abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:59:26 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_34896833
vervolg van Zwangerschap en Geboorte deel 173

2006
21 januari 2006: Ladylike
januari/februari 2006: Mirage en Oversight
05 februari 2006: bietjuh
10 februari 2006: pinquit
06 maart 2006: Girly
28 maart 2006: partychickie
12 april 2006: skyhigh (papa)
18 april 2006: Jis
28 april 2006: Mammietje
03 mei 2006: kwipsel
19 mei 2006: Tamea
21 mei 2006: Tazz (papa)
09 juni 2006: dutchie
11 juni 2006: Martineke
11 juni 2006: Liane83
11 juni 2006: waterbeest
12 juni 2006: CrazyMoon
20 juni 2006: vamperotica
25 juni 2006: nanalune
26 juni 2006: cattie
05 juli 2006: LadyS
14 juli 2006: Belana en Kbot
*** 15 juli 2006: Sjak en Schanulleke ****
25 juli 2006: owlet
26 juli 2006: rfvr (papa)
04 augustus 2006: MeNicole en ke2v2in
10 augustus 2006: Kozakken
13 augustus 2006: Misticle_lightning
16 augustus 2006: Sugar
22 augustus 2006: blupje77
14 september 2006: mjammetje
15 september 2006: linda856763
22 september 2006: Xanthe
25 september 2006: snoopy
26 september 2006: PM-girl

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:00:34 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_34896878
kan me je zenuwen dus heel goed voorstellen sjak, wat betreft het hartje horen, had ik ook. Maar het is echt zo dat je pas vanaf 24 weken ofzo je kindje iedere dag moet voelen. Helaas helpt ratio soms gewoon niet he? komt wel goed hoor meid
stormy waters...
sailin'
pi_34897068
Joehoe BE hier moet je wezen de andere is op slot
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:06:42 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34897075
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:49 schreef sjak het volgende:
Mammietje, ik wil ook een ziekenhuisbevalling. Vanmiddag ga ik naar de verloskundige en ik wil kijken of dat ook geregeld kan worden op medische indicatie. Ik hoop het echt. Anders doe ik het alsnog hoor, maar ja dan moet je zo'n 300 euro gaan betalen (belachelijk vind ik het!). Ik ben bang dat ik thuis heel erg in paniek ga raken. Ik weet helemaal niet waarom ik die angst heb, ik ben niet zo'n paniekvogel normaal. Al ben ik wel heel erg bang voor de bevalling. Maar goed, ik ga wat oude kwalen in de strijd gooien. En aangezien ik daar meer verstand van heb dan zij denk ik zomaar dat het wel zou kunnen lukken.
En bedankt hè! En iedereen maar klagen dat de kosten voor de zorg zo hoog worden.

Of ben ik nu te moraalridderig?
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:06:54 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34897088
Ik had het in de gaten Anitra...
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:07:55 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_34897127
maar wat bedoel je nou met je post BE?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:09:49 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34897201
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:07 schreef Belana het volgende:
maar wat bedoel je nou met je post BE?
Dat ik het eigenlijk niet vind kunnen dat Sjak verhalen wat aan gaat dikken in de hoop dat ze de VK kan overbluffen en zo een ziekenhuisbevalling op medische indicatie krijgt omdat ze zelf vertikt ervoor te betalen.

Mede omdat ik dus zo'n brave trut ben die wel dat soort dingen altijd netjes betaald etc. Ik kan dit soort dingen dan gewoon echt niet uit staan.
pi_34897390
Eensch is...punt 1ik vind het niet eerlijk...punt twee daar betalen wij aan mee...punt drie: en maar zeiken met z`n allen dat die ziektekosten zo duur zijn geworden.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:15:53 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34897414
Ik zal zelf met mijn MS vast zonder problemen een ziekenhuisbevalling kunnen krijgen, maar ik wil juist graag een thuisbevalling. Ik hoop alleen dat ik niet verplicht word in het ziekenhuis te bevallen, of dat iedereen eindeloos gaat zeuren dat ik toch echt geen thuisbevalling moet riskeren...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:17:01 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_34897450
nah, ok, "misbruik" maken van je kennis is misschien niet zo netjes, maar eigenlijk is het idioot dat je hier niet kan kiezen, toch? Best raar dat je je blauw moet betalen aan premie, maar als je dan ergens gebruik van wilt maken, dan moet je alsnog zelf betalen DAT vind ik raar. en DAT kan ik niet uitstaan.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:20:44 #11
12913 GreatWhiteSilence
pi_34897594
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:17 schreef Belana het volgende:
nah, ok, "misbruik" maken van je kennis is misschien niet zo netjes, maar eigenlijk is het idioot dat je hier niet kan kiezen, toch? Best raar dat je je blauw moet betalen aan premie, maar als je dan ergens gebruik van wilt maken, dan moet je alsnog zelf betalen DAT vind ik raar. en DAT kan ik niet uitstaan.
Een ziekenhuisbevalling is in principe alleen voor de mensen die dat nodig hebben, vanwege omstandigheden. Daar betaal je die ziektenkostenverzekering ook voor. Wil je zorg die je eigenlijk niet nodig hebt, zijn het geen ziektekosten en worden ze dus ook niet vergoed door de verzekering.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_34897819
Tja ik snap je wel een beetje Belana, maar dat is een hele andere discussie...

Trouwens denk ik niet dat er zo veel om te praten valt aan die VK, denk dat er al heel veel mensen hetzelfde hebben geprobeerd als Sjak. Punt 1 denk ik dat zo`n verloskundige geen "Gekke Henkie" is en heus wel doorziet van hoe of wat(ookal heb je wat medische kennis). Punt twee gaat het ook haar eigen portemonnee aan, als zij haar medisch maakt vangt zij geen geld voor de bevalling
Hyves!
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:26:15 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_34897840
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Een ziekenhuisbevalling is in principe alleen voor de mensen die dat nodig hebben, vanwege omstandigheden. Daar betaal je die ziektenkostenverzekering ook voor. Wil je zorg die je eigenlijk niet nodig hebt, zijn het geen ziektekosten en worden ze dus ook niet vergoed door de verzekering.
hallo, een verloskundige is toch ook medische zorg? dat kan dan weer wel? Het is maar net omdat we dat hier allemaal zo gewend zijn. Ik vind dat je de keuze moet hebben.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:29:21 #14
12913 GreatWhiteSilence
pi_34897947
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:26 schreef Belana het volgende:

[..]

hallo, een verloskundige is toch ook medische zorg? dat kan dan weer wel? Het is maar net omdat we dat hier allemaal zo gewend zijn. Ik vind dat je de keuze moet hebben.
Maar die wordt dan toch ook (bijna helemaal) door de verzekering betaald?
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:29:25 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34897948
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:26 schreef Belana het volgende:
Klopt, maar een keuze-ziekenhuisbevalling gebeurd in eerste instantie onder begeleiding van de vk in het hiet ziekenhuis, dus dubbele kosten...

En om eens op de stoel te gaan zitten van mensen die zeggen nooit kinderen te gaan willen krijgen:
Jij wil kinderen! Je krijgt al het normaal nodige vergoed, waarom dan ook nog eens extra de kosten opdrijven die ook op mijn lasten drukken terwijl dat niet nodig is...
pi_34898139
Toen ik net zwanger was wou ik echt heel graag bevallen in het ziekenhuis. Ik dacht ook dat ik volledig in paniek zou raken zodra ik het idee zou krijgen dat het niet goed zou gaan. Ik heb mezelf eerst ruim de tijd gegeven aan de zwangerschap te wennen, alles is ook nieuw voor me! Na een aantal weken zwangerschap was ik een stuk zekerder van mezelf en mn eigen lichaam, nu wil ik niets liever meer dan thuis bevallen en zou ik balen als dat niet mogelijk zou zijn. Lekker in je eigen vertrouwde omgeving...Anders had ik die eigen bijdrage aan een ziekenhuisbevalling gewoon betaald, was me de geruststelling ook meer dan waard en daar zou ik dan zelf ook voor kiezen. Ik gaf aan bij de VK dat ik het een fijn idee vond dat in een ziekenhuis alles bij de hand is (artsen, apparatuur ed.) en zij vertelde mij dat zolang er geen gynacoloog is, mag dit alles toch niet gebruikt worden dus wachten moet je dan toch. In de tijd dat de gynacoloog in het ziekenhuis kan zijn, kan ook jij in het ziekenhuis zijn mocht dat nodig zijn.
pi_34898395
ik wil juist liever thuis en ik denk een hoop mensen ook.

ik vind het eigenlijk al genoeg dat je kan kiezen wat je wil, dat je dan zelf moet bijdragen aan de kosten vind ik wel logisch.
al vind ik het wel onzin dat een ritje met de ambulance (omdat je onverwacht toch in het ZH zou moeten) 800 euro kost o.i.d
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:41:48 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_34898453
Nou, ik vind het nogal kortzichtige reacties hoor. Bij alle andere vormen van zorg is het allemaal geen probleem, maar hierbij ineens wel? Ik snap dat soort reacties echt niet. Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben. En dat gelul over "jij wil toch kinderen" daar word ik pas echt boos om, want ja, ik wil kinderen, maar ik wil ook de keuze hebben waar en hoe ze ter wereld komen. En ja, mijn verloskundige word betaald, zal toch helemaal godsgeklaagd worden als daarvan ook gezegd gaat worden "je wilt toch zelf kinderen"...

Overigens wil ik zelf thuis bevallen, maar het gaat mij om het principe.
stormy waters...
sailin'
pi_34898530
maar als er toch geen noodzaak is, vind je het gek dat je dan moet betalen?
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:44:16 #20
12913 GreatWhiteSilence
pi_34898559
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:41 schreef Belana het volgende:
Nou, ik vind het nogal kortzichtige reacties hoor. Bij alle andere vormen van zorg is het allemaal geen probleem, maar hierbij ineens wel? Ik snap dat soort reacties echt niet. Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben. En dat gelul over "jij wil toch kinderen" daar word ik pas echt boos om, want ja, ik wil kinderen, maar ik wil ook de keuze hebben waar en hoe ze ter wereld komen. En ja, mijn verloskundige word betaald, zal toch helemaal godsgeklaagd worden als daarvan ook gezegd gaat worden "je wilt toch zelf kinderen"...

Welke andere vormen van zorg?
Plastische chirurgie, bijvoorbeeld, mag je ook zelf betalen als er verder niets aan de hand is.
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:46:15 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34898644
quote:
Nou, ik vind het nogal kortzichtige reacties hoor. Bij alle andere vormen van zorg is het allemaal geen probleem, maar hierbij ineens wel?
Dat heb je mij niet horen zeggen. Als ik mijn ogen gelift wil hebben omdat ik vind dat ze afgezakt zijn maar de arts vind het nog geen medische noodzaak, dan zal ik dat ook echt zelf moeten betalen... En dat vind ik ook niet meer dan normaal.
quote:
Ik snap dat soort reacties echt niet. Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben.
Die keuze heb je ook maar dan moet je er gewoon voor betalen...
En er dan met een lulverhaal een medische ZHbevalling van maken vind ik helemaal kwalijk.
Bij wijze van spreke loopt die gyn straks tussen 2 kamers heen en weer te rennen terwijl hij maar in 1-tje echt nodig is op dat moment...
quote:
En dat gelul over "jij wil toch kinderen" daar word ik pas echt boos om, want ja, ik wil kinderen, maar ik wil ook de keuze hebben waar en hoe ze ter wereld komen.
En ja, mijn verloskundige word betaald, zal toch helemaal godsgeklaagd worden als daarvan ook gezegd gaat worden "je wilt toch zelf kinderen"...
Nee, daarom zei ik dus ook dat je de benodigde zorg wel via de verzekering krijgt en dat dat prima is.
Want anders verzand je al snel in de discussie 'jij wil geen kinderen maar mijn kinderen kunnen later jouw pensioen ophoesten en hoe zit dat dan?'.
quote:
Het gaat mij om het principe dat iemand prima thuis kan bevallen maar dat liever in het ziekenhuis doet en dan de bijkomende kosten niet wil betalen en daar met een smoes onderuit probeert te komen.
Overigens vind ik dat ook van de 'Ik doe lekker net alsof ik niet precies weet wanneer ik voor het laatst ongesteld ben want dan krijg ik lekker een echo' verhalen.
pi_34898650
quote:
Als jij je veiliger voelt in een ziekenhuis dan moet je die keuze gewoon hebben.
Ja, daar heb jij helemaal gelijk in.

Maar waar het om gaat nu, is dat het overkomt alsof sjak wil sjoemelen met de waarheid om toch maar een (vergoedde) ziekenhuisbevalling te krijgen. Zo kwam het op mij over althans en ik vind dat dus niet kunnen.
Variety is the spice of life
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:46:22 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_34898651
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:43 schreef pinquit het volgende:
maar als er toch geen noodzaak is, vind je het gek dat je dan moet betalen?
dat is precies het punt, de Noodzaak? wat is dat? de noodzaak? sjonge ik ga een kind op de wereld zetten, mag ik dat alsjeblieft in het ziekenhuis doen? Het gaat gewoon om de keuze.
Dat het hier allemaal zoveel kost en de manier waarop het geregeld is klopt gewoon niet.

Nahja, laat maar weer, ik praat tegen dovemansoren
stormy waters...
sailin'
pi_34898686
ik had helemaal geen keus, hier in het zeeuwsche kan je alleen maar in het ziekenhuis bevallen, koste me overgens niets extra's ....

achteraf had ik wel de keus om thuis te bevallen, had ik toch op medische indicatie naar het ziekenhuis gemoeten ivm een in het vruchtbaar gepoepte baby
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_34898742
een kind op de wereld zetten is toch iets wat al vanaf het begin der beginsels gedaan wordt, vroeger ging een vrouw gewoon even hurken in de bosjes

en ja dit land wil overal geld uit trekken..
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:49:00 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_34898753
sorry, ik word een beetje te boos. Het ging om wat sjak zou doen om een zh bevalling voor elkaar te krijgen. Iets waar ik dus persoonlijk niet warm of koud van word.
stormy waters...
sailin'
pi_34898819
maaarrr in het geval van Sjak; paniek wordt msschien niet als medische noodzaak beoordeeld, maar mensen met een paniekaanval bijv. ervaren dat wel even heel anders...

waar zit de grens dus
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:52:17 #28
12913 GreatWhiteSilence
pi_34898884
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:46 schreef Belana het volgende:

[..]

dat is precies het punt, de Noodzaak? wat is dat? de noodzaak? sjonge ik ga een kind op de wereld zetten, mag ik dat alsjeblieft in het ziekenhuis doen? Het gaat gewoon om de keuze.
Dat het hier allemaal zoveel kost en de manier waarop het geregeld is klopt gewoon niet.

Nahja, laat maar weer, ik praat tegen dovemansoren
Noodzaak is dat de zorg nodig is. Als jij en je baby verder in goede gezondheid verkeren, is die extra zorg niet nodig en is er geen noodzaak tot een ziekenhuisbevalling.

En weet je waarom het zoveel kost? Ga maar eens kijken naar hoe duur de apparatuur is bijvoorbeeld, dat loopt in de tienduizenden. Misschien eens een vraag voor Farao: hoeveel kost de apparatuur aan boord van zijn ambulance...

Dus je hebt de keuze wel, maar het kost je extra. Want de verzekering betaalt alleen als je ziektekosten maakt en niet als je 'voor-de-zekerheid'kosten maakt.
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:54:01 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34898946
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:46 schreef Belana het volgende:
[...]Dat het hier allemaal zoveel kost en de manier waarop het geregeld is klopt gewoon niet.
[...]
Daar heb je mss wel gelijk in idd, en het is ook een hoop geld.
Maar dan nog vind ik het niet kunnen.

Komt ook wel een beetje voort uit eigen 'frustratie' dat ik dat dus nooit doe en altijd braaf de hoofdprijs betaal enzo. Dan kan ik het niet uitstaan dat er andere mensen zijn die het blijkbaar minder nauw nemen...
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:55:09 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34898990
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:50 schreef pinquit het volgende:
maaarrr in het geval van Sjak; paniek wordt msschien niet als medische noodzaak beoordeeld, maar mensen met een paniekaanval bijv. ervaren dat wel even heel anders...

waar zit de grens dus
Voor iemand die zegt 'ik ben niet zo'n paniekvogel normaal' vind ik het ook wat ver gaan om hier gelijk een paniekaanval van te gaan maken.
9 van de 10 mensen ziet als een berg op tegen die bevalling...
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2006 @ 13:55:09 #31
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_34898991
fokken in de baas z'n tijd kost "ons" ook klauwen vol met geld
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_34899010
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:55 schreef just me het volgende:
fokken in de baas z'n tijd kost "ons" ook klauwen vol met geld
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:56:39 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34899039
...
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:57:19 #34
12913 GreatWhiteSilence
pi_34899057
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zo... en waar komt die ineens vandaan?
Geen idee, maar volgens mij hoort die in WGR en niet in Ouders...
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:58:05 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34899087
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nee, meer via de mail zelfs...
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:03:56 #36
12913 GreatWhiteSilence
pi_34899286
Kunnen ze je trouwens 'verplichten' in het ziekenhuis te bevallen? Omdat ik MS heb maar toch graag een thuisbevalling wil?
pi_34899301
In mijn geval wil ik weer in het ziekenhuis bevallen. Een van de redenen daarvoor is dat het in geval van nood erg moeilijk is mijn huis op een 'normale' manier te verlaten. Dat risico ga ik niet nemen.
Mijn uitgebreide verzekering denkt een ziekenhuisbevalling met vk gewoon. En daar betaal ik genoeg voor vind ik zelf.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34899779
ik wilde persee thuis bevallen. Lekker eigen vertrouwde omgeving, doen en laten wat je wil en ik vond het heerlijk. Had het ziekenhuis niet eens gered, dan was Amber op de trap geboren.. Ook een reden om niet naar het ziekenhuis te gaan.. moet 2 trapen af om beneden te komen en dat zag ik mezelf niet doen met weeen.
Ik ben ook lichtelijk in paniek geweest, tja het hoofdje was er al uit maar de vk was er nog niet. Gelukkig was vriendje heel rustig en die heeft me er doorheen gesleept..

Volgende keer weer lekker thuis!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:24:01 #39
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34899912
Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik weer in het ziekenhuis zal bevallen, maar aan de andere kant hoop ik ook best dat het weer een ks zal worden. En dan is het ziekenhuis natuurlijk sowieso erg noodzakelijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34900044
Ik wilde ook persé thuis bevallen en die mogelijkheid heb ik ook gehad doordat ze me heel veel kansen hebben gegeven. Ik ben twee keer gestript geweest door de vlos en de gyn. Alleen hebben ze er uiteindelijk wel een medische indicatie van gemaakt. Er was op zich geen gevaar maar hoe gevaarlijk het zou om mij langer te laten rondlopen wisten ze ook niet. Het is toen een inleiding geworden. Ik heb gewoon tot de inleiding thuis mogen bevallen.

Of ze je verplichten om in het ziekehuis te bevallen hangt van je eigen specialisten en de vlos af. Je moet dan wel een vlos hebben die jou wil begeleiden, ze kunnen je ook doorsturen. Op sommige momente is het ook verplicht zoals bij stuit, poep in het vruchtwater, tweelingen en hoge bloeddruk etc. Ik had zelf wel een keuze, ik hoefde die inleiding niet te doen als ik die echt niet wilde. Ook al bleef ik dan klooien met mijn bloeddruk.
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:51:14 #41
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34900846
Als ik ooit nog moet bevallen, dan in het ziekenhuis, dichtbij de pijnstilling!!!
Geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om thuis te bevallen. Ha, voordat ik Juul kreeg, dacht ik dat alleen woezies en watjes er zo over zouden denken. Nou, dan maar een woezie. Maar voor geen goud meer thuis in die hel (en dan uiteindelijk alsnog die marteltocht richting ziekenhuis). Bovendien was het bij Juultje allemaal zo kantje boord nadat ie geboren was, dat ie het in een thuissituatie misschien niet overleefd zou hebben. Dus...ik pas.
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:59:30 #42
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34901142
En ik wilde persee in het zkh bevallen Zelfs toen bleek dat ik al 8 cm ontsluiting had en persweeën ben ik nog van 4 hoog met de trap naar beneden gegaan om naar het zkh te gaan Achteraf was het ook de juiste keuze, aangezien Robin bijna met de pomp gehaald is. En daarna ben ik nog een nachtje gebleven, omdat ik uitgeput was, redelijk wat bloed had verloren, 2x behoorlijk gehecht ben en moeite had met plassen.
Ik lig er niet zo wakker van dat we daarvoor hebben moeten betalen, we wisten het van te voren en het heeft geen rol gespeeld bij onze keuze.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:01:21 #43
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34901203
Renzell
Bij 2 cm was het bij mij te vroeg voor pijnstilling en bij 8 cm was ik te ver Dus dat maakt niet veel uit denk ik
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34901274
eej bright, hier gaat alles goed hoor, heb nog wel last van een irritante kies als ik erop kauw, maar de pijn van die ontsteking is weg (vandaag is de laatste dag van de kuur) zoals ik me nu voel kan ik het makkelijk uithouden na de bevalling (wat antibiotica wel allemaal niet kan verrichten heh

xanthe- goed nieuws en fijn dat je alweer zo snel terecht kan voor een 2de echo, dit gaat helemaal goedkomen.

pinquit- nog steeds niks schiet jij eens ff op hihihihi

ik vond het in het begin ook een eng idee een thuisbevalling, maar de vk heeft al vanaf het begin gezegd dat er tegenwoordig niet meer zoveel verschil in zit, en jah dat hun al redelijk ruim van te voren kunnen inschatten of je naar het ziekenhuis moet jah of nee, en hier zit het zkh gelukkig niet al te ver, dus ik ga me er verder ook niet druk om maken. ik vertrouw gewoon op de verloskundige dat het wel goed gaat komen, verder vind ik een zkh nou ook niet zo prettig idee als je daar moet overnachten etc, dus ik zie wel hoe het gaat hoop gewoon een goede bevalling thuis te krijgen in mijn eigen omgeving.
pi_34901517
Sjak, heb je geen aanvullende verzekering? Bij veel aanvullende verzekeringen wordt een poliklinische bevalling volledig vergoed. En die premie is vast lager dan de eigen bijdrage die je anders moet betalen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:20:47 #46
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34901908
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:03 schreef Girly het volgende:
[..] verder vind ik een zkh nou ook niet zo prettig idee als je daar moet overnachten etc, dus ik zie wel hoe het gaat hoop gewoon een goede bevalling thuis te krijgen in mijn eigen omgeving.
Ik ben om 7:29 uur bevallen en bij ons was het overnachten in het zkh wel fijn aangezien ik dus echt niks kon na de bevalling (had thuis ook weer 4 hoog omhoog gemoeten ), ze hielpen ook 's nachts met de bv en papa kon die nacht even bijslapen
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:10 schreef poemojn het volgende:
Sjak, heb je geen aanvullende verzekering? Bij veel aanvullende verzekeringen wordt een poliklinische bevalling volledig vergoed. En die premie is vast lager dan de eigen bijdrage die je anders moet betalen.
Hier moesten we nog iets van 150 euro zelf dokken en ik ben ook aanvullend verzekerd, anders was het nog meer geweest.
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:26:30 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34902088
Girly! Fijn te lezen dat het beter met je gaat!
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:37:01 #48
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34902400
Pff, ik heb nogal wat losgemaakt met mijn opmerking. Ik denk dat de meeste vallen over het feit dat ik zou zeggen dat ik mijn kwaal erger maak om maar in het ziekenhuis te bevallen. Dat is niet helemaal waar. Ik ben in eerste instantie gewoon echt bang dat ik niet normaal door die bevalling heen kom. De redenen daarvan zijn meerduididig. Ik ben erg bang voor de pijn en ben erg bang dat ik die pijn niet kan wegzuchten. Dat komt dan weer wel door "mijn kwaal" dat ik daar zo bang voor ben. Ik ben in het verleden te erg en te vaak benauwd geweest dat ik er nu gewoon niet meer aan wil denken dat dat gaat gebeuren zonder dat er iemand goed kan ingrijpen.
Daarnaast (en dat heb ik hier ook al gezegd) heb ik door mijn werk geen reeel beeld van bevallingen, dat verzwakt mijn angst voor de bevalling niet, integendeel.
Tenslotte ben ik ook bang dat mijn kind met mijn kwaal geboren gaat worden. Ik wil dat zij of hij gewoon meteen door een specialist nagekeken gaat worden daarop. Dat wordt nu binnenkort al gedaan door de 20 weken echo (of moet ik die ook weigeren omdat sommigen al de hoofdprijs betalen) maar dat zal nog niet alle zekerheid geven. Een deel van de afwijkingen die ik heb kunnen pas gelijk na de geboorte vastgesteld worden.

Nou ja, genoeg zo.
Ik vind echt dat er heel fel gereageerd wordt door sommigen. Je weet niet wat voor dingen er in mijn hoofd en in mijn lijf spelen maar er wordt wel de conclusie getrokken dat ik misbruik maak van het zorgstelsel. Dat vind ik behoorlijk kwalijk.

Zo, en nu ga ik naar de verloskundige, kijken of ik op medische indicatie in het ziekenhuis kan bevallen.
Lekker douchen!
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:42:02 #49
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34902561
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat ik het eigenlijk niet vind kunnen dat Sjak verhalen wat aan gaat dikken in de hoop dat ze de VK kan overbluffen en zo een ziekenhuisbevalling op medische indicatie krijgt omdat ze zelf vertikt ervoor te betalen.
BE, als je het nog eens goed leest zie je nergens staan dat ik verhalen ga aandikken. Dat je dat impliceert vind ik erg vervelend en eerlijk gezegd ook wel een beetje stemmingmakerij.
ik ben er trouwens ook zo een die al sinds haar 15e braaf haar eigen ziekenfondsje betaalt, ook de hoofdprijs trouwens en nooit ergens korting voor heb gekregen hoor, mede dankzij mijn "oude kwalen"
Lekker douchen!
pi_34902608
Sjak het is voor andere mensen moeilijk oordelen over je kwaal als ze niet weten wat het is en denk dat vandaar uit dus heftige reacties komen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:44:36 #51
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34902647
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:43 schreef Anitra het volgende:
Sjak het is voor andere mensen moeilijk oordelen over je kwaal als ze niet weten wat het is en denk dat vandaar uit dus heftige reacties komen.
Dat ben ik wel met je eens, maar dat zouden ze dan gewoon toch kunnen vragen in plaats ervan uit te gaan dat...etc. Zie hierboven.
Lekker douchen!
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:46:00 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34902689
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:37 schreef sjak het volgende:
Pff, ik heb nogal wat losgemaakt met mijn opmerking. Ik denk dat de meeste vallen over het feit dat ik zou zeggen dat ik mijn kwaal erger maak om maar in het ziekenhuis te bevallen. Dat is niet helemaal waar. Ik ben in eerste instantie gewoon echt bang dat ik niet normaal door die bevalling heen kom. De redenen daarvan zijn meerduididig. Ik ben erg bang voor de pijn en ben erg bang dat ik die pijn niet kan wegzuchten. Dat komt dan weer wel door "mijn kwaal" dat ik daar zo bang voor ben. Ik ben in het verleden te erg en te vaak benauwd geweest dat ik er nu gewoon niet meer aan wil denken dat dat gaat gebeuren zonder dat er iemand goed kan ingrijpen.
Daarnaast (en dat heb ik hier ook al gezegd) heb ik door mijn werk geen reeel beeld van bevallingen, dat verzwakt mijn angst voor de bevalling niet, integendeel.
Tenslotte ben ik ook bang dat mijn kind met mijn kwaal geboren gaat worden. Ik wil dat zij of hij gewoon meteen door een specialist nagekeken gaat worden daarop. Dat wordt nu binnenkort al gedaan door de 20 weken echo (of moet ik die ook weigeren omdat sommigen al de hoofdprijs betalen) maar dat zal nog niet alle zekerheid geven. Een deel van de afwijkingen die ik heb kunnen pas gelijk na de geboorte vastgesteld worden.
Dit wat je nu schrijft is een heel ander verhaal dan wat er in het vorige topic stond.
quote:
Nou ja, genoeg zo.
Ik vind echt dat er heel fel gereageerd wordt door sommigen. Je weet niet wat voor dingen er in mijn hoofd en in mijn lijf spelen maar er wordt wel de conclusie getrokken dat ik misbruik maak van het zorgstelsel. Dat vind ik behoorlijk kwalijk.
Ik vind het persoonlijk kwalijk als mensen misbruik maken van het stelsel, en die indruk gaf jij met je vorige post wel vond ik. En ja, ik oordeel op basis van wat ik hier lees. En als je dat niet wilt moet je of meer informatie geven of niet schrijven. Ik kan toch niet raden wat er allemaal aan de hand is?

Dat wat ik las was: 'Ik ben bang voor de bevalling en ik wil niet thuis bevallen dus ik maak het wel even erger om ervoor te zorgen dat ik die 300 euro niet hoef te betalen'. Met iets meer en iets andere woorden maar zo kwam het op me over. en niet 'Ik ben bang voor de bevalling en bang dat er een kans is dat mijn kindje heeft wat ik heb'.
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:47:06 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34902722
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:42 schreef sjak het volgende:
BE, als je het nog eens goed leest zie je nergens staan dat ik verhalen ga aandikken. Dat je dat impliceert vind ik erg vervelend en eerlijk gezegd ook wel een beetje stemmingmakerij.
ik ben er trouwens ook zo een die al sinds haar 15e braaf haar eigen ziekenfondsje betaalt, ook de hoofdprijs trouwens en nooit ergens korting voor heb gekregen hoor, mede dankzij mijn "oude kwalen"
Je schreef dat je kwalen in de strijd ging gooien. Dat vind ik klinken als aandikken en een kwaal vind ik een hardnekkig terugkerende ingegroeide teennagel oid, geen serieuze ziekte.
Verschil van inzicht.
Jouw verhaal kwam zo op mij over.
pi_34902723
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:37 schreef sjak het volgende:
Je weet niet wat voor dingen er in mijn hoofd en in mijn lijf spelen maar er wordt wel de conclusie getrokken dat ik misbruik maak van het zorgstelsel. Dat vind ik behoorlijk kwalijk.
Dat vind ik niet gek als je roept dat je wat 'oude kwalen in de strijd gaat gooien' Ik neem aan dat je zelf ook wel doorhebt dat dat klinkt alsof je allemaal oude dingen op gaat rakelen om die ZH-bevalling er maar door te krijgen.

Maar goed. Overigens werd bij mij bij de VK bij het eerste gesprek al gevraagd naar erfelijke afwijkingen en dat soort dingen. Bij jou dus niet, aangezien je nu pas je 'afwijkingen' aan wil kaarten bij de VK om die medische indicatie te krijgen?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_34902740
Ah, op het zelfde moment gepost als BE dus, beetje dubbel
It's all up to you
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:48:27 #56
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34902760
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je schreef dat je kwalen in de strijd ging gooien. Een kwaal vind ik een hardnekkig terugkerende ingegroeide teennagel oid, geen serieuze ziekte.
Verschil van inzicht.
Jouw verhaal kwam zo op mij over.
Ok, dan is dat ook weer uit de wereld, Ik heb het misschien verkeerd opgeschreven.
Het is dan ook weer wel zo dat als je je hele leven al met iets loopt je het zelf waarschijnlijk anders ziet.

Maaaaar, vragen blijft ook altijd vrij staan voor je conclusies trekt. Ik ben geen user die normaal niet reageert (of niet normaal reageert )op vragen.
Lekker douchen!
pi_34902820
Ik heb hetzelfde gezegd als Brighteyes, althans ik heb gezegd dat je post zo op mij overkwam. Ze is dus niet de enige en ik denk ook niet dat ze aan stemmingmakerij doet. Lees anders je post nog maar eens na.

Ik viel over dit trouwens:
quote:
Maar goed, ik ga wat oude kwalen in de strijd gooien. En aangezien ik daar meer verstand van heb dan zij denk ik zomaar dat het wel zou kunnen lukken.
edit: oh anderen zeggen dat ook al.

Ik schat de kansen op een medische verklaring best groot hoor, zoals je nu post. Hopelijk kan je het ook op die manier overbrengen aan de vk.
pi_34902859
Er zijn wel meer voordelen aan een medische indicatie dan alleen de prijs.
- Als je geen medische indicatie hebt, kun je niet altijd in het ziekenhuis van je keuze terecht.
- Je mag zonder medische indicatie pas veel later naar het ziekenhuis komen, ik had dat bijvoorbeeld nooit gehaald want ik ging in een half uur van 5 cm naar volledige ontsluiting. En toen was ik al zo in paniek dat een tripje in de auto me dan echt een nachtmerrie had geleken.
- Het overgrote deel van de bevallingen eindigt sowieso in het ziekenhuis, en dan ben je er liever van het begin af aan om je een beetje veilig te gaan voelen op die plek.

Bovendien vind ik het zelf krankzinnig dat je niet mag kiezen in Nederland. Ik ken een aantal gynaecologen die -op persoonlijke titel, want als arts mogen ze dat natuurlijk niet zeggen- er niet over zouden piekeren om thuis te bevallen vanwege de risico's. Nederland heeft niet voor niets veruit het hoogste percentage kindertjes dat tijdens of kort na de bevalling overlijden.

Wie heeft er nou niet eens zijn klachten een beetje aangedikt om die verwijzing te krijgen naar de specialist, of toch wat sneller een receptje voor antibiotica? De artsen weten zelf ook heus wel dat er op die manier gebruik van wordt gemaakt, en nemen dat mee in hun inschatting.

Over die pijnstilling moet je je trouwens niet al te veel illusies maken. Ik was dan wel van het begin af aan in het ziekenhuis, maar er werd doodleuk gezegd "we gaan echt geen anesthesist uit bed bellen". Maar misschien Sjak dat jij wat anders kunt regelen onder je collega's. Ik heb begrepen dat het wel slim is om dat van te voren al goed af te spreken, anders kom je nog voor nare verrassingen te staan.
mooi he, alles
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:52:37 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34902897
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:48 schreef sjak het volgende:
Ok, dan is dat ook weer uit de wereld, Ik heb het misschien verkeerd opgeschreven.
Het is dan ook weer wel zo dat als je je hele leven al met iets loopt je het zelf waarschijnlijk anders ziet.
Ja ook dat idd.
quote:
Maaaaar, vragen blijft ook altijd vrij staan voor je conclusies trekt. Ik ben geen user die normaal niet reageert (of niet normaal reageert )op vragen.
Maar ik ben wel een user met het woord op haar tong.

Nou ja goed, misunderstanding. Uiteraard hoop ik dat je de zorg krijg die jij en je kindje nodig hebben.
pi_34902927
-beetje mosterd na de maaltijd post, er kwam iets tussen toen ik dit aan het schrijven was-
mooi he, alles
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:53:57 #61
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34902936
Het gaat denk ik niet eens alleen om de pijnstilling Phileine. De onderzoeken over de verloskundige zorg die jij noemt, ken ik ook. Ik ben gewoon echt heel bang dat het mis gaat tijdens de bevalling (om welke reden dan ook), dan is de tijd om bij een ziekenhuis tekort denk ik. Maar goed. Ik denk dat dit een onderwerp is dat ik hier maar niet meer moet bespreken. Ik ben te emotioneel betrokken om mijn woorden ook zo op te schrijven dat ze ook goed overkomen.
Lekker douchen!
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:54:58 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34902965
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:51 schreef phileine het volgende:
Wie heeft er nou niet eens zijn klachten een beetje aangedikt om die verwijzing te krijgen naar de specialist, of toch wat sneller een receptje voor antibiotica? De artsen weten zelf ook heus wel dat er op die manier gebruik van wordt gemaakt, en nemen dat mee in hun inschatting.
Even serieus zonder mezelf als de maagd maria af te schilderen, maar ik dus niet he... Ik kan dat dus gewoon ook echt niet.
Mss vandaar wel een deel van mijn 'frustratie' zoals ik zei.
pi_34903016
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:51 schreef phileine het volgende:
- Je mag zonder medische indicatie pas veel later naar het ziekenhuis komen, ik had dat bijvoorbeeld nooit gehaald want ik ging in een half uur van 5 cm naar volledige ontsluiting. En toen was ik al zo in paniek dat een tripje in de auto me dan echt een nachtmerrie had geleken.
pffft...ik weet nog dat ik met persweeen in de auto zat, en m'n man die met 140 door 2 dorpen reed om bij het ZH te komen. De volgende keer zou ik dat ook niet zo snel meer doen hoor...
It's all up to you
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:56:57 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34903035
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:53 schreef sjak het volgende:
[...]
Maar goed. Ik denk dat dit een onderwerp is dat ik hier maar niet meer moet bespreken. Ik ben te emotioneel betrokken om mijn woorden ook zo op te schrijven dat ze ook goed overkomen.
Don't let me stop you. Dit was niet mijn bedoeling hoor!
Naast mijn felle reactie waren er ook anderen die je wel begrepen, en als je iets kwijt wil, dan wil je iets kwijt. Toch?
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:58:53 #65
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34903108
Grappig, ik kan het toch laten (binnenpretje)
Lekker douchen!
pi_34903135
Ik ook niet hoor Brighteyes. Mijn frustratie precies.

Ik ben net als sjak medisch onderlegd, maar bij mij had het precies het tegenovergestelde effect, voor geen goud naar het ziekenhuis. Gelukkig hoefde dat ook niet uiteindelijk.
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:03:43 #67
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34903282
Ik ook niet, heb ook nooit mijn klachten aangedikt.

Maar sjak, wat heb je dan? Daar ben ik gewoon benieuwd naar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34903300
Ik wilde persé thuis bevallen. Maar mijn gup besloot in het water te poepen dus had ik geen keus. Achteraf ben ik heel blij dat ik naar het ziekenhuis moest omdat ik me afvraag of hij anders nog geleefd had. Door de hartslagbanden om mijn buik kregen ze door dat hij wel héél sterk reageerde op mijn weeën en dat hij het slecht had daar binnen (achteraf omdat hij de navelstreng om zijn strotje had). Ik vraag me af of onder begeleiding van mijn eigen VK dat wel opgevallen was als ze af en toe eens dat apparaatje op je buik houden. Maar in het ziekenhuis op eigen verzoek maken ze geen gebruik van deze apparatuur en begeleid je eigen VK de bevalling met hun eigen instrumenten. Daar zit mijn volgende angst: Ik heb uitspraken van die mutsen aan mijn kraambed gehad die ik liever niet gehoord had. Eentje zei zelfs vol trots dat ze nog nooit een knip gezet had: "Eén keer had het wel gemoeten, maar toen was ik net te laat; zij is tot haar anus uitgescheurd"!!! Lekker dan... je zal haar hebben bij de bevalling! Durft ze wel een knip te zetten?! Ik ben 3 (!) keer geknipt, catheter gehad en vacuümpomp om die kleine maar zo snel mogelijk naar buiten te krijgen, omdat het echt bijna niet goed ging. (Code oranje; er zat bijna te weinig zuurstof in het bloed van mijn guppie. Weet iemand trouwens of een VK dit thuis kan meten?)
Maar goed; je hebt dus NIET de keus om onder begeleiding van het ziekenhuis te bevallen zonder medische indicatie, je mag daar alleen een kamer 'huren' zodat je dicht bij het vuur zit, mocht het ECHT misgaan.
Maar ja... ziekenhuis kan ook fouten maken... ze hadden het stukje placenta dat achterbleef over het hoofd gezien.
pi_34903876
Sjak ik begrijp je heel goed hoor. Ik had ook allang besloten dan maar die 300 te dokken, maar schrok wel toen ik hoorde dat je pas zo laat mocht komen en niet zelf het ziekenhuis kon kiezen. Ik was toen aan een kant dus best blij met die medische indicatie, omdat dat me veel meer rust gaf dat het allemaal wel goed zou komen. Ik vind -gezien het verschil in opvattingen in de medische wereld over de veiligheid van een thuisbevalling- dat iedereen zelf zou moeten kunnen kiezen.

BE, tja misschien is het omdat ik niet zoveel feducie heb in huisartsen. Ik praat dus liever met een specialist, die huisarts-standaarden ken ik ook wel uit mijn hoofd (vaak beter dan zij) en ik heb bij die lui gewoon niet zoveel te halen, behalve een verwijzing of een receptje. Mijn huisarts weet dat inmiddels trouwens ook wel, die vraagt altijd mijn mening over welke medicatie ik wil, of over een eventuele doorverwijzing. Maar voordat het zover was vond ik het zonde om weken te verspillen aan bijvoorbeeld een kaakholteonsteking waarvan ik gelijk al wist dat het zou eindigen met een kaakholtespoeling bij de kno-arts als er niet snel iets werd gedaan. Maar goed, het raakt off-topic.

Mammietje, mijn stiefzoon is ook "slachtoffer" van zo'n te late knip (zelfde houding van de vk, trots op zo laat mogelijk knippen), heeft daardoor vruchtwater geademd en wekenlang op de IC gelegen met een dubbele longontsteking en nog jaren later longproblemen. Dat was helemaal niet nodig geweest als er eerder was geknipt. Zuurstofmeting bij het kindje wordt volgens mij thuis niet gedaan. De vk moet helemaal afgaan op de hartslag via doptone of toeter.
mooi he, alles
pi_34904198
Ff iets heel anders, op de uitzetlijst van de kraamzorg, stonden naast 3 setjes kleding maat 50/56, ook 3 setjes kleding maat 62/68. Waar heb je dieal zo snel voor nodig? Zijn er echt kindjes die meteen bij geboorte al niet meer in maat 56 passen? Of heeft dit een andere reden?
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:31:25 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_34904502
sjak, ik werd ook wat oververhit, maar dat stopt me niet om erover te posten hoor. Phileine nuanceert de posts weer even met haar rust Je mag toch een andere mening hebben.
Ik voel dat dus helemaal niet zo dat je misbruik ergens van maakt. Ik vind nog steeds dat "het systeem" misbruik van ons maakt. We zijn in Nederland niet anders gewend en dus is het normaal. Als je daarom iets meer op je vroegere kwalen in moet gaan om je dan veiliger te voelen, dan moet je dat niet laten in mijn ogen.
Niet dat ik nou zo burgelijk ongehoorzaam ben, maar ik heb eerlijk gezegd wel een beetje schijt aan een systeem wat niet klopt en anders kan.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:34:37 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_34904617
en hoe was het bij de vk sjak?

tamea, de meeste babie zullen in 50/56 zitten, maar ze groeien best snel en bij een flinke beer zal het snel naar 62 doorschieten. Maar het is maar voor de zekerheid natuurlijk.
stormy waters...
sailin'
pi_34904708
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:20 schreef Wennie het volgende:
Hier moesten we nog iets van 150 euro zelf dokken en ik ben ook aanvullend verzekerd, anders was het nog meer geweest.
Dan ben je niet duur genoeg aanvullend verzekerd. Ik heb even gekeken: Groene Land/Zilveren Kruis Achmea Beter Af Plus met 4 sterren vergoeden de eigen bijdage voor 100%, Ohra Uitgebreid + Extra Uitgebreid + Compleet vergoeden 100%, Menzis Extra Verzorgd 2 vergoedt de eigen bijdrage tot 160 euro, en Extra Verzorgd 3 vergoedt 100%.. en er zijn er vast wel meer maar deze heb ik nu even willekeurig bekeken.

Tamea, ons achternichtje van 9,5 pond bij de geboorte droeg wel meteen maat 62. Myrthe begon in 50. Maar het is wel handig om 62 vast te hebben, hoef je niet perse meteen na je bevalling al te gaan shoppen als de baby groter uitpakt dan verwacht.
pi_34904761
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:24 schreef Tamea het volgende:
Zijn er echt kindjes die meteen bij geboorte al niet meer in maat 56 passen? Of heeft dit een andere reden?
ja.. als ze bijvoorbeeld bijna zo'n 5 kilo wegen
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_34904891
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:37 schreef poemojn het volgende:

[..]

Dan ben je niet duur genoeg aanvullend verzekerd. Ik heb even gekeken: Groene Land/Zilveren Kruis Achmea Beter Af Plus met 4 sterren vergoeden de eigen bijdage voor 100%, Ohra Uitgebreid + Extra Uitgebreid + Compleet vergoeden 100%, Menzis Extra Verzorgd 2 vergoedt de eigen bijdrage tot 160 euro, en Extra Verzorgd 3 vergoedt 100%.. en er zijn er vast wel meer maar deze heb ik nu even willekeurig bekeken.
Tja, maar als je al ziek bent, mag je je aanvullende verzekering vaak niet opkrikken. Ik krijg bijvoorbeeld geen 'Beter Af + 4 sterren' omdat ik een spierziekte heb, maar moet in 3 sterren blijven.

En daar, Belana, heb jij wel gelijk dat het systeem krom is
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:42:05 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_34904934
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:41 schreef nebelung het volgende:

[..]

En daar, Belana, heb jij wel gelijk dat het systeem krom is
stormy waters...
sailin'
pi_34904975
drie paar kleertjes is aan de weinig kant. Als je kind drie keer op een dag spuugt is alles vies. Maar ook zonde om 6 paar kleertjes in de kleine maat te hebben (ze groeien er helaas zo ontzettend snel uit). Dus dan kan je ook even een wat groter setje aandoen, terwijl de wasmachine draait...
mooi he, alles
pi_34905044
Vreemd Nebelung, want volgens http://www.verzekeringssi(...)premie_overzicht.cfm heeft Groene Land nu alleen medische selectie voor de meest uitgebreide tandartsverzekering. Geldt dat dan neit voor bestaande klanten?
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:44:54 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34905055
Maar daar ben ik het ook wel met jullie eens hoor!

En ik heb nog makkelijker lullen mss omdat ik nog niet voor die keuze heb gestaan en daarnaast ben ik vrijwel nooit ziek en mss daarom wel heel makklijk in het accepteren van wat er gebeurd als ik eens een keer wel wat heb...
pi_34905221
Ik ben er achteraan geweest (uitgebreid), maar voor aanvullende verzekeringen doen ze gewoon de medische selectie, alleen voor de basisverzekering niet.

Maar tis offtopic en straks krijg ik op m'n kop
pi_34905569
Erg vervelend zeg... Ik weet niet waar je werkt maar wij kunnen nu zonder medische selectie in de onvz topfit-polis komen via de werkgever van m'n man.. zou voor jou een uitkomst geweest zijn dus.. Misschien iets om op te letten bij evt toekomstige sollicitaties

ik zal niet meer offtopic gaan

Voor Myrthe kochten we na haar geboorte juist meer kleding in maat 50, vonden we leuker dan te grote kleding. Ze heeft er toch best een tijdje mee gedaan. Voor haar klopte deze maatwijzer wel redelijk: http://www.prenatal.nl/SpecialInterest/maatwijzer.aspx
pi_34905740
is natuurlijk ook leuker poemojn, maar niet iedereen heeft daar het budget voor
mooi he, alles
pi_34906021
Dat klopt.. maar ik kreeg toen ook te horen dat ze zo snel uit die kleine maten gegroeid zijn maar voor ons ging de tijd toen nog erg langzaam (we telden dagen/weken, geen maanden) dus wij vonden dat wel meevallen. Maar mouwen omslaan ed kan inderdaad ook. En een jas een maat groter in huis hebben voor als de 'goede' jas gewassen wordt is vaak ook wel handig.
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2006 @ 17:21:44 #84
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_34906572
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

* just me stak hand in eigen boezem.. ik fok(te) erg veel tijdens werktijd
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_34906787
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:56 schreef poemojn het volgende:

Voor Myrthe kochten we na haar geboorte juist meer kleding in maat 50, vonden we leuker dan te grote kleding. Ze heeft er toch best een tijdje mee gedaan.
Dat was bij ons ook zo. Maat 56 zat echt veel te groot dus toen zijn we na de geboorte naar snel spullen in maat 50 gaan kopen. Van die heerlijke zachte shirtjes (voornamelijk velours omdat de kraamhulp aangaf dat dat iets warmer was) In de winkel werden we voor gek versleten, nee joh, daar past hij nooit in!!! (alsof je dat niet weet van je eigen kind...) maar uiteindelijk hebben we er nog best even mee gedaan. Zeker een maand, voor de groter vallende pakjes 1,5 maand. En daarna is hij langzaam overgegaan op maat 56.
Maar Tomas was dan ook net geen 6 pond bij de geboorte. Niet echt groot dus
It's all up to you
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:44:25 #86
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34907330
TearSong, wij hadden dat ook met Robin hoor en hij woog bijna 7 pond bij zijn geboorte. Maatje 56 zakte zo van zijn kontje af Hij heeft nog een broekje en jasje maat 56 en die past hij nu pas terwijl hij echt richting maat 68 aan het gaan is
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:46:23 #87
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34907391
Ik heb het hartje gehoord, ik groei (te) goed, de baarmoeder komt al tot de navel en hij/zij is enorm beweeglijk
Volgens de verloskundige ben ik wel erg zwanger , ik vergat de helft en toen ze wat vroeg barstte ik spontaan in snikken uit. Nou ja, jammer dan.

Nu heb ik lekker spare-ribs besteld met als toetje : Ben en Jerry's ijs
Lekker douchen!
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:47:47 #88
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34907433
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:03 schreef Sugar het volgende:
Maar sjak, wat heb je dan? Daar ben ik gewoon benieuwd naar.
We msn-en vanavond wel even. Kunnen we misschien ook een picknick datum gaan prikken.
Lekker douchen!
pi_34907637
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:26 schreef TearSong het volgende:

[..]

Dat was bij ons ook zo. Maat 56 zat echt veel te groot dus toen zijn we na de geboorte naar snel spullen in maat 50 gaan kopen. Van die heerlijke zachte shirtjes (voornamelijk velours omdat de kraamhulp aangaf dat dat iets warmer was) In de winkel werden we voor gek versleten, nee joh, daar past hij nooit in!!! (alsof je dat niet weet van je eigen kind...) maar uiteindelijk hebben we er nog best even mee gedaan. Zeker een maand, voor de groter vallende pakjes 1,5 maand. En daarna is hij langzaam overgegaan op maat 56.
Maar Tomas was dan ook net geen 6 pond bij de geboorte. Niet echt groot dus
Wij hebben juist geen kleertjes gekocht van maatje 50. Waren we wel even van plan omdat maatje 56 zo groot was. Nu is Merlijn 6 weken en maatje 56 is al grotendeels opgeruimd, alleen de broekjes passen nog goed. De shirtjes zijn allemaal te klein aan de mouwen. Wij zijn nu dus al over aan het gaan naar maatje 62. Merlijn was trouwens net 6 pond bij de geboorte.
pi_34908417
Nog even nagenieten van alle aandacht door jullie hoor.
Daarmee alle in dit topic spelende perikelen negerend...
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:10 schreef Loena-tik- het volgende:
heb je topic van een tijdje terug gevolgd en lekker meegelurkt, vond dat je zo geweldig openhartig bent geweest over alles, dat maakt dat mijn hart echt eens sprongetje maakte toen ik las dat je zwanger bent
Loena-tik, wat een lieve reactie. Maar het voelt ook een beetje 'confronterend'. Ik ben eigenlijk best naïef in het posten van allerlei zaken die me bezig houden. Realiseer me nooit zo dat er zo veel ogen mee (kunnen) lezen.
Maar ik heb het wel altijd heel prettig gevonden om 'mijn verhaal' (ik had er eigenlijk twee: mijn lief die aanvankelijk absoluut geen kind wilde terwijl ik al 'zo oud' was/ben, en de gynaecologische perikelen) hier kwijt te kunnen. Lucht lekker op, en mensen IRL hoeven niet tig keer dezelfde twijfels en frustraties aan te horen.

BE-beeb, ik heb er ook over gedacht je te mailen. Maar aangezien we niet zo'n uitgebreid mailverleden hebben, schroomde ik ook wat!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34908657
Fijn dat alles weer in orde was Sjak, blijft altijd weer een spannend iets die apk keuringen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_34908819
Sjak, wat fijn dat alles goed is!
  donderdag 9 februari 2006 @ 18:42:29 #93
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_34909079
Sjak, fijn!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_34909875
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:46 schreef sjak het volgende:
Ik heb het hartje gehoord, ik groei (te) goed, de baarmoeder komt al tot de navel en hij/zij is enorm beweeglijk
Ooooh! Da's mooi.....
Door al dat perikelen gedoe in dit topic heb ik over deze post heengescrolled.
pi_34909893
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:04 schreef snoopy het volgende:
In mijn geval wil ik weer in het ziekenhuis bevallen. Een van de redenen daarvoor is dat het in geval van nood erg moeilijk is mijn huis op een 'normale' manier te verlaten. Dat risico ga ik niet nemen.
Mijn uitgebreide verzekering denkt een ziekenhuisbevalling met vk gewoon. En daar betaal ik genoeg voor vind ik zelf.
Zie je, het kàn dus wel( op een legitieme manier "kostenloos" in het ziekhuis bevallen) als je je maar goed( beter- best verzekert)

Edit: lekkere spuit-elf reactie weerdrie koters hè Laat ook maar iedereen doet gewoon lekker waar hij/zij zich zelf prettig bij voelt

[ Bericht 18% gewijzigd door Loena-tik- op 09-02-2006 19:17:32 ]
Hyves!
pi_34910047
Toen ik zag hoeveel reacties er waren gepost dacht ik dat er iemand aan het bevallen was
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:19 schreef Vicky het volgende:
Ook een reden om niet naar het ziekenhuis te gaan.. moet 2 trapen af om beneden te komen en dat zag ik mezelf niet doen met weeen.
En wat dan als er iets verkeerd mocht gaan en je direct naar het ziekenhuis moet? Dan moet je 2 trappen af naar beneden met (pers)weeën en eventueel gevaar jezelf en/of je kind....
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:10 schreef poemojn het volgende:
Om die reden ben ik idd ook van verzekering gewisseld (nee ben nog niet zwanger, maar voor in de toekomst )
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:09:55 #97
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34910070
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:04 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ooooh! Da's mooi.....
Door al dat perikelen gedoe in dit topic heb ik over deze post heengescrolled.
Dat krijg je hier zo af en toe door de hormonen Het is meestal gelukkig ook zo weer klaar.

[ Bericht 11% gewijzigd door sjak op 09-02-2006 19:22:58 ]
Lekker douchen!
pi_34910237
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:05 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Zie je, het kàn dus wel( op een legitieme manier "kostenloos" in het ziekhuis bevallen) als je je maar goed( beter- best verzekert)
daar was toch eerder al een discussie over: niet iedereen wordt zomaar geaccepteerd voor die aanvullende verzekeringen. En bovendien kosten die een behoorlijk duit, dat kan niet iedereen betalen. Daarnaast zijn er behalve het geld nog wel andere redenen waarom een medische indicatie prettiger is dan een kraamkamer huren in het ziekenhuis. Het gaat namelijk niet alleen om de lokatie, maar ook om de medische begeleiding.

Sjak, fijn dat alles goed was! Je weet zeker dat het er maar eentje is?

Moonah, gefeliciteerd!! Heb jouw verhaal ook regelmatig gevolgd (en me ermee bemoeid ) dus dan is het toch wel extra speciaal om te lezen dat je nu zwanger bent. Wat vindt je husb erover?
mooi he, alles
pi_34910472
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:15 schreef phileine het volgende:

[..]

daar was toch eerder al een discussie over: niet iedereen wordt zomaar geaccepteerd voor die aanvullende verzekeringen. En bovendien kosten die een behoorlijk duit, dat kan niet iedereen betalen. Daarnaast zijn er behalve het geld nog wel andere redenen waarom een medische indicatie prettiger is dan een kraamkamer huren in het ziekenhuis. Het gaat namelijk niet alleen om de lokatie, maar ook om de medische begeleiding.
Ja sorry, was niet helemaal bijgelezen, had mijn post ook net aangepast, wil ook geen discussie meer opdissen
Hyves!
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:22:18 #100
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34910504
quote:

Volgens de echo wel...maar ik heb gedroomd dat het er 6 waren
Lekker douchen!
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:24:10 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910575
quote:

Dat dacht ik ook.
quote:
Moonah, gefeliciteerd!! Heb jouw verhaal ook regelmatig gevolgd (en me ermee bemoeid ) dus dan is het toch wel extra speciaal om te lezen dat je nu zwanger bent. Wat vindt je husb erover?
Mijn lief is heel ingetogen. Zelfbescherming. Durft het nog niet te geloven en erop te vertrouwen dat het allemaal goed zal gaan. Maar ondertussen is hij erg zorgzaam. . Bovendien hebben we gisteren in 10 minuten de jongensnaam bedacht. Hij koopt al maanden allerlei babyfrutsels voor me. Hij vraagt wat ik nu eigenlijk wel en niet mag eten. Hij heeft liever niet dat ik ga carnavallen ("Passief meeroken kan echt niet goed zijn voor het kindje").
Dus, ook al zegt hij het niet expliciet, uit alles maak ik op dat hij het geweldig vindt.
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:24:58 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910604
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:22 schreef sjak het volgende:

[..]

Volgens de echo wel...maar ik heb gedroomd dat het er 6 waren
Oeps!
pi_34910653
In 10 minuten een jongensnaam bedacht Dat gaat ons nog niet in 10 maanden lukken ben ik bang
pi_34910719
braaf naar oud huppelt:

Moonah! gefeliciteerd!!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:29:20 #105
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34910778
Ik heb wel eens een verhaal gelezen van een vrouw die zwanger was en met een week of 24 een pretecho liet doen en dat dáár pas bleek dat het om een tweeling ging. Zij weer terug naar verloskundige voor een echo, nee hoor, het is er écht maar eentje. Bij de bevalling bleek dat het er dus toch écht 2 bleken te zijn

Zal wel uitzondering zijn, en 5 verstopte kindjes zal wel helemaal onmogelijk zijn, maar het zal je maar gebeuren (in deze tijd!)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:30:19 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_34910814
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:46 schreef sjak het volgende:
Volgens de verloskundige ben ik wel erg zwanger , ik vergat de helft en toen ze wat vroeg barstte ik spontaan in snikken uit. Nou ja, jammer dan.

Nu heb ik lekker spare-ribs besteld met als toetje : Ben en Jerry's ijs
wat heerlijk meid! lekkerhe! Opluchtig en blijdschap nu
Bij mij komt ie tot 3 cm onder mijn navel

Heej en die msn sessie, of iig die picknickdate.... ehm....denken jullie aan mijn *lief met ogen knippert*
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:30:34 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910826
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:27 schreef DarkElf het volgende:
braaf naar oud huppelt:

Moonah! gefeliciteerd!!
pi_34910838
Moonah ook hier dan nog maar eens proficiat!
En ook voor jouw vriend natuurlijk. Wat heerlijk nieuws toch!
pi_34910980
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:30 schreef Moonah het volgende:

[..]

spannend zeg!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:45:12 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34911323
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:20 schreef Moonah het volgende:
BE-beeb, ik heb er ook over gedacht je te mailen. Maar aangezien we niet zo'n uitgebreid mailverleden hebben, schroomde ik ook wat!

Een man zou nu zeggen: Vrouwen!
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:51:47 #111
94046 PM-girl
pi_34911557
Vanochtend heb ik het mijn baas verteld, ze was erg enthousiast! Wel een verschil hoor, zij 8 maanden, ik nog geen 8 weken!

Chips werkt ook tegen de misselijkheid bij mij, omdat het vooral een soort honger is die ik heb, waar ik dan weer misselijk van word.
*
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:52:40 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34911596
Sjak, gefeliciteerd met het hartje horen enzo!

En Moonah... wat lief zoals je er mee omgaat!
pi_34911663
quote:
braaf naar oud huppelt:

Moonah! gefeliciteerd!!
precies hetzelfde hier

DE, wat heb je een mooi plaatje trouwens, ben jij dat?
pi_34911795
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En bedankt hè! En iedereen maar klagen dat de kosten voor de zorg zo hoog worden.

Of ben ik nu te moraalridderig?
Ik snap wat je bedoeld , maar vind het toch minder erg dan wat de overheid zelf doet.
Te pas en te onpas worden de goedkopere medicijnen niet meer vergoed en moet je dus wel duurdere medicatie nemen die dezelfde werking hebben en wel vergoed worden.
Hoe ik hier bij kom?
Ik heb na mijn menopur probleem nogal contact onderhouden met de apotheker , de reden dat ik ineens een eigen bijdrag moest leveren op medicatie (om zwanger te kunnen worden) was omdat de overheid besloten had dat het niet in de categorie meer hoorde waar het in zat en het in een andere categorie plaatste. Op zich ok... Mits dit een reeële verandering was.
Het medicijn was ineens het duurste in dat segment , maar de andere medicatie was niet eens te verkrijgen (of sterker nog word niet eens meer gemaakt). Maar je krijgt alleen het deel van de goedkope variant vergoed. Vervolgens ga je dus op zoek naar middelen die wel 100% vergoed worden en kom je in medicatie terecht met dezelfde werking alleen vele malen duurder(en dan heb ik het in dit specifieke geval over honderden euro's).

En dit was volgens de apotheker dus niet iets wat vreemd was , het is een voorbeeld zoals er vele voorbeelden zijn van medicatie in Nederland.

neemt niet weg dat ik je begrijp
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:12:16 #115
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_34912227
Moonah wat leuk! Gefeliciteerd! En wat lief hoe Moonah-man ermee omgaat
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:25:50 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34912752
Moonah? Wil je er trouwens bij in het lijstje in de OP?
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:41:51 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34913419
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:25 schreef Brighteyes het volgende:
Moonah? Wil je er trouwens bij in het lijstje in de OP?
Nou, wacht daar nog maar even mee.
pi_34913491
quote:
braaf naar oud huppelt:

Moonah! gefeliciteerd!!
* volgt *

Moonah, wat geweldig . Gefeliciteerd .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:46:19 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34913594
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:43 schreef Litpho het volgende:

[..]

* volgt *

Moonah, wat geweldig . Gefeliciteerd .
terug!
Hihi! R&P-vriendjes-invasie!
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:46:56 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34913622
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:24 schreef Moonah het volgende:
Hij heeft liever niet dat ik ga carnavallen ("Passief meeroken kan echt niet goed zijn voor het kindje").
Dan rook ik wel wat minder tijdens onze carnavalszaterdag .
Hier en plein publique ook nogmaals: Ik vind het zo geweldig fijn voor jullie!!!

En nu ga ik echt mijn computer uitzetten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:59:54 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34914185
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:41 schreef Moonah het volgende:
Nou, wacht daar nog maar even mee.
Ok.
Ik had ook nog geen datum gezien hoor hier. Vandaar de vraag.
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2006 @ 21:04:57 #122
7074 moussy
kuttekop
pi_34914420
Sjak, ik moest van mijn gyn in het ziekenhuis bevallen ivm de kans op paniek
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:44:22 #123
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34916154
Zo, ik heb heel wat gemist vandaag zie ik. Ik heb wel alles gelezen, maar ga geen Spuit Elf-reactie geven.
Het enige wat ik nog wilde vragen is:
Phileine, wanneer ben je bij een medische indicatie dan in het zh? Ik moet ook in zh bevallen, maar had het idee dat je pas bij zoveel cm ontsluiting er naartoe mocht. Maar dat leek me al onlogisch, omdat je met 34 weken overgedragen wordt aan de gyn. Dus misschien weet je iets meer?

en las ik iets over picknicken?

O ja, nog even voor Sjak; mijn schoonzusje had zo'n angst voor haar 3 bevallingen (en mijn zus ook bedenk ik met ineens) dat ze onbewust de bevalling uitstelde. Waardoor het uiteindelijk toch ziekenhuisbevallingen werden.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:00:28 #124
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34928907
weet natuurlijk niet of dat overal zo is, maar mijn schoonzus was ook medische indicatie, zij is gewoon thuis gebleven totdat de weeen om de 5 minuten kwamen die 30sec aanhielden.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:33:52 #125
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_34929592
even een tvp'je.
pi_34929671
Ik mocht naar het ziekenhuis komen zodra de weeën begonnen waren. Zelfs bij hele lichte weeën mocht dat al als ik dat zelf prettiger vond. Als je geen medische indicatie hebt mag je pas komen bij 8 cm ontsluiting.
mooi he, alles
pi_34929693
* Tamea gaat zo ff het winkelcentrum plunderen voor wat baby-benodigdheden. Helemaal niet praktisch, want we hebben eigenlijk nu even geen plek in huis waar we het handig kwijt kunnen, maar toch moet ik 't gewoon gaan kopen van mezelf
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:40:57 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_34929760
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:37 schreef phileine het volgende:
Ik mocht naar het ziekenhuis komen zodra de weeën begonnen waren. Zelfs bij hele lichte weeën mocht dat al als ik dat zelf prettiger vond. Als je geen medische indicatie hebt mag je pas komen bij 8 cm ontsluiting.
Bij 8 cm pas Kan je net zo goed thuis blijven...
stormy waters...
sailin'
pi_34929816
poeh... ze hebben mij in het ziekenhuis gehouden toen ik 5 cm ontsluiting had, en dat vond ik nog best wel lang duren eer Thijs geboren was (18.00 ongeveer in het ziekenhuis- en 01.15 Thijs geboren)
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:46:27 #130
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_34929885
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:40 schreef Belana het volgende:

[..]

Bij 8 cm pas Kan je net zo goed thuis blijven...
Dat was voor mij ook één van de redenen om thuis te bevallen. Aangezien er bij mij geen medische indicatie was had ik dus het grootste deel van de weëen thuis moeten opvangen. Ik zag het echt niet zitten om met 8 cm ontsluiting nog eens een keertje minimaal een kwartier in de auto richting ziekenhuis te gaan zitten (incl. de bij een bij een nieuwbouwwijk behorende verkeersdrempels ).
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_34929912
Phileine, bij 8 cm pas zonder medische indicatie???
Er zat bij mij nog geen 10 minuten tussen 8 cm en de persweeën! Dan haal ik het ziekenhuis niet eens!
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2006 @ 11:04:36 #132
43556 miss_dynastie
pi_34930322
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:37 schreef phileine het volgende:
Als je geen medische indicatie hebt mag je pas komen bij 8 cm ontsluiting.
En dan ook nog eens 300 euro mogen betalen?
"Fijn", dat je kan "kiezen" hier in Nederland
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:05:49 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_34930351
Ik moest dus uiteindelijk met 8 cm naar het ziekenhuis, met persweeen en al, en dat is echt geen pretje (Niet dat iets me nog kon schelen trouwens op dat moment ) Maar ik vind dat wel heel laat zeg. Zou dat in iedere zh zo zijn? Ik denk dat ik dit keer wel even meer ga informeren naar de zh bevalling, ik heb nog niet definitief besloten wat ik doe, hoewel ik neig naar gewoon weer thuis.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:06:25 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_34930365
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En dan ook nog eens 300 euro mogen betalen?
"Fijn", dat je kan "kiezen" hier in Nederland
wel he...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:24:56 #135
74310 nanalune
pi_34930827
wat dat betreft is het gewoon nog krom hier.. Ik had gevraagd bij Unive hoe het zat , maar ik had het ( on) geluk een zwaar ongemotiveerd manspersoon op de ' kraam-lijn' te hebben die me niets kon vertellen , omdat het zorgstelsel zo verandert is... tja.. ik heb zoiets van : laat maar zitten ... ik zie de factuur wel.
Probeer het eerst gewoon thuis te doen, en laat alles maar over me heen komen.
Hoe zit dat trouwens in andere landen van Europa? is het daar nu zoveel beter of slechter?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:27:51 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_34930895
bv in duitsland
quote:
Alles rondom de bevalling is anders. Bijna iedereen in Duitsland bevalt in het ziekenhuis. Als u thuis wilt bevallen, wordt u meer of minder voor gek verklaart (te gevaarlijk). U wordt tijdens je zwangerschap ook voornamelijk door een gynaecoloog/gynaecologe begeleid. De verloskundige speelt een duidelijk minder belangrijke rol als in Nederland.
Men doet minder moelijk over pijnbestrijding, een ruggeprik mag je gewoon vragen. Meestal blijft u na de bevalling in verhouding met Nederland iets langer in het ziekenhuis.
Er is wel een ontwikkeling op gang: Voor vrouwen die niet zo “medisch” willen bevallen, zijn op sommige plaatsen zogenoemde “Geburtshäuser”, waar de verloskundige de begeleiding verzorgt.

Kraamzorg

In Duitsland bestaat geen kraamzorg. U kunt wel huishoudelijke hulp vragen (wordt door de ziekenfonds vergoed), maar het is volgens mij niet met de kraamhulp of kraamzorg te vergelijken.
is dus niet zo zeer beter hoor
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:30:33 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_34930978
Ik lees dat in Belgie thuisbevallingen ook niet toegejuichd worden, ook meestal in het ziekenhuis dus. Voordeel van die landen is dat ze niks tegen de ruggeprik hebben.

Er is in die landen geen uitgebreide verloskundige hulp zoals bij ons dan weer wel. Dus daar heb je eigenlijk ook geen keus...
sterker nog, misschien heb je hier wel meer keus dus...
alleen wat pijnstilling betreft zijn ze hier nog wat rigide.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:36:24 #138
74310 nanalune
pi_34931156
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:27 schreef Belana het volgende:
bv in duitsland
[..]

is dus niet zo zeer beter hoor
\

nee he.. daar mis je de kraamzorg .. terwijl ze weer minder moeilijk doen over pijbestrijding en een extra lang bezet bed in het ziekenhuis..
tja, ik ben gewoon verschrikkelijk onervaren... voor mij is het allemaal aftasten.

Ben trouwens gisteren bij de Vk geweest. Baarmoeder zit nu aan mijn navel.. en ze zei dat ze de beebie voelde... maar nog niet ' hoe' het ligt. harteklop ook duidelijk aanwezig. het is al een druk baasje/ bazinnetje. ze vond het al erg vroeg dat ik het met 16 weken al kon voelen. Tja... tis toch zo..
jammer dat je al zo snel weer buiten staat. Het is allemaal wel erg zakelijk hoor... ........
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:44:01 #139
24188 Belana
kloon van belana
pi_34931389
16 weken is redelijk vroeg, maar ik voelde het de eerste keer ook al met 16 weken en nu met 15 weken al, dus kan best hoor. Fijn dat alles ok is enzo. Leuk he dat hartje horen

en ja, op een bepaalde manier zijn die controles wel zakelijk ja maar het ligt heel erg aan je vk hoe die ermee om gaat. Ik moet zeggen dat ik een hele leuke praktijk heb en alle 4 zijn ze altijd even lief en enthousiast
stormy waters...
sailin'
pi_34931548
Dus gewoon maar bevallen in Duitsland en kraamweken in Nederland
Alleen lastig om dan op tijd te vertrekken
pi_34931613
Het voordeel van een 2e is dat ik nu idd meer weet wat ik wel en niet wil. Ik heb een lijstje opgesteld voor de vk. Het is ook een praktijk met 4 vrouwen maar vorige keer heb ik er geloof ik wel 6 of 7 gezien Een invaller ivm met zwangerschapsverlof, invaller ivm met vakantie, stagiaire.... Dat wil ik nu liever niet meer.

Ook ben ik een beetje bang over de snelheid van de bevalling. Heb geen idee wat ik nu moet verwachten. Ik ben vorige keer ingeleid en dat ging razendsnel. Of een gewone bevalling dan ook zo snel kan gaan? Ik heb geen idee.
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2006 @ 11:51:46 #142
43556 miss_dynastie
pi_34931626
Ik kan me herinneren dat Tinkepink veel enthousiaster was over Duitsland dan Nederland toch? of haal ik nu dingen door elkaar? Nou ja, ik vind dat als je pas bij acht centimeter mag gaan, je mensen haast wel dwingt om of thuis te bevallen, of op wat voor manier dan ook een medische indicatie te bemachtigen...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:51:51 #143
74310 nanalune
pi_34931628
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:49 schreef poemojn het volgende:
Dus gewoon maar bevallen in Duitsland en kraamweken in Nederland
Alleen lastig om dan op tijd te vertrekken
Hahaha, dat is dan weer typisch nederlands he? Gewoon een last minutie vakantie houden bij een ziekenhuis in de buurt , veel ananas eten .. en veel vrijen.
En dan relaxed weer terug rijden.. in principe is het te doen..
pi_34931871
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:09 schreef texelonia het volgende:

En wat dan als er iets verkeerd mocht gaan en je direct naar het ziekenhuis moet? Dan moet je 2 trappen af naar beneden met (pers)weeën en eventueel gevaar jezelf en/of je kind....
[..]
uhh tja daar heb je een punt.. Als het echt niet anders had gekund had ik idd de trap af gemoeten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:27:13 #145
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34932726
Ik ben zonder Medische indicatie in het zkh bevallen en heb nooit gehoord dat ik pas met 8cm die kant op had gemogen.
Ik had 's morgens de vk aan de lijn, die schatte in hoe ver ik er in zat en hij besliste "ik zie je over een kwartier in het zkh". Bij het toucheren daar bleek ik 5cm te hebben en gewoon gebleven.

Ik denk dat dat dus ook per vk en per zkh verschilt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:02:05 #146
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34933787
Volgens mij verschilt het inderdaad per zh, zonder med. indicatie. Ik meen me te herinneren dat het hier bij 6 cm is. Maar goed, geen last van dus.
Ook lekker van dat trappenlopen idd. Heel goed voor je bekken ook. Zo had een vriendin van mij dus nadien wel bekkeninstabiliteit.

Ik vroeg het me ook af, omdat ik dus met 34 weken overgedragen wordt aan de gyn. En stel dat je thuis begint, wie zou er dan langskomen? Want de vk heeft je immers overgedragen. Maar zover als ik het nu begrijp is het gewoon tijd tussen de weëen tellen en de duur ervan en dan naar het zh.

Vanmorgen check gehad. Groeide hartstikke mooi volgens mijn vk de Sk8terboy . Kabouter trapte nog een paar keer flink tegen de doptone-apparaat (zo heet dat toch? ). Hartslag zat rond de 150.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hij raadde me aan om eens Floradix te proberen, omdat ik zo munt ben elke keer. Is een homeopatisch middel om weerstand en vitaliteit op te bouwen. (ijzersupplement) Dus gaan we eens proberen, baat het niet schaadt niet.
En wat ik me niet gerealiseerd heb en hij me vertelde is dat ik zeker tot aan de bevalling bij de fysio zou lopen en zelfs nog daarna. Om er zeker van te zijn dat de rugpijn van de zwangerschap komt en niet iets blijvends is. Ik dacht voor mezelf juist, een keer of wat naar de fysio en klaar is kees. Maar helaas. Daar had de fysio het gister ookal over, maar dat stukje heb ik even 'overgeslagen'. Moet nu oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Gewoon om te zorgen dat het niet erger wordt en te behappen blijft.
O ja, of ik al 'wat beweging' voelde, vroeg hij ook nog. Man, dat kind van mij is de hele dag polonaise aan het houden daar!
Maar ik weet niet of dit een intuitief gevoel is, maar sinds ik de kabouter voel voel ik hem alleen maar naar beneden trappen. Nog geen enkele keer met de beentjes omhoog gevoeld. Op de echo's ook constant met de benen beneden. Toen Léon na 26 weken eenmaal zo lag, bleef hij ook liggen. Dus ik weet niet of dit iets zegt, maar ik heb zo'n gevoel dat ook deze kabouter het wel prima vindt zo.
pi_34934371
pinquit meld???

en sjak, opgelucht gevoel heh nu alles goed blijkt te zijn?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:28:19 #148
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34934648
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:09 schreef texelonia het volgende:
[..]
[..]
Met persweeën 7 trappen naar beneden gaat prima hoor En dan kan je gerust nog 2 weeën tussendoor wegwerken zonder dat iemand het merkt
Mijn afvalstrijd!
pi_34934661
Ik bedenk nu ook dat die extra rugpijn van mij aan de zwangerschap te wijten is Dutch. Vorige keer nergens last van gehad. Misschien maandag toch maar even de huisarts en/of fysio bellen. Misschien kan wat extra begeleiding in mijn geval geen kwaad.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:47:09 #150
56471 pinquit
oh my lama!
pi_34935295
ja hier ben ik!

en nogsteeds niks
vanochtend in de douche een hardebuik die zo'n tien minuten duurde.. vrij irritant!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:16:03 #151
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34937553
Snoop, waar merk je de pijn het ergst? En heb je het gevoel dat het erger wordt?
En Piquit, nog niks?
pi_34937622
Rechtsonderin en het trekt een beetje naar mijn been. Het wordt niet erger maar gisteren was het zo goed als over en nu is het er weer.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:21:01 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_34937742
ischias zoals bijna allemaal hier...

bij mij wordt het nu ook echt erger hoor Een uurtje de stad in is max. lekker doorlopen helpt wel.
stormy waters...
sailin'
pi_34937774
ischias? Krijg nou wat zeg
Ik lig in bed trouwens, lopen zie ik niet echt zitten.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:09:20 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_34939479
Opzich schiet je niks op met in bed liggen met een ischias, veel afwisseling is belangrijk. zitten kan heel vervelend zijn omdat je dan op de zenuw zit die bekneld is, dan gaat het erg in je been zeuren. Nahja, welkom bij de club van ischias vrouwen en sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_34943603
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:09 schreef Belana het volgende:
Opzich schiet je niks op met in bed liggen met een ischias, veel afwisseling is belangrijk. zitten kan heel vervelend zijn omdat je dan op de zenuw zit die bekneld is, dan gaat het erg in je been zeuren. Nahja, welkom bij de club van ischias vrouwen en sterkte!
Haha mag ik me ook hier melden dan met hetzelfde kwaaltje Wilde woensdag al aan de vlos gaan vragen wat dat kon zijn maar lees het hier al. Toch voor de zekerheid wel ff navragen hoor. Hier vanmorgen weer spugen. Was lang geleden. Maar toch wel een teken dat er wel iets zit zei ze met een beginnend buikje
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:18:13 #157
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34943702
Hier lijkt de rugpijn wel praktisch weg te zijn
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:34:48 #158
94046 PM-girl
pi_34944239
Hier dacht ik lekker een dagje vrij te zijn, helaas. De hele dag kotsmisselijk, nouja, supermisselijk want overgeven hoef ik niet (gelukkig).
Blijven eten helpt op zich, maar lang niet alles en vooral niet te veel.
De hele dag een beetje lam op de bank gehangen, met zo nu en dan een overwaaiende huilbui.
Niks gedaan in huis, terwijl ik van plan was alles goed te doen vandaag.
*
pi_34944469
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:18 schreef LadyS het volgende:
Hier lijkt de rugpijn wel praktisch weg te zijn
Lekker toch?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:42:51 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_34944485
lekker toch ladyS! Had jij er nou nog wat speciaals voor gedaan? Kan ook dat je rug door de groeiende buik weer in een andere vorm komt en dat daardoor de zenuw weer ontknelt raakt zeg maar. MeNicole, ook welkom bij de club dan maar
PM girl, that sucks... hoop dat je er over een paar weken vanaf bent.

Ik heb vandaag toch maar 2 meegroeibh's gekocht, want ze beginnen te striemen de gewone. Waarom is zwangerschapsondergoed er niet in leuke kleurtjes e.d.? echt alleen zwart en wit, want als je zwanger bent wil je namelijk niet aantrekkelijk zijn en al helemaal niet vrolijk gekleurd
stormy waters...
sailin'
pi_34944517
Dutch, toen ik eenmaal was overgedragen aan de gyn heb ik tot na de bevalling niets meer van mijn vlos gehoord. Waarom heb jij eigenlijk medische indicatie? Vanwege die ks van vorige keer?
mooi he, alles
pi_34944530
Misschien een gat in de markt Belana! Begin een gekleurd zwangerschapsondergoed handeltje Wie weet levert het wel goudgeld op!
pi_34944862
Heb ik ook weleens gedacht snoopy. Waarom is er alleen maar van dat lelijke ondergoed. Die makers denken "nou die is al zwanger dus die hoeft niet meer aantrekkelijk te zijn" of zoiets? Vond het ook heel jammer dat er niks leukers te vinden was.

nog gefeliciteerd trouwens, zag het afgelopen week pas!
mooi he, alles
pi_34944901
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:55 schreef phileine het volgende:
nog gefeliciteerd trouwens, zag het afgelopen week pas!
dankjewel!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:02:12 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_34945054
Ik kom, omdat ik naar zwangerschapsondergoed zoek, oa. een oud Z&G topic tegen, dit is het lijstje van toen... ik was toen zelf al geweest, maar ik vind hem toch wel ff grappig... hij is van 2 juni 2004
(en gefilterd, alleen mensen erop laten staan die nog komen, maar dat zijn er een hoop)

21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
***27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger***
***03 juli 2004: pluisje en rickmans***
10 juli 2004: Luchtbel
14 juli 2004: LadyS
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus2004: Anitra
23 augustus 2004: phluphy
28 augustus 2004: Bar_en_ Mar
02 september 2004: Loena-tik-
16 september 2004: piglet
8 oktober 2004: m@x
19 november 2004: Stiekemurd
***23 december 2004: Texelonia en Micha***
8 januari 2005: Martineke
16 januari 2005: lily
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:03:33 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_34945090
ik heb dus nu dezelfde datum als LadyS toen zie ik
Ik wer helemaal mooshy hiervan
stormy waters...
sailin'
pi_34945146
ha 27 juli! Nou dat was mooi wel ff 10 dagen later
Wel geinig om het even terug te zien Belana!

toevoeging: hee Sjeen, ik zie nu pas dat ik op jouw datum bevallen ben
pi_34945597
Grappig zo'n lijstje

Misschien is dit iets voor de zwangeren? klikje
Ook zwart en wit, maar met kant en strings
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:20:23 #169
24188 Belana
kloon van belana
pi_34945680
ja die ken ik poemojn, maar het blijft saaaaaaaaaaaiiii. Ik zit nu al een half uur te zoeken, 1 wel aardige site gevonden, maar om nou 60 euro voor een broekje te betalen gaat me te ver
stormy waters...
sailin'
pi_34945742
Een positie en voedingsbikini
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:25:26 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34945828
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:55 schreef phileine het volgende:
Heb ik ook weleens gedacht snoopy. Waarom is er alleen maar van dat lelijke ondergoed. Die makers denken "nou die is al zwanger dus die hoeft niet meer aantrekkelijk te zijn" of zoiets? Vond het ook heel jammer dat er niks leukers te vinden was.
Merknaam: MILF!
pi_34945900
BE Ik moest ff googlen wat dat nou weer betekende...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:27:34 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34945901
Phileine, als ik zo vrij mag zijn om even voor Dutchie te praten: ja, de medische indicatie om in het ziekenhuis te moeten bevallen is vanwege de keizersnee. Heb ik ook, LadyS ook, Martineke ook, Xanthe ook. Met 34 weken word je dan overgedragen aan de gyn, in de meeste gevallen.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:27:58 #174
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34945915
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:03 schreef Belana het volgende:
ik heb dus nu dezelfde datum als LadyS toen zie ik
Ik wer helemaal mooshy hiervan
jaaa, dat had ik idd ook al gezien
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:29:27 #175
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34945960
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:27 schreef Sugar het volgende:
Phileine, als ik zo vrij mag zijn om even voor Dutchie te praten: ja, de medische indicatie om in het ziekenhuis te moeten bevallen is vanwege de keizersnee. Heb ik ook, LadyS ook, Martineke ook, Xanthe ook. Met 34 weken word je dan overgedragen aan de gyn, in de meeste gevallen.
Ik met 36 weken
maar idd, ook ik heb een medische indicatie vanwege de ks. Vind ik niet zo erg, want anders was wrs. toch ook weer in het ziekenhuis gaan bevallen.
pi_34946057
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:35:02 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34946112
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:27 schreef snoopy het volgende:
BE Ik moest ff googlen wat dat nou weer betekende...
  Jubileum moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 19:37:29 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34946170
Mag ik even zo vrij zijn om te waarschuwen tegen "diagnoses" via internet? Niet iedere rugpijn is een ischias dus laat ajb de huisarts of vk er wel even naar kijken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34946210
Tuurlijk Lois. Ik weet als de beste hoe het met mijn rug is. Als het zo blijft ga ik zeker naar de huisarts!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:48:30 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_34946560
je hebt gelijk lois dat had ik er wel even bij mogen zetten dat van naar de ha gaan...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 21:21:53 #181
3011 E.T.
pi_34949807
Hier hebben ze ook wel gekleurd ondergoed. ik weet dat 't ook niet echt is wat je bedoelt.. Maar 't is beter dan de hema
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 21:32:07 #182
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34950164
Mijn god, bij de Otto!

En idd ik krijg een medische indicatie vanwege de vorige ks. Maar als het zo doorgaat kom ik toch weer uit op een ks.
Ik ga maar weer eens een truukje uithalen met het muziekdoosje onderaan mijn buik te houden, kijken of ie daar op afkomt met zijn hoofdje.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 21:42:54 #183
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34950587
hoezo Dutchie, ligt je kleintje nu al in stuitpositie?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 21:49:49 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_34950867
Het heeft iig wat kleur idd ET maar daar blijft het dan weer bij he...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 21:59:42 #185
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34951270
Maar Dutch, ze kunnen (zeker een tweede) nog heel lang draaien toch? En niet om jullie bang te maken, maar de tweede KS is mij echt hartstikke tegen gevallen. Als ik de keus had gehad had ik achteraf liever een "gewone" bevalling geprobeerd.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34951679
ahh jammer ik had eigenlijk ook in dat lijstje moeten staan maar wel leuk dat je het heb terug gevonden, gaat de tijd toch hard heh

en meiden, sterkte met jullie rug ik hoor toch best veel vrouwen die er last van hebben, lijk me vrij irritant.

en hoe gaat het nou met mirage en bietjuh en wie er nog meer boven aan het lijstje staan? ben nu toch wel benieuwd.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:15:22 #187
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34951964
Leah, ik wil ook veel liever een gewone bevalling hoor. Want het lijkt me best zwaar met 2 kinderen en het herstel na de operatie. Ik ga geen stuitbevalling proberen, dat weet ik al. Maar ik hoop van harte dat dit kindje toch draait.
Bij de vorige zei ook iedereen: "Maar het kan nog mákkelijk draaien." Maar dat deed ie niet en ik had ook nooit dat gevoel dat hij dat zou doen. Dus ik vermoed deze keer ook niet dat het zo zal zijn. Ach, we zijn er nog niet hoor! Misschien dat deze kabouter het licht ineens wel ziet.

Girly
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:16:40 #188
24188 Belana
kloon van belana
pi_34952019
girly, blijf je pijnloos met je kies?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:18:20 #189
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34952076
Met je benen flink wijd gaan liggen, dutch, dan ziet ie het licht misschien wel flauw, ik weet het

Volgens mij vroeg Belana het, maar ik heb niks speciaals gedaan om van die rugpijn af te komen. Nou ja, Peter hang meestal de was op en Amber vind het leuk om zelf de trap op de lopen klauteren. Misschien dat dat net de kleine dingetjes zijn die het 'm doen
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:24:04 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34952301

Had je nog iets aan die versterkende oefeningen die ik je toen gaf?
Heb nu van de fysio oefeningen gekregen die ervoor moeten zorgen dat de schuine buikspieren een deel van de last van die bilspier overnemen. Probeer maar eens je buikspieren onder je navel in te trekken zonder dat het daarboven meegaat. Alsof je een te krappe broek wil dichtritsen zeg maar. Moeilijk!!!! Maar het zal me lukken. En zorgen dat je je bilspier regelmatig oprekt.
Zorg dat je houding goed is, dus bij staan; voeten iets uit elkaar, knieëen licht gebogen, bekken kantelen. Benen niet meer over elkaar bij het zitten.
Dat zijn een paar dingen die je kunt doen. Maar zoals Lois al zei, ik ben geen dokter. Dus bij ergere klachten, raadpleeg uw huisarts!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:24:32 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_34952324
nou, lekker dan toch LadyS hopen dat het zo blijft!
stormy waters...
sailin'
pi_34952399
Dutch, ik ken ze allemaal
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:27:33 #193
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34952476
Goedzo Snoop!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:28:23 #194
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34952515
Bij mij lagen ze allebei tot week 30 zo ongeveer nog alle kanten op, om vervolgens keurig in te dalen . Maar ik kan me voorstellen dat je geen stuitbevalling wilt proberen, en dan is het gewoon niet anders. Maar een KS terwijl er al een tweede rondloopt is niet ideaal, ik heb er echt zo ontzettend lang over gedaan om te herstellen!
En eerlijk is eerlijk, ik hoopte op een tweede KS, want dat was iig bekend, gewoon bevallen leek me echt eng.
  Jubileum moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 22:30:25 #195
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34952592
op het gevaar af dat Dutchie me zwanger gaat voorspellen omdat ik hier post...

Ik zou 100 keer liever een gewone bevalling hebben dan nogmaals een ks, en dan heb ik het vooral over het herstellen. Jeetje wat een onvoorstelbare tegenvaller vond ik dat zeg, niet mogen en kunnen tillen en al die dingen meer. Dat is gewoonweg niet te doen als je er al 1tje hebt rondlopen.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:31:37 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_34952659
Nou, ik kijk niet uit naar de bevalling, maar nadat ik Lois heb gezien in die tijd zou ik echt niet graag een ks willen
stormy waters...
sailin'
pi_34952673
Mijn broertje is met 38 of 39 weken nog gedraaid dutchie (3e kind) dus het kan alle kanten op zoals leah zegt
pi_34952715
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:30 schreef Lois het volgende:
op het gevaar af dat Dutchie me zwanger gaat voorspellen omdat ik hier post...
dat denk ik ook steeds als ik hier meelees
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:34:03 #199
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34952776
En doordat je dan toch teveel doet, kom je later weer in de problemen (qua pijn en vermoeidheid). Kan me nog herinneren dat ik er een keer over gepost heb, en dat jij en Livelink precies hetzelfde hadden.
Nou weet jij nog veel beter waarover je praat, omdat jij beide ("gewoon" en een Ks) kunt vergelijken.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:36:07 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_34952863
zelfs van een behoorlijk zware bevalling herstel je in een paar weken voor het grootste gedeelte. Ik heb wel nog lang last gehad van mijn benen weet ik en mijn rug en bekken, maar op zich kon en mocht ik wel weer alles. En dat lijkt me veel beter! Met zo'n ks ben je zeker een half jaar zoet!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 22:37:04 #201
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34952895
Je zal mij nooit horen zeggen dat ik een geweldige gewone bevalling heb gehad, ik geloof dat mijn 1e zinnen tegen iedereen waren: "Hoi! we hebben een meisje, ze heet Eva en ik doe dit nooooit meer" maar daar staat tegenover dat na een paar dagen rottig zitten, pijnlijk plassen en niet durven poepen met al die hechtingen ik al vrij snel weer op de been was. Zo'n bevalling duurt gem. 1 dag, het herstel een paar dagen en hup daar ben je alweer.

Het is echt echt niet te vergelijken met het herstel na een ks, ik was zo slap, zo moe en dat duurde allemaal zo lang.....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:39:55 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_34953043
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:37 schreef Lois het volgende:
Je zal mij nooit horen zeggen dat ik een geweldige gewone bevalling heb gehad, ik geloof dat mijn 1e zinnen tegen iedereen waren: "Hoi! we hebben een meisje, ze heet Eva en ik doe dit nooooit meer" maar daar staat tegenover dat na een paar dagen rottig zitten, pijnlijk plassen en niet durven poepen met al die hechtingen ik al vrij snel weer op de been was. Zo'n bevalling duurt gem. 1 dag, het herstel een paar dagen en hup daar ben je alweer.

Het is echt echt niet te vergelijken met het herstel na een ks, ik was zo slap, zo moe en dat duurde allemaal zo lang.....
je zei letterlijk, met een klein zielig, moe stemmetje: dit wil je niet B...dit wil je niet....
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 22:40:31 #203
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34953068
Erg he, ik kan er zo nog om gaan huilen
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34953094
En kijk nu.... nu post ze hier gewoon weer
Achterdochtig stemmetje opzet... Ehh Lois....
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 22:41:59 #205
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34953127
*slingert tampon in de rondte*
Kijk echt niet!!

*braaf pil inneemt vanavond*

Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:42:06 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_34953135
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:40 schreef Lois het volgende:
Erg he, ik kan er zo nog om gaan huilen
Ik ook, ik weet nog precies waar ik zat... och, zo mooi...
Joh, ik heb zelf niet eens gebeld met mensen, zo moe en alleen maar opgelucht als ik was
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:43:16 #207
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34953204
Nou, ik vond dat ik van Freek weer vrij snel op de been was, maar dan kun je nog relatief veel rusten. Met een rondlopende peuter kun je eigenlijk niet eens even rustig op de bank zitten, en ondertussen moet nr twee ook gevoed en gebadderd enzovoorts. Tel daar de gebroken nachten (want nr twee moet gevoed, maar nr 1 is ook van slag door alle gebeurtenissen, en slaapt dan ook veel slechter + plus dat ie nog moet wennen aan de herrie van een huilende baby) bij op, en je hebt idd de overtreffende trap van moe.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:47:08 #208
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34953339
Lois en Poemojn, ik zeg niks hoor. Ik 'krijg geen berichten door van boven' over jullie.

Maar goed, ik wil dus ook geen ks. En ik hoop zo enorm dat ik het niet bij het rechte eind heb. Ik zie het gewoon niet zitten om te moeten herstellen met 2 muppets om me heen. Dus ik ga wat onschuldige truukjes uitproberen om te zien of de kleine uberhaupt genegen is te draaien. Zoals dat met dat muziekdoosje bij mijn buik. Verder niet.
Ik ben wel realistisch, als het zo is dan is het zo.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:50:51 #209
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34953469
Dat bedoelde ik er ook niet mee hoor Dutchie! Maar ik hoor en lees (zeker niet alleen hier) dat mensen "hopen" op een tweede KS. En dat deed ik ook, zoals ik al eerder schreef. Voor mij en dreumes is het ook alleen maar goed geweest dat het idd een KS werd, maar ik wilde toch even laten weten dat dat bepaald geen feestje was.
En als het niet anders is, dan is het zo. En dan kan ik me voorstellen dat je liever een geplande als een spoed KS hebt.
pi_34956036
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:16 schreef Belana het volgende:
girly, blijf je pijnloos met je kies?
jaaaah ik heb tot nu toe echt geen last (betreft pijn) , dus laat het maar lekker zo blijven na de bevalling, dan kan ik op een rustig moment een dag kiezen voor de kaakchirurg,vind het wel best zo.

ohja ff tussendoor, mijn moeder die vertelde mij een verhaal van een kennis, haar dochter van 18 heeft een kindje gekregen, nou is het zo dat haar eigen moeder nou continu voor die baby moet zorgen omdat dat meisje van 18 haar kindje niet verzorgd (wat ik al overigens niet begreep) maar nu vertelde ze ook nog eens dat ze dat kind weleens gewoon een hele dag in der ontlasting heeft laten zitten om te kijken of der eigen dochter der eens verzorgd (wat dus niet gebeurde)

vinden jullie dit nou normaal? en zouden jullie het zelfde doen als oma zijnde? je kan dat kindje toch niet zo de hele dag daar laten zitten, god mag weten hoe vaak dit gebeurd, moet je hier nou wat van zeggen of maar laten gaan ?, heb zo medelij met dat kindje (kind had ze al eerst weggegeven voor adoptie, maar heeft uiteindelijk terug gekrabbeld, wel jammer, er zijn mensen die veel meer liefde eraan kunnen geven)

waar ik nu dus op doel , of dit wel aangegeven kan worden, of instanties hier wat mee kunnen doen?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:00:03 #211
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34956149
Ja, dat kan wel, maar dan moet je met meer komen als een niet verschoonde luier.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:09:25 #212
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34956505
Mjah en is er dan al niet een soort van hulpverlening voor zulke dingen? Ik bedoel kind zou worden afgestaan voor adoptie en dan ineens niet meer, wordt dat dan vanuit de plek waar die adoptie geregeld werd niets ingeschakeld/ doorgegeven? Kan die oma anders niet gewoon hulp inschakelen van de huisarts ofzo, om haar dochter een handje te helpen de goede kant op te gaan met haar kindje.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:30:31 #213
1087 Merisse
broddeltante
pi_34957158
Moonah
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:33:51 #214
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_34957253
Dutchie hier staat een artikel over moxa-therapie bij stuitliggertjes misschien vindt je het wel intressant http://www.stuitlig.nl/
pi_34957877
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:47 schreef dutchie het volgende:
Lois en Poemojn, ik zeg niks hoor. Ik 'krijg geen berichten door van boven' over jullie.

Maar goed, ik wil dus ook geen ks. En ik hoop zo enorm dat ik het niet bij het rechte eind heb. Ik zie het gewoon niet zitten om te moeten herstellen met 2 muppets om me heen. Dus ik ga wat onschuldige truukjes uitproberen om te zien of de kleine uberhaupt genegen is te draaien. Zoals dat met dat muziekdoosje bij mijn buik. Verder niet.
Ik ben wel realistisch, als het zo is dan is het zo.
Even over mijn zusje, dat was ook een stuitligging, en vanaf de eerste wee tot ze er helemaal was duurde welgeteld 17 minuten, ging zo snel dat ze het ziekenhuis niet eens meer geprobeerd hebben te halen. Dus 't hoeft niet perse een probleem te zijn.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:11:06 #216
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34962013
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:30 schreef Merisse het volgende:
Moonah
Ja, het wonder heeft zich voltrokken.

terug!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:12:01 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34962022
Dames, beginnersvraagje :
Ik heb totaal geen honger. Ik dwing mezelf tot eten, maar ik eet beduidend minder dan normaal. Heb ook nergens trek in. Ik ben niet echt misselijk, hoogstens een beetje weeïg.

Tips, anybody? En belangrijker eigenlijk, kan dat kwaad? Komt het vanzelf weer in orde met mijn eetlust? Of is dit een heel normaal verschijnsel?
pi_34962069
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:12 schreef Moonah het volgende:

Ik heb totaal geen honger. Ik dwing mezelf tot eten, maar ik eet beduidend minder dan normaal. Heb ook nergens trek in. Ik ben niet echt misselijk, hoogstens een beetje weeïg.

Tips, anybody? En belangrijker eigenlijk, kan dat kwaad? Komt het vanzelf weer in orde met mijn eetlust? Of is dit een heel normaal verschijnsel?
Ik ben nu 15 weken zwanger en mijn eetlust is nog steeds weg. Maar dwing mezelf ook niet om te eten want daar word ik alleen maar misselijk van. Of het goed is? Denk het niet. Ben ondertussen al 10 kilo afgevallen en de vlos vertelde dat 4 kilo afvallen nog te accepteren is meer niet. Maar ik eet in princiepe alleen wat ik lekker vind en dat is vaak de ongezonde dingen. Maar fruit en melk krijg ik genoeg binnen dus hoop dat dat maar genoeg is!!
Liefde
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:19:09 #219
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34962093
Oeh! 10 kilo afgevallen?
Gaat het wel goed met je kindje?
Heftig zeg...
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:20:06 #220
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34962101
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:16 schreef MeNicole het volgende:
Maar ik eet in princiepe alleen wat ik lekker vind en dat is vaak de ongezonde dingen.
Dat had ik trouwens gisteravond. Toen heb ik een halve diepvriespizza in de oven geschoven. Die smaakte dan weer wél!
pi_34962112
Moonah, misschien verse vruchtensap, fruit, cruesli/cornflakes en melkproducten? Als je niet zoveel trek hebt is dat meestal wel weg te krijgen en nog gezond ook.
pi_34962115
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:19 schreef Moonah het volgende:
Oeh! 10 kilo afgevallen?
Gaat het wel goed met je kindje?
Heftig zeg...
Woensdag moeten we naar de vlos dus dan horen we het wel. Maar mijn buik begint nu wel te groeien dus denk dat het wel goed zit daarbinnen. Heb al veel gelezen dat het kindje wel pakt wat ie nodig heeft en dat je als je een tekort aan iets hebt dat je zelf dan niet lekker word. Daar heb ik geen last van dus denk dat met kleintje wel alles goed is!!
Liefde
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:22:19 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34962126
Heb net al braaf sinaasappeltjes geperst. Dat was wel lekker. Hoopte dat het mijn eetlust zou opwekken.
pi_34962134
En vitamines voor zwangeren slikken!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:23:16 #225
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34962135
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:21 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Woensdag moeten we naar de vlos dus dan horen we het wel. Maar mijn buik begint nu wel te groeien dus denk dat het wel goed zit daarbinnen. Heb al veel gelezen dat het kindje wel pakt wat ie nodig heeft en dat je als je een tekort aan iets hebt dat je zelf dan niet lekker word. Daar heb ik geen last van dus denk dat met kleintje wel alles goed is!!
Ja, idd. Jíj moet interen, heb ik ook gelezen.
Die kindjes zijn best wel slim!

En tuurlijk slik ik vitaminen snoopy!
pi_34962172
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:23 schreef snoopy het volgende:
En vitamines voor zwangeren slikken!
Ikke niet. Heb hier een potje staan maar daar zitten van die grote pillen in die ik zelfs in 2 stukken niet weg krijg En ze ruiken en smaken nog vies ook
Liefde
pi_34962181
Ik heb Fem natal van Davitamon. Die vallen best mee.
pi_34962208
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:28 schreef snoopy het volgende:
Ik heb Fem natal van Davitamon. Die vallen best mee.
Zijn die niet zo groot dan? Ik heb nu van selfcare. Is dus ook voor zwangeren maar die tabletten zijn 1 cm lang en aangezien ik niet zo'n pillen slikker ben zijn die dus veel te groot. Ik ga strax wel ff naar de drogist naar anderen kijken!!
Liefde
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:34:43 #229
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34962244
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:31 schreef MeNicole het volgende:
Ik ga strax wel ff naar de drogist naar anderen kijken!!
Ja, dat zou ik maar doen. Er moeten toch pillen zijn die je wél weg kunt krijgen. En zeker als je verder niet (echt gezond/ veel) eet..... je kindje heeft toch voldoende voedingsstoffen nodig? Die komen natuurlijk níet uit de lucht vallen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:36:08 #230
94046 PM-girl
pi_34962258
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:12 schreef Moonah het volgende:

Ik weet niet precies hoe ver je bent, de eerste anderhalve week had ik ook geen echt misselijkheidsgevoel. (ik hoop voor je dat het ook niet komt).
Maar dat gevoel van geen eetlust herken ik wel. Ik neem ook alleen wat ik lekker vindt, voor zover mogelijk.Op mijn werk moet ik namelijk mee eten en daar wordt door iemand gekookt dus kan ik geen keus maken.
Fruit gaat nog het beste, lekker sinaasappels enzo. En beschuitjes met pindakaas en kaas.
Vlak voordat ik zwanger was, ben ik op mijn gewicht gaan letten. Niet te dik, maar wel wat extra kiloos die er een jaar eerder niet zaten. Ik ben van 65 naar 63 gegaan. Toen ik zwanger bleek, ben ik direct gestopt met opletten, maar nu val ik nog steeds af. Ik schommel nu tussen de 61 en 62.

Ik denk dat het er gewoon bij kan horen, Moonah. Ik vond de koelkast voorheen een inspiratie van lekkere hapjes, nu zie ik het als een bron van misselijkmakers!
*
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:39:35 #231
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34962294
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:36 schreef PM-girl het volgende:
Ik denk dat het er gewoon bij kan horen, Moonah. Ik vond de koelkast voorheen een inspiratie van lekkere hapjes, nu zie ik het als een bron van misselijkmakers!
Ik was ook aan het 'opletten' voordat ik zwanger werd. Niet dat het echt hard nodig was, maar twee kilo eraf door niet onbeperkt te 'vreten' was wel fijn.
Ik zal in de winkel maar eens goed op zoek gaan wat me nou écht lekker lijkt.
Gek hoor, dat dat dus zó kan omslaan!
pi_34962308
Desnoods breek je zo'n pil in kleine stukjes, verstopt het in een lepel vla en voila! Zo krijg je het ook binnen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:41:21 #233
94046 PM-girl
pi_34962314
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik was ook aan het 'opletten' voordat ik zwanger werd. Niet dat het echt hard nodig was, maar twee kilo eraf door niet onbeperkt te 'vreten' was wel fijn.
Ik zal in de winkel maar eens goed op zoek gaan wat me nou écht lekker lijkt.
Gek hoor, dat dat dus zó kan omslaan!
Ja, idd. Maar ik hoop dat dit van tijdelijke aard is (misschien wel van zeer tijdelijke aard, want ik mag vanavond uit eten )
*
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:49:20 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_34962403
het hoort er een beetje bij denk ik moonah. Ik ben ook niet extreem misselijk geweest, maar idd, soms gewoon geen trek. Bij mij sloeg dat om in extreme honger op een gegeven moment, toen kon ik de hele dag alleen maar eten
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:58:59 #235
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34962533
Op de weegschaal gestaan vanmorgen. 9 kilo al. 23 weken nu.
Maar even snel rekensommetje erop losgelaten. Als het zo doorgaat zou ik ongeveer 15.6 kilo aankomen en dat zou eigenlijk best meevallen.
pi_34962615
Ik slik al 2 jaar Gravitamon, vitaminepil waar alle extra in zit (óók foliumzuur) voor vrouwen die zwanger willen worden, zijn en borstvoedenden. Zit geen smaak aan en glijden met wat drinken makkelijk weg. Verder lust ik geen melkproducten en kauw daarom regelmatig een davitamon calcium kauwtablet weg: sinaasappelsmaak: net snoepjes, jummie!
Verder zou ik me niet teveel zorgen maken over weinig eetlust en je moet jezelf zeker niet dwingen denk ik: dan gaat het alleen maar meer tegen staan. Eet gewoon waar je wel zin in hebt (soms komt trek in 'gezonde' dingen daar vlak achteraan!), er zitten altijd wel wat voedingsstoffen in. Randy bestond vlak na zijn geboorte voornamelijk uit verse gevulde koeken en gebak, gehgeh! Maar ik had periodes waarin ik elke keer weer trek in andere dingen had. Volgens mij geeft je lichaam wel aan wat je nodig hebt. (Gezien de onbedwingbare behoefte aan fruit die ik af en toe had!) Zorg wel dat je altijd wat gezonde dingen in huis hebt, voor het geval je er trek in krijgt.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:18:18 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_34962815
Volgens de weegschaal thuis ben ik nu zo'n 3 kilo aangekomen, maar de vorige keer kwamen ook de kilo's pas in het laatste trimester (nou moet ik zeggen da ik toen ook een wilhelmina pepermuntverslaving had en er elke dag een zak doorheen ging )
stormy waters...
sailin'
pi_34962867
Haha, ik wist niet dat pepermunten van die dikmakers waren Belana!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:23:19 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_34962914
puur suiker joh die bende en ik vond het heel normaal op dat moment, ik zag het helemaal niet als een zwangerschapsverslaving Ik wil daar nu dus wel op letten. Overigens was het ook incombinatie met niet meer kunnen lopen en dus veeeeel te weinig beweging hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_34963068
Ik vrat ontzettend veel en overal kreeg de baby de schuld van: "Gebak? Tja... dat wil ik niet; dat wil de baby!" Ben dan ook 24 kilo aangekomen toen. Als ik klaagde over dat ik me zo log voelde, zei mijn collega (ook zwanger) elke keer: "Eigen schuld, dikke baby!"
Gelukkig 'vreet' ik nu wat minder... 10 kilo aangekomen met 29 weken... Maar zoals je zegt... de laatste weken gaan het hardst...
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:32:21 #241
24188 Belana
kloon van belana
pi_34963103
ik was 23 kilo aangekomen ik hoop echt dat ik het dit keer een beetje in kan tomen... het heeft bijna 2 jaar geduurd voor ik het er weer af had Magoe, dat lukte wel, dus ik maak me ook niet druk hoor. Ik let alleen wel een beetje op wat ik eet en snoep.
stormy waters...
sailin'
pi_34963136
Lijk trouwens ook in iedere bil wel een kind te dragen... hebben jullie dat ook?
Zal wel zijn om in evenwicht te blijven... zodat je niet voorover kukelt!
Zit trouwens wel lekker... zo'n kont!
pi_34963193
2 jaar... Das best lang... Bij mij bleef er 13 kilo aanzitten, maar dat kon ik wel hebben en voor ik het wist was ik weer zwanger... Maar moet na deze toch echt voor het eerst van mijn leven op dieet vrees ik...
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:36:27 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_34963214
het gaat bij mij op mijn heupen zitten , dus de boven/achterkant van de billen
stormy waters...
sailin'
pi_34963249
Zie je wel... is om in evenwicht te blijven dus...
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:40:21 #246
74310 nanalune
pi_34963299
ik ben ook 7 a 8 kilo aangekomen, maar ' ik kan het hebben' ... hihi
Maar nu kijk ik wel bezorgd in de spiegel, want als ik mijn benen vastpak verschijnt er overal cellulitus... aaaah.. ben begin 20!
ik eet wat ik wil, ,maar heb wel in de gaten dat teveel suiker slecht is voor het kind.
pi_34963408
Eng he, Nanalune? Ik hoef mijn benen er niet eens voor vast te houden inmiddels!
Hoezo heb je dat in de gaten dat suiker slecht is?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:45:10 #248
24188 Belana
kloon van belana
pi_34963425
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:35 schreef Mammietje het volgende:
2 jaar... Das best lang... Bij mij bleef er 13 kilo aanzitten, maar dat kon ik wel hebben en voor ik het wist was ik weer zwanger... Maar moet na deze toch echt voor het eerst van mijn leven op dieet vrees ik...
Ik heb er ook niet bijzonder veel voor gedaan hoor, ik heb op een gegeven moment 2 weken lang elke dag gefietst op de hometrainer en daarmee gingen er 6 kilo vanaf en de laatste 3 hebben toen nog wat maandjes geduurd. Dus ik weet dat als ik er echt even wat aan doe dat ze er zo af zijn.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:50:01 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34963557
Menciole in principe kan het afvallen geen kwaad zolang je maar genoeg voch voeding en vitamines binnen krijgt.
Je ziet vaak bij voluptueuzere mensen dat die in het begin afvallen, vooral bij (extreme) misselijkheid.
Die komen er in het laatste trimester heel hard aan hoor ik eindigde zelf lager als begin gewicht maar was dan ook 24 kg kwijt
wel lekker dat ik nu al na 6 weekjes 15 kg onder me gewocht voor de zwangerschap zat het heeft zijn voordelen dus

pinquit doe eens melden
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_34963593
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:00 schreef Leah het volgende:
Ja, dat kan wel, maar dan moet je met meer komen als een niet verschoonde luier.
jah begrijp ik
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:09 schreef Luchtbel het volgende:
Mjah en is er dan al niet een soort van hulpverlening voor zulke dingen? Ik bedoel kind zou worden afgestaan voor adoptie en dan ineens niet meer, wordt dat dan vanuit de plek waar die adoptie geregeld werd niets ingeschakeld/ doorgegeven? Kan die oma anders niet gewoon hulp inschakelen van de huisarts ofzo, om haar dochter een handje te helpen de goede kant op te gaan met haar kindje.
die oma wilt er blijkbaar ook niks voor doen, en ondertussen maar klagen,ik laat het wel lekker rusten, want zelf kan ik er ook niks aan doen,vond het alleen best erg toen ik het hoorde, je hoort de laatste tijd al genoeg over baby's.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:40 schreef nanalune het volgende:
ik ben ook 7 a 8 kilo aangekomen, maar ' ik kan het hebben' ... hihi
Maar nu kijk ik wel bezorgd in de spiegel, want als ik mijn benen vastpak verschijnt er overal cellulitus... aaaah.. ben begin 20!
ah joh 1 troost ben nu net 22 geworden en ik ben nu al 21 kilo aangekomen , en geloof me, mijn huidje is ook niet meer zo mooi glad hoor haha
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:26:37 #251
74310 nanalune
pi_34964435
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:44 schreef Mammietje het volgende:
Eng he, Nanalune? Ik hoef mijn benen er niet eens voor vast te houden inmiddels!
Hoezo heb je dat in de gaten dat suiker slecht is?
Ik ga mij nogal eens te buiten aan zoete dingen, zoals gisteren heb ik een halve bak celebrations leegegeten, maar met dat ik het eet ben ik me ervan bewust dat al die suikers en vetten in een te hoge mate slecht zijn voor je kind. Ik geloof ook dat dit onlangs beter onderzocht is.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:33:32 #252
74310 nanalune
pi_34964574
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:51 schreef Girly het volgende:

ah joh 1 troost ben nu net 22 geworden en ik ben nu al 21 kilo aangekomen , en geloof me, mijn huidje is ook niet meer zo mooi glad hoor haha
haha, ik ben ook 22. Eigenlijk is het ook te gek voor woorden dat ik zo ijdel ben.. er groeit een wondertje in me, en daar wil ik best een sinaasappeltje voor worden hoor
pi_34964671
* pinquit meldt.

onrustige nacht gehad, heeel veel rare dromen
en nu ben ik een beetje ziek, misselijk en overal spierpijn, sla ik de krant open: groot aantal mensen met griep afgelopen week

ik wil geen griep
maar we zien het wel ik ga gewoon lekker niksen op de bank
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:39:16 #254
74310 nanalune
pi_34964693
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:37 schreef pinquit het volgende:
* pinquit meldt.

onrustige nacht gehad, heeel veel rare dromen
en nu ben ik een beetje ziek, misselijk en overal spierpijn, sla ik de krant open: groot aantal mensen met griep afgelopen week

ik wil geen griep
maar we zien het wel ik ga gewoon lekker niksen op de bank
* komt een lekker glas versgeperst sinaansappelsap brengen , slaat een deken over beentjes, en geeft een aai over bol
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:40:26 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34964724
het feit dat teveel suikers slecht voor je zijn is algemeen bekend toch
pi_34964745
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:39 schreef nanalune het volgende:

[..]

* komt een lekker glas versgeperst sinaansappelsap brengen , slaat een deken over beentjes, en geeft een aai over bol
dankjewellll
  zaterdag 11 februari 2006 @ 12:41:41 #257
74310 nanalune
pi_34964761
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:40 schreef _evenstar_ het volgende:
het feit dat teveel suikers slecht voor je zijn is algemeen bekend toch
Ja gek he. en toch gaan we ons te buiten aan snoeperij.... Ik bedoel alleen te zeggen dat ik er voorzichtiger mee ben , dan dat ik in mijn eentje zou zijn....
pi_34965138
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Menciole in principe kan het afvallen geen kwaad zolang je maar genoeg voch voeding en vitamines binnen krijgt.
Je ziet vaak bij voluptueuzere mensen dat die in het begin afvallen, vooral bij (extreme) misselijkheid.
Die komen er in het laatste trimester heel hard aan hoor ik eindigde zelf lager als begin gewicht maar was dan ook 24 kg kwijt
wel lekker dat ik nu al na 6 weekjes 15 kg onder me gewocht voor de zwangerschap zat het heeft zijn voordelen dus

pinquit doe eens melden
Scheeld kan het wel hebben dat ik zo veel afval. Zo heel gezond eten deed ik toch al niet maar de zin in snacks enzo is nu ook weg dus dat blijft ook allemaal staan. Tja en dan val je wel af he Als er weer eens iemand tegen me zegt dat ik zo afgevallen ben zeg ik altijd: Ach je komt in een zwangerschap oneveer 14 kilo aan. Ben nu al 10 kilo kwijt dus word maar 4 kilo zwaarder dan dat ik was

Maar nu ik na de winkel vitaminepillen halen
Liefde
pi_34967162
Zo de pillen zijn binnen. Deze krijg ik wel weg die zijn een heel stuk kleiner
Hier begint de bandenpijn denk ik goed door te zetten nu. Heb er soms in een keer zo erg last van, maar tis gelukkig ook weer net zo snel weg Maar ja hoort erbij
Liefde
pi_34972100
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:41 schreef nanalune het volgende:

[..]

Ja gek he. en toch gaan we ons te buiten aan snoeperij.... Ik bedoel alleen te zeggen dat ik er voorzichtiger mee ben , dan dat ik in mijn eentje zou zijn....
Ik leef normaal op liters cola maar daar ben ik direct mee gestopt sinds ik weet dat ik zwanger ben maar ik moet eerlijk zeggen dat de sapjes, de waters en alle andere drankjes me de neus zowat uitkomen af en toe en dan zondig ik toch even want als ik me rot voel is dat ook vast niet gezond voor het kindje.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:23:07 #261
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34980066
sorry even crossposten, maar een zwangere of toekomstig zwangere die interesse heeft in een gratis hemeltje en toebehoren. kijk hier
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:29:34 #262
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34980312
O en Poemojn (sorry voor deze erg late reactie): Ik heb de vorige keer ookal informatie ingewonnen over die therapie waar jij het over had (moxa toch? ben je post even kwijt). Maar dat gaat me toch iets te ver.
Kindje moet uit zichzelf willen draaien, zo niet dan niet. Als het zover komt ga ik niet proberen te laten draaien (mag ook niet eens ivm voorliggende placenta en het litteken van de ks) en ik ga ook geen alternatieve methoden proberen. Voor hetzelfde geld ligt het kindje niet voor niets zo en ik wil niets forceren.
Léon lag bijv. 'vast' doordat hij zichzelf in de navelstreng gedraaid had.
Heb vandaag wel met dat muziekdoosje geprobeerd. En volgens mij.... voelde ik even later voetjes naar boven trappen. Inmiddels is hij weer trampoline aan het springen op mijn blaas. Maar ik geef de moed dus nog lang niet op!
pi_34980501
Je bedoelt een ander Dutch
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:33 schreef Rottdog het volgende:
Dutchie hier staat een artikel over moxa-therapie bij stuitliggertjes misschien vindt je het wel intressant http://www.stuitlig.nl/
Ik ben heel soms niet de enige met linkjes

Btw ik las ergens dat bij een 2e zwangerschap kinderen pas met 36 weken niet meer kunnen draaien dus je hebt nog even.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:38:47 #264
108648 cattie
lieve moeder
pi_34980641
Mijn beepje ligt de hele tijd over dwars! Hij/zij heeft nog 19 weken om te draaien, dus tijd zat.

Wat grappig trouwens Dutchie dat je het over een muziekdoosje hebt. Ik heb afgelopen nacht ontzettend druk gedroomd, waaronder dat ik een muziekdoosje moest kopen. En dat heb ik vandaag maar gedaan! Ik vind het zulke leuke dingen. En het is zo leuk om iets voor beepje te kopen!
Ik heb ook gedroomd dat beepje een meisje is, we zullen zien.
Moonah: ik had de eerste weken ook compleet geen eetlust. Maar dat heb ik ondertussen dubbel en dwars ingehaald! Nu ben ik in de 21e week en ik ben al 8 kg aangekomen....
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:02:56 #265
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34981472
Vandaar dat ik je post niet terug kon vinden. Je ziet een linkje en denkt aan Poemojn.
As we speak zit er trouwens netjes iemand tegen mijn navel aan te schoppen. Dus het kan idd alle kanten nog opgaan.
Muziekdoosjes kunnen dus helpen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:43:58 #266
3011 E.T.
pi_34982789
Ik heb trouwens tijdens mijn zwangerschap continue het idee gehad dat er iemand aan 't tapdansen was op m'n blaas.. het bleek dat diegene m'n blaas meer gebruikte als boksbal dan als trampoline

IK heb mezelf redelijk vaak vergist dus
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:46:05 #267
24188 Belana
kloon van belana
pi_34982861

stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zaterdag 11 februari 2006 @ 22:47:26 #268
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34982914
ooooohhh Voetjes in je buikwand
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:47:45 #269
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_34982927
oh belana wat een prachtige echoś en die voetjes echt heel erg mooi
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:48:39 #270
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34982961
Belaan, wat doe je met me? Ik wilde zo gaan slapen.
Die voetjes Die beentjes
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:49:50 #271
24188 Belana
kloon van belana
pi_34982998
Lief he

Ik ging voor een 2D echo, maar ze heeft toch een paar 3D foto's genomen

Het was heerlijk
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:51:04 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_34983041
alleen lagen de beentjes dus constant gekruist en weten we nog niet wat het is LOL blijft dit keer een verassing
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:11:07 #273
3011 E.T.
pi_34983873
pi_34983999
wat een mooie echo's
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:30:28 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_34984483
Hele mooie echo's Belana!
pi_34984496
Belana wat een mooie echo's
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:41:08 #277
61800 Rottdog
pi_34985184
Ohh Belana

Die voetjes
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:58:49 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34985257
belana wat mooi

rottdog je avatar
  Hoofdredactie Fotografie zondag 12 februari 2006 @ 01:08:41 #280
95752 crew  Chell
Kluns
pi_34987168
Wow.. die voetjes! Die teentjes !

Wat onwerkelijk.. echt al zo'n compleet mensje om te zien en dat zit dan in je buik. Prachtig zeg!
  zondag 12 februari 2006 @ 01:17:24 #281
61800 Rottdog
pi_34987369
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:58 schreef _evenstar_ het volgende:
rottdog je avatar
Gaat voor de hypnose
  zondag 12 februari 2006 @ 01:20:50 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34987446
Ipv pendelen hypnotiseer jij mensen zwanger?
pi_34990904
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:51 schreef Belana het volgende:
alleen lagen de beentjes dus constant gekruist en weten we nog niet wat het is LOL blijft dit keer een verassing
Supergaaf Belana!
Gekruiste beentjes, dan zal het wel een meisje wezen
pi_34991118
Belana! Er zit niet alleen een baby in je buik: nog een prachtige baby ook!
  zondag 12 februari 2006 @ 10:18:03 #285
24188 Belana
kloon van belana
pi_34991204
lief he 20 cm is ie nu zo'n beetje, maar dat is dan als je de beentjes helemaal zou uitstrekken. De placenta ligt aan de buikwand, vandaar dat ik nog maar af en toe wat voel, want aan de beweeglijkheid ligt het niet
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 februari 2006 @ 10:20:22 #286
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34991246
Oooohh!
Belana, ik weet nog zó goed toen ik in de herfst "Het tweede streepje"-topic kwam binnenvallen, dat jij nét positief getest had. En je durfde het nog niet te geloven/vertrouwen. En zie nú, ge-wel-dig! Prachtig!
pi_34991266
He eindelijk is iets wat ik kan herkennen op zon echo ding
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 12 februari 2006 @ 10:22:36 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_34991271
ja, het blijft onvoorstelbaar hoor, maar het is echt, echt echt

Jij moet nog ff wachten op een echo, een week of 6 denk ik? Of krijg je misschien eerder al echo vanwege je des? (dat las ik ergens, klopt dat? )
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 februari 2006 @ 10:25:28 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34991317
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:22 schreef Belana het volgende:
ja, het blijft onvoorstelbaar hoor, maar het is echt, echt echt
quote:
Jij moet nog ff wachten op een echo, een week of 6 denk ik? Of krijg je misschien eerder al echo vanwege je des? (dat las ik ergens, klopt dat? )
Ik ga van de week even bellen. Leah zei idd dat mijn DESdochterschap een aanleidng zou kunnen zijn tot een vroege echo. En gisteren zei een vriendin dat zij ivm foute uitstrijkjes (minder lang en minder fout dan die van mij) ook in aanmerking kwam voor vervroegd. Dus ik zal het wel horen.
  zondag 12 februari 2006 @ 10:26:22 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34991329
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:22 schreef Joene het volgende:
He eindelijk is iets wat ik kan herkennen op zon echo ding
Ja Joene, da's nou een baby!
  zondag 12 februari 2006 @ 10:28:12 #291
24188 Belana
kloon van belana
pi_34991360
Het lijkt me wel goed als je in dat geval goed onder controle blijft idd. Lijkt me ook best extra eng zo evengoed?
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 februari 2006 @ 10:30:27 #292
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34991394
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:28 schreef Belana het volgende:
Het lijkt me wel goed als je in dat geval goed onder controle blijft idd. Lijkt me ook best extra eng zo evengoed?
Al twee keer op rij Pap 1 gehad!
Alsof het zo heeft moeten zijn.
  zondag 12 februari 2006 @ 10:31:53 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_34991407
Ow, dat is goed zeg! Hoe vaak heb je die controles?
Hoe voel je je inmiddels verder?
stormy waters...
sailin'
pi_34991409
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja Joene, da's nou een baby!
Laatst kwam mn "nichtje" heel trots met zon foto met een heel verhaal en ik denk ja ja je lult maar wat ik zie er echt niks in
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 12 februari 2006 @ 10:33:40 #295
24188 Belana
kloon van belana
pi_34991440
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:32 schreef Joene het volgende:

[..]

Laatst kwam mn "nichtje" heel trots met zon foto met een heel verhaal en ik denk ja ja je lult maar wat ik zie er echt niks in
Ik heb van de 32 foto's die ik heb ook de duidelijkste eruit gehaald nu hoor met een beetje ervaring kan je altijd wel zien hoe het zit, maar soms zijn ze onduidelijk idd
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 februari 2006 @ 10:35:25 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34991461
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:31 schreef Belana het volgende:
Ow, dat is goed zeg! Hoe vaak heb je die controles?
Halfjaarlijks inmiddels.
quote:
Hoe voel je je inmiddels verder?
Heb gisteren erwtensoep met veel groenten gemaakt, redelijk van gegeten. Vanochtend licht misselijk , banaantje + beschuit + appelsap in de blender. Was goed te doen.
En mooooeee!
Ik kak echt in tussen 13 en 16 uur.

Maar, vooralsnog zeg ik: het boeit me niets, want.....
  zondag 12 februari 2006 @ 10:35:58 #297
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34991470
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:33 schreef Belana het volgende:

32 foto's
Wow! Da's veel!
  zondag 12 februari 2006 @ 10:37:42 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_34991491
je weet waar het voor is he Als het kan moet je lekker aan je vermoeidheid toegeven en veel slapen. Ik heb wekenlang om half 9 's avonds op bed gelegen en op de dagen dat ik thuis was sliep ik samen met Liam 's middags slapen is goed
Ik hoop idd dat je het soort misselijkhied hebt wat weg te eten is, zorgen dat er wat in je maag zit en dan valt het hopenlijk wel mee
Ik ben echt heel blij voor je
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 februari 2006 @ 10:38:17 #299
24188 Belana
kloon van belana
pi_34991509
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:35 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wow! Da's veel!
pretecho he, dus 32 foto's op cd en een half uur film op dvd
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 februari 2006 @ 10:38:59 #300
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34991518
ooooo belana
Wat een geweldige echo's!! en die voetjes

Dinsdag mag ik ook Krijg je dan eigenlijk ook fotootjes mee (geen 32, dat snap ik )
  zondag 12 februari 2006 @ 10:39:55 #301
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34991533
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:38 schreef Belana het volgende:

[..]

pretecho he, dus 32 foto's op cd en een half uur film op dvd
Wow! Echt geweldig lijkt me dat!
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:37 schreef Belana het volgende: