abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:59:26 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_34896833
vervolg van Zwangerschap en Geboorte deel 173

2006
21 januari 2006: Ladylike
januari/februari 2006: Mirage en Oversight
05 februari 2006: bietjuh
10 februari 2006: pinquit
06 maart 2006: Girly
28 maart 2006: partychickie
12 april 2006: skyhigh (papa)
18 april 2006: Jis
28 april 2006: Mammietje
03 mei 2006: kwipsel
19 mei 2006: Tamea
21 mei 2006: Tazz (papa)
09 juni 2006: dutchie
11 juni 2006: Martineke
11 juni 2006: Liane83
11 juni 2006: waterbeest
12 juni 2006: CrazyMoon
20 juni 2006: vamperotica
25 juni 2006: nanalune
26 juni 2006: cattie
05 juli 2006: LadyS
14 juli 2006: Belana en Kbot
*** 15 juli 2006: Sjak en Schanulleke ****
25 juli 2006: owlet
26 juli 2006: rfvr (papa)
04 augustus 2006: MeNicole en ke2v2in
10 augustus 2006: Kozakken
13 augustus 2006: Misticle_lightning
16 augustus 2006: Sugar
22 augustus 2006: blupje77
14 september 2006: mjammetje
15 september 2006: linda856763
22 september 2006: Xanthe
25 september 2006: snoopy
26 september 2006: PM-girl

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:00:34 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_34896878
kan me je zenuwen dus heel goed voorstellen sjak, wat betreft het hartje horen, had ik ook. Maar het is echt zo dat je pas vanaf 24 weken ofzo je kindje iedere dag moet voelen. Helaas helpt ratio soms gewoon niet he? komt wel goed hoor meid
stormy waters...
sailin'
pi_34897068
Joehoe BE hier moet je wezen de andere is op slot
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:06:42 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34897075
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:49 schreef sjak het volgende:
Mammietje, ik wil ook een ziekenhuisbevalling. Vanmiddag ga ik naar de verloskundige en ik wil kijken of dat ook geregeld kan worden op medische indicatie. Ik hoop het echt. Anders doe ik het alsnog hoor, maar ja dan moet je zo'n 300 euro gaan betalen (belachelijk vind ik het!). Ik ben bang dat ik thuis heel erg in paniek ga raken. Ik weet helemaal niet waarom ik die angst heb, ik ben niet zo'n paniekvogel normaal. Al ben ik wel heel erg bang voor de bevalling. Maar goed, ik ga wat oude kwalen in de strijd gooien. En aangezien ik daar meer verstand van heb dan zij denk ik zomaar dat het wel zou kunnen lukken.
En bedankt hè! En iedereen maar klagen dat de kosten voor de zorg zo hoog worden.

Of ben ik nu te moraalridderig?
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:06:54 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34897088
Ik had het in de gaten Anitra...
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:07:55 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_34897127
maar wat bedoel je nou met je post BE?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:09:49 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34897201
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:07 schreef Belana het volgende:
maar wat bedoel je nou met je post BE?
Dat ik het eigenlijk niet vind kunnen dat Sjak verhalen wat aan gaat dikken in de hoop dat ze de VK kan overbluffen en zo een ziekenhuisbevalling op medische indicatie krijgt omdat ze zelf vertikt ervoor te betalen.

Mede omdat ik dus zo'n brave trut ben die wel dat soort dingen altijd netjes betaald etc. Ik kan dit soort dingen dan gewoon echt niet uit staan.
pi_34897390
Eensch is...punt 1ik vind het niet eerlijk...punt twee daar betalen wij aan mee...punt drie: en maar zeiken met z`n allen dat die ziektekosten zo duur zijn geworden.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:15:53 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34897414
Ik zal zelf met mijn MS vast zonder problemen een ziekenhuisbevalling kunnen krijgen, maar ik wil juist graag een thuisbevalling. Ik hoop alleen dat ik niet verplicht word in het ziekenhuis te bevallen, of dat iedereen eindeloos gaat zeuren dat ik toch echt geen thuisbevalling moet riskeren...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:17:01 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_34897450
nah, ok, "misbruik" maken van je kennis is misschien niet zo netjes, maar eigenlijk is het idioot dat je hier niet kan kiezen, toch? Best raar dat je je blauw moet betalen aan premie, maar als je dan ergens gebruik van wilt maken, dan moet je alsnog zelf betalen DAT vind ik raar. en DAT kan ik niet uitstaan.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:20:44 #11
12913 GreatWhiteSilence
pi_34897594
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:17 schreef Belana het volgende:
nah, ok, "misbruik" maken van je kennis is misschien niet zo netjes, maar eigenlijk is het idioot dat je hier niet kan kiezen, toch? Best raar dat je je blauw moet betalen aan premie, maar als je dan ergens gebruik van wilt maken, dan moet je alsnog zelf betalen DAT vind ik raar. en DAT kan ik niet uitstaan.
Een ziekenhuisbevalling is in principe alleen voor de mensen die dat nodig hebben, vanwege omstandigheden. Daar betaal je die ziektenkostenverzekering ook voor. Wil je zorg die je eigenlijk niet nodig hebt, zijn het geen ziektekosten en worden ze dus ook niet vergoed door de verzekering.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_34897819
Tja ik snap je wel een beetje Belana, maar dat is een hele andere discussie...

Trouwens denk ik niet dat er zo veel om te praten valt aan die VK, denk dat er al heel veel mensen hetzelfde hebben geprobeerd als Sjak. Punt 1 denk ik dat zo`n verloskundige geen "Gekke Henkie" is en heus wel doorziet van hoe of wat(ookal heb je wat medische kennis). Punt twee gaat het ook haar eigen portemonnee aan, als zij haar medisch maakt vangt zij geen geld voor de bevalling
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:26:15 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_34897840
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Een ziekenhuisbevalling is in principe alleen voor de mensen die dat nodig hebben, vanwege omstandigheden. Daar betaal je die ziektenkostenverzekering ook voor. Wil je zorg die je eigenlijk niet nodig hebt, zijn het geen ziektekosten en worden ze dus ook niet vergoed door de verzekering.
hallo, een verloskundige is toch ook medische zorg? dat kan dan weer wel? Het is maar net omdat we dat hier allemaal zo gewend zijn. Ik vind dat je de keuze moet hebben.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:29:21 #14
12913 GreatWhiteSilence
pi_34897947
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:26 schreef Belana het volgende:

[..]

hallo, een verloskundige is toch ook medische zorg? dat kan dan weer wel? Het is maar net omdat we dat hier allemaal zo gewend zijn. Ik vind dat je de keuze moet hebben.
Maar die wordt dan toch ook (bijna helemaal) door de verzekering betaald?
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:29:25 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34897948
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:26 schreef Belana het volgende:
Klopt, maar een keuze-ziekenhuisbevalling gebeurd in eerste instantie onder begeleiding van de vk in het hiet ziekenhuis, dus dubbele kosten...

En om eens op de stoel te gaan zitten van mensen die zeggen nooit kinderen te gaan willen krijgen:
Jij wil kinderen! Je krijgt al het normaal nodige vergoed, waarom dan ook nog eens extra de kosten opdrijven die ook op mijn lasten drukken terwijl dat niet nodig is...
pi_34898139
Toen ik net zwanger was wou ik echt heel graag bevallen in het ziekenhuis. Ik dacht ook dat ik volledig in paniek zou raken zodra ik het idee zou krijgen dat het niet goed zou gaan. Ik heb mezelf eerst ruim de tijd gegeven aan de zwangerschap te wennen, alles is ook nieuw voor me! Na een aantal weken zwangerschap was ik een stuk zekerder van mezelf en mn eigen lichaam, nu wil ik niets liever meer dan thuis bevallen en zou ik balen als dat niet mogelijk zou zijn. Lekker in je eigen vertrouwde omgeving...Anders had ik die eigen bijdrage aan een ziekenhuisbevalling gewoon betaald, was me de geruststelling ook meer dan waard en daar zou ik dan zelf ook voor kiezen. Ik gaf aan bij de VK dat ik het een fijn idee vond dat in een ziekenhuis alles bij de hand is (artsen, apparatuur ed.) en zij vertelde mij dat zolang er geen gynacoloog is, mag dit alles toch niet gebruikt worden dus wachten moet je dan toch. In de tijd dat de gynacoloog in het ziekenhuis kan zijn, kan ook jij in het ziekenhuis zijn mocht dat nodig zijn.
pi_34898395
ik wil juist liever thuis en ik denk een hoop mensen ook.

ik vind het eigenlijk al genoeg dat je kan kiezen wat je wil, dat je dan zelf moet bijdragen aan de kosten vind ik wel logisch.
al vind ik het wel onzin dat een ritje met de ambulance (omdat je onverwacht toch in het ZH zou moeten) 800 euro kost o.i.d
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:41:48 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_34898453
Nou, ik vind het nogal kortzichtige reacties hoor. Bij alle andere vormen van zorg is het allemaal geen probleem, maar hierbij ineens wel? Ik snap dat soort reacties echt niet. Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben. En dat gelul over "jij wil toch kinderen" daar word ik pas echt boos om, want ja, ik wil kinderen, maar ik wil ook de keuze hebben waar en hoe ze ter wereld komen. En ja, mijn verloskundige word betaald, zal toch helemaal godsgeklaagd worden als daarvan ook gezegd gaat worden "je wilt toch zelf kinderen"...

Overigens wil ik zelf thuis bevallen, maar het gaat mij om het principe.
stormy waters...
sailin'
pi_34898530
maar als er toch geen noodzaak is, vind je het gek dat je dan moet betalen?
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:44:16 #20
12913 GreatWhiteSilence
pi_34898559
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:41 schreef Belana het volgende:
Nou, ik vind het nogal kortzichtige reacties hoor. Bij alle andere vormen van zorg is het allemaal geen probleem, maar hierbij ineens wel? Ik snap dat soort reacties echt niet. Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben. En dat gelul over "jij wil toch kinderen" daar word ik pas echt boos om, want ja, ik wil kinderen, maar ik wil ook de keuze hebben waar en hoe ze ter wereld komen. En ja, mijn verloskundige word betaald, zal toch helemaal godsgeklaagd worden als daarvan ook gezegd gaat worden "je wilt toch zelf kinderen"...

Welke andere vormen van zorg?
Plastische chirurgie, bijvoorbeeld, mag je ook zelf betalen als er verder niets aan de hand is.
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:46:15 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34898644
quote:
Nou, ik vind het nogal kortzichtige reacties hoor. Bij alle andere vormen van zorg is het allemaal geen probleem, maar hierbij ineens wel?
Dat heb je mij niet horen zeggen. Als ik mijn ogen gelift wil hebben omdat ik vind dat ze afgezakt zijn maar de arts vind het nog geen medische noodzaak, dan zal ik dat ook echt zelf moeten betalen... En dat vind ik ook niet meer dan normaal.
quote:
Ik snap dat soort reacties echt niet. Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben.
Die keuze heb je ook maar dan moet je er gewoon voor betalen...
En er dan met een lulverhaal een medische ZHbevalling van maken vind ik helemaal kwalijk.
Bij wijze van spreke loopt die gyn straks tussen 2 kamers heen en weer te rennen terwijl hij maar in 1-tje echt nodig is op dat moment...
quote:
En dat gelul over "jij wil toch kinderen" daar word ik pas echt boos om, want ja, ik wil kinderen, maar ik wil ook de keuze hebben waar en hoe ze ter wereld komen.
En ja, mijn verloskundige word betaald, zal toch helemaal godsgeklaagd worden als daarvan ook gezegd gaat worden "je wilt toch zelf kinderen"...
Nee, daarom zei ik dus ook dat je de benodigde zorg wel via de verzekering krijgt en dat dat prima is.
Want anders verzand je al snel in de discussie 'jij wil geen kinderen maar mijn kinderen kunnen later jouw pensioen ophoesten en hoe zit dat dan?'.
quote:
Het gaat mij om het principe dat iemand prima thuis kan bevallen maar dat liever in het ziekenhuis doet en dan de bijkomende kosten niet wil betalen en daar met een smoes onderuit probeert te komen.
Overigens vind ik dat ook van de 'Ik doe lekker net alsof ik niet precies weet wanneer ik voor het laatst ongesteld ben want dan krijg ik lekker een echo' verhalen.
pi_34898650
quote:
Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben.
Ja, daar heb jij helemaal gelijk in.

Maar waar het om gaat nu, is dat het overkomt alsof sjak wil sjoemelen met de waarheid om toch maar een (vergoedde) ziekenhuisbevalling te krijgen. Zo kwam het op mij over althans en ik vind dat dus niet kunnen.
Variety is the spice of life
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:46:22 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_34898651
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:43 schreef pinquit het volgende:
maar als er toch geen noodzaak is, vind je het gek dat je dan moet betalen?
dat is precies het punt, de Noodzaak? wat is dat? de noodzaak? sjonge ik ga een kind op de wereld zetten, mag ik dat alsjeblieft in het ziekenhuis doen? Het gaat gewoon om de keuze.
Dat het hier allemaal zoveel kost en de manier waarop het geregeld is klopt gewoon niet.

Nahja, laat maar weer, ik praat tegen dovemansoren
stormy waters...
sailin'
pi_34898686
ik had helemaal geen keus, hier in het zeeuwsche kan je alleen maar in het ziekenhuis bevallen, koste me overgens niets extra's ....

achteraf had ik wel de keus om thuis te bevallen, had ik toch op medische indicatie naar het ziekenhuis gemoeten ivm een in het vruchtbaar gepoepte baby
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_34898742
een kind op de wereld zetten is toch iets wat al vanaf het begin der beginsels gedaan wordt, vroeger ging een vrouw gewoon even hurken in de bosjes

en ja dit land wil overal geld uit trekken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')