je maak me niet bang hoorquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:12 schreef Brighteyes het volgende:
Girly, ik hoop toch wel dat ze je willen gaan helpen hoor!
Belachelijk dat ze je zo laten lopen klooien!
En anders gewoon daarheen rijden hoor! Als het echt opgezet is dan zullen ze je niet zomaar wegsturen als je daar staat toch!
Niet om je bang te gaan maken, maar ik heb ooit eens na het trekken van een geirriteerde verstandskies een vreselijke ontsteking in mijn wang gekregen, waar uiteindelijk zelfs een drain in in geplaatst (4 dagen lang) om de zooi eruit te krijgen. Dus het kan wel heel erg doorslaan.
Ik ben ook de hele dag kots en kotsmisselijk. Om gek van te worden en het enige wat bij mij ook helpt is eten en drinken of slapen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 18:06 schreef PM-girl het volgende:
Hier nog steeds erg misselijk, zolang ik mijn vol met eten heb, of slaap, is het ok.
Vriendje gaat nu lekker broodje hamburger maken!
Misschien moet je gewoon een andere tandarts bellen (het is toch weekend!!)quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:45 schreef Girly het volgende:
THX BE zal het in de gaten houden, verder weet ik uit mijn vorige ontstekingen dat die dus niet weggingen of afzwakten en ook erger werden,maar toen konden ze er wat aan doen, en nu dus niet
ze doen er puur niks aan omdat ik zwanger ben, zoniet had ik al 10 keer geholpen geweest.
vraag me alleen af of dit nou ook zo gezond is die pijn en stress voor zo\'n kleintje. (en dat ik geen normale voeding binnen kan krijgen)
maar genoeg gezeur hierik ga maar op bed liggen, thx voor adviesjes en dingetjes, ik zal jullie op de hoogte houden
Beter nog, vraag even bij je apotheek of ze ook PerioAid hebben (de zwaardere oplossing).quote:Op zondag 5 februari 2006 13:02 schreef moussy het volgende:
Girly probeer anders alvast bocasan op de kop te tikken bij een apotheek. Dan kan je daar alvast mee spoelen.
Alleen als ik erg druk bezig ben geweest viel me gisteren op.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:22 schreef snoopy het volgende:
Verlies je nog steeds bloed Xanthe? En hoe is het met de buikpijn?
Oh ja... duh...quote:Op zondag 5 februari 2006 13:29 schreef Girly het volgende:
ik zat dus te twijfelen tussen corsodyl en perioAid heb voor het eerste gekozen omdat je dat mag gebruiken tijdens zwangerschap, met perio kon ik niks lezen in bijsluiter.
en bocasan had ik nog nooit van gehoord tot nu haha
en die bon ga ik zeker weten vragen jah, lijk me wel zo verstandig.
HIer alles ok. NIks meer aan de hand. Heb ook geen buikpijn gehad ofzo.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:57 schreef Xanthe het volgende:
Hoe is het met jou dan?
Mooi zo xxxquote:Op zondag 5 februari 2006 17:29 schreef Sugar het volgende:
Het gaat wel wat beter, Snoep. Gelukkig.
Wat liefffff.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:32 schreef Belana het volgende:
daarstraks was ons ukkie zo aan het schoppen dat zelfs Nick het kon voelen :\')
Hij kreeg tranen in zijn ogen die man van mij
hehe... ik zie gewoon het water kabbelen als ik in bad zit!quote:Op zondag 5 februari 2006 21:36 schreef nanalune het volgende:
NAJAAA, zit ik die post van Belana te lezen , begint beebie als een gek te schoppen, we hebben het gewoon ZIEN schoppen! hahaha de buik bewoog!!!![]()
Belana:lievvv
Ik ben 3 mei uitgerekend Sjakquote:Op maandag 6 februari 2006 09:08 schreef sjak het volgende:
Leuk kwipsel, wanneer ben jij dan eigenlijk uitgerekend? Je staat ook niet in de openingspost, is dat bewust?
Gaat echt snel nu!quote:Op maandag 6 februari 2006 10:22 schreef PM-girl het volgende:
Vervelend Kwipsel.
3 mei al! Dat is vlug!
Beterschap Belana!quote:Op maandag 6 februari 2006 11:58 schreef Belana het volgende:
mmm... kwipsel, kan idd 2 dingen zijn... je kindje tegen je maag of toch weer een griepje. Ik heb nu ook voor de 2e keer een buikgriep...
ben vanmorgen even naar de huisarts geweest omdat ik vanacht helemaal stond te tollen op mijn benen. Ik heb een beetje verlaagde bloeddruk, moest maar lekker aan de bouillon, dus dat doe ik. Mijn maag kan toch niet veel meer hebben...
Peef weet precies hoe je je voelt. Gewoon na de dokter gaan en vragen om tabletten daarvoor. Die zetpillen die ik gehad heb hebben mij heel goed geholpen maar das natuurlijk voor iedereen heel verschillend. Emesafene heten die. Enige nadeel daarvan vond ik dat je ze wel 3 keer per dag op ongeveer hetzelfde tijdstip moet nemen. Maar ja als het helpt.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:03 schreef Xanthe het volgende:
Hier zo misselijk dat ik amper een goede mama kan zijn voor Isis. Zit er aan te denken om de huisarts morgen te bellen of er iets aan gedaan kan worden , iemand hier ervaring mee?
Vanmiddag zat ik voor de wc en maar kokhalzen en de kleine meid zat achter me (was erheen gekropen) te spelen met de reclame (die ik van een eerder moment nadat ik dat had opgepakt moest kokhalzen mee had genomen).
Cola werkte redelijk tot vandaag, vandaag moest ik er van overgeven en werd ik nog misselijker.
Enige wat werkt is erg rustig blijven zitten / liggen , maar dat gaat dus gewoon weg niet.
ja.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:16 schreef Martineke het volgende:
en eigenlijk is het overbodig om te vragen, maar ik ben stiekum heel erg benieuwd hoe het nou met Tinkerbell is. hoef geen details, maar ben zo benieuwd of beebje al geboren en dat ze het allemaal goed maken??????
weet iemand dit?
Wat ben jij vals zeg!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:10 schreef Havoc het volgende:
ja.
Geintje natuurlijkquote:
Mooi!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:11 schreef Havoc het volgende:
Geintje natuurlijk.
Met Tink is alles prima, we lopen in de 37e week en alles is klaar in huis om de kleine te kunnen ontvangen.
Dus aftellen en afwachten hiero.
En praktisch op hetzelfde tijdstipquote:
Ja, twee weken geleden ofzo heb ik een paar dagen echt flink bandenpijn gehad. Ik werd er 's nachts wakker van. Na een paar dagen was het (grotendeels) over. Sindsdien heb ik nauwelijks nog pijn gehad.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:09 schreef CrazyMoon het volgende:
pfoe, zondag had ik zo ontzettend veel last van bandenpijn!! Niet normaal meer.
Ik kon haast niet meer lopen, hele kleine stapjes en moest echt op mijn vriend leunen. Het deed zo ontzettend veel pijn dat ik tranen in mijn ogen kreeg. We waren even naar Utrecht geweest (naar babydump) maar na die winkel had ik het wel gezien, wat wilde ik graag weer zitten zeg. Bij de ikea even naar de wc geweest, kon haast niet meer opstaan toen ik klaar was hihi
Heb er de hele dag last van gehad, gelukkig gisteren niet echt meer.
Heeft 1 van jullie dit ook weleens gehad??
Ow, maar wij zijn ook heel engquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:16 schreef Brighteyes het volgende:
En nu dus echt op hetzelfde tijdstip.
Ik begin het eng te vinden!
Mijn vrouw heeft dit ook erg sinds dit weekend.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:09 schreef CrazyMoon het volgende:
pfoe, zondag had ik zo ontzettend veel last van bandenpijn!! Niet normaal meer.
Ik kon haast niet meer lopen, hele kleine stapjes en moest echt op mijn vriend leunen. Het deed zo ontzettend veel pijn dat ik tranen in mijn ogen kreeg. We waren even naar Utrecht geweest (naar babydump) maar na die winkel had ik het wel gezien, wat wilde ik graag weer zitten zeg. Bij de ikea even naar de wc geweest, kon haast niet meer opstaan toen ik klaar was hihi
Heb er de hele dag last van gehad, gelukkig gisteren niet echt meer.
Heeft 1 van jullie dit ook weleens gehad??
Lekker Belana! Toch stiekem een opgelucht gevoel hč...quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:25 schreef Belana het volgende:
Natuurlijk heb ik het hartje gehoord![]()
![]()
er zit een baby in mijn buik
![]()
![]()
alles helemaal ok natuurlijk
quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:25 schreef Belana het volgende:
Natuurlijk heb ik het hartje gehoord![]()
![]()
er zit een baby in mijn buik
![]()
![]()
alles helemaal ok natuurlijk
quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:51 schreef Moonah het volgende:
Mag ik af en toe mijn neus hier laten zien?![]()
![]()
Vind het nog heel onwerkelijk maar ik ben écht zwanger...
Ja hoorquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:51 schreef Moonah het volgende:
![]()
Whoeha!quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:51 schreef Moonah het volgende:
![]()
Pas 5 dagen overtijd!quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:25 schreef Belana het volgende:
hoe ver ben je nu moonah?
Nou!quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:34 schreef sjak het volgende:
Hee wat grappig, dit is de post waardoor ik dacht dat je zwanger was. Maar als ik het goed begrijp wist je het zelf toen nog niet
Dat is inderdaad wel erg prettig, veel sterkte vannachtquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:36 schreef Xanthe het volgende:
Morgen naar het ziekenhuis voor een echo , gelukkig meteen in de ochtend dus geen tijd om echt zenuwachtig te zijn
Wie weet loopt het wel erg los. Dat hoop ik wel voor je.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou!
Wat grappig!
Nee, toen wist ik het idd nog niet.
Ik sprak vanuit mijn 'gewone' stemmingswisselingen. Pfff, dat wordt wat als die hormonen door mijn lijf gaan gieren!
Leah! Nu reageer ik wéér erg laat op je post....quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:54 schreef Leah het volgende:
Whoeha! Gefeliciteerd!!!
Als je mijn mailadres nog hebt, het aanbod van een tijd geleden staat nog steeds hoor, als je behoefte hebt aan een ervaringsdeskundige
Geeft niets, mooi dat alles goed was! Blijf je onder controle bij de gyn vanwege je DES? Zo ja, dan zou ik hem even bellen, dikke kans dat je voor een vroege echo magquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Leah! Nu reageer ik wéér erg laat op je post....
Dankjewel voor je aanbod hoor. Maar vooralsnog voorzie ik geen specifieke problemen. Gyn ook niet. Toevallig vandaag de uitslag gehad van controle-uitstrijkje, gewoon weer netjes PAP1.
Beetje Spuit Elf reactie denk ik nu. Maar ben nog steeds heel erg moe, denk toch dat het emotioneel meer met me deed dan ik dacht. Maandag en dinsdag samen gezien.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:28 schreef Belana het volgende:
ja, toch een opluchting hoor
hoest met jou verder?
Ah, oké! Daar zal ik eens over bellen. Tnx.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:00 schreef Leah het volgende:
[..]
Geeft niets, mooi dat alles goed was! Blijf je onder controle bij de gyn vanwege je DES? Zo ja, dan zou ik hem even bellen, dikke kans dat je voor een vroege echo mag.
Lézen Leah, weet je al of je een vroege echo krijgt?
emoties doen een hoop met je, zeker als je ook nog eens zwanger bent.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:09 schreef dutchie het volgende:
Moonah wat leuk!Gefeliciteerd hoor.
[..]
Beetje Spuit Elf reactie denk ik nu. Maar ben nog steeds heel erg moe, denk toch dat het emotioneel meer met me deed dan ik dacht. Maandag en dinsdag samen gezien.
Oma was al 89 en al een week of 4 in het ziekenhuis, toch kwam )
Ik ga morgenmiddag wel werken, is maar 1 dagje. We zien het wel.
Mag iig vrijdag weer op controle, daar heb ik wel 'zin in'.
En morgen weer naar de fysio, die mag alles weer fijn los maken.
Ik vond het zelf wel prettig, die vroege echo'squote:Op woensdag 8 februari 2006 21:11 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, oké! Daar zal ik eens over bellen. Tnx.
Maar nee, ik hoef verder niet speciaal onder controle bij de gyn te blijven. Ik 'liep' nog bij haar vanwege jarenlange foute uitstrijkjes (wellicht dus a.g.v. DES), en vorig jaar een lisexcisie.
Maar gyn zei vorige week (toen ik nog niet wist dat ik zwanger was ben), dat ze geen enkele reden zag waarom een zwangerschap bij mij niet normaal zou verlopen. Dus ik ga over een paar weken maar gewoon naar de VK.
mijn chiropractor is helaas ook niet heilig hoor, het helpt wel, maar in de zwangerschap niet voor lang, het is gewoon zwaar zo'n baby dragen...quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:34 schreef dutchie het volgende:
Ik zie dat ik mijn tekst een beetje vern*kt heb.
Maar fysio heeft nog niet echt veel uitgehaald vind ik. Maar ja, ook nog maar 1 behandeling gehad, dus maar even afwachten.
Het was inderdaad de eerste keer; ik vond het erg bijzonder! De VK moest even zoeken voordat ze het gevonden had en daar werd ik best erveus van, hahaha!quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:32 schreef PM-girl het volgende:
Blupje, was het de eerste keer dat je het hartje hoorde?
Ik heb nergens geschreven dat ik nu alleen wil bevallen. Alleen dat ik benieuwd ben hoe het hier in Nederland geregeld is op dat vlak.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Owlet... waarom zou je dan wel voor je controles naar een VK gaan? En voor de echo's?
Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd klinken dat je wel alleen wil bevallen maar de zorg vooraf wel gebruikt.
Ow, aha, nou ja, ik ga zaterdag al voor pretecho, dus dan hoef ik niet 2 weken later weer...quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:32 schreef LadyS het volgende:
belana, ik heb het zelf gevraagd aan de vk, over die 20 weken echo. Je mag er dus zelf voor kiezen, was haar antwoord.
Ja ok, dat begreep ik idd ook wel uit je stukje. Ik liep wat vooruit op de zaken.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:38 schreef owlet het volgende:
Ik heb nergens geschreven dat ik nu alleen wil bevallen. Alleen dat ik benieuwd ben hoe het hier in Nederland geregeld is op dat vlak.
Ik gebruik de verloskundige zorg nu, omdat ik geenzins van plan ben alleen te bevallen omdat mijn vriend dat absoluut niet aandurft.
Was ik alleen geweest dan had ik het misschien overwogen, maar nu is het nooit een echte optie geweest omdat het iets is waar beide partijen volledig achter moeten staan.
Wat voor mij reden is/was om het voor mezelf te overwegen zijn de vele "gestuurde" bevallingen die ik beroepsmatig heb meegemaakt.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:43 schreef Belana het volgende:
owlet, gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar waarom zou je dat willen dan zonder hulp?
In principe is prenatal care niet zo goed geregeld daar, als hier. Het ik vaak of het ziekenhuis met alle uitgebreide testen, puncties, etc. Of een (dure) verloskundige, die vaak zelfstandig werken. En daarvan is er lang niet altijd een te vinden in de regio. Het een-en-ander is ook maar weer helemaal afhankelijk van hoe de verzekering geregeld is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja ok, dat begreep ik idd ook wel uit je stukje. Ik liep wat vooruit op de zaken.
Maar mensen van die mailinglijsten waar jij mee leest/post. Doen die wel aan pre-natal care bij verloskundigen of doen die gewoon alles helemaal zelf 9 maanden lang?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |