quote:Op maandag 10 april 2006 13:22 schreef ivosnivo het volgende:
Met 8 kilo dumbells begin je echt niks hoor. Van flies met 8 kg krijg je heus geen borstspieren.
Ik ben van plan om 2 x in de week direct na me training wat cardio te gaan doen. Mijn bedoeling is om wat conditie op te bouwen, want ik heb astma en ik merk dat ik soms wat weinig lucht heb met het trainen. Heeft iemand een idee hoelang ik dat moet gaan doen?
Ik hoef geen vet te verbranden, en ook geen spieren.
quote:Op zondag 9 april 2006 13:03 schreef Dacide het volgende:
Ledzep, morgen is mijn rug weer aan de beurt...
Hoeveel sets is een prima aantal voor de rug.. (aangezien de rug een relatief grote spiergroep is)..
mijn schema is altijd iets in deze richting: (alle oefeningen progressief gewicht toename)
4 sets - lat pulley naar de nek
4 sets -lat pulley naar de borst
4 sets- pulley naar de borst met zo'n smal dingetje.. chinning triangle
[afbeelding]
4 sets - bent over rows of met zo'n machine waar je die beweging zittend bij doet, of seated cable rows
ik wil gaan proberen om me langzaam te leren om me op te trekken.. dit kan ik nu nog niet. Maar wil wel proberen door nu smal te beginnen en voornamelijk biceps te gebruiken, steeds handen verder uit me kaar tot dat het uiteindelijk wel lukt,
Daarnaast wil ik dan toch die deadlift gaan proberen.
Dat dacht ik ook. Maar de instructeur wist het verschil niet. Met de handpalmen naar binnen voelt het natuurlijkste. Zal wel een internet-weetje zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:37 schreef Genjuro het volgende:
[..]
ik dacht dat pull ups met handpalm naar lichaam toe en chin ups met handpalm van lichaam weg was...
ja daar van was ik ook al vanop de hoogtequote:Op donderdag 13 april 2006 11:40 schreef Nostradamus77 het volgende:
Je combineert de spiergroepen onlogisch.
Logisch is: Borst met triceps en de rug met biceps. Waarom?
Borst is een grote spiergroep, maar daarbij belast je automatisch ook al je triceps doordat je gewicht van je af drukt. Je tricept lopen daarmee ook voor een deel vol en met specifieke tricepsoefeningen kun je ze helemaal vol laten lopen. Combineren dus
Voor de rug en de biceps geldt hetzelfde, je trekt gewicht naar je toe, dus belast je ook de biceps die daarmee deels vollopen.
De combinatie maakt de training voor je spieren intensiever en geconcentreerder en dus effectiever.
[..]
tja, ach, zo'n geweldige oefening vind ik 't het ook echt niet, trek daar zonder problemen 30+ van de grond per dumbell, en voel er weinig van...quote:Op donderdag 13 april 2006 14:13 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ja daar van was ik ook al vanop de hoogte![]()
wat ik dus bedoel is m'n triceps apart doen bij de rug en biceps bij de borst omdat ik ze anders mss overbelast
[afbeelding]
hij zet z'n been te ver naar voren waardoor z'n rug niet recht komt en hij de oefening niet goed uitvoert![]()
*Sigh*quote:Op donderdag 13 april 2006 11:40 schreef Nostradamus77 het volgende:
Je combineert de spiergroepen onlogisch.
Logisch is: Borst met triceps en de rug met biceps. Waarom?
Borst is een grote spiergroep, maar daarbij belast je automatisch ook al je triceps doordat je gewicht van je af drukt. Je tricept lopen daarmee ook voor een deel vol en met specifieke tricepsoefeningen kun je ze helemaal vol laten lopen. Combineren dus
Voor de rug en de biceps geldt hetzelfde, je trekt gewicht naar je toe, dus belast je ook de biceps die daarmee deels vollopen.
De combinatie maakt de training voor je spieren intensiever en geconcentreerder en dus effectiever.
[..]
Je verbrandt in de eerste minuut al vet.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:45 schreef Nostradamus77 het volgende:
Wil je conditie, dan moet je duurtraining doen.
Het verschil in vetverbranding en conditie opbouwen is de intensiteit waarmee je de duurtraining uitvoert.
Op een rustig tempo verbrand je na een half uur vet, op een hoger tempo bouw je conditie op door zuurstofgebrek. Je lichaam creëert dan extra rode bloedcellen. Gevolg van conditietraining is wel dat je inteert op je spiermassa.
[..]
Ik zou het bij 2 pulldowns houden en afhankelijk van het aantal sets 2 of 3 soorten rows. In ieder geval meer rows dan pulldowns aangezien deze de rug meer in z'n algeheel trainen.quote:Op donderdag 13 april 2006 10:04 schreef Tommy__ het volgende:
zou ik teveel rug oefeningen doen..?
o seated cable rows
o bent-over row
o front cable pulldowns
o close grip pulldowns
o rear cable pulldowns
Vind ik niet onlogisch.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:40 schreef Nostradamus77 het volgende:
Logisch is: Borst met triceps en de rug met biceps.
My thoughts exactlyquote:Op vrijdag 14 april 2006 11:54 schreef Mr.J het volgende:
Jammer weer.
Qua kennis maybe een leuke toevoeging, qua sociaal aspect een arrogant mannetje.
To bad.
die is kickbacks aan het doen voor zijn bicepsquote:Op vrijdag 14 april 2006 12:03 schreef Mr.J het volgende:
Hou 't dan ook goed en doe gezellig mee hier.
Dit topic bestaat voor een groot deel uit een vaste groep mensen, uit het niets binnenvallen met een attitude valt niet echt goed hier. (Waar is Del Torro eigenlijk?)
Ja. En een behind the neck pulldown heeft totaal geen toegevoegde waarde, behalve dan de kans op een schouderblessure.quote:Op donderdag 13 april 2006 22:40 schreef Tommy__ het volgende:
back extension doe ik appart als onderrug, een t-bar hebben we niet in de gym en bent rows bezeren m'n rug waar ik op moet letten van m'n huisarts![]()
je zegt daar iets over olympische bar, maar hoe doe je dat dan? gewicht langs 1 kant en het uiteinde vastpakken met 2 handen boven mekaar?
en ik zou eerder kiezen voor een front- of close grip pulldown te doen en een rear pulldown erbij te smijten
Geen idee, maar Milos raadt ook aan om de binnenkant van je borst goed te trainen, dus naar hem zou ik niet zo luisteren.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:42 schreef Tommy__ het volgende:
oei, ik dacht al dat ik iets voelde![]()
waarom raad milos die dan zo aan?
Klopt. Het is ook best een aardige kerel, lijkt me. Though de meeste pro's hebben wel een of andere onzintheorie, maar daar moet je maar gewoon niet naar luisteren.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:53 schreef Mr.J het volgende:
Toch heeft hij ook zat bruikbare tips in The Fit Show gegeven.
Ik zeg het niet, ik hou me inquote:Op vrijdag 14 april 2006 12:03 schreef Mr.J het volgende:
Hou 't dan ook goed en doe gezellig mee hier.
Dit topic bestaat voor een groot deel uit een vaste groep mensen, uit het niets binnenvallen met een attitude valt niet echt goed hier. (Waar is Del Torro eigenlijk?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn je stats dan? Daaruit kun je ook vaak wel opmaken of iemand poep praat of niet.quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:19 schreef Nostradamus77 het volgende:
Ook dat had ik al gezegd, men moet maar doen wat ie goed vindt. Ik ga niet tegen reacties in van mensen die er anders over denken. Dat moeten ze zelf weten. Als ik reageren de anderen ook alsof ze het weten, nou prima toch? Dan weet je het voor jezelf. Ze hoeven mij niet te overtuigen hoor![]()
Daar ben ik het niet mee eens. Pavel Tsatsouline bijvoorbeeld is maar een klein mannetje en van hem kan je ontzettend veel aannemen. Daarentegen zijn er genoeg beren waarvan je je afvraagt hoeveel hersencellen ze nog hebben.quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat zijn je stats dan? Daaruit kun je ook vaak wel opmaken of iemand poep praat of niet.
Nou, als we allemaal precies deden wat Arnold ons heeft verteld ben ik bang dat er zéér weinig progressie wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:54 schreef Nostradamus77 het volgende:
tja, niet om het één of ander. Maar om te trainen hoef je natuurlijk niet veel verstand te hebben.
In eerste instantie goed luisteren naar wat de grote jongens je vertellen en uiteindelijk als je net als hen bijna dagelijk traint wordt het gewoon routine en leer je je lichaam kennen als geen ander. Daar komt geen raketwetenschap bij kijken...
Ik denk dat je het zo moeilijk kunt maken als je zelf wilquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:01 schreef Nostradamus77 het volgende:
Écht groot word je in ieder geval niet zonder pillen en spuiten, da's wel duidelijk. Dat moet je er dan maar net voor over hebben.
Ik wil niets te teniet doen aan de kolossen uit het wereldje, ze zullen ongetwijfeld de nodige wetenschap van voeding, oefeningen en leefgewoonten hebben. Ik denk alleen dat je dit vanzelf krijgt wanneer je er maar bezeten genoeg mee bezig bent. Het is geen moeilijke stof... that's all
Wat kraam je nu weer voor onzin uit? Tuurlijk kun je wel op een natuurlijke manier groot worden, tis maar wat je er voor over hebt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:01 schreef Nostradamus77 het volgende:
Écht groot word je in ieder geval niet zonder pillen en spuiten, da's wel duidelijk. Dat moet je er dan maar net voor over hebben.
Ik wil niets te teniet doen aan de kolossen uit het wereldje, ze zullen ongetwijfeld de nodige wetenschap van voeding, oefeningen en leefgewoonten hebben. Ik denk alleen dat je dit vanzelf krijgt wanneer je er maar bezeten genoeg mee bezig bent. Het is geen moeilijke stof... that's all
Niet competitie-bodybuilderstyle(ja buiten de echte natural competities ja)quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:38 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat kraam je nu weer voor onzin uit? Tuurlijk kun je wel op een natuurlijke manier groot worden, tis maar wat je er voor over hebt.
Collega van mij is rond de 1,85 1,90 en weegt 120 kilo, ik vind hem echt groot. En hij heeft nog niks gebruikt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:42 schreef Genjuro het volgende:
Niet competitie-bodybuilderstyle(ja buiten de echte natural competities ja)
"echt groot" is trouwens te onbepaald om hier een deftig antwoord op te geven, wat de een groot vindt vindt de andere beachboy...
Dat lijkt me ook wel.quote:Denken dat je dichtbij ronnie coleman kunt komen zonder erg goede aanleg en kilos te slikken en liters te spuiten is idd wel naief
Zo zie ik het ook wel een beetje, vaak zie je het ook wel (niet altijd). Maar waar het mij ook wel om gaat is dat je kunt zeggen dat je het bereikt hebt op (soort van) eigen krachten ofzo. Niet dat je het anders op iemand anders zijn kracht doet, maarja.quote:Oke dat snap ik.
Maar ja, ik vind naar die middelen grijpen gewoon cheaten, het beste eruitziende lichaam krijgen aan de hand van enkel gezonde producten is wat telt voor mij
Dat lijkt me ook wel, alleen denkt de rest van de wereld er vaak anders over.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:54 schreef LedZep het volgende:
Ik ben van mening dat je, met een gemiddelde lengte - laten we zeggen 1.80, met genoeg toewijdig en motivatie zonder veel problemen 100 kilo met 10% vet kan worden. Ja, iedereen ja, ook ecto's.
(dit natuurlijk zonder AAS)
Hierover is op dit moment een verhitte discussie op DBB (Training en Oefeningen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |