abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34853189
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:16 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Mja, ik ga een beetje gegevens geven over chicks die geen kinderen willen aan jou.
Ja of nee en 30+ of 30- is genoeg.
  woensdag 8 februari 2006 @ 03:22:32 #52
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34853206
Ja en beide.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_34854369
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:40 schreef OFfSprngr het volgende:

Yeah right, dumbass.
Alsof iedereen veel kostende, luide, hyperactieve, rotzooi makende, je sociaale levend ombrengende kinderen wilt, we zijn niet allemaal gestoord.
zijn mensen die wél kinderen willen nu al gestoord

doe niet zo agressief zeg, in jouw plaats is het misschien aan te raden niet aan kinderen te beginnen, nee
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_34854387
ah ja, moest mijn partner geen kinderen gewild hebben, dan was de relatie over en voorbij.

we waren het er dan ook al in den beginnen over eens dat we (veel) kinderen wilden
  woensdag 8 februari 2006 @ 08:48:53 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34854721
En weer open .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_34854969
Het lijkt me vrij duidelijk. Als de een wel kinderen wil en de ander niet, dan heb je een onoverkomenlijk probleem en dan is de relatie gedoemd te mislukken.
  Moderator woensdag 8 februari 2006 @ 09:19:30 #57
9859 crew  Karina
Woman
pi_34855162
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:20 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ja of nee en 30+ of 30- is genoeg.
Ik ben zo'n chick (30+) die absoluut geen kinderen wil en dat roep ik al vanaf mijn 12e of zo. Als mijn partner perse kinderen zou willen ben ik bang dat we een heel groot probleem krijgen en de relatie zou denk ik snel afgelopen zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_34858672
... dan zal die relatie waarschijnlijk stuk lopen. Ik denk dat iedereen, als een relatie serieuzer wordt, wel over dit onderwerp spreekt met zijn/haar partner. Het wel of niet willen van kinderen bepaalt enorm de richting van je toekomst samen.

Overigens, er zijn steeds meer mensen die geen kinderen willen, misschien om rationele redenen (carriere, geld, vrijheid etc.), maar uiteindelijk 'wint' het oergevoel het dus niet bij die mensen. Terwijl bij anderen (vooral vrouwen) die drang zo groot wordt dat bijna alles daarvoor moet wijken.

Ik denk dat voor vrouwen ook nog meespeelt dat je door de beperkte vruchtbaarheid wel gedwongen bent om hier op tijd over te beslissen. Je kan nou eenmaal niet tot je 40e wachten op een mogelijke verandering bij je partner. Gelukkig hebben mijn en ik beide de wens om later kinderen te krijgen.

Overigens, een kind nemen met een hond vergelijken?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_34858774
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:

[..]

De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
Oh ja? Goh.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:56:18 #60
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34859091
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:57 schreef Tobbes het volgende:
Als 'moeder-zijn' geen wens meer mag zijn, het meest fundamentele ideaal dat een vrouw heeft, wat gun jij je vrouw dan? Waar moet jouw vrouw dan voor leven?
Dus het hoogste doel in het leven van een vrouw is kinderen uitpoepen ?

Jij legt de lat wel erg laag.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34859288
Ik ben ook zo een 'chick' die dr hele leven al geroepen heeft geen kinderen te willen.
Gelukkig denkt mijn manlief er net zo over, denk serieus dat als hij perse wel kinderen gewild zou hebben de relatie over geweest zou zijn.
Maar gelukkig heeft dat nooit hoeven te gebeuren

Ik ben nu zelfs zo ver gegaan dat t ook niet meer kan en heb daar nog nooit spijt van gehad, in tegendeel!
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
pi_34859368
Laat ik het nog meer nuanceren. Stel dat de vrouw wel een kind zou willen adopteren, maar niet zelf kinderen wil baren en de man juist wel zelf kinderen wil om bijvoorbeeld de reden dat hij de laatste van z'n geslacht is en de familielijn wil doorzetten.
pi_34860361
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Geen bull. Een stelling die ik wel durf te nemen, dat is het!

Als mensen zeggen geen kinderen te willen, dan hebben ze daar veelal praktische en/of economische bezwaren tegen. De behoefte zal er echter bij iedereen zijn.
Ik heb bezwaar tegen kinderen.. Ik wil ze niet namelijk. Ik vind kinderen van anderen leuk voor een uurtje, daarna mogen ze terug geparkeerd worden bij pa en ma. Maar volgens jou lieg ik?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_34860561
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:31 schreef Xennia het volgende:
Het in het vervolg eerder in een relatie checken of hij/zij uberhaupt open staat voor kinderen, ooit
Helpt geen zier. Kende mijn vriend al drie jaar voor we wat kregen, hebben het vaak genoeg hierover gehad destijds, dus ik wist dat hij zijn zachtst gezegd niet staat te juichen.

Toch als een blok voor hem gevallen, was geen redden meer aan. We hebben maar afgesproken de opties open te houden, en niet "ten koste van alles" aan kinderen te beginnen. Zijn eis is iig dat als het bespreekbaar gemaakt gaat worden, onze persoonlijke situatie goed is en de consessies niet al te groot zijn. Hij heeft er geen zin in niet meer op vakantie te kunnen of geen leuke concerten meer te kunnen bezoeken doordat de kinderen het geld "opeten". Daarnaast weet ik dat ik sowieso degene zal moeten zijn die thuis blijft, want voor hem hoeft het niet en als hij moet kiezen tussen thuis blijven met kids of werk, gaat hij voor werk, klaar. Dan maar geen kinderen voor hem.

Ach, we zien wel, het is nog zo ver weg (zijn 22 en 21 jaar). Eerst maar eens afstuderen, samenwonen, LEVEN!!!
pi_34860664
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:39 schreef innovative het volgende:

Ach, we zien wel, het is nog zo ver weg (zijn 22 en 21 jaar). Eerst maar eens afstuderen, samenwonen, LEVEN!!!
dat zou ik niet kunnen. Mijn kinderwens is altijd zo groot geweest dat ik zelfs geen man zou willen voor wie het niet per se moet, en bij wie ik aanvoel dat hij het eerder op de lange baan zou schuiven.

ik zou niet het risico willen lopen om jaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan te modderen om dan op een dan al veel oudere leeftijd te moeten vaststellen dat het voor hem echt niet moet... want dan zal ik opnieuw moeten beginnen met iemand anders, ik kan en wil niet leven zonder kinderen, dus ja ...

maar iedereen is verschillend uiteraard
pi_34860707
Maar het is geen schande om geen kids te willen. Er is meer in het leven en sommige mensen kiezen voor persoonlijke vrijheid. Reizen, gaan en staan wanneer en waar je wilt.
Wel of geen kids. Het is beide prima, maar het moet voor beide partijen wel duidelijk zijn.
pi_34860898
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

dat zou ik niet kunnen. Mijn kinderwens is altijd zo groot geweest dat ik zelfs geen man zou willen voor wie het niet per se moet, en bij wie ik aanvoel dat hij het eerder op de lange baan zou schuiven.

ik zou niet het risico willen lopen om jaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan te modderen om dan op een dan al veel oudere leeftijd te moeten vaststellen dat het voor hem echt niet moet... want dan zal ik opnieuw moeten beginnen met iemand anders, ik kan en wil niet leven zonder kinderen, dus ja ...

Dit klinkt wel erg dwangmatig. Stel dat je beide wel wilt, maar het op een of andere manier niet kan. Wat dan? Zou je hele leven lang ongelukkig zijn?
pi_34860979
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dus het hoogste doel in het leven van een vrouw is kinderen uitpoepen ?

Jij legt de lat wel erg laag.
Tja, de hele evolutie is gebaseerd om je genen door te geven, dus ja het doel van leven is om nieuw leven te scheppen.
En vrouwen mogen dan het "zware" werk moeten doen, mannen hebben evengoed dit doel in hun leven...
pi_34861003
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Tja, hij zegt nu "als het moet, dan 'mag' je er wel twee". De schat . Maar ik kan er mee leven. Ik modder niet aan, ben nu harstikke gelukkig met hem, en ga er vanuit dat we samen door kunnen. Tot nog toe komen "grote" beslissingen uiteindelijk altijd weer op hun pootjes terecht zonder dat het al te veel moeite kost.

Ik heb in mijn achterhoofd ook een heel klein hoekje gereserveerd voor een kinderloos leventje. Gewoon, om rekening te houden met alle mogelijke scenario's. Ik weet namelijk ook dat als we het wel zouden proberen en het lukt niet, hij zeker niet bereid is om de medische weg te bewandelen. Dus ook dan is het einde verhaal, en dat moet ik nu alvast voor mezelf vast stellen.

Voor mij is het ook een dilemma. Ik ben zo'n vrouw die alles wil. Werk, reizen, goede familieband, mooi huis, maar ook perfecte, lieve kinderen waar ik mijn tijd in kan steken, die niet continu op de creche zitten en dat soort dingen. Moeilijk, vind ik dat, want er is maar 1 innovative, en een dag kent maar 24 uur. Buiten dat is het ook gevoelsmatig een strijd. Mijn kinderwens wint, maar ik heb ook momenten dat ik denk "waarom eigenlijk?" Mijn kinderen komen met een beetje pech in een ijstijd of juist in een onder water gelopen land terecht, zitten zonder brandstoffen etc.

Pffffffffff ik vind het zelf ook gewoon moeilijk. Mijn hart zegt "doen, ooit...". En verder dan dat denk ik maar gewoon niet na, omdat ik mezelf dan helemaal gek ga maken.
pi_34861086
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:50 schreef kriele het volgende:

Dit klinkt wel erg dwangmatig. Stel dat je beide wel wilt, maar het op een of andere manier niet kan. Wat dan? Zou je hele leven lang ongelukkig zijn?
adopteren ...

en ja, een leven zonder kinderen, dan zou ik inderdaad ongelukkig zijn. Ik zal er wel proberen mee te leven, maar ik zal ongelukkig zijn, ja. dat zal vreten.
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:57:18 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_34861115
Eerst even een cliché: mijn perfecte partner wil sowieso kinderen anders zou het mijn perfecte partner niet zijn.

Maar stel je komt iemand tegen die een "blijvertje" is, en het moment in m'n leven komt waarvan ik denk "kinderen!" en zij niet...tjah, dan ga ik mijzelf eens even heel erg stevig achter de oren krabben en heel waarschijnlijk op zoek naar een ander. Het lijkt me verschrikkelijk om jaren lang aan te kloten (zoals petitlapin al zegt) met iemand en dan uiteindelijk zonder gezin aan mijn einde te komen.

Ik heb trouwens het idee vrouwen minder snel geneigd zijn geen kinderen te willen dan mannen. Deelt iemand die gedachte?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_34861178
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:57 schreef AgLarrr het volgende:

Ik heb trouwens het idee vrouwen minder snel geneigd zijn geen kinderen te willen dan mannen. Deelt iemand die gedachte?
ik denk het wel, ja ...

vrouwen hebben ook een heel andere band met hun kind dan een man, meestal toch ...
pi_34861282
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:56 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

adopteren ...

en ja, een leven zonder kinderen, dan zou ik inderdaad ongelukkig zijn. Ik zal er wel proberen mee te leven, maar ik zal ongelukkig zijn, ja. dat zal vreten.
Leuke gedachte voor je vriend/man om te weten dat hij dan niet voldoende is. Dat je met hem niet gelukkig zou zijn, dat hij in dat geval niet genoeg is.
Maarja, ieder zijn of haar ding.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:01:58 #74
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34861290
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:53 schreef Hapsje het volgende:

[..]

Tja, de hele evolutie is gebaseerd om je genen door te geven, dus ja het doel van leven is om nieuw leven te scheppen.
En vrouwen mogen dan het "zware" werk moeten doen, mannen hebben evengoed dit doel in hun leven...
Evolutie gaat over groepen, niet over individuen. Het kan ook gunstig zijn voor de genenpool van een groep als niet iedereen kinderen krijgt. Kijk b.v. naar mieren en bijen waar alleen de koningin jongen krijgt.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34861299
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:54 schreef innovative het volgende:

Tja, hij zegt nu "als het moet, dan 'mag' je er wel twee". De schat . Maar ik kan er mee leven. Ik modder niet aan, ben nu harstikke gelukkig met hem, en ga er vanuit dat we samen door kunnen. Tot nog toe komen "grote" beslissingen uiteindelijk altijd weer op hun pootjes terecht zonder dat het al te veel moeite kost.

Ik weet namelijk ook dat als we het wel zouden proberen en het lukt niet, hij zeker niet bereid is om de medische weg te bewandelen.
wij wel. Er was een grote kans dat wij een medische weg zouden moeten bewandelen, en dat heb ik hem vroeg in de relatie ook verteld. Dat ik alles zou uitproberen om kinderen te krijgen. Hij was akkoord.

gelukkig ben ik (vrij) gemakkelijk zwanger geraakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')