abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35078425
spannend pinquit. Ik zou eigenlijk op vrijdags naar de gyn moeten voor echo enzo maar Ambertje kondigde zich dinsdag aan... Hoop dat jouw gup ook snel komt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:08:33 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35078466
de dinsdag is nog niet voorbij!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_35078488
daarom en vandaag is natuurlijk wel een hele mooie dag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_35078915
Bedankt voor het welkom.

Gefeliciteerd met Ameli, mooie naam.

Dat zijn lange dagen Belana. Ik hoef maar 6,5 uur op een dag (drie dagen per week) en dat valt me al zwaarder dan een paar maanden terug. Krijg je wel extra pauze tussendoor?

Een kennisje van me is in drie uur tijd bevallen pinquit. En zonder uitscheuren zelfs. Van weeen tot kind. Dat haal je nog wel vandaag.
Je leeft maar 1 keer
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:22:07 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_35078955
nee, geen extra pauzes hier hoor. Maar ze zullen ook niet moeilijk doen als ik nu wat minder ga werken gelukkig.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:02:50 #206
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35080419
Tosca, dat kan ik overtreffen: een vriendin van mij anderhalf uur.
Altijd baas boven baas hè?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_35080676
Wow! Waar kan ik zo'n bevalling reserveren? Ik verkeer nu nog in de "ik-hoef-niet-te-bevallen-baby-is-er-ineens-uit-als-ik-wakker-word" fase.
Je leeft maar 1 keer
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 februari 2006 @ 17:14:52 #208
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35080845
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:02 schreef dutchie het volgende:
Tosca, dat kan ik overtreffen: een vriendin van mij anderhalf uur.
Altijd baas boven baas hè?
Mijn buurvrouw drie kwartier
De verloskundige was net op tijd om te vangen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:01:56 #209
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35082454
Hoe is het met Kozakken?

En Tosca, leuk! We zijn bijna precies even ver! Welkom!

Petitlapin en man: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Lieve naam!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_35082536
Iemand bekend met de gevolgen van bloedverlies? Ik heb zo'n ontzettende pijn in mijn bovenbenen (als een soort spierpijn) en naar mate de dag vordert kan ik steeds slechter lopen.
Ondertussen zelfs zo erg dat ik bijna door mijn benen zak als ik probeer te lopen.
Vraag me af of dit door het bloedverlies kan komen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:05:01 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_35082562
PL....! Whhoehoei!
Goed gedaan! Probeerde het op zijn Vlaams, maar dat lukt me niet.
Van harte gefeliciteerd en veel geluk met Amelie en je man.

Tosca, welkom!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_35082571
Ik zou maar even een arts bellen als ik jou was Xanthe! Sterkte.

Ik ben ook zo snel bevallen: 1,5 uur. Wel na inleiding maar ik heb bij de vk aangegeven dat ik erg bang ben dat het de volgende kker nog sneller zal gaan. Ik moet dan ook meteen bellen als het begint!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35082622
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:05 schreef snoopy het volgende:
Ik zou maar even een arts bellen als ik jou was Xanthe! Sterkte.
Heb ik al gedaan (helaas net huisartsen praktijk gesloten en dus met de huisartsenpost en daar heb ik geen hoge pet van op) en die zeggen dus dood leuk wacht maar af zal wel komen van het bloedverlies en als het nog erger word moet je maar langs komen.
Eigenlijk heb ik daar niet zo'n zin in omdat ik dan denk ik weer voor niets kom en de arts ook zegt dat ie er waarschijnlijk niets aan kan doen en we dus voor nop de rit naar hun hebben gemaakt.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:12:12 #214
11682 Moonah
Jolie femme
pi_35082784
Jeutje, lees nu pas je post Xanthe...
Bah.
Weet verder niet wat ik moet zeggen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:29:35 #215
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_35083340
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:07 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan (helaas net huisartsen praktijk gesloten en dus met de huisartsenpost en daar heb ik geen hoge pet van op) en die zeggen dus dood leuk wacht maar af zal wel komen van het bloedverlies en als het nog erger word moet je maar langs komen.
Eigenlijk heb ik daar niet zo'n zin in omdat ik dan denk ik weer voor niets kom en de arts ook zegt dat ie er waarschijnlijk niets aan kan doen en we dus voor nop de rit naar hun hebben gemaakt.
Heb je nu verder nog een afspraak staan ergens? Gyn of vk ofzo? Mischien heb ik het gemist, maar dat lijkt me voor jou ook prettig?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_35083664
Volgende week dinsdag had ik al een afspraak staan bij de gyn en die staat nu dus ook nog gewoon. Nog een week dus. Echt prettig voel ik me idd niet , das alleen lichamelijk gezien.
Qua emoties lijkt het erg ver van me af te staan , ik kan er ontzettend luchtig over doen en met een lach erover praten , zal wel door de onzekerheid komen en heb zelf erg weinig hoop nog , maar goed de tijd zal het leren...Geestelijk voel ik me dus "normaal" maar de klap zal nog wel gaan komen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:43:46 #217
94046 PM-girl
pi_35083825
Kun je niet eerder terecht dan?
*
pi_35084005
Was niet nodig volgens de gyn , ergens wil ik wel hoor om wat eerder weer wat zekerheid te hebben , zeker omdat ik me niet meer zwanger voel.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:50:00 #219
94046 PM-girl
pi_35084106
Inderdaad, zou ik ook willen. Sterkte ermee, in iedergeval!
*
pi_35090291
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:22 schreef LadyS het volgende:
alles is goed
Zo lieffff Hij deed de hele tijd bewegen

geen foto
Ik heb ook de eerste echo gehad vandaag.
Echt schattig vond ik het ook en mijn kleintje bewoog ook enorm.
Alles is goed en er is maar 1 dagje verschil met mijn uitgerekende datum dus die blijft daarom gewoon hetzelfde. Heb je het hartje ook gezien? Klopt echt als een bezetene zo snel.
Ik heb wel een foto (ga ik nog inscannen maar is nu echt te veel moeite) maar mag nog een keer terug omdat ze het sneu vond dat ik het niet goed kon zien omdat het nog zo klein was en dat vind ik toch erg
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_35090354
ik kan zo alleen dit vinden xanthe
quote:
Zware en vermoeide benen:
(...)
Derde mogelijke oorzaak: voedingstekort
Ook een tekort aan vitamines en spoorelementen kan het fenomeen verergeren: vitamine B1 (thiamine), ijzer, enz
bron

[ Bericht 5% gewijzigd door poemojn op 14-02-2006 21:39:14 ]
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:02:22 #222
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_35094092
Pfoei , wat is er veel gebeurd:

Petit lapin Gefeliciteerd met je dochter Amelie!

Tosca van harte met je zwangerschap: Welkom

Pinguit je hebt nu nog 1 uur voor een dinsdag- beebie ... Ik wens je liever een rustige nacht toe!

Xanthe, ik wens jou ook een hele goede nacht toe, hopelijk ben je snel weer op de riedel!

Ik ben vrolijk zwanger ondertussen, voel mij eigenlijk best 'normaal' najaaa. voor zover ik normaal ben ... uiteraard .
Beebie tranformeert zich langzaam in een echte druktemaker.. het lijkt wel of hij/zij nooit slaapt! Veel getrappel in mijn rechterzij.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:04:08 #223
103793 kozakken
Living the life
pi_35094187
Met kozakken gaat het 'wel goed' (tanx voor vragen Sugar)
Merk dat ik wel zo af en toe bijlees en soms ook snel wat post, maar toch ook me wat afzijdig voel. Alsof ik bezig ben met jongleren en omhooghouden van teveel ballen. Ik houd het nog steeds op de eerste hormonen, maar hoop wel dat ze zo langzamerhand wat wegtrekken.
"Je tweede trimester: Het grote genieten is nu begonnen...", lees ik dan weer ergens. Ja... dus nog steeds niet alhoewel het al wel een stuk beter gaat met vermoeidheid en misselijjk zijn.

Verder groei ik snel. heul snel! en zijn we druk met plannen bezig voor het verplaatsen van studeer naar de woonkamer en daarna het ombouwen tot leuke spannende peuterkamer voor Jonne. Oh ja, en we gaan ook nog maar even de benedenverdieping verven. Is echt hoognodig.

Ik ervaar wel dat ik deze zwangerschap iets minder als het grootste wereldwonder van deze en de vorige eeuw bezie dan met Jonne. Ik ben eigenlijk ook te druk om echt dat wereldwonder (wat het absoluut is!) ten volle te bevatten.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:14:44 #224
74310 nanalune
pi_35094692
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:04 schreef kozakken het volgende:

Ik ervaar wel dat ik deze zwangerschap iets minder als het grootste wereldwonder van deze en de vorige eeuw bezie dan met Jonne. Ik ben eigenlijk ook te druk om echt dat wereldwonder (wat het absoluut is!) ten volle te bevatten.
Ik hebje site eens even bekeken net , hartstikke leuk zeg! wat veel lieve foto's!
Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt! en veel succes met het klussen in huis .
pi_35094747
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:33 schreef poemojn het volgende:
ik kan zo alleen dit vinden xanthe
[..]
We eten hier over het algemeen gezond en ik slik braaf vitaminepillen voor zwangeren. Lijkt me dus dat het niet zo zeer door een voedings te kort kan komen.
Is ook weinig te vinden verder , behalve dat het bij een bepaalde ligging van de placenta vaak voorkomt , alleen dan meestal vanaf het 2e trimester. Het stukje wat ik erover gelezen heb leek zeer veel op mijn verhaal van gisteren , alleen kan dat nog erg vervelende gevolgen gaan hebben.
Maar ja aangezien ik niets zeker weet heeft het ook niet al te veel zin om me overal in te gaan verdiepen en moet ik gewoon maar afwachten en zien wat de toekomst ons nu gaat brengen...
de onzekerheid is niet leuk , maar weinig keuze nu...
pi_35095287
Placenta preavia schijnt dus ook zulke erge bloedingen te kunnen geven. Rond de 16 weken kunnen ze dit pas vast stellen en dan is er nog een kans dat het omhoog getrokken word...
Ik hou er in elk geval al rekening mee dat dit iets is wat we te horen kunnen krijgen over een tijdje en in dat geval we nog meer (ernstige) bloedingen kunnen verwachten...
Maar goed het kan net zo goed zijn dat dt helemaal niet het geval is.... Speculeren dus
pi_35095526
Nee, maar misschien wel door ijzertekort door het bloedverlies? Maar morgen kun je je arts toch bellen? Ik moest na de bevalling de eerste tijd Floradix gebruiken van de verloskundige (ipv staaltabletten ivm de bijwerkingen daarvan) en dat hielp wel goed.

Kozakken, misschien is 't leuk om op zwangerschapszwemmen oid te gaan? Doen wel meer moeders, zodat ze toch nog een poosje bewust tijd hebben om te genieten van de 2e zwangerschap & baby. Sterkte!
pi_35101181
Xanthe
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:32 schreef mjammetje het volgende:

[..]

Ik heb ook de eerste echo gehad vandaag.
Echt schattig vond ik het ook en mijn kleintje bewoog ook enorm.
Alles is goed en er is maar 1 dagje verschil met mijn uitgerekende datum dus die blijft daarom gewoon hetzelfde. Heb je het hartje ook gezien? Klopt echt als een bezetene zo snel.
Ik heb wel een foto (ga ik nog inscannen maar is nu echt te veel moeite) maar mag nog een keer terug omdat ze het sneu vond dat ik het niet goed kon zien omdat het nog zo klein was en dat vind ik toch erg
Nee, geen hartje gezien, maar wel gehoord Daarentegen hebben we wel de grote lichaamsslagader zien kloppen! Ook de twee botjes in de onderarm gezien ZIjn blaasje Zijn wervelkolom handjes armpjes beentjes

We hebben het nog uitgebreid over de bevalling gehad. Hij had even snel het verslag van de bevalling van Amber doorgelezen. En aangezien dïe ks dus een "kindafhankelijke" reden had, was er nu geen reden om aan te nemen dat het niet zou lukken. Hij dacht dat het niet lukken van de ruggeprik meer aan de persoon lag die hem zette, dan aan een lichamelijke oorzaak. Pech voor mij, maar een gunstig vooruitzicht voor een evt. volgende ks.
Als ik het écht wil kan ik een geplande ks krijgen Daar overviel hij me een beetje mee.. hahaha.
Maar ik heb eigenlijk door dit gesprek een goed gevoel gekregen over een vaginale bevalling. Fijne gyn
pi_35101219
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:30 schreef Anitra het volgende:
Lekker dat alles goed was
Zeg je express hij of hb je boon al tot hij gedoopt door het pendelen?

de gyn kon niet zien wat het was, zei hij. En anders had hij het niet zomaar gezegd. Maar goed ook
"Hij" tiept makkelijkee dan "hij/zij" en "hem/haar" Dat is de enige reden
pi_35101622
Om 11.50 een extra echo voor mij.
pi_35102302
Van een ander forum gepikt;
Ik hoorde zojuist op de radio dat het voor vele zwangeren onmogelijk is om een afspraak te maken voor de 20-weken screeningsecho, die per 1 januari 2006 standaard aan zwangeren wordt aangeboden (of aangeboden zou moeten worden) en ook vergoed zou moeten worden. Het is zo goed als onmogelijk, omdat veel verloskundigen niet beschikken over een echoapparaat en de ziekenhuizen niet aan de vraag kunnen voldoen. Deze screeningsecho is opgenomen in de zorgverzekeringswet, dus in principe zou iedere zorgverzekeraar deze ook moeten vergoeden, altans sowieso een minimaal gedeelte wat door minister Hoogervorst blijkbaar is vastgesteld. Helaas blijkt uit de praktijk dat er een aantal zorgverzekeraars zijn die er zich met een smoes proberen vanaf te maken. Mijn ervaring is dat dat o.a. bij het VGZ zo is.

Ik adviseer jullie al in een zeer vroeg stadium een afspraak te regelen voor deze echo, indien je aangewezen bent op het ZH, des te meer kans maak je dat deze ook gaat plaatsvinden. Wij hebben onze afspraak al gemaakt toen we 10 weken zwanger waren, dus die staat.
  woensdag 15 februari 2006 @ 09:43:27 #233
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35102311
succes Xanthe, hoop dat alles goed is
pi_35102328
Xanthe, ook hier zijn we voor jullie aan het duimen! Succes
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:07:55 #235
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35102929
Xanthe, dat van die placenta preavia had ik helemaal nog niet aan gedacht. Maar nu je het zegt, klinkt het heel logisch. En ik zal aan je denken straks.
Dat van die 20 weken echo hoorde ik ook en het verbaasde me niks. Dat vertelde de vk ookal toen ik een afspraak ervoor wilde maken. Ze vertelde me dat het plan er toch nog redelijk halsoverkop doorgedrukt was. Of iig in een tijdsbestek dat niet iedereen zo snel opgeleid kon worden of over apparatuur kon beschikken. Onze vk-praktijk heeft dus wel apparatuur, maar nog maar 1 vk die de echo's officieel mag uitvoeren. Dus verwijzen ze de meesten door naar het zh. Ik kon iig wel binnen 2 weken terecht.

Heb net de praktijk toch maar weer even gebeld, omdat ik het kaboutertje zo rustig vind. Het was de laatste tijd enorm veel feest in mijn buik, dus voelde me wat onwennig. Sinds een paar dagen wel beweging maar een stuk minder. Op zich hoeft dit niets te zijn gelukkig, t/m een week of 26 kan het nog erg variëren. Maar gezien de overige klachten wilde ze me toch wat eerder zien dan pas over 3 weken. Dus nu ga ik dinsdag nog even voor een ingelaste controle. Stelt me wel weer gerust. Je denkt er nl. best veel aan en spreekt het liever niet uit. Als je dan te horen krijgt dat het goed kan en dat je niet halsoverkop naar hun toe moet komen, dan zit je een stuk rustiger op je werk.
pi_35103118
Uitsluitsel krijgen voorlopig toch niet over die placenta preavia , maar ik zal het toch eens aankaarten straks of dat ook een oorzaak zou kunnen zijn , maar ik neem aan dat ze dit wel extra in de gaten zullen gaan houden als alles goed blijft gaan.
Ik ben super blij dat ze zo ontzettend begrip vol zijn de vrouwenartsen , vanmorgen was het ook meteen prima dat ik nog zou komen en ze vonden het helemaal niet raar.

Blijft eng als je kleine ineens niet meer zo beweegt als eerst he? Fijn dat je dinsdag al voor een extra controle mag komen.
pi_35103132
We schelen inderdaad maar een dag Sugar. Ik zag dat je al wat buik heb, maar ik heb nog niks, terwijl mijn broeken echt niet meer passen. Elke dag hoop ik dat iemand die het niet weet ineens vraagt of ik zwanger ben, maar dat zal nog wel een tijd duren.

Wat leuk dat je nog een echo mag mjammetje!

Bedankt voor de tips Xanthe. Maandag ga ik weer naar de verloskundige, zal ik meteen een verwijsbriefje vragen. Ik ga niet naar het ziekenhuis, maar naar een echobureautje.
Je leeft maar 1 keer
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:21:35 #238
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35103238
Tosca, ondanks dat je nog geen buik ziet gebeurt er veel in je lijf hoor.
Je krijgt wat meer vet'kussentjes' en je heupen gaan iets anders staan. Al weet ik niet zeker of dat laatste al zo snel is of pas later in de zwangerschap plaats vindt. Maar het eerste zal al een oorzaak kunnen zijn.
pi_35103309
Die vetkussentjes heb ik zeker al, ik heb de hele dag door honger en ik kan veel minder sporten dan 3 maanden terug (ging drie keer per week hardlopen). Nu voel ik me nog gewoon dikker, het lijkt me zo leuk me echt zwanger te voelen. Ik heb twee positiebroeken gekocht zelfs, maar die passen natuurlijk nog niet. (en over een paar maanden wilde ik vast dat het niet zo snel groeide, wat een gedoe met die hormonen)
Fijn dat je zo snel bij de verloskundige langskan.
Je leeft maar 1 keer
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:49:17 #240
94046 PM-girl
pi_35104011
FIjn Xanthe, dat je straks een echo krijgt?
*
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:51:16 #241
94046 PM-girl
pi_35104070
op www.vaderschap.org kun je normaal gesproken heel leuk zien hoe groot je kindje is, wat de bijzonderheden zijn en hoe veel dagen, uren en minuten je nog te gaan hebt. Maar sinds gisteren werkt die link niet meer, hebben anderen daar ook last van?
*
pi_35105877
xanthe- mijn duimpjes draaien ook voor je
tosca gefeliciterd met je zwangerschap

ikke vandaag precies 37 weken
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:52:26 #243
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35106051
Wow Girly, wat vliegt de tijd joh! Nog maar even.
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:54:42 #244
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35106107
Dat betekent meldplicht Girly!
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:15:02 #245
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35108888
meldpicht Girly over maximaal 5 weken is Girly ook mama oh wat gaat de tijd toch weer hard.

Xanthe ik hoop dat alles goed is
pi_35111534
jeej girly!! gaat harddd he?

ik heb een vreeeselijk onrustige nacht gehad
om het uur een nare hardebuik, pas vanochtend ben ik lekker in slaap gevallen

maarja nu is t weer over
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:32:27 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35111944
Nog niks pinquit!
Nou ja... dan maar hopen dat die harde buiken vannacht de boel een beetje verweekt hebben!
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:36:04 #248
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35112057
Ik dacht net, nog niks van Pinquit gehoord. Ik wou al een voorzichtige er tegenaan gooien.
Maar daar ben je weer!
Weet je wat ik zou doen als ik jou was, omdat je toch een beetje teleurgesteld klinkt? Gewoon wat lekkers voor jezelf doen. Probeer voor morgen (vandaag lukt vast niet meer) om een afspraak te maken bij de schoonheidsspecialiste of laat je in ieder geval eens lekker masseren/verwennen. Even gewoon lekker voor jezelf.
potver, ik heb er eigenlijk zelf ook wel zin in
pi_35112769
Nee joh niet naar de schoonheidsspecialiste! Daar ging ik ook heen net voor mijn bevalling. Ik werd helemaal niet goed in die stoel. Lag een soort schuin achterover en die baby maar op al mijn ingewanden drukken. Bleeeeh. Wordt nog misselijk als ik er aan denk.
Of vraag iig of je een beetje rechtop mag blijven zitten
pi_35113255
Terug! Uk zit er nog steeds en nog steeds hartactie. Nog een klein restje is er te zien wat waarschijnlijk oud bloed is. Dat verlies ik nu nog steeds een beetje.
Ook meteen even gevraagd om mijn HB te prikken en daar kan ik over een half uurtje over bellen.
Of het een placenta preavia zou kunnen zijn werd meteen weggewimpeld , wat ik erg gemakzuchtig vond (al voor de echo) omdat die bloedingen normaal gesproken pas vanaf het 2e trimester plaats vinden , maar heb dus al verhalen gelezen waarin het dus inderdaad vanaf de 8e week al begon. Ik heb dus wel gevraagd om dit tzt als ze dit kunnen zien in de gaten zouden willen gaan houden. De afspraak die dus eigenlijk voor volgende week stond is verplaatst , over 2 weken weer een controle.
Ik moet nu heel langzaam aan maar weer proberen wat vertrouwen in de zwangerschap te krijgen , al vind ik het wel erg moeilijk.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 15:23:17 #252
81992 Githa
pi_35113833
Jeetje Xanthe, ik lees het nu pas allemaal sorry...
Wat een schrik zal dat zijn geweest, om nog maar niet te spreken van de spanningen die je moet hebben.
Dat het vruchtje er nog steeds zit, mét kloppende hartje is harstikke mooi nieuws Ik kan me wel voorstellen dat je nu even moeite hebt om alles positief in te zien, het is toch niet niks!

MAAAAAAAAR je bent nog steeds echt zwanger let's keep it that way !
pi_35113891
Wat een bikkeltje is die kleine al Xanthe Dat moet gewoon goed gaan komen
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:27:08 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35113988
Gelukkig, Xanthe!

Dutchie, vervelend dat de zwangerschap je zo zwaar valt! Hopelijk snel beter.

En belana, wanneer ging je praten op je werk? Hoop dat de bedrijfsarts je goed serieus neemt. Je hoort weleens verhalen...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_35114824
Jemig Xanthe... Heb ff bijgelezen van de afgelopen dagen, maar jij hebt wel ff de ergste angst die een zwangere vrouw mee kan maken beleefd he?! Kan me voorstellen dat je wat ver van je gevoel afstaat en dat het wat moeilijk te bevatten is... wat een onzekerheid en een dubbel gevoel: bloeden en een kloppend hartje. Eén ding is duidelijk; het kleintje in jouw buik is een vechtertje!
*gaat alvast de -smiley uit haar hoofd leren voor september*
pi_35115242
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:23 schreef Githa het volgende:
Jeetje Xanthe, ik lees het nu pas allemaal sorry...
Wat een schrik zal dat zijn geweest, om nog maar niet te spreken van de spanningen die je moet hebben.
Dat het vruchtje er nog steeds zit, mét kloppende hartje is harstikke mooi nieuws Ik kan me wel voorstellen dat je nu even moeite hebt om alles positief in te zien, het is toch niet niks!

MAAAAAAAAR je bent nog steeds echt zwanger let's keep it that way !
Ja jij hebt wel even wat anders aan je hoofd nu , das geen sorry dat je het nu pas leest hoor!
Ja het is goed nieuws dat alles er nog zit , maar het is zo onwerkelijk allemaal.
Na vandaag wel weer wat meer moed gekregen ,maar echt vertrouwen heeft tijd nodig.
pi_35115289
Owja HB gehalte is dus goed , was 7.8. Dus waarom ik me nou zo rot voel lichamelijk???
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:00:03 #258
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35115428
wohoeeee Xanthe, ukje zit er nog en je hb is ook goed. maar waarom je je rot voelt? misschien toch stiekum iets anders onder de leden?? geen idee
pi_35116447
fijn Xanthe!!! hopelijk volgt je gevoel snel.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:25:12 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_35116585
Nou Xanthe, tis wel iedere keer wat zo he....
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:28:12 #261
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35116725
Poeh Xanthe, inderdaad een klein vechtertje.
Het is ook niet niks als je zoveel bloed hebt verloren, dus gun jezelf ook de tijd om te herstellen.
pi_35116868
Ik ben vandaag trouwens precies op de helft 20 weken alweer Tenzij ik voor die geplande ks ga natuurlijk

Ik kan nergens leuke posistiekleding vinden in mijn maat (46/48) Zaterdag maar even in Haarlem kijken, als we daarheen gaan)
pi_35116898
Xanthe

LadyS al op de helft
pi_35117197
Wij net naar de vlos geweest en het hartje gehoord Er groeit iets in me
maar het mooiste vond ik toch nog Kevins gezicht
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_35120018
jaaah dat wordt meldplicht indd hahahaha (dacht eigenlijk pas vanaf week 38)

xanthe- fijn dat ukkie het nog goed doet zeg, tis indd een bikkeltje zeg

LadyS- mijlpaal bereikt op de helft

Dutchie

nicole- leuk is dat heh om het hartje te horen

ik ben ook net naar de vk geweest maar mijn bloeddruk was toch te hoog (3 keer hebben ze gemeten), urine nagekeken, maar geen eiwitten, n.a.v mijn bloeddruk en wat symptonen (waarvan ik dacht dat het normaal was) moet ik vrijdag weer terug komen met potje urine, dan gaan ze weer verder checken, ik hoop dat mijn bloeddruk dan normaal is.
najah een extra onderzoekje kan nooit kwaad heh.
ohja en de kleine lag wel al in mijn bekken,maar nog niet vast begreep ik nie helemaal.
pi_35120222
das bij mij nogsteeds

dus al wel genoeg ingedaald zegmaar, maar nog niet zover dat ie er niet meer uitkan

vk zei gisteren tegen mij: mjah de weeën moeten t maar doen dan.. als ie zelf niet naar beneden wil
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:15:29 #267
94046 PM-girl
pi_35121032
Jippie Xanthe, wat een goed nieuws! Fijn zeg! Maar wel rustig aan tot je je weer goed voelt he!
*
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:18:07 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_35121127
MeNicole, wat heerlijk zeg!
stormy waters...
sailin'
pi_35121208
en volgens mij heb ik de baby van buiten af gevoeld

MeNicole, leuk zo een hartje
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:23:39 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_35121348
En Girly heeft alweer meldplicht, wow!!! En LadyS al op 20 weken (ik volgende week alweer )
Wat gaat het allemaal hard, veel harder dan de 1e keer voor mijn gevoel
Ow LadyS, wat heerlijk is dat he als je het zo duidelijk gaat voelen
stormy waters...
sailin'
pi_35121432
ja en girly idd ook al 37 weken!!
Ik vind het ook veel harder gaan hoor dan de 1e keer!

Ja, leuk hoor, maar ik weet het nog niet zeker, ik ga het vanavond in bed gewoon nog eens op mijn gemak proberen.
pi_35122828
Girly meldplicht

Beebje Pinquit, kom nou buiten spelen!!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35124853
* onwennig rondschuiffelt *
Burnt to the core but not broken
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:48:43 #274
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35124957
Welkom PPL . Vertel eens wat meer ik ben namelijk erg nieuwsgierig
Lekker douchen!
pi_35125124
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:48 schreef sjak het volgende:
Welkom PPL . Vertel eens wat meer ik ben namelijk erg nieuwsgierig
Nou gisteren dus voor eerste keer met vrouw naar gyneacoloog (of hoe je het ook spelt) geweest voor echo.
Kippenvel toen ik dat hartje hoorde.
We wisten dus al dat we zwanger waren (twee maanden terug heeft ze over zo'n staafje heen geplast), maar gisteren dus naar het ziekenhuis.
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:55:39 #276
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35125254
Gefeliciteerd hoor! Hoever zijn jullie? Wanneer is de uitgerekende datum. Heeft je vrouw (veel) klachten? Komt ze zelf ook op Fok!? Er is ook een topic speciaal voor mannen, heb je die ook al gevonden?
Lekker douchen!
pi_35125535
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:55 schreef sjak het volgende:
Gefeliciteerd hoor! Hoever zijn jullie? Wanneer is de uitgerekende datum. Heeft je vrouw (veel) klachten? Komt ze zelf ook op Fok!? Er is ook een topic speciaal voor mannen, heb je die ook al gevonden?
We zijn nu dus twee maanden.
Normaal wat vroeg om dan al mensen te informeren (naar ik begrepen heb), maar de huisarts wilde dat we naar de gyn gingen voor een echo.
Toen zagen we dus dat de vrucht goed is ingedaald en een regelmatige hartslag heeft.
Dus (tot nu toe) zit het wel okay.
* afklopt *

Ja de vrouw heeft wel wat ongemakken.
Hormoon-huishouding ligt overhoop wat zich vertaalt in mood-swing.
Verder is ze aan het aankomen en vocht aan het vasthouden.
Is snel vermoeid en last van exceem heir en daar.
Ik zal haar blijven vertroetelen.
Ze heeft vandaag al van die striaeae-creme gehaald en speciale vitaminen.

Ze is pas uitgerekened eind september, dus dat duurt nog wel ff.

PS: nee, het is geen fok-ster.
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:04:48 #278
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35125619
Gefeliciteerd PPL!

Leuk he zo'n echo.. dan wordt 't voor jou ook wat concreter en dan weet je tenminste de reden van die moodswings en andere ongemakken.

Een zwangere vrouw betekent natuurlijk wel dat je haar schandelijk moet verwennen de komende maanden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:07:30 #279
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35125766
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:04 schreef E.T. het volgende:

Een zwangere vrouw betekent natuurlijk wel dat je haar schandelijk moet verwennen de komende maanden
Ja dat is zeer belangrijk de komende tijd
Lekker douchen!
pi_35125978
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:04 schreef E.T. het volgende:
Gefeliciteerd PPL!
Jij ook bedankt
quote:
Leuk he zo'n echo.. dan wordt 't voor jou ook wat concreter en dan weet je tenminste de reden van die moodswings en andere ongemakken.

Het komt ineens wel heel dichtbij en wordt wel hel concreet.
quote:
Dat doe ik altijd al hoor.
Of ze nou zwanger is of niet.
Wellicht dat ik het niet altijd op de juiste wijze of juiste tijdstip doe...

Damn, ik ben nu eenmaal een kerel.
pi_35126011
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:12 schreef PPL het volgende:

Damn, ik ben nu eenmaal een kerel.
Dat is meestal het probleem van alle mannen
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:15:31 #282
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35126087
PPL, ik heb ze even voor je gezocht:
(aanstaande) papa's en de echo...
Hoe gaat het met de nieuwe vaders dan Deel II!!!

Maar dat betekent natuurlijk niet dat je hier weg hoeft hoor!
Lekker douchen!
pi_35126190
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:13 schreef DaanBanaantje het volgende:

[..]

Dat is meestal het probleem van alle mannen

Zien jullie....ik kan er om lachen.
Ik ben mij al aan het wapenen tegen "jullie"
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:15 schreef sjak het volgende:
PPL, ik heb ze even voor je gezocht:
(aanstaande) papa's en de echo...
Hoe gaat het met de nieuwe vaders dan Deel II!!!

Maar dat betekent natuurlijk niet dat je hier weg hoeft hoor!
Merci

Momenteel is alles mijn schuld, ik ik en nog eens ik.
pi_35126454
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:17 schreef PPL het volgende:

Momenteel is alles mijn schuld, ik ik en nog eens ik.
Zo is dat! Als je dat gewoon de resterende 7 maanden blijft acceperen is er niks aan de hand!
pi_35126766
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:23 schreef DaanBanaantje het volgende:

[..]

Zo is dat! Als je dat gewoon de resterende 7 maanden blijft acceperen is er niks aan de hand!
Daar heb ik FoK niet voor nodig hoor om mij dat duidelijk te maken.
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:32:09 #286
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35126934
Xanthe, wat een opluchting, hopelijk voel je je snel zelf ook weer wat 'zwangerder'.
Leuk, meneren! Gefeliciteerd PPL!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:03:44 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_35128579
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:27 schreef Sugar het volgende:
En belana, wanneer ging je praten op je werk? Hoop dat de bedrijfsarts je goed serieus neemt. Je hoort weleens verhalen...
Mijn bedrijfsarts is een toffe peer en die snapte het helemaal dat ik minder wilde gaan werken, no problemo. Mijn chef vind het ook geen probleem. Ik ga nu een uurtje later beginnen en ongeveer 1,5 uur eerder weg. Voelt wel relaxed. Dan kan ik Liam halen en heb ik nog ff een beetje rustig de tijd met hem.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:04:45 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_35128633
PPL gefeliciteerd
stormy waters...
sailin'
pi_35128783
Wow, dat is aardig van ze Belana. Het idee alleen al geeft vast wat rust.

PPL, gefeliciteerd!
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:17:52 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_35129357
het maakt zo'n dag gewoon ff wat rustiger snoopy ff iets meer tijd voor alles, iets rustiger aan, niet helemaal afgepeigerd thuis komen. lekker
stormy waters...
sailin'
pi_35130313
Wat goed dat het hartje nog werkt Xanthe, dat moet een ontzettende geruststelling zijn geweest.

Welkom hier PPL en gefeliciteerd.

Fijne bedrijfsarts en chef heb je Belana. Mijn baas doet gelukkig ook niet zo moeilijk als ik iets minder productief ga zijn.
Je leeft maar 1 keer
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:36:07 #292
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35130381
Aaaaaaaahhhh een man!!!

Nee hoor, lekker blijven hier PPL. Wel goed om wat tegenwicht te hebben hier.

Belana, lekker. Zo heb je tenminste wat meer rust in de kont.
pi_35130613
Fijn dat nieuws Xanthe!
pi_35131790
Evening zwangere dames
Ik ben geabonneerd op de flair en daar kwam ik het volgende tegen

Van Spuugdoekjes tot eerste woordjes

MAMA: Toneel over ochtendmisselijkheid-inknippen-uitscheuren-pijnlijke tepels en huilende baby's

[url] http://www.mama-komedie.nl[/url]

O.a. Caroline de bruin (janine in gtst)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_35133451
Lijkt me leuk! En hier in de omgeving zijn er nog voldoende kaarten Dank je voor de tip.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:39:30 #297
74310 nanalune
pi_35133717
Jaah goed nieuws allemaal

PPL Van harte met de zwangerschap! hihihi jij wordt papa!

Xanthe, ik ben echt opgelucht dat alles goed gaat , en hoop echt dat je er weer van kunt genieten

Belana, dat zal wel een last van je schouders zijn he? Vaak is de gedachte aan wat minder werken alleen al goed voor wat ademruimte hartstikke goed!

Lady S Wat gaat dat snel he? 20 weken klinkt gewoon al veel beter , een 'tig'- aantal ... hihihi

Me-Nicole ... lieeevvv zeg zo'n hartje he? Fijne dingen zijn dat! Ik kan ook steed niet wachten op de volgende afspraak, het is zo bijzonder om je eigen kind te' horen'.. het eerste geluidje wat het maakt

Vandaag heb ik precies 6 jaar geleden verkering gekregen met mijn huidige man. Hihihi, ik had toen echt niet gedacht dat alles zo snel zou gaan. Er is veel gebeurd, en nu ben ik ineens bijna moeder .. mooie dingen zijn dat om bij stil te staan
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:45:39 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35134036
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:52 schreef PPL het volgende:
Nou gisteren dus voor eerste keer met vrouw naar gyneacoloog (of hoe je het ook spelt) geweest voor echo.
Kippenvel toen ik dat hartje hoorde.
We wisten dus al dat we zwanger waren (twee maanden terug heeft ze over zo'n staafje heen geplast), maar gisteren dus naar het ziekenhuis.
Nooit meer 'Neucken?'.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:46:12 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35134063
Geintje!
Gefeliciteerd! zaterdag even zoenen!
pi_35134218
Bedankt voor het welkom en de felicitaties.
Ik blijf lekker hier lurken en af en toe meedoen hoor.
Misschien kom ik nog wat handige tips tegen om m'n vrouw tegemoet te komen

Ik bedoel... waar zou ik betere tips kunnen vinden ?
In het 'mannentopic' of hier
Wie loopt er nu eigenlijk met de buik rond?

Begrijp me niet verkeerd hoor.
Uiteraard gebeurt er ook een heleboel in het leven van een man.
Vooral psychisch is het een omslag en de man zal moeten leren dat hij niet meer op de eerste plaats komt.
Maar wat is dat nu vergeleken met alles dat een vrouw moet doormaken?
Mijns inziens stelt dat weinig voor.

Ik las dit weekend nog een blaadje bij de kapper (geen geintje) met een artikel over post-natale depressie bij mannen.
Nou vraag ik je
Okay dat je even moet wennen aan de nieuwe situatie.
Okay dat je je af en toe op een zijspoor voelt staan als (zeker in de eerste maanden) even niets belangrijker is dan het vormen van de band tussen moeder en kind.
Om dat dan maar meteen een depressie te noemen...
Blijkt zelfs een artikel over te hebben gestaan in "The Lancet".

Overigens wil ik hiermee niet stellen dat er geen verband kan zijn tussen psychische en lichamelijke klachten bij mannen rond de kraamtijd.
Zo blijken er gevallen bekend te zijn van mannen die dusdanig nerveus werden dat ze spomtaan een hevige aanval van netelroos kregen.
Ja heel 'vervelend' natuurlijk, maar dat zijn aambeien ter grootte van een flinke mandarijn ook.

Maar misschien zeg ik dat alles nu wel heel dapper omdat het nog allemaal nieuw is en loop ik hier over een paar maanden wel in totale desperatie mijn frustraties af te reageren
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:46 schreef Brighteyes het volgende:
Geintje!
Gefeliciteerd! zaterdag even zoenen!
afgesproken !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')