omdat liefde gewoon zijn grenzen kent, hoe waardevol ze ook mag zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:41 schreef miss_sly het volgende:
Tuurlijk mag dat wel, maar ik denk dat Grrrrrrr (weet niet hoeveel 'r') bedoelt dat het huwelijk/de relatie eerst als erg waardevol wordt bestempeld, maar ineens minder/niet meer waardevol is als er problemenzijn met de kinderwens. Dan kun je je wel afvragen hoe oprecht de term waardevol is....
Dat is precíes wat ik bedoel iddquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel, maar ik denk dat Grrrrrrr (weet niet hoeveel 'r') bedoelt dat het huwelijk/de relatie eerst als erg waardevol wordt bestempeld, maar ineens minder/niet meer waardevol is als er problemenzijn met de kinderwens. Dan kun je je wel afvragen hoe oprecht de term waardevol is....
Wat je ook niet kan voorzien is dat het leven na de geboorte van het kind er ineens heel anders uitziet en behoorlijk tegenvalt voor 1 van de 2 partners. Niet zelden beginnen relatieproblemen na de geboorte van het eerste kindquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:56 schreef petitlapin2 het volgende:
nog erger wordt het als één van die " die hard kinderhaters" zich opeens volledig bedenkt, en de ander nog steeds pertinent geen kind wil ...
dat is iets wat je niet kon voorzien natuurlijk ...
dat is het risico dat we beiden nemen, dat ontken ik nietquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat je ook niet kan voorzien is dat het leven na de geboorte van het kind er ineens heel anders uitziet en behoorlijk tegenvalt voor 1 van de 2 partners. Niet zelden beginnen relatieproblemen na de geboorte van het eerste kind.
Toen ik te horen kreeg dat ik misschien geen kinderen kan krijgen of als ik er wil ik waarschijnlijk de medische mallomolen in moet, dan denk je toch wel eens goed na hoe een leven er zonder kinderen uit zou zien. De dingen die je niet zou kunnen doen, de dingen die je niet zou meemaken, ... en eerlijk gezegd, het ziet er wel wat leeg uit.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Het valt me zo op dat mensen die kinderen willen zo uit de hoogte doen en denken dat het leven maar slecht, leeg en doelloos is zonder kinderen en hoe veranderen kinderen dit dan?
Als de relatie verder heel goed is, flik je je lief niet zo'n smerige achterbakse streek vind ik.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef Blazkowich het volgende:
Als een man moeilijk loopt te twijfelen zou ik hem als vrouw misschien wel de neiging hebben hem gewoon voor het blok te zetten en zwanger te worden. De kans dat hij dan bij je weg gaat is toch vrij klein lijkt me, zeker als de relatie voor de rest heel goed is.
Haaaaai DE...quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:15 schreef DarkElf het volgende:
moonah! !!!
HO! Niks dwingen. Eigen keuze. Je weet niet waar je over praat.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Weer een vent die gedwongen wordt kinderen te nemen door een vrouw met tikkende eierstokken...![]()
Dat hoop ik dan maar voor jou, je vent en je toekomstige kindje...quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
HO! Niks dwingen. Eigen keuze. Je weet niet waar je over praat.
Ik veronderstel dat Moonah hier gewoon de extreem korte versie heeft gegeven van waarschijnlijk heel veel en heel lange gesprekken, misschien komt het daarom wat 'dwingerig' over...quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar voor jou, je vent en je toekomstige kindje...
Of misschien is het dit stukje tekst:quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik veronderstel dat Moonah hier gewoon de extreem korte versie heeft gegeven van waarschijnlijk heel veel en heel lange gesprekken, misschien komt het daarom wat 'dwingerig' over...
En dan nog durven beweren dat er geen sprake is van dwangquote:Je wil een kind met me of we verbreken dan de relatie.
Oh, ik was me er niet van bewust dat het 'dwingerig' overkwam.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik veronderstel dat Moonah hier gewoon de extreem korte versie heeft gegeven van waarschijnlijk heel veel en heel lange gesprekken, misschien komt het daarom wat 'dwingerig' over...
En lees dan ook eens het gedeelte van de goede gesprekkenquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Of misschien is het dit stukje tekst:
[..]
En dan nog durven beweren dat er geen sprake is van dwang...
Nee, dat is geen dwang. Als hij niet had gewild had hij me dat kunnen zeggen. Dan had ik kunnen kiezen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En dan nog durven beweren dat er geen sprake is van dwang...
Mij hoef je niet te overtuigen hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh, ik was me er niet van bewust dat het 'dwingerig' overkwam.
Mijn lief heeft er zelf met volle bewustzijn en heel oprecht voor gekozen om met mij een kindje te maken. Alleen, als ik geen tijdsgrens had gesteld, zou hij wellicht nooit tot de keuze zijn durven komen. En ja, mijn tijd is beperkt. Can't help it...
Maar fyi we zijn beiden zielsgelukkig en heel dankbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |