abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 april 2006 @ 10:40:32 #76
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37089172
Bij de sigarenwinkels waren de blanco kaarten bijna allemaal op, naar de FRS gaan is wijsheid

Ik heb geen AA, ik heb H genomen. 5 plekken, rij 14 ofzo
pi_37089492
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:40 schreef detulp050 het volgende:
Bij de sigarenwinkels waren de blanco kaarten bijna allemaal op, naar de FRS gaan is wijsheid

Ik heb geen AA, ik heb H genomen. 5 plekken, rij 14 ofzo
Huh Vak H rij 14? Daar zitten wij!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 19 april 2006 @ 10:54:14 #78
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_37089544
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:51 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Huh Vak H rij 14? Daar zitten wij!
Haha nou dat wordt een Fok! FCG meet dan in vak H.
Hang maar een spandoek op 'Fok! groet FC Groningen ofzo
  woensdag 19 april 2006 @ 11:26:03 #79
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37090283
Even gekeken en het is rij 15, stoel 1 tm 5
pi_37090771
Vlakbij dus, wij zitten op H14-23,24 en 25.
pi_37093218
Hehe mn pa heeft ook een kaart voor vak H kunnen bemachtigen vandaag. Normaal zit ie in GG.
  woensdag 19 april 2006 @ 13:20:33 #82
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_37093256
Zitten hier ook mensen van de Z-side?
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
pi_37093302
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:19 schreef Ungeheuer het volgende:
Hehe mn pa heeft ook een kaart voor vak H kunnen bemachtigen vandaag. Normaal zit ie in GG.
Morgen wél ff zwaaien hè
pi_37093409
Ik heb geen kaarten.
Heb clubkaart besteld maar nog niet binnen....
Paan!
pi_37094239
mooi stuk uit het dagblad v/h Noorden. Van Gaal positief over Grunn.
quote:
Van Gaal: Liever Ajax dan tegen FC Groningen

Trainer van AZ verwacht heet avondje in Euroborg: ’FC Groningen is een ploeg met strijd en kwaliteit’

Alkmaar - Na de dinsdagtraining gaat Louis van Gaal er even goed voor zitten. En wil direct wat kwijt. ”Het verwachtingspatroon rond AZ is hoog, wellicht té hoog. Ik zeg je: FC Groningen is een niet te onderschatten tegenstander.

Ze hebben niet de druk van het moeten en het is gewoon een heel goede ploeg. Ik had liever tegen Ajax gespeeld. Die hebben nog steeds de vorm niet en zitten mentaal minder in hun vel. Het wordt gewoon lastig tegen FC Groningen.” Zo, het statement staat, Van Gaal waakt voor onderschatting.

De training van AZ wordt bezocht door een tiental fans. ”Kijk, daar zit het verschil al”, zegt Van Gaal. ’Hier staan tien mensen, omdat iedereen ons al naar de volgende ronde schrijft. In Groningen zijn er misschien wel tienduizend, daar leeft het enorm en is alles wat nu nog meegenomen wordt een extra op een toch al geweldig resultaat. Maar aan de andere kant: wij zijn fit, we hebben geen blessures, al is het even afwachten met onze keeper Henk Timmer.”

Dat Louis van Gaal hoog opgeeft van FC Groningen, bleek al na de 1-1 die de Groningers een tijdje geleden in de Alkmaarderhout behaalden. Toen stak hij de loftrompet over de ploeg van Ron Jans en hij doet dat nu nog even dunnetjes over. ”FC Groningen heeft in Nevland en Salmon twee klasse spitsen. Ik heb destijds zelfs overwogen Salmon naar Ajax te halen, hij is een sterk aanspeelpunt en wordt in Groningen nogal ondergewaardeerd, vind ik.”

Hij vervolgt: ”Daarnaast steekt het middenveld goed in elkaar; een goede combinatie van strijdlust en voetballend vermogen. FC Groningen staat niet voor niets op de vijfde plaats. Mijn collega Ron Jans heeft er een goed team van gemaakt. De wedstrijd hier in Alkmaar vond ik één van de beste die we dit seizoen hebben gespeeld. AZ was heel goed, FC Groningen was heel goed. Dat zei ik toen al, maar dan word je meewarig aangekeken. Zo van: wat lul je nou, je hebt ’maar’ 1-1 tegen FC Groningen gespeeld.”

Van Gaal verwacht daarom morgen een heet avondje in de Euroborg. ”Ja, ze zijn daar nog niet geklopt. O toch? Tegen PSV in de beker? Jammer, ik kan dat dus niet meer gebruiken bij mijn spelers. Maar het geeft aan wat de kracht van FC Groningen is: strijd en ook nog eens goed voetbal. Wij moeten er voor zorgen dat we qua strijd minimaal evenveel te bieden hebben. Vergis je niet: op basis van de beide competitiewedstrijden zou FC Groningen in het nu gehanteerde Europa Cupsysteem doorgaan. In Groningen was het in een matige wedstrijd 0- 0, hier in Alkmaar 1-1.”

Van Gaal heeft er geen moeite mee dat AZ, na als tweede de competitie te hebben afgerond, nu moet spelen tegen FC Groningen. ”Nee, het is onzin om dat oneerlijk te noemen. We hebben dit een jaar geleden met z’n allen afgesproken, daar moet je nu niet over gaan lopen zaniken. Ik hoorde vanmorgen mijn spelers daarover praten. Dat het belachelijk is om tegen een ploeg te moeten spelen die achttien punten minder heeft gehaald.

Maar Kenneth Perez zei daar het enige juiste op: op dit moment staan zowel AZ als FC Groningen op nul. Wat ik overigens wel een punt van kritiek vind: als je als KNVB vindt dat die play-offs zo belangrijk zijn, máák ze dan ook belangrijk. Nu weten we op maandag pas waar we aan toe zijn en moeten vervolgens op donderdag en zondag die eerste twee wedstrijden afraffelen. Dat vind ik onbegrijpelijk. Je hebt nauwelijks de tijd om nog iets te regelen. Ik hoop dat zulke dingen het volgend seizoen worden verbeterd.”

Timmer twijfelgeval

Het is niet zeker of Henk Timmer morgenavond kan spelen. De doelman van AZ ging door z’n enkel en verliet de training van gisteren voortijdig. AZ neemt vandaag al intrek in het Tulip Inn-hotel in Zeegse. ”We houden voor beide wedstrijden een kort trainingskamp om ons zo optimaal mogelijk voor te bereiden”, aldus Van Gaal.

Lichte pijntjes en nieuw gras

Afgezien van hier en daar wat lichte pijntjes, staat het er met de fitheid van de selectie van FC Groningen redelijk tot goed voor. Op de training van gisteren deden bijvoorbeeld Bruno Silva en Mark-Jan Fledderus het een beetje rustig aan. Het grootste slachtoffer van de wedstrijd tegen FC Twente, Koen van de Laak, heeft nog wel wat last van zijn hersenschudding.

Vooral in de ochtend ervaart hij wat druk op het hoofd. Toch deed hij wel veel op de dinsdagtraining. Nog niet bekend is of hij morgen vanaf het begin kan meespelen. Zeker niet vanaf het begin inzetbaar zijn Jevgeni Levtsjenko en Glen Salmon, die al wat langer aan blessures (respectievelijk enkel en kuit) lijden. Wel maken zij vorderingen.

Na de gewone training deden de twee nog wat aan de explosiviteit door een intervaltraining. Eventueel is het mogelijk dat een van de twee, of beide, in de selectie zit, maar voor de hand ligt dat niet. In de Euroborg is nieuw gras gelegd in de beide doelmonden, waar de slijtage van het veld het ergst pleegt toe te slaan. (DvhN, Paul Zweverink)
ff uit het Grunn forum gekopieerd..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_37094790
Leuk stuk

Salmon naar Ajax halen, goed dat ie daar toen toch vanaf zag

Als aansluiting op bovenstaande:
quote:
Selectie
Koen van de Laak zal donderdagavond niet meespelen in de thuiswedstrijd tegen AZ. Hij is mogelijk zondag wel weer inzetbaar. Erik Nevland keert na een schorsing terug bij de selectie. Evneniy Levchenko en Glen Salmon sluiten ook weer aan bij 'de achttien'.

Bron: FC Groningen
  woensdag 19 april 2006 @ 14:26:02 #87
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37094892
quote:
Nevland speelt in de Euroborg in plaats van Koen van de Laak, die een lichte hersenschudding heeft. Yevgeni Levchenko en Glen Salmon zijn weer fit na blessures, maar nemen in eerste instantie plaats op de reservebank.
  woensdag 19 april 2006 @ 15:17:19 #88
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_37096340
Go FC!!
Ik kan niet wachten tot ze volgende maand voor een oefentoernooitje naar Curaçao komen. Ik zal zorgen voor een heldenonthaal hier
Bankiertje
  woensdag 19 april 2006 @ 17:03:12 #89
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37100175
half uurtje geleden nog kaarten gekocht bij Minke in de ebbingestraat
pi_37100408
Je hebt vandaag nog steeds een seizoenskaart nodig? Morgen niet meer toch? Morgenvroeg anders nog even proberen
  woensdag 19 april 2006 @ 17:31:59 #91
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_37101110
Morgenmiddag alleen aan de kassa van de Euroborg, dan verkopen ze de restkaarten. FC Groningen raadt aan de kassa eerst te bellen om teleurstelling te voorkomen.
  woensdag 19 april 2006 @ 18:55:46 #92
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_37103432
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:07 schreef Noca het volgende:

[..]

Heb er wel zin in. Ben ik ook nog eens een keer in de Alkmaarderhout geweest.. Twijfel, twijfel.
Even vanuit ander topic.
Twijfel weg, dus zondag richting Alkmaar
pi_37105158
Zo, hier de Groningen-stats. Gespeelde duels en goals:
quote:
BECHAN, Kiran 4 0
BRUNO SILVA (URU) 21 1
BUIJS, Danny 34 6
CORNELISSE, Yuri * 33 8
FLEDDERUS, Mark Jan 23 4
FLORÉN, Mathias (ZWE) 25 0
KRUISWIJK, Arnold 22 0
LAAK, Koen van de 24 3
LAMBERS, Jeroen 0 0
LEVCHENKO, Yevgeniy (OEK) 28 4
LINDEN, Antoine van der 25 1
LUIRINK, Gijs 20 1
MATTHIJS, Paul 29 0
NEVLAND, Erik (NOO) * 29 8
ROORDA, Bas 34 0
SALMON, Glen (ZAF) 24 7
SANKOH, Gibrl (SLE) 25 0
SEEDORF, Stefano 19 0
LINDGREN, Rasmus (ZWE) 32 3
KLOMPE, Tieme 1 0
KROHNE, Rogier 3 0
THALEN, Koert 1 0
PANNEKOEK, Marcel 1 0
SEDOC, Valery 2 0
KIEFT, Robbin 2 0
Hadden niet veel spelers nodig. Deel van het geheim?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 april 2006 @ 20:28:03 #94
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_37106594
TV Noord meldt dat er nog 1500 kaarten beschikbaar zijn. best veel dus.

en dan dit vanuit 020

'Ajax voor het blok als Groningen AZ klopt'

19/4/2006 18:21

Ajax moet op weg naar een plek in de voorronde van de Champions League niet alleen zelf eerst Feyenoord uitschakelen maar ook nog eens hopen dat FC Groningen niet stunt tegen AZ.

Want als de Amsterdammers op de Noorderlingen stuiten in de finale van de play-offs, dreigt burgemeester Job Cohen roet in het eten te gooien, zo meldt Het Parool.

Cohen heeft al een jaar geleden aangegeven dat Ajax geen thuiswedstrijden kan spelen tussen 28 april en 6 mei omdat de politie dan niet genoeg mankracht beschikbaar heeft om het duel te begeleiden. 'Dat heeft te maken met Koninginnedag, bevrijdingsdag en dodenherdenking', legde een woordvoerder van de gemeente uit. 'De oplossing is er al: de wedstrijden omdraaien.'

In dat geval zou Ajax op 26 april in De Arena tegen Groningen spelen en op 3 mei uit in De Euroborg. Maar die optie ziet Ajax juist niet zitten. De club wil het recht om het laatste duel thuis te spelen - een recht dat het tegen AZ niet zou hebben - niet uit handen geven. 'Er zijn meer data', meent Ajax.

De KNVB biedt de mogelijkheid om uit- en thuiswedstrijden om te wisselen. Houden Ajax en Cohen voet bij stuk en kan de laatste finalewedstrijd niet plaatsvinden, dan volgt een reglementaire nederlaag voor Ajax en mag Groningen naar de voorronde van de Champions League.
pi_37108534
quote:
De opstelling:

Doel: Roorda
Verdediging: Silva, Sankoh, Luirink en Van der Linden
Middenveld: Buijs, Seedorf of Fledderus, Matthijs en Lindgren
Aanval: Nevland en Cornelisse
.
btw, in de VI zegt Nijland dat er er momenteel een wachtlijst is van supporters die een seizoenskaart willen en dat men nu al denkt aan een eventuele uitbreiding. (totaal overbodig als je het mij vraagt maar goed)

Nu zat ik op het fcgforum te lezen en kwam het volgende plaatje tegen. die moet ik ff posten, de euroborg na uitbreiding..

ik had dit plaatje nog niet gezien, vind hem wel heftig.

[ Bericht 34% gewijzigd door venomsnake op 20-04-2006 02:16:56 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_37116779
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:46 schreef methodmich het volgende:
Zo, hier de Groningen-stats. Gespeelde duels en goals:
[..]

Hadden niet veel spelers nodig. Deel van het geheim?
Er staat gewoon een goed elftal in het veld zonder echt zwakke schakels. Ik denk dat als je de spelers van Groningen in groepjes van drie indeelt (top3-waardig, subtop, niveautje Sparta) dat de balans dan naar boven uitschiet. En dat is wel eens anders geweest. Het is nog geen drie jaar geleden dat Krstev, Tuhuteru, Landerl en Pinas op het middenveld stonden. Dat was gewoon niet om aan te zien.

Dus ja, een goed transferbeleid, en een uiterst sympathieke trainer natuurlijk. Goed voor de uitstraling van de FC en voor de sfeer in de spelersgroep. Ik denk dat dat het succes van Groningen in een notendop is.

Even een groepsindeling:
1. Topclubwaardige spelers: Luirink, Sankoh, Silva, Nevland
2. Typische subtoppers: Buijs, Levchenko, Salmon, Kruiswijk, Roorda, Lindgren, vd Laak, Matthijs, Cornelisse
3. Prima spelers voor een Sparta of een Ado: Floren, Fledderus, Seedorf, vd Linden

Blijkt nog best lastig te zijn, zo'n indeling maken.
pi_37117187
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:20 schreef deejaylethal het volgende:
Zitten hier ook mensen van de Z-side?
Mensen die lid zijn van de Supportersvereniging Z-Side?
Mensen die tot de harde kern behoren?
Mensen die op de tribune zitten met het opschrift 'Z-Side'?
pi_37119193
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:22 schreef venomsnake het volgende:

[..]

btw, in de VI zegt Nijland dat er er momenteel een wachtlijst is van supporters die een seizoenskaart willen en dat men nu al denkt aan een eventuele uitbreiding. (totaal overbodig als je het mij vraagt maar goed)

Nu zat ik op het fcgforum te lezen en kwam het volgende plaatje tegen. die moet ik ff posten, de euroborg na uitbreiding..

[afbeelding]

ik had dit plaatje nog niet gezien, vind hem wel heftig.
Ik zelf heb vanaf het begin gezegd dat naar mijn mening de Euroborg iets groter had moeten zijn. Dat had goed met de huidige twee ringen gekund. Euroborg zoals op de foto is ubergeil maar niet realistisch denk ik. Wat zou de capaciteit zo wel niet worden. Ik geloof er wel in dat een groter stadion ook weer zal leiden tot meer inkomsten en het verhogen van de begroting, dus betere spelers en een grotere kans op goede prestaties. Ik denk daarbij zelf aan een capaciteit van zo´n 30.000 plaatsen. De allereerste plannen voor een nieuw stadion toen Groningen nog in beeld was als locatie voor Euro 2000 gingen volgens mij ook uit van een capaciteit van 30.000, of misschien zelfs nog wel iets meer. Ik heb daar toen ook wel eens een schets van gezien, dat zag er toen ook al goed uit. Later nooit meer iets van gezien.

Ik ga zelf nooit naar het voetbal maar als Groningen deze lijn voortzet en er een uitbreiding van het stadion zou komen zou ik best in de toekomst overwegen om ook te gaan kijken en wellicht zelfs een seizoenkaart te nemen. Dit jaar was het volgens mij echt leuk om te gaan kijken in Oosterpark en Euroborg. Ik kick nu al op een derde ring in de Euroborg Daarnaast krijg ik zo langzamerhand de indruk dat het met de rellen allemaal wat rustiger wordt en daar ben ik blij om. Ik bespeur voor het eerst in een lange tijd wat meer verdraagzaamheid en respect voor elkaar. Voorbeeld daarvan was ondermeer hoe er met Utrecht werd omgegaan na het verlies van Di Tomasso. Mooi om te zien dat we met z´n allen toch nog menselijk kunnen zijn. Als dat zijn erfenis is dan heeft zijn verlies ook nog wat goeds opgeleverd. Dat zou mooi zijn.

Fd

[ Bericht 5% gewijzigd door fokkersdelight op 20-04-2006 10:36:36 ]
pi_37122111
Ik ben het met je eens fokkersdelight, alleen vind ik uitbreiding op dit moment nog niet nodig. Ik vind dat we eerst moeten zorgen een stabiele subtopper te worden. mocht dat lukken, dan vind ik dat er serieus naar uitbreiding gekeken moet worden.

Groot vol stadion = meer inkomsten.

Maar ik vind het geweldig om te zien hoe men vol ambitie met de toekomst bezig is zonder te hard van stapel te lopen. Ik ben zeer positief!

[ Bericht 0% gewijzigd door venomsnake op 20-04-2006 11:48:20 ]
pi_37122658
Eensch met venomsnake. Ik verwacht nog altijd een terugval in de prestaties. Is het niet volgend seizoen dan die erna wel.

Als je wint heb je vrienden. En even zo zeer geldt dat zodra de hooggespannen verwachtingen even niet uitkomen, ik ze evensnel zie vertrekken.

Eerst maar een stabiele subtopper worden.

Pff trouwens rare droom gehad over de wedstrijd van vandaag. We wonnen de pot uiteraard... flinke heksenketel, maar dan nog in het Oosterpark.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')