Je weet wat er met die Francaise is gebeurd he?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:12 schreef Thy... het volgende:
Een hond nemen
Het in het vervolg eerder in een relatie checken of hij/zij uberhaupt open staat voor kinderen, ooitquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef -Wolf- het volgende:
Dit is een vraagstuk waar ik me soms wel eens mee bezighou. Stel je wil later kinderen, je ontmoet de man/vrouw van je dromen maar dan wanneer het allemaal wat serieuzer wordt blijkt dat de ander helemaal geen kinderen wil. Wat doe je dan?
Waarom zou iedereen kinderen willen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:32 schreef Tobbes het volgende:
Uiteindelijk wil iedereen kinderen. En mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen, liegen.
Omdat iedereen ook kind geweest is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:34 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
[..]
Waarom zou iedereen kinderen willen?
Wat is dat nou voor bull?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:32 schreef Tobbes het volgende:
Uiteindelijk wil iedereen kinderen. En mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen, liegen.
Das een sterk argument jaquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Omdat iedereen ook kind geweest is.
Dusquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Omdat iedereen ook kind geweest is.
Geen bull. Een stelling die ik wel durf te nemen, dat is het!quote:
Ik geloof niet dat iedereen behoefte heeft aan een kind.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Geen bull. Een stelling die ik wel durf te nemen, dat is het!
Als mensen zeggen geen kinderen te willen, dan hebben ze daar veelal praktische en/of economische bezwaren tegen. De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
Ik denk van welquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:40 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iedereen behoefte heeft aan een kind.
Zo zeer als ik graag kinderen wil kan ik me terdege voorstellen dat er mensen zijn die daar niet voor gaan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als mensen zeggen geen kinderen te willen, dan hebben ze daar veelal praktische en/of economische bezwaren tegen. De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
Ik geloof niet dat er mensen zijn die niets voor kinderen voelen. Misschien verdringen ze het, maar uiteindelijk heeft iedereen een zwak voor kinderen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:42 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Zo zeer als ik graag kinderen wil kan ik me terdege voorstellen dat er mensen zijn die daar niet voor gaan.
Een mens die bijvoorbeeld niets voor kinderen voelt zal je niet snel tot andere gedachten brengen.
Dus gevoelsmatig speelt wel degelijk mee lijkt mij.
Ik ken mensen die zich doodergeren aan kinderen, dan bedoel ik vanaf baby tot een jaar of 12.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:46 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er mensen zijn die niets voor kinderen voelen. Misschien verdringen ze het, maar uiteindelijk heeft iedereen een zwak voor kinderen.
Och, ik erger me verschrikkelijk aan irritante, huilende kut koters. Maar dat staat totaal los van een kinderwens.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:49 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Ik ken mensen die zich doodergeren aan kinderen, dan bedoel ik vanaf baby tot een jaar of 12.
Komop, kinderen zijn niet voor iedereen een wens.
Ik denk dat iedereen zich daaraan ergert.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:52 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Och, ik erger me verschrikkelijk aan irritante, huilende kut koters. Maar dat staat totaal los van een kinderwens.
Bron?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:56 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen zich daaraan ergert.
Toch zijn er mensen die bij het gehuil van een baby smelten en mensen die bij het gehuil van een baby zich ergeren.
Jouw kinderwens staat los van een ander zijn kinderwens.
Niet IEDEREEN wil graag nageslacht
quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:32 schreef Tobbes het volgende:
Dat is geen bewijs. Ik beaam wel dat mensen uit rationele overwegingen geen kinderen besluiten te 'nemen', maar ik weiger te geloven dat deze mensen dit uit emotionele, intuitieve beweegredenen doen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:07 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Wilde gok.
http://www.kindervrijforum.nl/
Jij leeft duidelijk in een wereld waarin geen geloof is voor andere meningenquote:Op woensdag 8 februari 2006 02:10 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dat is geen bewijs. Ik beaam wel dat mensen uit rationele overwegingen geen kinderen besluiten te 'nemen', maar ik weiger te geloven dat deze mensen dit uit emotionele, intuitieve beweegredenen doen.
Succes Tobbesquote:Op woensdag 8 februari 2006 02:20 schreef Tobbes het volgende:
Ik hoop dat er morgen een psycholoog een kijkje komt nemen en een link kan geven naar verschillende onderzoeken die mijn stelling (dat een ieder een innerlijke kinderwens heeft) ondersteunen. Volgens mij ligt het in het verlengde van Freud.
Die heeft de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht, maar ik voel me toch sterker staan met zijn steun.
Slaap lekker, en denk er nog eens over na als je naar het plafond ligt te staren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:23 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Succes Tobbes
* Dit lijfje taait af en gaat slapen![]()
Yeah right, dumbass.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:32 schreef Tobbes het volgende:
ROFL, eerst desperatly proberen aan te tonen dat iemand geen leven heeft om een gat in je eigen te vullen, gadverdamme wat ben jij een ziek persoon.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef PrintScreen het volgende:
Zou voor mij genoeg reden om de relatie te beeindigen.
Wel eerst proberen om hem in te laten zien dat een leven zonder kinderen erg leeg is.
Dat zeg ik toch? Ik stel slechts dat mensen altijd de innerlijke drang hebben.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:40 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Yeah right, dumbass.
Alsof iedereen veel kostende, luide, hyperactieve, rotzooi makende, je sociaale levend ombrengende kinderen wilt, we zijn niet allemaal gestoord.![]()
Doe eens vriendelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:41 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
ROFL, eerst desperatly proberen aan te tonen dat iemand geen leven heeft om een gat in je eigen te vullen, gadverdamme wat ben jij een ziek persoon.![]()
Ja want als Dinand iets kan.. ga eens weg met je obsessie van uberslechte kutmuziek, ga eens echte muziek luisteren en denk eens na voordat je iets zegt over _iedereen_ gare rand******quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:43 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Ik stel slechts dat mensen altijd de innerlijke drang hebben.
Maar aan de andere kant...als zelfs [afbeelding] het lukt om een kindje met de rest van zijn leven te combineren...
Zoals? Offspring?quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ja want als Dinand iets kan.. ga eens weg met je obsessie van uberslechte kutmuziek, ga eens echte muziek luisteren en denk eens na voordat je iets zegt over _iedereen_ gare rand******![]()
Ik zou proberen om hem in te laten zien wat ik in kinderen zie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:41 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
ROFL, eerst desperatly proberen aan te tonen dat iemand geen leven heeft om een gat in je eigen te vullen, gadverdamme wat ben jij een ziek persoon.![]()
Ik wel, want heb je nu al kinderen?, nee.. nou dan..quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:52 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Ik zou proberen om hem in te laten zien wat ik in kinderen zie.
Verder zou ik begrip hebben als hij het anders zou zien dan ik, zou voor mij wel een reden zijn om de relatie te beeindigen omdat ik me een leven zonder kinderen niet kan voorstellen.
quote:02:58:14 <hikari> Children are a side effect of love, not the purpose.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:55 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik wel, want heb je nu al kinderen?, nee.. nou dan..
Verder.. ik vindt het maar belachelijk gedrag om liefde op te geven voor illusieve gedachtengang van dat kinderen zo ubergeweldig zullen zijn, neem een hond of zo, want meer mensen.. dat is ECHT wat de wereld nodig heeft eh..
www.vhemt.org
Stuk of watquote:Op woensdag 8 februari 2006 02:55 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik wel, want heb je nu al kinderen?, nee.. nou dan..
Verder.. ik vindt het maar belachelijk gedrag om liefde op te geven voor illusieve gedachtengang van dat kinderen zo ubergeweldig zullen zijn, neem een hond of zo, want meer mensen.. dat is ECHT wat de wereld nodig heeft eh..
www.vhemt.org
Wat is het fundamentele ideaal van een man dan?, moet die niet ook gerealiseerd worden?, want anders heb je nergens voor te leven eh..quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:57 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als 'moeder-zijn' geen wens meer mag zijn, het meest fundamentele ideaal dat een vrouw heeft, wat gun jij je vrouw dan? Waar moet jouw vrouw dan voor leven?
Het fundamentele ideaal van een man is de vrouw van zijn leven tevreden te stellen en te houden, om hier vervolgens zelf de vruchten van te plukken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:04 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Wat is het fundamentele ideaal van een man dan?, moet die niet ook gerealiseerd worden?, want anders heb je nergens voor te leven eh..
Wordt wakker en ruik het nihilisme.
En volgens wie wilt elke vrouw een kind?quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:05 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Het fundamentele ideaal van een man is de vrouw van zijn leven tevreden te stellen en te houden, om hier vervolgens zelf de vruchten van te plukken.
Mij.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:07 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En volgens wie wilt elke vrouw een kind?
En jij hebt ongelijk.quote:
Jij scheert alle vrouwen over een kam, er zijn genoeg chicks die geen kinderen willen.quote:
Ken je ze? En hoe oud zijn ze?quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:11 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Jij scheert alle vrouwen over een kam, er zijn genoeg chicks die geen kinderen willen.
Mja, ik ga een beetje gegevens geven over chicks die geen kinderen willen aan jou.quote:
Ja of nee en 30+ of 30- is genoeg.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:16 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Mja, ik ga een beetje gegevens geven over chicks die geen kinderen willen aan jou.
zijn mensen die wél kinderen willen nu al gestoordquote:Op woensdag 8 februari 2006 02:40 schreef OFfSprngr het volgende:
Yeah right, dumbass.
Alsof iedereen veel kostende, luide, hyperactieve, rotzooi makende, je sociaale levend ombrengende kinderen wilt, we zijn niet allemaal gestoord.![]()
Ik ben zo'n chick (30+) die absoluut geen kinderen wil en dat roep ik al vanaf mijn 12e of zo. Als mijn partner perse kinderen zou willen ben ik bang dat we een heel groot probleem krijgen en de relatie zou denk ik snel afgelopen zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:20 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja of nee en 30+ of 30- is genoeg.
Oh ja? Goh.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:
[..]
De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
Dus het hoogste doel in het leven van een vrouw is kinderen uitpoepen ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:57 schreef Tobbes het volgende:
Als 'moeder-zijn' geen wens meer mag zijn, het meest fundamentele ideaal dat een vrouw heeft, wat gun jij je vrouw dan? Waar moet jouw vrouw dan voor leven?
Ik heb bezwaar tegen kinderen.. Ik wil ze niet namelijk. Ik vind kinderen van anderen leuk voor een uurtje, daarna mogen ze terug geparkeerd worden bij pa en ma. Maar volgens jou lieg ik?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Helpt geen zier. Kende mijn vriend al drie jaar voor we wat kregen, hebben het vaak genoeg hierover gehad destijds, dus ik wist dat hij zijn zachtst gezegd niet staat te juichen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:31 schreef Xennia het volgende:
Het in het vervolg eerder in een relatie checken of hij/zij uberhaupt open staat voor kinderen, ooit
dat zou ik niet kunnen. Mijn kinderwens is altijd zo groot geweest dat ik zelfs geen man zou willen voor wie het niet per se moet, en bij wie ik aanvoel dat hij het eerder op de lange baan zou schuiven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:39 schreef innovative het volgende:
Ach, we zien wel, het is nog zo ver weg (zijn 22 en 21 jaar). Eerst maar eens afstuderen, samenwonen, LEVEN!!!
Dit klinkt wel erg dwangmatig. Stel dat je beide wel wilt, maar het op een of andere manier niet kan. Wat dan? Zou je hele leven lang ongelukkig zijn?quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dat zou ik niet kunnen. Mijn kinderwens is altijd zo groot geweest dat ik zelfs geen man zou willen voor wie het niet per se moet, en bij wie ik aanvoel dat hij het eerder op de lange baan zou schuiven.
ik zou niet het risico willen lopen om jaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan te modderen om dan op een dan al veel oudere leeftijd te moeten vaststellen dat het voor hem echt niet moet... want dan zal ik opnieuw moeten beginnen met iemand anders, ik kan en wil niet leven zonder kinderen, dus ja ...
maar iedereen is verschillend uiteraard
Tja, de hele evolutie is gebaseerd om je genen door te geven, dus ja het doel van leven is om nieuw leven te scheppen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:56 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dus het hoogste doel in het leven van een vrouw is kinderen uitpoepen ?
Jij legt de lat wel erg laag.
Tja, hij zegt nu "als het moet, dan 'mag' je er wel twee". De schatquote:Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dat zou ik niet kunnen. Mijn kinderwens is altijd zo groot geweest dat ik zelfs geen man zou willen voor wie het niet per se moet, en bij wie ik aanvoel dat hij het eerder op de lange baan zou schuiven.
ik zou niet het risico willen lopen om jaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan te modderen om dan op een dan al veel oudere leeftijd te moeten vaststellen dat het voor hem echt niet moet... want dan zal ik opnieuw moeten beginnen met iemand anders, ik kan en wil niet leven zonder kinderen, dus ja ...
maar iedereen is verschillend uiteraard
adopteren ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:50 schreef kriele het volgende:
Dit klinkt wel erg dwangmatig. Stel dat je beide wel wilt, maar het op een of andere manier niet kan. Wat dan? Zou je hele leven lang ongelukkig zijn?
ik denk het wel, ja ...quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:57 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb trouwens het idee vrouwen minder snel geneigd zijn geen kinderen te willen dan mannen. Deelt iemand die gedachte?
Leuke gedachte voor je vriend/man om te weten dat hij dan niet voldoende is. Dat je met hem niet gelukkig zou zijn, dat hij in dat geval niet genoeg is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:56 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
adopteren ...
en ja, een leven zonder kinderen, dan zou ik inderdaad ongelukkig zijn. Ik zal er wel proberen mee te leven, maar ik zal ongelukkig zijn, ja. dat zal vreten.
Evolutie gaat over groepen, niet over individuen. Het kan ook gunstig zijn voor de genenpool van een groep als niet iedereen kinderen krijgt. Kijk b.v. naar mieren en bijen waar alleen de koningin jongen krijgt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:53 schreef Hapsje het volgende:
[..]
Tja, de hele evolutie is gebaseerd om je genen door te geven, dus ja het doel van leven is om nieuw leven te scheppen.
En vrouwen mogen dan het "zware" werk moeten doen, mannen hebben evengoed dit doel in hun leven...
wij wel. Er was een grote kans dat wij een medische weg zouden moeten bewandelen, en dat heb ik hem vroeg in de relatie ook verteld. Dat ik alles zou uitproberen om kinderen te krijgen. Hij was akkoord.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:54 schreef innovative het volgende:
Tja, hij zegt nu "als het moet, dan 'mag' je er wel twee". De schat. Maar ik kan er mee leven. Ik modder niet aan, ben nu harstikke gelukkig met hem, en ga er vanuit dat we samen door kunnen. Tot nog toe komen "grote" beslissingen uiteindelijk altijd weer op hun pootjes terecht zonder dat het al te veel moeite kost.
Ik weet namelijk ook dat als we het wel zouden proberen en het lukt niet, hij zeker niet bereid is om de medische weg te bewandelen.
wat een bull shitquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:01 schreef kriele het volgende:
Leuke gedachte voor je vriend/man om te weten dat hij dan niet voldoende is. Dat je met hem niet gelukkig zou zijn, dat hij in dat geval niet genoeg is.
Maarja, ieder zijn of haar ding.
Bekijk het van de andere kant. Je wilt samen met iemand die jou gelukkig maakt zelf iemand op aarde zetten. Een schepsel dat voortkomt uit jullie liefde en geluk (als't goed is). Je kan die persoon al het moois van de wereld laten zien en die persoon gaat je zoveel terug geven later. Waarom zou je zoiets niet willen...waarom zou je iemand die zoiets wel wil dat onthouden?quote:Leuke gedachte voor je vriend/man om te weten dat hij dan niet voldoende is. Dat je met hem niet gelukkig zou zijn, dat hij in dat geval niet genoeg is.
Maarja, ieder zijn of haar ding.
Omdat kinderen niet alleen voordelen hebben maar ook een aantal erg grote nadelen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:08 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom zou je zoiets niet willen...
Ik gun ze alles! Maar daar ging het hier toch niet om? Ik vroeg alleen maar of ze een ongelukkig leven zou leiden als kinderen krijgen op een of ander manier niet zou willen. Vervolgens reageerde ik weer op haar antwoord. Daar verschilden wij over van mening.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Bekijk het van de andere kant. Je wilt samen met iemand die jou gelukkig maakt zelf iemand op aarde zetten. Een schepsel dat voortkomt uit jullie liefde en geluk (als't goed is). Je kan die persoon al het moois van de wereld laten zien en die persoon gaat je zoveel terug geven later. Waarom zou je zoiets niet willen...waarom zou je iemand die zoiets wel wil dat onthouden?
Dat hangt weer af van de invulling die je je leven wil geven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:13 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Omdat kinderen niet alleen voordelen hebben maar ook een aantal erg grote nadelen.
voor mij is mijn kinderen krijgen en opvoeden inderdaad het belangrijkste in mijn leven, ja. Ieder zijn eigen plezier en invulling van leven, nee ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:56 schreef Aaargh! het volgende:
Dus het hoogste doel in het leven van een vrouw is kinderen uitpoepen ?
Jij legt de lat wel erg laag.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:20 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
voor mij is mijn kinderen krijgen en opvoeden inderdaad het belangrijkste in mijn leven, ja. Ieder zijn eigen plezier en invulling van leven, nee ?
Kinderen maken kan iedereen die door de puberteit geweest is, heb je verder geen kennis van zaken voor nodig.quote:jij mag vinden dat ik daarmee de lat laag leg.
Kinderen opvoeden is natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Ik ben nochtans voor geen enkel werk zo bang en zenuwachtig als om mijn kinderen op te voeden. Ik vind het een hele grote verantwoordelijkheid. Ik vind het minder moeilijk om iedere dag mijn advocatentoga te gaan aantrekken,te gaan pleiten en aan mijn "carrière" te werken, dan een kind op te voeden.
Ken een vrouw van 35+, ze heeft geen kinderen en wilt geen kinderen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:20 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja of nee en 30+ of 30- is genoeg.
Ik denk t ook wel. Ik zit namelijk in de situatie dat ik géén kinderen en mijn vriend juist eigenlijk wel. We zijn nog maar 20, dus hebben voorlopig zoiets van; we laten onze relatie er nu nog niet door verpesten en hopen dat we er later samen wel uitkomen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:57 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb trouwens het idee vrouwen minder snel geneigd zijn geen kinderen te willen dan mannen. Deelt iemand die gedachte?
Dus jij leid aan een pre-natale depressie?, ben je nu al zo ongelukkig?, wacht maar totdat je kind niet voldoet aan je eisen, dan pas zie je wat ongelukkig is, je moet je vertrouwen niet in iets ontastbaars stoppen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:56 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
adopteren ...
en ja, een leven zonder kinderen, dan zou ik inderdaad ongelukkig zijn. Ik zal er wel proberen mee te leven, maar ik zal ongelukkig zijn, ja. dat zal vreten.
Inderdaad.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:20 schreef Tobbes het volgende:
Ik hoop dat er morgen een psycholoog een kijkje komt nemen en een link kan geven naar verschillende onderzoeken die mijn stelling (dat een ieder een innerlijke kinderwens heeft) ondersteunen. Volgens mij ligt het in het verlengde van Freud.
Die heeft de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht, maar ik voel me toch sterker staan met zijn steun.
Amenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:13 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik ben het maar met 1 ding van Freud eens, en dat is dat mannen vrouwen alleen teleur kunnen stellen.
Oei, de tuinbroekenbrigade is weer gelandquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:13 schreef Maeghan het volgende:
Ik ben het maar met 1 ding van Freud eens, en dat is dat mannen vrouwen alleen teleur kunnen stellen.
wat een geneuzel. ook met de imperfectheden van kinderen die je soms tot waanzin drijven kan je ontzettend gelukkig zijn. mensen die Heel Graag en Heel Bewust kinderen willen, weten dat het niet makkelijk gaat zijn wanneer ze er zijn, maar dat het zo'n enorme verrijking is en geluk geeft dat ze het moeilijke op de koop toe zullen nemen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:11 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dus jij leid aan een pre-natale depressie?, ben je nu al zo ongelukkig?, wacht maar totdat je kind niet voldoet aan je eisen, dan pas zie je wat ongelukkig is, je moet je vertrouwen niet in iets ontastbaars stoppen.
ja enquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:11 schreef OFfSprngr het volgende:
Dus jij leid aan een pre-natale depressie?, ben je nu al zo ongelukkig?, wacht maar totdat je kind niet voldoet aan je eisen, dan pas zie je wat ongelukkig is, je moet je vertrouwen niet in iets ontastbaars stoppen.
En jij als Freudaanhanger zou dus moeten weten, zoals ik hierboven aangaf, dat mannen vrouwen niet tevreden kunnen stellen omdat de vrouw de fallus begeert, maar de man haar slechts de penis kan bieden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:05 schreef Tobbes het volgende:
Het fundamentele ideaal van een man is de vrouw van zijn leven tevreden te stellen en te houden, om hier vervolgens zelf de vruchten van te plukken.
Jah dat is helemaal waar, maar als iedereen denkt: "Jah, maar ik hoef geen kinderen."quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:01 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Evolutie gaat over groepen, niet over individuen. Het kan ook gunstig zijn voor de genenpool van een groep als niet iedereen kinderen krijgt. Kijk b.v. naar mieren en bijen waar alleen de koningin jongen krijgt.
Ik had er geen seconde over nagedacht en had je meteen het huis uit geschopt. Ik zou ook geen enkele reden zien om een relatie aan te houden als je partner niet eerlijk tegen je is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef Blazkowich het volgende:
(...) Als een man moeilijk loopt te twijfelen zou ik hem als vrouw misschien wel de neiging hebben hem gewoon voor het blok te zetten en zwanger te worden. De kans dat hij dan bij je weg gaat is toch vrij klein lijkt me, zeker als de relatie voor de rest heel goed is. (...)
Dat was dan voor mij einde oefening geweest. Voor je het weet ben je 10 jaar verder en wil hij alsnog geen kinderen, of neemt kinderen om van jouw gezeur af te zijn. Een betrokken, liefdevolle vader lijkt uitgesloten. Ik wil niet alleen ooit kinderen, maar ook een vader voor mijn kinderen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:39 schreef innovative het volgende:
[..]
Helpt geen zier. Kende mijn vriend al drie jaar voor we wat kregen, hebben het vaak genoeg hierover gehad destijds, dus ik wist dat hij zijn zachtst gezegd niet staat te juichen.
Toch als een blok voor hem gevallen, was geen redden meer aan. We hebben maar afgesproken de opties open te houden, en niet "ten koste van alles" aan kinderen te beginnen. Zijn eis is iig dat als het bespreekbaar gemaakt gaat worden, onze persoonlijke situatie goed is en de consessies niet al te groot zijn. Hij heeft er geen zin in niet meer op vakantie te kunnen of geen leuke concerten meer te kunnen bezoeken doordat de kinderen het geld "opeten". Daarnaast weet ik dat ik sowieso degene zal moeten zijn die thuis blijft, want voor hem hoeft het niet en als hij moet kiezen tussen thuis blijven met kids of werk, gaat hij voor werk, klaar. Dan maar geen kinderen voor hem.
Ach, we zien wel, het is nog zo ver weg (zijn 22 en 21 jaar). Eerst maar eens afstuderen, samenwonen, LEVEN!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |