quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:06 schreef Brighteyes het volgende:[..]
En bedankt hè! En iedereen maar klagen dat de kosten voor de zorg zo hoog worden.
Of ben ik nu te moraalridderig?
Ik snap wat je bedoeld , maar vind het toch minder erg dan wat de overheid zelf doet.
Te pas en te onpas worden de goedkopere medicijnen niet meer vergoed en moet je dus wel duurdere medicatie nemen die dezelfde werking hebben en wel vergoed worden.
Hoe ik hier bij kom?
Ik heb na mijn menopur probleem nogal contact onderhouden met de apotheker , de reden dat ik ineens een eigen bijdrag moest leveren op medicatie (om zwanger te kunnen worden) was omdat de overheid besloten had dat het niet in de categorie meer hoorde waar het in zat en het in een andere categorie plaatste. Op zich ok... Mits dit een reeële verandering was.
Het medicijn was ineens het duurste in dat segment , maar de andere medicatie was niet eens te verkrijgen (of sterker nog word niet eens meer gemaakt). Maar je krijgt alleen het deel van de goedkope variant vergoed. Vervolgens ga je dus op zoek naar middelen die wel 100% vergoed worden en kom je in medicatie terecht met dezelfde werking alleen vele malen duurder(en dan heb ik het in dit specifieke geval over honderden euro's).
En dit was volgens de apotheker dus niet iets wat vreemd was , het is een voorbeeld zoals er vele voorbeelden zijn van medicatie in Nederland.
neemt niet weg dat ik je begrijp