Dat dacht ik ook.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:15 schreef phileine het volgende:
Sjak, fijn dat alles goed was! Je weet zeker dat het er maar eentje is?
Mijn lief is heel ingetogen. Zelfbescherming. Durft het nog niet te geloven en erop te vertrouwen dat het allemaal goed zal gaan. Maar ondertussen is hij erg zorgzaam.quote:Moonah, gefeliciteerd!! Heb jouw verhaal ook regelmatig gevolgd (en me ermee bemoeid) dus dan is het toch wel extra speciaal om te lezen dat je nu zwanger bent. Wat vindt je husb erover?
Oeps!quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:22 schreef sjak het volgende:
[..]
Volgens de echo wel...maar ik heb gedroomd dat het er 6 waren![]()
wat heerlijk meid! lekkerhe! Opluchtig en blijdschap nuquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:46 schreef sjak het volgende:
Ik heb het hartje gehoord, ik groei (te) goed, de baarmoeder komt al tot de navel en hij/zij is enorm beweeglijk![]()
Volgens de verloskundige ben ik wel erg zwanger, ik vergat de helft en toen ze wat vroeg barstte ik spontaan in snikken uit. Nou ja, jammer dan.
Nu heb ik lekker spare-ribs besteld met als toetje : Ben en Jerry's ijs![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:27 schreef DarkElf het volgende:
braaf naar oud huppelt:
Moonah! gefeliciteerd!!
quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:20 schreef Moonah het volgende:
BE-beeb, ik heb er ook over gedacht je te mailen. Maar aangezien we niet zo'n uitgebreid mailverleden hebben, schroomde ik ook wat!
precies hetzelfde hierquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:27 schreef DarkElf het volgende:
braaf naar oud huppelt:
Moonah! gefeliciteerd!!
Ik snap wat je bedoeld , maar vind het toch minder erg dan wat de overheid zelf doet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En bedankt hè! En iedereen maar klagen dat de kosten voor de zorg zo hoog worden.
Of ben ik nu te moraalridderig?
Nou, wacht daar nog maar even mee.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:25 schreef Brighteyes het volgende:
Moonah? Wil je er trouwens bij in het lijstje in de OP?
* volgt *quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:27 schreef DarkElf het volgende:
braaf naar oud huppelt:
Moonah! gefeliciteerd!!
quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
* volgt *
Moonah, wat geweldig. Gefeliciteerd
.
Dan rook ik wel wat minder tijdens onze carnavalszaterdagquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:24 schreef Moonah het volgende:
Hij heeft liever niet dat ik ga carnavallen ("Passief meeroken kan echt niet goed zijn voor het kindje").
Bij 8 cm pasquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:37 schreef phileine het volgende:
Ik mocht naar het ziekenhuis komen zodra de weeën begonnen waren. Zelfs bij hele lichte weeën mocht dat al als ik dat zelf prettiger vond. Als je geen medische indicatie hebt mag je pas komen bij 8 cm ontsluiting.
Dat was voor mij ook één van de redenen om thuis te bevallen. Aangezien er bij mij geen medische indicatie was had ik dus het grootste deel van de weëen thuis moeten opvangen. Ik zag het echt niet zitten om met 8 cm ontsluiting nog eens een keertje minimaal een kwartier in de auto richting ziekenhuis te gaan zitten (incl. de bij een bij een nieuwbouwwijk behorende verkeersdrempelsquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:40 schreef Belana het volgende:
[..]
Bij 8 cm pasKan je net zo goed thuis blijven...
En dan ook nog eens 300 euro mogen betalen?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:37 schreef phileine het volgende:
Als je geen medische indicatie hebt mag je pas komen bij 8 cm ontsluiting.
wel he...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dan ook nog eens 300 euro mogen betalen?
"Fijn", dat je kan "kiezen" hier in Nederland
is dus niet zo zeer beter hoorquote:Alles rondom de bevalling is anders. Bijna iedereen in Duitsland bevalt in het ziekenhuis. Als u thuis wilt bevallen, wordt u meer of minder voor gek verklaart (te gevaarlijk). U wordt tijdens je zwangerschap ook voornamelijk door een gynaecoloog/gynaecologe begeleid. De verloskundige speelt een duidelijk minder belangrijke rol als in Nederland.
Men doet minder moelijk over pijnbestrijding, een ruggeprik mag je gewoon vragen. Meestal blijft u na de bevalling in verhouding met Nederland iets langer in het ziekenhuis.
Er is wel een ontwikkeling op gang: Voor vrouwen die niet zo “medisch” willen bevallen, zijn op sommige plaatsen zogenoemde “Geburtshäuser”, waar de verloskundige de begeleiding verzorgt.
Kraamzorg
In Duitsland bestaat geen kraamzorg. U kunt wel huishoudelijke hulp vragen (wordt door de ziekenfonds vergoed), maar het is volgens mij niet met de kraamhulp of kraamzorg te vergelijken.
\quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:27 schreef Belana het volgende:
bv in duitsland
[..]
is dus niet zo zeer beter hoor
Hahaha, dat is dan weer typisch nederlands he? Gewoon een last minutie vakantie houden bij een ziekenhuis in de buurt , veel ananas eten .. en veel vrijen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:49 schreef poemojn het volgende:
Dus gewoon maar bevallen in Duitsland en kraamweken in Nederland
Alleen lastig om dan op tijd te vertrekken
uhh tja daar heb je een punt.. Als het echt niet anders had gekund had ik idd de trap af gemoeten...quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:09 schreef texelonia het volgende:
En wat dan als er iets verkeerd mocht gaan en je direct naar het ziekenhuis moet? Dan moet je 2 trappen af naar beneden met (pers)weeën en eventueel gevaar jezelf en/of je kind....
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hij raadde me aan om eens Floradix te proberen, omdat ik zo munt ben elke keer. Is een homeopatisch middel om weerstand en vitaliteit op te bouwen. (ijzersupplement) Dus gaan we eens proberen, baat het niet schaadt niet.
En wat ik me niet gerealiseerd heb en hij me vertelde is dat ik zeker tot aan de bevalling bij de fysio zou lopen en zelfs nog daarna. Om er zeker van te zijn dat de rugpijn van de zwangerschap komt en niet iets blijvends is. Ik dacht voor mezelf juist, een keer of wat naar de fysio en klaar is kees. Maar helaas. Daar had de fysio het gister ookal over, maar dat stukje heb ik even 'overgeslagen'.Moet nu oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Gewoon om te zorgen dat het niet erger wordt en te behappen blijft.
O ja, of ik al 'wat beweging' voelde, vroeg hij ook nog. Man, dat kind van mij is de hele dag polonaise aan het houden daar!
Maar ik weet niet of dit een intuitief gevoel is, maar sinds ik de kabouter voel voel ik hem alleen maar naar beneden trappen. Nog geen enkele keer met de beentjes omhoog gevoeld. Op de echo's ook constant met de benen beneden. Toen Léon na 26 weken eenmaal zo lag, bleef hij ook liggen. Dus ik weet niet of dit iets zegt, maar ik heb zo'n gevoel dat ook deze kabouter het wel prima vindt zo.Als je niet lacht, ben je dood.
Met persweeën 7 trappen naar beneden gaat prima hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:09 schreef texelonia het volgende:
[..]
En wat dan als er iets verkeerd mocht gaan en je direct naar het ziekenhuis moet? Dan moet je 2 trappen af naar beneden met (pers)weeën en eventueel gevaar jezelf en/of je kind....
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |