Wat ons hier vanmiddag is overkomen...
Ik had vandaag een luie dag en had me nog niet eens aangekleed en we wilden even de deur uit om even een frisse neus te halen en ik wilde dan ook even gaan snuffelen voor iets voor ons 1 jarig huwelijksdag morgen.
Dus ik was bezig met mezelf opfrissen en aankleden , net mijn onderbroek aan toen ik het idee had in mijn broek te plassen
![]()
. Ik kon het niet tegen houden en vond het dus erg vreemd.
Trek mijn onderbroek natuurlijk meteen uit en zie dat er gewoon een plas bloed in mijn onderbroek zat. Onderbroek uit en naar de badkamer en meteen een heel spoor achter me aan en de hele badkamer onder het bloed. Het stroomde eruit.
Isis die bijna door mijn bloedspoor kroop
![]()
en die net op tijd opgepakt kon worden om in de box gezet te worden.
Al met al heel wat bloed verloren yoopy schatte het op zo'n 300 á 400 ml en toen stroomde het nog steeds.
Ziekenhuis gebeld en de 1e keer kreeg ik een afspraak voor over 2 dagen om te kijken of alles schoon zou zijn. Maar nadat we dus geen klontjes zagen en het maar bleef stromen nog maar eens gebeld en toen mochten we toch meteen komen , omdat ze bang waren dat ik in een shock terecht zou komen gezien de hoeveelheid bloed die ik verloren was.
We kregen meteen een echo en wat schetste onze verbazing? Uk zit nog gewoon op zijn plek en het hartje klopte nog steeds
We hadden allang de hoop opgegeven en dit was natuurlijk wel even mooi nieuws. Er word nog een stolsel verwacht want er zat nog een zwarte vlek op de echo en hij vroeg nog even of er niet toch een 2e vruchtje geweest had kunnen zijn. (Weet zeker van niet na de eerdere 2 echo's).
Het scheen normaal te zijn om tussen de 8e en 12e week bloed te kunnen verliezen , dit doordat de gehele baarmoeder zich klaar maakt voor het ontvangst van een vruchtje , maar er word maar een klein gedeelte uiteindelijk van gebruikt de rest kan dus zonder enig probleem afgestoten worden en dit kan met bloedverlies gepaard gaan. Dat ik zo ontzettend veel verloren ben is wel wat ongewoon , maar zoals hij zei , geen enkele zwangerschap is standaard of gelijk.
Ondertussen is het bloedverlies ook alweer een stuk minder (lees zeer weinig) geworden.
Echt geloven dat het nu nog goed gaat durf ik niet , maar hopen doe ik het des te meer!