quote:
Lekker Belana! Toch stiekem een opgelucht gevoel hè...
@PM-girl: Of het door de zwangerschap komt weet ik niet, maar ik heb het de laatste tijd ook heel erg. Denk eigenlijk zelf dat het komt omdat je onrustiger slaapt en dus meerdere "slaap-waakmomenten" op een nacht hebt waardoor je meer en onrustiger droomt.
@Me-Nicole.... Niets van aantrekken, die hormonen. Gaat vanzelf wel over ( of niet
![]()
). Ik kan ook buien hebben dat ik bang ben dat we het op geen enkele manier gaan redden, etc.
De laatste week echter ben ik juist heel opgelucht, je kan echt merken dat het tweede trimester nu goed op gang is. Zowel lichamelijk als geestelijk lijk ik er eindelijk een beetje aan gewend.
Ik heb nog wel een vraagje, hoe zijn de regels hier in Nederland als het gaat om bevallen zonder verloskundige hulp? Al dan niet bewust?
Niet dat ik het echt van plan ben, maar ik ben actief op verschillende amerikaanse "natural parenting" lijsten waar heel veel vrouwen door de vermedicaliseerde bevallingen in de VS er juist voor kiezen om zonder assistentie thuis te bevallen.
Ik sta daar zeker niet afwijzend tegenover en als ik alleen de keuze had zou ik er zeker over na denken. Maar ik wil het vriendlief niet aan doen omdat hij het hele idee van een bevalling nu al eng vind.
Maar ik ben wel benieuwd wat de regelgeving hier in Nederland is. Ben je "verplicht" je verloskundige te bellen of desnoods de ambulance bijvoorbeeld?
In sommige amerikaanse staten is het heel lastig om je kind aan te geven als je geen verklaring van het ziekenhuis hebt. Een verklaring van een verloskundige gaat soms nog wel maar een (on)bewust ongeassisteerde bevalling kan echt problemen geven bij de instanties...
[ Bericht 49% gewijzigd door owlet op 08-02-2006 18:27:51 ]