abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34905208
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:41 schreef miss_sly het volgende:

Tuurlijk mag dat wel, maar ik denk dat Grrrrrrr (weet niet hoeveel 'r') bedoelt dat het huwelijk/de relatie eerst als erg waardevol wordt bestempeld, maar ineens minder/niet meer waardevol is als er problemenzijn met de kinderwens. Dan kun je je wel afvragen hoe oprecht de term waardevol is....
omdat liefde gewoon zijn grenzen kent, hoe waardevol ze ook mag zijn.

ander voorbeeld. ik ga met mijn partner "emigreren" voor 4 jaar naar de VS in het kader van zijn doctoraat. Ik kan je verzekeren dat hier veel over is gepraat. Neem nu dat mijn man echt permanent wou verhuizen naar daar, dan is het einde relatie. ik kan mijn leven en alles wat daarmee samenhangt niet opgeven voor mijn man, hoe graag ik hem ook zie, dat kan ik NIET.

ik zie mezelf nog steeds liever dan mijn man, en over sommige dingen vallen geen compromissen te maken. Is daarom de relatie niet waardevol ? vind ik niet ! ik zou mijn man nog steeds heel graag zien, maar een relatie is niet meer mogelijk ... al zal dat pijn doen.

Bepaalde dingen kan, zal en wil ik niet opgeven voor mijn partner. Ik leef nog steeds mijn eigen leven, en niet het zijne. hij kan me mijn kinderwens niet ontnemen.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:54:39 #152
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_34905496
Kan me best voorstellen dat mensen hiermee in de knoei komen. Je leert iemand kennen, hecht je aan iemand, kinderen zijn tot dan toe niet ter sprake gekomen, het mondt uit in een relatie...en dan blijk je toch andere ideeen daarover te hebben

Eigenlijk had ik dat van te voren ook nooit 'besproken' met m'n vriendin, maar wat blijkt: we hebben er allebei geen behoefte aan. Da's dan mooi, een invulling aan m'n leven kan ik best wel vinden (je houdt zeg maar nog es wat geld over om lekker te reizen, bijv.) maar stel dat het niet zo was, da's dan mooi kl*te!
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_34905604
nog erger wordt het als één van die " die hard kinderhaters" zich opeens volledig bedenkt, en de ander nog steeds pertinent geen kind wil ...

dat is iets wat je niet kon voorzien natuurlijk ...
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:00:16 #154
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_34905733
Dan heb je inderdaad een redelijk rampscenario...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_34905982
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat wel, maar ik denk dat Grrrrrrr (weet niet hoeveel 'r') bedoelt dat het huwelijk/de relatie eerst als erg waardevol wordt bestempeld, maar ineens minder/niet meer waardevol is als er problemenzijn met de kinderwens. Dan kun je je wel afvragen hoe oprecht de term waardevol is....
Dat is precíes wat ik bedoel idd .

Het zit hem vooral in dat "huwelijk". Dat is toch het beloven van eeuwige trouw aan elkaar. We weten allemaal dat daar in de praktijk vaak niks van terecht komt natuurlijk. En cynicus als ik ben vraag ik me af hoeveel je huwelijk waard is als je al in je achterhoofd hebt dat je misschien wel van je partner af wil als hij/zij na een aantal jaren huwelijk nog steeds geen kinderen blijkt te willen, en die gedachte lijkt er bij flugeltje achter te zitten. Vind ik nogal vreemd, zo'n "we zien wel hoe het loopt" gedachtengang in een huwelijk, die fase zou je toch eigenlijk al voorbij moeten zijn als je gaat trouwen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34906035
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:56 schreef petitlapin2 het volgende:
nog erger wordt het als één van die " die hard kinderhaters" zich opeens volledig bedenkt, en de ander nog steeds pertinent geen kind wil ...

dat is iets wat je niet kon voorzien natuurlijk ...
Wat je ook niet kan voorzien is dat het leven na de geboorte van het kind er ineens heel anders uitziet en behoorlijk tegenvalt voor 1 van de 2 partners. Niet zelden beginnen relatieproblemen na de geboorte van het eerste kind .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34906906
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Wat je ook niet kan voorzien is dat het leven na de geboorte van het kind er ineens heel anders uitziet en behoorlijk tegenvalt voor 1 van de 2 partners. Niet zelden beginnen relatieproblemen na de geboorte van het eerste kind .
dat is het risico dat we beiden nemen, dat ontken ik niet , wat we niet kunnen ontkennen is dat we beiden 100 % achter de keuze stonden. eén kan de ander niet verwijten dat het opgedrongen was

ik zal het je weten te zeggen, aangezien in de loop van de maand beval
pi_34909815
Ik heb er nog eens over nagedacht en ben er voor mezelf uit.
Het opvoeden van een kind (of kinderen) zie ik meer als een missie, reizen om een groot deel van de wereld zien zie ik meer als een doel. Die twee dingen kunnen elkaar inderdaad in de weg staan. Daarom is het ook logisch dat iedereen zijn eigen (hopelijk bewuste) keuzes maakt.

Voor mij persoonlijk is er verschil tussen een missie en een doel. Beiden zijn goed en de moeite na te leven en het ene sluit het andere niet uit. Voor ieder persoon afzonderlijk ligt de zwaarte van een doel of missie op een ander nivo of vlak. Niks mis mee toch?

Petitpetin2, we horen het dan snel van je, succes ermee !!
Je gaat een drukke maar zeer zeker ook leuke tijd tegenmoet.
pi_34909897
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Het valt me zo op dat mensen die kinderen willen zo uit de hoogte doen en denken dat het leven maar slecht, leeg en doelloos is zonder kinderen en hoe veranderen kinderen dit dan?
Toen ik te horen kreeg dat ik misschien geen kinderen kan krijgen of als ik er wil ik waarschijnlijk de medische mallomolen in moet, dan denk je toch wel eens goed na hoe een leven er zonder kinderen uit zou zien. De dingen die je niet zou kunnen doen, de dingen die je niet zou meemaken, ... en eerlijk gezegd, het ziet er wel wat leeg uit.

Nu kun je het leven natuurlijk anders gaan invullen (reizen, een hond in huis nemen , ik noem maar wat), maar toch denk ik dat ik het altijd zou missen als ik geen kinderen zou hebben.
Maar anderzijds moet je natuurlijk wel verder, dus ik denk, eens je de grootste teleurstelling te boven bent gekomen en steun vindt bij de juiste personen dat je jouw leven toch anders moet gaan indelen hoor. Ook al blijf ik erbij dat die teleurstelling wel vaak zou opspelen (denk maar aan een nieuwe baby in de familie, zwangere vriendinnen om je heen, ...)
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:13:28 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910190
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef Blazkowich het volgende:
Als een man moeilijk loopt te twijfelen zou ik hem als vrouw misschien wel de neiging hebben hem gewoon voor het blok te zetten en zwanger te worden. De kans dat hij dan bij je weg gaat is toch vrij klein lijkt me, zeker als de relatie voor de rest heel goed is.
Als de relatie verder heel goed is, flik je je lief niet zo'n smerige achterbakse streek vind ik.
Überhaupt niet trouwens. Respect voor elkaar vind ik wezenlijk.

Ik wil al jaren kinderen. Sinds 4 jaar ben ik met de man van mijn leven. Maar hij zei niet te weten of hij ooit kinderen zou willen. Ondertussen werd ik ouder en ouder . Ik heb hem in april gezegd dat ik hem tot juli bedenktijd gaf: Je wil een kind met me of we verbreken dan de relatie. Hartverscheurend, maar mijn kinderwens kon en wilde ik niet meer wegduwen. Afgelopen zomer heeft mijn lief na veel goede gesprekken gezegd dat hij graag een kindje met me wil.
En als alles goed gaat is dat kindje er in oktober 2006.....
Niet verder vertellen he?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34910240
moonah! !!!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:18:47 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910376
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:15 schreef DarkElf het volgende:
moonah! !!!
Haaaaai DE...
pi_34910433
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Haaaaai DE...

fijn dat alles toch nog goed komt met je lief
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_34910486
Gefeliciteerd !!!!
pi_34910556
wow Moonah! Wat ben ik blij om dat te lezen!
pi_34910659
Weer een vent die gedwongen wordt kinderen te nemen door een vrouw met tikkende eierstokken...
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:26:46 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910672
Dankjewel!
Maar het is eigenlijk niet mijn bedoeling dit topic te kapen.
Sorry.
Dus verdere felicitaties mogen in OUD, daar ben ik nu ws wat meer te vinden...
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:27:16 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910697
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Weer een vent die gedwongen wordt kinderen te nemen door een vrouw met tikkende eierstokken...
HO! Niks dwingen. Eigen keuze. Je weet niet waar je over praat.
pi_34910932
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

HO! Niks dwingen. Eigen keuze. Je weet niet waar je over praat.
Dat hoop ik dan maar voor jou, je vent en je toekomstige kindje...
pi_34911083
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat hoop ik dan maar voor jou, je vent en je toekomstige kindje...
Ik veronderstel dat Moonah hier gewoon de extreem korte versie heeft gegeven van waarschijnlijk heel veel en heel lange gesprekken, misschien komt het daarom wat 'dwingerig' over...
pi_34911247
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik veronderstel dat Moonah hier gewoon de extreem korte versie heeft gegeven van waarschijnlijk heel veel en heel lange gesprekken, misschien komt het daarom wat 'dwingerig' over...
Of misschien is het dit stukje tekst:
quote:
Je wil een kind met me of we verbreken dan de relatie.
En dan nog durven beweren dat er geen sprake is van dwang ...
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:43:05 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34911266
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oh, ik was me er niet van bewust dat het 'dwingerig' overkwam.
Mijn lief heeft er zelf met volle bewustzijn en heel oprecht voor gekozen om met mij een kindje te maken. Alleen, als ik geen tijdsgrens had gesteld, zou hij wellicht nooit tot de keuze zijn durven komen. En ja, mijn tijd is beperkt. Can't help it...
Maar fyi we zijn beiden zielsgelukkig en heel dankbaar.
pi_34911284
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of misschien is het dit stukje tekst:
[..]

En lees dan ook eens het gedeelte van de goede gesprekken

Soit, ik moet me hier eigenlijk helemaal niet moeien
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:44:42 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34911308
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee, dat is geen dwang. Als hij niet had gewild had hij me dat kunnen zeggen. Dan had ik kunnen kiezen.
/discussie
pi_34911325
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, ik was me er niet van bewust dat het 'dwingerig' overkwam.
Mijn lief heeft er zelf met volle bewustzijn en heel oprecht voor gekozen om met mij een kindje te maken. Alleen, als ik geen tijdsgrens had gesteld, zou hij wellicht nooit tot de keuze zijn durven komen. En ja, mijn tijd is beperkt. Can't help it...
Maar fyi we zijn beiden zielsgelukkig en heel dankbaar.
Mij hoef je niet te overtuigen hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')