quote:Op zondag 12 februari 2006 10:38 schreef LadyS het volgende:
ooooo belana![]()
![]()
![]()
Wat een geweldige echo's!! en die voetjes![]()
![]()
Dinsdag mag ik ookKrijg je dan eigenlijk ook fotootjes mee (geen 32, dat snap ik
)
Nou, wat maakt dat nou uit meidquote:Op zondag 12 februari 2006 10:51 schreef Moonah het volgende:
Ik gooide dat andere topic dicht, maar het voelde nog een beetje pretentieus om als nieuwbakken zwangere het nieuwe topic te openen.![]()
![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 10:51 schreef Moonah het volgende:
Ik gooide dat andere topic dicht, maar het voelde nog een beetje pretentieus om als nieuwbakken zwangere het nieuwe topic te openen.![]()
![]()
ja de 20 weken echo. Ik vind het wel een beetje engquote:Op zondag 12 februari 2006 10:51 schreef Belana het volgende:
Ik was nog op zoek naar je post LadyS , maar het hoeft niet meer
dinsdag 20 weken echo dus? ik heb gewoon de neiging om dat ook te gaan doen
Ik denk dat je foto op papier wel mee krijgt, maar misschien 1 ofzo.
Ouch.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:55 schreef LadyS het volgende:
[..]
ja de 20 weken echo. Ik vind het wel een beetje engAls of ik de afwijkingen nu op me afroep door ernaar te laten kijken
quote:Op zondag 12 februari 2006 11:58 schreef nanalune het volgende:
Hier in Meppel kan ik geen echo laten maken , want : en nu komt het .... 'er is geen ruimte voor'....
Dusss, ik zei of het ook in Zwolle mogelijk was... ze twijfelde, deed moeilijk maar dat zou eventueel wel kunnen. Ik had het idee dat ze er niet om stonden te springen.
Raar is dat he? Mijn broertje is nu iets meer dan een jaar papa en ik vind het nog steeds raarquote:Op zondag 12 februari 2006 17:17 schreef Tamea het volgende:
Mooie duidelijke echo foto's Belana
Wel raar idd poemojn, dat je geen abortus zou willen is toch gen reden om niet voorbereid te mogen zijn op een eventuele afwijking?
* Tamea wordt tante (voor 't eerst)Gisteren vertelde mijn schoonzusje dat ze zwanger is. Maf hoor, mijn "kleine broertje" wordt dus vader.
klopt sjak, daar waren we met Liam ook geweest en zij doet het enorm leukquote:Op zondag 12 februari 2006 19:40 schreef sjak het volgende:
Wow BelanaWat een mooie echo
Als het een meisje wordt, wordt het een preuts meisje, nu al netjes de benen over elkaar
![]()
Ben je in Santpoort geweest bij Babywatch, of zag ik dat verkeerd?
Wij gaan volgende week maandag voor de 20 weken echo. Ik ben erg blij dat er naar bepaalde zaken gekeken gaat worden. De arts die het gaat doen is nu ook bezig met een onderzoek naar het soort aangeboren afwijkingen als ik zelf heb gehad, dat vind ik ook een geruststellend idee. Hij weet goed waar hij naar moet kijken. Verder worden ook de urinewegen helemaal nagekeken, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat we dan niet kunnen zien wat het gaat worden. Maar eigenlijk hoop ik het niet te kunnen zien....ik ga het in ieder geval niet vragen.
Weet iemand trouwens of zo'n 20 weken echo in het ziekenhuis 3d of 2d is? Ik denk 2d maar mijn man denkt 3d.
Ehhh, roze wolk? Welke roze wolk???quote:Op zondag 12 februari 2006 19:54 schreef linda856763 het volgende:
ah, er is hoop.ik zit nu in week 9/10....Ik hou mij ook maar vast aan de 'roze wolk' in het 2e trimester. En een zonvakantie uitzoeken helpt ook...
Van wie zou de baby dat nou hebben?quote:Op zondag 12 februari 2006 20:08 schreef Belana het volgende:
welja, meestal is alles prima te zien, maar de mijne is nu al eigenwijs
Ach ja, daar heb ik helemaal niet over nagedacht. Je hebt gelijk.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:08 schreef LadyS het volgende:
Ik denk ook 2d sjak, want met 3d kunnen ze de orgaantjes e.d. niet zien, volgens mij.
Nee, we willen het geslacht niet weten vandaar dat we in eerste instantie geen pretecho willen. Maar ik wil het wel goed kunnen zien allemaal natuurlijk. Daarom denk ik dat we uiteindelijk over een paar weken wel die pretecho gaan laten makenquote:Op zondag 12 februari 2006 20:11 schreef LadyS het volgende:
Doel je op het geslacht, sjak? Want daar gaan ze niet naar kijken bij en 20-weken-echo. Dat benadrukte mijn vk nog toen ik er naar vroeg.
Ik voel de baby ook helemaal nog niet, tenminste dat denk ik niet. Maar het beweeglijke was te merken bij de echo's en het hartje luisteren.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:13 schreef LadyS het volgende:
Ik voel de baby trouwens helemaal niet zoveelVanaf wanneer is dat eigenlijk wel?
oooo zo...quote:Op zondag 12 februari 2006 20:15 schreef sjak het volgende:
[..]
Nee, we willen het geslacht niet weten vandaar dat we in eerste instantie geen pretecho willen. Maar ik wil het wel goed kunnen zien allemaal natuurlijk. Daarom denk ik dat we uiteindelijk over een paar weken wel die pretecho gaan laten makenIk ben zooooo nieuwsgierig namelijk.
Ik voel hem wel zo nu en dan, maar nog niet echt overtuigend. Belana zei een tijdje terug dat Nick de baby ook al had kunnen voelen, bijv. Zo heftig is het hier nog helemaaal niet.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:16 schreef sjak het volgende:
[..]
Ik voel de baby ook helemaal nog niet, tenminste dat denk ik niet. Maar het beweeglijke was te merken bij de echo's en het hartje luisteren.
Volgens de "boekjes" ga je het ongeveer bij 20 weken wel voelen, of meer herkennen zeggen ze.
Een Grieks eiland denk ik, en dit keer geen gedoe met tentjes, lange autoritten en luchtbedden, gewoon een hotel en een zwembad en elke avond uit eten. Die kans krijgen we voorlopig niet meerquote:Op zondag 12 februari 2006 20:05 schreef sjak het volgende:
[..]
Ehhh, roze wolk? Welke roze wolk???![]()
Maar zo'n zonvakantie zal een hoop goed maken, waar ga je heen?
ja, dat slanke van jou zat ik ook al aan te denkenquote:Op zondag 12 februari 2006 20:24 schreef Belana het volgende:
Ik las laatst dat je met 24 weken je kindje echt wel elke dag moet gaan voelen, alles wat je daarvoor voelt is leuk meegenomen. En LadyS, ik ben vrij slank en er zit echt een druktemaker in mijn buik, dus dat verklaard het misschien. Ik voel het ook nog niet iedere dag hoor.
mijn vet zit op mijn heupenquote:Op zondag 12 februari 2006 20:25 schreef LadyS het volgende:
[..]
ja, dat slanke van jou zat ik ook al aan te denkenMaar toen had ik al gepost
Oh, dat wil ik ook nog wel. We zitten er over te denken om de eerste week van mei zoiets te doen. Ik moet dan officieel nog 1,5 maanden (tot half juli) zou ik dan nog mogen vliegen? Ik ben dan net 7 maanden...quote:Op zondag 12 februari 2006 20:23 schreef linda856763 het volgende:
Een Grieks eiland denk ik, en dit keer geen gedoe met tentjes, lange autoritten en luchtbedden, gewoon een hotel en een zwembad en elke avond uit eten. Die kans krijgen we voorlopig niet meer
bronquote:Vliegen met een zwangere buik kan net zo lang als de luchtvaartmaatschappijen het toelaten. Dat wil zeggen, als je geen medische indicatie hebt waarbij vliegen wordt afgeraden. De meeste airlines nemen zwangere vrouwen niet later dan tot de 31ste, soms tot de 32ste week van de zwangerschap mee. Dit om het risico van een bevalling in het vliegtuig te minimaliseren.
Ja inderdaad dat zou een optie zijn, maar ik vind het zo belachelijk dat ze me niet inlichten over die mogelijkheid. Als je het zelf niet vraagt wordt je die kans dus ontnomen , terwijl je er gewoon recht op hebt ( 20 weken echo)..quote:Op zondag 12 februari 2006 15:34 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Ronduit belachelijk misschien Hoogeveen nog een optie daar stromen zwangere dames uit Meppel ook wel eens naar toe.
Ligt er aan in wat voor ziekenhuis je de echo krijgt.. wij hebben wel 3d en 4d zelfs gezien en een fototje van 3d meegekregenquote:Op zondag 12 februari 2006 19:40 schreef sjak het volgende:
Wow BelanaWat een mooie echo
Als het een meisje wordt, wordt het een preuts meisje, nu al netjes de benen over elkaar
![]()
Ben je in Santpoort geweest bij Babywatch, of zag ik dat verkeerd?
Wij gaan volgende week maandag voor de 20 weken echo. Ik ben erg blij dat er naar bepaalde zaken gekeken gaat worden. De arts die het gaat doen is nu ook bezig met een onderzoek naar het soort aangeboren afwijkingen als ik zelf heb gehad, dat vind ik ook een geruststellend idee. Hij weet goed waar hij naar moet kijken. Verder worden ook de urinewegen helemaal nagekeken, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat we dan niet kunnen zien wat het gaat worden. Maar eigenlijk hoop ik het niet te kunnen zien....ik ga het in ieder geval niet vragen.
Weet iemand trouwens of zo'n 20 weken echo in het ziekenhuis 3d of 2d is? Ik denk 2d maar mijn man denkt 3d.
fixxedquote:Op maandag 13 februari 2006 13:59 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik zie niets .. MarMar
Joh kijk es beter, tis het smoeltjequote:Op maandag 13 februari 2006 14:05 schreef Belana het volgende:
Mar Mar, ik zie ook niks helaas. edit: ow nu wel, maar dit keer kan ik er niks van maken
Ja dat is irritantquote:Op maandag 13 februari 2006 16:27 schreef sjak het volgende:
Ja, die plofjes is het he! Ik heb het sinds vanmiddag al een keer of 5, oeps 6, gevoeld![]()
Maar telkens als ik besef dat ik wat voel is het alweer weg.
Joepie, ik voel weer een buikenfoto aankomenquote:Op maandag 13 februari 2006 17:31 schreef MeNicole het volgende:
Phff vind dat ik nu al dik word. Dat moet nog wat worden
![]()
Hehe, et wordt vanzelf meer joh, op et laatst soms zelfs tot het irritante toe :pquote:Op maandag 13 februari 2006 17:59 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ja dat is irritantZodra ik denk dat hij beweeglijk is en er op ga letten, stopt ie er spontaan mee
quote:Op zondag 12 februari 2006 10:22 schreef Belana het volgende:
Jij moet nog ff wachten op een echo, een week of 6 denk ik? Of krijg je misschien eerder al echo vanwege je des? (dat las ik ergens, klopt dat? )
Nou, vandaag gebeld.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:25 schreef Moonah het volgende:
Ik ga van de week even bellen. Leah zei idd dat mijn DESdochterschap een aanleidng zou kunnen zijn tot een vroege echo. En gisteren zei een vriendin dat zij ivm foute uitstrijkjes (minder lang en minder fout dan die van mij) ook in aanmerking kwam voor vervroegd. Dus ik zal het wel horen.
Dat luchtige je beschrijft het mooi... Zoals ik net al zei , ik voel me leeg qua emoties. Zo ontzettend raar...quote:Op maandag 13 februari 2006 19:57 schreef Moonah het volgende:
Oeh Xanthe.... Dát is schrikken zeg. Afschuwelijk lijkt me.
Je klinkt nu best luchtig.... Toch sterkte met 'het bekomen van de schrik'.
Volgende week dinsdag die stond nog gepland en geld nu ook gewoon als volgende echo...quote:Op maandag 13 februari 2006 20:01 schreef snoopy het volgende:
Wanneer krijg je weer een echo? Ik neem aan dat je nu wat strenger onder controle zal blijven staan?
had ik bewaardquote:Als je nog niet veel buik hebt, kun je op je buik gaan liggen en met hoofd, schouders en benen proberen omhoog te komen. Dit herhaal je een aantal keer (3 setjes van 10 bijv.) met pauzes er tussen van ca. 40 seconden.
En als je het nog aandurft (je traint nl. ook stiekum best je buikspieren mee, dus echt goed luisteren naar je lichaam!); vormspanning. Je leunt op je onderarmen en steunt op je tenen en probeert je lijf tot een plank te vormen boven de grond. Dit probeer je ca. 10 seconden vast te houden of zo lang als het goed voelt. 3x herhalen. Dit is best een pittige oefening, maar een hele goede voor die onderste rugspieren. Maar met deze oefening is het dus nogmaals heel belangrijk dat je luistert naar je lijf.
Deze oefeningen heb ik van 'onze' fysio op het werk gekregen, naast oefeningen die ik met de toestellen daar kan doen. Maar ja, die staan denk ik niet bij je thuis.
Die eerste oefening doe ik bijv. op een 'schuine steun'. Daarin sta je schuin voorover en steun je met je heupen op een leuning. Dan 'buk' je een aantal keer voorover. Is makkelijker met een buik te doen.
Succes, misschien heb je hier iets aan.
Daar durf ik niet meer inquote:Op maandag 13 februari 2006 20:43 schreef Belana het volgende:
ze had er vandeweek nog meer hoor, moet je ff het vorige topic denk ik hebben.
quote:Had je nog iets aan die versterkende oefeningen die ik je toen gaf?
Heb nu van de fysio oefeningen gekregen die ervoor moeten zorgen dat de schuine buikspieren een deel van de last van die bilspier overnemen. Probeer maar eens je buikspieren onder je navel in te trekken zonder dat het daarboven meegaat. Alsof je een te krappe broek wil dichtritsen zeg maar. Moeilijk!!!! Maar het zal me lukken. En zorgen dat je je bilspier regelmatig oprekt.
Zorg dat je houding goed is, dus bij staan; voeten iets uit elkaar, knieëen licht gebogen, bekken kantelen. Benen niet meer over elkaar bij het zitten.
Dat zijn een paar dingen die je kunt doen. Maar zoals Lois al zei, ik ben geen dokter. Dus bij ergere klachten, raadpleeg uw huisarts!
Hey hey hey we wonen wel in een stad hequote:Op maandag 13 februari 2006 00:50 schreef nanalune het volgende:
En ik kan me haast niet voorstellen dat Meppel 'vol'zit.. pfioew wat een kapsonesdorp
hahha, ik geloof dat er nog een heel verhaal achter steekt of wij inderdaad officieel in een stad wonen.. er bleek gesjoemeld te zijn met de stadsrechten , volgens mijquote:Op maandag 13 februari 2006 21:43 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Hey hey hey we wonen wel in een stad he
Ja idd we wonen in een afgelegen gebied wat niet met zijn tijd mee gaat
Mag ik je aanraden om naar de avond te gaan van het ziekenhuis Bevallen thuis of in het ziekenhuis is namelijk een erg informatieve avond en in de tweede helft na de pauze vertellen ze alles over borstvoeding enzo tenminste als je dat gaat geven. zoniet na de pauze vertrekken
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:53 schreef petitlapin2 het volgende:
voor diegenen die haar kennen van fok!:
mijn vrouw (ik post met haar account) petitlapin is zondag bevallen van een dochter: Amélie
zou dat nou ook zo;n soort reactie zijnquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:29 schreef snoopy het volgende:
Dutch en Belana, rustig aan en sterkte![]()
Stommerdsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:32 schreef Belana het volgende:
zou dat nou ook zo;n soort reactie zijn![]()
![]()
Mijn buurvrouw drie kwartierquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:02 schreef dutchie het volgende:
Tosca, dat kan ik overtreffen: een vriendin van mij anderhalf uur.
Altijd baas boven baas hè?
Heb ik al gedaan (helaas net huisartsen praktijk gesloten en dus met de huisartsenpost en daar heb ik geen hoge pet van op) en die zeggen dus dood leuk wacht maar af zal wel komen van het bloedverlies en als het nog erger word moet je maar langs komen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:05 schreef snoopy het volgende:
Ik zou maar even een arts bellen als ik jou was Xanthe! Sterkte.
Heb je nu verder nog een afspraak staan ergens? Gyn of vk ofzo? Mischien heb ik het gemist, maar dat lijkt me voor jou ook prettig?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan (helaas net huisartsen praktijk gesloten en dus met de huisartsenpost en daar heb ik geen hoge pet van op) en die zeggen dus dood leuk wacht maar af zal wel komen van het bloedverlies en als het nog erger word moet je maar langs komen.
Eigenlijk heb ik daar niet zo'n zin in omdat ik dan denk ik weer voor niets kom en de arts ook zegt dat ie er waarschijnlijk niets aan kan doen en we dus voor nop de rit naar hun hebben gemaakt.
Ik heb ook de eerste echo gehad vandaag.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:22 schreef LadyS het volgende:
alles is goed![]()
Zo lieffffHij deed de hele tijd bewegen
geen foto
quote:Zware en vermoeide benen:
(...)
Derde mogelijke oorzaak: voedingstekort
Ook een tekort aan vitamines en spoorelementen kan het fenomeen verergeren: vitamine B1 (thiamine), ijzer, enz
bron
Ik hebje site eens even bekeken net , hartstikke leuk zeg! wat veel lieve foto's!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:04 schreef kozakken het volgende:
Ik ervaar wel dat ik deze zwangerschap iets minder als het grootste wereldwonder van deze en de vorige eeuw bezie dan met Jonne. Ik ben eigenlijk ook te druk om echt dat wereldwonder (wat het absoluut is!) ten volle te bevatten.
We eten hier over het algemeen gezond en ik slik braaf vitaminepillen voor zwangeren. Lijkt me dus dat het niet zo zeer door een voedings te kort kan komen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:33 schreef poemojn het volgende:
ik kan zo alleen dit vinden xanthe
[..]
Nee, geen hartje gezien, maar wel gehoordquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:32 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Ik heb ook de eerste echo gehad vandaag.
Echt schattig vond ik het ook en mijn kleintje bewoog ook enorm.
Alles is goed en er is maar 1 dagje verschil met mijn uitgerekende datum dus die blijft daarom gewoon hetzelfde. Heb je het hartje ook gezien? Klopt echt als een bezetene zo snel.
Ik heb wel een foto (ga ik nog inscannen maar is nu echt te veel moeite) maar mag nog een keer terug omdat ze het sneu vond dat ik het niet goed kon zien omdat het nog zo klein was en dat vind ik toch erg![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:30 schreef Anitra het volgende:
Lekker dat alles goed was
Zeg je express hij of hb je boon al tot hij gedoopt door het pendelen?
Ja jij hebt wel even wat anders aan je hoofd nu , das geen sorry dat je het nu pas leest hoor!quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:23 schreef Githa het volgende:
Jeetje Xanthe, ik lees het nu pas allemaalsorry...
Wat een schrik zal dat zijn geweest, om nog maar niet te spreken van de spanningen die je moet hebben.
Dat het vruchtje er nog steeds zit, mét kloppende hartje is harstikke mooi nieuwsIk kan me wel voorstellen dat je nu even moeite hebt om alles positief in te zien, het is toch niet niks!
MAAAAAAAAR je bent nog steeds echt zwangerlet's keep it that way !
Nou gisteren dus voor eerste keer met vrouw naar gyneacoloog (of hoe je het ook spelt) geweest voor echo.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:48 schreef sjak het volgende:
Welkom PPL
. Vertel eens wat meer ik ben namelijk erg nieuwsgierig
We zijn nu dus twee maanden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:55 schreef sjak het volgende:
Gefeliciteerd hoor! Hoever zijn jullie? Wanneer is de uitgerekende datum. Heeft je vrouw (veel) klachten? Komt ze zelf ook op Fok!? Er is ook een topic speciaal voor mannen, heb je die ook al gevonden?
quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:04 schreef E.T. het volgende:
Een zwangere vrouw betekent natuurlijk wel dat je haar schandelijk moet verwennen de komende maanden
Jij ook bedanktquote:
quote:Leuk he zo'n echo.. dan wordt 't voor jou ook wat concreter en dan weet je tenminste de reden van die moodswings en andere ongemakken.
Dat doe ik altijd al hoor.quote:Een zwangere vrouw betekent natuurlijk wel dat je haar schandelijk moet verwennen de komende maanden
Dat is meestal het probleem van alle mannenquote:
quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:13 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
Dat is meestal het probleem van alle mannen![]()
Merciquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:15 schreef sjak het volgende:
PPL, ik heb ze even voor je gezocht:
(aanstaande) papa's en de echo...
Hoe gaat het met de nieuwe vaders dan Deel II!!!
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je hier weg hoeft hoor!
Zo is dat! Als je dat gewoon de resterende 7 maanden blijft acceperen is er niks aan de hand!quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:17 schreef PPL het volgende:
Momenteel is alles mijn schuld, ik ik en nog eens ik.
Daar heb ik FoK niet voor nodig hoor om mij dat duidelijk te maken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:23 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
Zo is dat! Als je dat gewoon de resterende 7 maanden blijft acceperen is er niks aan de hand!![]()
Mijn bedrijfsarts is een toffe peerquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:27 schreef Sugar het volgende:
En belana, wanneer ging je praten op je werk? Hoop dat de bedrijfsarts je goed serieus neemt. Je hoort weleens verhalen...
Nooit meer 'Neucken?'.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:52 schreef PPL het volgende:
Nou gisteren dus voor eerste keer met vrouw naar gyneacoloog (of hoe je het ook spelt) geweest voor echo.
Kippenvel toen ik dat hartje hoorde.
We wisten dus al dat we zwanger waren (twee maanden terug heeft ze over zo'n staafje heen geplast), maar gisteren dus naar het ziekenhuis.
afgesproken !quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
Geintje!![]()
Gefeliciteerd!zaterdag even zoenen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |