En bedankt hè! En iedereen maar klagen dat de kosten voor de zorg zo hoog worden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:49 schreef sjak het volgende:
Mammietje, ik wil ook een ziekenhuisbevalling. Vanmiddag ga ik naar de verloskundige en ik wil kijken of dat ook geregeld kan worden op medische indicatie. Ik hoop het echt. Anders doe ik het alsnog hoor, maar ja dan moet je zo'n 300 euro gaan betalen (belachelijk vind ik het!). Ik ben bang dat ik thuis heel erg in paniek ga raken. Ik weet helemaal niet waarom ik die angst heb, ik ben niet zo'n paniekvogel normaal. Al ben ik wel heel erg bang voor de bevalling. Maar goed, ik ga wat oude kwalen in de strijd gooien. En aangezien ik daar meer verstand van heb dan zij denk ik zomaar dat het wel zou kunnen lukken.
Dat ik het eigenlijk niet vind kunnen dat Sjak verhalen wat aan gaat dikken in de hoop dat ze de VK kan overbluffen en zo een ziekenhuisbevalling op medische indicatie krijgt omdat ze zelf vertikt ervoor te betalen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:07 schreef Belana het volgende:
maar wat bedoel je nou met je post BE?
Een ziekenhuisbevalling is in principe alleen voor de mensen die dat nodig hebben, vanwege omstandigheden. Daar betaal je die ziektenkostenverzekering ook voor. Wil je zorg die je eigenlijk niet nodig hebt, zijn het geen ziektekosten en worden ze dus ook niet vergoed door de verzekering.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:17 schreef Belana het volgende:
nah, ok, "misbruik" maken van je kennis is misschien niet zo netjes, maar eigenlijk is het idioot dat je hier niet kan kiezen, toch? Best raar dat je je blauw moet betalen aan premie, maar als je dan ergens gebruik van wilt maken, dan moet je alsnog zelf betalenDAT vind ik raar. en DAT kan ik niet uitstaan.
hallo, een verloskundige is toch ook medische zorg? dat kan dan weer wel? Het is maar net omdat we dat hier allemaal zo gewend zijn. Ik vind dat je de keuze moet hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Een ziekenhuisbevalling is in principe alleen voor de mensen die dat nodig hebben, vanwege omstandigheden. Daar betaal je die ziektenkostenverzekering ook voor. Wil je zorg die je eigenlijk niet nodig hebt, zijn het geen ziektekosten en worden ze dus ook niet vergoed door de verzekering.
Maar die wordt dan toch ook (bijna helemaal) door de verzekering betaald?quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:26 schreef Belana het volgende:
[..]
hallo, een verloskundige is toch ook medische zorg? dat kan dan weer wel? Het is maar net omdat we dat hier allemaal zo gewend zijn. Ik vind dat je de keuze moet hebben.
Klopt, maar een keuze-ziekenhuisbevalling gebeurd in eerste instantie onder begeleiding van de vk in het hiet ziekenhuis, dus dubbele kosten...quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:26 schreef Belana het volgende:
hallo, een verloskundige is toch ook medische zorg? dat kan dan weer wel? Het is maar net omdat we dat hier allemaal zo gewend zijn. Ik vind dat je de keuze moet hebben.
Welke andere vormen van zorg?quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:41 schreef Belana het volgende:
Nou, ik vind het nogal kortzichtige reacties hoor. Bij alle andere vormen van zorg is het allemaal geen probleem, maar hierbij ineens wel? Ik snap dat soort reacties echt niet. Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben. En dat gelul over "jij wil toch kinderen" daar word ik pas echt boos om, want ja, ik wil kinderen, maar ik wil ook de keuze hebben waar en hoe ze ter wereld komen. En ja, mijn verloskundige word betaald, zal toch helemaal godsgeklaagd worden als daarvan ook gezegd gaat worden "je wilt toch zelf kinderen"...
Overigens wil ik zelf thuis bevallen, maar het gaat mij om het principe.
Dat heb je mij niet horen zeggen. Als ik mijn ogen gelift wil hebben omdat ik vind dat ze afgezakt zijn maar de arts vind het nog geen medische noodzaak, dan zal ik dat ook echt zelf moeten betalen... En dat vind ik ook niet meer dan normaal.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:41 schreef Belana het volgende:
Nou, ik vind het nogal kortzichtige reacties hoor. Bij alle andere vormen van zorg is het allemaal geen probleem, maar hierbij ineens wel?
Die keuze heb je ook maar dan moet je er gewoon voor betalen...quote:Ik snap dat soort reacties echt niet. Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben.
Nee, daarom zei ik dus ook dat je de benodigde zorg wel via de verzekering krijgt en dat dat prima is.quote:En dat gelul over "jij wil toch kinderen" daar word ik pas echt boos om, want ja, ik wil kinderen, maar ik wil ook de keuze hebben waar en hoe ze ter wereld komen.
En ja, mijn verloskundige word betaald, zal toch helemaal godsgeklaagd worden als daarvan ook gezegd gaat worden "je wilt toch zelf kinderen"...
Het gaat mij om het principe dat iemand prima thuis kan bevallen maar dat liever in het ziekenhuis doet en dan de bijkomende kosten niet wil betalen en daar met een smoes onderuit probeert te komen.quote:Overigens wil ik zelf thuis bevallen, maar het gaat mij om het principe.
Ja, daar heb jij helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:41 schreef Belana het volgende:
Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben.
dat is precies het punt, de Noodzaak? wat is dat? de noodzaak? sjonge ik ga een kind op de wereld zetten, mag ik dat alsjeblieft in het ziekenhuis doen? Het gaat gewoon om de keuze.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:43 schreef pinquit het volgende:
maar als er toch geen noodzaak is, vind je het gek dat je dan moet betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |