abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34849130
Dit is een vraagstuk waar ik me soms wel eens mee bezighou. Stel je wil later kinderen, je ontmoet de man/vrouw van je dromen maar dan wanneer het allemaal wat serieuzer wordt blijkt dat de ander helemaal geen kinderen wil. Wat doe je dan?
pi_34849223
Een hond nemen
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_34849352
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:12 schreef Thy... het volgende:
Een hond nemen
Je weet wat er met die Francaise is gebeurd he?
pi_34851437
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef -Wolf- het volgende:
Dit is een vraagstuk waar ik me soms wel eens mee bezighou. Stel je wil later kinderen, je ontmoet de man/vrouw van je dromen maar dan wanneer het allemaal wat serieuzer wordt blijkt dat de ander helemaal geen kinderen wil. Wat doe je dan?
Het in het vervolg eerder in een relatie checken of hij/zij uberhaupt open staat voor kinderen, ooit
pi_34851449
Uiteindelijk wil iedereen kinderen. En mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen, liegen.
  Donald Duck held woensdag 8 februari 2006 @ 01:33:54 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34851472
als zij er écht geen wilt, zou ik niet verder gaan met haar
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34851479
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:32 schreef Tobbes het volgende:
Uiteindelijk wil iedereen kinderen. En mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen, liegen.
Waarom zou iedereen kinderen willen?
pi_34851487
Dan neem ik een Foster Parents kind
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_34851495
Zou voor mij genoeg reden om de relatie te beeindigen.

Wel eerst proberen om hem in te laten zien dat een leven zonder kinderen erg leeg is.
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
pi_34851501
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:34 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Waarom zou iedereen kinderen willen?
Omdat iedereen ook kind geweest is.
pi_34851512
quote:
Wat is dat nou voor bull?
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Games
pi_34851521
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Das een sterk argument ja
Games
pi_34851522
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dus
pi_34851536
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor bull?
Geen bull. Een stelling die ik wel durf te nemen, dat is het!

Als mensen zeggen geen kinderen te willen, dan hebben ze daar veelal praktische en/of economische bezwaren tegen. De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
pi_34851591
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Als mensen zeggen geen kinderen te willen, dan hebben ze daar veelal praktische en/of economische bezwaren tegen. De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
Ik geloof niet dat iedereen behoefte heeft aan een kind.
pi_34851616
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:40 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iedereen behoefte heeft aan een kind.
Ik denk van wel
pi_34851629
quote:

[..]

Zo zeer als ik graag kinderen wil kan ik me terdege voorstellen dat er mensen zijn die daar niet voor gaan.
Een mens die bijvoorbeeld niets voor kinderen voelt zal je niet snel tot andere gedachten brengen.
Dus gevoelsmatig speelt wel degelijk mee lijkt mij.
Games
pi_34851723
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:42 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Zo zeer als ik graag kinderen wil kan ik me terdege voorstellen dat er mensen zijn die daar niet voor gaan.
Een mens die bijvoorbeeld niets voor kinderen voelt zal je niet snel tot andere gedachten brengen.
Dus gevoelsmatig speelt wel degelijk mee lijkt mij.
Ik geloof niet dat er mensen zijn die niets voor kinderen voelen. Misschien verdringen ze het, maar uiteindelijk heeft iedereen een zwak voor kinderen.
pi_34851782
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:46 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er mensen zijn die niets voor kinderen voelen. Misschien verdringen ze het, maar uiteindelijk heeft iedereen een zwak voor kinderen.
Ik ken mensen die zich doodergeren aan kinderen, dan bedoel ik vanaf baby tot een jaar of 12.

Komop, kinderen zijn niet voor iedereen een wens.
Games
pi_34851852
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:49 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Ik ken mensen die zich doodergeren aan kinderen, dan bedoel ik vanaf baby tot een jaar of 12.

Komop, kinderen zijn niet voor iedereen een wens.
Och, ik erger me verschrikkelijk aan irritante, huilende kut koters. Maar dat staat totaal los van een kinderwens.
pi_34851917
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:52 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Och, ik erger me verschrikkelijk aan irritante, huilende kut koters. Maar dat staat totaal los van een kinderwens.
Ik denk dat iedereen zich daaraan ergert.
Toch zijn er mensen die bij het gehuil van een baby smelten en mensen die bij het gehuil van een baby zich ergeren.

Jouw kinderwens staat los van een ander zijn kinderwens.
Niet IEDEREEN wil graag nageslacht
Games
pi_34852049
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:56 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen zich daaraan ergert.
Toch zijn er mensen die bij het gehuil van een baby smelten en mensen die bij het gehuil van een baby zich ergeren.

Jouw kinderwens staat los van een ander zijn kinderwens.
Niet IEDEREEN wil graag nageslacht
Bron?
pi_34852087
quote:
pi_34852127
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:03 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Bron?
Wilde gok.

http://www.kindervrijforum.nl/
Games
pi_34852147
In mijn geval hield het op....
Ik noem het gunnen....
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_34852180
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:07 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Wilde gok.

http://www.kindervrijforum.nl/
Dat is geen bewijs. Ik beaam wel dat mensen uit rationele overwegingen geen kinderen besluiten te 'nemen', maar ik weiger te geloven dat deze mensen dit uit emotionele, intuitieve beweegredenen doen.
pi_34852241
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:10 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat is geen bewijs. Ik beaam wel dat mensen uit rationele overwegingen geen kinderen besluiten te 'nemen', maar ik weiger te geloven dat deze mensen dit uit emotionele, intuitieve beweegredenen doen.
Jij leeft duidelijk in een wereld waarin geen geloof is voor andere meningen

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me een leven zonder kinderen niet voorstellen, maar kan wel begrijpen dat er mensen zijn die geen kinderen willen en totaal de wens ontbreekt van kinderen hebben/krijgen.
Games
pi_34852373
Ik hoop dat er morgen een psycholoog een kijkje komt nemen en een link kan geven naar verschillende onderzoeken die mijn stelling (dat een ieder een innerlijke kinderwens heeft) ondersteunen. Volgens mij ligt het in het verlengde van Freud.

Die heeft de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht, maar ik voel me toch sterker staan met zijn steun.
pi_34852440
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:20 schreef Tobbes het volgende:
Ik hoop dat er morgen een psycholoog een kijkje komt nemen en een link kan geven naar verschillende onderzoeken die mijn stelling (dat een ieder een innerlijke kinderwens heeft) ondersteunen. Volgens mij ligt het in het verlengde van Freud.

Die heeft de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht, maar ik voel me toch sterker staan met zijn steun.
Succes Tobbes

* Dit lijfje taait af en gaat slapen
Games
pi_34852485
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:23 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Succes Tobbes

* Dit lijfje taait af en gaat slapen
Slaap lekker, en denk er nog eens over na als je naar het plafond ligt te staren.
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:40:13 #31
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34852741
quote:
Yeah right, dumbass.
Alsof iedereen veel kostende, luide, hyperactieve, rotzooi makende, je sociaale levend ombrengende kinderen wilt, we zijn niet allemaal gestoord.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:41:34 #32
117776 OFfSprngr
pi_34852772
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef PrintScreen het volgende:
Zou voor mij genoeg reden om de relatie te beeindigen.

Wel eerst proberen om hem in te laten zien dat een leven zonder kinderen erg leeg is.
ROFL, eerst desperatly proberen aan te tonen dat iemand geen leven heeft om een gat in je eigen te vullen, gadverdamme wat ben jij een ziek persoon.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_34852797
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:40 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Yeah right, dumbass.
Alsof iedereen veel kostende, luide, hyperactieve, rotzooi makende, je sociaale levend ombrengende kinderen wilt, we zijn niet allemaal gestoord.
Dat zeg ik toch? Ik stel slechts dat mensen altijd de innerlijke drang hebben.

Maar aan de andere kant...als zelfs het lukt om een kindje met de rest van zijn leven te combineren...
pi_34852805
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:41 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

ROFL, eerst desperatly proberen aan te tonen dat iemand geen leven heeft om een gat in je eigen te vullen, gadverdamme wat ben jij een ziek persoon.
Doe eens vriendelijk.
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:47:19 #35
117776 OFfSprngr
pi_34852866
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:43 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? Ik stel slechts dat mensen altijd de innerlijke drang hebben.

Maar aan de andere kant...als zelfs [afbeelding] het lukt om een kindje met de rest van zijn leven te combineren...
Ja want als Dinand iets kan.. ga eens weg met je obsessie van uberslechte kutmuziek, ga eens echte muziek luisteren en denk eens na voordat je iets zegt over _iedereen_ gare rand******
.
.
pi_34852880
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:47 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ja want als Dinand iets kan.. ga eens weg met je obsessie van uberslechte kutmuziek, ga eens echte muziek luisteren en denk eens na voordat je iets zegt over _iedereen_ gare rand******
Zoals? Offspring?
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:50:55 #37
117776 OFfSprngr
pi_34852917
Off topic discussie vanaf hier verwijderd.
MUZiek is elders .

[ Bericht 61% gewijzigd door Copycat op 08-02-2006 08:49:54 ]
.
.
pi_34852927
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:41 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik zou proberen om hem in te laten zien wat ik in kinderen zie.

Verder zou ik begrip hebben als hij het anders zou zien dan ik, zou voor mij wel een reden zijn om de relatie te beeindigen omdat ik me een leven zonder kinderen niet kan voorstellen.
Games
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:55:36 #39
117776 OFfSprngr
pi_34852958
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:52 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Ik zou proberen om hem in te laten zien wat ik in kinderen zie.

Verder zou ik begrip hebben als hij het anders zou zien dan ik, zou voor mij wel een reden zijn om de relatie te beeindigen omdat ik me een leven zonder kinderen niet kan voorstellen.
Ik wel, want heb je nu al kinderen?, nee.. nou dan..
Verder.. ik vindt het maar belachelijk gedrag om liefde op te geven voor illusieve gedachtengang van dat kinderen zo ubergeweldig zullen zijn, neem een hond of zo, want meer mensen.. dat is ECHT wat de wereld nodig heeft eh..
www.vhemt.org

Edit:
quote:
02:58:14 <hikari> Children are a side effect of love, not the purpose.
.
.
pi_34852967
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:55 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Verder.. ik vindt het maar belachelijk gedrag om liefde op te geven voor illusieve gedachtengang van dat kinderen zo ubergeweldig zullen zijn, neem een hond of zo, want meer mensen.. dat is ECHT wat de wereld nodig heeft eh..
www.vhemt.org

Als 'moeder-zijn' geen wens meer mag zijn, het meest fundamentele ideaal dat een vrouw heeft, wat gun jij je vrouw dan? Waar moet jouw vrouw dan voor leven?
pi_34852973
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:55 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

www.vhemt.org
Stuk of wat

Heb een hond (had er 3)

De wereld zit ook echt te wachten op negatief gedrag
Games
  woensdag 8 februari 2006 @ 03:04:32 #42
117776 OFfSprngr
pi_34853035
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:57 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Als 'moeder-zijn' geen wens meer mag zijn, het meest fundamentele ideaal dat een vrouw heeft, wat gun jij je vrouw dan? Waar moet jouw vrouw dan voor leven?
Wat is het fundamentele ideaal van een man dan?, moet die niet ook gerealiseerd worden?, want anders heb je nergens voor te leven eh..
Wordt wakker en ruik het nihilisme.
.
.
pi_34853046
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:04 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Wat is het fundamentele ideaal van een man dan?, moet die niet ook gerealiseerd worden?, want anders heb je nergens voor te leven eh..
Wordt wakker en ruik het nihilisme.
Het fundamentele ideaal van een man is de vrouw van zijn leven tevreden te stellen en te houden, om hier vervolgens zelf de vruchten van te plukken.
  woensdag 8 februari 2006 @ 03:07:23 #44
117776 OFfSprngr
pi_34853073
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:05 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Het fundamentele ideaal van een man is de vrouw van zijn leven tevreden te stellen en te houden, om hier vervolgens zelf de vruchten van te plukken.
En volgens wie wilt elke vrouw een kind?
.
.
pi_34853091
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:07 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

En volgens wie wilt elke vrouw een kind?
Mij.
  woensdag 8 februari 2006 @ 03:09:23 #46
117776 OFfSprngr
pi_34853095
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:08 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Mij.
En jij hebt ongelijk.
.
.
pi_34853108
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:09 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

En jij hebt ongelijk.
Want?
  woensdag 8 februari 2006 @ 03:11:49 #48
117776 OFfSprngr
pi_34853122
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:10 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Want?
Jij scheert alle vrouwen over een kam, er zijn genoeg chicks die geen kinderen willen.
.
.
pi_34853136
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:11 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Jij scheert alle vrouwen over een kam, er zijn genoeg chicks die geen kinderen willen.
Ken je ze? En hoe oud zijn ze?
  woensdag 8 februari 2006 @ 03:16:03 #50
117776 OFfSprngr
pi_34853155
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:13 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ken je ze? En hoe oud zijn ze?
Mja, ik ga een beetje gegevens geven over chicks die geen kinderen willen aan jou.
.
.
pi_34853189
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:16 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Mja, ik ga een beetje gegevens geven over chicks die geen kinderen willen aan jou.
Ja of nee en 30+ of 30- is genoeg.
  woensdag 8 februari 2006 @ 03:22:32 #52
117776 OFfSprngr
pi_34853206
Ja en beide.
.
.
pi_34854369
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:40 schreef OFfSprngr het volgende:

Yeah right, dumbass.
zijn mensen die wél kinderen willen nu al gestoord

doe niet zo agressief zeg, in jouw plaats is het misschien aan te raden niet aan kinderen te beginnen, nee
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_34854387
ah ja, moest mijn partner geen kinderen gewild hebben, dan was de relatie over en voorbij.

we waren het er dan ook al in den beginnen over eens dat we (veel) kinderen wilden
  woensdag 8 februari 2006 @ 08:48:53 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34854721
En weer open .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_34854969
Het lijkt me vrij duidelijk. Als de een wel kinderen wil en de ander niet, dan heb je een onoverkomenlijk probleem en dan is de relatie gedoemd te mislukken.
  Moderator woensdag 8 februari 2006 @ 09:19:30 #57
9859 crew  Karina
Woman
pi_34855162
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:20 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik ben zo'n chick (30+) die absoluut geen kinderen wil en dat roep ik al vanaf mijn 12e of zo. Als mijn partner perse kinderen zou willen ben ik bang dat we een heel groot probleem krijgen en de relatie zou denk ik snel afgelopen zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_34858672
... dan zal die relatie waarschijnlijk stuk lopen. Ik denk dat iedereen, als een relatie serieuzer wordt, wel over dit onderwerp spreekt met zijn/haar partner. Het wel of niet willen van kinderen bepaalt enorm de richting van je toekomst samen.

Overigens, er zijn steeds meer mensen die geen kinderen willen, misschien om rationele redenen (carriere, geld, vrijheid etc.), maar uiteindelijk 'wint' het oergevoel het dus niet bij die mensen. Terwijl bij anderen (vooral vrouwen) die drang zo groot wordt dat bijna alles daarvoor moet wijken.

Ik denk dat voor vrouwen ook nog meespeelt dat je door de beperkte vruchtbaarheid wel gedwongen bent om hier op tijd over te beslissen. Je kan nou eenmaal niet tot je 40e wachten op een mogelijke verandering bij je partner. Gelukkig hebben mijn en ik beide de wens om later kinderen te krijgen.

Overigens, een kind nemen met een hond vergelijken?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_34858774
quote:

[..]

De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
Oh ja? Goh.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:56:18 #60
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34859091
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:57 schreef Tobbes het volgende:
Dus het hoogste doel in het leven van een vrouw is kinderen uitpoepen ?

Jij legt de lat wel erg laag.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34859288
Ik ben ook zo een 'chick' die dr hele leven al geroepen heeft geen kinderen te willen.
Gelukkig denkt mijn manlief er net zo over, denk serieus dat als hij perse wel kinderen gewild zou hebben de relatie over geweest zou zijn.
Maar gelukkig heeft dat nooit hoeven te gebeuren

Ik ben nu zelfs zo ver gegaan dat t ook niet meer kan en heb daar nog nooit spijt van gehad, in tegendeel!
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
pi_34859368
Laat ik het nog meer nuanceren. Stel dat de vrouw wel een kind zou willen adopteren, maar niet zelf kinderen wil baren en de man juist wel zelf kinderen wil om bijvoorbeeld de reden dat hij de laatste van z'n geslacht is en de familielijn wil doorzetten.
pi_34860361
quote:

[..]

Ik heb bezwaar tegen kinderen.. Ik wil ze niet namelijk. Ik vind kinderen van anderen leuk voor een uurtje, daarna mogen ze terug geparkeerd worden bij pa en ma. Maar volgens jou lieg ik?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_34860561
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:31 schreef Xennia het volgende:
Het in het vervolg eerder in een relatie checken of hij/zij uberhaupt open staat voor kinderen, ooit
Helpt geen zier. Kende mijn vriend al drie jaar voor we wat kregen, hebben het vaak genoeg hierover gehad destijds, dus ik wist dat hij zijn zachtst gezegd niet staat te juichen.

Toch als een blok voor hem gevallen, was geen redden meer aan. We hebben maar afgesproken de opties open te houden, en niet "ten koste van alles" aan kinderen te beginnen. Zijn eis is iig dat als het bespreekbaar gemaakt gaat worden, onze persoonlijke situatie goed is en de consessies niet al te groot zijn. Hij heeft er geen zin in niet meer op vakantie te kunnen of geen leuke concerten meer te kunnen bezoeken doordat de kinderen het geld "opeten". Daarnaast weet ik dat ik sowieso degene zal moeten zijn die thuis blijft, want voor hem hoeft het niet en als hij moet kiezen tussen thuis blijven met kids of werk, gaat hij voor werk, klaar. Dan maar geen kinderen voor hem.

Ach, we zien wel, het is nog zo ver weg (zijn 22 en 21 jaar). Eerst maar eens afstuderen, samenwonen, LEVEN!!!
pi_34860664
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:39 schreef innovative het volgende:

Ach, we zien wel, het is nog zo ver weg (zijn 22 en 21 jaar). Eerst maar eens afstuderen, samenwonen, LEVEN!!!
dat zou ik niet kunnen. Mijn kinderwens is altijd zo groot geweest dat ik zelfs geen man zou willen voor wie het niet per se moet, en bij wie ik aanvoel dat hij het eerder op de lange baan zou schuiven.

ik zou niet het risico willen lopen om jaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan te modderen om dan op een dan al veel oudere leeftijd te moeten vaststellen dat het voor hem echt niet moet... want dan zal ik opnieuw moeten beginnen met iemand anders, ik kan en wil niet leven zonder kinderen, dus ja ...

maar iedereen is verschillend uiteraard
pi_34860707
Maar het is geen schande om geen kids te willen. Er is meer in het leven en sommige mensen kiezen voor persoonlijke vrijheid. Reizen, gaan en staan wanneer en waar je wilt.
Wel of geen kids. Het is beide prima, maar het moet voor beide partijen wel duidelijk zijn.
pi_34860898
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

dat zou ik niet kunnen. Mijn kinderwens is altijd zo groot geweest dat ik zelfs geen man zou willen voor wie het niet per se moet, en bij wie ik aanvoel dat hij het eerder op de lange baan zou schuiven.

ik zou niet het risico willen lopen om jaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan te modderen om dan op een dan al veel oudere leeftijd te moeten vaststellen dat het voor hem echt niet moet... want dan zal ik opnieuw moeten beginnen met iemand anders, ik kan en wil niet leven zonder kinderen, dus ja ...

Dit klinkt wel erg dwangmatig. Stel dat je beide wel wilt, maar het op een of andere manier niet kan. Wat dan? Zou je hele leven lang ongelukkig zijn?
pi_34860979
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Tja, de hele evolutie is gebaseerd om je genen door te geven, dus ja het doel van leven is om nieuw leven te scheppen.
En vrouwen mogen dan het "zware" werk moeten doen, mannen hebben evengoed dit doel in hun leven...
pi_34861003
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Tja, hij zegt nu "als het moet, dan 'mag' je er wel twee". De schat . Maar ik kan er mee leven. Ik modder niet aan, ben nu harstikke gelukkig met hem, en ga er vanuit dat we samen door kunnen. Tot nog toe komen "grote" beslissingen uiteindelijk altijd weer op hun pootjes terecht zonder dat het al te veel moeite kost.

Ik heb in mijn achterhoofd ook een heel klein hoekje gereserveerd voor een kinderloos leventje. Gewoon, om rekening te houden met alle mogelijke scenario's. Ik weet namelijk ook dat als we het wel zouden proberen en het lukt niet, hij zeker niet bereid is om de medische weg te bewandelen. Dus ook dan is het einde verhaal, en dat moet ik nu alvast voor mezelf vast stellen.

Voor mij is het ook een dilemma. Ik ben zo'n vrouw die alles wil. Werk, reizen, goede familieband, mooi huis, maar ook perfecte, lieve kinderen waar ik mijn tijd in kan steken, die niet continu op de creche zitten en dat soort dingen. Moeilijk, vind ik dat, want er is maar 1 innovative, en een dag kent maar 24 uur. Buiten dat is het ook gevoelsmatig een strijd. Mijn kinderwens wint, maar ik heb ook momenten dat ik denk "waarom eigenlijk?" Mijn kinderen komen met een beetje pech in een ijstijd of juist in een onder water gelopen land terecht, zitten zonder brandstoffen etc.

Pffffffffff ik vind het zelf ook gewoon moeilijk. Mijn hart zegt "doen, ooit...". En verder dan dat denk ik maar gewoon niet na, omdat ik mezelf dan helemaal gek ga maken.
pi_34861086
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:50 schreef kriele het volgende:

Dit klinkt wel erg dwangmatig. Stel dat je beide wel wilt, maar het op een of andere manier niet kan. Wat dan? Zou je hele leven lang ongelukkig zijn?
adopteren ...

en ja, een leven zonder kinderen, dan zou ik inderdaad ongelukkig zijn. Ik zal er wel proberen mee te leven, maar ik zal ongelukkig zijn, ja. dat zal vreten.
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:57:18 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_34861115
Eerst even een cliché: mijn perfecte partner wil sowieso kinderen anders zou het mijn perfecte partner niet zijn.

Maar stel je komt iemand tegen die een "blijvertje" is, en het moment in m'n leven komt waarvan ik denk "kinderen!" en zij niet...tjah, dan ga ik mijzelf eens even heel erg stevig achter de oren krabben en heel waarschijnlijk op zoek naar een ander. Het lijkt me verschrikkelijk om jaren lang aan te kloten (zoals petitlapin al zegt) met iemand en dan uiteindelijk zonder gezin aan mijn einde te komen.

Ik heb trouwens het idee vrouwen minder snel geneigd zijn geen kinderen te willen dan mannen. Deelt iemand die gedachte?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_34861178
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:57 schreef AgLarrr het volgende:

Ik heb trouwens het idee vrouwen minder snel geneigd zijn geen kinderen te willen dan mannen. Deelt iemand die gedachte?
ik denk het wel, ja ...

vrouwen hebben ook een heel andere band met hun kind dan een man, meestal toch ...
pi_34861282
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:56 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

adopteren ...

en ja, een leven zonder kinderen, dan zou ik inderdaad ongelukkig zijn. Ik zal er wel proberen mee te leven, maar ik zal ongelukkig zijn, ja. dat zal vreten.
Leuke gedachte voor je vriend/man om te weten dat hij dan niet voldoende is. Dat je met hem niet gelukkig zou zijn, dat hij in dat geval niet genoeg is.
Maarja, ieder zijn of haar ding.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:01:58 #74
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34861290
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:53 schreef Hapsje het volgende:

[..]

Tja, de hele evolutie is gebaseerd om je genen door te geven, dus ja het doel van leven is om nieuw leven te scheppen.
En vrouwen mogen dan het "zware" werk moeten doen, mannen hebben evengoed dit doel in hun leven...
Evolutie gaat over groepen, niet over individuen. Het kan ook gunstig zijn voor de genenpool van een groep als niet iedereen kinderen krijgt. Kijk b.v. naar mieren en bijen waar alleen de koningin jongen krijgt.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34861299
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:54 schreef innovative het volgende:

Tja, hij zegt nu "als het moet, dan 'mag' je er wel twee". De schat . Maar ik kan er mee leven. Ik modder niet aan, ben nu harstikke gelukkig met hem, en ga er vanuit dat we samen door kunnen. Tot nog toe komen "grote" beslissingen uiteindelijk altijd weer op hun pootjes terecht zonder dat het al te veel moeite kost.

Ik weet namelijk ook dat als we het wel zouden proberen en het lukt niet, hij zeker niet bereid is om de medische weg te bewandelen.
wij wel. Er was een grote kans dat wij een medische weg zouden moeten bewandelen, en dat heb ik hem vroeg in de relatie ook verteld. Dat ik alles zou uitproberen om kinderen te krijgen. Hij was akkoord.

gelukkig ben ik (vrij) gemakkelijk zwanger geraakt
pi_34861342
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:01 schreef kriele het volgende:

Leuke gedachte voor je vriend/man om te weten dat hij dan niet voldoende is. Dat je met hem niet gelukkig zou zijn, dat hij in dat geval niet genoeg is.
wat een bull shit . natuurlijk is mijn man niet genoeg.

ik heb mijn eigen familie nodig, mijn werk, mijn vrienden. Zonder hen ben ik ook héél ongelukkig.

ik ben ook niet 'voldoende' voor mijn man hoor. Hij zou ook niet bij me blijven moest ik geen kinderen willen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:08:52 #77
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_34861510
quote:
Bekijk het van de andere kant. Je wilt samen met iemand die jou gelukkig maakt zelf iemand op aarde zetten. Een schepsel dat voortkomt uit jullie liefde en geluk (als't goed is). Je kan die persoon al het moois van de wereld laten zien en die persoon gaat je zoveel terug geven later. Waarom zou je zoiets niet willen...waarom zou je iemand die zoiets wel wil dat onthouden?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:13:54 #78
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34861665
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:08 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom zou je zoiets niet willen...
Omdat kinderen niet alleen voordelen hebben maar ook een aantal erg grote nadelen.
pi_34861774
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:08 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Bekijk het van de andere kant. Je wilt samen met iemand die jou gelukkig maakt zelf iemand op aarde zetten. Een schepsel dat voortkomt uit jullie liefde en geluk (als't goed is). Je kan die persoon al het moois van de wereld laten zien en die persoon gaat je zoveel terug geven later. Waarom zou je zoiets niet willen...waarom zou je iemand die zoiets wel wil dat onthouden?
Ik gun ze alles! Maar daar ging het hier toch niet om? Ik vroeg alleen maar of ze een ongelukkig leven zou leiden als kinderen krijgen op een of ander manier niet zou willen. Vervolgens reageerde ik weer op haar antwoord. Daar verschilden wij over van mening.
Ik kan me heel goed voorstellen dat kids een verrijking zijn voor je leven.
pi_34861808
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:13 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Omdat kinderen niet alleen voordelen hebben maar ook een aantal erg grote nadelen.
Dat hangt weer af van de invulling die je je leven wil geven.
pi_34861819
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:56 schreef Aaargh! het volgende:

voor mij is mijn kinderen krijgen en opvoeden inderdaad het belangrijkste in mijn leven, ja. Ieder zijn eigen plezier en invulling van leven, nee ?

jij mag vinden dat ik daarmee de lat laag leg. Ik ben nochtans voor geen enkel werk zo bang en zenuwachtig als om mijn kinderen op te voeden. Ik vind het een hele grote verantwoordelijkheid. Ik vind het minder moeilijk om iedere dag mijn advocatentoga te gaan aantrekken,te gaan pleiten en aan mijn "carrière" te werken, dan een kind op te voeden.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:23:11 #82
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34861919
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:20 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

voor mij is mijn kinderen krijgen en opvoeden inderdaad het belangrijkste in mijn leven, ja. Ieder zijn eigen plezier en invulling van leven, nee ?
Tuurlijk.
quote:
jij mag vinden dat ik daarmee de lat laag leg.
Kinderen maken kan iedereen die door de puberteit geweest is, heb je verder geen kennis van zaken voor nodig.
quote:
Ik ben nochtans voor geen enkel werk zo bang en zenuwachtig als om mijn kinderen op te voeden. Ik vind het een hele grote verantwoordelijkheid. Ik vind het minder moeilijk om iedere dag mijn advocatentoga te gaan aantrekken,te gaan pleiten en aan mijn "carrière" te werken, dan een kind op te voeden.
Kinderen opvoeden is natuurlijk een heel ander verhaal.
pi_34862002
gelukkig heb ik ook een vriendin gevonden die net als ik een gruwelijke hekel heeft aan kinderen: wij gaan dus een heerlijk kinderloos leven tegemoet. kunnen we doen en laten wat we willen, op avontuurlijke vakanties gaan (motor/fiets/lopend), verhuizen/emigreren/whatever zonder rekening te moeten houden met kleine opdonders die je leven gaan bepalen.

het geld benodigd voor de vele (wintersport)vakanties is natuurlijk ook een belangrijk punt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_34862465
* het.ismij is voorstander van een kinderloos leven lijden!!
Ben je dalijk zo ver dat je klaa rben met feesten, samenwoont/trouwt.
Komen der een stel van die koters om de hoek kijken.
Dag leven, Dag vrijheid

Verder sluit k me aan bij leipo!
De wereld zien kost een hoop geld.
Kids ook. Kiezen of delen.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 8 februari 2006 03:20 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ken een vrouw van 35+, ze heeft geen kinderen en wilt geen kinderen.
Reden? Ze voelt zich, net als ik mij voel: Ongemakkelijk bij kinderen. Daarnaast houd ze veel van reizen en past haar leefstijl niet bij die van het hebben van een kind.

Hoe ik mij voel is: Ik kan mij niet inleven tot het niveau van kinderen, wat over het algemeen lager is dan volwassenen. Ik kan niet in kindertaal denken en weet mijzelf niet goed te bewoorden waardoor ik mij zeer ongemakkelijk bij ze voel. Daarnaast irriteren ze mij, zie ik in deze maatschappij waarin het heel normaal is om dagelijks ruzie thuis te hebben met je kinderen en er totaal gebrek is aan respect, en heb ik nog zo veel te doen in mijn leven waaronder niet als eerste prioriteit heeft.

Mocht het gebeuren neem ik mijn verantwoordelijkheden, maar ik ga niet zeggen: Hey schat, zullen we een dwerg nemen?

De vrouw ik ken gaat elk jaar een aantal malen voor maanden naar het buitenland, reist rond voor haar werk etc. niet te combineren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2006 14:07:13 ]
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:35:08 #86
125524 sonnestraaltje
don't worry, be happy
pi_34866297
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:57 schreef AgLarrr het volgende:

Ik denk t ook wel. Ik zit namelijk in de situatie dat ik géén kinderen en mijn vriend juist eigenlijk wel. We zijn nog maar 20, dus hebben voorlopig zoiets van; we laten onze relatie er nu nog niet door verpesten en hopen dat we er later samen wel uitkomen.
Maar ik merk inderdaad veel onbegrip, mensen zijn de omgekeerde situatie (jongen wil niet, meisje wel) wel gewend, maar dit niet. Vaak geloven 'vriendjes' gewoon niet dat ik meen. Ik ken ook eigenlijk veel meer jongens die geen kinderen willen dan meisjes.
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:02:54 #87
81237 releaze
best of both worlds
pi_34867354
ik weet nog niet of ik kinderen wil, en dit vindt mn vriend best erg, omdat hij wel heel graag kinderen wilt. ik heb er iig nu nog geen behoefte aan. het is niet dat ik geen koters om me heen wil hebben, want ik hou verschrikkelijk van kinderen, maar het is nogal een "groot" iets, en ik vraag me af of ik dat wel aankan, aandurf... gezien m'n vriend autistisch is is het ook nog wat gecompliceerder geworden, in mijn gevoel.

aan de andere kant is het een van de belangrijkste transformaties in het leven, het ouderschap. "vrijheid" verliezen, daar lig ik nou totaal niet over wakker. het is juist de kunst mét kinderen ook een vrijheid te creeeren, om je kinderen ook een vorm van vrijheid te leren kennen. nee hoor, dat is een uitdaging waar ik absoluut niet negatief tegenaan kijk, ik weet alleen niet of ik die capaciteiten in huis heb. Nu iig niet, ik ben nog veel te veel met mezelf bezig.
ik kan die keuze pas over een paar jaar maken.. ik voel me veel te verantwoordelijk ervoor, nu al. bah, wordt ik straks zo'n gestresste overbezorgde ouder Wordt leuk, in de puberteit.
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:11:15 #88
117776 OFfSprngr
pi_34867684
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:56 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

adopteren ...

Dus jij leid aan een pre-natale depressie?, ben je nu al zo ongelukkig?, wacht maar totdat je kind niet voldoet aan je eisen, dan pas zie je wat ongelukkig is, je moet je vertrouwen niet in iets ontastbaars stoppen.
.
.
pi_34867766
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:20 schreef Tobbes het volgende:

Inderdaad.

Ik ben het maar met 1 ding van Freud eens, en dat is dat mannen vrouwen alleen teleur kunnen stellen.

Ontopic: ik wil geen kinderen, en of dat nu van binnenuit komt, wat volgesn mij dus wel zo is, of om economische reden is, ik wil ze toch echt niet. Helaas lijk ik alleen op mannen te vallen die kinderen willen. Ik denk dat ik dus voorlopig nog heel lang single blijf.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:21:42 #90
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_34868104
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:13 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik ben het maar met 1 ding van Freud eens, en dat is dat mannen vrouwen alleen teleur kunnen stellen.
Amen

ontopic: Ik zit eerlijk gezegd ook niet op kids te wachten, ik wil spontaan weg kunnen gaan, reizen kunnen maken en ook gewoon thuis op me gemak kunnen zijn zonder erover na te moeten denken dat me kid ook eten wil ofzo

Dit wil uiteraard niet zeggen dat ik niet gek op me nichtje ben maar ik ben blij als ze weer naar huis gaat met mama en papa
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:23:16 #91
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34868169
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:13 schreef Maeghan het volgende:
Oei, de tuinbroekenbrigade is weer geland
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:25:15 #92
81237 releaze
best of both worlds
pi_34868248
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:11 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Dus jij leid aan een pre-natale depressie?, ben je nu al zo ongelukkig?, wacht maar totdat je kind niet voldoet aan je eisen, dan pas zie je wat ongelukkig is, je moet je vertrouwen niet in iets ontastbaars stoppen.
wat een geneuzel. ook met de imperfectheden van kinderen die je soms tot waanzin drijven kan je ontzettend gelukkig zijn. mensen die Heel Graag en Heel Bewust kinderen willen, weten dat het niet makkelijk gaat zijn wanneer ze er zijn, maar dat het zo'n enorme verrijking is en geluk geeft dat ze het moeilijke op de koop toe zullen nemen.
pi_34868535
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:11 schreef OFfSprngr het volgende:

ja en
pi_34868911
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:05 schreef Tobbes het volgende:

En jij als Freudaanhanger zou dus moeten weten, zoals ik hierboven aangaf, dat mannen vrouwen niet tevreden kunnen stellen omdat de vrouw de fallus begeert, maar de man haar slechts de penis kan bieden.
Sanity is (not) statistical
pi_34869240
Ik zou het er waarschijnlijk wel moeilijk mee hebben omdat ik echt kinderen wil. Gelukkig hebben we deze discussie nooit moeten voeren.

Moest het zo geweest zijn dan denk ik dat ik zou afwachten. Zo'n ideeën kunnen volgens mij altijd veranderen. Je moet er ook mentaal klaar voor zijn om kinderen te hebben en bij sommige duurt dat waarschijnlijk iets langer dan bij een ander.
pi_34879993
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:01 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Evolutie gaat over groepen, niet over individuen. Het kan ook gunstig zijn voor de genenpool van een groep als niet iedereen kinderen krijgt. Kijk b.v. naar mieren en bijen waar alleen de koningin jongen krijgt.
Jah dat is helemaal waar, maar als iedereen denkt: "Jah, maar ik hoef geen kinderen."
Dan wordt het ook niets
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:44:48 #97
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_34880342
Begin er in ieder geval vroeg genoeg over met elkaar en ben dan ook eerlijk... Ikzelf zit in de situatie dat ik altijd heel erg graag kinderen wilde en mijn man dat ook van mij wist. We mijmerden zelfs over namen e.d. Ná ons huwelijk kwam mijn man ineens tot de ontdekking dat hij toch eigenlijk helemaal geen kinderen wil...

Het heeft wel wat hoofdbrekens gekost, maar ik heb uiteindelijk besloten om nog niet meteen bij 'm weg te gaan. En het stomme is dat toen ik dát besluit nam mijn man aangaf dat hij het eigenlijk ook nog niet zeker wist....

Wat het wél gedaan heeft overigens is de druk ervan af halen. Ik was nét na ons huwelijk compleet gefixeerd op kinderen. (dat be-angstigde hem enorm) Nu is dat stukken minder en kan ik ook voor mezelf toegeven dat ik er eigenlijk helemaal niet aan toe ben om al moeder te worden. Wie weet wel nooit... Ik hou de opties open voor mezelf. Misschien bedenkt hij zich ook wel, misschien ook niet. En misschien krijg ik over een jaartje of wat de kriebels. Dan zullen we allebei onze conclusies moeten trekken...

[ Bericht 13% gewijzigd door flugeltje op 08-02-2006 21:50:34 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_34881969
Die mensen die geen kinderen willen smelten volgens mij alsnog als ze dat kleine baby'tje zien wat zij gemaakt hebben. Als een man moeilijk loopt te twijfelen zou ik hem als vrouw misschien wel de neiging hebben hem gewoon voor het blok te zetten en zwanger te worden. De kans dat hij dan bij je weg gaat is toch vrij klein lijkt me, zeker als de relatie voor de rest heel goed is.

Bij vrouwen is dat wat moeilijker natuurlijk, placebo pillen enzo

Kinderen maken is instinctieve doel van elk dier op deze planeet. Volgens mij krijg je echt spijt als je het niet doet en je op latere leeftijd alleen bent.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  donderdag 9 februari 2006 @ 00:31:39 #99
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34887701
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef Blazkowich het volgende:
(...) Als een man moeilijk loopt te twijfelen zou ik hem als vrouw misschien wel de neiging hebben hem gewoon voor het blok te zetten en zwanger te worden. De kans dat hij dan bij je weg gaat is toch vrij klein lijkt me, zeker als de relatie voor de rest heel goed is. (...)
Ik had er geen seconde over nagedacht en had je meteen het huis uit geschopt. Ik zou ook geen enkele reden zien om een relatie aan te houden als je partner niet eerlijk tegen je is.
pi_34888166
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:39 schreef innovative het volgende:

[..]

Helpt geen zier. Kende mijn vriend al drie jaar voor we wat kregen, hebben het vaak genoeg hierover gehad destijds, dus ik wist dat hij zijn zachtst gezegd niet staat te juichen.

Toch als een blok voor hem gevallen, was geen redden meer aan. We hebben maar afgesproken de opties open te houden, en niet "ten koste van alles" aan kinderen te beginnen. Zijn eis is iig dat als het bespreekbaar gemaakt gaat worden, onze persoonlijke situatie goed is en de consessies niet al te groot zijn. Hij heeft er geen zin in niet meer op vakantie te kunnen of geen leuke concerten meer te kunnen bezoeken doordat de kinderen het geld "opeten". Daarnaast weet ik dat ik sowieso degene zal moeten zijn die thuis blijft, want voor hem hoeft het niet en als hij moet kiezen tussen thuis blijven met kids of werk, gaat hij voor werk, klaar. Dan maar geen kinderen voor hem.

Dat was dan voor mij einde oefening geweest. Voor je het weet ben je 10 jaar verder en wil hij alsnog geen kinderen, of neemt kinderen om van jouw gezeur af te zijn. Een betrokken, liefdevolle vader lijkt uitgesloten. Ik wil niet alleen ooit kinderen, maar ook een vader voor mijn kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')