abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36686078
dag 1: borst+biceps dag 2: benen+buik, dag 3: schouders dag 4: rug + triceps ofzoiets, meestal doe ik het zo

met schouders doe ik ook paar setjes traps bij en er zit meestal wel een dag tussen dag 3 en 4 of tussen dag 2 en 3. ligt er maar aan wannee rik tijd heb eigenlijk
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_36689321
hier is mijn schema, 4 dagen voor in de vakanties en 3 dagen tijdens school

4 dagen schema:

Maandag:

- Borst:
- biceps
- buik

Dinsdag:

- kuiten
- onderrug
- schouders
Donderdag:

- rug
- triceps
- buik

Vrijdag:

- hams
- quads
- kuiten
- overig

3 dagen schema:

Maandag:

- Borst:
- biceps
- buik
- onderrug

Donderdag:

- rug
- triceps
- schouders

Vrijdag:

- hams
- quads
- kuiten
- overig
balsporten :r
  woensdag 5 april 2006 @ 21:58:06 #53
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36690460
Ik heb alweer 5 dagen niet getraind, dus nu ik 3 dagen vrij ben train ik weer 2 keer per dag om toch me 5 trainingen te halen. Is dit nou veel slechter dan 5 dagen trainen? In principe geef ik me lichaam meer rust.
  woensdag 5 april 2006 @ 22:02:18 #54
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_36690617
Ik vind zelf rust tussen de spiergroepen zelf belangrijker dan totale rust.

Zou persoonlijk liever 1x per dag trainen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 5 april 2006 @ 22:32:46 #55
140141 ivosnivo
pi_36691813
Ja ik ook, maar zo kom ik onmogelijk aan 5 keer trainen. Soms zelfs niet eens 4 keer. Omdat ik kanker tijden werk en me sportschool in het weekend korter open is.
  woensdag 5 april 2006 @ 22:54:29 #56
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_36692639
Ik trainde eerst ook altijd 3/4 maal in de week. Maar vanwege geen tijd,. doe ik nu al sinds 3 maanden ..2 dagen trainen en 3 dagen rust en dan weer 2 dagen trainen etc. Mijn trainingen op een dag heb ik samengevoegd dus wat ik eerst allemaal in 3/ 4 dagen deed.. doe ik nu in 2 dagen.
Dag 1: rug compleet,schouders ,.benen compleet+ billen
Dag2: borst,biceps,triceps
en 3 maal in de week mijn buik 15 minuten.
Ik groei super hard, harder dan toen ik 3/4 keer per week trainde. En 3 dagen rust bevalt me zo wel goed.
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_36693532
Ik ben sinds de zomer bezig met krachttraining(ook wel bodybuilding natuurlijk maar wil wel atletisch gespierd blijven (A) )
Centraal in mijn training is het bankdrukken doe ik een uitgebreid piramide schema in (mijn top is nu 90 kilo) ik train 3 avonden per week 2 uur per avond.

Daarnaast train ik 2 keer per week en 1 keer per week of meer wedstrijd van voetbal + op straat voetballen 4-10 uur per week. (das dus al genoeg cardio;))

Ik gebruik geen voedingssupplementen maar let wel op mijn eten (A) Ik ben 1,88 meter en ong 69/70 kilo en heb een vetpercentage van 6,3 procent dat zit allemaal wel goed dus:) ik ben zelf zeer tevreden over mijn vordering in spiermassa en kracht

Ik denk ik post hier even wat vind het wel interessant om erover te lezen en te praten
Now let me explain the difference between me and you,
I practice real hard and do the tricks I do.
I practice untill there are no tricks left,
So I can make sure that I beat ya ass.
pi_36694546
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:20 schreef pannaking_ het volgende:
verhaaltje
wat is je uiteindelijke doel met krachttraining? Ik begrijp wel dat je atletisch gespierd wil blijvenen niet te groot dus, maar ik neem aan dat je ook wat wil groeien en als je wil groeien, komt er sowieso wat gewicht bij. Je vetpercentage is idd heel laag, maar dat komt ook doordat je voor jouw lengte eigenlijk veel te weinig weegt. Ik zou dus zeggen eet wat meer dan je gaat verbranden, maar dat zou misschien wel moeilijk worden omdat je zoveel voetbalt, je moet maar even kijken hoeveel je verbruikt en dan er net iets boven zitten zodat je toch groeit.

Verder is 2 uur achterelkaar trainen in 1 sessie echt veel teveel. Richtlijn is eigenlijk om rond de 45 minuten te trainen en vooral onder het uur te blijven. Je kan min of meer onmogelijk 2 uur lang het maximale eruit halen, het is zelfs slecht om zolang te trainen. Iemand anders moet hier maar toelichting over geven, aangezien ik zelf niet meer zeker weet waarover het ookal weer overging, iets met spierafbraak meen ik

En ik zou mijn training niet centreren rondom bandrukken, wil je er atletisch gespierd uitzien, dan zou je alle spiergroepen moeten trainen en dus niet alleen populaire spiergroepen of oefeningen zoals de bankdruk en bicepcurls. het gaat er sowieso raar uitzien, een volle borst maar geen rug. Ookal train je niet om een bodybuilder teworden maar gewoon atletisch, het ziet er dan nog raar uit .

Je gaf zelf al aan dat je wel op je voeding let, zou je wat kunnen posten wat je zoal eet enzow, misschien dat we je ermee kunnen helpen
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_36694690
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:54 schreef Alessandro het volgende:
Ik trainde eerst ook altijd 3/4 maal in de week. Maar vanwege geen tijd,. doe ik nu al sinds 3 maanden ..2 dagen trainen en 3 dagen rust en dan weer 2 dagen trainen etc. Mijn trainingen op een dag heb ik samengevoegd dus wat ik eerst allemaal in 3/ 4 dagen deed.. doe ik nu in 2 dagen.
Dag 1: rug compleet,schouders ,.benen compleet+ billen
Dag2: borst,biceps,triceps
en 3 maal in de week mijn buik 15 minuten.
Ik groei super hard, harder dan toen ik 3/4 keer per week trainde. En 3 dagen rust bevalt me zo wel goed.
Ik vraag me af hoelang jij traint achterelkaar, best lang denk ik toch als je al die spiergroepen op 1 dag traint? Overigens zou ik als ik jou was toch een extra dagje erbij plakken voor trainen, het hoeft niet lang te zijn, uurtje ofzo van je dag, moet toch wel kunnen? Want om en je rug en je benen te trainen is gewoon teveel van het goede tenminste dat lijkt mij wel. en sowieso om al die sipergroepen achtelkaar te trainen in 2 dagen is gewoon echt niet goed. Voorbeeld, je traint dag 1 rugen dag 2 al direct biceps terwijl je biceps al flink hebben moeten werken op dag 1. Ze hebben hierdoor veel te weinig rust gekregen. but that's just my 2 cents

[ Bericht 0% gewijzigd door MyImmortal op 06-04-2006 00:00:05 (oops :P) ]
pi_36697956
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:53 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

wat is je uiteindelijke doel met krachttraining? Ik begrijp wel dat je atletisch gespierd wil blijvenen niet te groot dus, maar ik neem aan dat je ook wat wil groeien en als je wil groeien, komt er sowieso wat gewicht bij. Je vetpercentage is idd heel laag, maar dat komt ook doordat je voor jouw lengte eigenlijk veel te weinig weegt. Ik zou dus zeggen eet wat meer dan je gaat verbranden, maar dat zou misschien wel moeilijk worden omdat je zoveel voetbalt, je moet maar even kijken hoeveel je verbruikt en dan er net iets boven zitten zodat je toch groeit.

Verder is 2 uur achterelkaar trainen in 1 sessie echt veel teveel. Richtlijn is eigenlijk om rond de 45 minuten te trainen en vooral onder het uur te blijven. Je kan min of meer onmogelijk 2 uur lang het maximale eruit halen, het is zelfs slecht om zolang te trainen. Iemand anders moet hier maar toelichting over geven, aangezien ik zelf niet meer zeker weet waarover het ookal weer overging, iets met spierafbraak meen ik

En ik zou mijn training niet centreren rondom bandrukken, wil je er atletisch gespierd uitzien, dan zou je alle spiergroepen moeten trainen en dus niet alleen populaire spiergroepen of oefeningen zoals de bankdruk en bicepcurls. het gaat er sowieso raar uitzien, een volle borst maar geen rug. Ookal train je niet om een bodybuilder teworden maar gewoon atletisch, het ziet er dan nog raar uit .

Je gaf zelf al aan dat je wel op je voeding let, zou je wat kunnen posten wat je zoal eet enzow, misschien dat we je ermee kunnen helpen
Ik train voornamelijk zo lang omdat ik naast bankdrukken ook alle andere spiergroepen wil trainen...ik weet wel dat dit niet echt goed is en je beter elke trainingssessie de focus op een bepaalde groep kunt leggen Mijn uiteindelijke doel is vooral om sterker te worden en ook een beetje spiermassa op te bouwen.

Maar dat ik er misschien iets aan kan veranderen kan alleen maar helpen bij het trainen

Qua eten: Ik probeer voornamelijk koolhydraten en eiwitten te eten. Ik zal niet zeggen dat ik elke dag een perfect voordingsschema heb maar ik lees verpakkingen en weet dus iig wat ik eet. Ook probeer ik op gezette tijden te eten zodat het allemaal niet te onregelmatig is
Now let me explain the difference between me and you,
I practice real hard and do the tricks I do.
I practice untill there are no tricks left,
So I can make sure that I beat ya ass.
pi_36701172
@ LedZep

Hoe gaat het met de side-presses?
Ik vind het een pittige oefening om te doen, weet alleen helaas nog steeds zeker of ik ze wel goed doe. Heb jij al tips van jouw instructeur gekregen die nuttig zijn?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 6 april 2006 @ 23:59:11 #62
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_36726376
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:57 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoelang jij traint achterelkaar, best lang denk ik toch als je al die spiergroepen op 1 dag traint? Overigens zou ik als ik jou was toch een extra dagje erbij plakken voor trainen, het hoeft niet lang te zijn, uurtje ofzo van je dag, moet toch wel kunnen? Want om en je rug en je benen te trainen is gewoon teveel van het goede tenminste dat lijkt mij wel. en sowieso om al die sipergroepen achtelkaar te trainen in 2 dagen is gewoon echt niet goed. Voorbeeld, je traint dag 1 rugen dag 2 al direct biceps terwijl je biceps al flink hebben moeten werken op dag 1. Ze hebben hierdoor veel te weinig rust gekregen. but that's just my 2 cents
Ik train maximaal 2 uur op een dag. Een extra dagje nemen.. uurtje?? Nou gewoon gaan sporten kan nooit een uurtje zijn(je gaat erheen, omkleden,opwarmen,douchen,aankleden,naar huis rijden) ben ik toch voor een uurtje sporten al gauw 2 uur kwijt,.. dus geen optie. En hoezo is benen en rug trainen op een dag teveel van het goede, iedereen doet het hier en ik denk niet dat het schadelijk is. Er zitten bij ons beesten en die trainen ook gewoon 2 uur (ik zie ze ook maar 2a 3 keer trainen in de week) en ze worden er niet kleiner van
pi_36737348
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:56 schreef mister_popcorn het volgende:
@ LedZep

Hoe gaat het met de side-presses?
Ik vind het een pittige oefening om te doen, weet alleen helaas nog steeds zeker of ik ze wel goed doe. Heb jij al tips van jouw instructeur gekregen die nuttig zijn?
Gaat goed, vorder redelijk goed in gewicht en techniek wordt ook steeds beter. Belangrijkste is dat je geen rotatie maakt met je rug, maar louter naar de zijkant buigt.

Voor de schemamakers; kijk ook eens naar een wat ander schema zoals bv:

Dag 1:
Deadlift
Overhead presses
Rows

Dag 2:
Squat
Bench press
Pull ups

Slechts 2 dagen per week trainen, alle spieren, belangrijkste compounds, let it grow . Vergeet niet dat je de eerste periode van het trainen (eerste 2 jaar bv) vooral gebaat bent bij algemene massa en kracht.
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:44:30 #64
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_36738911
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:52 schreef LedZep het volgende:

[..]

Gaat goed, vorder redelijk goed in gewicht en techniek wordt ook steeds beter. Belangrijkste is dat je geen rotatie maakt met je rug, maar louter naar de zijkant buigt.

Voor de schemamakers; kijk ook eens naar een wat ander schema zoals bv:

Dag 1:
Deadlift
Overhead presses
Rows

Dag 2:
Squat
Bench press
Pull ups

Slechts 2 dagen per week trainen, alle spieren, belangrijkste compounds, let it grow . Vergeet niet dat je de eerste periode van het trainen (eerste 2 jaar bv) vooral gebaat bent bij algemene massa en kracht.
Train jij dag 1 en 2 met een rustdag ertussen of achter elkaar? En 2 keer in de week train je dus>?
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:01:18 #65
140141 ivosnivo
pi_36739487
eergisteren:
training 1 quads, kuiten
training 2 schouders, triceps
gisteren:
training 1 hamstrings, buik
training 2 rug

heerlijk man, overal spierpijn

morgen borst, buik
overmorgen biceps, kuiten

gvd, ik ben 3 kilo aangekomen in 2 weken tijd van swole v3 (soort van creatine achtig iets) heb nu een soort van pokkel, is kijken of dat niet spier kan worden
pi_36740599
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:44 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Train jij dag 1 en 2 met een rustdag ertussen of achter elkaar? En 2 keer in de week train je dus>?
Ik train niet zo, maar het is wel een goed schema. Zoals er zoveel goede schema's zijn. En regelmatig over de week verdelen lijkt me het beste.
pi_36743945
Gozer die bij ons in de gym traint staat deze maand op de voorkant van mens health. Ziet er niet slecht uit. Netjes...maar de vraag is "natuurlijk"?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_36744054
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gozer die bij ons in de gym traint staat deze maand op de voorkant van mens health. Ziet er niet slecht uit. Netjes...maar de vraag is "natuurlijk"?
Makkelijk "natuurlijk" haalbaar met veel inzet en hard werk.
pi_36744205
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:19 schreef LedZep het volgende:

[..]

Makkelijk "natuurlijk" haalbaar met veel inzet en hard werk.
Hij is 29, giste rzag ik hem ook, maar vind z'n armen klein overkomen en hij cardioot ook veel na z'n training
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_36744263
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:24 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Hij is 29, giste rzag ik hem ook, maar vind z'n armen klein overkomen en hij cardioot ook veel na z'n training
Dat doen professionele bodybuilders ook om het leven, dus daar moet je niet naar kijken.
pi_36744921
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:24 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Doe het zelf ook na de training, meestal 20 a 25 minuten op een rustig tempo zodat ik vet verbrand en niet wat anders.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:55:09 #72
140141 ivosnivo
pi_36745206
ik doe het niet, anders zou ik nog meer moeten eten.
pi_36745603
Bij mij valt het mee, ik zit behoorlijk snel aan mijn dagelijke Kcal behoefte
pi_36747164
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:52 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ja daar let ik ook wel op, heb alleen het idee dat ik afentoe met links een klein beetje mijn rug draait, maar ik moet dat eigenlijk eens laten nakijken door 'n vriend of ik roteer met m'n rug. Ben sowieso nog meer met techniek bezig dan met het verhogen van 't gewicht.

Welke Whey-shakes gebruiken de dames en heren hier eigenlijk? Ben van plan om ook een pot ervan aan te schaffen, maar zie door de bomen 't bos niet meer... Wat is goed, en redelijk betaalbaar?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_36747776
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:11 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ja daar let ik ook wel op, heb alleen het idee dat ik afentoe met links een klein beetje mijn rug draait, maar ik moet dat eigenlijk eens laten nakijken door 'n vriend of ik roteer met m'n rug. Ben sowieso nog meer met techniek bezig dan met het verhogen van 't gewicht.

Welke Whey-shakes gebruiken de dames en heren hier eigenlijk? Ben van plan om ook een pot ervan aan te schaffen, maar zie door de bomen 't bos niet meer... Wat is goed, en redelijk betaalbaar?
www.xxlnutrition.nl als je dan toch whey neemt . Of je neemt het niet, 't is niet heilig (geen enkel supplement).
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:09:18 #76
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36752305
zojuist getrained.... ging matig, was brakjes..

eerst benen...

opwarmen 2 setjes legpress... (veel reps)
4 of 5 sets squaten (+/- 8 reps)
4 sets (zittend kuiten trainen.. weet niet meer hoe die apparaat heet)
3 sets leg extension om het af te maken...

daarna biceps..
zittend biceps curl 4 sets
staand met ez-barbell 4 of 5 sets
concentration curl 3 sets....
pi_36752477
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:09 schreef Dacide het volgende:
zojuist getrained.... ging matig, was brakjes..

eerst benen...

opwarmen 2 setjes legpress... (veel reps)
4 of 5 sets squaten (+/- 8 reps)
4 sets (zittend kuiten trainen.. weet niet meer hoe die apparaat heet)
3 sets leg extension om het af te maken...

daarna biceps..
zittend biceps curl 4 sets
staand met ez-barbell 4 of 5 sets
concentration curl 3 sets....
Ik zou de romanian deadlift er nog bij doen (ipv die extension). Bovenbenen + kuiten mogen gerust 20 of meer setjes zijn (als je het volhoudt)
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:04:42 #78
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36753921
deadlift raad mijn trainer me nog af.. (train pas een jaartje nu)... misschien dat mijn onderrug nog niet sterk genoeg is..
ik zou hem wel eens kunnen proberen op laag gewicht...

bovenbenen 20 sets? (in totaal toch? of bedoel je per oefening :S )
pi_36761339
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:04 schreef Dacide het volgende:
deadlift raad mijn trainer me nog af.. (train pas een jaartje nu)... misschien dat mijn onderrug nog niet sterk genoeg is..
ik zou hem wel eens kunnen proberen op laag gewicht...

bovenbenen 20 sets? (in totaal toch? of bedoel je per oefening :S )
Neem van mij aan: iedereen zou moeten deadliften. Als je vanaf het begin deadlift met een goede uitvoering helpt dat ELKE andere oefening die je doet.
De belangrijkste deadlifts zijn:

Conventional deadlift
Sumo deadlift
Romanian deadlift

De eerste zou je een rugoefening kunnen noemen omdat de stand van de rug in de beginpositie ervoor zorgt dat je benen relatief weinig werk verrichten. Uitvoering: handen iets buiten schouderbreedte, voeten "binnen" de handen. Ondanks wat veel sites zeggen/laten zien op plaatjes: ga niet met je bovenbenen horizontaal staan (in het begin). Het is geen verkapte squat, maar een deadlift. Dus bovenbenen in een hoek van zo'n 45 graden tov de grond.

Sumo: zelfde verhaal, maar de benen staan in een extreem wijde positie en de handen (ver daarbinnen) ongeveer iets onder schouderbreedte. De stand van de rug is hierbij minder schuin dus de hamstrings zijn hier veruit de belangrijkste spier.

Romanian deadlift:
beginpositie = eindpositie van de gewone deadlift
-> reet naar achteren gooien waardoor je met je bovenlichaam naar voren valt. Blijf altijd omhoog kijken. Stang laten zakken tot iets onder kniehoogte (ligt aan je flexibiliteit hoever je kan gaan met een rechte rug). Concentreer je vooral op je hamstrings.

Sumo en romanian zijn dus beenoefeningen. Het is de vraag of je na een zware squatsessie nog puf hebt voor een sumo deadlift, dus doe dan maar romanian.

20 setjes is dan voor boven- en onderbenen. Die is dan bv. zo:

Squat (algemeen) 5 sets
Front squat (quads) 3-4 sets
Romanian deadlift (hams) 4 sets
Standing calf raises / Toe press 4 sets
(toe press = calf raise op een leg press machine, je duwt die plaat dus met je tenen weg - eigenlijk beter dan calf raise omdat de druk op je rug grotendeels wegvalt)
Seated calf raises 4 sets

Zit je op een oerzware maar effectieve beentraining .
pi_36764663
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:44 schreef LedZep het volgende:

[..]

Neem van mij aan: iedereen zou moeten deadliften. Als je vanaf het begin deadlift met een goede uitvoering helpt dat ELKE andere oefening die je doet.
De belangrijkste deadlifts zijn:

Conventional deadlift
Sumo deadlift
Romanian deadlift

De eerste zou je een rugoefening kunnen noemen omdat de stand van de rug in de beginpositie ervoor zorgt dat je benen relatief weinig werk verrichten. Uitvoering: handen iets buiten schouderbreedte, voeten "binnen" de handen. Ondanks wat veel sites zeggen/laten zien op plaatjes: ga niet met je bovenbenen horizontaal staan (in het begin). Het is geen verkapte squat, maar een deadlift. Dus bovenbenen in een hoek van zo'n 45 graden tov de grond.
Als jij een deadlift doet, komen je bovenbenen dan nooit horizontaal?
Ik doe het altijd wel, en heb toch mijn rug ook aardig zien groeien, dus is er wel verschil?
pi_36764737
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:51 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Als jij een deadlift doet, komen je bovenbenen dan nooit horizontaal?
Ik doe het altijd wel, en heb toch mijn rug ook aardig zien groeien, dus is er wel verschil?
Het verschil is dat het teveel een beenoefening wordt wat niet de bedoeling is én dat je met je benen horizontaal geen maximale kracht kan zetten (zelfde geldt voor squat - extreme wide stand geeft de meeste krachtpotentie). Het is niet slecht of zo om de bovenbenen horizontaal te zetten, maar je maakt er feitelijk een soort squat-deadlift combinatie van en dat is neit de bedoeling.
pi_36778987
tijd om te trainen mensen
balsporten :r
  zondag 9 april 2006 @ 00:24:38 #83
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36781745
Ledzep, thnx voor je schema... komende tijd dus flink die benen mishandelen...

groeien moeten die krengen

paps en mams vertrekken maandag voor 2 weken naar curacao.. dus kwa voeding kan ik een echt perfect schema gaan hanteren kwa eiwitten inname etc..

ben benieuwd
pi_36785387
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:54 schreef LedZep het volgende:

[..]

Het verschil is dat het teveel een beenoefening wordt wat niet de bedoeling is én dat je met je benen horizontaal geen maximale kracht kan zetten (zelfde geldt voor squat - extreme wide stand geeft de meeste krachtpotentie). Het is niet slecht of zo om de bovenbenen horizontaal te zetten, maar je maakt er feitelijk een soort squat-deadlift combinatie van en dat is neit de bedoeling.
hmm, morgen toch maar eens zo uitproberen dan. Hoever laat jij de barbell dan zakken eigenlijk? Tot net over de knie oid?
pi_36785916
quote:
Op zondag 9 april 2006 09:10 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

hmm, morgen toch maar eens zo uitproberen dan. Hoever laat jij de barbell dan zakken eigenlijk? Tot net over de knie oid?
Deadlifts altijd met stop. Ik zie nog teveel mensen hem gewoon laten zakken tot net boven de grond en dan weer omhoog gooien, terwijl het een DEAD-LIFT oftewel een DEAD-WEIGTH-LIFT is. Dat wil zeggen: een dood gewicht optillen. Dit is veel zwaarder omdat je elke positieve herhaling weer vanuit 0 moet beginnen en dus geen stretch reflex uit de vorige meer hebt.
Hierdoor train je ook je explosieve "starting-strength" (weet niet of het echt zo heet, ik noem het maar zo), wat erg handig is voor andere lifts.

Zelfde principe kan je ook toepassen bij de squat door er een Box Squat van te maken. Ipv zakken en omhoog gaan ga je zitten op een box (bij mij is dat een bankje overigens) zodat alle bewegingsenergie en spanning eraf gaat.

Voordelen:
1. kortere hersteltijd, dus vaker squatten
2. vergroting flexibiliteit
3. verbetering techniek; je kan veel meer 'naar achteren zitten' zonder dat je achterover kukelt
4. verbetering van deadlift door de explosieve beweging naar boven vanuit een 0 positie.

En ik geloof dat de heupen, abductoren, adductoren en gluteus ook nog wat meer werk te doen hebben bij een box squat.

In ieder geval wordt de box squat veel gebruikt door powerlifters. Eén van de meest bekende harcore gyms ter wereld, Westside Barbell, doen alleen maar boxsquat (verschillende hoogtes) en leveren wereldsquats.
  zondag 9 april 2006 @ 13:03:07 #86
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36789337
Ledzep, morgen is mijn rug weer aan de beurt...

Hoeveel sets is een prima aantal voor de rug.. (aangezien de rug een relatief grote spiergroep is)..

mijn schema is altijd iets in deze richting: (alle oefeningen progressief gewicht toename)

4 sets - lat pulley naar de nek

4 sets -lat pulley naar de borst

4 sets- pulley naar de borst met zo'n smal dingetje.. chinning triangle

4 sets - bent over rows of met zo'n machine waar je die beweging zittend bij doet, of seated cable rows

ik wil gaan proberen om me langzaam te leren om me op te trekken.. dit kan ik nu nog niet. Maar wil wel proberen door nu smal te beginnen en voornamelijk biceps te gebruiken, steeds handen verder uit me kaar tot dat het uiteindelijk wel lukt,

Daarnaast wil ik dan toch die deadlift gaan proberen.
pi_36790379
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:03 schreef Dacide het volgende:
Ledzep, morgen is mijn rug weer aan de beurt...

Hoeveel sets is een prima aantal voor de rug.. (aangezien de rug een relatief grote spiergroep is)..

mijn schema is altijd iets in deze richting: (alle oefeningen progressief gewicht toename)

4 sets - lat pulley naar de nek

4 sets -lat pulley naar de borst

4 sets- pulley naar de borst met zo'n smal dingetje.. chinning triangle
[afbeelding]

4 sets - bent over rows of met zo'n machine waar je die beweging zittend bij doet, of seated cable rows

ik wil gaan proberen om me langzaam te leren om me op te trekken.. dit kan ik nu nog niet. Maar wil wel proberen door nu smal te beginnen en voornamelijk biceps te gebruiken, steeds handen verder uit me kaar tot dat het uiteindelijk wel lukt,

Daarnaast wil ik dan toch die deadlift gaan proberen.
16 sets moet voldoende zijn IMHO. Qua oefeningen zit je wel goed ook.
Over het optrekken: ga het elke dag thuis doen. Als je maar 2 reps kan, doe je gedurende de dag 10x2 reps bv. Optrekken is iets wat je vooral leert door het vaak te doen. Zo zijn er gruwelijk sterke mensen met een pulldown boven hun lichaamsgewicht, die zich ook maar een paar keer kunnen optrekken.

Als je de deadlift erbij doet en je het chinnen wat onder de knie hebt kan je zoiets doen:

1. Optrekken - 30 reps in zo weinig mogelijk sets
2. Deadlift
3. Bent over rows

Dit is de basistraining. Blijf bij deadlifts iig laag in je reps, zo kan je veel meer gewicht aan (max 5 reps bv)

Dan kan je er nog een finisher achteraan doen, dit kan een lat pulldown zijn of een andere roeioefening (roeien vind ik zelf beter).

Zoals je nu bezig bent (plusminus 16 sets) is goed, blijf daar maar bij (iets minder kan, maar niet meer).
pi_36790928
Ik heb ook weer een vraagje...LedZep hoe kom jij aan al die informatie? Jij bent zowat de enige bron hier (Mr. J ook maar die is er niet zoveel) en ik vind het prettig om zelf ook wat te weten.

Welke sites raad jij aan om door te spitten? Aangezien je zegt dat veel sites geen gelijk hebben over de hoek die de bovenbenen maken met de grond, maar waar baseer je dat dan op? Hoe weet je dat die informatie wel juist is?

Btw no offense natuurlijk, ben gewoon benieuwd!
  zondag 9 april 2006 @ 14:11:00 #89
140141 ivosnivo
pi_36791078
Ga is maandelijks de muscle & fitness kopen, daar staan ook nuttige dingen in. Stel vragen aan grote gasten in de sportschool.

En niet te vergeten, probeer nieuwe dingen uit. Iets wat voor een ander perfect werkt, kan voor jou averechts werken.
  zondag 9 april 2006 @ 14:54:21 #90
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36792278
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:42 schreef LedZep het volgende:

[..]

16 sets moet voldoende zijn IMHO. Qua oefeningen zit je wel goed ook.
Over het optrekken: ga het elke dag thuis doen. Als je maar 2 reps kan, doe je gedurende de dag 10x2 reps bv. Optrekken is iets wat je vooral leert door het vaak te doen. Zo zijn er gruwelijk sterke mensen met een pulldown boven hun lichaamsgewicht, die zich ook maar een paar keer kunnen optrekken.

Als je de deadlift erbij doet en je het chinnen wat onder de knie hebt kan je zoiets doen:

1. Optrekken - 30 reps in zo weinig mogelijk sets
2. Deadlift
3. Bent over rows

Dit is de basistraining. Blijf bij deadlifts iig laag in je reps, zo kan je veel meer gewicht aan (max 5 reps bv)

Dan kan je er nog een finisher achteraan doen, dit kan een lat pulldown zijn of een andere roeioefening (roeien vind ik zelf beter).

Zoals je nu bezig bent (plusminus 16 sets) is goed, blijf daar maar bij (iets minder kan, maar niet meer).
het lukt me nu nog niet eens om me 1 keer fatsoenlijk op te trekken,,, work to do dus... Ik ga het in elk geval vaak oefenen.

deadlift ga ik morgen absoluut mee beginnen..

Ik hou het in elk geval dan redelijk bij dit soort oefeningen..
  zondag 9 april 2006 @ 15:18:35 #91
140141 ivosnivo
pi_36793067
Je kunt ook beginnen met halve optrekbewegingen. En dan langzaam steeds wat verder omhoog proberen te komen.
pi_36794667
quote:
Op zondag 9 april 2006 14:02 schreef Jurrio het volgende:
Ik heb ook weer een vraagje...LedZep hoe kom jij aan al die informatie? Jij bent zowat de enige bron hier (Mr. J ook maar die is er niet zoveel) en ik vind het prettig om zelf ook wat te weten.

Welke sites raad jij aan om door te spitten? Aangezien je zegt dat veel sites geen gelijk hebben over de hoek die de bovenbenen maken met de grond, maar waar baseer je dat dan op? Hoe weet je dat die informatie wel juist is?

Btw no offense natuurlijk, ben gewoon benieuwd!
Ik haal veel van forum.dutchbodybuilding.com, daar zitten (vooral in het powerlifting deel) heel veel mensen die er ontzettend veel verstand van hebben. Dat met die bovenbenen heb ik in eerste instantie van Monsterstrength aldaar horen zeggen. En kijk maar eens hoe de wereldtop in het deadliften em uitvoert. Die buigen maar weinig door hun benen.

Dan verder - door mij mss al genoemd - www.westside-barbell.com waar een hoop van hun artikels staan, www.t-nation.com, een site waar iedereen artikels kan plaatsen, http://www.elitefts.com/articles/Current-Articles/default.asp, een hele goede site over vanalles en nog wat. Soms kom ik nog es een link tegen op een site oid, maar dit zijn mijn voornaamste bronnen.

Daarnaast is een van de beste methoden het doorlezen van trainingslogs in de powerlifting sectie van DBB. Omdat zij heel goede trainingsschema's hebben die werken (Monsterstrength bv heeft in 1 jaar zijn totaal - bench + squat + deadlift) met zo'n 300 kilo verhoogt). Omdat iedereen ook commentaar geeft en motiveert is het leuk en leerzaam om te lezen.
  zondag 9 april 2006 @ 17:21:21 #93
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36797123
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:18 schreef ivosnivo het volgende:
Je kunt ook beginnen met halve optrekbewegingen. En dan langzaam steeds wat verder omhoog proberen te komen.
jeps, was ik ook al van plan... eerst beetje door handen smal te houden en voornamelijk biceps te gebruiken.. en dan paar keer proberen op de "echte" manier..(ook al kan ik me niet ver optrekken op die manier... lijkt me wel geweldig als het je dan in een keer wel ooit lukt om je ffatsoenlijk op te trekken.. dan weet je direct hoeveel je aan het oefenen gehad hebt..)
  zondag 9 april 2006 @ 17:29:09 #94
140141 ivosnivo
pi_36797394
Of iemand achter je neerzetten die een heel klein beetje helpt met je voeten vasthouden, zodat het voor jou lichter wordt.
  zondag 9 april 2006 @ 17:32:30 #95
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36797519
zou kunnen ja.. maar heb ik daar dan wat aan?... aangezien ik op deze manier tot aan het sprokkelen ben?
  zondag 9 april 2006 @ 17:56:35 #96
140141 ivosnivo
pi_36798230
Ik heb het wel met deze 2 manieren geleerd.
pi_36799100
Wij hebben zo'n chin assist ding staan, dan kan je met een contragewicht chinnen, dat werkt ongeveer net als de voetenvasthoud-methode van ivosnivo en werkt heel goed.

En sprokkelen is niet erg, als je daarmee beter leert optrekken (op den duur).
pi_36799190
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:27 schreef LedZep het volgende:
Wij hebben zo'n chin assist ding staan, dan kan je met een contragewicht chinnen, dat werkt ongeveer net als de voetenvasthoud-methode van ivosnivo en werkt heel goed.

En sprokkelen is niet erg, als je daarmee beter leert optrekken (op den duur).
Dat ding hadden ze ook bij mijn 1e sportschool, werkt heel erg goed. Kan er nu namelijk nog steeds geen reet van. En met dat ding ging het de goede kant op.
  zondag 9 april 2006 @ 18:37:32 #99
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_36799362
mmm..ik wil ook weer trainen!
maar blijf maar last houden van kutblessures grrrrr.

(schouder,heup).....kom er denk ik nooit meer van af!!!!
Bas heeft gesproken...
  zondag 9 april 2006 @ 18:51:00 #100
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36799710
ok dan... smokkelen all the way
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')