abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34888118
Moonah
Gefeliciteerd, en meneer moonah ook
pi_34890480
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:32 schreef PM-girl het volgende:
Blupje, was het de eerste keer dat je het hartje hoorde?
Het was inderdaad de eerste keer; ik vond het erg bijzonder! De VK moest even zoeken voordat ze het gevonden had en daar werd ik best erveus van, hahaha!

Moonah; gefeliciteerd!
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:00:23 #278
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34891162
Woe, Moonah, van harte! Je wilt niet weten hoe vaak ik dacht: ik moet in het 2e streepje nog eens vragen hoe het nu met Moonah is. Vond het zo sneu dat je een tijdje geleden al helemaal erop gerekend had dat je zwanger was en het zelfs al verteld had.

Maar nu is het wel zo! En echt! Van harte gefeliciteerd en welkom hier!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:26:20 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34891515
Wwhaaaaaaaa, helemaal gemist gisteren! Moonah! Gefeliciteerd!

Ik zat me van de week nog af te vragen hoe het met je ging, maar om je nou te gaan mailen met 'Zeggeh... hoe staat het ermee?' vond ik ook zo wat.
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:32:35 #280
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34891624
belana, ik heb het zelf gevraagd aan de vk, over die 20 weken echo. Je mag er dus zelf voor kiezen, was haar antwoord.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_34891738
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Owlet... waarom zou je dan wel voor je controles naar een VK gaan? En voor de echo's?
Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd klinken dat je wel alleen wil bevallen maar de zorg vooraf wel gebruikt.
Ik heb nergens geschreven dat ik nu alleen wil bevallen. Alleen dat ik benieuwd ben hoe het hier in Nederland geregeld is op dat vlak.
Ik gebruik de verloskundige zorg nu, omdat ik geenzins van plan ben alleen te bevallen omdat mijn vriend dat absoluut niet aandurft.
Was ik alleen geweest dan had ik het misschien overwogen, maar nu is het nooit een echte optie geweest omdat het iets is waar beide partijen volledig achter moeten staan.
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:43:57 #282
24188 Belana
kloon van belana
pi_34891837
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:32 schreef LadyS het volgende:
belana, ik heb het zelf gevraagd aan de vk, over die 20 weken echo. Je mag er dus zelf voor kiezen, was haar antwoord.
Ow, aha, nou ja, ik ga zaterdag al voor pretecho, dus dan hoef ik niet 2 weken later weer...

owlet, gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar waarom zou je dat willen dan zonder hulp?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:59:08 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34892147
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:38 schreef owlet het volgende:
Ik heb nergens geschreven dat ik nu alleen wil bevallen. Alleen dat ik benieuwd ben hoe het hier in Nederland geregeld is op dat vlak.
Ik gebruik de verloskundige zorg nu, omdat ik geenzins van plan ben alleen te bevallen omdat mijn vriend dat absoluut niet aandurft.
Was ik alleen geweest dan had ik het misschien overwogen, maar nu is het nooit een echte optie geweest omdat het iets is waar beide partijen volledig achter moeten staan.
Ja ok, dat begreep ik idd ook wel uit je stukje. Ik liep wat vooruit op de zaken.
Maar mensen van die mailinglijsten waar jij mee leest/post. Doen die wel aan pre-natal care bij verloskundigen of doen die gewoon alles helemaal zelf 9 maanden lang?
pi_34892329
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:43 schreef Belana het volgende:
owlet, gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar waarom zou je dat willen dan zonder hulp?
Wat voor mij reden is/was om het voor mezelf te overwegen zijn de vele "gestuurde" bevallingen die ik beroepsmatig heb meegemaakt.
Niet alleen in ziekenhuizen maar ook thuis, onder leiding van een verloskundige.
Vrouwen die moesten persen terwijl het inmiddels bewezen is dat in 99% van de gevallen het lichaam zelf prima het werk kan doen waarbij het geheel over het algemeen soepeltjes (letterlijk ) verloopt. Vrouwen die moesten liggen, moesten zwijgen, etc.
Ik besef heel goed dat het voor heel veel vrouwen juist prettig is om een leiding in het geheel te hebben en ik wil dat zeker niet veroordelen. Daarnaast is het zo dat een verloskundige op dat moment de verantwoordelijke is, natuurlijk moet zij haar werk zo uit kunnen voeren dat zij zelf zeker is.
Voor mij zou het echter averechts werken.
Ik verhalen van en gesprekken met Amerikaanse vrouwen die zelfstandig thuis zijn bevallen, omringd door vrienden of familie maar wel met zelf de leiding over wat er met hun lichaam gebeurt hebben me wel zo ver doen komen dat ik het absolut serieus zou overwegen ALS mijn partner er achter zou staan.

Gelukkig heb ik een heel fijne verloskundigenpraktijk die ik een paar keer heb meegemaakt bij bevallingen van anderen en ik weet dat ze me voor een heel deel vrij zullen laten.
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:10:39 #285
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_34892415
Moonah wat leuk!!! Gefeliciteerd Ik had ook van die buikpijn bij mijn eerste twee zwangerschappen, echt soms best hevig, erg eng idd, elke keer naar de WC rennen omdat ik zèker wist dat ik nu toch echt bloedverlies had(wat elke keer niet zo was). Dit had ik ook de eerste drie/vier maanden. Maar als die onzekere drie maandjes voorbij zijn, kun jij ook heerlijk gaan genieten...je wordt mamma heb je topic van een tijdje terug gevolgd en lekker meegelurkt, vond dat je zo geweldig openhartig bent geweest over alles, dat maakt dat mijn hart echt eens sprongetje maakte toen ik las dat je zwanger bent
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:11:34 #286
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_34892443
Vanmiddag naar de VK , daar heb ik wel zin in
pi_34892654
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja ok, dat begreep ik idd ook wel uit je stukje. Ik liep wat vooruit op de zaken.
Maar mensen van die mailinglijsten waar jij mee leest/post. Doen die wel aan pre-natal care bij verloskundigen of doen die gewoon alles helemaal zelf 9 maanden lang?
In principe is prenatal care niet zo goed geregeld daar, als hier. Het ik vaak of het ziekenhuis met alle uitgebreide testen, puncties, etc. Of een (dure) verloskundige, die vaak zelfstandig werken. En daarvan is er lang niet altijd een te vinden in de regio. Het een-en-ander is ook maar weer helemaal afhankelijk van hoe de verzekering geregeld is.
Wat wel weer veel normaler is daar is een Doula. Een soort assistente bij de bevalling die in principe geen medische handelingen uit voert maar wel ondersteuning op practisch en mentaal gebied biedt.
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:31:04 #288
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34892894
Moonah gefeliciteerd
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34892958
Terug van het ziekenhuis. Kindje zit goed , hartje klopt mooi en qua grote ook prima.
Vanwege de miskraam voor Isis mag ik over 2 weken al terug komen voor nog een echo.
(Toen klopte het hartje bij de 2e echo niet meer). En konden we nu kiezen voor een nekplooi meting wat ik wel wil doen. Dus 22 februari een echo en bloedonderzoek en 10 maart de nekplooi meting.
Voor nu ziet alles er nog goed uit.
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:37:50 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_34893022
owlet, op zich duidelijk idd. Maar je kunt best een hoop bespreken met je vk tegenwoordig hoor, ik hoop dat dat voor jou ook werkt dan. Het ligt ook echt aan de bevalling, want mijn bevalling had echt niet zonder hulp gekund, dan was ik en de baby dood gegaan, dat weet ik zeker. (Liam kwam "verkeerd om" en bovendien met zijn linkerarm omhoog en dat pastte simpelweg niet en hij kon zelf niet door de bocht komen zeg maar omdat ie verkeerd om gedraaid was.)
Dat is de reden dat ik dat juist heel eng zou vinden om het alleen te doen.
Lewis de Bozer is bv "alleen" bevallen (gewoon omdat het zo snel ging), maar ze is daarbij ook flink uitgescheurd omdat er niemand naast stond om haar in te tomen met persen. Alles is goed gegaan verder, dat wel, maar snap je waarom ik me prettiger voel bij begeleiding?
Ik hoop wel heel erg voor jou dat je je prettig zal voelen met jouw vk
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:38:29 #291
24188 Belana
kloon van belana
pi_34893034
Xanthe wat fijn!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2006 @ 10:43:20 #292
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34893135
Xanthe wat een heerlijke opluchting. Gefeliciteerd

Moonah wat een geweldig nieuws!!! Gefeliciteerd
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_34893257
Xanthe, goed nieuws en wat fijn al zo snel een 2e echo!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:51:09 #294
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_34893300
Moonah, wat een leuke verrassing! Van harte!!

En Xanthe, wat fijn dat alles goed is joh!!

Echo's en Valentijn *zucht*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_34893520
Eerst zei ze met 4 weken , wat ik ook wel begreep , maar na mijn vraag of het iets eerder mocht was het 3 weken en toen werd het 2 weken omdat ik dan zowiezo moet komen om bloed te prikken en ik anders dus 3 weken achter elkaar aan naar het ziekenhuis moest komen.
Nou had ik ook een schat van een mens , zij doet alleen de echo's (je komt om en om bij haar en dan de gyn). Ze vond het ook zo leuk om Isis weer te zien , nouja weer.... de vorige keer dat ze haar zag was op het echo apparaat.
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:04:30 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34893586
Girly? Hoe is het eigenlijk met je kies/kaak op dit moment? Helpen de medicijnen?

En Pinquit! Waar hang jij uit? Kom eens vertellen!
pi_34893710
Moonah, van harte gefeliciteerd!
Xanthe, heerlijk dat alles er goed uit ziet! En lekker dat je zo goed in de gaten gehouden wordt na je eerdere ervaringen.

Ik ben gisteren weer naar de vlos geweest. Alles was prima. Omdat op de pretecho bleek dat de placenta zo laag zat, heb ik gezeurd om een inwendige echo en ik kan de 20e al in het ziekenhuis terecht. Tegelijk keek ze even de geschiedenis van mijn vorige bevalling na en omdat ik toen na 5 weken nog met spoed een curretage moest omdat er een stukje placenta was blijven zitten, zou ze even in het team bespreken of ik niet op medische indicatie in het ziekenhuis moest bevallen. Dat zou me wel geruststellen, want ik wil nu om die reden op vrijwillige basis daar bevallen maar dat kost een hoop geld en het is dan gewoon een verplaatste thuisbevalling. Ze maken namelijk geen gebruik van het ziekenhuisapparatuur en die mutsen begeleiden je bevalling. (Heb zulke uitspraken van hen aan mijn kraambed gehad dat mijn vertrouwen daarin niet zo groot is!) Al met al een goed bezoekje dus!
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:10:49 #298
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34893729
Xanthe gelukkig maar.
En Pinquit idd, je moet je nog melden!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_34895773
moonah welkom

hier niks nieuws
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:49:58 #300
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34896501
Xanthe, wat een goed nieuws. Fijn dat alles zo snel geregeld kan worden!

Mammietje, ik wil ook een ziekenhuisbevalling. Vanmiddag ga ik naar de verloskundige en ik wil kijken of dat ook geregeld kan worden op medische indicatie. Ik hoop het echt. Anders doe ik het alsnog hoor, maar ja dan moet je zo'n 300 euro gaan betalen (belachelijk vind ik het!). Ik ben bang dat ik thuis heel erg in paniek ga raken. Ik weet helemaal niet waarom ik die angst heb, ik ben niet zo'n paniekvogel normaal. Al ben ik wel heel erg bang voor de bevalling. Maar goed, ik ga wat oude kwalen in de strijd gooien. En aangezien ik daar meer verstand van heb dan zij denk ik zomaar dat het wel zou kunnen lukken.

Verder vind ik het best spannend. Nu ik het kindje al zo'n tijd niet gevoeld heb (terwijl ik heel goed weet dat het nog wel even kan duren) ben ik een beetje nerveus of ze het hartje wel kunnen horen.

Fijn dat je je weer gemeld hebt pinquit. Je geduld wordt op de proef gesteld
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')