wat is je uiteindelijke doel met krachttraining? Ik begrijp wel dat je atletisch gespierd wil blijvenen niet te groot dus, maar ik neem aan dat je ook wat wil groeien en als je wil groeien, komt er sowieso wat gewicht bij. Je vetpercentage is idd heel laag, maar dat komt ook doordat je voor jouw lengte eigenlijk veel te weinig weegt. Ik zou dus zeggen eet wat meer dan je gaat verbranden, maar dat zou misschien wel moeilijk worden omdat je zoveel voetbalt, je moet maar even kijken hoeveel je verbruikt en dan er net iets boven zitten zodat je toch groeit.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:20 schreef pannaking_ het volgende:
verhaaltje
Ik vraag me af hoelang jij traint achterelkaar, best lang denk ik toch als je al die spiergroepen op 1 dag traint? Overigens zou ik als ik jou was toch een extra dagje erbij plakken voor trainen, het hoeft niet lang te zijn, uurtje ofzo van je dag, moet toch wel kunnen?quote:Op woensdag 5 april 2006 22:54 schreef Alessandro het volgende:
Ik trainde eerst ook altijd 3/4 maal in de week. Maar vanwege geen tijd,. doe ik nu al sinds 3 maanden ..2 dagen trainen en 3 dagen rust en dan weer 2 dagen trainen etc. Mijn trainingen op een dag heb ik samengevoegd dus wat ik eerst allemaal in 3/ 4 dagen deed.. doe ik nu in 2 dagen.
Dag 1: rug compleet,schouders ,.benen compleet+ billen
Dag2: borst,biceps,triceps
en 3 maal in de week mijn buik 15 minuten.
Ik groei super hard, harder dan toen ik 3/4 keer per week trainde. En 3 dagen rust bevalt me zo wel goed.
Ik train voornamelijk zo lang omdat ik naast bankdrukken ook alle andere spiergroepen wil trainen...ik weet wel dat dit niet echt goed is en je beter elke trainingssessie de focus op een bepaalde groep kunt leggenquote:Op woensdag 5 april 2006 23:53 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
wat is je uiteindelijke doel met krachttraining? Ik begrijp wel dat je atletisch gespierd wil blijvenen niet te groot dus, maar ik neem aan dat je ook wat wil groeien en als je wil groeien, komt er sowieso wat gewicht bij. Je vetpercentage is idd heel laag, maar dat komt ook doordat je voor jouw lengte eigenlijk veel te weinig weegt. Ik zou dus zeggen eet wat meer dan je gaat verbranden, maar dat zou misschien wel moeilijk worden omdat je zoveel voetbalt, je moet maar even kijken hoeveel je verbruikt en dan er net iets boven zitten zodat je toch groeit.
Verder is 2 uur achterelkaar trainen in 1 sessie echt veel teveel. Richtlijn is eigenlijk om rond de 45 minuten te trainen en vooral onder het uur te blijven. Je kan min of meer onmogelijk 2 uur lang het maximale eruit halen, het is zelfs slecht om zolang te trainen. Iemand anders moet hier maar toelichting over geven, aangezien ik zelf niet meer zeker weet waarover het ookal weer overging, iets met spierafbraak meen ik
En ik zou mijn training niet centreren rondom bandrukken, wil je er atletisch gespierd uitzien, dan zou je alle spiergroepen moeten trainen en dus niet alleen populaire spiergroepen of oefeningen zoals de bankdruk en bicepcurls. het gaat er sowieso raar uitzien, een volle borst maar geen rug. Ookal train je niet om een bodybuilder teworden maar gewoon atletisch, het ziet er dan nog raar uit.
Je gaf zelf al aan dat je wel op je voeding let, zou je wat kunnen posten wat je zoal eet enzow, misschien dat we je ermee kunnen helpen
Ik train maximaal 2 uur op een dag. Een extra dagje nemen.. uurtje?? Nou gewoon gaan sporten kan nooit een uurtje zijn(je gaat erheen, omkleden,opwarmen,douchen,aankleden,naar huis rijden) ben ik toch voor een uurtje sporten al gauw 2 uur kwijt,.. dus geen optie. En hoezo is benen en rug trainen op een dag teveel van het goede, iedereen doet het hier en ik denk niet dat het schadelijk is. Er zitten bij ons beesten en die trainen ook gewoon 2 uur (ik zie ze ook maar 2a 3 keer trainen in de week) en ze worden er niet kleiner vanquote:Op woensdag 5 april 2006 23:57 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoelang jij traint achterelkaar, best lang denk ik toch als je al die spiergroepen op 1 dag traint? Overigens zou ik als ik jou was toch een extra dagje erbij plakken voor trainen, het hoeft niet lang te zijn, uurtje ofzo van je dag, moet toch wel kunnen?Want om en je rug en je benen te trainen is gewoon teveel van het goede tenminste dat lijkt mij wel. en sowieso om al die sipergroepen achtelkaar te trainen in 2 dagen is gewoon echt niet goed. Voorbeeld, je traint dag 1 rugen dag 2 al direct biceps terwijl je biceps al flink hebben moeten werken op dag 1. Ze hebben hierdoor veel te weinig rust gekregen. but that's just my 2 cents
Gaat goed, vorder redelijk goed in gewicht en techniek wordt ook steeds beter. Belangrijkste is dat je geen rotatie maakt met je rug, maar louter naar de zijkant buigt.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:56 schreef mister_popcorn het volgende:
@ LedZep
Hoe gaat het met de side-presses?
Ik vind het een pittige oefening om te doen, weet alleen helaas nog steeds zeker of ik ze wel goed doe. Heb jij al tips van jouw instructeur gekregen die nuttig zijn?
Train jij dag 1 en 2 met een rustdag ertussen of achter elkaar? En 2 keer in de week train je dus>?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gaat goed, vorder redelijk goed in gewicht en techniek wordt ook steeds beter. Belangrijkste is dat je geen rotatie maakt met je rug, maar louter naar de zijkant buigt.
Voor de schemamakers; kijk ook eens naar een wat ander schema zoals bv:
Dag 1:
Deadlift
Overhead presses
Rows
Dag 2:
Squat
Bench press
Pull ups
Slechts 2 dagen per week trainen, alle spieren, belangrijkste compounds, let it grow. Vergeet niet dat je de eerste periode van het trainen (eerste 2 jaar bv) vooral gebaat bent bij algemene massa en kracht.
Ik train niet zo, maar het is wel een goed schema. Zoals er zoveel goede schema's zijn. En regelmatig over de week verdelen lijkt me het beste.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:44 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Train jij dag 1 en 2 met een rustdag ertussen of achter elkaar? En 2 keer in de week train je dus>?
Makkelijk "natuurlijk" haalbaar met veel inzet en hard werk.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gozer die bij ons in de gym traint staat deze maand op de voorkant van mens health. Ziet er niet slecht uit. Netjes...maar de vraag is "natuurlijk"?
Hij is 29, giste rzag ik hem ook, maar vind z'n armen klein overkomen en hij cardioot ook veel na z'n trainingquote:Op vrijdag 7 april 2006 17:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
Makkelijk "natuurlijk" haalbaar met veel inzet en hard werk.
Dat doen professionele bodybuilders ook om het leven, dus daar moet je niet naar kijken.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:24 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hij is 29, giste rzag ik hem ook, maar vind z'n armen klein overkomen en hij cardioot ook veel na z'n training
Doe het zelf ook na de training, meestal 20 a 25 minuten op een rustig tempo zodat ik vet verbrand en niet wat anders.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:24 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hij is 29, giste rzag ik hem ook, maar vind z'n armen klein overkomen en hij cardioot ook veel na z'n training
Ja daar let ik ook wel op, heb alleen het idee dat ik afentoe met links een klein beetje mijn rug draait, maar ik moet dat eigenlijk eens laten nakijken door 'n vriend of ik roteer met m'n rug. Ben sowieso nog meer met techniek bezig dan met het verhogen van 't gewicht.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gaat goed, vorder redelijk goed in gewicht en techniek wordt ook steeds beter. Belangrijkste is dat je geen rotatie maakt met je rug, maar louter naar de zijkant buigt.
www.xxlnutrition.nl als je dan toch whey neemtquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:11 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ja daar let ik ook wel op, heb alleen het idee dat ik afentoe met links een klein beetje mijn rug draait, maar ik moet dat eigenlijk eens laten nakijken door 'n vriend of ik roteer met m'n rug. Ben sowieso nog meer met techniek bezig dan met het verhogen van 't gewicht.
Welke Whey-shakes gebruiken de dames en heren hier eigenlijk? Ben van plan om ook een pot ervan aan te schaffen, maar zie door de bomen 't bos niet meer... Wat is goed, en redelijk betaalbaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |