abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34928454
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:27 schreef miss_sly het volgende:

Dat is anders wel een hele moeilijke keus hoor. Want bedenk je wel dat je dan overal alleen voor staat. Het is misschien heel leuk om een kindje te hebben, en als je een beetje een sociaal netwerk hebt (ouders, familie, vrienden) die je kunnen helpen, kom je een heel eind, maar toch...alle moeilijke EN leuke dingen moet je alleen doorheen, alle beslissingen moet je alleen maken (zelfs al kun je feedback krijgen van je netwerk, het is toch JOUW beslissing over JOUW kind). Het lijkt mij ontzettend zwaar om alleen te doen. Niet dat het geen optie zou zijn, maar wel een waar erg goed over nagedacht moet worden, lijkt me.
tuurlijk is het zwaar, he tis een keiharde keuze ... maar liever dat dan een onvervulde kinderwens ...

het leven is zo onvoorspelbaar, je kan denken dat je dan toch liefst bij je man blijft, die je dan dumpt als je 41 bent of zo, en een kind krijgen redelijk hopeloos wordt ...

ik wil nu niet alle doemscenario's beschrijven, maar je hebt geen zekerheden in het leven, geen enkele, ... je moet gewoon weten wat je zelf écht wil, en dat niet laten afhangen van een ander, niet van je partner. Je leeft tenslotte je eigen leven. En ik weet dat ik een kind té graag wil, dus mijn keuze zou gemaakt zijn.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:37:01 #202
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_34928488
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mannen die die 'later' wel oprecht menen, maar zich echt niet bewust zijn van de tijdsdruk.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Ik zelf heb ook zoiets dat kan allemaal later nog wel. Ik weet dus ook niet zeker of ik kinderen wil ja of nee. Het is echter wel zeker dat ik na mijn 35-ste geen vader meer wil worden.

en nu ook nog niet
Drop you like an ill, bad habit
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 09:43:02 #203
5428 crew  miss_sly
pi_34928592
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:34 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

tuurlijk is het zwaar, he tis een keiharde keuze ... maar liever dat dan een onvervulde kinderwens ...

het leven is zo onvoorspelbaar, je kan denken dat je dan toch liefst bij je man blijft, die je dan dumpt als je 41 bent of zo, en een kind krijgen redelijk hopeloos wordt ...

ik wil nu niet alle doemscenario's beschrijven, maar je hebt geen zekerheden in het leven, geen enkele, ... je moet gewoon weten wat je zelf écht wil, en dat niet laten afhangen van een ander, niet van je partner. Je leeft tenslotte je eigen leven. En ik weet dat ik een kind té graag wil, dus mijn keuze zou gemaakt zijn.
Dat is heel mooi dat je dat zo zeker weet. En het is ook heel gemakkelijk praten vanuit de positie waarin je die keus niet hoeft te maken
Als je werkelijk in de positie zou zitten dat het anders zou zijn, zou het misschien ook voor jou niet zo'n simpele beslissing blijken. Gelukkig zul je dat niet weten, maar goed...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_34928702
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:43 schreef miss_sly het volgende:

Dat is heel mooi dat je dat zo zeker weet. En het is ook heel gemakkelijk praten vanuit de positie waarin je die keus niet hoeft te maken
Als je werkelijk in de positie zou zitten dat het anders zou zijn, zou het misschien ook voor jou niet zo'n simpele beslissing blijken. Gelukkig zul je dat niet weten, maar goed...
eigenlijk ben ik er zeker van dat ik het wel weet. Want wat onze verhuis betreft naar de VS, heb ik echt de schrik gehad dat het permanent zou zijn.

En ik wist toen heel goed dat als hij zou gezegd hebben: ik wil permanent emigreren, dan was onze relatie uit geweest ... dat was heel duidelijk voor mij...
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 09:58:55 #205
5428 crew  miss_sly
pi_34928870
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:48 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

eigenlijk ben ik er zeker van dat ik het wel weet. Want wat onze verhuis betreft naar de VS, heb ik echt de schrik gehad dat het permanent zou zijn.

En ik wist toen heel goed dat als hij zou gezegd hebben: ik wil permanent emigreren, dan was onze relatie uit geweest ... dat was heel duidelijk voor mij...
Je haalt nu weer 2 dingen door elkaar: emigreren en kinderen krijgen.
Je praat vanuit de positie dat beiden zijn zoals je wilt, dus is het vrij moeilijk te bepalen in hoeverre je misschien anders had gereageerd, was de situatie anders geweest.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:06:37 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34929026
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:27 schreef miss_sly het volgende:
Dat is anders wel een hele moeilijke keus hoor. Want bedenk je wel dat je dan overal alleen voor staat. Het is misschien heel leuk om een kindje te hebben, en als je een beetje een sociaal netwerk hebt (ouders, familie, vrienden) die je kunnen helpen, kom je een heel eind, maar toch...alle moeilijke EN leuke dingen moet je alleen doorheen, alle beslissingen moet je alleen maken (zelfs al kun je feedback krijgen van je netwerk, het is toch JOUW beslissing over JOUW kind). Het lijkt mij ontzettend zwaar om alleen te doen. Niet dat het geen optie zou zijn, maar wel een waar erg goed over nagedacht moet worden, lijkt me.
Ik zou het wel zo gedaan hebben.

Voor mij zou de overweging zijn geweest 'nu kan ik nog een kindje krijgen maar de tijd dringt' en er is altijd nog veel meer tijd om weer een partner te vinden die van zowel jou als dat kindje dat je zo graag wilde houdt.

Het 'geen kinderen willen' zou voor mij ook uiteindelijk een reden kunnen zijn om een relatie te verbreken. Iemand die geen kinderen zou willen is dan namelijk blijkbaar toch niet die persoon die precies bij mij past. Je hoeft niet op alle vlakken hetzelfde te willen in een relatie, dat zou aardig saai worden, maar iets dat voor mij zo fundamenteel is voor wie ik ben en wie ik wil zijn (jaja, klinkt aardig dramatisch, maar zo voelt het wel, die 'wens' is zo ontzettend groot dat het bijna geen wens meer is maar een 'moeten') wil ik kunnen delen met degene waarmee ik de rest van mijn leven wil doorbrengen.

Niet kúnnen krijgen is weer een heel ander verhaal. Voordat iedereen nu denkt dat ik elke vent die mij geen kind kan of wil geven zomaar even de deur uit schop.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 10-02-2006 10:13:09 ]
pi_34929065
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:58 schreef miss_sly het volgende:

Je haalt nu weer 2 dingen door elkaar: emigreren en kinderen krijgen.
Je praat vanuit de positie dat beiden zijn zoals je wilt, dus is het vrij moeilijk te bepalen in hoeverre je misschien anders had gereageerd, was de situatie anders geweest.
het komt op hetzelfde neer, behoudt je de relatie of zijn de toegevingen te zwaar en kan je er niet mee leven.

iig mijn kinderwens is te sterk, daar kan geen man tegen op, zelfs mijn eigen man niet. Hetzelfde met mijn wens om hier dicht bij mijn famile en vrienden te leven.

Ik kan er persoonlijk niet aan denken kinderloos te blijven. Ik kan gerust zonder mijn man leven ( ik wil het niet, maar ik kan het wel). Ik heb al genoeg afstand moeten nemen van 'liefdes van mijn leven' om te weten dat ik dat perfect overleef ... zonder kinderen, da's een ander verhaal, nee, dat trek ik niet ...
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 10:09:31 #208
5428 crew  miss_sly
pi_34929079
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zou het wel zo gedaan hebben.

Voor mij zou de overweging zijn geweest 'nu kan ik nog een kindje krijgen maar de tijd dringt' en er is altijd nog veel meer tijd om weer een partner te vinden die van zowel jou als dat kindje dat je zo graag wilde houdt.

Het 'geen kinderen willen' zou voor mij ook uiteindelijk een reden kunnen zijn om een relatie te verbreken. Iemand die geen kinderen zou willen is dan namelijk blijkbaar toch niet die persoon die precies bij mij past. Je hoeft niet op alle vlakken hetzelfde te willen in een relatie, dat zou aardig saai worden, maar iets dat voor mij zo fundamenteel is voor wie ik ben en wie ik wil zijn (jaja, klinkt aardig dramatisch, maar zo voelt het wel, die 'wens' is zo ontzettend groot dat het bijna geen wens meer is maar een 'moeten') wil ik kunnen delen met degene waarmee ik de rest van mijn leven wil doorbrengen.

Niet kúnnen krijgen is weer een heel ander verhaal. Voordat iedereen nu denkt dat ik elke vent die mijn kind kan of wil geven zomaar even de deur uit schop.
Ow, ik zou het zelf misschien ook wel doen. Ik zeg ook neit dat het een onmogelijke optie is, maar het is wel iets om goed te overdenken en niet iets dat je even snel beslist, toch?
Ik wilde alleen even aangeven dat het niet zoiets is van: Ow, dit werkt niet, ik doe het wel even alleen....
pi_34929137
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:09 schreef miss_sly het volgende:

Ow, ik zou het zelf misschien ook wel doen. Ik zeg ook neit dat het een onmogelijke optie is, maar het is wel iets om goed te overdenken en niet iets dat je even snel beslist, toch?
Ik wilde alleen even aangeven dat het niet zoiets is van: Ow, dit werkt niet, ik doe het wel even alleen....
eerlijk gezegd moet ik daar helemaal niet lang over nadenken

"Ow, dit werkt niet, ik doe het wel even alleen....", zo zou ik dus wel redeneren ...
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 10:12:57 #210
5428 crew  miss_sly
pi_34929162
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:11 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

eerlijk gezegd moet ik daar helemaal niet lang over nadenken

"Ow, dit werkt niet, ik doe het wel even alleen....", zo zou ik dus wel redeneren ...
Dat zou ik dus redelijk onbezonnen vinden, maar ieder zijn ding...
Grote kans dat het dan heel zwaar tegen zou vallen....
En nogmaals: je bent zwanger, dus het is een situatie waarin je niet komt, dus je weet niet of het daadwerkelijk zo simpel zou zijn...
pi_34929196
K snap niet dat iemand zo dwaas/blind kan staren op kids.
* het.ismij houd weer even ze mond.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op vrijdag 10 februari 2006 10:12 schreef miss_sly het volgende:

En nogmaals: je bent zwanger, dus het is een situatie waarin je niet komt, dus je weet niet of het daadwerkelijk zo simpel zou zijn...
alsof je altijd in de situatie zelf moet zitten om te weten hoe je zou reageren .

In ieder geval zou ik dan geprobeerd hebben, al valt het tegen, beter dan heel mijn leven te denken "wat als" ...

trouwens zijn dit discussies die je best al snel in de relatie zou moeten hebben, wij hadden op voorhand beslist dat als er een medische mallemolen nodig zou geweest zijn, of adoptie ( en daar was een grote kans), dat we er 3000 % voor zouden gaan ... anders had onze relatie nooit ontstaan ...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:19:09 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34929264
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Oh nee, maar uiteraard niet. Ik zou niet over 1 nacht ijs gaan daarin.
Voorbeeld. Mijn vorige vriend wilde nog geen kinderen terwijl ik er al klaar voor was. (Ik was een paar jaar ouder dan hij, hij studeerde nog.) Het ging uit en na een paar maanden kwamen we weer bij elkaar. Toen zei een vriendinnetje tegen mij 'Ja maar... je kinderwens dan?'. En mijn antwoord was toen 'Liever een paar jaar wachten en samen met hem, dan nu zonder hem en maar hopen dat er nog iemand anders langs komt die ze wel met mij wil'. En ik had sinds we de eerste keer uit elkaar gingen in mijn hoofd al iets van 'als ik dan en dan die man nog niet ben tegen gekomen, dan ga ik het wrsch alleen proberen'.
Dus het is idd niet dat ik zomaar even zou denken 'Niet? Nou eh... doei! Doe je de deur dicht als je weg gaat?'.

Ik zit momenteel in het gesprek 'ik wil wel, hij nog even niet'. En dat is oh zo vreselijk moeilijk.
Maar het laatste wat ik zou willen is dat hij zegt 'Ok dan... omdat jij het zo graag wil'. Dit is toch iets dat je samen moet willen.
En iedereen zegt dan 'Ja, maar je moet het toch respecteren, dat hij wil wachten'. En dan denk ik soms 'En ik dan? Waarom moet ik dan wel wachten? Waarom telt mijn wens niet even hard mee?'.
Totdat de hormonen weer kalmeren en de ratio weer de overhand krijgt en ik wel snap dat niet willen zwaarder telt dan wel willen.
pi_34929275
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:15 schreef het.ismij het volgende:
ik hoe iemand zo dwaas/blind kan staren op een partner ... vooral als er heel zware toegevingen moeten gebeuren.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:21:20 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34929308
quote:
Geloof me... als je dat niet hebt, dan heb je dat niet.
En dan snap ik weer prima dat je dat niet kan snappen. Hell, ik snap mezelf al soms niet.
pi_34929312
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:19 schreef Brighteyes het volgende:

en ik wel snap dat niet willen zwaarder telt dan wel willen.
ik snap dat niet ? ik vind dat willen en niet willen even zwaar tellen
pi_34929314
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:19 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik hoe iemand zo dwaas/blind kan staren op een partner ... vooral als er heel zware toegevingen moeten gebeuren.
Snap k ook niet.
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 10:26:44 #218
5428 crew  miss_sly
pi_34929416
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:17 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

alsof je altijd in de situatie zelf moet zitten om te weten hoe je zou reageren .
Klopt, maar ik ben persoonlijk van mening dat men over dat soort zaken dan iets minder stellig zou kunnen zijn, en geen woorden gebruiken als 'nooit', 'altijd', en 'zeker weten'.
quote:
In ieder geval zou ik dan geprobeerd hebben, al valt het tegen, beter dan heel mijn leven te denken "wat als" ...

trouwens zijn dit discussies die je best al snel in de relatie zou moeten hebben, wij hadden op voorhand beslist dat als er een medische mallemolen nodig zou geweest zijn, of adoptie ( en daar was een grote kans), dat we er 3000 % voor zouden gaan ... anders had onze relatie nooit ontstaan ...
En ieder mens zit anders in elkaar, iedere situatie is anders, dus in algemeenheden spreken en zeggen dat ándere mensen iets 'moeten' omdat jij dat zo ervaren hebt en voelt, vind ik wat dwingend...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:27:06 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34929428
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:19 schreef petitlapin2 het volgende:
Maar ook dat is weer persoonlijk...
Zoals ik zei, ik zou echt niet zomaar mijn partner even opzij schuiven.
Een relatie met iemand waarmee je dacht oud te gaan worden zomaar even afbreken is niet niks hoor!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:28:53 #220
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34929468
quote:
het is gewoon een innerlijke * dwang * die gaat niet weg door te redeneren dat kinderen óók vaak lastig kunnen zijn en duur ensow. En als de partner het dan niet zo ziet zitten gaat dat bijna dwangmatige wensgevoel écht niet weg hoor.
Ik vind 't knap dat Brighteyes er zo goed mee om kan gaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:29:21 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34929481
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:21 schreef petitlapin2 het volgende:
ik snap dat niet ? ik vind dat willen en niet willen even zwaar tellen
Ik denk dan vanuit de gedachte dat er dan straks mss een kindje is die 1 ouder heeft die zielsveel van hem/haar houdt en 1 ouder die eigenlijk helemaal niet zo blij is met dat kindje (want hij/zij is ertoe gedwongen) en de kans is dan heel groot dat die ouder dat kindje dan de schuld gaat geven van bepaalde dingen die niet meer kunnen etc. etc.
Kan je hele nare situaties van krijgen. Dus vandaar dat ik zeg 'niet willen telt zwaarder'. Het gaat hier wel om een kind die verder nergens om gevraagd heeft, dus dan vind ik het niet fair om dat erdoor te drukken bij de ander...
pi_34929527
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:26 schreef miss_sly het volgende:

Klopt, maar ik ben persoonlijk van mening dat men over dat soort zaken dan iets minder stellig zou kunnen zijn, en geen woorden gebruiken als 'nooit', 'altijd', en 'zeker weten'.

En ieder mens zit anders in elkaar, iedere situatie is anders, dus in algemeenheden spreken en zeggen dat ándere mensen iets 'moeten' omdat jij dat zo ervaren hebt en voelt, vind ik wat dwingend...
heb ik iemand gedwongen tot iets

en jij mag blijven denken dat ik misschien milder zou reageren als ik in de situatie zou zitten ... kijk, ik denk het niet, het is gewoon een oerdrang van mij om moeder te zijn.

een partner is een partner, met iemand anders kan ik ook perfect gelukkig worden ... zonder kinderen nooit écht ... dus idd, ik blijf nooit bij een partner die niet met mij aan kinderen wil beginnen, dar ben ik rotsvast van overtuigd. zeker weten dus! jammer maar waar!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:32:12 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34929543
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:28 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind 't knap dat Brighteyes er zo goed mee om kan gaan.
Proberen hoor! Proberen... want het lukt niet altijd. Soms verander ik zelf in een klein kind die denkt 'Ik wil het, ik wil het, ik wil het! En wel nu!'. Maar er samen over praten helpt wel en lucht wel op.
pi_34929557
ah, ik zie het nu al miss_sly, die moeten ...

tja, misschien heb ik me daar te hard in uitgedrukt, maar aangezien het met mijn vruchtbaarheidskansen niet te goed gesteld was, wou ik altijd zeker weten dat mijn toekomstige partner vér zou willen gaan voor kinderen ...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:33:50 #225
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_34929587
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:41 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik denk van wel
Als dat zo was dan zouden getrouwde stellen altijd minimaal 1 kind hebben als ze lachaamlijk daartoe in staat zijn. Dat is niet zo, wat je zegt is daarmee dus ook ontkracht.
I mean no harm
pi_34929753
excuses alvast voor het volgende mocht dit tikje bot overkomen maar goed. k zet het toch even neer.
Je zegt dat je zomaar je partner op zou geven om kids te krijgen, Hoe reeel sta jij in godsnaam in het leven?
Je gaat naar het buitenland met je man terwijl je daar geen zin in hebt (daar komt het op neer)
Je krijgt kids, die overal en nergens opgroeien, dat ik zowiezo al niet zou willen voor mijn kind.
Ik krijg het idee dat je er totaal niet over hebt nagedacht wat de gevolgen zijn van dergelijke acties zijn.
Het komt op mij over, en ik denk op wel meer, dat je ten koste van alles kids wilt.is dat niet een beetje,.... PSYCHO!?
Imo iig wel.
Begrijp me niet verkeerd, k ben niet anti kids ofzo, k vin ze wel grappig. Me neefje van nu net 2 vin k het eind. Maar ik meot er niet aan denken om er zelf 1 te hebben.
Op vrijdag 10 februari 2006 10:40 schreef het.ismij het volgende:
excuses alvast voor het volgende mocht dit tikje bot overkomen maar goed. k zet het toch even neer.
Je zegt dat je zomaar je partner op zou geven om kids te krijgen, Hoe reeel sta jij in godsnaam in het leven?
Je gaat naar het buitenland met je man terwijl je daar geen zin in hebt (daar komt het op neer)
Je krijgt kids, die overal en nergens opgroeien, dat ik zowiezo al niet zou willen voor mijn kind.
Ik krijg het idee dat je er totaal niet over hebt nagedacht wat de gevolgen zijn van dergelijke acties zijn.
Het komt op mij over, en ik denk op wel meer, dat je ten koste van alles kids wilt.is dat niet een beetje,.... PSYCHO!?
Imo iig wel.
Begrijp me niet verkeerd, k ben niet anti kids ofzo, k vin ze wel grappig. Me neefje van nu net 2 vin k het eind. Maar ik meot er niet aan denken om er zelf 1 te hebben.
wat zijn de gevolgen dan ?
pi_34929990
Geen vaste basis/omgeving/vriendjes/vriedinnetjes voor een kind lijkt me nou toch niet echt perfect om op te groeien.
oke k ben geen expert, is mijn mening.

Maar neemt niet weg dat ik er nog steeds van overtuigd ben dat je imo ten koste van alles kids wilt.
ma goed, k hou derover op.
Ik wens je iig oprecht al het geluk en gezondheid van de wereld met en voor je kids.
Op vrijdag 10 februari 2006 10:51 schreef het.ismij het volgende:
Geen vaste basis/omgeving/vriendjes/vriedinnetjes voor een kind lijkt me nou toch niet echt perfect om op te groeien.
oke k ben geen expert, is mijn mening.

Maar neemt niet weg dat ik er nog steeds van overtuigd ben dat je imo ten koste van alles kids wilt.
ma goed, k hou derover op.
Ik wens je iig oprecht al het geluk en gezondheid van de wereld met en voor je kids.
qua vaste basis ben ik het niet met je eens. We gaan niet rondtrekken hé, maar verhuizen. En na vier jaar komen we terug ? alsof er niet veel mensen zijn die verhuizen met jonge kinderen ? van een appartement naar een huis verder weg ?

en ja, ik wil kinderen, een oerdrang, een instinct, en inderdaad, daar moet veel voor wijken. Zoals tijdens mijn studies ook alles moet wijken, en voor andere dingen die ik als belangrijk beschouw
pi_34930142
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:55 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

qua vaste basis ben ik het niet met je eens. We gaan niet rondtrekken hé, maar verhuizen. En na vier jaar komen we terug ? alsof er niet veel mensen zijn die verhuizen met jonge kinderen ? van een appartement naar een huis verder weg ?
Das waar indd.
Ja, alles bij elkaar denk ik niet dat het veel invloed heeft op die leeftijd hoor, verhuizen. Dat het ook geen zak uitmaakt of je nu van een stad naar drie steden verder verhuist, of naar Amerika. Pas op oudere leeftijd zit je met taalproblemen, maar in dit geval heeft het zelfs nog wel voordelen. Op jonge leeftijd in contact komen met een andere taal is heel handig. Ik ben drie keer verhuisd als kind, en ik heb er ook echt niets aan overgehouden. Vriendjes? Ach, die maak je zo weer. Je 'beste vriend(innet)je' ben je als peuter/kleuter echt zo weer vergeten.
Sanity is (not) statistical
pi_34935156
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:34 schreef cultheld het volgende:
Dan neem ik een Foster Parents kind

ontopic: Best wel een lastig onderwerp, maar als het echt een droomvrouw/man voor je is kan je er ook goed met elkaar over praten waarschijnlijk toch?
pi_34935638
Ik heb me ook altijd verbaasd over de grote drama's die je in de Libelle en op het OUD-forum leest over een kinderwens die niet vervuld wordt. Ik zal het allemaal wel niet begrijpen en inlevingsvermogen tekort komen ofzo, maar ik vind dat elk mens moet accepteren dat je nu eenmaal niet per se altijd ten koste van alles kunt krijgen wat je wilt, dat je soms je dromen en wensen aan moet passen of opzij moet zetten, dat dat nu eenmaal bij het leven hoort.

Het komt heel negatief Westers op mij over, al dat "ik moet en zal" en zich heel tekort gedaan voelen als voor jou iets niet is weggelegd wat voor een ander wel is weggelegd. Zo is het leven! De wereld is niet maakbaar, je hebt geen RECHT op EN een perfecte gezondheid, EN rijkdom, EN vier vakanties per jaar, EN een geweldig leuke baan, EN een kind, en ook nog eens een gezond kind, dat superintelligent, mooi, talentvol in de sport en in de muziek is.....je mag blij zijn als je in elk geval een paar van die dingen kunt realiseren! De een heeft een waardeloze gezondheid maar is wel heel gelukkig in zijn werk en in de liefde, een ander gaat vroeg dood aan kanker maar heeft daarvoor wel een geweldige tijd gehad, een ander is kerngezond, wordt gezond oud, maar is er nooit zo in geslaagd prettig werk te vinden, weer een ander heeft fantastische vrienden en supertof werk, maar kan nu eenmaal geen kinderen krijgen. Waarom dat laatste dan ineens zoiets totaal anders is, en honderd keer erger dan alle andere dingen die mensen graag zouden willen en niet allemaal voor elkaar krijgen, zal ik wel nooit begrijpen.
pi_34936358
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik denk dat dat heel erg vanuit een man's visie gedacht is ... dan is dat 'och, voorlopig niet', wat voor een man weinig betekenis is, wel degelijk ook een vorm van 'drukmiddel', omdat voor vrouwen die biologische klok een zeer sterk gevoel kan zijn (overigens, soms heb ik het idee dat dat ook een beetje overdreven wordt, een vrouw kan prima boven de 40 nog kinderen krijgen, natuurlijk de vruchtbaarheid is wat minder, en er is een ietwat groter risico op handicaps; maar sommige vrouwen lijken die biologische klok-gevoelens wel iets te overdrijven, alsof het een inlevertijdstip van het kieskantoor in Margraten is) ....

Het is idd zo dat boven je 30e het risico steeds groter wordt, maar je moet het ook niet overdrijven idd.
quote:
Misschien speelt er een beetje ook de angst dat als ze hun kind verwekt heeft, hun 'bidsprinkhanen'-vrouwtje opeens minder hard hen nodig zal blijven hebben en ze het risico lopen makkelijker 'terzijde' geschoven te worden, snel 'op de tweede plaats' te komen bij hun vrouw (iets wat deels ook klopt)
Dit klopt zeker natuurlijk, maar voor mij zou dit als man ook opgaan, áls (met de nadruk op "als") ik ooit zou besluiten om kinderen te nemen met een partner zouden die kinderen ook op de eerste plaats komen bij mij.

Maar goed, ik zie kinderen krijgen totaal niet zitten momenteel, en dan bedoel ik dus ook echt totaal niet, en ik ben toch ook al 29. Nou maar hopen dat mijn vriendin tegen haar 30e niet ineens allerlei moedergevoelens gaat krijgen ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 10 februari 2006 @ 17:26:09 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34942141
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:06 schreef thaleia het volgende:
maar kan nu eenmaal geen kinderen krijgen. Waarom dat laatste dan ineens zoiets totaal anders is, en honderd keer erger dan alle andere dingen die mensen graag zouden willen en niet allemaal voor elkaar krijgen, zal ik wel nooit begrijpen.
Ik ga ervan uit dat dat komt omdat een kinderwens voortvloeit uit het feit dat de mens ondanks evolutie nog steeds oergevoelens kan hebben. Voortplanting is uiteindelijk toch het ultieme doel van het bestaan (biologisch gezien uiteraard).
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef Moonah het volgende:
Ik wil al jaren kinderen. Sinds 4 jaar ben ik met de man van mijn leven. Maar hij zei niet te weten of hij ooit kinderen zou willen. Ondertussen werd ik ouder en ouder . Ik heb hem in april gezegd dat ik hem tot juli bedenktijd gaf: Je wil een kind met me of we verbreken dan de relatie. Hartverscheurend, maar mijn kinderwens kon en wilde ik niet meer wegduwen. Afgelopen zomer heeft mijn lief na veel goede gesprekken gezegd dat hij graag een kindje met me wil.
Bij nader inzien is dit idd toch wel een beetje erg kort door de bocht geformuleerd en geeft het dat hele proces dat wij doorlopen hebben idd niet goed weer!
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit momenteel in het gesprek 'ik wil wel, hij nog even niet'. En dat is oh zo vreselijk moeilijk.
Geduld BE-beeb, geduld... Vreselijk moeilijk ja, maar het kan dus echt lonen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34943623
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:06 schreef thaleia het volgende:
Ik heb me ook altijd verbaasd over de grote drama's die je in de Libelle en op het OUD-forum leest over een kinderwens die niet vervuld wordt. Ik zal het allemaal wel niet begrijpen en inlevingsvermogen tekort komen ofzo, maar ik vind dat elk mens moet accepteren dat je nu eenmaal niet per se altijd ten koste van alles kunt krijgen wat je wilt, dat je soms je dromen en wensen aan moet passen of opzij moet zetten, dat dat nu eenmaal bij het leven hoort.
thaleia, ik begrijp wat je bedoelt, maar langs de andere kant krijgt deze discussie wel wat te grote proporties.

heel dit topic gaat eigenlijk hoe je zou omgaan als jij wil kinderen wil en je partner niet ( of omgekeerd). En ja, ik vind mijn kinderwens belangrijker dan een partner.

dat wil niet zeggen dat ik alles wil, dat alles moet gaan net zoals ik wil, kost wat kost. ik ga er bij wijze van spreke geen moord voor begaan, voor mijn kinderwens, maar ik zou alles proberen wat ik kan om het te bereiken, ik weet niet wat daar slecht aan is ...

ik zou bijvoorbeeld ook mijn studies niet opgeven voor mijn partner, of mijn famile ...

het gaat in dit topic eerder over keuzes maken, vind ik, niet over iets koste wat het kost willen.
pi_34944062
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:15 schreef petitlapin2 het volgende:

dat wil niet zeggen dat ik alles wil, dat alles moet gaan net zoals ik wil, kost wat kost. ik ga er bij wijze van spreke geen moord voor begaan, voor mijn kinderwens, maar ik zou alles proberen wat ik kan om het te bereiken, ik weet niet wat daar slecht aan is ...

het gaat in dit topic eerder over keuzes maken, vind ik, niet over iets koste wat het kost willen.
Ik weet (nog?) niet wat het is om zo'n vurige kinderwens te hebben, maar ik zou het soms wel eens willen dat ik zulke duidelijke keuzes kon maken op dit gebied. Ik leef mijn leven heel erg in het moment, en ik kan erg genieten van het nu, ik vind het een héél prettig idee dat de toekomst open ligt, en ik vind het moeilijk om die toekomst te gaan plannen, ook vind ik het moeilijk om bijvoorbeeld te bedenken dat ik over vijf of tien jaar nog bij dezelfde partner zal zijn (trouwen vind ik dan ook een lastig onderwerp)..laat staan of ik kinderen wil of niet. Soms denk ik dat het misschien beter is als het me gewoon ooit overkomt, dan sta ik voor een voldongen feit. En ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik er dan wel helemaal voor zal gaan.

Want ik denk ergens wel dat ik het wil, ooit, maar het houdt me tegelijkertijd maar zeer matig bezig. Laat staan dat ik er ingewikkelde gesprekken over zal voeren met mijn vriend.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:33:37 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34944192
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:26 schreef Moonah het volgende:
Geduld BE-beeb, geduld... Vreselijk moeilijk ja, maar het kan dus echt lonen.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:57:28 #239
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34944920
Ik ga een fucking elftal baren !!

Nu nog iemand vinden die net dat gaatje in zijn hoofd heeft en zich daarvoor laat lenen
pi_34945398
Moonah, wat zou jij hebben gedaan als je huidige relatie om deze reden uit was gegaan, jij een andere man was gaan zoeken die wel vader wil worden, maar die man niet had gevonden? De kinderwens was kennelijk sterk genoeg om je relatie op het spel te zetten, maar is/was ie ook sterk genoeg om een alleenstaand ouderschap te overwegen? Daar twijfel ik weleens over nl., wat ik zal doen als ik een sterke kinderwens krijg en geen relatie heb.
pi_34945657
Als je écht van iemand houdt is het denk ik héél moeilijk om diegene te verlaten, ook al is je kinderwens nog zo groot. Het is denk ik niet zo makkelijk (eerder onmogelijk) om iemand om wie je alles geeft, waarvoor je alles overhebt, die je nooit zou willen missen, aan de kant te zetten omdat hij/zij geen kinderen wil. Ik denk dat in dat geval de liefde sterker zal zijn dan de kinderwens, als je hem/haar zou verlaten zou je daar alleen maar ongelukkig van worden.
Dalla mia finestra vedo il mondo
pi_34945744
Lijkt me ook erg moeilijk hoor. Ik ben altijd aan het nadenken en mijmeren over de toekomst en wil graag kinderen . Als mijn vent het nu niet wil en over 5 jaar nog niet anders wil, is daar het gat van de deur.

Gelukkig wil mijn vent ook kindjes
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:29:03 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34945949
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:19 schreef Fiskje88 het volgende:
Als je écht van iemand houdt is het denk ik héél moeilijk om diegene te verlaten, ook al is je kinderwens nog zo groot.
Ahum.
Dat impliceert dat ik niet écht van mijn lief zou houden?
Onzin. Lees mijn post eerder in dit topic maar (nee, níet die korte-door-de-bocht, die daarna).
quote:
Het is denk ik niet zo makkelijk (eerder onmogelijk) om iemand om wie je alles geeft, waarvoor je alles overhebt, die je nooit zou willen missen, aan de kant te zetten omdat hij/zij geen kinderen wil. Ik denk dat in dat geval de liefde sterker zal zijn dan de kinderwens, als je hem/haar zou verlaten zou je daar alleen maar ongelukkig van worden.
Er is er (vooralsnog... ) maar ééntje voor wie ik echt álles zou overhebben en die ik nooit zou willen missen. En dat ben ik zelf. Mijn lief is mijn allergrootste liefde, de man met wie ik oud wil worden, met wie ik heel veel deel, voor wie ik immens veel respect heb, maar ikzelf ga nét even voor. En mijn kinderwens opzij zetten, zou betekenen dat ik mijzelf zou verloochenen. En dat doe ik dus niet. Want jezelf verloochenen, dáár word je pas écht ongelukkig van. Een verlaten liefde daar kom je na voldoende tijd heus wel weer overheen.
Als je een beetje gezond in je vel steekt tenminste....
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:12 schreef thaleia het volgende:
Moonah, wat zou jij hebben gedaan als je huidige relatie om deze reden uit was gegaan, jij een andere man was gaan zoeken die wel vader wil worden, maar die man niet had gevonden? De kinderwens was kennelijk sterk genoeg om je relatie op het spel te zetten, maar is/was ie ook sterk genoeg om een alleenstaand ouderschap te overwegen? Daar twijfel ik weleens over nl., wat ik zal doen als ik een sterke kinderwens krijg en geen relatie heb.
Echt alleenstaand ouderschap (met spermabank enzo) was voor mij geen optie. Ik wil wel een echte, 'deelnemende' vader voor mijn kind. Als ik niet binnen afzienbare tijd een andere man had gevonden van wie ik oprecht zou houden (dus niet zoals ik eerder noemde een zaadschieter), dan zou ik een homostel met kinderwens hebben gezocht. Tenminste, dat was mijn noodscenario. Waar mijn lief trouwens volledig van op de hoogte was.
pi_34946794
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ahum.
Dat impliceert dat ik niet écht van mijn lief zou houden?
Onzin. Lees mijn post eerder in dit topic maar (nee, níet die korte-door-de-bocht, die daarna).
Er is er (vooralsnog... ) maar ééntje voor wie ik echt álles zou overhebben en die ik nooit zou willen missen. En dat ben ik zelf. Mijn lief is mijn allergrootste liefde, de man met wie ik oud wil worden, met wie ik heel veel deel, voor wie ik immens veel respect heb, maar ikzelf ga nét even voor. En mijn kinderwens opzij zetten, zou betekenen dat ik mijzelf zou verloochenen. En dat doe ik dus niet. Want jezelf verloochenen, dáár word je pas écht ongelukkig van. Een verlaten liefde daar kom je na voldoende tijd heus wel weer overheen.
Hmm, daar heb je een punt, zo had ik het nog niet bekeken. Je hebt gelijk dat je voor jezelf moet kiezen. Maar voor mij zou het in ieder geval een (vooralsnog...) onmogelijke keuze zijn te moeten kiezen tussen de liefde en kinderen.
Dalla mia finestra vedo il mondo
pi_34949338
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef -Wolf- het volgende:
Dit is een vraagstuk waar ik me soms wel eens mee bezighou. Stel je wil later kinderen, je ontmoet de man/vrouw van je dromen maar dan wanneer het allemaal wat serieuzer wordt blijkt dat de ander helemaal geen kinderen wil. Wat doe je dan?
Opzoek gaan naar een ander. Als iemand geen kinderen kán krijgen wordt het een heel ander verhaal, maar als iemand het niet wil, wil die niet en ga ik niet hopen dat hij zijn gedachten verandert.
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:42:11 #246
138392 Nutella
- Met echte noten -
pi_34963345
Doe even normaal!

[ Bericht 98% gewijzigd door Copycat op 11-02-2006 11:46:55 ]
Mooi is niet lelijk, laten we elkaar daar niet over bedotten !
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:44:14 #247
138392 Nutella
- Met echte noten -
pi_34963397
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:42 schreef Nutella het volgende:
EDIT
Wie mee wil op het pad van het pad van de zuivere gedachte, gaat u mee naar WFL > de ware leeftijd van de wereld

[ Bericht 65% gewijzigd door Copycat op 11-02-2006 11:47:20 ]
Mooi is niet lelijk, laten we elkaar daar niet over bedotten !
  zaterdag 11 februari 2006 @ 11:48:14 #248
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34963513
Nutella, smeer 'm lekker hier met je morbide waanzin.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_34963667
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:57 schreef SHE het volgende:
Ik ga een fucking elftal baren !!

Nu nog iemand vinden die net dat gaatje in zijn hoofd heeft en zich daarvoor laat lenen
ik wil er zeker 2 - 4. Voor de rest moet je iemand anders vinden.
pi_34963838
Geen kinderen. Daar 'selecteer' ik potentiële partners op. Wil hij toch wel? Einde verhaal.
pi_34963848
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Geen kinderen. Daar 'selecteer' ik potentiële partners op. Wil hij toch wel? Einde verhaal.
Soms wil ik alleen maar een avontuurtje.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:28:53 #252
63900 xelzix
Get on with it!
pi_34984422
Echte liefde is grenzeloos. Jij wilt het allerbeste beste voor je partner, je wilt dat hij/zij gelukkig wordt en als jij niet de persoon bent die dat in de toekomst voor elkaar kan krijgen, getuigt het juist van ontzettend veel liefde voor je partner om hem/haar te laten gaan (en zo zijn/haar wens te respecteren) zodat hij/zij alsnog zijn/haar geluk kan realiseren met een ander.
Jezelf verloochenen en jouw wens aanpassen aan die van je partner omdat hij/zij het zo graag wil zonder dat je er zelf achter staat, daar maak je je partner niet gelukkig mee, jezelf ook niet en daarmee jouw partner ook niet. En wat zou dat zeggen over jouw partner als hij/zij jou toestaat jezelf te verloochenen?
I can resist everything but temptation.
pi_34984499
Je hebt een hoog ideaal van liefde xelzix. Zulke liefde bestaat wel, maar is denk ik zeer zeldzaam...
pi_34985443
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
je voert een showtje op, ongewenste zwangerschappen zijn toch in huidige dagn enkel een kwestie van niet oppassen ... een man kan zoveel willen, maar in een vaste relatie een kind krijgen, tegen de vrouw haar wil, lukt écht niet ....

je doet alsof het een zware keuze is die je moet 'bevechten' en je heel standvastig bent erin ... maar feitelijk is het nogal een 'non-issue' als je geen kinderen wilt is het heus niet zo moeilijk te regelen dat je geen kinderen krijgt ...

Mag ik vragen of je je eileiders al hebt laten weghalen? als je dan toch zo zeker wilt zijn...?
Of is je schinbare zelfverzekerdheid, misschien ook een vorm van tactische positionering en zijn er altijd gaatjes die je open wilt laten?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34985559
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:04 schreef RM-rf het volgende:
je voert een showtje op, ongewenste zwangerschappen zijn toch in huidige dagn enkel een kwestie van niet oppassen ... een man kan zoveel willen, maar in een vaste relatie een kind krijgen, tegen de vrouw haar wil, lukt écht niet ....
Wat zit je nou te lullen? Ik geef alleen maar aan dat ik geen relatie zou aangaan met een man die (eventueel, misschien) kinderen wil.
quote:
je doet alsof het een zware keuze is die je moet 'bevechten' en je heel standvastig bent erin ... maar feitelijk is het nogal een 'non-issue' als je geen kinderen wilt is het heus niet zo moeilijk te regelen dat je geen kinderen krijgt ...
Stroman enzo. Ik zeg nergens dat dat moeilijk is.
quote:
Mag ik vragen of je je eileiders al hebt laten weghalen? als je dan toch zo zeker wilt zijn...?
Of is je schinbare zelfverzekerdheid, misschien ook een vorm van tactische positionering en zijn er altijd gaatjes die je open wilt laten?
Helaas zijn artsen er niet zo happig op om te steriliseren als je nog geen dertig bent. Eileiders weghalen doen ze niet trouwens hoor, hooguit afbinden of er een plugje in gooien. En zodra ik de magische grens van dertig (onder de dertig heb je statistisch meer kans om een spijtoptant te worden, dus willen de dokters niet) ben gepasseerd, gaat er een slot op.
pi_34986513
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Wat zit je nou te lullen? Ik geef alleen maar aan dat ik geen relatie zou aangaan met een man die (eventueel, misschien) kinderen wil.
en ik geef aan dat het een beetje vreemd is om dat als een 'gevaar' te zien... als jij er gewoon duidelijk in bent, krijg je geen kinderen....
Ben je bang dat een man je zou dwingen om kinderen te nemen, hoe zou hij dat kunnen doen?

dat andere vrouwen soms zo spastisch doen over 'dat hun biologische klok' tikt, komt meestal omdat ze doodsbang zijn 'te oud' te worden voor kinderen .... voor jou zou in theorie dat helemaal niet zo zijn ... maar uit je post klinkt een soort van 'omgekeerde biologische klok' ... alsof je 'doodsbang' bent per ongeluk toch kinderen te krijgen ... terwijl nu dat een verdomd kleine kans is (er zijn voldoende vormen van anti-conceptie, en als je gewoon zorgvudig de pil inneemt de kans zwanger te worden nihil is)..

Dat is natuurlijk je eigen goed recht ... maar net zoals dat ietwat spastische en imho soms wat onverdreven gedrag van 'wannabee-moeders over 'hun biologische klok' me tegenstaat omdat ze volgens mij zichzelf allerlei 'ramp-gedachtes' in de kop halen, schijnbaar hun leven niet zijn eigen gang kunnen laten gaan, zie ik jouw reactie ook als een voorbeeld van hoe 'overspannen' sommige mensen zijn wat betreft het 'plannen' van hun toekomst... alsof ze een rechtlijnig vooraf uitgelegd pad enkel kunnen navolgen, kennelijk ook in hun verhouding tot andere mensen, zich enkel verlaten op de vraag 'hoe die mensen in hun vooraf bepaalde toekomst-plannen liggen' ....

Dat is kennelijk iets eigen aans het 'kinderen-thema' en vooral vrouwen lijken dat verschrikkelijk sterk te hebben:
Dat ze nu al moeten weten hoe hun leven er over 10 of 15 jaar gaat uitzien en wat ze dan gaan doen ....
Eigenlijk vind ik persoonlijk dat heel erg jammer, dat mensen zo weinig flexibel zijn wat betreft hun toekomst, gewoon hun leven kunnen nemen zoals het komt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator zondag 12 februari 2006 @ 09:41:53 #257
5428 crew  miss_sly
pi_34990859
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en ik geef aan dat het een beetje vreemd is om dat als een 'gevaar' te zien... als jij er gewoon duidelijk in bent, krijg je geen kinderen....
Ben je bang dat een man je zou dwingen om kinderen te nemen, hoe zou hij dat kunnen doen?
Ik kan me voorstellen dat het niet gaat om de kans om ongewenst zwanger te worden, maar meer het idee dat je je partner dus zou dwingen kinderloos door het leven te gaan omdat dat jouw eigen wens is.
quote:
Dat is natuurlijk je eigen goed recht ... maar net zoals dat ietwat spastische en imho soms wat onverdreven gedrag van 'wannabee-moeders over 'hun biologische klok' me tegenstaat omdat ze volgens mij zichzelf allerlei 'ramp-gedachtes' in de kop halen, schijnbaar hun leven niet zijn eigen gang kunnen laten gaan, zie ik jouw reactie ook als een voorbeeld van hoe 'overspannen' sommige mensen zijn wat betreft het 'plannen' van hun toekomst... alsof ze een rechtlijnig vooraf uitgelegd pad enkel kunnen navolgen, kennelijk ook in hun verhouding tot andere mensen, zich enkel verlaten op de vraag 'hoe die mensen in hun vooraf bepaalde toekomst-plannen liggen' ....
Hier kan ik me wel voor een groot deel in vinden. Veel mensen houden bijna dogmatisch vast aan bepaalde zaken, zelfs als dat zaken zijn die zouden moeten laten zien hoe niet burgerlijk, anders en niet dogmatisch ze zijn.
In het geval van wel of geen kinderen krijgen is het echter wel iets waar je zo nu en dan over na zult moeten denken. Ik word zelf alleen altijd wat kriegel van mensen die beweren over van alles dat ze dat "zeker weten" of woorden als "nooit' of " altijd" gebruiken.
quote:
Eigenlijk vind ik persoonlijk dat heel erg jammer, dat mensen zo weinig flexibel zijn wat betreft hun toekomst, gewoon hun leven kunnen nemen zoals het komt.
pi_34991008
Ik plan mijn toekomst totaal niet eigenlijk. Het is gewoon zo dat ik hiervan weet dat ik het gewoon echt niet wil en dus vind ik het verstandig geen relatie aan te gaan met iemand die die mogelijkheid wel openhoudt. Dan zou ik hem namelijk voor de gek houden / moeten teleurstellen en dat vind ik niet eerlijk.
  zondag 12 februari 2006 @ 10:16:44 #259
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34991186
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:28 schreef xelzix het volgende:

Jezelf verloochenen en jouw wens aanpassen aan die van je partner omdat hij/zij het zo graag wil zonder dat je er zelf achter staat, daar maak je je partner niet gelukkig mee, jezelf ook niet en daarmee jouw partner ook niet. En wat zou dat zeggen over jouw partner als hij/zij jou toestaat jezelf te verloochenen?
Plus dat áls je tegen je zin zou toegeven aan de kinderwens van je partner, het imo áltijd tussen beide partners in blijft staan. En hoe dan ook, dat kómt een keer op tafel.... Als chantage, als vereffening.... Of als schuldgevoel bij de partner die zo graag wilde. Het schept een enorme ongelijkwaardigheid in de relatie.
  zondag 12 februari 2006 @ 10:19:10 #260
63900 xelzix
Get on with it!
pi_34991223
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je hebt een hoog ideaal van liefde xelzix. Zulke liefde bestaat wel, maar is denk ik zeer zeldzaam...
Iedereen die van zijn/haar partner houdt wil die toch gelukkig zien? Desnoods met een ander dan jijzelf.
  zondag 12 februari 2006 @ 10:20:53 #261
63900 xelzix
Get on with it!
pi_34991252
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:16 schreef Moonah het volgende:

[..]

Plus dat áls je tegen je zin zou toegeven aan de kinderwens van je partner, het imo áltijd tussen beide partners in blijft staan. En hoe dan ook, dat kómt een keer op tafel.... Als chantage, als vereffening.... Of als schuldgevoel bij de partner die zo graag wilde. Het schept een enorme ongelijkwaardigheid in de relatie.
kan niets anders dan je helemaal gelijk geven.
pi_34991569
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:16 schreef Moonah het volgende:
Dat bedoel ik dus. Daarom zou ik het stom van mezelf vinden om iets te beginnen met iemand die wel kinderen wil, in de stiekeme hoop dat ik hem wel kan 'bekeren' (of hem de hoop gevend dat ik me misschien nog wel bekeer). Dat is gewoon niet eerlijk.

Ik vind dat sommige mensen hier trouwens wel een gigantisch gewicht op de schouders van hun kinderen plaatsen. Als je leven leeg is zonder kinderen, dan verwacht je blijkbaar dat die kinderen die leegte gaan opvullen en jou gelukkig gaan maken. Die kinderen hebben er echter niet om gevraagd om geboren te worden. En die enorme druk en verwachting die je bij die kinderen neerlegt, lijkt me echt niet gezond. Ik moet er niet aan denken dat al het geluk van mijn ouders van mij zou moeten afhangen, wat een verschrikking. En ik ben erg blij dat mijn ouders eerder voor elkaar zouden kiezen dan voor hun kinderen. Ik denk dat het ongezond is als je relatie op het tweede plan komt als er kinderen komen. De kans dat het dan misgaat is denk ik vrij groot...
pi_34991576
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:19 schreef xelzix het volgende:
Iedereen die van zijn/haar partner houdt wil die toch gelukkig zien? Desnoods met een ander dan jijzelf.
Dat laatste is niet zo vanzelfsprekend...
  zondag 12 februari 2006 @ 10:52:36 #264
63900 xelzix
Get on with it!
pi_34991696
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat laatste is niet zo vanzelfsprekend...
Ik wil ook niet beweren dat het zo makkelijk is als het lijkt, maar waarom vindt jij het niet zo vanzelfsprekend?
pi_34991724
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:52 schreef xelzix het volgende:
Ik wil ook niet beweren dat het zo makkelijk is als het lijkt, maar waarom vindt jij het niet zo vanzelfsprekend?
De mens is egoïstisch uiteindelijk en kiest eerder voor zijn eigen geluk dan voor dat van een ander. Ik hoop dat ik het zou kunnen, hoor, daar niet van, maar het is wel heel erg moeilijk.
  zondag 12 februari 2006 @ 10:56:25 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34991753
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Daarom zou ik het stom van mezelf vinden om iets te beginnen met iemand die wel kinderen wil, in de stiekeme hoop dat ik hem wel kan 'bekeren' (of hem de hoop gevend dat ik me misschien nog wel bekeer). Dat is gewoon niet eerlijk.
Ik snap jou wel, maar je brengt eea soms nogal ehm... stellig.
Vandaar de 'commotie' denk ik. Plus dat je imo echt nog niet absoluut zeker kunt weten dat je écht noooooit kinderen wil.
quote:
Ik vind dat sommige mensen hier trouwens wel een gigantisch gewicht op de schouders van hun kinderen plaatsen. Als je leven leeg is zonder kinderen, dan verwacht je blijkbaar dat die kinderen die leegte gaan opvullen en jou gelukkig gaan maken. Die kinderen hebben er echter niet om gevraagd om geboren te worden. En die enorme druk en verwachting die je bij die kinderen neerlegt, lijkt me echt niet gezond. Ik moet er niet aan denken dat al het geluk van mijn ouders van mij zou moeten afhangen, wat een verschrikking. En ik ben erg blij dat mijn ouders eerder voor elkaar zouden kiezen dan voor hun kinderen. Ik denk dat het ongezond is als je relatie op het tweede plan komt als er kinderen komen. De kans dat het dan misgaat is denk ik vrij groot...
Als kinderen de invulling van je leven zouden moeten worden dan zal dat idd alleen maar een deceptie kunnen vormen, lijkt mij ook ja. Maar een enorme onweerstaanbare oerdrang om moeder/ vader te worden staat imo niet gelijk aan 'kinderen zijn de invulling van je leven'.
pi_34991813
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:56 schreef Moonah het volgende:
Ik snap jou wel, maar je brengt eea soms nogal ehm... stellig.
Vandaar de 'commotie' denk ik. Plus dat je imo echt nog niet absoluut zeker kunt weten dat je écht noooooit kinderen wil.
Misschien niet. Maar ik weet het zeker genoeg om geen relatie te willen aangaan met iemand die het wel wil. Ik zeg al vanaf mijn kleutertijd dat ik het niet wil, ik heb nog nooit zoiets als moedergevoelens gehad en ik hou niet van baby's. Denk dat dat tezamen genoeg reden is om een potentiële partner af te wijzen op het hebben van een kinderwens (niet dat die situatie aan de orde is, magoed, het is toch allemaal hypothetisch in zo'n discussie).
quote:
Als kinderen de invulling van je leven zouden moeten worden dan zal dat idd alleen maar een deceptie kunnen vormen, lijkt mij ook ja. Maar een enorme onweerstaanbare oerdrang om moeder/ vader te worden staat imo niet gelijk aan 'kinderen zijn de invulling van je leven'.
Uiteraard is daar een verschil. Maar als ik lees wat iemand als petitlapin schrijft, dan wordt het mij eerlijk gezegd bang om het hart voor die kinderen...
  zondag 12 februari 2006 @ 11:05:35 #268
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34991893
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Denk dat dat tezamen genoeg reden is om een potentiële partner af te wijzen op het hebben van een kinderwens
Dat is denk ik wel reëel, en zeker zo eerlijk naar je partner toe. Geen evt valse hoop.
Maar sterilisatie klinkt mij té definitief in de oren... Maar uiteraard ben je zelf degene die daar het beste over kan oordelen.
pi_34991997
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:05 schreef Moonah het volgende:
Dat is denk ik ook wel reëel.
Maar sterilisatie klinkt mij té definitief in de oren... Maar uiteraard ben je zelf degene die daar het beste over kan oordelen.
Ja.
  zondag 12 februari 2006 @ 11:11:55 #270
63900 xelzix
Get on with it!
pi_34992008
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

De mens is egoïstisch uiteindelijk en kiest eerder voor zijn eigen geluk dan voor dat van een ander. Ik hoop dat ik het zou kunnen, hoor, daar niet van, maar het is wel heel erg moeilijk.
ik zou niet gelukkig zijn als ik mijn partner niet gelukkig zou kunnen maken. Hoe je het dus ook wendt of keert, een mens is altijd egoïstisch
pi_34992047
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:11 schreef xelzix het volgende:
ik zou niet gelukkig zijn als ik mijn partner niet gelukkig zou kunnen maken. Hoe je het dus ook wendt of keert, een mens is altijd egoïstisch
Je kunt een ander mens sowieso niet gelukkig maken. Mensen kunnen alleen zichzelf gelukkig maken. Dat is nou net waarom ik zo'n moeite heb met mensen die al hun levensgeluk willen laten afhangen van hun kinderen. Magoed, natuurlijk, als je partner niet langer gelukkig is met jou in zijn of haar leven, dan moet hij of zij vooral gaan.
  zondag 12 februari 2006 @ 12:06:51 #272
55900 GM
vind ik dan toch
pi_34993164
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Heeft iemand er wel eens over nagedacht hoe het voor een kind is als hij/zij door een van beide ouders niet gewenst is? Dat lijkt me nu niet bepaald de ideale situatie om in op te groeien.

Persoonlijk denk ik dat wanneer in een relatie de wensen zo uiteenlopen op zo'n triviaal punt je de consequenties daarvan ook moet nemen.

De partner die wel graag kinderen wil hoeft zijn/haar wens niet ondergeschikt te stellen aan degene die niet wil, maar andersom geldt dat natuurlijk net zo goed.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om kinderen te krijgen. Gelukkig voor mij heb ik een wederhelft getroffen die er net zo over denkt. Maar ik weet wel zeker dat dit indien je er niet alletwee hetzelfde over denkt voor altijd tussen twee mensen blijft staan, welke keus je uiteindelijk ook maakt.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_34993627
Wrom quote je nou eigenlijk mijn berichtje? De link is me niet geheel duidelijk. Ik ben 't helemaal met je eens.
  zondag 12 februari 2006 @ 12:28:05 #274
55900 GM
vind ik dan toch
pi_34993788
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wrom quote je nou eigenlijk mijn berichtje? De link is me niet geheel duidelijk. Ik ben 't helemaal met je eens.
Om te laten zien dat bepaalde zaken lang niet altijd met egoisme te maken hebben. Sommige mensen staan veel te snel klaar met dat woord.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_34993841
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:28 schreef GM het volgende:
Om te laten zien dat bepaalde zaken lang niet altijd met egoisme te maken hebben. Sommige mensen staan veel te snel klaar met dat woord.
Ik persoonlijk denk dat alle keuzes die mensen maken, ingegeven zijn door eigenbelang. Een mens doet iets alleen als er een beloning inzit. Mensen krijgen kinderen uit eigenbelang, mensen besluiten geen kinderen te krijgen uit eigenbelang, mensen gaan relaties aan uit eigenbelang, mensen plegen zelfs zelfmoord uit eigenbelang (70 maagden enzo).
  zondag 12 februari 2006 @ 12:41:26 #276
63900 xelzix
Get on with it!
pi_34994184
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik persoonlijk denk dat alle keuzes die mensen maken, ingegeven zijn door eigenbelang. Een mens doet iets alleen als er een beloning inzit. Mensen krijgen kinderen uit eigenbelang, mensen besluiten geen kinderen te krijgen uit eigenbelang, mensen gaan relaties aan uit eigenbelang, mensen plegen zelfs zelfmoord uit eigenbelang (70 maagden enzo).
Zo zwart wit kan je het niet stellen, of ben ik zo zeldzaam altruistisch dat ik het geluk van anderen meeneem in mijn beslissingen over belangrijke dingen zoals het al dan niet kinderen willen en de consequenties die daar aan verbonden zijn?
pi_34994429
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:41 schreef xelzix het volgende:
Zo zwart wit kan je het niet stellen, of ben ik zo zeldzaam altruistisch dat ik het geluk van anderen meeneem in mijn beslissingen over belangrijke dingen zoals het al dan niet kinderen willen en de consequenties die daar aan verbonden zijn?
Het speelt uiteraard een rol. Maar je eigen geluk komt altijd op de eerste plaats. Je kiest uiteindelijk altijd voor jezelf.
  zondag 12 februari 2006 @ 14:23:25 #278
140904 MLF
Unazukin
pi_34997928
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:09 schreef -Wolf- het volgende:
Dit is een vraagstuk waar ik me soms wel eens mee bezighou. Stel je wil later kinderen, je ontmoet de man/vrouw van je dromen maar dan wanneer het allemaal wat serieuzer wordt blijkt dat de ander helemaal geen kinderen wil. Wat doe je dan?
dan is het dus niet de man/vrouw van je dromen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')