abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36965279
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:54 schreef Nostradamus77 het volgende:
tja, niet om het één of ander. Maar om te trainen hoef je natuurlijk niet veel verstand te hebben.
In eerste instantie goed luisteren naar wat de grote jongens je vertellen en uiteindelijk als je net als hen bijna dagelijk traint wordt het gewoon routine en leer je je lichaam kennen als geen ander. Daar komt geen raketwetenschap bij kijken...
Nou, als we allemaal precies deden wat Arnold ons heeft verteld ben ik bang dat er zéér weinig progressie wordt gemaakt.
pi_36965389
Écht groot word je in ieder geval niet zonder pillen en spuiten, da's wel duidelijk. Dat moet je er dan maar net voor over hebben.
Ik wil niets te teniet doen aan de kolossen uit het wereldje, ze zullen ongetwijfeld de nodige wetenschap van voeding, oefeningen en leefgewoonten hebben. Ik denk alleen dat je dit vanzelf krijgt wanneer je er maar bezeten genoeg mee bezig bent. Het is geen moeilijke stof... that's all
pi_36965519
En iedereen zal toch voor zichzelf moeten uitproberen wat voor hem het beste werkt. Adviezen zijn er genoeg, en nog méér mensen die ze willen geven. Voor iedereen werkt weer wat anders. Zo praatte ik eergister met een man die de blokken op de buik kreeg met bepaalde combi's van oefeningen en het geheime wapen: grapefruitsap als ontbijt... hij zweert er bij. Of het werkt...? Ik ga het wel uitproberen... zuur emulgeert vet dus... wie weet.
pi_36965629
De sportschool eigenaar bij ons heeft ook jaren meegdaan met Mr Holland e.d. en werd vroeger Merlijn genoemd omdat hij allerlei dingen bij elkaar mengde om tot de beste verhouding en combinatie van voedingsuplementen te komen. De body builders die verder willen en echt wedstrijden willen doen komen speciaal daar trainen zodat hij ze kan begeleiden. Hij heeft ook helemaal zijn idee over voedingschema's en supplementen, trainingschema's etc. En dat allemaal afgemeten op iedere individu. Maar ja ook wat hij te vertellen heeft zal door een andere kenner wellicht weer ontkracht worden...
pi_36967399
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:01 schreef Nostradamus77 het volgende:
Écht groot word je in ieder geval niet zonder pillen en spuiten, da's wel duidelijk. Dat moet je er dan maar net voor over hebben.
Ik wil niets te teniet doen aan de kolossen uit het wereldje, ze zullen ongetwijfeld de nodige wetenschap van voeding, oefeningen en leefgewoonten hebben. Ik denk alleen dat je dit vanzelf krijgt wanneer je er maar bezeten genoeg mee bezig bent. Het is geen moeilijke stof... that's all
Ik denk dat je het zo moeilijk kunt maken als je zelf wil . Da's ook wel het mooie eraan.
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:38:22 #246
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36978033
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:01 schreef Nostradamus77 het volgende:
Wat kraam je nu weer voor onzin uit? Tuurlijk kun je wel op een natuurlijke manier groot worden, tis maar wat je er voor over hebt.
pi_36978117
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:38 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wat kraam je nu weer voor onzin uit? Tuurlijk kun je wel op een natuurlijke manier groot worden, tis maar wat je er voor over hebt.
Niet competitie-bodybuilderstyle(ja buiten de echte natural competities ja)

"echt groot" is trouwens te onbepaald om hier een deftig antwoord op te geven, wat de een groot vindt vindt de andere beachboy...

Denken dat je dichtbij ronnie coleman kunt komen zonder erg goede aanleg en kilos te slikken en liters te spuiten is idd wel naief

Maar ja, ik vind naar die middelen grijpen gewoon cheaten, het beste eruitziende lichaam krijgen aan de hand van enkel gezonde producten is wat telt voor mij
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_36978356
Ik ben van mening dat je, met een gemiddelde lengte - laten we zeggen 1.80, met genoeg toewijdig en motivatie zonder veel problemen 100 kilo met 10% vet kan worden. Ja, iedereen ja, ook ecto's.
(dit natuurlijk zonder AAS)

Hierover is op dit moment een verhitte discussie op DBB (Training en Oefeningen).
pi_36978378
En groot is ook maar een relatief begrip natuurlijk. Wij, als "insiders", vinden pro-bb'ers groot. De gemiddelde mens vindt een beachboy-uiterlijk al "gespierd".
  zaterdag 15 april 2006 @ 13:21:39 #250
140141 ivosnivo
pi_36978950
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:42 schreef Genjuro het volgende:

Niet competitie-bodybuilderstyle(ja buiten de echte natural competities ja)

"echt groot" is trouwens te onbepaald om hier een deftig antwoord op te geven, wat de een groot vindt vindt de andere beachboy...
Collega van mij is rond de 1,85 1,90 en weegt 120 kilo, ik vind hem echt groot. En hij heeft nog niks gebruikt.
quote:
Denken dat je dichtbij ronnie coleman kunt komen zonder erg goede aanleg en kilos te slikken en liters te spuiten is idd wel naief
Dat lijkt me ook wel.
quote:
Oke dat snap ik.
Maar ja, ik vind naar die middelen grijpen gewoon cheaten, het beste eruitziende lichaam krijgen aan de hand van enkel gezonde producten is wat telt voor mij
Zo zie ik het ook wel een beetje, vaak zie je het ook wel (niet altijd). Maar waar het mij ook wel om gaat is dat je kunt zeggen dat je het bereikt hebt op (soort van) eigen krachten ofzo. Niet dat je het anders op iemand anders zijn kracht doet, maarja.
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:54 schreef LedZep het volgende:
Ik ben van mening dat je, met een gemiddelde lengte - laten we zeggen 1.80, met genoeg toewijdig en motivatie zonder veel problemen 100 kilo met 10% vet kan worden. Ja, iedereen ja, ook ecto's.
(dit natuurlijk zonder AAS)

Hierover is op dit moment een verhitte discussie op DBB (Training en Oefeningen).
Dat lijkt me ook wel, alleen denkt de rest van de wereld er vaak anders over.
pi_36979039
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:21 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Collega van mij is rond de 1,85 1,90 en weegt 120 kilo, ik vind hem echt groot. En hij heeft nog niks gebruikt.
[..]

Dat lijkt me ook wel.
[..]

Zo zie ik het ook wel een beetje, vaak zie je het ook wel (niet altijd). Maar waar het mij ook wel om gaat is dat je kunt zeggen dat je het bereikt hebt op (soort van) eigen krachten ofzo. Niet dat je het anders op iemand anders zijn kracht doet, maarja.
[..]

Dat lijkt me ook wel, alleen denkt de rest van de wereld er vaak anders over.
Tja, we worden ook doodgegooid met gezeik over "goede genen", "massapotentie", "natuurlijke grens" etc etc. En 97% na 3 jaar maar denken dat ze aan hun grens zitten
  zaterdag 15 april 2006 @ 13:36:57 #252
140141 ivosnivo
pi_36979284
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:25 schreef LedZep het volgende:

[..]

Tja, we worden ook doodgegooid met gezeik over "goede genen", "massapotentie", "natuurlijke grens" etc etc. En 97% na 3 jaar maar denken dat ze aan hun grens zitten
Blijven lezen, blijven leren, blijf je schema omgooien, blijf andere oefeningen doen, pas je eetschema aan enzo enzo enzo. Er valt zoveel aan te passen.
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:37:16 #253
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36980478
met welke sets spreek je nu exact welke spiervezels aan ? Iemand een linkje met info daarover, ik kan er niet zoveel over vinden (of ik zoek niet goed )

Ik heb afgelopen week trouwens pyramide systeem geprobeerd, ipv 3x10 heb ik 10,8,6 gedaan. Ik voelde het wel wat beter maar ik denk dat ik gewoon 3x10 blijf doen de komende 2 weken.
pi_36980743
Jesus christus, ik ging donderdag bij een sportschool proefles doen voor fitness, alles was echt veel te licht, 20 kg bij dat drukken met je benen, en voor de rest allemaal dingen met 10 kg, zo achter je nek langs zon stang naar beneden trekken enz. echt kut.
Alleen laatste oefening, pff, moet ik met mn armen over zon bankje hangen, met mn ellebogen naar beneden, en dan met twee handen in twee handvaten, en dan zo je arm buigen, dus je biceps intrekken volgens mij, was ook 10 kg, echt veel te veel, met 10 kg dumbells heb ik al moeite, en hiermee kon ik ook niet fatsoenlijk in de goede richting kracht zetten, dus effectief moest ik ook nog meer dan 10 kg kracht zetten, lekker verdeelt weer, denk maar niet dat ik naar die sportschool ga...

Maarja, heb nu nog steeds helse pijnen in m'n biceps (2 dagen later), en m'n rechter arm kan ik niet helemaal meer strekken, en het doet ook echt pijn als ik het probeer, het voelt echt niet goed, hoort dit zo?
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:01:31 #255
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36981034
iedereen dient rustig te beginnen met fitness. ook al kan je meer kracht aan, je aanhechtingen van je spieren moeten eerst "inwerken".

direct met veel gewicht beginnen is nooit goed.

die oefening voor de biceps is trouwens absoluut een slechte om direct de eerste dag te doen. Meestal leren ze je deze pas aan nadat je een tijdje je biceps getraind hebt.

de pijn die je nu hebt is volgens mij de aanhechting van je onderarm naar je elleboog toe.
die pijn is normaal opzich.. het was alleen niet nodig geweest.
pi_36981262
Nou lekker dan dat ze die bij de proefles gelijk al doen, geeft niet echt een goede indruk...

En sowieso was de verhouding echt kut, toen ik vroeger nog fitnesste, deed ik bij dat achter-je-nek-omlaag-trekding 30 kg, en bij biceps 6 kg, nu was het 15 kg en 10 kg
pi_36981335
Huis-tuin-en-keukenuitleg over spiervezels:

http://www.mannen-gezondheid.com/spieren-fitnessoefeningen.html

Ondanks wat instructeurs je willen wijsmaken is "spanning erophouden" lang niet altijd verstandig. Bij compounds als deadlift en squat (box squats dan bv) is het zelfs beter om de spanning tussen de eccentrische en de volgende concentrische beweging eraf te halen, zodat er "starting-strength" wordt ontwikkeld (geen stretch reflex, beweging vanuit 0 beginnen) en dus meer spiervezels worden aangesproken dan wanneer je continue de spanning erop laat.

Spanning erophouden betekent niets anders dan dezelfde vezels langer belasten, terwijl je juist zo veel mogelijk vezels wilt aanspreken.
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:46:10 #258
140141 ivosnivo
pi_36982019
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:37 schreef Fugie het volgende:
met welke sets spreek je nu exact welke spiervezels aan ? Iemand een linkje met info daarover, ik kan er niet zoveel over vinden (of ik zoek niet goed )

Ik heb afgelopen week trouwens pyramide systeem geprobeerd, ipv 3x10 heb ik 10,8,6 gedaan. Ik voelde het wel wat beter maar ik denk dat ik gewoon 3x10 blijf doen de komende 2 weken.
Volgens mij kun je een spiergroep op die manier nooit helemaal uitputten. Als je van te voren al gaat denken van ik moet dit 3 x 10 doen, of ik moet eerst 10 en dan hierna 8....... Ik tel me herhalingen wel, maar ik stop niet bij mooie ronde getallen. Ik ga gewoon door tot het niet verder meer wil, dan put je pas je spieren uit.
pi_36982320
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:46 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Volgens mij kun je een spiergroep op die manier nooit helemaal uitputten. Als je van te voren al gaat denken van ik moet dit 3 x 10 doen, of ik moet eerst 10 en dan hierna 8....... Ik tel me herhalingen wel, maar ik stop niet bij mooie ronde getallen. Ik ga gewoon door tot het niet verder meer wil, dan put je pas je spieren uit.
Ik blijf ALTIJD onder mijn maximum, ik train dus NOOIT tot het niet meer wil en dit bevalt mij persoonlijk een stuk beter.
pi_36982423
Btw, Fugie, het is beter om je repranges zo veel mogelijk af te wisselen. Doe de ene training bv 3x10, maar de volgende 6x5, 10x3, 8x4 / 4x8 or whatsoever. Doe ipv in totaal 30 reps ook eens 25, 35 of zelfs 40.
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:17:37 #261
140141 ivosnivo
pi_36982713
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:59 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik blijf ALTIJD onder mijn maximum, ik train dus NOOIT tot het niet meer wil en dit bevalt mij persoonlijk een stuk beter.
Ja maar jij traint heel anders, je squat toch 3 keer in de week? Als je dan maximaal zou trainen zouden je benen eraf vallen.
pi_36982764
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:17 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ja maar jij traint heel anders, je squat toch 3 keer in de week? Als je dan maximaal zou trainen zouden je benen eraf vallen.
Het is heel simpel.

1. Trainen tot failure -> 1 per week belasting, niet meer
2. Trainen tot ca. 2 reps onder failure -> 2-4 keer per week belasting geen enkel probleem

Beide opties zijn mogelijk, ik kies echter voor 2 omdat het stukken minder belastend is voor het zenuwstelsel + een hoger weekvolume.
pi_36982790
Btw, beide methoden werken zowel voor kracht als voor massaontwikkeling, en beide methoden hebben dan ook veel aanhangers, al kiest de standaard bb'er vaak voor keuze 1.
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:49:43 #264
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36983487
ik denk dat veel kiezen voor failure omdat het beter aanvoelt

En het schema is een saai schema van de sportschool, wat ik nu nog even gebruik tot het voetbalseizoen is afgelopen. Ben druk bezig met zelf een schema te maken Ik ben nu ook allerlei oefeningen aan het proberen die ik in me schema wil.
Overigens is het niet 3x10 maar 2x10 en dan max aantal reps, meestal rond de 10, zelfde bij pyramidevorm.
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:56:05 #265
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36983660
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:04 schreef LedZep het volgende:
Btw, Fugie, het is beter om je repranges zo veel mogelijk af te wisselen. Doe de ene training bv 3x10, maar de volgende 6x5, 10x3, 8x4 / 4x8 or whatsoever. Doe ipv in totaal 30 reps ook eens 25, 35 of zelfs 40.
thnx voor de link en de tips, was wel ongeveer wat ik zocht

Ik was in principe van plan om in mijn nieuwe schema sets te gaan gebruiken van 8,8,max. Ik snap dat afwisselen goed is dus ik moet nog wat varianten bedenken Had er nog niet echt over nagedacht
pi_36983975
Nieuwe schema (ruwweg):

Dag 1.
Deadlift
Bench press (wide)
Rows

Triceps + delts

Dag 2.
Squat lite
Overhead presses
Rows

Curls

Dag 3.
Squat
Bench press (narrow)
(Power) clean

Chins
pi_36984166
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:08 schreef LedZep het volgende:
Nieuwe schema (ruwweg):

Dag 1.
Deadlift
Bench press (wide)
Rows

Triceps + delts

Dag 2.
Squat lite
Overhead presses
Rows

Curls

Dag 3.
Squat
Bench press (narrow)
(Power) clean

Chins
Ben ik het of doe je juist speciaal geen isolatieoefeningen?
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_36984376
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:15 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Ben ik het of doe je juist speciaal geen isolatieoefeningen?
Op dag 1 tricep extensions en side / bent over raises óf face pulls.

Op dag 2 barbell curls (alleen deze)

Dat ist wel zo'n beetje ja.
pi_36984508
Overigens denk ik dat ik op dag 3 ook wat presses ga doen, waarschijnlijk push press samen met clean, bv 1x cleanen dan 5x pressen etc.
pi_36985176
onzin? nogal naïef om te denken dat mensen van zeg maar 1.85 mtr 130 kilo kunnen worden, droog, zonder dat ze gebruiken.
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:38 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')