Elke training bevat de squat. De squat is superieur boven elke oefening behalve de deadlift (maar die traint dezelfde spieren). De squat is een complete training op zich. De squat zorgt ervoor dat je leert wat echt hard werken is. De squat zorgt voor een boost van je groeihormoon. De squat is, over het algemeen, samen met de deadlift dé oefening voor iedereen.quote:Op maandag 10 april 2006 16:39 schreef synthesix het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige reactie,
Ik zal nog wat meer informatie over mezelf geven,
Ik ben 15 jaar, dat is ook de reden dat je er geen ruk mag, heb een keer een proeftraining gedaan, was fietsen, lopen, steppen en roeien, en voor de rest sit ups en dat ding waar je met je voeten drukt met 30 kgecht gay...
Toen ik met judo fitnessde, moest ik het soms met 130 kg doen, om maar even te illustreren hoe licht het wel niet isJe mag na een tijdje overigens wel een beetje je schema aanpassen, als ze denken dat je het aankan.
15 kilo gewichten lijken mij juist wel aardig goed (maar jij zal het wel beter weten), ik ben 1,65 trouwens, want ik deed het eerst altijd met gewichten van 6 - 8 kg, en dat was echt puur krachttraining.
En dat over spieren, ik ben al behoorlijk gespierd volgens mij, alleen er zit een laag vet overheen zodat je het niet ziet
En dat squatten en deadliften, denk niet dat dat erin zit, maar sowieso, dat is toch voor je benen? Ik wil liever mn armen en borstspieren ontwikkelen eerlijk gezegd.
Ehm, ik zou niet 1 oefening aan willen wijzen als de heilige graal van het bovenlichaam, maar deze oefeningen vind ik persoonlijk toch wel het beste/ leukste:quote:Op maandag 10 april 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:
Heerlijk, vandaag na een week rust (trouwens nog wel gegroeid in die week, merkte ik!), mezelf weer eens goed afgemat.
Wat voor je bovenlichaam (borst en rug) dé beste oefening LedZep? Zoals de squat dat voor de benen en onderrug is?
persoonlijk vind ik de dumbell press op een vlak bankje echt heerlijk. en ik heb het gevoel dat het beter werkt. ik doe daarom ook wel vaak dumbell dagenquote:Op maandag 10 april 2006 17:11 schreef Jurrio het volgende:
Heerlijk, vandaag na een week rust (trouwens nog wel gegroeid in die week, merkte ik!), mezelf weer eens goed afgemat.
Wat voor je bovenlichaam (borst en rug) dé beste oefening LedZep? Zoals de squat dat voor de benen en onderrug is?
Elke training squat? Volgens mij vind je dat in geen 1 bodybuildingschema terug. We zijn niet allemaal met powerliften bezig he.quote:Op maandag 10 april 2006 16:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
Elke training bevat de squat. De squat is superieur boven elke oefening behalve de deadlift (maar die traint dezelfde spieren). De squat is een complete training op zich. De squat zorgt ervoor dat je leert wat echt hard werken is. De squat zorgt voor een boost van je groeihormoon. De squat is, over het algemeen, samen met de deadlift dé oefening voor iedereen.
Steek die sportschool in de fik en ga naar een andere. Je verspilt je geld.
Ik heb vandaag ook veel met dumbels gewerkt inderdaad. Eerst bench press, met geleide stang, dus die móet persé langs twee verticale geleiders naar boven, vet kut, levert veel wrijving op.quote:Op maandag 10 april 2006 17:27 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik de dumbell press op een vlak bankje echt heerlijk. en ik heb het gevoel dat het beter werkt. ik doe daarom ook wel vaak dumbell dagen
Zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde meer: elk trainingsschema bevat de squatquote:Op maandag 10 april 2006 17:36 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Elke training squat? Volgens mij vind je dat in geen 1 bodybuildingschema terug. We zijn niet allemaal met powerliften bezig he.
Zo zo, dat is een prestatiequote:Op maandag 10 april 2006 19:18 schreef Dacide het volgende:
Erik koninkx, iemand die bij ons traint, is afgelopen zondag nederlands kampioen bankdrukken geowrden in nijmegen.. (tot 75 kilo).. ook heeft hij de masterclass gewonnen (senioren)..
altijd leuk om te horen.
Ja klopt. Daardoor is iedereen tegenwoordig ook haast ontevreden over zijn resultaten, want er is altijd wel iemand die beter is.quote:Op maandag 10 april 2006 20:15 schreef baskabel4 het volgende:
soms is het alleen jammer dat sommige mensen zo erg met gewichten bezig zijn..
zo van:hoe zwaar kan jij banken?oke..het krachtverschil kan je dan wel zien,maar niet
hoe iemand er uit ziet...
zo kan iemand die maximaal 90 kilo kan banken een geweldige borst hebben en iemand die 140 kilo bankt geen borst hebben(heeft ook met de techniek en rustperiodes te maken)
en aanleg
Ik doe altijd 40 minuten cardio, na de krachttraining omdat ik een goede conditie nodig heb voor mijn werk. Laatst vetelde iemand in de sportschool mij dat ze, vanwege haar astma, liever traint met muziek. Beter voor haar concentratie mbt het ademen.quote:Op maandag 10 april 2006 13:22 schreef ivosnivo het volgende:
Met 8 kilo dumbells begin je echt niks hoor. Van flies met 8 kg krijg je heus geen borstspieren.
Ik ben van plan om 2 x in de week direct na me training wat cardio te gaan doen. Mijn bedoeling is om wat conditie op te bouwen, want ik heb astma en ik merk dat ik soms wat weinig lucht heb met het trainen. Heeft iemand een idee hoelang ik dat moet gaan doen?
Ik hoef geen vet te verbranden, en ook geen spieren.
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 10 april 2006 21:42 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Ik doe altijd 40 minuten cardio, na de krachttraining omdat ik een goede conditie nodig heb voor mijn werk. Laatst vetelde iemand in de sportschool mij dat ze, vanwege haar astma, liever traint met muziek. Beter voor haar concentratie mbt het ademen.
Moet jij niet een split-schema? Door cardio na de krachttraining groei je toch niet?
Je kan het opbouwen. Doe gewoon wat je aankan / zin in hebt. Alle beweging is goed, al is het maar een kwartier.quote:Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef ivosnivo het volgende:
Heb vandaag rustig aan gesquat in de smith machine. Ging best redelijk eigenlijk. Ff paar maandjes volhouden. En dan voorzichtig beginnen met gewoon squaten.
Moet het perse 30 min cardio zijn? Ik zat meer aan 20 min te denken. En dan 3 keer per week ofzo.
20 minuten is ook voldoende hoor, ik zie zelf wel resultaat met 20 minuten.quote:Op maandag 10 april 2006 22:24 schreef ivosnivo het volgende:
Heb vandaag rustig aan gesquat in de smith machine. Ging best redelijk eigenlijk. Ff paar maandjes volhouden. En dan voorzichtig beginnen met gewoon squaten.
Moet het perse 30 min cardio zijn? Ik zat meer aan 20 min te denken. En dan 3 keer per week ofzo.
Meerdere mensen die zich in het *tons* of sleep verhaal herkennen? Ik wel, ik kan alleen niet echt een oplossing opmaken uit dit stukje...quote:he human body spends more of its energy on digestion and elimination than anything else . What you put into your body in the form of food and drink will definitely have an impact on your energy levels as well the amount of sleep you'll need. A few years back I was pretty heavy into weightlifting and was eating a ton of calories and lots of protein every day. The result? I need to sleep a *ton* to feel rested. Sometimes 10-11 hours a night (the hard workouts didn't help either).
Now my diet has done a 180 and I'm eating a much better (but far from perfect) mix of vegetables, fruits, whole grains and healthy fats and oils. The difference in energy is dramatic and I sleep a lot less than I previously needed to. My diet still needs improvement but these changes have literally added hours to my days.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |