Je weet wat er met die Francaise is gebeurd he?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:12 schreef Thy... het volgende:
Een hond nemen
Het in het vervolg eerder in een relatie checken of hij/zij uberhaupt open staat voor kinderen, ooitquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef -Wolf- het volgende:
Dit is een vraagstuk waar ik me soms wel eens mee bezighou. Stel je wil later kinderen, je ontmoet de man/vrouw van je dromen maar dan wanneer het allemaal wat serieuzer wordt blijkt dat de ander helemaal geen kinderen wil. Wat doe je dan?
Waarom zou iedereen kinderen willen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:32 schreef Tobbes het volgende:
Uiteindelijk wil iedereen kinderen. En mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen, liegen.
Omdat iedereen ook kind geweest is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:34 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
[..]
Waarom zou iedereen kinderen willen?
Wat is dat nou voor bull?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:32 schreef Tobbes het volgende:
Uiteindelijk wil iedereen kinderen. En mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen, liegen.
Das een sterk argument jaquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Omdat iedereen ook kind geweest is.
Dusquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Omdat iedereen ook kind geweest is.
Geen bull. Een stelling die ik wel durf te nemen, dat is het!quote:
Ik geloof niet dat iedereen behoefte heeft aan een kind.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Geen bull. Een stelling die ik wel durf te nemen, dat is het!
Als mensen zeggen geen kinderen te willen, dan hebben ze daar veelal praktische en/of economische bezwaren tegen. De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
Ik denk van welquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:40 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iedereen behoefte heeft aan een kind.
Zo zeer als ik graag kinderen wil kan ik me terdege voorstellen dat er mensen zijn die daar niet voor gaan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als mensen zeggen geen kinderen te willen, dan hebben ze daar veelal praktische en/of economische bezwaren tegen. De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
Ik geloof niet dat er mensen zijn die niets voor kinderen voelen. Misschien verdringen ze het, maar uiteindelijk heeft iedereen een zwak voor kinderen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:42 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Zo zeer als ik graag kinderen wil kan ik me terdege voorstellen dat er mensen zijn die daar niet voor gaan.
Een mens die bijvoorbeeld niets voor kinderen voelt zal je niet snel tot andere gedachten brengen.
Dus gevoelsmatig speelt wel degelijk mee lijkt mij.
Ik ken mensen die zich doodergeren aan kinderen, dan bedoel ik vanaf baby tot een jaar of 12.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:46 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er mensen zijn die niets voor kinderen voelen. Misschien verdringen ze het, maar uiteindelijk heeft iedereen een zwak voor kinderen.
Och, ik erger me verschrikkelijk aan irritante, huilende kut koters. Maar dat staat totaal los van een kinderwens.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:49 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Ik ken mensen die zich doodergeren aan kinderen, dan bedoel ik vanaf baby tot een jaar of 12.
Komop, kinderen zijn niet voor iedereen een wens.
Ik denk dat iedereen zich daaraan ergert.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:52 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Och, ik erger me verschrikkelijk aan irritante, huilende kut koters. Maar dat staat totaal los van een kinderwens.
Bron?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:56 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen zich daaraan ergert.
Toch zijn er mensen die bij het gehuil van een baby smelten en mensen die bij het gehuil van een baby zich ergeren.
Jouw kinderwens staat los van een ander zijn kinderwens.
Niet IEDEREEN wil graag nageslacht
quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:32 schreef Tobbes het volgende:
Dat is geen bewijs. Ik beaam wel dat mensen uit rationele overwegingen geen kinderen besluiten te 'nemen', maar ik weiger te geloven dat deze mensen dit uit emotionele, intuitieve beweegredenen doen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:07 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Wilde gok.
http://www.kindervrijforum.nl/
Jij leeft duidelijk in een wereld waarin geen geloof is voor andere meningenquote:Op woensdag 8 februari 2006 02:10 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dat is geen bewijs. Ik beaam wel dat mensen uit rationele overwegingen geen kinderen besluiten te 'nemen', maar ik weiger te geloven dat deze mensen dit uit emotionele, intuitieve beweegredenen doen.
Succes Tobbesquote:Op woensdag 8 februari 2006 02:20 schreef Tobbes het volgende:
Ik hoop dat er morgen een psycholoog een kijkje komt nemen en een link kan geven naar verschillende onderzoeken die mijn stelling (dat een ieder een innerlijke kinderwens heeft) ondersteunen. Volgens mij ligt het in het verlengde van Freud.
Die heeft de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht, maar ik voel me toch sterker staan met zijn steun.
Slaap lekker, en denk er nog eens over na als je naar het plafond ligt te staren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:23 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Succes Tobbes
* Dit lijfje taait af en gaat slapen![]()
Yeah right, dumbass.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:32 schreef Tobbes het volgende:
ROFL, eerst desperatly proberen aan te tonen dat iemand geen leven heeft om een gat in je eigen te vullen, gadverdamme wat ben jij een ziek persoon.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef PrintScreen het volgende:
Zou voor mij genoeg reden om de relatie te beeindigen.
Wel eerst proberen om hem in te laten zien dat een leven zonder kinderen erg leeg is.
Dat zeg ik toch? Ik stel slechts dat mensen altijd de innerlijke drang hebben.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:40 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Yeah right, dumbass.
Alsof iedereen veel kostende, luide, hyperactieve, rotzooi makende, je sociaale levend ombrengende kinderen wilt, we zijn niet allemaal gestoord.![]()
Doe eens vriendelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:41 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
ROFL, eerst desperatly proberen aan te tonen dat iemand geen leven heeft om een gat in je eigen te vullen, gadverdamme wat ben jij een ziek persoon.![]()
Ja want als Dinand iets kan.. ga eens weg met je obsessie van uberslechte kutmuziek, ga eens echte muziek luisteren en denk eens na voordat je iets zegt over _iedereen_ gare rand******quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:43 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Ik stel slechts dat mensen altijd de innerlijke drang hebben.
Maar aan de andere kant...als zelfs [afbeelding] het lukt om een kindje met de rest van zijn leven te combineren...
Zoals? Offspring?quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ja want als Dinand iets kan.. ga eens weg met je obsessie van uberslechte kutmuziek, ga eens echte muziek luisteren en denk eens na voordat je iets zegt over _iedereen_ gare rand******![]()
Ik zou proberen om hem in te laten zien wat ik in kinderen zie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:41 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
ROFL, eerst desperatly proberen aan te tonen dat iemand geen leven heeft om een gat in je eigen te vullen, gadverdamme wat ben jij een ziek persoon.![]()
Ik wel, want heb je nu al kinderen?, nee.. nou dan..quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:52 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Ik zou proberen om hem in te laten zien wat ik in kinderen zie.
Verder zou ik begrip hebben als hij het anders zou zien dan ik, zou voor mij wel een reden zijn om de relatie te beeindigen omdat ik me een leven zonder kinderen niet kan voorstellen.
quote:02:58:14 <hikari> Children are a side effect of love, not the purpose.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:55 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik wel, want heb je nu al kinderen?, nee.. nou dan..
Verder.. ik vindt het maar belachelijk gedrag om liefde op te geven voor illusieve gedachtengang van dat kinderen zo ubergeweldig zullen zijn, neem een hond of zo, want meer mensen.. dat is ECHT wat de wereld nodig heeft eh..
www.vhemt.org
Stuk of watquote:Op woensdag 8 februari 2006 02:55 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik wel, want heb je nu al kinderen?, nee.. nou dan..
Verder.. ik vindt het maar belachelijk gedrag om liefde op te geven voor illusieve gedachtengang van dat kinderen zo ubergeweldig zullen zijn, neem een hond of zo, want meer mensen.. dat is ECHT wat de wereld nodig heeft eh..
www.vhemt.org
Wat is het fundamentele ideaal van een man dan?, moet die niet ook gerealiseerd worden?, want anders heb je nergens voor te leven eh..quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:57 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als 'moeder-zijn' geen wens meer mag zijn, het meest fundamentele ideaal dat een vrouw heeft, wat gun jij je vrouw dan? Waar moet jouw vrouw dan voor leven?
Het fundamentele ideaal van een man is de vrouw van zijn leven tevreden te stellen en te houden, om hier vervolgens zelf de vruchten van te plukken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:04 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Wat is het fundamentele ideaal van een man dan?, moet die niet ook gerealiseerd worden?, want anders heb je nergens voor te leven eh..
Wordt wakker en ruik het nihilisme.
En volgens wie wilt elke vrouw een kind?quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:05 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Het fundamentele ideaal van een man is de vrouw van zijn leven tevreden te stellen en te houden, om hier vervolgens zelf de vruchten van te plukken.
Mij.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:07 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En volgens wie wilt elke vrouw een kind?
En jij hebt ongelijk.quote:
Jij scheert alle vrouwen over een kam, er zijn genoeg chicks die geen kinderen willen.quote:
Ken je ze? En hoe oud zijn ze?quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:11 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Jij scheert alle vrouwen over een kam, er zijn genoeg chicks die geen kinderen willen.
Mja, ik ga een beetje gegevens geven over chicks die geen kinderen willen aan jou.quote:
Ja of nee en 30+ of 30- is genoeg.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:16 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Mja, ik ga een beetje gegevens geven over chicks die geen kinderen willen aan jou.
zijn mensen die wél kinderen willen nu al gestoordquote:Op woensdag 8 februari 2006 02:40 schreef OFfSprngr het volgende:
Yeah right, dumbass.
Alsof iedereen veel kostende, luide, hyperactieve, rotzooi makende, je sociaale levend ombrengende kinderen wilt, we zijn niet allemaal gestoord.![]()
Ik ben zo'n chick (30+) die absoluut geen kinderen wil en dat roep ik al vanaf mijn 12e of zo. Als mijn partner perse kinderen zou willen ben ik bang dat we een heel groot probleem krijgen en de relatie zou denk ik snel afgelopen zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:20 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja of nee en 30+ of 30- is genoeg.
Oh ja? Goh.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:
[..]
De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
Dus het hoogste doel in het leven van een vrouw is kinderen uitpoepen ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:57 schreef Tobbes het volgende:
Als 'moeder-zijn' geen wens meer mag zijn, het meest fundamentele ideaal dat een vrouw heeft, wat gun jij je vrouw dan? Waar moet jouw vrouw dan voor leven?
Ik heb bezwaar tegen kinderen.. Ik wil ze niet namelijk. Ik vind kinderen van anderen leuk voor een uurtje, daarna mogen ze terug geparkeerd worden bij pa en ma. Maar volgens jou lieg ik?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Helpt geen zier. Kende mijn vriend al drie jaar voor we wat kregen, hebben het vaak genoeg hierover gehad destijds, dus ik wist dat hij zijn zachtst gezegd niet staat te juichen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:31 schreef Xennia het volgende:
Het in het vervolg eerder in een relatie checken of hij/zij uberhaupt open staat voor kinderen, ooit
dat zou ik niet kunnen. Mijn kinderwens is altijd zo groot geweest dat ik zelfs geen man zou willen voor wie het niet per se moet, en bij wie ik aanvoel dat hij het eerder op de lange baan zou schuiven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:39 schreef innovative het volgende:
Ach, we zien wel, het is nog zo ver weg (zijn 22 en 21 jaar). Eerst maar eens afstuderen, samenwonen, LEVEN!!!
Dit klinkt wel erg dwangmatig. Stel dat je beide wel wilt, maar het op een of andere manier niet kan. Wat dan? Zou je hele leven lang ongelukkig zijn?quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dat zou ik niet kunnen. Mijn kinderwens is altijd zo groot geweest dat ik zelfs geen man zou willen voor wie het niet per se moet, en bij wie ik aanvoel dat hij het eerder op de lange baan zou schuiven.
ik zou niet het risico willen lopen om jaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan te modderen om dan op een dan al veel oudere leeftijd te moeten vaststellen dat het voor hem echt niet moet... want dan zal ik opnieuw moeten beginnen met iemand anders, ik kan en wil niet leven zonder kinderen, dus ja ...
maar iedereen is verschillend uiteraard
Tja, de hele evolutie is gebaseerd om je genen door te geven, dus ja het doel van leven is om nieuw leven te scheppen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:56 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dus het hoogste doel in het leven van een vrouw is kinderen uitpoepen ?
Jij legt de lat wel erg laag.
Tja, hij zegt nu "als het moet, dan 'mag' je er wel twee". De schatquote:Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dat zou ik niet kunnen. Mijn kinderwens is altijd zo groot geweest dat ik zelfs geen man zou willen voor wie het niet per se moet, en bij wie ik aanvoel dat hij het eerder op de lange baan zou schuiven.
ik zou niet het risico willen lopen om jaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan te modderen om dan op een dan al veel oudere leeftijd te moeten vaststellen dat het voor hem echt niet moet... want dan zal ik opnieuw moeten beginnen met iemand anders, ik kan en wil niet leven zonder kinderen, dus ja ...
maar iedereen is verschillend uiteraard
adopteren ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:50 schreef kriele het volgende:
Dit klinkt wel erg dwangmatig. Stel dat je beide wel wilt, maar het op een of andere manier niet kan. Wat dan? Zou je hele leven lang ongelukkig zijn?
ik denk het wel, ja ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:57 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb trouwens het idee vrouwen minder snel geneigd zijn geen kinderen te willen dan mannen. Deelt iemand die gedachte?
Leuke gedachte voor je vriend/man om te weten dat hij dan niet voldoende is. Dat je met hem niet gelukkig zou zijn, dat hij in dat geval niet genoeg is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:56 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
adopteren ...
en ja, een leven zonder kinderen, dan zou ik inderdaad ongelukkig zijn. Ik zal er wel proberen mee te leven, maar ik zal ongelukkig zijn, ja. dat zal vreten.
Evolutie gaat over groepen, niet over individuen. Het kan ook gunstig zijn voor de genenpool van een groep als niet iedereen kinderen krijgt. Kijk b.v. naar mieren en bijen waar alleen de koningin jongen krijgt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:53 schreef Hapsje het volgende:
[..]
Tja, de hele evolutie is gebaseerd om je genen door te geven, dus ja het doel van leven is om nieuw leven te scheppen.
En vrouwen mogen dan het "zware" werk moeten doen, mannen hebben evengoed dit doel in hun leven...
wij wel. Er was een grote kans dat wij een medische weg zouden moeten bewandelen, en dat heb ik hem vroeg in de relatie ook verteld. Dat ik alles zou uitproberen om kinderen te krijgen. Hij was akkoord.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:54 schreef innovative het volgende:
Tja, hij zegt nu "als het moet, dan 'mag' je er wel twee". De schat. Maar ik kan er mee leven. Ik modder niet aan, ben nu harstikke gelukkig met hem, en ga er vanuit dat we samen door kunnen. Tot nog toe komen "grote" beslissingen uiteindelijk altijd weer op hun pootjes terecht zonder dat het al te veel moeite kost.
Ik weet namelijk ook dat als we het wel zouden proberen en het lukt niet, hij zeker niet bereid is om de medische weg te bewandelen.
wat een bull shitquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:01 schreef kriele het volgende:
Leuke gedachte voor je vriend/man om te weten dat hij dan niet voldoende is. Dat je met hem niet gelukkig zou zijn, dat hij in dat geval niet genoeg is.
Maarja, ieder zijn of haar ding.
Bekijk het van de andere kant. Je wilt samen met iemand die jou gelukkig maakt zelf iemand op aarde zetten. Een schepsel dat voortkomt uit jullie liefde en geluk (als't goed is). Je kan die persoon al het moois van de wereld laten zien en die persoon gaat je zoveel terug geven later. Waarom zou je zoiets niet willen...waarom zou je iemand die zoiets wel wil dat onthouden?quote:Leuke gedachte voor je vriend/man om te weten dat hij dan niet voldoende is. Dat je met hem niet gelukkig zou zijn, dat hij in dat geval niet genoeg is.
Maarja, ieder zijn of haar ding.
Omdat kinderen niet alleen voordelen hebben maar ook een aantal erg grote nadelen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:08 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom zou je zoiets niet willen...
Ik gun ze alles! Maar daar ging het hier toch niet om? Ik vroeg alleen maar of ze een ongelukkig leven zou leiden als kinderen krijgen op een of ander manier niet zou willen. Vervolgens reageerde ik weer op haar antwoord. Daar verschilden wij over van mening.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Bekijk het van de andere kant. Je wilt samen met iemand die jou gelukkig maakt zelf iemand op aarde zetten. Een schepsel dat voortkomt uit jullie liefde en geluk (als't goed is). Je kan die persoon al het moois van de wereld laten zien en die persoon gaat je zoveel terug geven later. Waarom zou je zoiets niet willen...waarom zou je iemand die zoiets wel wil dat onthouden?
Dat hangt weer af van de invulling die je je leven wil geven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:13 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Omdat kinderen niet alleen voordelen hebben maar ook een aantal erg grote nadelen.
voor mij is mijn kinderen krijgen en opvoeden inderdaad het belangrijkste in mijn leven, ja. Ieder zijn eigen plezier en invulling van leven, nee ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:56 schreef Aaargh! het volgende:
Dus het hoogste doel in het leven van een vrouw is kinderen uitpoepen ?
Jij legt de lat wel erg laag.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:20 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
voor mij is mijn kinderen krijgen en opvoeden inderdaad het belangrijkste in mijn leven, ja. Ieder zijn eigen plezier en invulling van leven, nee ?
Kinderen maken kan iedereen die door de puberteit geweest is, heb je verder geen kennis van zaken voor nodig.quote:jij mag vinden dat ik daarmee de lat laag leg.
Kinderen opvoeden is natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Ik ben nochtans voor geen enkel werk zo bang en zenuwachtig als om mijn kinderen op te voeden. Ik vind het een hele grote verantwoordelijkheid. Ik vind het minder moeilijk om iedere dag mijn advocatentoga te gaan aantrekken,te gaan pleiten en aan mijn "carrière" te werken, dan een kind op te voeden.
Ken een vrouw van 35+, ze heeft geen kinderen en wilt geen kinderen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:20 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja of nee en 30+ of 30- is genoeg.
Ik denk t ook wel. Ik zit namelijk in de situatie dat ik géén kinderen en mijn vriend juist eigenlijk wel. We zijn nog maar 20, dus hebben voorlopig zoiets van; we laten onze relatie er nu nog niet door verpesten en hopen dat we er later samen wel uitkomen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:57 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb trouwens het idee vrouwen minder snel geneigd zijn geen kinderen te willen dan mannen. Deelt iemand die gedachte?
Dus jij leid aan een pre-natale depressie?, ben je nu al zo ongelukkig?, wacht maar totdat je kind niet voldoet aan je eisen, dan pas zie je wat ongelukkig is, je moet je vertrouwen niet in iets ontastbaars stoppen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:56 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
adopteren ...
en ja, een leven zonder kinderen, dan zou ik inderdaad ongelukkig zijn. Ik zal er wel proberen mee te leven, maar ik zal ongelukkig zijn, ja. dat zal vreten.
Inderdaad.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:20 schreef Tobbes het volgende:
Ik hoop dat er morgen een psycholoog een kijkje komt nemen en een link kan geven naar verschillende onderzoeken die mijn stelling (dat een ieder een innerlijke kinderwens heeft) ondersteunen. Volgens mij ligt het in het verlengde van Freud.
Die heeft de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht, maar ik voel me toch sterker staan met zijn steun.
Amenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:13 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik ben het maar met 1 ding van Freud eens, en dat is dat mannen vrouwen alleen teleur kunnen stellen.
Oei, de tuinbroekenbrigade is weer gelandquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:13 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben het maar met 1 ding van Freud eens, en dat is dat mannen vrouwen alleen teleur kunnen stellen.
wat een geneuzel. ook met de imperfectheden van kinderen die je soms tot waanzin drijven kan je ontzettend gelukkig zijn. mensen die Heel Graag en Heel Bewust kinderen willen, weten dat het niet makkelijk gaat zijn wanneer ze er zijn, maar dat het zo'n enorme verrijking is en geluk geeft dat ze het moeilijke op de koop toe zullen nemen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:11 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dus jij leid aan een pre-natale depressie?, ben je nu al zo ongelukkig?, wacht maar totdat je kind niet voldoet aan je eisen, dan pas zie je wat ongelukkig is, je moet je vertrouwen niet in iets ontastbaars stoppen.
ja enquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:11 schreef OFfSprngr het volgende:
Dus jij leid aan een pre-natale depressie?, ben je nu al zo ongelukkig?, wacht maar totdat je kind niet voldoet aan je eisen, dan pas zie je wat ongelukkig is, je moet je vertrouwen niet in iets ontastbaars stoppen.
En jij als Freudaanhanger zou dus moeten weten, zoals ik hierboven aangaf, dat mannen vrouwen niet tevreden kunnen stellen omdat de vrouw de fallus begeert, maar de man haar slechts de penis kan bieden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:05 schreef Tobbes het volgende:
Het fundamentele ideaal van een man is de vrouw van zijn leven tevreden te stellen en te houden, om hier vervolgens zelf de vruchten van te plukken.
Jah dat is helemaal waar, maar als iedereen denkt: "Jah, maar ik hoef geen kinderen."quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:01 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Evolutie gaat over groepen, niet over individuen. Het kan ook gunstig zijn voor de genenpool van een groep als niet iedereen kinderen krijgt. Kijk b.v. naar mieren en bijen waar alleen de koningin jongen krijgt.
Ik had er geen seconde over nagedacht en had je meteen het huis uit geschopt. Ik zou ook geen enkele reden zien om een relatie aan te houden als je partner niet eerlijk tegen je is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef Blazkowich het volgende:
(...) Als een man moeilijk loopt te twijfelen zou ik hem als vrouw misschien wel de neiging hebben hem gewoon voor het blok te zetten en zwanger te worden. De kans dat hij dan bij je weg gaat is toch vrij klein lijkt me, zeker als de relatie voor de rest heel goed is. (...)
Dat was dan voor mij einde oefening geweest. Voor je het weet ben je 10 jaar verder en wil hij alsnog geen kinderen, of neemt kinderen om van jouw gezeur af te zijn. Een betrokken, liefdevolle vader lijkt uitgesloten. Ik wil niet alleen ooit kinderen, maar ook een vader voor mijn kinderen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:39 schreef innovative het volgende:
[..]
Helpt geen zier. Kende mijn vriend al drie jaar voor we wat kregen, hebben het vaak genoeg hierover gehad destijds, dus ik wist dat hij zijn zachtst gezegd niet staat te juichen.
Toch als een blok voor hem gevallen, was geen redden meer aan. We hebben maar afgesproken de opties open te houden, en niet "ten koste van alles" aan kinderen te beginnen. Zijn eis is iig dat als het bespreekbaar gemaakt gaat worden, onze persoonlijke situatie goed is en de consessies niet al te groot zijn. Hij heeft er geen zin in niet meer op vakantie te kunnen of geen leuke concerten meer te kunnen bezoeken doordat de kinderen het geld "opeten". Daarnaast weet ik dat ik sowieso degene zal moeten zijn die thuis blijft, want voor hem hoeft het niet en als hij moet kiezen tussen thuis blijven met kids of werk, gaat hij voor werk, klaar. Dan maar geen kinderen voor hem.
Ach, we zien wel, het is nog zo ver weg (zijn 22 en 21 jaar). Eerst maar eens afstuderen, samenwonen, LEVEN!!!
Die relatie kan nooit heel goed zijn als je bereid bent voor altijd met die leugen te leven. Kinderen krijgen moet een bewuste keuze zijn van beide partijen (echte ongelukjes daargelaten)quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef Blazkowich het volgende:
Die mensen die geen kinderen willen smelten volgens mij alsnog als ze dat kleine baby'tje zien wat zij gemaakt hebben. Als een man moeilijk loopt te twijfelen zou ik hem als vrouw misschien wel de neiging hebben hem gewoon voor het blok te zetten en zwanger te worden. De kans dat hij dan bij je weg gaat is toch vrij klein lijkt me, zeker als de relatie voor de rest heel goed is.
Als je een kind nodig hebt om een doel in je leven te krijgen, dan ben je wel erg zielig.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:31 schreef pirke64 het volgende:
Een kind is iets waar je jezelf in terug kan zien. Het geeft je verantwoording en een doel in je leven.
Tjee, hoe triest. Jou leven is dus leeg zonder kinderen ? Ik denk dat dat meer over jou zegt dan over mensen zonder kinderen.quote:Als je alleen maar aan jezelf kan denken omdat je geen last, mee-eter of handenbindertjes wil kan je inderdaad beter niet aan kinderen beginnen. Je hebt dan wel een leeg leven, maar daar kies je dan voor. Ieder zijn vrije keus natuurlijk en ieder zijn eigen doel in het leven.
Duidelijk geval.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:36 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Als je een kind nodig hebt om een doel in je leven te krijgen, dan ben je wel erg zielig.
waarom ?quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:36 schreef Aaargh! het volgende:
Als je een kind nodig hebt om een doel in je leven te krijgen, dan ben je wel erg zielig.
Waarom dan?, hoe vult dit dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:44 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
... zonder kinderen lijkt me dat allemeel leeg.
correctie. Ik vind MIJN leven leeg en doelloos zonder kinderen. Iedereen mag daar het zijne of het hare over denken ...quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Het valt me zo op dat mensen die kinderen willen zo uit de hoogte doen en denken dat het leven maar slecht, leeg en doelloos is zonder kinderen en hoe veranderen kinderen dit dan?, want als je nu al vind dat je leven zo kut is hoe denk je dan dat dat gaat reflecteren op je kind(eren)?
Vrijwel iedereen die hier heeft gereageerd die geen kinderen willen doen dit uit praktische overwegingen.
De meeste die hier kinderen willen vinden het leven allemaal maar zo 'leeg', probeer eens na te denken waarom je deze 'leegte' voelt want zo rationeel als dat ik er over kan nadenken zie ik niet in hoe dit gaat veranderen wanneer je kinderen hebt, in fact ik denk dat als pas tot de conclusie komt dat het leven met kinderen niet beter wordt als je ze hebt dan is dat echt heel heel heel kut voor het kind, dus denk eerst echt heel goed na over alle consequenties en waarom je er zo over voelt.
www.vhem.org
het zit gewoon diep in mij, ik wil moeder zijn.quote:
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen geen andere indeling kunnen verzinnen om dat gemis weg te nemen... Er zijn zoveel dingen te doen in het leven meer als het zorgen voor kinderen. Er zijn genoeg dieren die nog een huisje zoeken in het asiel.. bv.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:54 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
het zit gewoon diep in mij, ik wil moeder zijn.
dat is hetzelfde als willen werken. Ik wil niet godganse dagen op de zetel liggen. Ik wil werken.
Ik zou het leven leeg vinden zonder mijn ouders, mijn partner, mijn vrienden, mijn werk, en ook zonder kinderen.
moest ik geen kinderen hebben, zou ik dat als een constant gemis ervaren.
wel, hou jij dan lekker een hond.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:22 schreef Aneurism het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen geen andere indeling kunnen verzinnen om dat gemis weg te nemen... Er zijn zoveel dingen te doen in het leven meer als het zorgen voor kinderen. Er zijn genoeg dieren die nog een huisje zoeken in het asiel.. bv.
Dat is JUIST related, want dat is dan de hele issue.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wel, hou jij dan lekker een hond.
ik heb al gezegd dat je je leven met heel veel dingen kan vullen, maar die kinderwens zal ik nooit kunnen opvullen door andere dingen, N-O-O-I-T. SORRY, ok ?
trouwens gaat deze discussie over partners met verschillende meningen en niet over de zin/onzin van het hebben van een kind
wat is dan de hele issue ? dat je hele dagen bekvecht met je partner over het feit of een kind nuttig is, met de meest kwetsende en imbeciele argumenten dat je "triest" en "zielig" bent als je een kind wil?quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:37 schreef OFfSprngr het volgende:
Dat is JUIST related, want dat is dan de hele issue.
1. Als je in het dagelijks leven ook zo snel op je teentjes getrapt bent, ben je een goed voorbeeldquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wel, hou jij dan lekker een hond.
ik heb al gezegd dat je je leven met heel veel dingen kan vullen, maar die kinderwens zal ik nooit kunnen opvullen door andere dingen, N-O-O-I-T. SORRY, ok ?
trouwens gaat deze discussie over partners met verschillende meningen en niet over de zin/onzin van het hebben van een kind
1. jij hebt niets te verwachten schatquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:55 schreef Aneurism het volgende:
1. Als je in het dagelijks leven ook zo snel op je teentjes getrapt bent, ben je een goed voorbeeldDoor mij werd normaal gereageerd, dat verwacht ik ook terug.
2. Het is zeer relevant, een partner die niet wilt houd al snel in dat deze snel vervangen word door een partner die wel kinderen wil. En waarom? Je word toch niet verliefd op iemand om enkel om kinderen te krijgen? Kortom: Waarom zou je als je partner niet wilt, geen andere invulling kunnen geven?
Omdat je niet wilt? Je relatie an zich is dan een behoorlijke facade.
Dan houd de discussie op.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:02 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
1. jij hebt niets te verwachten schat
Die stelling kan ook retorisch worden gesteld: Je weet niet hoe het is om doelbewust, vanwege je andere doelen, bewust _niet_ voor kinderen te kiezen. Niet iedereen is jonger dan 30 die deze keuze maakt. Oud voorbeeld zijn Priesters: Ze nemen geen kinderen/hebben geen sex omdat ze het geloof belangrijker vinden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:43 schreef pirke64 het volgende:De meeste mensen hier schreeuwen zonder iets te weten, zonder ervaring.... ik word denk ik echt te oud voor FOK. Doe wat je graag doet en laat anderen dat ook doen, simpel!
inderdaad, iedereen heeft het recht zijn keuzes te maken, en ik vind kinderen het belangrijkste.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:51 schreef Aneurism het volgende:
Die stelling kan ook retorisch worden gesteld: Je weet niet hoe het is om doelbewust, vanwege je andere doelen, bewust _niet_ voor kinderen te kiezen. Niet iedereen is jonger dan 30 die deze keuze maakt. Oud voorbeeld zijn Priesters: Ze nemen geen kinderen/hebben geen sex omdat ze het geloof belangrijker vinden.
disclaimer: ben zelf niet gelovig.
Onze discussie was voorbij, schat.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:55 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
inderdaad, iedereen heeft het recht zijn keuzes te maken, en ik vind kinderen het belangrijkste.
ik vind dat iedereen gewoon zelf mag beslissen wat hij wil. Waarom anderen beledigen van burgerlijkheid, zieiligheid, triestigheid ... whatever ...
als voor iemand anders onafhankelijkheid, reizen, vissen, het priesterschap, weet ik veel, belangrijker is dan kinderen, is dat toch goed ? iedereen doet wat hij wil.
voor mij zijn mijn kinderen het belangrijkste, ik weet niet waarom DAT precies met zo'n scheef oog bekeken wordt.
en toch nog antwoorden héquote:
en dat begrijpt inderdaad niemand hier. Kinderen als één van je doelen stellen mag blijkbaar niet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:43 schreef pirke64 het volgende:
Het is toch maar net waar je je doel of prioriteit in ziet. Ik zeg toch nergens dat het hebben van een kind het enige doel is, voor mij tenminste niet. Als iemand blij is dat hij geen kind heeft, is dat toch prima. In ieder geval goed voor het kind wat hij of zij anders gehad zou hebben.
ik zal niet iemand veroordelen omdat ze kinderen willen. ik zeg alleen dat ik geen kinderen wil en geef aan waarom kinderen niet in mijn levensplaatje passen. en gelukkig heb ik een vriendin die daar hetzelfde over denkt.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:43 schreef pirke64 het volgende:
Als je doel is een grote aquarium, een hond of veel reizen.... prima toch.
Zal ik eens geheim vertellen.... ik heb een kind EN een lieve vriending met ook twee kids EN 2 grote aquaria (1200 l) EN 2 honden EN 3 katten EN een hele dierentuin achter ons huis...... dat kan ook
Dus doelen genoeg, niet iedereen is zo eenzijdig.
Het is toch maar net waar je je doel of prioriteit in ziet. Ik zeg toch nergens dat het hebben van een kind het enige doel is, voor mij tenminste niet. Als iemand blij is dat hij geen kind heeft, is dat toch prima. In ieder geval goed voor het kind wat hij of zij anders gehad zou hebben.
De meeste mensen hier schreeuwen zonder iets te weten, zonder ervaring.... ik word denk ik echt te oud voor FOK. Doe wat je graag doet en laat anderen dat ook doen, simpel!
Maar als je wel zou moeten, omdat je geen kinderen kunt krijgen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:
dan zou ik adopteren ... en als ik dat niet kan, dan zou ik proberen en proberen zinvolle dingen in mijn leven te vinden, maar dat zal nooit mijn onvervulde kinderwens opvullen. Ik zal er mee moeten leven, zoals zoveel mensen moeten leren leven met bepaalde dingen. Maar dat zal heel veel pijn doen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:12 schreef RaisinGirl het volgende:
Maar als je wel zou moeten, omdat je geen kinderen kunt krijgen bijvoorbeeld?
Volgens mij moet je flexibel in het leven staan en je levensdoel uit meerdere zaken halen, maar vooral uit jezelf, niet uit anderen, niet uit een partner, en ook niet uit kinderen.
wat verwacht je dan... die persoon geeft gewoon duidelijk aan hoe _haar_ houding is ....quote:
En gelukkig is het aantal vrouwen dat het op die manier doet, toch echt niet groot.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de kans groot is dat dan je vriendin, als die een kinderwens heeft of ontwikkeld als jullie relatie al een stuk verder is, toch 'opeens zwanger blijkt te zijn' ... dat ze 'per ongeluk is vergeten dr pil in te nemen' ...
Tja, vrouwen hebben daartoe altijd prima mogelijkheden![]()
samen met mijn vriendin beleef ik daar super veel plezier aan, meer plezier dan kinderen me ooit kunnen geven, dus wat is daar mis meequote:Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef Blazkowich het volgende:
Alsof wintersport en motorijden een vervanging is voor het hebben van kinderen. Als je levensdoel vakantie en motorrijden is....![]()
wat is een surrogaat-ouder ???quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef OFfSprngr het volgende:
Wat zouden jullie liever hebben?: echte liefde met een persoon die geen kinderen, of geen liefde met een surrogaat-ouder?
Een levensdoel kan wel zijn om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Daar is helemaal niks mis mee. Als iemand zo'n doel voor ogen heeft kan ik me het goed voorstellen dat die persoon geen tijd heeft voor kinderen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef Blazkowich het volgende:
Alsof wintersport en motorijden een vervanging is voor het hebben van kinderen. Als je levensdoel vakantie en motorrijden is....![]()
wat vreemd als je dat als een absolute tegenstelling ziet ...quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef OFfSprngr het volgende:
Wat zouden jullie liever hebben?: echte liefde met een persoon die geen kinderen, of geen liefde met een surrogaat-ouder?
Natuurlijk, ieder zijn eigen doel toch.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:16 schreef kriele het volgende:
[..]
Een levensdoel kan wel zijn om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Daar is helemaal niks mis mee. Als iemand zo'n doel voor ogen heeft kan ik me het goed voorstellen dat die persoon geen tijd heeft voor kinderen.
Beetje jammer vind ik dan wel dat je van de ene kant zegt dat ieder het recht heeft zijn eigen doel te bepalen, maar dat je wel een waarde-oordeel hangt aan de keuze van mensen die niet voor kinderen kiezen, omdat een kind opvoeden in jouw ogen nou eenmaal een grotere waarde heeft dan veel van de wereld zien.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:02 schreef pirke64 het volgende:
[..]
Natuurlijk, ieder zijn eigen doel toch.
Het is in ieder geval wel gemakkelijk realiseerbaar zo'n doel en dat kan je van een kind opvoeden niet echt zeggen. Wat de meeste voldoening geeft zal wel persoonlijk verschillen. Maar het doel "op vakantie gaan" en het doel "hebben en opvoeden van een kind" ligt toch op een heel ander nivo. By the way.... allebei gaat ook prima!
Het is maar net wat voor definitie je aan "doel" hangt.
Mijn doel is om dadelijk lekker te gaan eten en dat is gemakkelijk realiseerbaar
daar is toch geen probleem mee ?quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:06 schreef miss_sly het volgende:
Beetje jammer vind ik dan wel dat je van de ene kant zegt dat ieder het recht heeft zijn eigen doel te bepalen, maar dat je wel een waarde-oordeel hangt aan de keuze van mensen die niet voor kinderen kiezen, omdat een kind opvoeden in jouw ogen nou eenmaal een grotere waarde heeft dan veel van de wereld zien.
Dat mag je persoonlijk ook zeker.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:25 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
daar is toch geen probleem mee ?
ik respecteer 100 % koppels die geen kinderen willen, ze moeten er dan zeker niet aan beginnen, ze zijn daar volledig vrij in !!! dat wil niet zeggen dat ik persoonlijk toch een grotere waarde aan kinderen mag hechten dan aan de wereld zien ?
Dat is apart zeg! Ik respecteer jouw gedachte uiteraard...maar ik zou nooit mijn kids boven mijn man verkiezen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:07 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wat is een surrogaat-ouder ???
in ieder geval, als ik MOET kiezen, verkies ik een leven mét kinderen zonder relatie ipv het omgekeerde.
er zullen er ongetwijfeld zijn die daar anders over denken![]()
Wat er in de praktijk op neerkomt dat je je "waardevolle" huwelijk weggooit omdat je perse kids wil...quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:44 schreef flugeltje het volgende:
En misschien krijg ik over een jaartje of wat de kriebels. Dan zullen we allebei onze conclusies moeten trekken...
en daar gaan we weer die kant op, een kinderwens zal en moet "slecht" zijn, en zal en moet ondergeschikt zijn aan een relatie...quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat er in de praktijk op neerkomt dat je je "waardevolle" huwelijk weggooit omdat je perse kids wil...
Tuurlijk mag dat wel, maar ik denk dat Grrrrrrr (weet niet hoeveel 'r') bedoelt dat het huwelijk/de relatie eerst als erg waardevol wordt bestempeld, maar ineens minder/niet meer waardevol is als er problemenzijn met de kinderwens. Dan kun je je wel afvragen hoe oprecht de term waardevol is....quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:40 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
en daar gaan we weer die kant op, een kinderwens zal en moet "slecht" zijn, en zal en moet ondergeschikt zijn aan een relatie...
als je partner geen kinderen wil, ben je een onmens om die te dumpen daarvoor.
waarom mag iemand anders geen andere prioriteiten hebben ?
omdat liefde gewoon zijn grenzen kent, hoe waardevol ze ook mag zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:41 schreef miss_sly het volgende:
Tuurlijk mag dat wel, maar ik denk dat Grrrrrrr (weet niet hoeveel 'r') bedoelt dat het huwelijk/de relatie eerst als erg waardevol wordt bestempeld, maar ineens minder/niet meer waardevol is als er problemenzijn met de kinderwens. Dan kun je je wel afvragen hoe oprecht de term waardevol is....
Dat is precíes wat ik bedoel iddquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel, maar ik denk dat Grrrrrrr (weet niet hoeveel 'r') bedoelt dat het huwelijk/de relatie eerst als erg waardevol wordt bestempeld, maar ineens minder/niet meer waardevol is als er problemenzijn met de kinderwens. Dan kun je je wel afvragen hoe oprecht de term waardevol is....
Wat je ook niet kan voorzien is dat het leven na de geboorte van het kind er ineens heel anders uitziet en behoorlijk tegenvalt voor 1 van de 2 partners. Niet zelden beginnen relatieproblemen na de geboorte van het eerste kindquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:56 schreef petitlapin2 het volgende:
nog erger wordt het als één van die " die hard kinderhaters" zich opeens volledig bedenkt, en de ander nog steeds pertinent geen kind wil ...
dat is iets wat je niet kon voorzien natuurlijk ...
dat is het risico dat we beiden nemen, dat ontken ik nietquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat je ook niet kan voorzien is dat het leven na de geboorte van het kind er ineens heel anders uitziet en behoorlijk tegenvalt voor 1 van de 2 partners. Niet zelden beginnen relatieproblemen na de geboorte van het eerste kind.
Toen ik te horen kreeg dat ik misschien geen kinderen kan krijgen of als ik er wil ik waarschijnlijk de medische mallomolen in moet, dan denk je toch wel eens goed na hoe een leven er zonder kinderen uit zou zien. De dingen die je niet zou kunnen doen, de dingen die je niet zou meemaken, ... en eerlijk gezegd, het ziet er wel wat leeg uit.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Het valt me zo op dat mensen die kinderen willen zo uit de hoogte doen en denken dat het leven maar slecht, leeg en doelloos is zonder kinderen en hoe veranderen kinderen dit dan?
Als de relatie verder heel goed is, flik je je lief niet zo'n smerige achterbakse streek vind ik.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef Blazkowich het volgende:
Als een man moeilijk loopt te twijfelen zou ik hem als vrouw misschien wel de neiging hebben hem gewoon voor het blok te zetten en zwanger te worden. De kans dat hij dan bij je weg gaat is toch vrij klein lijkt me, zeker als de relatie voor de rest heel goed is.
Haaaaai DE...quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:15 schreef DarkElf het volgende:
moonah! !!!
HO! Niks dwingen. Eigen keuze. Je weet niet waar je over praat.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Weer een vent die gedwongen wordt kinderen te nemen door een vrouw met tikkende eierstokken...![]()
Dat hoop ik dan maar voor jou, je vent en je toekomstige kindje...quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
HO! Niks dwingen. Eigen keuze. Je weet niet waar je over praat.
Ik veronderstel dat Moonah hier gewoon de extreem korte versie heeft gegeven van waarschijnlijk heel veel en heel lange gesprekken, misschien komt het daarom wat 'dwingerig' over...quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar voor jou, je vent en je toekomstige kindje...
Of misschien is het dit stukje tekst:quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik veronderstel dat Moonah hier gewoon de extreem korte versie heeft gegeven van waarschijnlijk heel veel en heel lange gesprekken, misschien komt het daarom wat 'dwingerig' over...
En dan nog durven beweren dat er geen sprake is van dwangquote:Je wil een kind met me of we verbreken dan de relatie.
Oh, ik was me er niet van bewust dat het 'dwingerig' overkwam.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik veronderstel dat Moonah hier gewoon de extreem korte versie heeft gegeven van waarschijnlijk heel veel en heel lange gesprekken, misschien komt het daarom wat 'dwingerig' over...
En lees dan ook eens het gedeelte van de goede gesprekkenquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Of misschien is het dit stukje tekst:
[..]
En dan nog durven beweren dat er geen sprake is van dwang...
Nee, dat is geen dwang. Als hij niet had gewild had hij me dat kunnen zeggen. Dan had ik kunnen kiezen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mij hoef je niet te overtuigen hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh, ik was me er niet van bewust dat het 'dwingerig' overkwam.
Mijn lief heeft er zelf met volle bewustzijn en heel oprecht voor gekozen om met mij een kindje te maken. Alleen, als ik geen tijdsgrens had gesteld, zou hij wellicht nooit tot de keuze zijn durven komen. En ja, mijn tijd is beperkt. Can't help it...
Maar fyi we zijn beiden zielsgelukkig en heel dankbaar.
Oh, dat was ook niet naar jou bedoeld!quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:45 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te overtuigen hoor![]()
Je had al gekozen, als hij geen kinderen zou willen met jou zou je de relatie beëindigen. Dat heb je tegen hem verteld, daarmee zet je hem dus enorm onder druk. Dat je er dan ook nog een deadline aan verbindt is helemaal schandalig en gewoon je reinste chantage. Dat je dat niet graag hoort en daarom de discussie af wil kappen begrijp ik, maar dat verandert niks aan de feiten.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, dat is geen dwang. Als hij niet had gewild had hij me dat kunnen zeggen. Dan had ik kunnen kiezen.
/discussie
Ain't no pressure, you've got time, just don't make me wait!quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hierbij vergeet jij alleen iets wat ik ook al eerder in dit topic genoemd heb. Vrouwen hebben, in tegenstelling tot mannen, niet eeuwig de tijd om aan kinderen te beginnen. Daar komt nog bij dat na hun 35e de risico's bij een zwangerschap snel groter worden. Wil je als vrouw kinderen, dan zul je dus toch een partner moeten hebben die hier voor open staat of kan je beter op zoek naar iemand wiens 'levensidealen' beter bij je passen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je had al gekozen, als hij geen kinderen zou willen met jou zou je de relatie beëindigen. Dat heb je tegen hem verteld, daarmee zet je hem dus enorm onder druk. Dat je er dan ook nog een deadline aan verbindt is helemaal schandalig en gewoon je reinste chantage. Dat je dat niet graag hoort en daarom de discussie af wil kappen begrijp ik, maar dat verandert niks aan de feiten.
Dat vrouwen niet eeuwig de tijd hebben is mij bekend, mannen overigens ook niet hoor, op je 50ste nog vader worden lijkt mij ook verre van ideaal... Maar je gaat helemaal voorbij aan het feit dat Moonah het gewoon keihard gespeeld heeft en dan nog durft te beweren dat het zijn vrije keus is en ze geen dwang heeft gebruikt. Dat vind ik dus gewoon onzin, ze stelt een keiharde deadline en verbindt keiharde consequenties aan een eventueel "nee" van haar partner. Dan mag je met veel gevoel voor understatement toch wel stellen dat er op zijn minst sprake is van "enige druk", of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:58 schreef Étoile het volgende:
[..]
Hierbij vergeet jij alleen iets wat ik ook al eerder in dit topic genoemd heb. Vrouwen hebben, in tegenstelling tot mannen, niet eeuwig de tijd om aan kinderen te beginnen. Daar komt nog bij dat na hun 35e de risico's bij een zwangerschap snel groter worden. Wil je als vrouw kinderen, dan zul je dus toch een partner moeten hebben die hier voor open staat of kan je beter op zoek naar iemand wiens 'levensidealen' beter bij je passen.
dus die vriend had haar wel "onder druk "mogen zetten, en moonah heel haar leven laten verderleven met een onvervulde kinderwens ?quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat vrouwen niet eeuwig de tijd hebben is mij bekend, mannen overigens ook niet hoor, op je 50ste nog vader worden lijkt mij ook verre van ideaal... Maar je gaat helemaal voorbij aan het feit dat Moonah het gewoon keihard gespeeld heeft en dan nog durft te beweren dat het zijn vrije keus is en ze geen dwang heeft gebruikt. Dat vind ik dus gewoon onzin, ze stelt een keiharde deadline en verbindt keiharde consequenties aan een eventueel "nee" van haar partner. Dan mag je met veel gevoel voor understatement toch wel stellen dat er op zijn minst sprake is van "enige druk", of ben ik nou gek?![]()
dat geldt toch voor beide partijen. als die man het been stijf had gehouden had hij haar ook onder druk gezet ...quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:02 schreef Maeghan het volgende:
Hoe dan ook, of het nu wel of niet begrijpelijk is geoorloofd is, je kan toch moeilijk ontkennen dat je daarmee iemand onder druk zet.
Nu je wat genuanceerder reageert en ik inmiddels wat ben afgekoeldquote:Op donderdag 9 februari 2006 21:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat vrouwen niet eeuwig de tijd hebben is mij bekend, mannen overigens ook niet hoor, op je 50ste nog vader worden lijkt mij ook verre van ideaal... Maar je gaat helemaal voorbij aan het feit dat Moonah het gewoon keihard gespeeld heeft en dan nog durft te beweren dat het zijn vrije keus is en ze geen dwang heeft gebruikt. Dat vind ik dus gewoon onzin, ze stelt een keiharde deadline en verbindt keiharde consequenties aan een eventueel "nee" van haar partner. Dan mag je met veel gevoel voor understatement toch wel stellen dat er op zijn minst sprake is van "enige druk", of ben ik nou gek?![]()
Het verbaast mij overigens ook van Moonah, normaal gesproken vindt ik haar iemand die bijna altijd iets zinnigs heeft te vertellen en erg objectief is hier in R&P. Met het onder druk zetten van haar vriend en vervolgens keihard ontkennen dat ze hem dwingt lijkt het er toch wel enigzins op dat ze de werkelijkheid een beetje uit het oog verliest en dat werkelijk alles moet en zal wijken voor haar kinderwens, en dat vind ik best jammer. Dit soort dingen gebeurt natuurlijk in allerlei varianten veel vaker, vandaar mijn post die deze hele discussie aanzwengelde: "Weer een vent die gedwongen wordt kinderen te nemen door een vrouw met tikkende eierstokken...".
geniet gewoon van je zwangerschapquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:10 schreef Moonah het volgende:
Oh, en PL en Etoile, dank voor jullie begrip en dank voor de felicitaties.
Pfff, dit topic komt wel even dichtbij zeg. Zit gewoon te shaken.![]()
Yep, oktober.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:15 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
geniet gewoon van je zwangerschap. Het is moeilijk om uit te leggen aan mensen die het niet voelen wat het IS, een kinderwens.
is het voor oktober ? da's nog een eindje !! de laatste loodjes wegen het zwaarst. Ik ben er bijna van af, geniet nog even van je mooi figuur
![]()
Zeg ik ergens dat het andersom niet zo zou zijn geweest? Heb ik ergens schande geroepen? Ik zeg alleen dat er als je het mij vraagt wel sprake is van druk. Dwang vind ik een stapje te ver, en zo heb ik het ook niet genoemd. Laat je niet zo op de kast jagen door die zwangerschapshormonen zeg.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:00 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dat geldt toch voor beide partijen. als die man het been stijf had gehouden had hij haar ook onder druk gezet ...
nu kan je wel SCHANDE roepen omdat moonah nu wél zwanger is. Dat had je dan ook moeten doen als moonah was gezwicht voor haar man
Niet zo stressen, is hartstikke ongezond. 't Is maar een forum.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:10 schreef Moonah het volgende:
Oh, en PL en Etoile, dank voor jullie begrip en dank voor de felicitaties.
Pfff, dit topic komt wel even dichtbij zeg. Zit gewoon te shaken.![]()
Kijk, nou geef je zelf ook een iets genuanceerder beeld van de hele situatie. Zo'n verhaal komt net iets anders over dan je eerdere post in dit topic.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nu je wat genuanceerder reageert en ik inmiddels wat ben afgekoeld, wil ik eea best wat uitgebreider uitleggen hoor.
Ik twijfelde vanaf +/- mijn 30e of ik al dan niet kinderen zou willen. Op mijn 33e heb ik mijn lief ontmoet, een heel stabiele relatie met hem opgebouwd. Veel vriendinnen en mijn zus krijgen kinderen. En dan steekt jaloezie de kop op. Jaloezie omdat zij wél een kind krijgen, en ik nog niet eens wist of ik het wel wilde. Ik heb eindeloze gesprekken met iedereen en vooral mijn lief gevoerd. Uiteindelijk was het voor mij heel duidelijk: Ik had wel degelijk een kinderwens. Mijn vriend wist dat dus, heeft dat hele wik-en-weegproces van nabij meegemaakt. Maar ja, híj was er nog niet aan toe zei hij. Dus geduld, geduld, geduld, tot ik dus inmiddels 36 was. En ja, dat is dus een issue bij de vrouw. Ik realiseerde me als ik echt moest wachten tot mijn vriend helemaal uit zichzelf op zijn elfendertigste zou besluiten of hij al dan niet kinderen zou willen (vooral dúrven... ik ken hem door en door), dat ik dan de vruchtbare leeftijd voorbij zou zijn. En Grrrrr, ik had geen keus. Een onvervulde kinderwens kan zo ontzettend gaan wringen. Het voelt zo als verraad tov jezelf om die intens diepe wens weg te duwen, maar ik deed dat, uit respect voor mijn man. Hij zag mijn enorme verdriet, omdat ik toch probeerde te accepteren dat ik nooit een kind zou krijgen. Maar uiteindelijk heb ik idd zelf gekozen: Ik wil heel graag een kind. En als de man van mijn leven dat echt niet wil, dan zou ik hem dus moeten verlaten. Hoe pijnlijk ook. En ik moest daar wel een tijdlimiet aan stellen voor mezelf. Want, wilde ik een andere man vinden en daar een stabiele relatie mee opbouwen en dan proberen een kind te krijgen, dan was ik ook alweer wat jaartjes verder. Want de optie 'zaadschieter' was geen optie voor mij.
En zo is het dus gekomen. Mijn vriend heeft met vrienden die al wel kinderen hebben gesproken, veel met mij gesproken, vaak naar zijn broer met kinders gegaan. En toen realiseerde hij zich dat hij idd gewoon koudwatervrees had. Dus nee, er is serieus geen sprake geweest van dwang. Hij heeft met zijn hart en zijn verstand weloverwogen gekozen voor mij en een kindje.
En mijn eerste reactie op jou was zo fel omdat het dus echt een jarenlang, wederzijds zeer respectvol proces is geweest. En ik voelde mij door jou onheus bejegend. Of had ik wellicht even last van opspelende zangerschapshormonen?![]()
Geen kinderen willen is niet hetzelfde als iemand te kennen geven dat je binnen 2 maanden de relatie gaat verbreken als je partner niet voor die tijd beslist of hij/zij wel kinderen wil.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:00 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dat geldt toch voor beide partijen. als die man het been stijf had gehouden had hij haar ook onder druk gezet ...
Mooi!quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar Moonah heeft met haar verhaal mij wel overtuigd dat het allemaal wat minder cru was dan ik het voorstelde.
Heel goed beschreven, Moonah!quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nu je wat genuanceerder reageert en ik inmiddels wat ben afgekoeld, wil ik eea best wat uitgebreider uitleggen hoor.
Ik twijfelde vanaf +/- mijn 30e of ik al dan niet kinderen zou willen. Op mijn 33e heb ik mijn lief ontmoet, een heel stabiele relatie met hem opgebouwd. Veel vriendinnen en mijn zus krijgen kinderen. En dan steekt jaloezie de kop op. Jaloezie omdat zij wél een kind krijgen, en ik nog niet eens wist of ik het wel wilde. Ik heb eindeloze gesprekken met iedereen en vooral mijn lief gevoerd. Uiteindelijk was het voor mij heel duidelijk: Ik had wel degelijk een kinderwens. Mijn vriend wist dat dus, heeft dat hele wik-en-weegproces van nabij meegemaakt. Maar ja, híj was er nog niet aan toe zei hij. Dus geduld, geduld, geduld, tot ik dus inmiddels 36 was. En ja, dat is dus een issue bij de vrouw. Ik realiseerde me als ik echt moest wachten tot mijn vriend helemaal uit zichzelf op zijn elfendertigste zou besluiten of hij al dan niet kinderen zou willen (vooral dúrven... ik ken hem door en door), dat ik dan de vruchtbare leeftijd voorbij zou zijn. En Grrrrr, ik had geen keus. Een onvervulde kinderwens kan zo ontzettend gaan wringen. Het voelt zo als verraad tov jezelf om die intens diepe wens weg te duwen, maar ik deed dat, uit respect voor mijn man. Hij zag mijn enorme verdriet, omdat ik toch probeerde te accepteren dat ik nooit een kind zou krijgen. Maar uiteindelijk heb ik idd zelf gekozen: Ik wil heel graag een kind. En als de man van mijn leven dat echt niet wil, dan zou ik hem dus moeten verlaten. Hoe pijnlijk ook. En ik moest daar wel een tijdlimiet aan stellen voor mezelf. Want, wilde ik een andere man vinden en daar een stabiele relatie mee opbouwen en dan proberen een kind te krijgen, dan was ik ook alweer wat jaartjes verder. Want de optie 'zaadschieter' was geen optie voor mij.
En zo is het dus gekomen. Mijn vriend heeft met vrienden die al wel kinderen hebben gesproken, veel met mij gesproken, vaak naar zijn broer met kinders gegaan. En toen realiseerde hij zich dat hij idd gewoon koudwatervrees had. Dus nee, er is serieus geen sprake geweest van dwang. Hij heeft met zijn hart en zijn verstand weloverwogen gekozen voor mij en een kindje.
En mijn eerste reactie op jou was zo fel omdat het dus echt een jarenlang, wederzijds zeer respectvol proces is geweest. En ik voelde mij door jou onheus bejegend. Of had ik wellicht even last van opspelende zangerschapshormonen?![]()
waarom het zo cru stellen ? waarom zou je niet iemand kunnen tegenkomen die wél bij je past.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:01 schreef pmponer het volgende:
Ga je dan zomaar een kind verwekken met iemand die eigenlijk een stuk minder bij je past?
Verder wodt de tijdsdruk voor die keuze ook vaak bepaald door de leeftijd van een vrouw stel je bent als vrouw 35 en je verlaat je partner vanwege dit probleem. Neem je dan nog de tijd om een goede relatie op te bouwen met een nieuwe partner of kom je dan gewoon thuis met iemand van de kneuzenkermis die toevallig zaad over heeft?
ik denk dat dat heel erg vanuit een man's visie gedacht is ... dan is dat 'och, voorlopig niet', wat voor een man weinig betekenis is, wel degelijk ook een vorm van 'drukmiddel', omdat voor vrouwen die biologische klok een zeer sterk gevoel kan zijn (overigens, soms heb ik het idee dat dat ook een beetje overdreven wordt, een vrouw kan prima boven de 40 nog kinderen krijgen, natuurlijk de vruchtbaarheid is wat minder, en er is een ietwat groter risico op handicaps; maar sommige vrouwen lijken die biologische klok-gevoelens wel iets te overdrijven, alsof het een inlevertijdstip van het kieskantoor in Margraten is) ....quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Geen kinderen willen is niet hetzelfde als iemand te kennen geven dat je binnen 2 maanden de relatie gaat verbreken als je partner niet voor die tijd beslist of hij/zij wel kinderen wil.![]()
"Wil je ooit kinderen?"
"Nee, ik denk het niet..."
"Zet me niet zo onder druk lul!!!!"
Get the idea?![]()
Dat is anders wel een hele moeilijke keus hoor. Want bedenk je wel dat je dan overal alleen voor staat. Het is misschien heel leuk om een kindje te hebben, en als je een beetje een sociaal netwerk hebt (ouders, familie, vrienden) die je kunnen helpen, kom je een heel eind, maar toch...alle moeilijke EN leuke dingen moet je alleen doorheen, alle beslissingen moet je alleen maken (zelfs al kun je feedback krijgen van je netwerk, het is toch JOUW beslissing over JOUW kind). Het lijkt mij ontzettend zwaar om alleen te doen. Niet dat het geen optie zou zijn, maar wel een waar erg goed over nagedacht moet worden, lijkt me.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:23 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
waarom het zo cru stellen ? waarom zou je niet iemand kunnen tegenkomen die wél bij je past.
Ik zou nooit een relatie aanknopen met iemand die maar zus en zo is in ieder geval ...
trouwens, als de tijd écht dringt en je kan niet wachten op een goede relatie, zou je nog kunnen denken aan spermabank, dan is er gewoon geen vader.
Ik denk dat veel mannen die die 'later' wel oprecht menen, maar zich echt niet bewust zijn van de tijdsdruk.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat dat heel erg vanuit een man's visie gedacht is ... dan is dat 'och, voorlopig niet', wat voor een man weinig betekenis is, wel degelijk ook een vorm van 'drukmiddel', omdat voor vrouwen die biologische klok een zeer sterk gevoel kan zijn (overigens, soms heb ik het idee dat dat ook een beetje overdreven wordt, een vrouw kan prima boven de 40 nog kinderen krijgen, natuurlijk de vruchtbaarheid is wat minder, en er is een ietwat groter risico op handicaps; maar sommige vrouwen lijken die biologische klok-gevoelens wel iets te overdrijven, alsof het een inlevertijdstip van het kieskantoor in Margraten is) ....
Maar ik heb inderdaad het idee dat mannen dit vaker 'afhouden' en 'uitstellen', met het ide dat het later ook wel kan, en soms met onzinnige ideeen (beweren 'te willen reizen', en dan 1 keer per jaar een weekje te skieen in Kitzbuhl en 's zomers twee weekjes Isla Margarita ...tjah) ...
Misschien speelt er een beetje ook de angst dat als ze hun kind verwekt heeft, hun 'bidsprinkhanen'-vrouwtje opeens minder hard hen nodig zal blijven hebben en ze het risico lopen makkelijker 'terzijde' geschoven te worden, snel 'op de tweede plaats' te komen bij hun vrouw (iets wat deels ook klopt)
overigens, Moonah natuurlijk ook zeer gefeliciteerd (jezus, nu wordt het zeker opeens zo'n slappe OUD-knus-knuffel-kroel-thread, terwijl het nét zo lekker een 'spicy' discussie was...)
Ik stelde dat zo cru omdat sommige vrouwen, het ook zo cru kunnen stellen van okay je hebt tot 1 juni als ik dan niet zwanger van je mag worden dan ga ik.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:23 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
waarom het zo cru stellen ? waarom zou je niet iemand kunnen tegenkomen die wél bij je past.
Ik zou nooit een relatie aanknopen met iemand die maar zus en zo is in ieder geval ...
trouwens, als de tijd écht dringt en je kan niet wachten op een goede relatie, zou je nog kunnen denken aan spermabank, dan is er gewoon geen vader.
tuurlijk is het zwaar, he tis een keiharde keuze ... maar liever dat dan een onvervulde kinderwens ...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Dat is anders wel een hele moeilijke keus hoor. Want bedenk je wel dat je dan overal alleen voor staat. Het is misschien heel leuk om een kindje te hebben, en als je een beetje een sociaal netwerk hebt (ouders, familie, vrienden) die je kunnen helpen, kom je een heel eind, maar toch...alle moeilijke EN leuke dingen moet je alleen doorheen, alle beslissingen moet je alleen maken (zelfs al kun je feedback krijgen van je netwerk, het is toch JOUW beslissing over JOUW kind). Het lijkt mij ontzettend zwaar om alleen te doen. Niet dat het geen optie zou zijn, maar wel een waar erg goed over nagedacht moet worden, lijkt me.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Ik zelf heb ook zoiets dat kan allemaal later nog wel. Ik weet dus ook niet zeker of ik kinderen wil ja of nee. Het is echter wel zeker dat ik na mijn 35-ste geen vader meer wil worden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mannen die die 'later' wel oprecht menen, maar zich echt niet bewust zijn van de tijdsdruk.
Dat is heel mooi dat je dat zo zeker weet. En het is ook heel gemakkelijk praten vanuit de positie waarin je die keus niet hoeft te makenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:34 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
tuurlijk is het zwaar, he tis een keiharde keuze ... maar liever dat dan een onvervulde kinderwens ...
het leven is zo onvoorspelbaar, je kan denken dat je dan toch liefst bij je man blijft, die je dan dumpt als je 41 bent of zo, en een kind krijgen redelijk hopeloos wordt ...
ik wil nu niet alle doemscenario's beschrijven, maar je hebt geen zekerheden in het leven, geen enkele, ... je moet gewoon weten wat je zelf écht wil, en dat niet laten afhangen van een ander, niet van je partner. Je leeft tenslotte je eigen leven. En ik weet dat ik een kind té graag wil, dus mijn keuze zou gemaakt zijn.
eigenlijk ben ik er zeker van dat ik het wel weet. Want wat onze verhuis betreft naar de VS, heb ik echt de schrik gehad dat het permanent zou zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:43 schreef miss_sly het volgende:
Dat is heel mooi dat je dat zo zeker weet. En het is ook heel gemakkelijk praten vanuit de positie waarin je die keus niet hoeft te maken
Als je werkelijk in de positie zou zitten dat het anders zou zijn, zou het misschien ook voor jou niet zo'n simpele beslissing blijken. Gelukkig zul je dat niet weten, maar goed...
Je haalt nu weer 2 dingen door elkaar: emigreren en kinderen krijgen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:48 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
eigenlijk ben ik er zeker van dat ik het wel weet. Want wat onze verhuis betreft naar de VS, heb ik echt de schrik gehad dat het permanent zou zijn.
En ik wist toen heel goed dat als hij zou gezegd hebben: ik wil permanent emigreren, dan was onze relatie uit geweest ... dat was heel duidelijk voor mij...
Ik zou het wel zo gedaan hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Dat is anders wel een hele moeilijke keus hoor. Want bedenk je wel dat je dan overal alleen voor staat. Het is misschien heel leuk om een kindje te hebben, en als je een beetje een sociaal netwerk hebt (ouders, familie, vrienden) die je kunnen helpen, kom je een heel eind, maar toch...alle moeilijke EN leuke dingen moet je alleen doorheen, alle beslissingen moet je alleen maken (zelfs al kun je feedback krijgen van je netwerk, het is toch JOUW beslissing over JOUW kind). Het lijkt mij ontzettend zwaar om alleen te doen. Niet dat het geen optie zou zijn, maar wel een waar erg goed over nagedacht moet worden, lijkt me.
het komt op hetzelfde neer, behoudt je de relatie of zijn de toegevingen te zwaar en kan je er niet mee leven.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:58 schreef miss_sly het volgende:
Je haalt nu weer 2 dingen door elkaar: emigreren en kinderen krijgen.
Je praat vanuit de positie dat beiden zijn zoals je wilt, dus is het vrij moeilijk te bepalen in hoeverre je misschien anders had gereageerd, was de situatie anders geweest.
Ow, ik zou het zelf misschien ook wel doen. Ik zeg ook neit dat het een onmogelijke optie is, maar het is wel iets om goed te overdenken en niet iets dat je even snel beslist, toch?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou het wel zo gedaan hebben.
Voor mij zou de overweging zijn geweest 'nu kan ik nog een kindje krijgen maar de tijd dringt' en er is altijd nog veel meer tijd om weer een partner te vinden die van zowel jou als dat kindje dat je zo graag wilde houdt.
Het 'geen kinderen willen' zou voor mij ook uiteindelijk een reden kunnen zijn om een relatie te verbreken. Iemand die geen kinderen zou willen is dan namelijk blijkbaar toch niet die persoon die precies bij mij past. Je hoeft niet op alle vlakken hetzelfde te willen in een relatie, dat zou aardig saai worden, maar iets dat voor mij zo fundamenteel is voor wie ik ben en wie ik wil zijn (jaja, klinkt aardig dramatisch, maar zo voelt het wel, die 'wens' is zo ontzettend groot dat het bijna geen wens meer is maar een 'moeten') wil ik kunnen delen met degene waarmee ik de rest van mijn leven wil doorbrengen.
Niet kúnnen krijgen is weer een heel ander verhaal. Voordat iedereen nu denkt dat ik elke vent die mijn kind kan of wil geven zomaar even de deur uit schop.
eerlijk gezegd moet ik daar helemaal niet lang over nadenkenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik zou het zelf misschien ook wel doen. Ik zeg ook neit dat het een onmogelijke optie is, maar het is wel iets om goed te overdenken en niet iets dat je even snel beslist, toch?
Ik wilde alleen even aangeven dat het niet zoiets is van: Ow, dit werkt niet, ik doe het wel even alleen....
Dat zou ik dus redelijk onbezonnen vinden, maar ieder zijn ding...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:11 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
eerlijk gezegd moet ik daar helemaal niet lang over nadenken![]()
"Ow, dit werkt niet, ik doe het wel even alleen....", zo zou ik dus wel redeneren ...
alsof je altijd in de situatie zelf moet zitten om te weten hoe je zou reagerenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:12 schreef miss_sly het volgende:
En nogmaals: je bent zwanger, dus het is een situatie waarin je niet komt, dus je weet niet of het daadwerkelijk zo simpel zou zijn...
Oh nee, maar uiteraard niet. Ik zou niet over 1 nacht ijs gaan daarin.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Ow, ik zou het zelf misschien ook wel doen. Ik zeg ook neit dat het een onmogelijke optie is, maar het is wel iets om goed te overdenken en niet iets dat je even snel beslist, toch?
Ik wilde alleen even aangeven dat het niet zoiets is van: Ow, dit werkt niet, ik doe het wel even alleen....
ik hoe iemand zo dwaas/blind kan staren op een partner ... vooral als er heel zware toegevingen moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:15 schreef het.ismij het volgende:
K snap niet dat iemand zo dwaas/blind kan staren op kids.
* het.ismij houd weer even ze mond.
Geloof me... als je dat niet hebt, dan heb je dat niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:15 schreef het.ismij het volgende:
ik snap dat niet ? ik vind dat willen en niet willen even zwaar tellenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
en ik wel snap dat niet willen zwaarder telt dan wel willen.
Snap k ook niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:19 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik hoe iemand zo dwaas/blind kan staren op een partner ... vooral als er heel zware toegevingen moeten gebeuren.
Klopt, maar ik ben persoonlijk van mening dat men over dat soort zaken dan iets minder stellig zou kunnen zijn, en geen woorden gebruiken als 'nooit', 'altijd', en 'zeker weten'.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:17 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
alsof je altijd in de situatie zelf moet zitten om te weten hoe je zou reageren.
En ieder mens zit anders in elkaar, iedere situatie is anders, dus in algemeenheden spreken en zeggen dat ándere mensen iets 'moeten' omdat jij dat zo ervaren hebt en voelt, vind ik wat dwingend...quote:In ieder geval zou ik dan geprobeerd hebben, al valt het tegen, beter dan heel mijn leven te denken "wat als" ...
trouwens zijn dit discussies die je best al snel in de relatie zou moeten hebben, wij hadden op voorhand beslist dat als er een medische mallemolen nodig zou geweest zijn, of adoptie ( en daar was een grote kans), dat we er 3000 % voor zouden gaan ... anders had onze relatie nooit ontstaan ...
Maar ook dat is weer persoonlijk...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:19 schreef petitlapin2 het volgende:
ik hoe iemand zo dwaas/blind kan staren op een partner ... vooral als er heel zware toegevingen moeten gebeuren.
het is gewoon een innerlijke * dwang * die gaat niet weg door te redeneren dat kinderen óók vaak lastig kunnen zijn en duur ensow. En als de partner het dan niet zo ziet zitten gaat dat bijna dwangmatige wensgevoel écht niet weg hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:15 schreef het.ismij het volgende:
Ik denk dan vanuit de gedachte dat er dan straks mss een kindje is die 1 ouder heeft die zielsveel van hem/haar houdt en 1 ouder die eigenlijk helemaal niet zo blij is met dat kindje (want hij/zij is ertoe gedwongen) en de kans is dan heel groot dat die ouder dat kindje dan de schuld gaat geven van bepaalde dingen die niet meer kunnen etc. etc.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:21 schreef petitlapin2 het volgende:
ik snap dat niet ? ik vind dat willen en niet willen even zwaar tellen
heb ik iemand gedwongen tot ietsquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:26 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, maar ik ben persoonlijk van mening dat men over dat soort zaken dan iets minder stellig zou kunnen zijn, en geen woorden gebruiken als 'nooit', 'altijd', en 'zeker weten'.
En ieder mens zit anders in elkaar, iedere situatie is anders, dus in algemeenheden spreken en zeggen dat ándere mensen iets 'moeten' omdat jij dat zo ervaren hebt en voelt, vind ik wat dwingend...
Proberen hoor! Proberen... want het lukt niet altijd. Soms verander ik zelf in een klein kind die denkt 'Ik wil het, ik wil het, ik wil het! En wel nu!'.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:28 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind 't knap dat Brighteyes er zo goed mee om kan gaan.![]()
Als dat zo was dan zouden getrouwde stellen altijd minimaal 1 kind hebben als ze lachaamlijk daartoe in staat zijn. Dat is niet zo, wat je zegt is daarmee dus ook ontkracht.quote:
wat zijn de gevolgen dan ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:40 schreef het.ismij het volgende:
excuses alvast voor het volgende mocht dit tikje bot overkomen maar goed. k zet het toch even neer.
Je zegt dat je zomaar je partner op zou geven om kids te krijgen, Hoe reeel sta jij in godsnaam in het leven?
Je gaat naar het buitenland met je man terwijl je daar geen zin in hebt (daar komt het op neer)
Je krijgt kids, die overal en nergens opgroeien, dat ik zowiezo al niet zou willen voor mijn kind.
Ik krijg het idee dat je er totaal niet over hebt nagedacht wat de gevolgen zijn van dergelijke acties zijn.
Het komt op mij over, en ik denk op wel meer, dat je ten koste van alles kids wilt.is dat niet een beetje,.... PSYCHO!?
Imo iig wel.
Begrijp me niet verkeerd, k ben niet anti kids ofzo, k vin ze wel grappig. Me neefje van nu net 2 vin k het eind. Maar ik meot er niet aan denken om er zelf 1 te hebben.
qua vaste basis ben ik het niet met je eens. We gaan niet rondtrekken hé, maar verhuizen. En na vier jaar komen we terug ? alsof er niet veel mensen zijn die verhuizen met jonge kinderen ? van een appartement naar een huis verder weg ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:51 schreef het.ismij het volgende:
Geen vaste basis/omgeving/vriendjes/vriedinnetjes voor een kind lijkt me nou toch niet echt perfect om op te groeien.
oke k ben geen expert, is mijn mening.
Maar neemt niet weg dat ik er nog steeds van overtuigd ben dat je imo ten koste van alles kids wilt.
ma goed, k hou derover op.
Ik wens je iig oprecht al het geluk en gezondheid van de wereld met en voor je kids.![]()
Das waar indd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:55 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
qua vaste basis ben ik het niet met je eens. We gaan niet rondtrekken hé, maar verhuizen. En na vier jaar komen we terug ? alsof er niet veel mensen zijn die verhuizen met jonge kinderen ? van een appartement naar een huis verder weg ?
quote:
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat dat heel erg vanuit een man's visie gedacht is ... dan is dat 'och, voorlopig niet', wat voor een man weinig betekenis is, wel degelijk ook een vorm van 'drukmiddel', omdat voor vrouwen die biologische klok een zeer sterk gevoel kan zijn (overigens, soms heb ik het idee dat dat ook een beetje overdreven wordt, een vrouw kan prima boven de 40 nog kinderen krijgen, natuurlijk de vruchtbaarheid is wat minder, en er is een ietwat groter risico op handicaps; maar sommige vrouwen lijken die biologische klok-gevoelens wel iets te overdrijven, alsof het een inlevertijdstip van het kieskantoor in Margraten is) ....
Dit klopt zeker natuurlijk, maar voor mij zou dit als man ook opgaan, áls (met de nadruk op "als") ik ooit zou besluiten om kinderen te nemen met een partner zouden die kinderen ook op de eerste plaats komen bij mij.quote:Misschien speelt er een beetje ook de angst dat als ze hun kind verwekt heeft, hun 'bidsprinkhanen'-vrouwtje opeens minder hard hen nodig zal blijven hebben en ze het risico lopen makkelijker 'terzijde' geschoven te worden, snel 'op de tweede plaats' te komen bij hun vrouw (iets wat deels ook klopt)
Ik ga ervan uit dat dat komt omdat een kinderwens voortvloeit uit het feit dat de mens ondanks evolutie nog steeds oergevoelens kan hebben. Voortplanting is uiteindelijk toch het ultieme doel van het bestaan (biologisch gezien uiteraard).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:06 schreef thaleia het volgende:
maar kan nu eenmaal geen kinderen krijgen. Waarom dat laatste dan ineens zoiets totaal anders is, en honderd keer erger dan alle andere dingen die mensen graag zouden willen en niet allemaal voor elkaar krijgen, zal ik wel nooit begrijpen.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef Moonah het volgende:
Ik wil al jaren kinderen. Sinds 4 jaar ben ik met de man van mijn leven. Maar hij zei niet te weten of hij ooit kinderen zou willen. Ondertussen werd ik ouder en ouder. Ik heb hem in april gezegd dat ik hem tot juli bedenktijd gaf: Je wil een kind met me of we verbreken dan de relatie. Hartverscheurend, maar mijn kinderwens kon en wilde ik niet meer wegduwen. Afgelopen zomer heeft mijn lief na veel goede gesprekken gezegd dat hij graag een kindje met me wil.
Geduld BE-beeb, geduld... Vreselijk moeilijk ja, maar het kan dus echt lonen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit momenteel in het gesprek 'ik wil wel, hij nog even niet'. En dat is oh zo vreselijk moeilijk.
thaleia, ik begrijp wat je bedoelt, maar langs de andere kant krijgt deze discussie wel wat te grote proporties.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:06 schreef thaleia het volgende:
Ik heb me ook altijd verbaasd over de grote drama's die je in de Libelle en op het OUD-forum leest over een kinderwens die niet vervuld wordt. Ik zal het allemaal wel niet begrijpen en inlevingsvermogen tekort komen ofzo, maar ik vind dat elk mens moet accepteren dat je nu eenmaal niet per se altijd ten koste van alles kunt krijgen wat je wilt, dat je soms je dromen en wensen aan moet passen of opzij moet zetten, dat dat nu eenmaal bij het leven hoort.
Ik weet (nog?) niet wat het is om zo'n vurige kinderwens te hebben, maar ik zou het soms wel eens willen dat ik zulke duidelijke keuzes kon maken op dit gebied. Ik leef mijn leven heel erg in het moment, en ik kan erg genieten van het nu, ik vind het een héél prettig idee dat de toekomst open ligt, en ik vind het moeilijk om die toekomst te gaan plannen, ook vind ik het moeilijk om bijvoorbeeld te bedenken dat ik over vijf of tien jaar nog bij dezelfde partner zal zijn (trouwen vind ik dan ook een lastig onderwerp)..laat staan of ik kinderen wil of niet. Soms denk ik dat het misschien beter is als het me gewoon ooit overkomt, dan sta ik voor een voldongen feit. En ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik er dan wel helemaal voor zal gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:15 schreef petitlapin2 het volgende:
dat wil niet zeggen dat ik alles wil, dat alles moet gaan net zoals ik wil, kost wat kost. ik ga er bij wijze van spreke geen moord voor begaan, voor mijn kinderwens, maar ik zou alles proberen wat ik kan om het te bereiken, ik weet niet wat daar slecht aan is ...
het gaat in dit topic eerder over keuzes maken, vind ik, niet over iets koste wat het kost willen.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:26 schreef Moonah het volgende:
Geduld BE-beeb, geduld... Vreselijk moeilijk ja, maar het kan dus echt lonen.
Ahum.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:19 schreef Fiskje88 het volgende:
Als je écht van iemand houdt is het denk ik héél moeilijk om diegene te verlaten, ook al is je kinderwens nog zo groot.
Er is er (vooralsnog...quote:Het is denk ik niet zo makkelijk (eerder onmogelijk) om iemand om wie je alles geeft, waarvoor je alles overhebt, die je nooit zou willen missen, aan de kant te zetten omdat hij/zij geen kinderen wil. Ik denk dat in dat geval de liefde sterker zal zijn dan de kinderwens, als je hem/haar zou verlaten zou je daar alleen maar ongelukkig van worden.
Echt alleenstaand ouderschap (met spermabank enzo) was voor mij geen optie. Ik wil wel een echte, 'deelnemende' vader voor mijn kind. Als ik niet binnen afzienbare tijd een andere man had gevonden van wie ik oprecht zou houden (dus niet zoals ik eerder noemde een zaadschieter), dan zou ik een homostel met kinderwens hebben gezocht. Tenminste, dat was mijn noodscenario. Waar mijn lief trouwens volledig van op de hoogte was.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:12 schreef thaleia het volgende:
Moonah, wat zou jij hebben gedaan als je huidige relatie om deze reden uit was gegaan, jij een andere man was gaan zoeken die wel vader wil worden, maar die man niet had gevonden? De kinderwens was kennelijk sterk genoeg om je relatie op het spel te zetten, maar is/was ie ook sterk genoeg om een alleenstaand ouderschap te overwegen? Daar twijfel ik weleens over nl., wat ik zal doen als ik een sterke kinderwens krijg en geen relatie heb.
Hmm, daar heb je een punt, zo had ik het nog niet bekeken. Je hebt gelijk dat je voor jezelf moet kiezen. Maar voor mij zou het in ieder geval een (vooralsnog...) onmogelijke keuze zijn te moeten kiezen tussen de liefde en kinderen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ahum.
Dat impliceert dat ik niet écht van mijn lief zou houden?
Onzin. Lees mijn post eerder in dit topic maar (nee, níet die korte-door-de-bocht, die daarna).
Er is er (vooralsnog...) maar ééntje voor wie ik echt álles zou overhebben en die ik nooit zou willen missen. En dat ben ik zelf. Mijn lief is mijn allergrootste liefde, de man met wie ik oud wil worden, met wie ik heel veel deel, voor wie ik immens veel respect heb, maar ikzelf ga nét even voor. En mijn kinderwens opzij zetten, zou betekenen dat ik mijzelf zou verloochenen. En dat doe ik dus niet. Want jezelf verloochenen, dáár word je pas écht ongelukkig van. Een verlaten liefde daar kom je na voldoende tijd heus wel weer overheen.
Opzoek gaan naar een ander. Als iemand geen kinderen kán krijgen wordt het een heel ander verhaal, maar als iemand het niet wil, wil die niet en ga ik niet hopen dat hij zijn gedachten verandert.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef -Wolf- het volgende:
Dit is een vraagstuk waar ik me soms wel eens mee bezighou. Stel je wil later kinderen, je ontmoet de man/vrouw van je dromen maar dan wanneer het allemaal wat serieuzer wordt blijkt dat de ander helemaal geen kinderen wil. Wat doe je dan?
Wie mee wil op het pad van het pad van de zuivere gedachte, gaat u mee naar WFL > de ware leeftijd van de wereldquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:42 schreef Nutella het volgende:
EDIT
ik wil er zeker 2 - 4.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:57 schreef SHE het volgende:
Ik ga een fucking elftal baren !!![]()
Nu nog iemand vinden die net dat gaatje in zijn hoofd heeft en zich daarvoor laat lenen
Soms wil ik alleen maar een avontuurtje.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Geen kinderen. Daar 'selecteer' ik potentiële partners op. Wil hij toch wel? Einde verhaal.
je voert een showtje op, ongewenste zwangerschappen zijn toch in huidige dagn enkel een kwestie van niet oppassen ... een man kan zoveel willen, maar in een vaste relatie een kind krijgen, tegen de vrouw haar wil, lukt écht niet ....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Geen kinderen. Daar 'selecteer' ik potentiële partners op. Wil hij toch wel? Einde verhaal.
Wat zit je nou te lullen? Ik geef alleen maar aan dat ik geen relatie zou aangaan met een man die (eventueel, misschien) kinderen wil.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:04 schreef RM-rf het volgende:
je voert een showtje op, ongewenste zwangerschappen zijn toch in huidige dagn enkel een kwestie van niet oppassen ... een man kan zoveel willen, maar in een vaste relatie een kind krijgen, tegen de vrouw haar wil, lukt écht niet ....
Stroman enzo. Ik zeg nergens dat dat moeilijk is.quote:je doet alsof het een zware keuze is die je moet 'bevechten' en je heel standvastig bent erin ... maar feitelijk is het nogal een 'non-issue' als je geen kinderen wilt is het heus niet zo moeilijk te regelen dat je geen kinderen krijgt ...
Helaas zijn artsen er niet zo happig op om te steriliseren als je nog geen dertig bent. Eileiders weghalen doen ze niet trouwens hoor, hooguit afbinden of er een plugje in gooien. En zodra ik de magische grens van dertig (onder de dertig heb je statistisch meer kans om een spijtoptant te worden, dus willen de dokters niet) ben gepasseerd, gaat er een slot op.quote:Mag ik vragen of je je eileiders al hebt laten weghalen? als je dan toch zo zeker wilt zijn...?
Of is je schinbare zelfverzekerdheid, misschien ook een vorm van tactische positionering en zijn er altijd gaatjes die je open wilt laten?
en ik geef aan dat het een beetje vreemd is om dat als een 'gevaar' te zien... als jij er gewoon duidelijk in bent, krijg je geen kinderen....quote:Op zondag 12 februari 2006 00:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat zit je nou te lullen? Ik geef alleen maar aan dat ik geen relatie zou aangaan met een man die (eventueel, misschien) kinderen wil.
Ik kan me voorstellen dat het niet gaat om de kans om ongewenst zwanger te worden, maar meer het idee dat je je partner dus zou dwingen kinderloos door het leven te gaan omdat dat jouw eigen wens is.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en ik geef aan dat het een beetje vreemd is om dat als een 'gevaar' te zien... als jij er gewoon duidelijk in bent, krijg je geen kinderen....
Ben je bang dat een man je zou dwingen om kinderen te nemen, hoe zou hij dat kunnen doen?
Hier kan ik me wel voor een groot deel in vinden. Veel mensen houden bijna dogmatisch vast aan bepaalde zaken, zelfs als dat zaken zijn die zouden moeten laten zien hoe niet burgerlijk, anders en niet dogmatisch ze zijn.quote:Dat is natuurlijk je eigen goed recht ... maar net zoals dat ietwat spastische en imho soms wat onverdreven gedrag van 'wannabee-moeders over 'hun biologische klok' me tegenstaat omdat ze volgens mij zichzelf allerlei 'ramp-gedachtes' in de kop halen, schijnbaar hun leven niet zijn eigen gang kunnen laten gaan, zie ik jouw reactie ook als een voorbeeld van hoe 'overspannen' sommige mensen zijn wat betreft het 'plannen' van hun toekomst... alsof ze een rechtlijnig vooraf uitgelegd pad enkel kunnen navolgen, kennelijk ook in hun verhouding tot andere mensen, zich enkel verlaten op de vraag 'hoe die mensen in hun vooraf bepaalde toekomst-plannen liggen' ....
quote:Eigenlijk vind ik persoonlijk dat heel erg jammer, dat mensen zo weinig flexibel zijn wat betreft hun toekomst, gewoon hun leven kunnen nemen zoals het komt.
Plus dat áls je tegen je zin zou toegeven aan de kinderwens van je partner, het imo áltijd tussen beide partners in blijft staan. En hoe dan ook, dat kómt een keer op tafel.... Als chantage, als vereffening.... Of als schuldgevoel bij de partner die zo graag wilde. Het schept een enorme ongelijkwaardigheid in de relatie.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:28 schreef xelzix het volgende:
Jezelf verloochenen en jouw wens aanpassen aan die van je partner omdat hij/zij het zo graag wil zonder dat je er zelf achter staat, daar maak je je partner niet gelukkig mee, jezelf ook niet en daarmee jouw partner ook niet. En wat zou dat zeggen over jouw partner als hij/zij jou toestaat jezelf te verloochenen?
Iedereen die van zijn/haar partner houdt wil die toch gelukkig zien? Desnoods met een ander dan jijzelf.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je hebt een hoog ideaal van liefde xelzix. Zulke liefde bestaat wel, maar is denk ik zeer zeldzaam...
kan niets anders dan je helemaal gelijk geven.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Plus dat áls je tegen je zin zou toegeven aan de kinderwens van je partner, het imo áltijd tussen beide partners in blijft staan. En hoe dan ook, dat kómt een keer op tafel.... Als chantage, als vereffening.... Of als schuldgevoel bij de partner die zo graag wilde. Het schept een enorme ongelijkwaardigheid in de relatie.
Dat bedoel ik dus. Daarom zou ik het stom van mezelf vinden om iets te beginnen met iemand die wel kinderen wil, in de stiekeme hoop dat ik hem wel kan 'bekeren' (of hem de hoop gevend dat ik me misschien nog wel bekeer). Dat is gewoon niet eerlijk.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:16 schreef Moonah het volgende:
Plus dat áls je tegen je zin zou toegeven aan de kinderwens van je partner, het imo áltijd tussen beide partners in blijft staan. En hoe dan ook, dat kómt een keer op tafel.... Als chantage, als vereffening.... Of als schuldgevoel bij de partner die zo graag wilde. Het schept een enorme ongelijkwaardigheid in de relatie.
Dat laatste is niet zo vanzelfsprekend...quote:Op zondag 12 februari 2006 10:19 schreef xelzix het volgende:
Iedereen die van zijn/haar partner houdt wil die toch gelukkig zien? Desnoods met een ander dan jijzelf.
Ik wil ook niet beweren dat het zo makkelijk is als het lijkt, maar waarom vindt jij het niet zo vanzelfsprekend?quote:Op zondag 12 februari 2006 10:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat laatste is niet zo vanzelfsprekend...
De mens is egoïstisch uiteindelijk en kiest eerder voor zijn eigen geluk dan voor dat van een ander. Ik hoop dat ik het zou kunnen, hoor, daar niet van, maar het is wel heel erg moeilijk.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:52 schreef xelzix het volgende:
Ik wil ook niet beweren dat het zo makkelijk is als het lijkt, maar waarom vindt jij het niet zo vanzelfsprekend?
Ik snap jou wel, maar je brengt eea soms nogal ehm... stellig.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Daarom zou ik het stom van mezelf vinden om iets te beginnen met iemand die wel kinderen wil, in de stiekeme hoop dat ik hem wel kan 'bekeren' (of hem de hoop gevend dat ik me misschien nog wel bekeer). Dat is gewoon niet eerlijk.
Als kinderen de invulling van je leven zouden moeten worden dan zal dat idd alleen maar een deceptie kunnen vormen, lijkt mij ook ja. Maar een enorme onweerstaanbare oerdrang om moeder/ vader te worden staat imo niet gelijk aan 'kinderen zijn de invulling van je leven'.quote:Ik vind dat sommige mensen hier trouwens wel een gigantisch gewicht op de schouders van hun kinderen plaatsen. Als je leven leeg is zonder kinderen, dan verwacht je blijkbaar dat die kinderen die leegte gaan opvullen en jou gelukkig gaan maken. Die kinderen hebben er echter niet om gevraagd om geboren te worden. En die enorme druk en verwachting die je bij die kinderen neerlegt, lijkt me echt niet gezond. Ik moet er niet aan denken dat al het geluk van mijn ouders van mij zou moeten afhangen, wat een verschrikking. En ik ben erg blij dat mijn ouders eerder voor elkaar zouden kiezen dan voor hun kinderen. Ik denk dat het ongezond is als je relatie op het tweede plan komt als er kinderen komen. De kans dat het dan misgaat is denk ik vrij groot...
Misschien niet. Maar ik weet het zeker genoeg om geen relatie te willen aangaan met iemand die het wel wil. Ik zeg al vanaf mijn kleutertijd dat ik het niet wil, ik heb nog nooit zoiets als moedergevoelens gehad en ik hou niet van baby's. Denk dat dat tezamen genoeg reden is om een potentiële partner af te wijzen op het hebben van een kinderwens (niet dat die situatie aan de orde is, magoed, het is toch allemaal hypothetisch in zo'n discussie).quote:Op zondag 12 februari 2006 10:56 schreef Moonah het volgende:
Ik snap jou wel, maar je brengt eea soms nogal ehm... stellig.
Vandaar de 'commotie' denk ik. Plus dat je imo echt nog niet absoluut zeker kunt weten dat je écht noooooit kinderen wil.
Uiteraard is daar een verschil. Maar als ik lees wat iemand als petitlapin schrijft, dan wordt het mij eerlijk gezegd bang om het hart voor die kinderen...quote:Als kinderen de invulling van je leven zouden moeten worden dan zal dat idd alleen maar een deceptie kunnen vormen, lijkt mij ook ja. Maar een enorme onweerstaanbare oerdrang om moeder/ vader te worden staat imo niet gelijk aan 'kinderen zijn de invulling van je leven'.
Dat is denk ik wel reëel, en zeker zo eerlijk naar je partner toe. Geen evt valse hoop.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Denk dat dat tezamen genoeg reden is om een potentiële partner af te wijzen op het hebben van een kinderwens
Ja.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:05 schreef Moonah het volgende:
Dat is denk ik ook wel reëel.
Maar sterilisatie klinkt mij té definitief in de oren... Maar uiteraard ben je zelf degene die daar het beste over kan oordelen.
ik zou niet gelukkig zijn als ik mijn partner niet gelukkig zou kunnen maken. Hoe je het dus ook wendt of keert, een mens is altijd egoïstischquote:Op zondag 12 februari 2006 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De mens is egoïstisch uiteindelijk en kiest eerder voor zijn eigen geluk dan voor dat van een ander. Ik hoop dat ik het zou kunnen, hoor, daar niet van, maar het is wel heel erg moeilijk.
Je kunt een ander mens sowieso niet gelukkig maken. Mensen kunnen alleen zichzelf gelukkig maken. Dat is nou net waarom ik zo'n moeite heb met mensen die al hun levensgeluk willen laten afhangen van hun kinderen. Magoed, natuurlijk, als je partner niet langer gelukkig is met jou in zijn of haar leven, dan moet hij of zij vooral gaan.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:11 schreef xelzix het volgende:
ik zou niet gelukkig zijn als ik mijn partner niet gelukkig zou kunnen maken. Hoe je het dus ook wendt of keert, een mens is altijd egoïstisch
Heeft iemand er wel eens over nagedacht hoe het voor een kind is als hij/zij door een van beide ouders niet gewenst is? Dat lijkt me nu niet bepaald de ideale situatie om in op te groeien.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De mens is egoïstisch uiteindelijk en kiest eerder voor zijn eigen geluk dan voor dat van een ander. Ik hoop dat ik het zou kunnen, hoor, daar niet van, maar het is wel heel erg moeilijk.
Om te laten zien dat bepaalde zaken lang niet altijd met egoisme te maken hebben. Sommige mensen staan veel te snel klaar met dat woord.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wrom quote je nou eigenlijk mijn berichtje? De link is me niet geheel duidelijk. Ik ben 't helemaal met je eens.
Ik persoonlijk denk dat alle keuzes die mensen maken, ingegeven zijn door eigenbelang. Een mens doet iets alleen als er een beloning inzit. Mensen krijgen kinderen uit eigenbelang, mensen besluiten geen kinderen te krijgen uit eigenbelang, mensen gaan relaties aan uit eigenbelang, mensen plegen zelfs zelfmoord uit eigenbelang (70 maagden enzo).quote:Op zondag 12 februari 2006 12:28 schreef GM het volgende:
Om te laten zien dat bepaalde zaken lang niet altijd met egoisme te maken hebben. Sommige mensen staan veel te snel klaar met dat woord.
Zo zwart wit kan je het niet stellen, of ben ik zo zeldzaam altruistisch dat ik het geluk van anderen meeneem in mijn beslissingen over belangrijke dingen zoals het al dan niet kinderen willen en de consequenties die daar aan verbonden zijn?quote:Op zondag 12 februari 2006 12:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik persoonlijk denk dat alle keuzes die mensen maken, ingegeven zijn door eigenbelang. Een mens doet iets alleen als er een beloning inzit. Mensen krijgen kinderen uit eigenbelang, mensen besluiten geen kinderen te krijgen uit eigenbelang, mensen gaan relaties aan uit eigenbelang, mensen plegen zelfs zelfmoord uit eigenbelang (70 maagden enzo).
Het speelt uiteraard een rol. Maar je eigen geluk komt altijd op de eerste plaats. Je kiest uiteindelijk altijd voor jezelf.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:41 schreef xelzix het volgende:
Zo zwart wit kan je het niet stellen, of ben ik zo zeldzaam altruistisch dat ik het geluk van anderen meeneem in mijn beslissingen over belangrijke dingen zoals het al dan niet kinderen willen en de consequenties die daar aan verbonden zijn?
dan is het dus niet de man/vrouw van je dromenquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef -Wolf- het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |