abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36827332
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:39 schreef synthesix het volgende:

[..]

Bedankt voor je nuttige reactie,
Ik zal nog wat meer informatie over mezelf geven,
Ik ben 15 jaar, dat is ook de reden dat je er geen ruk mag, heb een keer een proeftraining gedaan, was fietsen, lopen, steppen en roeien, en voor de rest sit ups en dat ding waar je met je voeten drukt met 30 kg echt gay...
Toen ik met judo fitnessde, moest ik het soms met 130 kg doen, om maar even te illustreren hoe licht het wel niet is Je mag na een tijdje overigens wel een beetje je schema aanpassen, als ze denken dat je het aankan.

15 kilo gewichten lijken mij juist wel aardig goed (maar jij zal het wel beter weten), ik ben 1,65 trouwens, want ik deed het eerst altijd met gewichten van 6 - 8 kg, en dat was echt puur krachttraining.

En dat over spieren, ik ben al behoorlijk gespierd volgens mij, alleen er zit een laag vet overheen zodat je het niet ziet

En dat squatten en deadliften, denk niet dat dat erin zit, maar sowieso, dat is toch voor je benen? Ik wil liever mn armen en borstspieren ontwikkelen eerlijk gezegd.
Elke training bevat de squat. De squat is superieur boven elke oefening behalve de deadlift (maar die traint dezelfde spieren). De squat is een complete training op zich. De squat zorgt ervoor dat je leert wat echt hard werken is. De squat zorgt voor een boost van je groeihormoon. De squat is, over het algemeen, samen met de deadlift dé oefening voor iedereen.

Steek die sportschool in de fik en ga naar een andere. Je verspilt je geld.
pi_36827384
Btw, als je met bankdrukken met dumbbells begin zit je redelijk gauw aan de 15 kilo, en dan moet je toch weer nieuwe kopen, en daarna weer, en daarna weer, etc etc.
pi_36827727
Heerlijk, vandaag na een week rust (trouwens nog wel gegroeid in die week, merkte ik!), mezelf weer eens goed afgemat.
Wat voor je bovenlichaam (borst en rug) dé beste oefening LedZep? Zoals de squat dat voor de benen en onderrug is?
pi_36828063
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:
Heerlijk, vandaag na een week rust (trouwens nog wel gegroeid in die week, merkte ik!), mezelf weer eens goed afgemat.
Wat voor je bovenlichaam (borst en rug) dé beste oefening LedZep? Zoals de squat dat voor de benen en onderrug is?
Ehm, ik zou niet 1 oefening aan willen wijzen als de heilige graal van het bovenlichaam, maar deze oefeningen vind ik persoonlijk toch wel het beste/ leukste:

(in volgorde van mijn voorkeur)

Overhead presses (military press, push press, one arm presses etc)
Rows
Pull ups
Bench press
pi_36828107
En de assistance oefeningen van de olympic lifts zoals high pulls, powercleans, power pull (google is je vriend ), clean & press zijn ook altijd goed.
pi_36828214
Bedankt! Kan ik weer wat mee
pi_36828222
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:
persoonlijk vind ik de dumbell press op een vlak bankje echt heerlijk. en ik heb het gevoel dat het beter werkt. ik doe daarom ook wel vaak dumbell dagen
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  maandag 10 april 2006 @ 17:36:16 #133
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36828510
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:59 schreef LedZep het volgende:

[..]

Elke training bevat de squat. De squat is superieur boven elke oefening behalve de deadlift (maar die traint dezelfde spieren). De squat is een complete training op zich. De squat zorgt ervoor dat je leert wat echt hard werken is. De squat zorgt voor een boost van je groeihormoon. De squat is, over het algemeen, samen met de deadlift dé oefening voor iedereen.

Steek die sportschool in de fik en ga naar een andere. Je verspilt je geld.
Elke training squat? Volgens mij vind je dat in geen 1 bodybuildingschema terug. We zijn niet allemaal met powerliften bezig he.
pi_36829266
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:27 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

persoonlijk vind ik de dumbell press op een vlak bankje echt heerlijk. en ik heb het gevoel dat het beter werkt. ik doe daarom ook wel vaak dumbell dagen
Ik heb vandaag ook veel met dumbels gewerkt inderdaad. Eerst bench press, met geleide stang, dus die móet persé langs twee verticale geleiders naar boven, vet kut, levert veel wrijving op.

Daarna oefening voor de triceps, weet niet hoe die heet: bovenarm parallel langs horizontale
bovenlichaam en dan onderarm strekken

Daarna flyes met dumbels. Daarna weer eentje voor de triceps en daarna de incline press.
Dumbells
  maandag 10 april 2006 @ 18:15:46 #135
140141 ivosnivo
pi_36829704
Je kunt beter eerst je borst helemaal afwerken, en dan je triceps helemaal afwerken. Zo ga je meer vooruitgang boeken als alles door elkaar heen.
pi_36830548
Is dat zo? Hmmm klinkt ook wel logisch op zich: door de afwisseling kan je borst weer herstellen en dat is op zich niet de bedoeling...je moet tot het uiterste gaan en dat gebeurt beter als je full-power alle oefeningen achter elkaar doet..
pi_36831415
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:36 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Elke training squat? Volgens mij vind je dat in geen 1 bodybuildingschema terug. We zijn niet allemaal met powerliften bezig he.
Zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde meer: elk trainingsschema bevat de squat . Behalve als je er geen mogelijkheid toe hebt natuurlijk (zoals jij).
  maandag 10 april 2006 @ 19:18:54 #138
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36831662
Erik koninkx, iemand die bij ons traint, is afgelopen zondag nederlands kampioen bankdrukken geowrden in nijmegen.. (tot 75 kilo).. ook heeft hij de masterclass gewonnen (senioren)..

altijd leuk om te horen.
pi_36831913
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:18 schreef Dacide het volgende:
Erik koninkx, iemand die bij ons traint, is afgelopen zondag nederlands kampioen bankdrukken geowrden in nijmegen.. (tot 75 kilo).. ook heeft hij de masterclass gewonnen (senioren)..

altijd leuk om te horen.
Zo zo, dat is een prestatie . Wat drukte die? Kilootje of 200?
  maandag 10 april 2006 @ 20:12:24 #140
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36833686
nee hoor, helemaal niet..

vorig jaar had hij t nederlandse record op 177,5 gezet..
Daarna heeft ie eens 182,5 geduwd, maar die press werd afgekeurd.

Nu heeft hij "slechts" 170 kg gedrukt. Hij voelde zich van te voren al niet geweldig (want twee weken ziek geweest)..

ondanks dat vind ik het een topprestatie.

Hij is trouwens helemaal niet zo breed als je hem ziet. maar wel oersterk.
  maandag 10 april 2006 @ 20:13:32 #141
76170 Dacide
www.mixfight.nl
  maandag 10 april 2006 @ 20:15:56 #142
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_36833838
soms is het alleen jammer dat sommige mensen zo erg met gewichten bezig zijn..
zo van:hoe zwaar kan jij banken?oke..het krachtverschil kan je dan wel zien,maar niet
hoe iemand er uit ziet...
zo kan iemand die maximaal 90 kilo kan banken een geweldige borst hebben en iemand die 140 kilo bankt geen borst hebben(heeft ook met de techniek en rustperiodes te maken)
en aanleg
Bas heeft gesproken...
pi_36836107
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:15 schreef baskabel4 het volgende:
soms is het alleen jammer dat sommige mensen zo erg met gewichten bezig zijn..
zo van:hoe zwaar kan jij banken?oke..het krachtverschil kan je dan wel zien,maar niet
hoe iemand er uit ziet...
zo kan iemand die maximaal 90 kilo kan banken een geweldige borst hebben en iemand die 140 kilo bankt geen borst hebben(heeft ook met de techniek en rustperiodes te maken)
en aanleg
Ja klopt. Daardoor is iedereen tegenwoordig ook haast ontevreden over zijn resultaten, want er is altijd wel iemand die beter is.

Voor mij is het dan wel weer anders, want hoewel ik zoals iedereen ook beachaspiraties heb ben ik meer geinteresseerd in wat een spier kan dan hoe een spier eruit ziet. Ik vind wereldrecordpogingen (zoals afgelopen februari het WR Bench op 458 kilo werd gezet) echt prachtig; dit is de menselijke top, het absolute maximum.

Nog indrukwekkender vind ik de oldskool gewichtheffers uit begin 20e eeuw:
Arthur Saxon, die een kleine 400 pounds kon bent-pressen (soort side press maar dan helemaal onder de barbell duiken)
en Hermann Goerner, die meer dan 700 (!) pounds kon deadliften met 1 hand!! Meer dan 300 kilo dus, wat de meesten nu niet eens kunnen met 2 handen, en hij deed het zonder hulpmiddelen, creatine, roids etc. Ook deadlifte hij zo'n 250 kilo met slechts 2 vingers per hand. Ongelofelijk!
pi_36837304
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:22 schreef ivosnivo het volgende:
Met 8 kilo dumbells begin je echt niks hoor. Van flies met 8 kg krijg je heus geen borstspieren.

Ik ben van plan om 2 x in de week direct na me training wat cardio te gaan doen. Mijn bedoeling is om wat conditie op te bouwen, want ik heb astma en ik merk dat ik soms wat weinig lucht heb met het trainen. Heeft iemand een idee hoelang ik dat moet gaan doen?
Ik hoef geen vet te verbranden, en ook geen spieren.
Ik doe altijd 40 minuten cardio, na de krachttraining omdat ik een goede conditie nodig heb voor mijn werk. Laatst vetelde iemand in de sportschool mij dat ze, vanwege haar astma, liever traint met muziek. Beter voor haar concentratie mbt het ademen.
Moet jij niet een split-schema? Door cardio na de krachttraining groei je toch niet?
dat viel toch wel mee?
pi_36838154
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:42 schreef chawa_goochem het volgende:

[..]

Ik doe altijd 40 minuten cardio, na de krachttraining omdat ik een goede conditie nodig heb voor mijn werk. Laatst vetelde iemand in de sportschool mij dat ze, vanwege haar astma, liever traint met muziek. Beter voor haar concentratie mbt het ademen.
Moet jij niet een split-schema? Door cardio na de krachttraining groei je toch niet?
Tuurlijk wel.
  maandag 10 april 2006 @ 22:24:16 #146
140141 ivosnivo
pi_36839038
Heb vandaag rustig aan gesquat in de smith machine. Ging best redelijk eigenlijk. Ff paar maandjes volhouden. En dan voorzichtig beginnen met gewoon squaten.

Moet het perse 30 min cardio zijn? Ik zat meer aan 20 min te denken. En dan 3 keer per week ofzo.
pi_36839903
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef ivosnivo het volgende:
Heb vandaag rustig aan gesquat in de smith machine. Ging best redelijk eigenlijk. Ff paar maandjes volhouden. En dan voorzichtig beginnen met gewoon squaten.

Moet het perse 30 min cardio zijn? Ik zat meer aan 20 min te denken. En dan 3 keer per week ofzo.
Je kan het opbouwen. Doe gewoon wat je aankan / zin in hebt. Alle beweging is goed, al is het maar een kwartier.
pi_36840793
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef ivosnivo het volgende:

20 minuten is ook voldoende hoor, ik zie zelf wel resultaat met 20 minuten.
pi_36841944
Van een link uit een LIF topic Powernapping
quote:
he human body spends more of its energy on digestion and elimination than anything else . What you put into your body in the form of food and drink will definitely have an impact on your energy levels as well the amount of sleep you'll need. A few years back I was pretty heavy into weightlifting and was eating a ton of calories and lots of protein every day. The result? I need to sleep a *ton* to feel rested. Sometimes 10-11 hours a night (the hard workouts didn't help either).

Now my diet has done a 180 and I'm eating a much better (but far from perfect) mix of vegetables, fruits, whole grains and healthy fats and oils. The difference in energy is dramatic and I sleep a lot less than I previously needed to. My diet still needs improvement but these changes have literally added hours to my days.
Meerdere mensen die zich in het *tons* of sleep verhaal herkennen? Ik wel, ik kan alleen niet echt een oplossing opmaken uit dit stukje...
  dinsdag 11 april 2006 @ 07:35:30 #150
140141 ivosnivo
pi_36846125
Ik heb mezelf aangeleerd elke dag 8 uur op bed te liggen. Dus ik weet niet beter. Ondanks me super onregelmatige tijden, zorg ik altijd dat ik 8 uur op bed lig voor me gevoel is dat wel genoeg. Hoe ga je in godsnaam 10 of 11 uur per dag halen, als je ook nog andere dingen in je leven wil doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')