quote:Op maandag 10 april 2006 13:22 schreef ivosnivo het volgende:
Met 8 kilo dumbells begin je echt niks hoor. Van flies met 8 kg krijg je heus geen borstspieren.
Ik ben van plan om 2 x in de week direct na me training wat cardio te gaan doen. Mijn bedoeling is om wat conditie op te bouwen, want ik heb astma en ik merk dat ik soms wat weinig lucht heb met het trainen. Heeft iemand een idee hoelang ik dat moet gaan doen?
Ik hoef geen vet te verbranden, en ook geen spieren.
quote:Op zondag 9 april 2006 13:03 schreef Dacide het volgende:
Ledzep, morgen is mijn rug weer aan de beurt...
Hoeveel sets is een prima aantal voor de rug.. (aangezien de rug een relatief grote spiergroep is)..
mijn schema is altijd iets in deze richting: (alle oefeningen progressief gewicht toename)
4 sets - lat pulley naar de nek
4 sets -lat pulley naar de borst
4 sets- pulley naar de borst met zo'n smal dingetje.. chinning triangle
[afbeelding]
4 sets - bent over rows of met zo'n machine waar je die beweging zittend bij doet, of seated cable rows
ik wil gaan proberen om me langzaam te leren om me op te trekken.. dit kan ik nu nog niet. Maar wil wel proberen door nu smal te beginnen en voornamelijk biceps te gebruiken, steeds handen verder uit me kaar tot dat het uiteindelijk wel lukt,
Daarnaast wil ik dan toch die deadlift gaan proberen.
Dat dacht ik ook. Maar de instructeur wist het verschil niet. Met de handpalmen naar binnen voelt het natuurlijkste. Zal wel een internet-weetje zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:37 schreef Genjuro het volgende:
[..]
ik dacht dat pull ups met handpalm naar lichaam toe en chin ups met handpalm van lichaam weg was...
ja daar van was ik ook al vanop de hoogtequote:Op donderdag 13 april 2006 11:40 schreef Nostradamus77 het volgende:
Je combineert de spiergroepen onlogisch.
Logisch is: Borst met triceps en de rug met biceps. Waarom?
Borst is een grote spiergroep, maar daarbij belast je automatisch ook al je triceps doordat je gewicht van je af drukt. Je tricept lopen daarmee ook voor een deel vol en met specifieke tricepsoefeningen kun je ze helemaal vol laten lopen. Combineren dus
Voor de rug en de biceps geldt hetzelfde, je trekt gewicht naar je toe, dus belast je ook de biceps die daarmee deels vollopen.
De combinatie maakt de training voor je spieren intensiever en geconcentreerder en dus effectiever.
[..]
tja, ach, zo'n geweldige oefening vind ik 't het ook echt niet, trek daar zonder problemen 30+ van de grond per dumbell, en voel er weinig van...quote:Op donderdag 13 april 2006 14:13 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ja daar van was ik ook al vanop de hoogte![]()
wat ik dus bedoel is m'n triceps apart doen bij de rug en biceps bij de borst omdat ik ze anders mss overbelast
[afbeelding]
hij zet z'n been te ver naar voren waardoor z'n rug niet recht komt en hij de oefening niet goed uitvoert![]()
*Sigh*quote:Op donderdag 13 april 2006 11:40 schreef Nostradamus77 het volgende:
Je combineert de spiergroepen onlogisch.
Logisch is: Borst met triceps en de rug met biceps. Waarom?
Borst is een grote spiergroep, maar daarbij belast je automatisch ook al je triceps doordat je gewicht van je af drukt. Je tricept lopen daarmee ook voor een deel vol en met specifieke tricepsoefeningen kun je ze helemaal vol laten lopen. Combineren dus
Voor de rug en de biceps geldt hetzelfde, je trekt gewicht naar je toe, dus belast je ook de biceps die daarmee deels vollopen.
De combinatie maakt de training voor je spieren intensiever en geconcentreerder en dus effectiever.
[..]
Je verbrandt in de eerste minuut al vet.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:45 schreef Nostradamus77 het volgende:
Wil je conditie, dan moet je duurtraining doen.
Het verschil in vetverbranding en conditie opbouwen is de intensiteit waarmee je de duurtraining uitvoert.
Op een rustig tempo verbrand je na een half uur vet, op een hoger tempo bouw je conditie op door zuurstofgebrek. Je lichaam creëert dan extra rode bloedcellen. Gevolg van conditietraining is wel dat je inteert op je spiermassa.
[..]
Ik zou het bij 2 pulldowns houden en afhankelijk van het aantal sets 2 of 3 soorten rows. In ieder geval meer rows dan pulldowns aangezien deze de rug meer in z'n algeheel trainen.quote:Op donderdag 13 april 2006 10:04 schreef Tommy__ het volgende:
zou ik teveel rug oefeningen doen..?
o seated cable rows
o bent-over row
o front cable pulldowns
o close grip pulldowns
o rear cable pulldowns
Vind ik niet onlogisch.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:40 schreef Nostradamus77 het volgende:
Logisch is: Borst met triceps en de rug met biceps.
My thoughts exactlyquote:Op vrijdag 14 april 2006 11:54 schreef Mr.J het volgende:
Jammer weer.
Qua kennis maybe een leuke toevoeging, qua sociaal aspect een arrogant mannetje.
To bad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |