Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
THE HORROR!!! Maak ze zelf!!quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:12 schreef Fugie het volgende:
tvp, ik denk volgende week maar eens in de sportschool een ander schematje gaan vragen.
ik weet dat de eigenaar zelf ex bodybuilder is, dus ik wil even horen wat hij te zeggen heeft (ook al ben ik eigenwijs en doe ik toch mijn eigen zinquote:
Ik doe dat sinds kort ook. Eng, hoor. Los van je trainer...quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:18 schreef LedZep het volgende:
Ik ben al een paar maanden mijn eigen schema aan het maken. Kom steeds weer nieuwe dingen / methoden / theorieën etc tegen dus ik verander steeds weer wat
. Voorlopig nog maar even fullbody dus.
Dus blijf je maar aankloten met je eigen flutschema?quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:27 schreef Tommy__ het volgende:
ik zou het niet kunnen verdragen dat iemand anders mij een schema voorlegt![]()
Ik had er 2 jaar terug toen ik nog een newbie was(nog steedsquote:Op zaterdag 1 april 2006 23:19 schreef ivosnivo het volgende:
Nog meer mensen last van groeistriemenik heb net 2 nieuwe ontdekt, gelukkig vallen ze niet zo op
Ik ben kerngezond dus ik kan wel wat hebbenquote:Op zaterdag 1 april 2006 21:05 schreef Kaj_A het volgende:
Liefst stackers zonder ephredine. Stackers 2, Stackers 3 of Stackers 4 en dan i.c.m. cardio natuurlijk (30 tot 45 min voor de training innemen).
Ik weet niet of je gezondheidsklachten hebt, maar met sommige klachten wordt het niet aangeraden om Stackers te gebruiken.
Ps. ik ga niet cutten, ik ben nog steeds aan het bulken, wat nog wel even gaat duren.
Juistem! Je ziet vaak genoeg mensen met een A4'tje lopen in de sportschoolquote:Op zondag 2 april 2006 14:08 schreef Jurrio het volgende:
Ik maak ook mijn eigen schema's. Alleen staan die niet op papier, maar enkel in mijn hoofd. Ik heb ook geen vaste volgorde van oefeningen..aangezien het zowat altijd druk is in mijn sportschool.
Alleen maandag kan ik me redelijk aan mijn volgorde houden.
Ik ben toevallig een dikke week geleden begonnen met stackers..quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:28 schreef Sloper het volgende:
LOL![]()
Ontopic: Ik neem aan dat meerdere mensen gaan beginnen met cutten binnenkort. Ik ben van plan om in mei te beginnen aangezien er bij mij niet zoveel af hoeft.
Maar wie heeft er ervaring met stackers tijdens het cutten, of stackers algemeen? Welk merk is aan te raden en geeft het 't gewenste resultaat? Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen?
Vaste volgorde's zijn dan ook niet goed vind ik. Zoveel mogelijk afwisselen, volgorde's oefeningen alles.quote:Op zondag 2 april 2006 14:08 schreef Jurrio het volgende:
Ik maak ook mijn eigen schema's. Alleen staan die niet op papier, maar enkel in mijn hoofd. Ik heb ook geen vaste volgorde van oefeningen..aangezien het zowat altijd druk is in mijn sportschool.
Alleen maandag kan ik me redelijk aan mijn volgorde houden.
Hoi.quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:23 schreef LedZep het volgende:
Zo alle bodybuilders komen ineens online. Als onze relnicht MrJ nou ook nog komt ist al helemaal feest
.
Op de binnenkant van mijn linkerbiceps zitten er 2 flinke, rechts beginnen ze ook al. Blijkbaar heb ik er ook wat onder mijn oksels zitten. Ach, het trekt wel weer wat weg.quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:19 schreef ivosnivo het volgende:
Nog meer mensen last van groeistriemenik heb net 2 nieuwe ontdekt, gelukkig vallen ze niet zo op
rusten is op zin tijd ook wel goed hoor, ben vorige week al een kilo bijgekomen ofzo. maar ik hoop toch wel weer na deze week te kunnen sporten, heb er zin an!quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:15 schreef Jurrio het volgende:
Ik rust ook liever niet eigenlijk, maar het kon niet andersheb de tijd wel nodig
Ik moet nog whey bestellen, maar heeft iemand ervaring met dat cell tech spul?quote:MAGAZIJN OPRUIMING
Bestel snel en uitsluitend via deze nieuwsbrief een emmer Xtreme Pro Whey en ontvang gratis een Cell Tech Carb Control.
Klik op de onderstaande afbeelding om te bestellen.
Let wel op = op.
Ik heb er nu ook weer 1 ontdektquote:Op dinsdag 4 april 2006 17:27 schreef Panzer het volgende:
[..]
Op de binnenkant van mijn linkerbiceps zitten er 2 flinke, rechts beginnen ze ook al. Blijkbaar heb ik er ook wat onder mijn oksels zitten. Ach, het trekt wel weer wat weg.
En gewoon doortrainen tijdens een tentamenperiode, juist even lekker fysiek bezig zijn.
wat is je uiteindelijke doel met krachttraining? Ik begrijp wel dat je atletisch gespierd wil blijvenen niet te groot dus, maar ik neem aan dat je ook wat wil groeien en als je wil groeien, komt er sowieso wat gewicht bij. Je vetpercentage is idd heel laag, maar dat komt ook doordat je voor jouw lengte eigenlijk veel te weinig weegt. Ik zou dus zeggen eet wat meer dan je gaat verbranden, maar dat zou misschien wel moeilijk worden omdat je zoveel voetbalt, je moet maar even kijken hoeveel je verbruikt en dan er net iets boven zitten zodat je toch groeit.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:20 schreef pannaking_ het volgende:
verhaaltje
Ik vraag me af hoelang jij traint achterelkaar, best lang denk ik toch als je al die spiergroepen op 1 dag traint? Overigens zou ik als ik jou was toch een extra dagje erbij plakken voor trainen, het hoeft niet lang te zijn, uurtje ofzo van je dag, moet toch wel kunnen?quote:Op woensdag 5 april 2006 22:54 schreef Alessandro het volgende:
Ik trainde eerst ook altijd 3/4 maal in de week. Maar vanwege geen tijd,. doe ik nu al sinds 3 maanden ..2 dagen trainen en 3 dagen rust en dan weer 2 dagen trainen etc. Mijn trainingen op een dag heb ik samengevoegd dus wat ik eerst allemaal in 3/ 4 dagen deed.. doe ik nu in 2 dagen.
Dag 1: rug compleet,schouders ,.benen compleet+ billen
Dag2: borst,biceps,triceps
en 3 maal in de week mijn buik 15 minuten.
Ik groei super hard, harder dan toen ik 3/4 keer per week trainde. En 3 dagen rust bevalt me zo wel goed.
Ik train voornamelijk zo lang omdat ik naast bankdrukken ook alle andere spiergroepen wil trainen...ik weet wel dat dit niet echt goed is en je beter elke trainingssessie de focus op een bepaalde groep kunt leggenquote:Op woensdag 5 april 2006 23:53 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
wat is je uiteindelijke doel met krachttraining? Ik begrijp wel dat je atletisch gespierd wil blijvenen niet te groot dus, maar ik neem aan dat je ook wat wil groeien en als je wil groeien, komt er sowieso wat gewicht bij. Je vetpercentage is idd heel laag, maar dat komt ook doordat je voor jouw lengte eigenlijk veel te weinig weegt. Ik zou dus zeggen eet wat meer dan je gaat verbranden, maar dat zou misschien wel moeilijk worden omdat je zoveel voetbalt, je moet maar even kijken hoeveel je verbruikt en dan er net iets boven zitten zodat je toch groeit.
Verder is 2 uur achterelkaar trainen in 1 sessie echt veel teveel. Richtlijn is eigenlijk om rond de 45 minuten te trainen en vooral onder het uur te blijven. Je kan min of meer onmogelijk 2 uur lang het maximale eruit halen, het is zelfs slecht om zolang te trainen. Iemand anders moet hier maar toelichting over geven, aangezien ik zelf niet meer zeker weet waarover het ookal weer overging, iets met spierafbraak meen ik
En ik zou mijn training niet centreren rondom bandrukken, wil je er atletisch gespierd uitzien, dan zou je alle spiergroepen moeten trainen en dus niet alleen populaire spiergroepen of oefeningen zoals de bankdruk en bicepcurls. het gaat er sowieso raar uitzien, een volle borst maar geen rug. Ookal train je niet om een bodybuilder teworden maar gewoon atletisch, het ziet er dan nog raar uit.
Je gaf zelf al aan dat je wel op je voeding let, zou je wat kunnen posten wat je zoal eet enzow, misschien dat we je ermee kunnen helpen
Ik train maximaal 2 uur op een dag. Een extra dagje nemen.. uurtje?? Nou gewoon gaan sporten kan nooit een uurtje zijn(je gaat erheen, omkleden,opwarmen,douchen,aankleden,naar huis rijden) ben ik toch voor een uurtje sporten al gauw 2 uur kwijt,.. dus geen optie. En hoezo is benen en rug trainen op een dag teveel van het goede, iedereen doet het hier en ik denk niet dat het schadelijk is. Er zitten bij ons beesten en die trainen ook gewoon 2 uur (ik zie ze ook maar 2a 3 keer trainen in de week) en ze worden er niet kleiner vanquote:Op woensdag 5 april 2006 23:57 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoelang jij traint achterelkaar, best lang denk ik toch als je al die spiergroepen op 1 dag traint? Overigens zou ik als ik jou was toch een extra dagje erbij plakken voor trainen, het hoeft niet lang te zijn, uurtje ofzo van je dag, moet toch wel kunnen?Want om en je rug en je benen te trainen is gewoon teveel van het goede tenminste dat lijkt mij wel. en sowieso om al die sipergroepen achtelkaar te trainen in 2 dagen is gewoon echt niet goed. Voorbeeld, je traint dag 1 rugen dag 2 al direct biceps terwijl je biceps al flink hebben moeten werken op dag 1. Ze hebben hierdoor veel te weinig rust gekregen. but that's just my 2 cents
Gaat goed, vorder redelijk goed in gewicht en techniek wordt ook steeds beter. Belangrijkste is dat je geen rotatie maakt met je rug, maar louter naar de zijkant buigt.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:56 schreef mister_popcorn het volgende:
@ LedZep
Hoe gaat het met de side-presses?
Ik vind het een pittige oefening om te doen, weet alleen helaas nog steeds zeker of ik ze wel goed doe. Heb jij al tips van jouw instructeur gekregen die nuttig zijn?
Train jij dag 1 en 2 met een rustdag ertussen of achter elkaar? En 2 keer in de week train je dus>?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gaat goed, vorder redelijk goed in gewicht en techniek wordt ook steeds beter. Belangrijkste is dat je geen rotatie maakt met je rug, maar louter naar de zijkant buigt.
Voor de schemamakers; kijk ook eens naar een wat ander schema zoals bv:
Dag 1:
Deadlift
Overhead presses
Rows
Dag 2:
Squat
Bench press
Pull ups
Slechts 2 dagen per week trainen, alle spieren, belangrijkste compounds, let it grow. Vergeet niet dat je de eerste periode van het trainen (eerste 2 jaar bv) vooral gebaat bent bij algemene massa en kracht.
Ik train niet zo, maar het is wel een goed schema. Zoals er zoveel goede schema's zijn. En regelmatig over de week verdelen lijkt me het beste.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:44 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Train jij dag 1 en 2 met een rustdag ertussen of achter elkaar? En 2 keer in de week train je dus>?
Makkelijk "natuurlijk" haalbaar met veel inzet en hard werk.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gozer die bij ons in de gym traint staat deze maand op de voorkant van mens health. Ziet er niet slecht uit. Netjes...maar de vraag is "natuurlijk"?
Hij is 29, giste rzag ik hem ook, maar vind z'n armen klein overkomen en hij cardioot ook veel na z'n trainingquote:Op vrijdag 7 april 2006 17:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
Makkelijk "natuurlijk" haalbaar met veel inzet en hard werk.
Dat doen professionele bodybuilders ook om het leven, dus daar moet je niet naar kijken.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:24 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hij is 29, giste rzag ik hem ook, maar vind z'n armen klein overkomen en hij cardioot ook veel na z'n training
Doe het zelf ook na de training, meestal 20 a 25 minuten op een rustig tempo zodat ik vet verbrand en niet wat anders.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:24 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hij is 29, giste rzag ik hem ook, maar vind z'n armen klein overkomen en hij cardioot ook veel na z'n training
Ja daar let ik ook wel op, heb alleen het idee dat ik afentoe met links een klein beetje mijn rug draait, maar ik moet dat eigenlijk eens laten nakijken door 'n vriend of ik roteer met m'n rug. Ben sowieso nog meer met techniek bezig dan met het verhogen van 't gewicht.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gaat goed, vorder redelijk goed in gewicht en techniek wordt ook steeds beter. Belangrijkste is dat je geen rotatie maakt met je rug, maar louter naar de zijkant buigt.
www.xxlnutrition.nl als je dan toch whey neemtquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:11 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ja daar let ik ook wel op, heb alleen het idee dat ik afentoe met links een klein beetje mijn rug draait, maar ik moet dat eigenlijk eens laten nakijken door 'n vriend of ik roteer met m'n rug. Ben sowieso nog meer met techniek bezig dan met het verhogen van 't gewicht.
Welke Whey-shakes gebruiken de dames en heren hier eigenlijk? Ben van plan om ook een pot ervan aan te schaffen, maar zie door de bomen 't bos niet meer... Wat is goed, en redelijk betaalbaar?
Ik zou de romanian deadlift er nog bij doen (ipv die extension). Bovenbenen + kuiten mogen gerust 20 of meer setjes zijn (als je het volhoudt)quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:09 schreef Dacide het volgende:
zojuist getrained.... ging matig, was brakjes..
eerst benen...
opwarmen 2 setjes legpress... (veel reps)
4 of 5 sets squaten (+/- 8 reps)
4 sets (zittend kuiten trainen.. weet niet meer hoe die apparaat heet)
3 sets leg extension om het af te maken...
daarna biceps..
zittend biceps curl 4 sets
staand met ez-barbell 4 of 5 sets
concentration curl 3 sets....
Neem van mij aan: iedereen zou moeten deadliften. Als je vanaf het begin deadlift met een goede uitvoering helpt dat ELKE andere oefening die je doet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:04 schreef Dacide het volgende:
deadlift raad mijn trainer me nog af.. (train pas een jaartje nu)... misschien dat mijn onderrug nog niet sterk genoeg is..
ik zou hem wel eens kunnen proberen op laag gewicht...
bovenbenen 20 sets? (in totaal toch? of bedoel je per oefening :S )
Als jij een deadlift doet, komen je bovenbenen dan nooit horizontaal?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:44 schreef LedZep het volgende:
[..]
Neem van mij aan: iedereen zou moeten deadliften. Als je vanaf het begin deadlift met een goede uitvoering helpt dat ELKE andere oefening die je doet.
De belangrijkste deadlifts zijn:
Conventional deadlift
Sumo deadlift
Romanian deadlift
De eerste zou je een rugoefening kunnen noemen omdat de stand van de rug in de beginpositie ervoor zorgt dat je benen relatief weinig werk verrichten. Uitvoering: handen iets buiten schouderbreedte, voeten "binnen" de handen. Ondanks wat veel sites zeggen/laten zien op plaatjes: ga niet met je bovenbenen horizontaal staan (in het begin). Het is geen verkapte squat, maar een deadlift. Dus bovenbenen in een hoek van zo'n 45 graden tov de grond.
Het verschil is dat het teveel een beenoefening wordt wat niet de bedoeling is én dat je met je benen horizontaal geen maximale kracht kan zetten (zelfde geldt voor squat - extreme wide stand geeft de meeste krachtpotentie). Het is niet slecht of zo om de bovenbenen horizontaal te zetten, maar je maakt er feitelijk een soort squat-deadlift combinatie van en dat is neit de bedoeling.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:51 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Als jij een deadlift doet, komen je bovenbenen dan nooit horizontaal?
Ik doe het altijd wel, en heb toch mijn rug ook aardig zien groeien, dus is er wel verschil?
hmm, morgen toch maar eens zo uitproberen dan. Hoever laat jij de barbell dan zakken eigenlijk? Tot net over de knie oid?quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het verschil is dat het teveel een beenoefening wordt wat niet de bedoeling is én dat je met je benen horizontaal geen maximale kracht kan zetten (zelfde geldt voor squat - extreme wide stand geeft de meeste krachtpotentie). Het is niet slecht of zo om de bovenbenen horizontaal te zetten, maar je maakt er feitelijk een soort squat-deadlift combinatie van en dat is neit de bedoeling.
Deadlifts altijd met stop. Ik zie nog teveel mensen hem gewoon laten zakken tot net boven de grond en dan weer omhoog gooien, terwijl het een DEAD-LIFT oftewel een DEAD-WEIGTH-LIFT is. Dat wil zeggen: een dood gewicht optillen. Dit is veel zwaarder omdat je elke positieve herhaling weer vanuit 0 moet beginnen en dus geen stretch reflex uit de vorige meer hebt.quote:Op zondag 9 april 2006 09:10 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hmm, morgen toch maar eens zo uitproberen dan. Hoever laat jij de barbell dan zakken eigenlijk? Tot net over de knie oid?
16 sets moet voldoende zijn IMHO. Qua oefeningen zit je wel goed ook.quote:Op zondag 9 april 2006 13:03 schreef Dacide het volgende:
Ledzep, morgen is mijn rug weer aan de beurt...
Hoeveel sets is een prima aantal voor de rug.. (aangezien de rug een relatief grote spiergroep is)..
mijn schema is altijd iets in deze richting: (alle oefeningen progressief gewicht toename)
4 sets - lat pulley naar de nek
4 sets -lat pulley naar de borst
4 sets- pulley naar de borst met zo'n smal dingetje.. chinning triangle
[afbeelding]
4 sets - bent over rows of met zo'n machine waar je die beweging zittend bij doet, of seated cable rows
ik wil gaan proberen om me langzaam te leren om me op te trekken.. dit kan ik nu nog niet. Maar wil wel proberen door nu smal te beginnen en voornamelijk biceps te gebruiken, steeds handen verder uit me kaar tot dat het uiteindelijk wel lukt,
Daarnaast wil ik dan toch die deadlift gaan proberen.
het lukt me nu nog niet eens om me 1 keer fatsoenlijk op te trekken,,, work to do dus... Ik ga het in elk geval vaak oefenen.quote:Op zondag 9 april 2006 13:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
16 sets moet voldoende zijn IMHO. Qua oefeningen zit je wel goed ook.
Over het optrekken: ga het elke dag thuis doen. Als je maar 2 reps kan, doe je gedurende de dag 10x2 reps bv. Optrekken is iets wat je vooral leert door het vaak te doen. Zo zijn er gruwelijk sterke mensen met een pulldown boven hun lichaamsgewicht, die zich ook maar een paar keer kunnen optrekken.
Als je de deadlift erbij doet en je het chinnen wat onder de knie hebt kan je zoiets doen:
1. Optrekken - 30 reps in zo weinig mogelijk sets
2. Deadlift
3. Bent over rows
Dit is de basistraining. Blijf bij deadlifts iig laag in je reps, zo kan je veel meer gewicht aan (max 5 reps bv)
Dan kan je er nog een finisher achteraan doen, dit kan een lat pulldown zijn of een andere roeioefening (roeien vind ik zelf beter).
Zoals je nu bezig bent (plusminus 16 sets) is goed, blijf daar maar bij (iets minder kan, maar niet meer).
Ik haal veel van forum.dutchbodybuilding.com, daar zitten (vooral in het powerlifting deel) heel veel mensen die er ontzettend veel verstand van hebben. Dat met die bovenbenen heb ik in eerste instantie van Monsterstrength aldaar horen zeggen. En kijk maar eens hoe de wereldtop in het deadliften em uitvoert. Die buigen maar weinig door hun benen.quote:Op zondag 9 april 2006 14:02 schreef Jurrio het volgende:
Ik heb ook weer een vraagje...LedZep hoe kom jij aan al die informatie? Jij bent zowat de enige bron hier (Mr. J ook maar die is er niet zoveel) en ik vind het prettig om zelf ook wat te weten.
Welke sites raad jij aan om door te spitten? Aangezien je zegt dat veel sites geen gelijk hebben over de hoek die de bovenbenen maken met de grond, maar waar baseer je dat dan op? Hoe weet je dat die informatie wel juist is?
Btw no offense natuurlijk, ben gewoon benieuwd!
jeps, was ik ook al van plan... eerst beetje door handen smal te houden en voornamelijk biceps te gebruiken.. en dan paar keer proberen op de "echte" manier..(ook al kan ik me niet ver optrekken op die manier... lijkt me wel geweldig als het je dan in een keer wel ooit lukt om je ffatsoenlijk op te trekken.. dan weet je direct hoeveel je aan het oefenen gehad hebt..)quote:Op zondag 9 april 2006 15:18 schreef ivosnivo het volgende:
Je kunt ook beginnen met halve optrekbewegingen. En dan langzaam steeds wat verder omhoog proberen te komen.
Dat ding hadden ze ook bij mijn 1e sportschool, werkt heel erg goed. Kan er nu namelijk nog steeds geen reet van. En met dat ding ging het de goede kant op.quote:Op zondag 9 april 2006 18:27 schreef LedZep het volgende:
Wij hebben zo'n chin assist ding staan, dan kan je met een contragewicht chinnen, dat werkt ongeveer net als de voetenvasthoud-methode van ivosnivo en werkt heel goed.
En sprokkelen is niet erg, als je daarmee beter leert optrekken (op den duur).
Ben er altijd wel een paar keer per dag, alleen post ik niet veel de laatste tijd.quote:Op zondag 9 april 2006 14:02 schreef Jurrio het volgende:
Ik heb ook weer een vraagje...LedZep hoe kom jij aan al die informatie? Jij bent zowat de enige bron hier (Mr. J ook maar die is er niet zoveel) en ik vind het prettig om zelf ook wat te weten.
quote:Op zondag 9 april 2006 20:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ben er altijd wel een paar keer per dag, alleen post ik niet veel de laatste tijd.
Ik heb geen account op DBBquote:Op zondag 9 april 2006 21:48 schreef Mr.J het volgende:
Je ziet met zat in LIF topics droppie.
En wie ben je op DBB?
Yeps, alleen houden we de foto's daarvan prive in ons mod forum.quote:Op zondag 9 april 2006 22:33 schreef LedZep het volgende:
[..]
Zodat jij stiekem weer wat onzedelijke dingen met de andere mods kunt doen zeker?![]()
De enige goeie en betrouwbare oplossing lijkt me.quote:Op maandag 10 april 2006 09:05 schreef ivosnivo het volgende:
vergeet het maar, met 8 kilo kun je niks beginnen. je hoeft het niet eens te gaan proberen. sleep je reet gewoon naar de sportschool en ga aan de toestellen hangen.
nee zo bedoelde ik het ook niet...quote:Op maandag 10 april 2006 13:22 schreef ivosnivo het volgende:
Met 8 kilo dumbells begin je echt niks hoor. Van flies met 8 kg krijg je heus geen borstspieren.
1. 6x per dag eten om je stofwisseling te verhogenquote:Op maandag 10 april 2006 14:31 schreef synthesix het volgende:
Ik wil ook wat aan mn lichaam gaan doen voor de zomer
Als eerste moet het vet eraf, ik ben echt behoorlijk endomorph volgens mij, ik eet helemaal niet veel, vet of calorierijk, meestal:
- s'ochtends meusli
- op school 4 boterhammen, en zon energie-reep-ding
- soms thuis nog een boterham of een koekje
- 1 bord met eten en een toetje(yoghurt)
Ik fiets per dag 2 x 20 minuten naar school, en toch ben ik behoorlijk dik, bmi iets van 25 ofzo, deed ook tot een jaar geleden ook nog 2 uur aan judo + 1,5 fitness en toen was het ook al zo.
Ik was al van plan elke dag een uur te gaan lopen (5 kilometer), ik heb gehoord, dat je van 5 kilometer lopen evenveel vet verbrand als van 5 kilometer rennen, klopt dat?
Ik ga ook met een paar vrienden op fitness, maar daar mag je niet zoveel (achmea health center), en ik wil thuis ook nog wat doen, weten jullie ?waar ik het beste ergens dumbells (niet al te duur) kan kopen?
Fuck toestellenquote:Op maandag 10 april 2006 09:05 schreef ivosnivo het volgende:
vergeet het maar, met 8 kilo kun je niks beginnen. je hoeft het niet eens te gaan proberen. sleep je reet gewoon naar de sportschool en ga aan de toestellen gewichtenhangen.
Begin maar es met een half uurtje oid. En neem eerst je whey + dextrose, dan is er minimale kans dat je ook maar iets verbrand naast koolhydraten (bij wijze van voor de miereneukers)quote:Op maandag 10 april 2006 13:22 schreef ivosnivo het volgende:
Met 8 kilo dumbells begin je echt niks hoor. Van flies met 8 kg krijg je heus geen borstspieren.
Ik ben van plan om 2 x in de week direct na me training wat cardio te gaan doen. Mijn bedoeling is om wat conditie op te bouwen, want ik heb astma en ik merk dat ik soms wat weinig lucht heb met het trainen. Heeft iemand een idee hoelang ik dat moet gaan doen?
Ik hoef geen vet te verbranden, en ook geen spieren.
Bedankt voor je nuttige reactie,quote:Op maandag 10 april 2006 15:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
1. 6x per dag eten om je stofwisseling te verhogen
2. Afhankelijk van hoe je conditie nu is opbouwen tot bijvoorbeeld die 5 km per dag. De vetverbranding bij wandelen is relatief hoger dan bij hardlopen, maar bij hardlopen is het totale aantal kcals hoger dat verbrand wordt, dus veel zal het niet schelen. Though, ik zal toch stevig doorlopen / joggen.
3. Dumbbells zijn (te) duur denk ik. Om massa te krijgen moet je zware oefeningen doen, dit bereik je dus niet met een verstelbaar setje dumbbells van perry sport tot 15 kilo. Ik zou gewoon kijken of je daar kan deadliften en squatten (squatten is het belangrijkst in dit geval). Mag het niet, zoek dan zo mogelijk een andere sportschool.
4. Vergeet een gespierd lichaam voor de zomer, zeker omdat je ook wil/moet afvallen zit echte spieropbouw er voorlopig niet in.
5. Eet vooral niet te weinig.
Oh ja, en verdiep je een beetje in de basismaterie van het trainen, op de mij al vele malen bejubelde Trainingslog-pagina op DBB kan je wel een basisschemaatje van iemand overnemen zodat je zeker weet dat je goed bezig bent. Laat het fitness-schema van dat health center maar zitten, dat is toch bagger.
als ik haast heb doe ik het met melk, naar binnen gieten en klaarquote:Op maandag 10 april 2006 16:46 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik mix tegenwoordig mijn kwark met wat magere yoghurt of wat karnemelk. Krijg het veel sneller naar binnen nu
Elke training bevat de squat. De squat is superieur boven elke oefening behalve de deadlift (maar die traint dezelfde spieren). De squat is een complete training op zich. De squat zorgt ervoor dat je leert wat echt hard werken is. De squat zorgt voor een boost van je groeihormoon. De squat is, over het algemeen, samen met de deadlift dé oefening voor iedereen.quote:Op maandag 10 april 2006 16:39 schreef synthesix het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige reactie,
Ik zal nog wat meer informatie over mezelf geven,
Ik ben 15 jaar, dat is ook de reden dat je er geen ruk mag, heb een keer een proeftraining gedaan, was fietsen, lopen, steppen en roeien, en voor de rest sit ups en dat ding waar je met je voeten drukt met 30 kgecht gay...
Toen ik met judo fitnessde, moest ik het soms met 130 kg doen, om maar even te illustreren hoe licht het wel niet isJe mag na een tijdje overigens wel een beetje je schema aanpassen, als ze denken dat je het aankan.
15 kilo gewichten lijken mij juist wel aardig goed (maar jij zal het wel beter weten), ik ben 1,65 trouwens, want ik deed het eerst altijd met gewichten van 6 - 8 kg, en dat was echt puur krachttraining.
En dat over spieren, ik ben al behoorlijk gespierd volgens mij, alleen er zit een laag vet overheen zodat je het niet ziet
En dat squatten en deadliften, denk niet dat dat erin zit, maar sowieso, dat is toch voor je benen? Ik wil liever mn armen en borstspieren ontwikkelen eerlijk gezegd.
Ehm, ik zou niet 1 oefening aan willen wijzen als de heilige graal van het bovenlichaam, maar deze oefeningen vind ik persoonlijk toch wel het beste/ leukste:quote:Op maandag 10 april 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:
Heerlijk, vandaag na een week rust (trouwens nog wel gegroeid in die week, merkte ik!), mezelf weer eens goed afgemat.
Wat voor je bovenlichaam (borst en rug) dé beste oefening LedZep? Zoals de squat dat voor de benen en onderrug is?
persoonlijk vind ik de dumbell press op een vlak bankje echt heerlijk. en ik heb het gevoel dat het beter werkt. ik doe daarom ook wel vaak dumbell dagenquote:Op maandag 10 april 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:
Heerlijk, vandaag na een week rust (trouwens nog wel gegroeid in die week, merkte ik!), mezelf weer eens goed afgemat.
Wat voor je bovenlichaam (borst en rug) dé beste oefening LedZep? Zoals de squat dat voor de benen en onderrug is?
Elke training squat? Volgens mij vind je dat in geen 1 bodybuildingschema terug. We zijn niet allemaal met powerliften bezig he.quote:Op maandag 10 april 2006 16:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
Elke training bevat de squat. De squat is superieur boven elke oefening behalve de deadlift (maar die traint dezelfde spieren). De squat is een complete training op zich. De squat zorgt ervoor dat je leert wat echt hard werken is. De squat zorgt voor een boost van je groeihormoon. De squat is, over het algemeen, samen met de deadlift dé oefening voor iedereen.
Steek die sportschool in de fik en ga naar een andere. Je verspilt je geld.
Ik heb vandaag ook veel met dumbels gewerkt inderdaad. Eerst bench press, met geleide stang, dus die móet persé langs twee verticale geleiders naar boven, vet kut, levert veel wrijving op.quote:Op maandag 10 april 2006 17:27 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik de dumbell press op een vlak bankje echt heerlijk. en ik heb het gevoel dat het beter werkt. ik doe daarom ook wel vaak dumbell dagen
Zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde meer: elk trainingsschema bevat de squatquote:Op maandag 10 april 2006 17:36 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Elke training squat? Volgens mij vind je dat in geen 1 bodybuildingschema terug. We zijn niet allemaal met powerliften bezig he.
Zo zo, dat is een prestatiequote:Op maandag 10 april 2006 19:18 schreef Dacide het volgende:
Erik koninkx, iemand die bij ons traint, is afgelopen zondag nederlands kampioen bankdrukken geowrden in nijmegen.. (tot 75 kilo).. ook heeft hij de masterclass gewonnen (senioren)..
altijd leuk om te horen.
Ja klopt. Daardoor is iedereen tegenwoordig ook haast ontevreden over zijn resultaten, want er is altijd wel iemand die beter is.quote:Op maandag 10 april 2006 20:15 schreef baskabel4 het volgende:
soms is het alleen jammer dat sommige mensen zo erg met gewichten bezig zijn..
zo van:hoe zwaar kan jij banken?oke..het krachtverschil kan je dan wel zien,maar niet
hoe iemand er uit ziet...
zo kan iemand die maximaal 90 kilo kan banken een geweldige borst hebben en iemand die 140 kilo bankt geen borst hebben(heeft ook met de techniek en rustperiodes te maken)
en aanleg
Ik doe altijd 40 minuten cardio, na de krachttraining omdat ik een goede conditie nodig heb voor mijn werk. Laatst vetelde iemand in de sportschool mij dat ze, vanwege haar astma, liever traint met muziek. Beter voor haar concentratie mbt het ademen.quote:Op maandag 10 april 2006 13:22 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ben van plan om 2 x in de week direct na me training wat cardio te gaan doen. Mijn bedoeling is om wat conditie op te bouwen, want ik heb astma en ik merk dat ik soms wat weinig lucht heb met het trainen. Heeft iemand een idee hoelang ik dat moet gaan doen?
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 10 april 2006 21:42 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik doe altijd 40 minuten cardio, na de krachttraining omdat ik een goede conditie nodig heb voor mijn werk. Laatst vetelde iemand in de sportschool mij dat ze, vanwege haar astma, liever traint met muziek. Beter voor haar concentratie mbt het ademen.
Moet jij niet een split-schema? Door cardio na de krachttraining groei je toch niet?
Je kan het opbouwen. Doe gewoon wat je aankan / zin in hebt. Alle beweging is goed, al is het maar een kwartier.quote:Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef ivosnivo het volgende:
Heb vandaag rustig aan gesquat in de smith machine. Ging best redelijk eigenlijk. Ff paar maandjes volhouden. En dan voorzichtig beginnen met gewoon squaten.
Moet het perse 30 min cardio zijn? Ik zat meer aan 20 min te denken. En dan 3 keer per week ofzo.
20 minuten is ook voldoende hoor, ik zie zelf wel resultaat met 20 minuten.quote:Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef ivosnivo het volgende:
Heb vandaag rustig aan gesquat in de smith machine. Ging best redelijk eigenlijk. Ff paar maandjes volhouden. En dan voorzichtig beginnen met gewoon squaten.
Moet het perse 30 min cardio zijn? Ik zat meer aan 20 min te denken. En dan 3 keer per week ofzo.
Meerdere mensen die zich in het *tons* of sleep verhaal herkennen? Ik wel, ik kan alleen niet echt een oplossing opmaken uit dit stukje...quote:he human body spends more of its energy on digestion and elimination than anything else . What you put into your body in the form of food and drink will definitely have an impact on your energy levels as well the amount of sleep you'll need. A few years back I was pretty heavy into weightlifting and was eating a ton of calories and lots of protein every day. The result? I need to sleep a *ton* to feel rested. Sometimes 10-11 hours a night (the hard workouts didn't help either).
Now my diet has done a 180 and I'm eating a much better (but far from perfect) mix of vegetables, fruits, whole grains and healthy fats and oils. The difference in energy is dramatic and I sleep a lot less than I previously needed to. My diet still needs improvement but these changes have literally added hours to my days.
Zelf weet ik er ook al meer dan genoeg van... Maar na de eerste vervelende PM's alweer hier heb ik er al weinig zin meer aan om de kennis te verspreiden / delen met anderen...quote:Op zondag 9 april 2006 20:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ben er altijd wel een paar keer per dag, alleen post ik niet veel de laatste tijd.
Donder die smith machine direct de deur weer uit.. een losse squat is is dan niet heel veel anders als een smith squat, maar je krijgt met smith squatten toch een andere druk op je rug als met de losse squat.. vanaf dag 1 dat ik ben begonnen te trainen heeft de gymeigenaar me direct naar het Rack gesleept.. Na de oefening legde hij me uit dat het ook wel op de smith kan, maar dan als het ff niet anders kan (bij drukte)quote:Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef ivosnivo het volgende:
Zou jammer zijn om je kennis niet te delenquote:Op dinsdag 11 april 2006 10:35 schreef Hiekie_ het volgende:
[..]
Zelf weet ik er ook al meer dan genoeg van... Maar na de eerste vervelende PM's alweer hier heb ik er al weinig zin meer aan om de kennis te verspreiden / delen met anderen...
gewoon blijven dooreten tijdens een rustperiode? dus zelfde als anders, maar dan zonder whey?quote:Op maandag 10 april 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:
gewoon doorblijven eten zoals normaal, ook met whey gewoonquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:31 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
gewoon blijven dooreten tijdens een rustperiode? dus zelfde als anders, maar dan zonder whey?
Hmm ik ben van plan alleen whey te nemen vlak na de training, anders wordt het me te duur (ben maar een student). Àls die whey ooit nog aankomtquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:56 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
gewoon doorblijven eten zoals normaal, ook met whey gewoon
ik ben ook een arme student, whey doe ik in principe alleen sochtend bij samen met ontbijt en na de training een keer, dus 2 keer.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:14 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Hmm ik ben van plan alleen whey te nemen vlak na de training, anders wordt het me te duur (ben maar een student). Àls die whey ooit nog aankomt. 2 weken geleden besteld, is niet aangekomen, hij zou met de koerier contact opnemen en gisteren zou hij dat meteen doen (waarschijnlijk nog niet gedaan, de lul) dus ik ga vandaag weer mailen.
Die Smith-machine bedoelde ik trouwens, dat "geleide-bankdrukken". Ook bij de squat vind ik dat zó irritant: normaal wijk je altijd een beetje naar voren of achteren uit bij de uitvoering en dat wordt nu belet en dus krijg je wrijving...houd ik echt niet van.
Hij heeft nogal belabberde knieën en kan daardoor (nog) niet los squatten.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:44 schreef Hiekie_ het volgende:
[..]
Donder die smith machine direct de deur weer uit.. een losse squat is is dan niet heel veel anders als een smith squat, maar je krijgt met smith squatten toch een andere druk op je rug als met de losse squat.. vanaf dag 1 dat ik ben begonnen te trainen heeft de gymeigenaar me direct naar het Rack gesleept.. Na de oefening legde hij me uit dat het ook wel op de smith kan, maar dan als het ff niet anders kan (bij drukte)
Dus als er eem squatrack met losse stang in jouw gym staat, probeer je direct aan te leren met de losse stang te squatten.. en de smith als eventuele "backup" te gebruiken
Ik doe ipv die whey 's morgens een halve bak kwark, is ongeveer evenveel (iets minder misschien) eiwitten... en dan whey alleen meteen na de 3x training in de week, samen met dextrose.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:22 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
ik ben ook een arme student, whey doe ik in principe alleen sochtend bij samen met ontbijt en na de training een keer, dus 2 keer.
Ik vind dat als je je benen ver vooruit zet, het wel een leuke oefening is. Soort van sissy squat geloof ik. En ik ga geen toestellen waar ik gebruik van maken in me gym de deur uit gooien, dat staat zo vreemd.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:44 schreef Hiekie_ het volgende:
[..]
Donder die smith machine direct de deur weer uit.. een losse squat is is dan niet heel veel anders als een smith squat, maar je krijgt met smith squatten toch een andere druk op je rug als met de losse squat.. vanaf dag 1 dat ik ben begonnen te trainen heeft de gymeigenaar me direct naar het Rack gesleept.. Na de oefening legde hij me uit dat het ook wel op de smith kan, maar dan als het ff niet anders kan (bij drukte)
Dus als er eem squatrack met losse stang in jouw gym staat, probeer je direct aan te leren met de losse stang te squatten.. en de smith als eventuele "backup" te gebruiken
Idd, vroeger kon ik het wel hoor......quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:27 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hij heeft nogal belabberde knieën en kan daardoor (nog) niet los squatten.
Onderrug verbeteren met T-Bar Row?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:30 schreef Dacide het volgende:
zojuist rug en biceps getraind.
sportschooleigenaar wilde me nog niet leren deadliften.. hij wil dat ik eerst een maandje onderrug verbeter met die T-Bar en dat stretchen (liggen met je benen vast, en dan omlaag met je bovenlijf hangen en je weer rechttrekken middels je onderrugspieren)
hyperextensions doe ik ook al tijdje, wel fijne oefening maar ik voel het vooral in me hamstringsquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:30 schreef Dacide het volgende:
zojuist rug en biceps getraind.
sportschooleigenaar wilde me nog niet leren deadliften.. hij wil dat ik eerst een maandje onderrug verbeter met die T-Bar en dat stretchen (liggen met je benen vast, en dan omlaag met je bovenlijf hangen en je weer rechttrekken middels je onderrugspieren)
probeer jij maar eens die oefening op dat apparaat, zonder je hams en/of onderrug te gebruikenquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:21 schreef LedZep het volgende:
Hyperextension is dan ook een hamstring oefening. Back extension (op hetzelfde 'apparaat') is een onderrug-oefening, kijk maar eens op exrx.com naar het verschil (bij hyperextension komt de beweging uit de heupen en doet je onderrug niks, de back extension is de echte extensie van de onderrug)
Ooit van google gehoordquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:57 schreef Sloper het volgende:
Ik kwam ergens op inet dit schema tegen:
D 1: borst + anterior/lateral delts
D 2: rug + posterior delts
D 3: RUST
D 4: benen (incl. kuiten)
D 5: armen + buik
D 6: RUST
D 7: RUST
D 8: herhaling schema
Wat bedoelen ze met anterior/lateral delts en posterior delts?
sinds wanneer zijn er 8 dagen in een week?quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:57 schreef Sloper het volgende:
Ik kwam ergens op inet dit schema tegen:
D 1: borst + anterior/lateral delts
D 2: rug + posterior delts
D 3: RUST
D 4: benen (incl. kuiten)
D 5: armen + buik
D 6: RUST
D 7: RUST
D 8: herhaling schema
Wat bedoelen ze met anterior/lateral delts en posterior delts?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik vind dat als je je benen ver vooruit zet, het wel een leuke oefening is. Soort van sissy squat geloof ik. En ik ga geen toestellen waar ik gebruik van maken in me gym de deur uit gooien, dat staat zo vreemd.
[..]
Ik heb gister deadlifts gedaan, echt beginnen met de stang op de grond, en met de benen op 45 graden. Klopt het dat je gehele rug dan in 't begin en 't einde van de oefening bijna horizontaal is? Want met je benen op 90graden is dit zeker niet 't geval.quote:Op zondag 9 april 2006 10:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Deadlifts altijd met stop. Ik zie nog teveel mensen hem gewoon laten zakken tot net boven de grond en dan weer omhoog gooien, terwijl het een DEAD-LIFT oftewel een DEAD-WEIGTH-LIFT is. Dat wil zeggen: een dood gewicht optillen. Dit is veel zwaarder omdat je elke positieve herhaling weer vanuit 0 moet beginnen en dus geen stretch reflex uit de vorige meer hebt.
Hierdoor train je ook je explosieve "starting-strength" (weet niet of het echt zo heet, ik noem het maar zo), wat erg handig is voor andere lifts.
Misschien staat dat schema wel helemaal los van een week..kan best toch?quote:Op woensdag 12 april 2006 00:15 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
sinds wanneer zijn er 8 dagen in een week?![]()
te laatquote:Op woensdag 12 april 2006 00:16 schreef Tommy__ het volgende:
en om op je vraag te antwoorden, het zijn gedeeltes van je schouders (delts). voorkant, midden en achterkant![]()
Ligt aan je flexibiliteit, bij mij is hij tamelijk schuin, maar nog niet horizontaal (verschil per persoon). Though, het maakt weinig uit, zolang je 'm maar niet kromt.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik heb gister deadlifts gedaan, echt beginnen met de stang op de grond, en met de benen op 45 graden. Klopt het dat je gehele rug dan in 't begin en 't einde van de oefening bijna horizontaal is? Want met je benen op 90graden is dit zeker niet 't geval.
Lees je wel goed?quote:Op woensdag 12 april 2006 00:13 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
probeer jij maar eens die oefening op dat apparaat, zonder je hams en/of onderrug te gebruiken![]()
Sinds wanneer moet je je aan een weekschema houden?quote:Op woensdag 12 april 2006 00:15 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
er staat toch herhaling schemaquote:Op woensdag 12 april 2006 00:15 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ik heb nooit een uitleg gekregen van instructeursquote:Op woensdag 12 april 2006 16:57 schreef LedZep het volgende:
[..]
Lees je wel goed?
Hyperextension: hams
Back extension: onderrug
De back extension is een soort hyperextension zoals je hem niet uit moet voeren van fitness-instructeurs.
Klopt (als ik je begrijp)quote:Op woensdag 12 april 2006 19:09 schreef ivosnivo het volgende:
Heel simpel (als ik ledzep begrijp tenminste) om je hams te pakken, ga je van direct boven je reet buigen. En wil je je rug pakken dan moet je vanuit je rug iets daar boven gaan buigen.
Pull ups en chin ups zijn exact hetzelfde.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:33 schreef Tommy__ het volgende:
wat is nu het verschil tussen front pull ups, en chin ups?
quote:Op donderdag 13 april 2006 08:46 schreef BertV het volgende:
lol
De eerste huisvrouw die "Margriet lezende" beenspier-oefeningen doet is gespot...
ik dacht dat pull ups met handpalm naar lichaam toe en chin ups met handpalm van lichaam weg was...quote:Op woensdag 12 april 2006 20:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Pull ups en chin ups zijn exact hetzelfde.
quote:Op woensdag 5 april 2006 21:31 schreef Tommy__ het volgende:
hier is mijn schema, 4 dagen voor in de vakanties en 3 dagen tijdens school
4 dagen schema:
Maandag:
- Borst:
- biceps
- buik
Dinsdag:
- kuiten
- onderrug
- schouders
Donderdag:
- rug
- triceps
- buik
Vrijdag:
- hams
- quads
- kuiten
- overig
3 dagen schema:
Maandag:
- Borst:
- biceps
- buik
- onderrug
Donderdag:
- rug
- triceps
- schouders
Vrijdag:
- hams
- quads
- kuiten
- overig
quote:Op maandag 10 april 2006 13:22 schreef ivosnivo het volgende:
quote:Op zondag 9 april 2006 13:03 schreef Dacide het volgende:
Ledzep, morgen is mijn rug weer aan de beurt...
Hoeveel sets is een prima aantal voor de rug.. (aangezien de rug een relatief grote spiergroep is)..
mijn schema is altijd iets in deze richting: (alle oefeningen progressief gewicht toename)
4 sets - lat pulley naar de nek
4 sets -lat pulley naar de borst
4 sets- pulley naar de borst met zo'n smal dingetje.. chinning triangle
[afbeelding]
4 sets - bent over rows of met zo'n machine waar je die beweging zittend bij doet, of seated cable rows
ik wil gaan proberen om me langzaam te leren om me op te trekken.. dit kan ik nu nog niet. Maar wil wel proberen door nu smal te beginnen en voornamelijk biceps te gebruiken, steeds handen verder uit me kaar tot dat het uiteindelijk wel lukt,
Daarnaast wil ik dan toch die deadlift gaan proberen.
Dat dacht ik ook. Maar de instructeur wist het verschil niet. Met de handpalmen naar binnen voelt het natuurlijkste. Zal wel een internet-weetje zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:37 schreef Genjuro het volgende:
[..]
ik dacht dat pull ups met handpalm naar lichaam toe en chin ups met handpalm van lichaam weg was...
ja daar van was ik ook al vanop de hoogtequote:Op donderdag 13 april 2006 11:40 schreef Nostradamus77 het volgende:
Je combineert de spiergroepen onlogisch.
Logisch is: Borst met triceps en de rug met biceps. Waarom?
Borst is een grote spiergroep, maar daarbij belast je automatisch ook al je triceps doordat je gewicht van je af drukt. Je tricept lopen daarmee ook voor een deel vol en met specifieke tricepsoefeningen kun je ze helemaal vol laten lopen. Combineren dus
Voor de rug en de biceps geldt hetzelfde, je trekt gewicht naar je toe, dus belast je ook de biceps die daarmee deels vollopen.
De combinatie maakt de training voor je spieren intensiever en geconcentreerder en dus effectiever.
[..]
tja, ach, zo'n geweldige oefening vind ik 't het ook echt niet, trek daar zonder problemen 30+ van de grond per dumbell, en voel er weinig van...quote:Op donderdag 13 april 2006 14:13 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ja daar van was ik ook al vanop de hoogte![]()
wat ik dus bedoel is m'n triceps apart doen bij de rug en biceps bij de borst omdat ik ze anders mss overbelast
[afbeelding]
hij zet z'n been te ver naar voren waardoor z'n rug niet recht komt en hij de oefening niet goed uitvoert![]()
*Sigh*quote:Op donderdag 13 april 2006 11:40 schreef Nostradamus77 het volgende:
Je combineert de spiergroepen onlogisch.
Logisch is: Borst met triceps en de rug met biceps. Waarom?
Borst is een grote spiergroep, maar daarbij belast je automatisch ook al je triceps doordat je gewicht van je af drukt. Je tricept lopen daarmee ook voor een deel vol en met specifieke tricepsoefeningen kun je ze helemaal vol laten lopen. Combineren dus
Voor de rug en de biceps geldt hetzelfde, je trekt gewicht naar je toe, dus belast je ook de biceps die daarmee deels vollopen.
De combinatie maakt de training voor je spieren intensiever en geconcentreerder en dus effectiever.
[..]
Je verbrandt in de eerste minuut al vet.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:45 schreef Nostradamus77 het volgende:
Wil je conditie, dan moet je duurtraining doen.
Het verschil in vetverbranding en conditie opbouwen is de intensiteit waarmee je de duurtraining uitvoert.
Op een rustig tempo verbrand je na een half uur vet, op een hoger tempo bouw je conditie op door zuurstofgebrek. Je lichaam creëert dan extra rode bloedcellen. Gevolg van conditietraining is wel dat je inteert op je spiermassa.
[..]
Ik zou het bij 2 pulldowns houden en afhankelijk van het aantal sets 2 of 3 soorten rows. In ieder geval meer rows dan pulldowns aangezien deze de rug meer in z'n algeheel trainen.quote:Op donderdag 13 april 2006 10:04 schreef Tommy__ het volgende:
zou ik teveel rug oefeningen doen..?
o seated cable rows
o bent-over row
o front cable pulldowns
o close grip pulldowns
o rear cable pulldowns
Vind ik niet onlogisch.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:40 schreef Nostradamus77 het volgende:
Logisch is: Borst met triceps en de rug met biceps.
My thoughts exactlyquote:Op vrijdag 14 april 2006 11:54 schreef Mr.J het volgende:
Jammer weer.
Qua kennis maybe een leuke toevoeging, qua sociaal aspect een arrogant mannetje.
To bad.
die is kickbacks aan het doen voor zijn bicepsquote:Op vrijdag 14 april 2006 12:03 schreef Mr.J het volgende:
Hou 't dan ook goed en doe gezellig mee hier.
Dit topic bestaat voor een groot deel uit een vaste groep mensen, uit het niets binnenvallen met een attitude valt niet echt goed hier. (Waar is Del Torro eigenlijk?)
Ja. En een behind the neck pulldown heeft totaal geen toegevoegde waarde, behalve dan de kans op een schouderblessure.quote:Op donderdag 13 april 2006 22:40 schreef Tommy__ het volgende:
back extension doe ik appart als onderrug, een t-bar hebben we niet in de gym en bent rows bezeren m'n rug waar ik op moet letten van m'n huisarts![]()
je zegt daar iets over olympische bar, maar hoe doe je dat dan? gewicht langs 1 kant en het uiteinde vastpakken met 2 handen boven mekaar?
en ik zou eerder kiezen voor een front- of close grip pulldown te doen en een rear pulldown erbij te smijten
Geen idee, maar Milos raadt ook aan om de binnenkant van je borst goed te trainen, dus naar hem zou ik niet zo luisteren.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:42 schreef Tommy__ het volgende:
oei, ik dacht al dat ik iets voelde![]()
waarom raad milos die dan zo aan?
Klopt. Het is ook best een aardige kerel, lijkt me. Though de meeste pro's hebben wel een of andere onzintheorie, maar daar moet je maar gewoon niet naar luisteren.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:53 schreef Mr.J het volgende:
Toch heeft hij ook zat bruikbare tips in The Fit Show gegeven.
Ik zeg het niet, ik hou me inquote:Op vrijdag 14 april 2006 12:03 schreef Mr.J het volgende:
Hou 't dan ook goed en doe gezellig mee hier.
Dit topic bestaat voor een groot deel uit een vaste groep mensen, uit het niets binnenvallen met een attitude valt niet echt goed hier. (Waar is Del Torro eigenlijk?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn je stats dan? Daaruit kun je ook vaak wel opmaken of iemand poep praat of niet.quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:19 schreef Nostradamus77 het volgende:
Ook dat had ik al gezegd, men moet maar doen wat ie goed vindt. Ik ga niet tegen reacties in van mensen die er anders over denken. Dat moeten ze zelf weten. Als ik reageren de anderen ook alsof ze het weten, nou prima toch? Dan weet je het voor jezelf. Ze hoeven mij niet te overtuigen hoor![]()
Daar ben ik het niet mee eens. Pavel Tsatsouline bijvoorbeeld is maar een klein mannetje en van hem kan je ontzettend veel aannemen. Daarentegen zijn er genoeg beren waarvan je je afvraagt hoeveel hersencellen ze nog hebben.quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat zijn je stats dan? Daaruit kun je ook vaak wel opmaken of iemand poep praat of niet.
Nou, als we allemaal precies deden wat Arnold ons heeft verteld ben ik bang dat er zéér weinig progressie wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:54 schreef Nostradamus77 het volgende:
tja, niet om het één of ander. Maar om te trainen hoef je natuurlijk niet veel verstand te hebben.
In eerste instantie goed luisteren naar wat de grote jongens je vertellen en uiteindelijk als je net als hen bijna dagelijk traint wordt het gewoon routine en leer je je lichaam kennen als geen ander. Daar komt geen raketwetenschap bij kijken...
Ik denk dat je het zo moeilijk kunt maken als je zelf wilquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:01 schreef Nostradamus77 het volgende:
Écht groot word je in ieder geval niet zonder pillen en spuiten, da's wel duidelijk. Dat moet je er dan maar net voor over hebben.
Ik wil niets te teniet doen aan de kolossen uit het wereldje, ze zullen ongetwijfeld de nodige wetenschap van voeding, oefeningen en leefgewoonten hebben. Ik denk alleen dat je dit vanzelf krijgt wanneer je er maar bezeten genoeg mee bezig bent. Het is geen moeilijke stof... that's all
Wat kraam je nu weer voor onzin uit? Tuurlijk kun je wel op een natuurlijke manier groot worden, tis maar wat je er voor over hebt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:01 schreef Nostradamus77 het volgende:
Écht groot word je in ieder geval niet zonder pillen en spuiten, da's wel duidelijk. Dat moet je er dan maar net voor over hebben.
Ik wil niets te teniet doen aan de kolossen uit het wereldje, ze zullen ongetwijfeld de nodige wetenschap van voeding, oefeningen en leefgewoonten hebben. Ik denk alleen dat je dit vanzelf krijgt wanneer je er maar bezeten genoeg mee bezig bent. Het is geen moeilijke stof... that's all
Niet competitie-bodybuilderstyle(ja buiten de echte natural competities ja)quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:38 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat kraam je nu weer voor onzin uit? Tuurlijk kun je wel op een natuurlijke manier groot worden, tis maar wat je er voor over hebt.
Collega van mij is rond de 1,85 1,90 en weegt 120 kilo, ik vind hem echt groot. En hij heeft nog niks gebruikt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:42 schreef Genjuro het volgende:
Niet competitie-bodybuilderstyle(ja buiten de echte natural competities ja)
"echt groot" is trouwens te onbepaald om hier een deftig antwoord op te geven, wat de een groot vindt vindt de andere beachboy...
Dat lijkt me ook wel.quote:Denken dat je dichtbij ronnie coleman kunt komen zonder erg goede aanleg en kilos te slikken en liters te spuiten is idd wel naief
Zo zie ik het ook wel een beetje, vaak zie je het ook wel (niet altijd). Maar waar het mij ook wel om gaat is dat je kunt zeggen dat je het bereikt hebt op (soort van) eigen krachten ofzo. Niet dat je het anders op iemand anders zijn kracht doet, maarja.quote:Oke dat snap ik.
Maar ja, ik vind naar die middelen grijpen gewoon cheaten, het beste eruitziende lichaam krijgen aan de hand van enkel gezonde producten is wat telt voor mij
Dat lijkt me ook wel, alleen denkt de rest van de wereld er vaak anders over.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:54 schreef LedZep het volgende:
Ik ben van mening dat je, met een gemiddelde lengte - laten we zeggen 1.80, met genoeg toewijdig en motivatie zonder veel problemen 100 kilo met 10% vet kan worden. Ja, iedereen ja, ook ecto's.
(dit natuurlijk zonder AAS)
Hierover is op dit moment een verhitte discussie op DBB (Training en Oefeningen).
Tja, we worden ook doodgegooid met gezeik over "goede genen", "massapotentie", "natuurlijke grens" etc etc. En 97% na 3 jaar maar denken dat ze aan hun grens zittenquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:21 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Collega van mij is rond de 1,85 1,90 en weegt 120 kilo, ik vind hem echt groot. En hij heeft nog niks gebruikt.
[..]
Dat lijkt me ook wel.
[..]
Zo zie ik het ook wel een beetje, vaak zie je het ook wel (niet altijd). Maar waar het mij ook wel om gaat is dat je kunt zeggen dat je het bereikt hebt op (soort van) eigen krachten ofzo. Niet dat je het anders op iemand anders zijn kracht doet, maarja.
[..]
Dat lijkt me ook wel, alleen denkt de rest van de wereld er vaak anders over.
Blijven lezen, blijven leren, blijf je schema omgooien, blijf andere oefeningen doen, pas je eetschema aan enzo enzo enzo. Er valt zoveel aan te passen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
Tja, we worden ook doodgegooid met gezeik over "goede genen", "massapotentie", "natuurlijke grens" etc etc. En 97% na 3 jaar maar denken dat ze aan hun grens zitten
Volgens mij kun je een spiergroep op die manier nooit helemaal uitputten. Als je van te voren al gaat denken van ik moet dit 3 x 10 doen, of ik moet eerst 10 en dan hierna 8....... Ik tel me herhalingen wel, maar ik stop niet bij mooie ronde getallen. Ik ga gewoon door tot het niet verder meer wil, dan put je pas je spieren uit.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:37 schreef Fugie het volgende:
met welke sets spreek je nu exact welke spiervezels aan ? Iemand een linkje met info daarover, ik kan er niet zoveel over vinden (of ik zoek niet goed)
Ik heb afgelopen week trouwens pyramide systeem geprobeerd, ipv 3x10 heb ik 10,8,6 gedaan. Ik voelde het wel wat beter maar ik denk dat ik gewoon 3x10 blijf doen de komende 2 weken.
Ik blijf ALTIJD onder mijn maximum, ik train dus NOOIT tot het niet meer wil en dit bevalt mij persoonlijk een stuk beter.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:46 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Volgens mij kun je een spiergroep op die manier nooit helemaal uitputten. Als je van te voren al gaat denken van ik moet dit 3 x 10 doen, of ik moet eerst 10 en dan hierna 8....... Ik tel me herhalingen wel, maar ik stop niet bij mooie ronde getallen. Ik ga gewoon door tot het niet verder meer wil, dan put je pas je spieren uit.
Ja maar jij traint heel anders, je squat toch 3 keer in de week? Als je dan maximaal zou trainen zouden je benen eraf vallen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik blijf ALTIJD onder mijn maximum, ik train dus NOOIT tot het niet meer wil en dit bevalt mij persoonlijk een stuk beter.
Het is heel simpel.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:17 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja maar jij traint heel anders, je squat toch 3 keer in de week? Als je dan maximaal zou trainen zouden je benen eraf vallen.
thnx voor de link en de tips, was wel ongeveer wat ik zochtquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:04 schreef LedZep het volgende:
Btw, Fugie, het is beter om je repranges zo veel mogelijk af te wisselen. Doe de ene training bv 3x10, maar de volgende 6x5, 10x3, 8x4 / 4x8 or whatsoever. Doe ipv in totaal 30 reps ook eens 25, 35 of zelfs 40.
Ben ik het of doe je juist speciaal geen isolatieoefeningen?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:08 schreef LedZep het volgende:
Nieuwe schema (ruwweg):
Dag 1.
Deadlift
Bench press (wide)
Rows
Triceps + delts
Dag 2.
Squat lite
Overhead presses
Rows
Curls
Dag 3.
Squat
Bench press (narrow)
(Power) clean
Chins
Op dag 1 tricep extensions en side / bent over raises óf face pulls.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:15 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Ben ik het of doe je juist speciaal geen isolatieoefeningen?
quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:38 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat kraam je nu weer voor onzin uit? Tuurlijk kun je wel op een natuurlijke manier groot worden, tis maar wat je er voor over hebt.
Omdat jij het niet kunt is het niet onmogelijk hoor. Het kost alleen heel veel inspanning energie en moeite, en dat moet je erin willen steken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:49 schreef Nostradamus77 het volgende:
onzin? nogal naïef om te denken dat mensen van zeg maar 1.85 mtr 130 kilo kunnen worden, droog, zonder dat ze gebruiken.
[..]
Er is nogal een verschil van 100-110 kilo en 130 kiloquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:49 schreef Nostradamus77 het volgende:
onzin? nogal naïef om te denken dat mensen van zeg maar 1.85 mtr 130 kilo kunnen worden, droog, zonder dat ze gebruiken.
[..]
Als je 3 keer per week gaat kun je de oefeningen ook wel over de week verdelen, ook is het belangrijk een goed voedingsschema te hebben.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:44 schreef J-Will het volgende:
Hey mensen,
ik ga 2 of 3 keer per week sporten, soms ook 4 keer, maar ik ga te onregelmatig om echt zo'n schemaatje te maken "dinsdag biceps-dag" etc. Daarom wil ik een programma maken dat heel mijn lichaam traint. Vandaag heb ik een goede stap in de richting gedaan door voor het eerst te squatten (Lekker). Ik wil ook gaan bankdrukken en deadlifts gaan doen, daar ga ik deze week instructies voor vragen. Kan er iemand een globaal idee geven van een oefening of 8 waarmee ik dus heel mijn lichaam afwerk? Bij voorbaat dank
Je kan 2 programma's nemen die je dan afwisselt:quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:44 schreef J-Will het volgende:
Hey mensen,
ik ga 2 of 3 keer per week sporten, soms ook 4 keer, maar ik ga te onregelmatig om echt zo'n schemaatje te maken "dinsdag biceps-dag" etc. Daarom wil ik een programma maken dat heel mijn lichaam traint. Vandaag heb ik een goede stap in de richting gedaan door voor het eerst te squatten (Lekker). Ik wil ook gaan bankdrukken en deadlifts gaan doen, daar ga ik deze week instructies voor vragen. Kan er iemand een globaal idee geven van een oefening of 8 waarmee ik dus heel mijn lichaam afwerk? Bij voorbaat dank
quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:54 schreef LedZep het volgende:
Ik ben van mening dat je, met een gemiddelde lengte - laten we zeggen 1.80, met genoeg toewijdig en motivatie zonder veel problemen 100 kilo met 10% vet kan worden. Ja, iedereen ja, ook ecto's.
(dit natuurlijk zonder AAS)
Hierover is op dit moment een verhitte discussie op DBB (Training en Oefeningen).
Dat is wereldniveau!quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:57 schreef Nostradamus77 het volgende:
Dat kan zeker, maar dat is ook niet écht groot. Ik ben zelf 1,84 en 92 kilo, 9% met 'slechts' voedingsupplementen. Echt groot was onze sportschooleigenaar voordat zijn borstspier is geknapt. Die was droog op 5% nog 135 kilo en is van mijn lengte.
[..]
quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Omdat jij het niet kunt is het niet onmogelijk hoor. Het kost alleen heel veel inspanning energie en moeite, en dat moet je erin willen steken.
quote:
Jij hebt ook al een paar keer wat over mij (misschien onbewust) gezegd. De meesten zien mij ook als "groot", en ik heb nog nooit van de verboden middelen gesnoept.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:03 schreef Nostradamus77 het volgende:
Je kent me blijkbaar goed; dit is al de derde keer dat je iets over mij persoonlijk zegt. Vind ik prima hoor, als jij je daar goed bij voelt. Het zou je alleen sieren wanneer je dat niet zou doen.
[..]
Zo'n gast heb ik vroeger ook in me sportschool gehad. Hij was ongeveer 1,5 meter lang en ook zo breed. Als ie liep schuurden zijn benen tegen elkaar aan, daarom liep ie vrij apart. Maar hij drukte ook 200 kg voorlangs, super explosief en hele korte bewegingen deed ie (niet helemaal uitstoten). En hij had al van die korte armpjes.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:27 schreef Nostradamus77 het volgende:
Dan laten we het hier bij. Ik heb geen zin in dat soort dingen.
Dat is voor mij inderdaad groot, wedstrijdgroot in de zware klasse. Komt misschien omdat er bij ons de op school een aantal van die gorilla's rondlopen. En ik ben er wel achter dat zij stuk voor stuk snoepen van de verboden vruchten.
Ondanks dat toch behoorlijk indrukwekkend om ze aan het werk te zien. Schouders voor drukken op de machine met aan beide kanten 90 kilo aan schijfjes. Ik kom net aan de helft haha. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet groter wil worden. Een paar procent vet er nog af en dan op 90 kilo blijven hangen vind ik prima.
Bron?quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:41 schreef STAIRWARES het volgende:
Lees ik nu goed dat er doping/of pillen enzo zijn die vet verbranden?
Wow wtf, borstspier geknapt, hoe kan dat? (en wat gebeurt er dan)quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:57 schreef Nostradamus77 het volgende:
Echt groot was onze sportschooleigenaar voordat zijn borstspier is geknapt. Die was droog op 5% nog 135 kilo en is van mijn lengte.
[..]
Gescheurde borstspier komt nogal es voor bij mensen die in korte tijd enorme gains maken op de bench press.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:06 schreef synthesix het volgende:
[..]
Wow wtf, borstspier geknapt, hoe kan dat? (en wat gebeurt er dan)
quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:41 schreef STAIRWARES het volgende:
quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:08 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gescheurde borstspier komt nogal es voor bij mensen die in korte tijd enorme gains maken op de bench press.
Gevolg is een paar weken rust en met geluk daarna weer rustig opbouwen, je bent iig een flinke tijd uit de business.
Werken die ook nog dan? Ik had altijd het idee dat het van die tell-sell oplossingen warenquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:14 schreef Nostradamus77 het volgende:
Die zijn er genoeg, stack in alle varianten.
[..]
Mijn sportschoolhouder heeft dat ook gehad, en het gebeurde net toen ie aan het pompen was. Als ik hem moet geloven heeft ie nog nooit zoveel pijn gehad.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:17 schreef Nostradamus77 het volgende:
Bij hem was het dus wel een ander verhaal, zijn spier was echt AFgescheurd. Van de schouder af teruggeschoten in de borst. Die moest operatief weer aan de juiste punten worden vastgezet, waarna hij de spier tot nu toe nog steeds niet zwaar heeft kunnen belasten. Hij weegt nu nog ongeveer 100 kilo, met zo'n 10 procent vet.
[..]
quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:30 schreef ivosnivo het volgende:
![]()
[..]
Mijn sportschoolhouder heeft dat ook gehad, en het gebeurde net toen ie aan het pompen was. Als ik hem moet geloven heeft ie nog nooit zoveel pijn gehad.
Daar ben ik mee bezig, en ik eet al behoorlijk gezond, alleen brood, meusli, en gevarieerd avond eten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:52 schreef ivosnivo het volgende:
Zou je niet beter wat minder ongezond gaan eten en wat gaan bewegen?
Logisch. Als je slechts 50% van je energie inneemt gaat je lichaam in een soort overlevingsfase, en wordt er amper vet meer verbrand. Gevolg: lusteloosheid, uitputting zoals je al zei, maar GEEN vetverbranding.quote:Op zondag 16 april 2006 06:47 schreef synthesix het volgende:
[..]
Daar ben ik mee bezig, en ik eet al behoorlijk gezond, alleen brood, meusli, en gevarieerd avond eten.
Maar ik weet gewoon van mezelf dat ik heel moeilijk vet kwijt raak, ook al sport ik veel en eet ik weinig, ik merk namelijk ook al snel, dat als ik te weinig eet, ik minder presteer omdat ik gewoon moe ben.
Met relatief niet vetter worden (ik groei nog), heb ik niet zo'n moeite, maar afvallen dat lukt gewoon niet.
Ik heb een keer een week lang, ik denk wel 50% geminderd in m'n calorieëninname, toen was ik gewoon de hele dag uitgeput, kon gewoon letterlijk niet meer rennen, en ben ik uiteindelijk na een week (slechts) 1,5 kg afgevallen.![]()
![]()
Schildklier- en/of beta2 receptor stimulatie.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:41 schreef STAIRWARES het volgende:
quote:Op zondag 16 april 2006 06:47 schreef synthesix het volgende:
[..]
Daar ben ik mee bezig, en ik eet al behoorlijk gezond, alleen brood, meusli, en gevarieerd avond eten.
Maar ik weet gewoon van mezelf dat ik heel moeilijk vet kwijt raak, ook al sport ik veel en eet ik weinig, ik merk namelijk ook al snel, dat als ik te weinig eet, ik minder presteer omdat ik gewoon moe ben.
Met relatief niet vetter worden (ik groei nog), heb ik niet zo'n moeite, maar afvallen dat lukt gewoon niet.
Ik heb een keer een week lang, ik denk wel 50% geminderd in m'n calorieëninname, toen was ik gewoon de hele dag uitgeput, kon gewoon letterlijk niet meer rennen, en ben ik uiteindelijk na een week (slechts) 1,5 kg afgevallen.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |