest.
![]()
nietusquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:08 schreef RedFever007 het volgende:
Zit trouwens een fout in de OP, daar staat 'resterende wedstrijden' en dan dat we nog tegen Utreg moeten en dat de stand bij PSV 1-1 is. Alweer voorbij![]()
http://www.trotsvanhetnoorden.nl/index.php?ACT=show&id=416quote:kaartverkoop play-offs AZ
Komende donderdag 20 april 2006 speelt FC Groningen om 20.00 uur thuis tegen AZ in de play-offs. Seizoenkaarthouders kunnen tot en met vandaag hun eigen plaats nog met korting reserveren. Zondagmiddag 23 april 2006 om 14.30 uur is de uitwedstrijd in Alkmaar. De voorverkoop voor dit duel begint vandaag. Als je de play-offs dus mee wilt maken, wees er dan snel bij.
FC Groningen – AZ (donderdag 20 april 2006, 20.00 uur)
De kaartverkoop voor dit duel is reeds gestart voor seizoenkaarthouders en loopt tot en met dinsdagavond om 18.00 uur via TicketBox. Seizoenkaarthouders kunnen hun eigen plaats reserveren met 3 euro korting. Vanaf woensdagochtend 19 april 2006 begint de verkoop van alle resterende kaarten eveneens via TicketBox. (S)CC-houders van FC Groningen kunnen vanaf woensdagochtend nog één extra kaart (erbij) kopen.
ClubCard-houders van Emmen en Veendam kunnen vanaf woensdag 19 april 2006 ook één kaart kopen. Voor ClubCard-houders van FC Groningen zijn geen kaarten voor de supporterscurve te koop. Vanaf woensdag 19 april 2006 hebben alle kaarten de normale reguliere prijs voor competitiewedstrijden. Het duel begint donderdagavond 20 april 2006 om 20.00 uur.
AZ – FC Groningen (zondag 23 april 2006, 14.30 uur)
Voor deze wedstrijd geldt voor FC Groningen-supporters een verplichte buscombi. Bezoekers van het uitvak dienen pasfoto-geregistreerd te zijn.
De verkoop voor de verplichte FanTour naar AZ begint dinsdagochtend 18 april 2006 bij TicketBox en loopt – zolang de voorraad strekt – tot en met donderdag 20 april 2006 via TicketBox. Prijs voor de kaarten is 29 euro. Pasfotoregistratie is verplicht bij deze FanTour.
Bij winst speelt FC Groningen in de tweede ronde op woensdag 26 april 2006 (19.00 uur) thuis tegen de winnaar van Feyenoord-Ajax en volgt de uitwedstrijd op woensdag 3 mei 2006 in De Kuip (20.00 uur) of de ArenA (20.15 uur). In de derde ronde zal in ieder geval niet worden gespeeld door FC Groningen.
LET OP: vanwege het feit dat de informatie over de kaartverkoop in de aanloop naar een duel helaas wel eens verandert, raden we je aan de kaartverkoopinfo goed in de gaten te houden.
Tnkx manquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:10 schreef lookinforyou het volgende:
Luitjes van Harte met het bereiken van de play-offs.
Ik hoop dat jullie het goed gaan doen.
Succes ermee.
Vergeet niet dat Sankoh eigenlijk alleen de laatste tijd uitstekend speelt, in het begin was het toch een zeer matige spelerquote:
Dit seizoen is gewoon super, je hebt nu de kans om het allemaal mee te maken..quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:25 schreef Noca het volgende:
Zit eraan te denken zondag misschien weer mee te gaan..
Alleen weer zolang in die bus is ietwat minder.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:47 schreef Cruoninga het volgende:
Een aantal spelers van Heerenveen schijnt al zingend en feestend op de Grote Markt te zijn gesignaleerd. Eerst even lekker zelf op de bek gaan en vervolgens meefeesten met het feestje van de rivaal.
Spelers nog welquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:47 schreef Cruoninga het volgende:
Een aantal spelers van Heerenveen schijnt al zingend en feestend op de Grote Markt te zijn gesignaleerd. Eerst even lekker zelf op de bek gaan en vervolgens meefeesten met het feestje van de rivaal. Zullen ze leuk vinden daar. Hoorde namen van Prager, Vandenbussche en Seip.
Het was niet óp de Grote Markt, maar rond de Grote Markt. Om twee uur ´s nachts om precies te zijn. Maar inderdaad, lekker clubgevoel daar in Heereveen. Ben benieuwd wat daar voor reacties op zullen komen...quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:47 schreef Cruoninga het volgende:
Een aantal spelers van Heerenveen schijnt al zingend en feestend op de Grote Markt te zijn gesignaleerd. Eerst even lekker zelf op de bek gaan en vervolgens meefeesten met het feestje van de rivaal. Zullen ze leuk vinden daar. Hoorde namen van Prager, Vandenbussche en Seip.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:47 schreef Cruoninga het volgende:
http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopic.php?p=126798#126798quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:56 schreef Grunner het volgende:
[..]
Het was niet óp de Grote Markt, maar rond de Grote Markt. Om twee uur ´s nachts om precies te zijn. Maar inderdaad, lekker clubgevoel daar in Heereveen. Ben benieuwd wat daar voor reacties op zullen komen...
Heb al een kaart voor EE en laat die gewoon verlengenquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:47 schreef detulp050 het volgende:
Ik kom zojuist van de Euroborg en heb er vijf seizoenskaarten voor 2006/2007 gekochtTerwijl ik niet eens een Seizoenskaart had of een CC!
Voor vak AA zijn namelijk nu al seizoenskaarten te koop en ook op meerdere plekken los in het stadion! Dus mocht je nu al een kaart willen hebben voor 2006/2007, op naar Euroborg!
Ik geloof iets van 26 euro. Staat wel op fcgroningen.nl.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:02 schreef W2O het volgende:
Iemand enig idee wat de prijzen voor de kaartjes morgen zijn?
quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:06 schreef Ungeheuer het volgende:
Jazeker, erg leuke plek in het stadion. *iets met bijgeloof etc* In de roemruchte jaren 80 zat ik ook in een hoek van het stadion. Blijf daar nu ook maar mooi.![]()
Ik weet zelfs waar die vent woontquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:37 schreef detulp050 het volgende:
Seip woont in Groningen, dus waarschijnlijk dat hij daarom hier liep te feesten; zullen de SCH fans leuk vinden
Aha, dan gooien ze de kaarten die er dit jaar nog waren voor de vrije verkoop blijkbaar al uit in de SCC verkoop...lijkt me tenminste.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:47 schreef detulp050 het volgende:
Voor vak AA zijn namelijk nu al seizoenskaarten te koop en ook op meerdere plekken los in het stadion! Dus mocht je nu al een kaart willen hebben voor 2006/2007, op naar Euroborg!
De kenners zagen het toen al...quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Sankoh eigenlijk alleen de laatste tijd uitstekend speelt, in het begin was het toch een zeer matige speler![]()
Hey hey, dat moet zijn; dankzij onze hyperopa.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:18 schreef clauwheee het volgende:
[..]Het bevalt ons ook goed
Ondanks onze hyperopa
Kijk maar even een paar posts boven jequote:Op dinsdag 18 april 2006 18:08 schreef mordradead het volgende:
Eigenlijk zou ik ook wel 2 seizoenskaarten willen hebben voor Groningen, denken jullie dat dat nog mogelijk is?
quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:03 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Hey hey, dat moet zijn; dankzij onze hyperopa.
Dat heb ik gelezenquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:09 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Kijk maar even een paar posts boven je
Nee, vier vrienden en een losse voor iemand anders in vak Iquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:44 schreef Noca het volgende:
[..]
Aha, dan gooien ze de kaarten die er dit jaar nog waren voor de vrije verkoop blijkbaar al uit in de SCC verkoop...lijkt me tenminste.
Maar mooi dat het je gelukt is
Waarom eigenlijk 5?! Toch niet allemaal voor jezelf he![]()
quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:13 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Nee, vier vrienden en een losse voor iemand anders in vak I
Ik ben helemaal blij, koop al maanden losse kaarten a 18 euro per stuk
bron: http://rtvnoord.nl/sport/index.asp?actie=totaalbericht&pid=56778quote:GRONINGEN - Door de successen van FC Groningen gaat de begroting voor het volgend seizoen omhoog van ruim 10 naar 12 tot 13 miljoen euro.
De club heeft door de goede prestaties nieuwe sponsoren in de wacht gesleept. Ook krijgt de FC straks extra inkomsten uit rechtstreekse tv-uitzendingen van de Europa Cupwedstrijden. Om hoeveel geld het gaat kan directeur Nijland nog niet zeggen. Volgens hem hangt veel af van de tegenstander die Groningen loot. Als dit een Oost-Europese club wordt, zal de belangstelling voor een live-uitzending gering zijn. Bovendien zal de FC dan flinke reiskosten moeten maken. Mocht de tegenstander uit Duitsland of Engeland komen, dan wordt het verhaal heel anders, aldus Nijland.
Dan moet de begroting eerst 3x zo hoog worden denk ikquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:56 schreef Prosac het volgende:
jeetje.. de goed nieuws show houdt niet op..
dit is on-fc-gronings..
straks raken we nog verwend, juichen we niet meer na een goaltje tegen Ajax![]()
quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:04 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb vandaag anders meer dan 900 euro aan seizoenskaarten in de kas gestort, dus met die begroting komt het wel goed![]()
Als mensen daardoor niet hun eigen plek kunnen kopen zou het dom zijn natuurlijk. Daarnaast zijn er altijd wat vrije kaarten die misschien wel verkocht konden worden? Maar dat hoort dan eigenlijk ook pas vanaf morgen idd.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:11 schreef Prosac het volgende:
ik hoorde dat mensen al vrije kaarten hebben kunnen kopen voor donderdag.. terwijl dat toch echt pas vanaf morgen mocht..
Ligt eraan waar natuurlijk, maar varieert van ¤ 157.50 tot ¤ 315. Dat laatste is hoofdtribune..quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:15 schreef mordradead het volgende:
En wat kost een seizoenskaart nou precies?
Tussen de 157,50 en 315 euroquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:15 schreef mordradead het volgende:
En wat kost een seizoenskaart nou precies?
neuh, hoe kom je erbij?quote:
quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
neuh, hoe kom je erbij?![]()
Alleen maar een beetje verslaafd aan dat geweldige spelletje![]()
Hahaquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:04 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb vandaag anders meer dan 900 euro aan seizoenskaarten in de kas gestort, dus met die begroting komt het wel goed![]()
Zijn we al, ik wel tenminste. Succes went snel. Hoewel ik nooit zal vergeten uit wat voor een dal we zijn gekomen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:56 schreef Prosac het volgende:
straks raken we nog verwend, juichen we niet meer na een goaltje tegen Ajax![]()
Vanochtend toen ik naar het werk fietste stond er ook alweer een rijquote:Op woensdag 19 april 2006 00:30 schreef du_ke het volgende:
Kwam vanmiddag (kwart voor 5) langs de sigarenboer aan het gedempte zuiderdiep en daar stond toen echt een flinke rij op de stoep. Vast ook op zoek naar kaarten.
Huhquote:Op woensdag 19 april 2006 10:40 schreef detulp050 het volgende:
Bij de sigarenwinkels waren de blanco kaarten bijna allemaal op, naar de FRS gaan is wijsheid
Ik heb geen AA, ik heb H genomen. 5 plekken, rij 14 ofzo
Haha nou dat wordt een Fok! FCG meet dan in vak H.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:51 schreef clauwheee het volgende:
[..]
HuhVak H rij 14?
Daar zitten wij!
Morgen wél ff zwaaien hèquote:Op woensdag 19 april 2006 13:19 schreef Ungeheuer het volgende:
Hehe mn pa heeft ook een kaart voor vak H kunnen bemachtigen vandaag. Normaal zit ie in GG.
ff uit het Grunn forum gekopieerd..quote:Van Gaal: Liever Ajax dan tegen FC Groningen
Trainer van AZ verwacht heet avondje in Euroborg: ’FC Groningen is een ploeg met strijd en kwaliteit’
Alkmaar - Na de dinsdagtraining gaat Louis van Gaal er even goed voor zitten. En wil direct wat kwijt. ”Het verwachtingspatroon rond AZ is hoog, wellicht té hoog. Ik zeg je: FC Groningen is een niet te onderschatten tegenstander.
Ze hebben niet de druk van het moeten en het is gewoon een heel goede ploeg. Ik had liever tegen Ajax gespeeld. Die hebben nog steeds de vorm niet en zitten mentaal minder in hun vel. Het wordt gewoon lastig tegen FC Groningen.” Zo, het statement staat, Van Gaal waakt voor onderschatting.
De training van AZ wordt bezocht door een tiental fans. ”Kijk, daar zit het verschil al”, zegt Van Gaal. ’Hier staan tien mensen, omdat iedereen ons al naar de volgende ronde schrijft. In Groningen zijn er misschien wel tienduizend, daar leeft het enorm en is alles wat nu nog meegenomen wordt een extra op een toch al geweldig resultaat. Maar aan de andere kant: wij zijn fit, we hebben geen blessures, al is het even afwachten met onze keeper Henk Timmer.”
Dat Louis van Gaal hoog opgeeft van FC Groningen, bleek al na de 1-1 die de Groningers een tijdje geleden in de Alkmaarderhout behaalden. Toen stak hij de loftrompet over de ploeg van Ron Jans en hij doet dat nu nog even dunnetjes over. ”FC Groningen heeft in Nevland en Salmon twee klasse spitsen. Ik heb destijds zelfs overwogen Salmon naar Ajax te halen, hij is een sterk aanspeelpunt en wordt in Groningen nogal ondergewaardeerd, vind ik.”
Hij vervolgt: ”Daarnaast steekt het middenveld goed in elkaar; een goede combinatie van strijdlust en voetballend vermogen. FC Groningen staat niet voor niets op de vijfde plaats. Mijn collega Ron Jans heeft er een goed team van gemaakt. De wedstrijd hier in Alkmaar vond ik één van de beste die we dit seizoen hebben gespeeld. AZ was heel goed, FC Groningen was heel goed. Dat zei ik toen al, maar dan word je meewarig aangekeken. Zo van: wat lul je nou, je hebt ’maar’ 1-1 tegen FC Groningen gespeeld.”
Van Gaal verwacht daarom morgen een heet avondje in de Euroborg. ”Ja, ze zijn daar nog niet geklopt. O toch? Tegen PSV in de beker? Jammer, ik kan dat dus niet meer gebruiken bij mijn spelers. Maar het geeft aan wat de kracht van FC Groningen is: strijd en ook nog eens goed voetbal. Wij moeten er voor zorgen dat we qua strijd minimaal evenveel te bieden hebben. Vergis je niet: op basis van de beide competitiewedstrijden zou FC Groningen in het nu gehanteerde Europa Cupsysteem doorgaan. In Groningen was het in een matige wedstrijd 0- 0, hier in Alkmaar 1-1.”
Van Gaal heeft er geen moeite mee dat AZ, na als tweede de competitie te hebben afgerond, nu moet spelen tegen FC Groningen. ”Nee, het is onzin om dat oneerlijk te noemen. We hebben dit een jaar geleden met z’n allen afgesproken, daar moet je nu niet over gaan lopen zaniken. Ik hoorde vanmorgen mijn spelers daarover praten. Dat het belachelijk is om tegen een ploeg te moeten spelen die achttien punten minder heeft gehaald.
Maar Kenneth Perez zei daar het enige juiste op: op dit moment staan zowel AZ als FC Groningen op nul. Wat ik overigens wel een punt van kritiek vind: als je als KNVB vindt dat die play-offs zo belangrijk zijn, máák ze dan ook belangrijk. Nu weten we op maandag pas waar we aan toe zijn en moeten vervolgens op donderdag en zondag die eerste twee wedstrijden afraffelen. Dat vind ik onbegrijpelijk. Je hebt nauwelijks de tijd om nog iets te regelen. Ik hoop dat zulke dingen het volgend seizoen worden verbeterd.”
Timmer twijfelgeval
Het is niet zeker of Henk Timmer morgenavond kan spelen. De doelman van AZ ging door z’n enkel en verliet de training van gisteren voortijdig. AZ neemt vandaag al intrek in het Tulip Inn-hotel in Zeegse. ”We houden voor beide wedstrijden een kort trainingskamp om ons zo optimaal mogelijk voor te bereiden”, aldus Van Gaal.
Lichte pijntjes en nieuw gras
Afgezien van hier en daar wat lichte pijntjes, staat het er met de fitheid van de selectie van FC Groningen redelijk tot goed voor. Op de training van gisteren deden bijvoorbeeld Bruno Silva en Mark-Jan Fledderus het een beetje rustig aan. Het grootste slachtoffer van de wedstrijd tegen FC Twente, Koen van de Laak, heeft nog wel wat last van zijn hersenschudding.
Vooral in de ochtend ervaart hij wat druk op het hoofd. Toch deed hij wel veel op de dinsdagtraining. Nog niet bekend is of hij morgen vanaf het begin kan meespelen. Zeker niet vanaf het begin inzetbaar zijn Jevgeni Levtsjenko en Glen Salmon, die al wat langer aan blessures (respectievelijk enkel en kuit) lijden. Wel maken zij vorderingen.
Na de gewone training deden de twee nog wat aan de explosiviteit door een intervaltraining. Eventueel is het mogelijk dat een van de twee, of beide, in de selectie zit, maar voor de hand ligt dat niet. In de Euroborg is nieuw gras gelegd in de beide doelmonden, waar de slijtage van het veld het ergst pleegt toe te slaan. (DvhN, Paul Zweverink)
quote:Selectie
Koen van de Laak zal donderdagavond niet meespelen in de thuiswedstrijd tegen AZ. Hij is mogelijk zondag wel weer inzetbaar. Erik Nevland keert na een schorsing terug bij de selectie. Evneniy Levchenko en Glen Salmon sluiten ook weer aan bij 'de achttien'.
Bron: FC Groningen
quote:Nevland speelt in de Euroborg in plaats van Koen van de Laak, die een lichte hersenschudding heeft. Yevgeni Levchenko en Glen Salmon zijn weer fit na blessures, maar nemen in eerste instantie plaats op de reservebank.
Even vanuit ander topic.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:07 schreef Noca het volgende:
[..]
Heb er wel zin in. Ben ik ook nog eens een keer in de Alkmaarderhout geweest.. Twijfel, twijfel.
Hadden niet veel spelers nodig. Deel van het geheim?quote:BECHAN, Kiran 4 0
BRUNO SILVA (URU) 21 1
BUIJS, Danny 34 6
CORNELISSE, Yuri * 33 8
FLEDDERUS, Mark Jan 23 4
FLORÉN, Mathias (ZWE) 25 0
KRUISWIJK, Arnold 22 0
LAAK, Koen van de 24 3
LAMBERS, Jeroen 0 0
LEVCHENKO, Yevgeniy (OEK) 28 4
LINDEN, Antoine van der 25 1
LUIRINK, Gijs 20 1
MATTHIJS, Paul 29 0
NEVLAND, Erik (NOO) * 29 8
ROORDA, Bas 34 0
SALMON, Glen (ZAF) 24 7
SANKOH, Gibrl (SLE) 25 0
SEEDORF, Stefano 19 0
LINDGREN, Rasmus (ZWE) 32 3
KLOMPE, Tieme 1 0
KROHNE, Rogier 3 0
THALEN, Koert 1 0
PANNEKOEK, Marcel 1 0
SEDOC, Valery 2 0
KIEFT, Robbin 2 0
btw, in de VI zegt Nijland dat er er momenteel een wachtlijst is van supporters die een seizoenskaart willen en dat men nu al denkt aan een eventuele uitbreiding.quote:De opstelling:
Doel: Roorda
Verdediging: Silva, Sankoh, Luirink en Van der Linden
Middenveld: Buijs, Seedorf of Fledderus, Matthijs en Lindgren
Aanval: Nevland en Cornelisse
.
Er staat gewoon een goed elftal in het veld zonder echt zwakke schakels. Ik denk dat als je de spelers van Groningen in groepjes van drie indeelt (top3-waardig, subtop, niveautje Sparta) dat de balans dan naar boven uitschiet. En dat is wel eens anders geweest. Het is nog geen drie jaar geleden dat Krstev, Tuhuteru, Landerl en Pinas op het middenveld stonden. Dat was gewoon niet om aan te zien.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:46 schreef methodmich het volgende:
Zo, hier de Groningen-stats. Gespeelde duels en goals:
[..]
Hadden niet veel spelers nodig. Deel van het geheim?
Mensen die lid zijn van de Supportersvereniging Z-Side?quote:Op woensdag 19 april 2006 13:20 schreef deejaylethal het volgende:
Zitten hier ook mensen van de Z-side?
Ik zelf heb vanaf het begin gezegd dat naar mijn mening de Euroborg iets groter had moeten zijn. Dat had goed met de huidige twee ringen gekund. Euroborg zoals op de foto is ubergeil maar niet realistisch denk ik. Wat zou de capaciteit zo wel niet worden. Ik geloof er wel in dat een groter stadion ook weer zal leiden tot meer inkomsten en het verhogen van de begroting, dus betere spelers en een grotere kans op goede prestaties. Ik denk daarbij zelf aan een capaciteit van zo´n 30.000 plaatsen. De allereerste plannen voor een nieuw stadion toen Groningen nog in beeld was als locatie voor Euro 2000 gingen volgens mij ook uit van een capaciteit van 30.000, of misschien zelfs nog wel iets meer. Ik heb daar toen ook wel eens een schets van gezien, dat zag er toen ook al goed uit. Later nooit meer iets van gezien.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
btw, in de VI zegt Nijland dat er er momenteel een wachtlijst is van supporters die een seizoenskaart willen en dat men nu al denkt aan een eventuele uitbreiding.(totaal overbodig als je het mij vraagt maar goed)
Nu zat ik op het fcgforum te lezen en kwam het volgende plaatje tegen. die moet ik ff posten, de euroborg na uitbreiding..![]()
![]()
[afbeelding]
ik had dit plaatje nog niet gezien, vind hem wel heftig.![]()
![]()
nostalgiequote:Op donderdag 20 april 2006 11:49 schreef Ungeheuer het volgende:
Pff trouwens rare droom gehad over de wedstrijd van vandaag. We wonnen de pot uiteraard... flinke heksenketel, maar dan nog in het Oosterpark.
Maak dat Nijland maar wijs.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:14 schreef Electrical-Storm het volgende:
Helaas mensen
Dus wil Grunn ooit een 30.000+ stadion als thuishaven, dan moet de Euroborg zo'n beetje tot de grond aan toe tegen de vlakte
Misschien kunnen ze er een ring om- en overheen bouwen, eentje die van de buitenkant wél mooi is.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:14 schreef Electrical-Storm het volgende:
Helaas mensen
Vorig jaar bij mijn rondleiding door de Euroborg in aanbouw heb ik aan een woordvoerder van het project gevraagd of uitbreiding van het stadion in de toekomst (bouwkundig) mogelijk is. Helaas is hiermee geen rekening gehouden en is de constructie er dus niet op berekend. Dus wil Grunn ooit een 30.000+ stadion als thuishaven, dan moet de Euroborg zo'n beetje tot de grond aan toe tegen de vlakte
Er is nog niet zo lang geleden een nieuwe keeper gehaald, Brian van Loo.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:28 schreef bofneger het volgende:
Ik denk zelf aan bijvoorbeeld een Boukhari, een D. van Dijk, en wellicht valt er in Scandinavie nog wat moois te halen. Ook zou er nog een keeper bij moeten, denk ik. Lambers lijkt me in staat tot een Aerts-effect namelijk.
Aha, okee, dan is het keepersprobleem opgelost. Blijft toch staan dat de selectie aan de smalle kant is, lijkt me. Welke spelers zou jij er graag bij halen?quote:Op donderdag 20 april 2006 12:31 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Er is nog niet zo lang geleden een nieuwe keeper gehaald, Brian van Loo.
moeilijke vraag, iig een balvaste sterke spits, daar heeft Nevland ook wat aan. bijvoorbeeld Sota Hirayama van Heracles of Koevermans van AZ. zo'n type iig. maar namen vind ik moeilijk, het moet ook haalbaar zijn natuurlijk. zo'n dikke begroting heeft de FC niet.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:38 schreef bofneger het volgende:
[..]
Aha, okee, dan is het keepersprobleem opgelost. Blijft toch staan dat de selectie aan de smalle kant is, lijkt me. Welke spelers zou jij er graag bij halen?
Ik zal goed opletten..quote:Op donderdag 20 april 2006 17:19 schreef detulp050 het volgende:
Als je iemand hoort roepen: "COME ON FC !" dan ben ik het
ehh oke, ga voor het gemak dan wel even in het uitvak zitten.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:32 schreef Prosac het volgende:
ennuh, ik ben die met die Groene Groningen sjaal
Sankoh al topclubwaardig vind je? Verrassend!quote:Op donderdag 20 april 2006 02:04 schreef savelkoul het volgende:
[..]
Er staat gewoon een goed elftal in het veld zonder echt zwakke schakels. Ik denk dat als je de spelers van Groningen in groepjes van drie indeelt (top3-waardig, subtop, niveautje Sparta) dat de balans dan naar boven uitschiet. En dat is wel eens anders geweest. Het is nog geen drie jaar geleden dat Krstev, Tuhuteru, Landerl en Pinas op het middenveld stonden. Dat was gewoon niet om aan te zien.
Dus ja, een goed transferbeleid, en een uiterst sympathieke trainer natuurlijk. Goed voor de uitstraling van de FC en voor de sfeer in de spelersgroep. Ik denk dat dat het succes van Groningen in een notendop is.
Even een groepsindeling:
1. Topclubwaardige spelers: Luirink, Sankoh, Silva, Nevland
2. Typische subtoppers: Buijs, Levchenko, Salmon, Kruiswijk, Roorda, Lindgren, vd Laak, Matthijs, Cornelisse
3. Prima spelers voor een Sparta of een Ado: Floren, Fledderus, Seedorf, vd Linden
Blijkt nog best lastig te zijn, zo'n indeling maken.
Ik hou mn hart vast. Tot zover enkel Bechan en Lambers zo ff uit mn hoofd.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:22 schreef Prosac het volgende:
weet je wat ik me nu afvraag..
gaan we de selectie compleet houden voor 2006/2007?
laten we hopen van wel zeg..quote:Op donderdag 20 april 2006 23:22 schreef Prosac het volgende:
weet je wat ik me nu afvraag..
gaan we de selectie compleet houden voor 2006/2007?
idd geweldig doelpunt, zulke mooie scoor je niet vaak.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:42 schreef Prosac het volgende:
Goal van van der Linden nu 4x teruggespoeld.. 12x gezien dus.. WAT EEN GOAL!!!!!
quote:
Valt mee. Sankoh is echt uitgegroeid tot de sensatie van Groningen i.p.v. alleen maar de hele grote neger waar jij hem destijds voor hield...quote:Op donderdag 20 april 2006 19:59 schreef methodmich het volgende:
Sankoh al topclubwaardig vind je? Verrassend!
Dat was idd prachtigquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:07 schreef no_nickname het volgende:
En prachtig als 20.000 Louis toezingen..." En we zwaaien met z'n allen naar van Gaal" Geweldig:D
Vorige week ook al, stond niet voor niks in het team van de week in de VI.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
Hmmm, ik ben waarschijnlijk de enige die niet zo lyrisch is over Sankoh - al speelde hij gisteren fantastisch.
Heb je hem op je HD?quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:51 schreef Prosac het volgende:
ik denk dat ik gewoonweg nog een keer de samenvatting ga kijken. Prachtig zoals de commentator totaal verrast uit zijn dak gaat bij de 2-0 en 3-0
had je oog radio moeten luisteren, die begonnen bijna te janken van geluk, en schreeuwen man. was echt geweldig om te horen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:51 schreef Prosac het volgende:
ik denk dat ik gewoonweg nog een keer de samenvatting ga kijken. Prachtig zoals de commentator totaal verrast uit zijn dak gaat bij de 2-0 en 3-0
tja.. methodmich is dan ook meer de man van de feitenkennis dan van het voetbalinzicht.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:01 schreef The_Verve het volgende:
Valt mee. Sankoh is echt uitgegroeid tot de sensatie van Groningen i.p.v. alleen maar de hele grote neger waar jij hem destijds voor hield...
Zal dat nog ergens terug te luisteren zijn? Ben wel benieuwdquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:34 schreef venomsnake het volgende:
[..]
had je oog radio moeten luisteren, die begonnen bijna te janken van geluk, en schreeuwen man. was echt geweldig om te horen.![]()
toen de 3-1 viel werd het even stil.....
quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:38 schreef MaxPower het volgende:
[..]
tja.. methodmich is dan ook meer de man van de feitenkennis dan van het voetbalinzicht.![]()
heb even lopen zoeken, maar volgens mij niet.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:20 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Zal dat nog ergens terug te luisteren zijn? Ben wel benieuwd
Ach, beter af en toe eens een foutje maken dan nooit een mening hebben toch?quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:46 schreef MaxPower het volgende:
tja sorry MM, heb nou eenmaal niet veel op met de pedante manier waarop jij voetballers in een hokje drukt. En je ongelijk is al meerdere malen aangetoond.
Is wel te lezen dat jij hem nog niet al te vaak in actie hebt gezien. Sankoh is op dit moment de beste verdediger bij FC Groningen. En dat zegt toch wel iets wanneer je Luirink en Kruiswijk als concurrentie hebt...quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:54 schreef methodmich het volgende:
En op dat moment was Sankoh ook zeker niet zo goed als nu. Nu zit hij op het punt waar ik hem toen hoogstens zag: degelijke eredivisiemandekker. Wellicht zet hij nog een stap hoger, zou leuk zijn voor die jongen.
De samenvatting van gister gaat er waarschijnlijk niet komen..helaas.quote:Op vrijdag 21 april 2006 18:25 schreef Ungeheuer het volgende:
Whehehe same here. Ben de hele dag internet al aan het afstruinen naar ditjes en datjes over de wedstrijd van gisteren. Talpatv.nl heeft de persconferentie en interviews met Antoine en Yuri online staan. Ik wacht met smart tot groenehel.com weer online komt. Server weer eens overbelast.
Blijf dan ook niet zo lang hangen manquote:Op vrijdag 21 april 2006 18:30 schreef Noca het volgende:
[..]
De samenvatting van gister gaat er waarschijnlijk niet komen..helaas.
De beste verdediger van FC Groningen is toch een degelijke eredivisiemandekker of vergis ik me dan??quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:54 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Is wel te lezen dat jij hem nog niet al te vaak in actie hebt gezien. Sankoh is op dit moment de beste verdediger bij FC Groningen. En dat zegt toch wel iets wanneer je Luirink en Kruiswijk als concurrentie hebt...![]()
quote:Er is een fout opgetreden:
Too many connections
Too many connections
Too many connections
Letterlijk is het een breed begrip natuurlijk. Stam zou je straks ook een degelijke eredivisiemandekker kunnen noemen...quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
De beste verdediger van FC Groningen is toch een degelijke eredivisiemandekker of vergis ik me dan??
Je kan veel zeggen, maar zelfs na het afgelopen kut-weekend heb ik toch ook in dit FCG gepostquote:Op vrijdag 21 april 2006 19:59 schreef detulp050 het volgende:
We zien SCH trouwens ook nooit meer in dit topic![]()
Z'n computer is bij de dokter.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:59 schreef detulp050 het volgende:
We zien SCH trouwens ook nooit meer in dit topic![]()
nu duik ik ook echt me bed inquote:Jans zondagavond te gast in Café de Sport
Komende zondag schuift Ron Jans aan in Talpa's Café de Sport. De trainer van FC Groningen speelt eerder op de dag de return tegen AZ in de eerste ronde van de play-offs voor een plek in de voorronde van de Champions League.
FC Groningen verdedigt in Alkmaar een 3-1 voorsprong. Ongeacht de afloop van die wedstrijd praat Jans met presentator Humberto Tan over het fantastische seizoen van FC Groningen en het behalen van Europees voetbal.
Daarnaast zijn ook vaste gezichten Jaap Visser en Henk Spaan te gast.
Café de Sport: zondagavond rond 22.30 uur op Talpa.
Wat een gelul. Sorry hoor, dat wij niet in de CL horen kan ik misschien in komen, maar een andere club laten winnen, alleen daarom? Dikke vinger! Zoals Jans al zei, jammer dan, wij trekken ons daar niks van aan.quote:Ten slotte. Men vraagt mij vaak wat ik van de play-offs vind? Dat zal ik vertellen. Mocht FC Groningen die winnen dan beschouw ik de play-offs als volkomen mislukt. Nederland slaat in de Champions League een modderfiguur met die prachtige club uit het Hoge Noorden. Als trainer Ron Jans het algemeen belang van het Nederlandse voetbal zou dienen dan geeft hij zijn ploeg opdracht om zich te laten uitschakelen door AZ of Ajax. Sorry Ron, ouwe dibbes, het is niet onopgemerkt gebleven, maar nu is het wel welletjes geweest.
Daar verschillen de meningen dan over. Ik zit er soms wel eens naast, maar heb ook al vaak genoeg dingen goed gehad. Neem Urby....quote:
jeetje, zulke domme uitspraken had ik eerlijk gezegd niet van Hugo Borst verwacht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:25 schreef clauwheee het volgende:
Uit de column van Hugo Borst, de pipo.
[..]
Wat een gelul. Sorry hoor, dat wij niet in de CL horen kan ik misschien in komen, maar een andere club laten winnen, alleen daarom? Dikke vinger! Zoals Jans al zei, jammer dan, wij trekken ons daar niks van aan.
Hugo
Dan denk ik dat je verkeerd leest.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:34 schreef MaxPower het volgende:
Eigen mening? Jij vertrouwt puur op je contacten in het wereldje. Vele talenten uit de gekste windstreken heb je nog nooit zien spelen en toch weet je alles van ze... Verder lees ik nooit een gedegen analyse (alleen van ASWH-spelers), slechts nietszeggende oneliners ("van Galen, leuke creatieve speler, mag ook graag naar de kermis gaan"...om maar een voorbeeld te geven).
Zolang het maar weer over FCG gaatquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:10 schreef methodmich het volgende:
Nee detulp050, het is wel bepaald zo. MP heeft een andere mening, dat mag.
Ik volg FC Groningen al een jaar of twee, maar na de opening van het nieuwe stadion heb ik voor het eerst een kaartje gekocht (daarvoor wist ik niet eens dat het zo makkelijk konquote:Ik wist niet dat jij voor de FC was trouwens!
vooral dat laatste..quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:19 schreef mordradead het volgende:
Ik heb een TV kaart in m'n pc! ik zal eens kijken of ik nog wat coax kabel heb liggen zodat ik talpa morgen kan opnemenen anders maar de wedstrijden tegen Ajax en de huldiging na het halen van Champions League voetbal
Het was voor de Gatorade-Cupquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:19 schreef methodmich het volgende:
Groningen - PSV 2-3 was dat al in Euroborg? Hoe dan ook, leuk dat je direct een seizoenskaart hebt gekocht!
Ah ja! Dat was inderdaad een spannende. Heb je al favorieten bij de FC?quote:
Doe ik ook altijd, super handigquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:19 schreef mordradead het volgende:
Ik heb een TV kaart in m'n pc! ik zal eens kijken of ik nog wat coax kabel heb liggen zodat ik talpa morgen kan opnemen![]()
Het zou knap zijn als je het niet-digitaal op je harde schijf had staan Nocaquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:37 schreef Noca het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd, super handig
Heb praktisch heel afgelopen seizoen digitaal op mn HDtje staan. Heerlijk om af en toe even terug te kijken.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:40 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Het zou knap zijn als je het niet-digitaal op je harde schijf had staan Noca
Buijs, Nevland, Sankoh, Cornellisse (en meer natuurlijk) Al baal ik wel steeds van al die terugspeelballen van Sankoh. Soms haalt hij net teveel de vaart uit het spel als het juist goed gaat met de FC.quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ah ja! Dat was inderdaad een spannende. Heb je al favorieten bij de FC?
Het publiek schreeuwde de ploeg bijna naar de 3-3, wat een krachtsverschil in de 2e helft was dat. Geweldig.quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:25 schreef Prosac het volgende:
damnit zeg.. wat een wedstrijd was dat, toch dat hele publiek er achter in de 2e helft, kansloze missie leek het, terwijl we gewoon 3-3 hadden moeten staan op het einde.
toch zonde dat groningen toen echt een 15 minuten even compleet de weg kwijt was
Ik vind Sankoh erg goed, maar soms is het beter de bal naar voren te knallen dan de bal terug te spelen als er kort bij een tegenstander is. Het gaat tot nu toe altijd goed, maar het levert vaak ook onterechte dreiging op.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:27 schreef clauwheee het volgende:
Mwah ben ik niet met je eens Tulp, dat van Sankoh. Dat is soms echt wel even nodig. Vind ik juist goed.
Zonde hoor. Tegen Ajax valt niets te beleven voor julliequote:Op zondag 23 april 2006 16:41 schreef no_nickname het volgende:
Jaa!! God wat was het spannend op de radio!! Morgen maar kaartjes kopen!!:D
Typische jodenopmerking weerquote:Op zondag 23 april 2006 16:43 schreef Camplo het volgende:
[..]
Zonde hoor. Tegen Ajax valt niets te beleven voor jullie![]()
http://www.fcgroningen.nl/quote:Wegens overschrijding van de haalbare bezoekersaantallen is de website van fc groningen tijdelijk niet beschikbaar.
Alleen op de dag van de wedstrijd aan de kassa. Met een Heerenveenkaart kun je 1 kaart kopen na de voorrangsperiode voor seizoenskaarthouders.quote:Op zondag 23 april 2006 19:20 schreef mordradead het volgende:
Zijn de kaarten voor 3 mei ook zonder Groningen ClubCard te koop? m'n pa heeft er wel een van Heerenveen![]()
Zo ja, vanaf wanneer?
quote:Op zondag 23 april 2006 16:43 schreef methodmich het volgende:
De grote held van clauwheee die scoort, dat is extra genieten voor haar!
Verder een overwinning voor een strijdlustig collectief.
quote:Op zondag 23 april 2006 19:58 schreef clauwheee het volgende:
Net terug uit Alkmaar! HELDEN!
Humor: We zingen Sta op voor FC Groningen en een half AZ-vak ging staan![]()
Waar hebben we dat eerder gehoord?quote:Op zondag 23 april 2006 16:43 schreef Camplo het volgende:
[..]
Zonde hoor. Tegen Ajax valt niets te beleven voor jullie![]()
Ja daarom, we hoorden het ook op de radio in de bus.quote:Op zondag 23 april 2006 20:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Die perez is een naar mannetje, was nogal frusti en zat zijn gal maar op groningen te spugen via de radio.![]()
Vriendelijke mensen zeg.quote:Op zondag 23 april 2006 20:11 schreef Noca het volgende:
Apart trouwens: je rijdt Alkmaar uit en overal staan mensen naar onze bussen te zwaaien en hun duimen omhoog te steken![]()
[afbeelding]
Wat zei je Robbie?quote:Op zondag 23 april 2006 20:30 schreef Old_Skool het volgende:
Groningen mag wederom niet klagen over de arbitrage.
hulde idd. wat een vervelende arrogante zak hooi is die van gaal tochquote:
Yeah!quote:Op zondag 23 april 2006 21:14 schreef venomsnake het volgende:
Clauw, ik heb goed nieuws voor je.
Morgen in Voetbal Inside: Danny Buijs.![]()
Niet dus. Kan geen vrij krijgen woensdag. Dan maar de kroeg in woensdagavond...quote:Op zondag 23 april 2006 16:55 schreef The_Verve het volgende:
Zal de eerste keer zijn dat ik in een combi stap...
Ik ben heeel bang dat dit bij mij/ons ook het geval is. Maar ik ga morgen m'n best doen. Anders zal het ook de kroeg worden.quote:Op zondag 23 april 2006 21:48 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Niet dus. Kan geen vrij krijgen woensdag. Dan maar de kroeg in woensdagavond...
Grappig dat jij niet goed leest want dat zegt bijna niemand hier.quote:Op maandag 24 april 2006 00:20 schreef Jajong het volgende:
Grappig dat er nu ineens mensen zijn die met droge ogen beweren dat Groningen wél iets te zoeken heeft in de CL.
Idd... Over de prestatie opzich wordt weinig gesproken, alleen over de consequenties... Net of Willem II en Heerenveen zoveel beter waren in de Champions L. De jaloezie neemt het duidelijke over van de sympatie. Als alles standaard was verlopen met AZ en Feyenoord in de finale had je niemand gehoord, maar dan was het volgend jaar wel gebeurd (met FC Groningenquote:Op maandag 24 april 2006 00:09 schreef MaxPower het volgende:
Dat is het lot van de subtopper he. Je mag leuk meedraaien, maar als je te dicht bij de toppers komt is het opeens een bedreiging voor het NL voetbal etc.
niemand zegt dat, Groningen heeft er niks te zoeken, Ajax dit jaar ook niet, Feyenoord ook niet.quote:Op maandag 24 april 2006 00:20 schreef Jajong het volgende:
Grappig dat er nu ineens mensen zijn die met droge ogen beweren dat Groningen wél iets te zoeken heeft in de CL.
Lezen kutjong.quote:Op maandag 24 april 2006 00:20 schreef Jajong het volgende:
Nee inderdaad. FC Groningen heeft niets te zoeken in de CL. Ajax op basis van afgelopen seizoen trouwens ook niet, maar daar gaat het nu niet over.quote:Op maandag 24 april 2006 00:20 schreef Jajong het volgende:
quote:Manhaftig Groningen zet AZ voet dwars
Een dag nadat de vorige AZ-trainer, Adriaanse, als Portugees kampioen met FC Porto zijn zoetste triomf vierde, herhaalde zich de geschiedenis in Alkmaar. AZ betaalde weer eens de tol voor zijn mentale tekortkomingen.
Een 2-1 zege was niet toereikend na de 3-1 nederlaag in Groningen, waar AZ niet voor het eerst in een gewichtig duel een gebrek aan geestdrift, daadkracht en standvastigheid had getoond. FC Groningen had recht op een vervolg in de play-offs, óók omdat het zich gisteren manhaftig verweerde toen AZ de schade met weinig vernuft trachtte te repareren.
In de laatste officiële wedstrijd in De Hout –een symbolische in het stadionnetje waar in enkele tot de verbeelding sprekende episoden uiteindelijk weinig prijzen werden gewonnen– had de noordelijke ploeg zijn zaakjes opnieuw goed op orde.
In Alkmaar werd onderstreept dat trainer Jans van FC Groningen een alleszins verdienstelijk team heeft gemaakt, met een lonende combinatie van vaardigheden en strijdlust.
Dat laatste bleek doorslaggevend in de eerste ronde van de barrage, waarin de Groningse verdedigers zich tot tweemaal toe schrap zetten en vooral aanvoerder Matthijs en de energieke Buijs op het middenveld van geen wijken wilden weten. Model voor AZ stonden daarentegen de verbleekte international Landzaat en Perez, van wie ook gisteren geen impulsen uitgingen.
Het gekende euvel, weekhartigheid in duels die ertoe doen, herinnerde aan het vorige seizoen, toen een memorabele opmars aan de hand van Adriaanse wrang smoorde. Adriaanse concludeerde dat er in elk geval voor hem geen progressie meer te boeken was, waarna hij in de herfst van zijn carrière in Portugal een sprookjesachtige stap voorwaarts zette.
Zijn opvolger Van Gaal wijst er graag op dat AZ meer punten behaalde (74 om 64) en, als tweede, een plaats hoger eindigde dan onder Adriaanse. Toch is die vooruitgang betrekkelijk. AZ verspeelde een jaar geleden veel punten in de slotfase. Dat kon niet los worden gezien van de inspanningen in Europa, waar de halve finale van het Uefa Cup-toernooi werd bereikt. Die krachttoer gaf, met het ongebreidelde aanvalsspel, een ongekende glans aan het seizoen.
Dit seizoen speelde AZ minder frivool, op last van Van Gaal die tactische verbeteringen nastreefde. Zijn strategie klopte op papier, maar als het erop aankwam konden zijn onvolgroeide spelers zelden aan zijn wensen voldoen. Gisteren werd dat nog eens treffend uitgebeeld. Met de beperkte reservespits Koevermans aan het front en slechts drie verdedigers had Van Gaal een alternatief aanvallend plan uitgedacht, maar de geestkracht voor een ultiem offensief ontbrak. FC Groningen bleef lang vrij moeiteloos op de been.
Pas in de slotminuten van de eerste helft veerde AZ op, door een fortuinlijke wending. Perez kon plotseling uitbreken, waarna hij Koevermans vrijwel op de doellijn bediende (1-0). Even was FC Groningen van slag en ook nog voor rust schoot Steinsson de bal op de buitenkant van de paal. In het eerste kwartier van de tweede helft toonde Arveladze zich attent (2-0), maar tekenend genoeg liet AZ zich die gunstige stand luttele minuten later ontnemen. Het was niet toevallig de niet versagende Buijs die de bal na een trap van de stoere verdediger Sankoh krachtig inkopte (2-1).
In het vervolg, een halfuur toch nog, dwong AZ geen enkele kans meer af. Desondanks wilde trainer Van Gaal doen geloven dat zijn ploeg hartstochtelijk en dominant te werk was gegaan. Ook dat is een repeterend patroon in Alkmaar. De coach benoemt de mentale gebreken wel degelijk, zoals vorige week ook weer na de dure ondergang in Groningen, om zijn spelers na een hol herstel (als dat van gisteren) toch maar weer krampachtig in bescherming te nemen.
Ook omdat zich in het aankoopbeleid voorlopig geen kentering naar mentale kracht aftekent valt een wezenlijke verandering nog niet te verwachten. Het mag zuur worden genoemd dat AZ met een voorsprong van veertien punten op Ajax (en achttien op FC Groningen) niet kan toetreden tot de voorronde van de Champions League.
Maar óók mag de vraag worden gesteld in hoeverre Nederland op het hoogste podium zou zijn gediend met een vertegenwoordiger die telkens in oude fouten vervalt, zonder zicht op verbetering te kunnen bieden.
Valt wel mee hoor, de Trouw is nu niet echt een krant die pro-Grunn is. Wat hier staat is grotendeels waar. En dat zeg ik echt niet omdat ik een groenwitte bril op heb. Ik denk ook echt dat AZ mentaal zwakke plekken heeft.quote:Op maandag 24 april 2006 10:33 schreef Eilanden het volgende:
Mwah Clau, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de schrijver van dit stuk of pro-FCG is of anti-AZ (of anti-Van Gaal).
Daar ben ik het niet mee oneens. Maar dat de journalist schrijft dat FCG moeiteloos op de been bleef, daar durf ik toch wel om te glimlachen, want op een gegeven moment was het, zoals Jans zelf zei, vrouwen en kinderen eerst!quote:Op maandag 24 april 2006 10:39 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, de Trouw is nu niet echt een krant die pro-Grunn is. Wat hier staat is grotendeels waar. En dat zeg ik echt niet omdat ik een groenwitte bril op heb. Ik denk ook echt dat AZ mentaal zwakke plekken heeft.
Niet mee oneensquote:Op maandag 24 april 2006 10:57 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee oneens. Maar dat de journalist schrijft dat FCG moeiteloos op de been bleef, daar durf ik toch wel om te glimlachen, want op een gegeven moment was het, zoals Jans zelf zei, vrouwen en kinderen eerst!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |