abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36848266
Ik mag blij zijn als de 6 uur slaap per nacht haal
pi_36848647
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:53 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ben er altijd wel een paar keer per dag, alleen post ik niet veel de laatste tijd.
Zelf weet ik er ook al meer dan genoeg van... Maar na de eerste vervelende PM's alweer hier heb ik er al weinig zin meer aan om de kennis te verspreiden / delen met anderen...
Shut up, take the bar out and Squat
http://forum.dutchbodybuilding.com
pi_36848857
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef ivosnivo het volgende:
Heb vandaag rustig aan gesquat in de smith machine. Ging best redelijk eigenlijk. Ff paar maandjes volhouden. En dan voorzichtig beginnen met gewoon squaten.
Donder die smith machine direct de deur weer uit.. een losse squat is is dan niet heel veel anders als een smith squat, maar je krijgt met smith squatten toch een andere druk op je rug als met de losse squat.. vanaf dag 1 dat ik ben begonnen te trainen heeft de gymeigenaar me direct naar het Rack gesleept.. Na de oefening legde hij me uit dat het ook wel op de smith kan, maar dan als het ff niet anders kan (bij drukte)

Dus als er eem squatrack met losse stang in jouw gym staat, probeer je direct aan te leren met de losse stang te squatten.. en de smith als eventuele "backup" te gebruiken
pi_36850605
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:35 schreef Hiekie_ het volgende:

[..]

Zelf weet ik er ook al meer dan genoeg van... Maar na de eerste vervelende PM's alweer hier heb ik er al weinig zin meer aan om de kennis te verspreiden / delen met anderen...
Zou jammer zijn om je kennis niet te delen

Kan je PM's versturen via het dit forum dan?
pi_36851539
Via het email adres wat onder mijn messenger staat ...
pi_36858716
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:
Heerlijk, vandaag na een week rust (trouwens nog wel gegroeid in die week, merkte ik!), mezelf weer eens goed afgemat.
gewoon blijven dooreten tijdens een rustperiode? dus zelfde als anders, maar dan zonder whey?
balsporten :r
pi_36859475
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:31 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

gewoon blijven dooreten tijdens een rustperiode? dus zelfde als anders, maar dan zonder whey?
gewoon doorblijven eten zoals normaal, ook met whey gewoon
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_36860020
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:56 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

gewoon doorblijven eten zoals normaal, ook met whey gewoon
Hmm ik ben van plan alleen whey te nemen vlak na de training, anders wordt het me te duur (ben maar een student). Àls die whey ooit nog aankomt . 2 weken geleden besteld, is niet aangekomen, hij zou met de koerier contact opnemen en gisteren zou hij dat meteen doen (waarschijnlijk nog niet gedaan, de lul) dus ik ga vandaag weer mailen.

Die Smith-machine bedoelde ik trouwens, dat "geleide-bankdrukken". Ook bij de squat vind ik dat zó irritant: normaal wijk je altijd een beetje naar voren of achteren uit bij de uitvoering en dat wordt nu belet en dus krijg je wrijving...houd ik echt niet van.
pi_36860308
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:14 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Hmm ik ben van plan alleen whey te nemen vlak na de training, anders wordt het me te duur (ben maar een student). Àls die whey ooit nog aankomt . 2 weken geleden besteld, is niet aangekomen, hij zou met de koerier contact opnemen en gisteren zou hij dat meteen doen (waarschijnlijk nog niet gedaan, de lul) dus ik ga vandaag weer mailen.

Die Smith-machine bedoelde ik trouwens, dat "geleide-bankdrukken". Ook bij de squat vind ik dat zó irritant: normaal wijk je altijd een beetje naar voren of achteren uit bij de uitvoering en dat wordt nu belet en dus krijg je wrijving...houd ik echt niet van.
ik ben ook een arme student, whey doe ik in principe alleen sochtend bij samen met ontbijt en na de training een keer, dus 2 keer.
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_36860451
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:44 schreef Hiekie_ het volgende:

[..]

Donder die smith machine direct de deur weer uit.. een losse squat is is dan niet heel veel anders als een smith squat, maar je krijgt met smith squatten toch een andere druk op je rug als met de losse squat.. vanaf dag 1 dat ik ben begonnen te trainen heeft de gymeigenaar me direct naar het Rack gesleept.. Na de oefening legde hij me uit dat het ook wel op de smith kan, maar dan als het ff niet anders kan (bij drukte)

Dus als er eem squatrack met losse stang in jouw gym staat, probeer je direct aan te leren met de losse stang te squatten.. en de smith als eventuele "backup" te gebruiken
Hij heeft nogal belabberde knieën en kan daardoor (nog) niet los squatten.
pi_36860635
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:22 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

ik ben ook een arme student, whey doe ik in principe alleen sochtend bij samen met ontbijt en na de training een keer, dus 2 keer.
Ik doe ipv die whey 's morgens een halve bak kwark, is ongeveer evenveel (iets minder misschien) eiwitten... en dan whey alleen meteen na de 3x training in de week, samen met dextrose.
De andere halve bak kwark neem ik dan ongeveer een uur of wat na de training in.
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:30:14 #162
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36864228
zojuist rug en biceps getraind.

sportschooleigenaar wilde me nog niet leren deadliften.. hij wil dat ik eerst een maandje onderrug verbeter met die T-Bar en dat stretchen (liggen met je benen vast, en dan omlaag met je bovenlijf hangen en je weer rechttrekken middels je onderrugspieren)
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:33:24 #163
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36864355
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:44 schreef Hiekie_ het volgende:

[..]

Ik vind dat als je je benen ver vooruit zet, het wel een leuke oefening is. Soort van sissy squat geloof ik. En ik ga geen toestellen waar ik gebruik van maken in me gym de deur uit gooien, dat staat zo vreemd.
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:27 schreef LedZep het volgende:

[..]

Hij heeft nogal belabberde knieën en kan daardoor (nog) niet los squatten.
Idd, vroeger kon ik het wel hoor......
ada fare stop stalking me
pi_36869848
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:30 schreef Dacide het volgende:

sportschooleigenaar wilde me nog niet leren deadliften.. hij wil dat ik eerst een maandje onderrug verbeter met die T-Bar en dat stretchen (liggen met je benen vast, en dan omlaag met je bovenlijf hangen en je weer rechttrekken middels je onderrugspieren)
Onderrug verbeteren met T-Bar Row?
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:11:32 #165
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36870251
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:30 schreef Dacide het volgende:

hyperextensions doe ik ook al tijdje, wel fijne oefening maar ik voel het vooral in me hamstrings

maar waarom zou die je niet leren deadliften, als je met een laag gewicht (of zonder gewichten) begint kan er toch weinig fout gaan
  dinsdag 11 april 2006 @ 22:14:19 #166
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36870347
Ik heb nooit echt mijn onderrug getraind. dus geen extension dingen of tbar sjizzle..
Met die t bar wil hij gewoon wat meer onderrug stabiliteit creeeren (door de kleine correcties die je utivoert met jeo nderrug).

ik vind het wel best hoor. dat maandje kan ik ook nog wle wachten. Die extensions voelen wel goed aan trouwens. die hou ik er zeke rin.
pi_36870690
Hyperextension is dan ook een hamstring oefening. Back extension (op hetzelfde 'apparaat') is een onderrug-oefening, kijk maar eens op exrx.com naar het verschil (bij hyperextension komt de beweging uit de heupen en doet je onderrug niks, de back extension is de echte extensie van de onderrug)
pi_36874380
Ik kwam ergens op inet dit schema tegen:

D 1: borst + anterior/lateral delts
D 2: rug + posterior delts
D 3: RUST
D 4: benen (incl. kuiten)
D 5: armen + buik
D 6: RUST
D 7: RUST
D 8: herhaling schema

Wat bedoelen ze met anterior/lateral delts en posterior delts?
pi_36874944
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:21 schreef LedZep het volgende:
Hyperextension is dan ook een hamstring oefening. Back extension (op hetzelfde 'apparaat') is een onderrug-oefening, kijk maar eens op exrx.com naar het verschil (bij hyperextension komt de beweging uit de heupen en doet je onderrug niks, de back extension is de echte extensie van de onderrug)
probeer jij maar eens die oefening op dat apparaat, zonder je hams en/of onderrug te gebruiken
  woensdag 12 april 2006 @ 00:14:31 #170
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_36874960
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 23:57 schreef Sloper het volgende:

Ooit van google gehoord
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_36874970
dit apparaat heeft trouwens een vast stekje in m'n schema, m'n onderrug doet het erg goed, en van m'n hams voel ik bijna niets na de oefening
pi_36874987
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 23:57 schreef Sloper het volgende:

sinds wanneer zijn er 8 dagen in een week?
pi_36875018
en om op je vraag te antwoorden, het zijn gedeeltes van je schouders (delts). voorkant, midden en achterkant
pi_36879447
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:33 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik vind dat als je je benen ver vooruit zet, het wel een leuke oefening is. Soort van sissy squat geloof ik. En ik ga geen toestellen waar ik gebruik van maken in me gym de deur uit gooien, dat staat zo vreemd.
[..]
haha
pi_36880910
quote:
Op zondag 9 april 2006 10:30 schreef LedZep het volgende:

[..]

Deadlifts altijd met stop. Ik zie nog teveel mensen hem gewoon laten zakken tot net boven de grond en dan weer omhoog gooien, terwijl het een DEAD-LIFT oftewel een DEAD-WEIGTH-LIFT is. Dat wil zeggen: een dood gewicht optillen. Dit is veel zwaarder omdat je elke positieve herhaling weer vanuit 0 moet beginnen en dus geen stretch reflex uit de vorige meer hebt.
Hierdoor train je ook je explosieve "starting-strength" (weet niet of het echt zo heet, ik noem het maar zo), wat erg handig is voor andere lifts.
Ik heb gister deadlifts gedaan, echt beginnen met de stang op de grond, en met de benen op 45 graden. Klopt het dat je gehele rug dan in 't begin en 't einde van de oefening bijna horizontaal is? Want met je benen op 90graden is dit zeker niet 't geval.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')