Dat is inderdaad wel erg prettig, veel sterkte vannachtquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:36 schreef Xanthe het volgende:
Morgen naar het ziekenhuis voor een echo , gelukkig meteen in de ochtend dus geen tijd om echt zenuwachtig te zijn
Wie weet loopt het wel erg los. Dat hoop ik wel voor je.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou!
Wat grappig!
Nee, toen wist ik het idd nog niet.
Ik sprak vanuit mijn 'gewone' stemmingswisselingen. Pfff, dat wordt wat als die hormonen door mijn lijf gaan gieren!
Leah! Nu reageer ik wéér erg laat op je post....quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:54 schreef Leah het volgende:
Whoeha! Gefeliciteerd!!!
Als je mijn mailadres nog hebt, het aanbod van een tijd geleden staat nog steeds hoor, als je behoefte hebt aan een ervaringsdeskundige
Geeft niets, mooi dat alles goed was! Blijf je onder controle bij de gyn vanwege je DES? Zo ja, dan zou ik hem even bellen, dikke kans dat je voor een vroege echo magquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Leah! Nu reageer ik wéér erg laat op je post....
Dankjewel voor je aanbod hoor. Maar vooralsnog voorzie ik geen specifieke problemen. Gyn ook niet. Toevallig vandaag de uitslag gehad van controle-uitstrijkje, gewoon weer netjes PAP1.
Beetje Spuit Elf reactie denk ik nu. Maar ben nog steeds heel erg moe, denk toch dat het emotioneel meer met me deed dan ik dacht. Maandag en dinsdag samen gezien.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:28 schreef Belana het volgende:
ja, toch een opluchting hoor
hoest met jou verder?
Ah, oké! Daar zal ik eens over bellen. Tnx.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:00 schreef Leah het volgende:
[..]
Geeft niets, mooi dat alles goed was! Blijf je onder controle bij de gyn vanwege je DES? Zo ja, dan zou ik hem even bellen, dikke kans dat je voor een vroege echo mag.
Lézen Leah, weet je al of je een vroege echo krijgt?
emoties doen een hoop met je, zeker als je ook nog eens zwanger bent.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:09 schreef dutchie het volgende:
Moonah wat leuk!Gefeliciteerd hoor.
[..]
Beetje Spuit Elf reactie denk ik nu. Maar ben nog steeds heel erg moe, denk toch dat het emotioneel meer met me deed dan ik dacht. Maandag en dinsdag samen gezien.
Oma was al 89 en al een week of 4 in het ziekenhuis, toch kwam )
Ik ga morgenmiddag wel werken, is maar 1 dagje. We zien het wel.
Mag iig vrijdag weer op controle, daar heb ik wel 'zin in'.
En morgen weer naar de fysio, die mag alles weer fijn los maken.
Ik vond het zelf wel prettig, die vroege echo'squote:Op woensdag 8 februari 2006 21:11 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, oké! Daar zal ik eens over bellen. Tnx.
Maar nee, ik hoef verder niet speciaal onder controle bij de gyn te blijven. Ik 'liep' nog bij haar vanwege jarenlange foute uitstrijkjes (wellicht dus a.g.v. DES), en vorig jaar een lisexcisie.
Maar gyn zei vorige week (toen ik nog niet wist dat ik zwanger was ben), dat ze geen enkele reden zag waarom een zwangerschap bij mij niet normaal zou verlopen. Dus ik ga over een paar weken maar gewoon naar de VK.
mijn chiropractor is helaas ook niet heilig hoor, het helpt wel, maar in de zwangerschap niet voor lang, het is gewoon zwaar zo'n baby dragen...quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:34 schreef dutchie het volgende:
Ik zie dat ik mijn tekst een beetje vern*kt heb.
Maar fysio heeft nog niet echt veel uitgehaald vind ik. Maar ja, ook nog maar 1 behandeling gehad, dus maar even afwachten.
Het was inderdaad de eerste keer; ik vond het erg bijzonder! De VK moest even zoeken voordat ze het gevonden had en daar werd ik best erveus van, hahaha!quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:32 schreef PM-girl het volgende:
Blupje, was het de eerste keer dat je het hartje hoorde?
Ik heb nergens geschreven dat ik nu alleen wil bevallen. Alleen dat ik benieuwd ben hoe het hier in Nederland geregeld is op dat vlak.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Owlet... waarom zou je dan wel voor je controles naar een VK gaan? En voor de echo's?
Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd klinken dat je wel alleen wil bevallen maar de zorg vooraf wel gebruikt.
Ow, aha, nou ja, ik ga zaterdag al voor pretecho, dus dan hoef ik niet 2 weken later weer...quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:32 schreef LadyS het volgende:
belana, ik heb het zelf gevraagd aan de vk, over die 20 weken echo. Je mag er dus zelf voor kiezen, was haar antwoord.
Ja ok, dat begreep ik idd ook wel uit je stukje. Ik liep wat vooruit op de zaken.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:38 schreef owlet het volgende:
Ik heb nergens geschreven dat ik nu alleen wil bevallen. Alleen dat ik benieuwd ben hoe het hier in Nederland geregeld is op dat vlak.
Ik gebruik de verloskundige zorg nu, omdat ik geenzins van plan ben alleen te bevallen omdat mijn vriend dat absoluut niet aandurft.
Was ik alleen geweest dan had ik het misschien overwogen, maar nu is het nooit een echte optie geweest omdat het iets is waar beide partijen volledig achter moeten staan.
Wat voor mij reden is/was om het voor mezelf te overwegen zijn de vele "gestuurde" bevallingen die ik beroepsmatig heb meegemaakt.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:43 schreef Belana het volgende:
owlet, gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar waarom zou je dat willen dan zonder hulp?
In principe is prenatal care niet zo goed geregeld daar, als hier. Het ik vaak of het ziekenhuis met alle uitgebreide testen, puncties, etc. Of een (dure) verloskundige, die vaak zelfstandig werken. En daarvan is er lang niet altijd een te vinden in de regio. Het een-en-ander is ook maar weer helemaal afhankelijk van hoe de verzekering geregeld is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja ok, dat begreep ik idd ook wel uit je stukje. Ik liep wat vooruit op de zaken.
Maar mensen van die mailinglijsten waar jij mee leest/post. Doen die wel aan pre-natal care bij verloskundigen of doen die gewoon alles helemaal zelf 9 maanden lang?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |