abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36814224
Voor een beeld van wat powernapping precies inhoudt check de volgende link
http://www.mensjournal.com/healthFitness/0601/napping_power.html

Het gaat hierbij om meerdere korte slaapperiodes van niet meer dan 20 minuten, die ervoor zorgen dat je de hele dag door kan zonder lange slaappauze te houden (zoals wij die momenteel 's nachts kennen).

Er zijn verschillende mensen die het schenen te gebruiken, zoals leonardo da vinci, die elke 2 uur een kwartiertje sliep en zo de hele dag doorwerkte (workaholic ).

Echter lijkt er op het net niet heel erg veel te vinden te zijn, dus vroeg ik me af of er mensen op fok rondhangen die zelf aan powernapping doen.

De vragen die bij mij opkomen;

neem leonardo nou als voorbeeld. stel leo gaat een avondje stappen met zn maten, wat er dus voor zorgt dat hij eigenlijk geen kwartiertje kan pitten (tenzij op de plee misschien) in die 2 uur, betekent dat dan dat zn bioritme verstoord wordt en hij helemaal instort of iets? Of is het gewoon dat hij wat moeier zou worden (als het al merkbaar is), net als wanneer je met een 'normaal' ritme langer opblijft?

en stel nou, leo is lekker aan het werk om 2u 's nachts, maar heeft alles afgerond en verveelt zich de tering. niemand op msn enzo, fokforum niet meer levendig, als hij dan besluit om ipv 15 minuutjes een hele nacht te slapen, wat gebeurt er dan met zijn ritme? komt hij uberhaubt wel in slaap of is er totaal geen drang tot slapen?

als iemand er goede artikelen over heeft hoor ik dat graag
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  maandag 10 april 2006 @ 15:16:23 #2
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36823577
Het lijkt me maar niks, ik kan sowieso niet binnen een kwartier slapen, dus powernappen zal voor mij moeilijk worden.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 10 april 2006 @ 15:22:27 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_36823770
Met name in de vroege avond heb ik wel eens een 15minuten slaapje geprobeerd, maar ik word er alleen maar verkenkerd van... Maar misschien napte ik niet power genoeg.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 10 april 2006 @ 15:24:32 #4
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_36823845
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:22 schreef soylent het volgende:
Met name in de vroege avond heb ik wel eens een 15minuten slaapje geprobeerd, maar ik word er alleen maar verkenkerd van... Maar misschien napte ik niet power genoeg.
Ja, of je gaat effe liggen met het doel 15 minuten te slapen, en je wordt de volgende morgen wakker
Weg Power napping concept.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 10 april 2006 @ 16:23:00 #5
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_36826032
Ik heb dat artikel eerder ergens gezien...het lijkt me zo wazig om ineens van ritme te veranderen. Maar voor jan-modaal die 38/40 uur in de week werkt lijkt me dit ook niet weggelegd...Dus dan maar a-natuurlijk 8 uur slapen in de nacht...
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
pi_36829754
ik heb een vage kennis die het een tijdje heeft gedaan, die lag dan ook op school in de pauzes even te slapen enzo Geloof dat ze alleen wel zowat altijd moe was dus echt ideaal lijkt het me niet
pi_36830047
Ik doe dit een paar maanden en ik moet zeggen, it works! Vooral als ik net uit school kom en even moet bijkomen. Dan ga ik rustig op de bank zitten en lekker achterover leunen (niet liggen!). Een kwartier je ogen dicht en daarna 'wakker' worden. Dit doe ik ook wel eens als ik weet dat ik een lange nacht moet doormaken, bijv. als je morgen tentamens hebt en nog veel moet leren. Voordat je gaat leren een powernap en dan kun je weer een paar uur door. Voor de testers, zet een wekker op 15 min, zodat je weet dat je niet doorslaapt.

Als je het probeert en je wordt duf wakker, dan heb je te lang geslapen. Dit had ik in het begin. Elke keer een paar minuten eraf gesnoept en toen kwam ik op ong. 18 min uit. Verschilt per persoon denk ik.

http://jon.zaadz.com/blog/2006/3/how_to_have_a_36_hour_day ook een aanrader
College student in Pasadena, CA!
pi_36830089
ik ben juist altijd dubbel zo moe als ik ff pit
zoals gister, was ik echt kapot na tennis want kwas lam die avond daarvoor en laat thuis en moest gisterochtend 8uur op.. rond uur of 5 ff gaan liggen tot half 7, nouu ik wilde er echt niet uit voor t avondeten
powernappen zuigt dus piemel
  maandag 10 april 2006 @ 18:31:12 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36830124
verschilt duidelijk per persoon als ik er ff doorheen zit, auto aan de kant, en ff een minuut of 20 de ogen dicht, wertk voor mij stukken beter dan een paar uur slapen, na zo'n powernap voel ik me stukken beter.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_36830293
ik heb het een paar maanden volgehouden, het heeft zijn voordelen (veel tijd over) en zijn nadelen (je zit echt vast aan het ritme). het duurt zeker een week of twee voordat je eraan gewend bent. in de tussentijd voel je je verrot moe en is het een hel om wakker te worden na die 20 minuten. Als je er eenmaal aan gewend bent, dan val je haast vanzelf in slaap op de slaapmomenten, en wordt je ook vanzelf weer wakker. Je bent dan helemaal niet moe meer.

het grote nadeel is dat het vrijwel niet te combineren is met een sociaal leven. Uitgaan? Vergeet het maar. Op bezoek bij iemand? Sorry, ik moet even gaan slapen

Misschien doe ik het wel weer eens, maar voorlopig niet. Met een baan is het ook al erg moeilijk om overdag even te gaan slapen.

leesvoer:
http://www.everything2.com/index.pl?node_id=892542&lastnode_id=124
  maandag 10 april 2006 @ 18:44:21 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36830493
Lijkt me heerlijk, alleen is het sociaal niet echt geaccepteerd. Ik knap ook altijd enorm op van 10-15 minuten slaap. Maargoed, dat laatste wisselt heel erg per persoon.
Vampire Romance O+
pi_36832164
Siesta´s
pi_36832506
Arts-assistenten in Amerikaanse ziekenhuizen die dagen van 6.30 - 21.00 draaien doen geregeld powernaps.
pi_36832591
Niks voor mij, ik heb mijn acht uurtjes nodig anders ben ik niet te genieten.
pi_36832819
Het is niet zo dat ik mijn nachtelijke slaap heb opgegeven, maar als ik na mijn werk heel moe ben ga ik liggen, zet ik de wekker van m'n gsm op 20 minuten, ga ik even slapen en daarna ben ik weer zo fit als een hoentje . Bij mij werkt het erg goed, ook tegen jetlag: na aankomst even een powernap, en daarna meteen in een normaal ritme - nergens last van.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_36833167
en stel nou ik heb vandaag veel te doen en ik wil de dag ver doortrekken tot zeg 2u 's nachts. als ik dat normaal doe gaat de wekker weer om half 7 en ben ik echt een wrak. zou een powernap daar verschil in maken? ennn zou de powernap dan op de doortrekdag of op de dag erna moeten?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_36833414
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:29 schreef mic_forever het volgende:
ik ben juist altijd dubbel zo moe als ik ff pit
zoals gister, was ik echt kapot na tennis want kwas lam die avond daarvoor en laat thuis en moest gisterochtend 8uur op.. rond uur of 5 ff gaan liggen tot half 7, nouu ik wilde er echt niet uit voor t avondeten
powernappen zuigt dus piemel
dat is geen powernap want je hebt 1,5 uur gelegen, geen 15 minuten
  maandag 10 april 2006 @ 20:08:31 #18
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36833527
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:04 schreef SickBitch het volgende:

[..]

dat is geen powernap want je hebt 1,5 uur gelegen, geen 15 minuten
Volgens die website in de OP:
quote:
THE LAZY MAN'S NAP: 50 to 90 minutes Includes slow-wave plus REM sleep; good for improving perceptual processing; also when the system is flooded with human growth hormone, great for repairing bones and muscles.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36833621
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:59 schreef Desdinova het volgende:
en stel nou ik heb vandaag veel te doen en ik wil de dag ver doortrekken tot zeg 2u 's nachts. als ik dat normaal doe gaat de wekker weer om half 7 en ben ik echt een wrak. zou een powernap daar verschil in maken? ennn zou de powernap dan op de doortrekdag of op de dag erna moeten?
ík doe een powernap zodra ik daar behoefte aan heb, daarna kan ik weer een paar uur vooruit. In jouw voorbeeld zou ik het dus waarschijnlijk 2x doen... voor en na die korte nacht Maar das wel een beetje lastig als je overdag moet werken.... Dan zou ik het dus die avond erna, direct na het werk doen. Door vooraf te powernappen terwijl je niet echt moe bent werkt denk ik niet.

Voor mij maakt het absoluut verschil, maar het werkt alleen als ik deur op slot doe,wekker aan en snel inslaap. Als ik dat niet doe dan blijf ik onbewust opletten of er iemand komt, of ik al op moet staan etc.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_36834010
powernappen (polyphasic sleep cycle) is NOOIT lang slapen. alleen maar korte periodes slapen, waardoor je uiteindelijk slechts 2 uur per dag slaap, en je tegelijkertijd superfit bent. jullie hebben het over middag- en avonddutjes.
  maandag 10 april 2006 @ 22:00:53 #21
130081 manou
me love me boyfriend
pi_36838127
op zaterdag doe ik wel aan een powernap vordat ik op stap ga...20/25 min ff tukken en dan er volgas tegen aan!! helpt echt!
pi_36838213
Powernappen is okee!

Jammer dat het op mn werk niet kan
pi_36840615
Ik zou het wel eens willen proberen maar ja dat kan niet he vooral m'n werkgever zal het niet echt waarderen als ik effe een tukkie ga doen.

Wel een interessant onderwerp
  maandag 10 april 2006 @ 22:58:02 #24
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_36840658
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:00 schreef manou het volgende:
op zaterdag doe ik wel aan een powernap vordat ik op stap ga...20/25 min ff tukken en dan er volgas tegen aan!! helpt echt!
Dat doe ik dan ook wel weer...alleen dan gelijk een heel uur na het eten als mijn eten gezakt is...en daarna douchen op mijn gemak en dan kan ik er nog uren tegenaan...anders trek ik het niet tot laat...
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
pi_36841809
tvp

Ik las ook een tijd geleden en soort log van iemand die het powernapping tijdens zn vakantie had ingevoerd en nu 6x per dag 20min sliep. Met nog een heel verhaal drbij. Stond idd ook in dat het lastig je combineren was met je social life aangezien je op je powernaptijdstip je ogen niet meer open kan houden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')