Voor een beeld van wat powernapping precies inhoudt check de volgende link
http://www.mensjournal.com/healthFitness/0601/napping_power.html Het gaat hierbij om meerdere korte slaapperiodes van niet meer dan 20 minuten, die ervoor zorgen dat je de hele dag door kan zonder lange slaappauze te houden (zoals wij die momenteel 's nachts kennen).
Er zijn verschillende mensen die het schenen te gebruiken, zoals leonardo da vinci, die elke 2 uur een kwartiertje sliep en zo de hele dag doorwerkte (workaholic
![]()
).
Echter lijkt er op het net niet heel erg veel te vinden te zijn, dus vroeg ik me af of er mensen op fok rondhangen die zelf aan powernapping doen.
De vragen die bij mij opkomen;
neem leonardo nou als voorbeeld. stel leo gaat een avondje stappen met zn maten, wat er dus voor zorgt dat hij eigenlijk geen kwartiertje kan pitten (tenzij op de plee misschien) in die 2 uur, betekent dat dan dat zn bioritme verstoord wordt en hij helemaal instort of iets? Of is het gewoon dat hij wat moeier zou worden (als het al merkbaar is), net als wanneer je met een 'normaal' ritme langer opblijft?
en stel nou, leo is lekker aan het werk om 2u 's nachts, maar heeft alles afgerond en verveelt zich de tering. niemand op msn enzo, fokforum niet meer levendig, als hij dan besluit om ipv 15 minuutjes een hele nacht te slapen, wat gebeurt er dan met zijn ritme? komt hij uberhaubt wel in slaap of is er totaal geen drang tot slapen?
als iemand er goede artikelen over heeft hoor ik dat graag
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.