abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34673317
Wordt het Clinton, Rice, Guiliani of toch....
T lijkt me leuk om Rice te zien in het rijtje krasse knarren op: http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_the_United_States (kijk onder Office holders).

Groetjes van een Bush-fan
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:05:09 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34673781
Bij de vorige verkiezingen kwam Kerry toch enigzinds onverwacht uit de koker bij de Democraten, maar was ten minste 1 kandidaat al zeker. Nu heb je bij twee partijen die onzekerheid en valt er eigenlijk nog niets over te zeggen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:06:19 #3
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_34673816
ik denk clinton.

guiliani?
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_34673895
Eens kijken wie er nog meer lid van de Skull & Bones is geweest.
JJ72 - Heat
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:10:50 #5
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34673935
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:44 schreef buachaille het volgende:
T lijkt me leuk om Rice te zien in het rijtje krasse knarren op: http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_the_United_States (kijk onder Office holders).

quote:
The President of the United States (often abbreviated "POTUS")
OMG
---verdwijnt---
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:35:27 #6
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34674629
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:05 schreef Sidekick het volgende:
Bij de vorige verkiezingen kwam Kerry toch enigzinds onverwacht uit de koker bij de Democraten, maar was ten minste 1 kandidaat al zeker. Nu heb je bij twee partijen die onzekerheid en valt er eigenlijk nog niets over te zeggen.
Het is volgens mij voor het eerst sinds lange tijd dat er twee volledig nieuwe kandidaten zullen zijn. andere keren deed altijd een president of een vice-president mee. Aangezien het erg onwaarschijnlijk is dat Cheney zich kandidaat zal stellen zal dat nu niet het geval zijn. Dat maakt het tot een heel open race.

Wat betreft de Democraten zou het verstandig zijn om een zuidelijke gouverneur als kandidaat te nemen. Senatoren winnen immers zelden verkiezingen en een zuidelijke Democraat maakt meer kans dan de zoveelste Noorderling. Er is echter nog niet één naam die vaak opduikt.

Wel wordt deze senator regelmatig als kanshebber op de nominatie genoemd:

http://salazar.senate.gov/
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:44:51 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34674903
Lijkt me erg leuk als Rice president wordt. Dat zal de Democraten écht pissig maken, de eerste vrouw, een negerin nota bene als Republikeins president, als ze dan nog lesbisch is, dan komt écht het einde der tijden..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34675782
Poll van CNN populariteit partijen

Republicans 38%, democrats 36%

Kritiek op Bush is enorm, en nog staan de republicans voor.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 februari 2006 @ 12:17:32 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_34675872
Ik vind Rice typisch een geval van een excuusneger...
Is niet kwaad bedoeld, maar iets zinnigs heb ik haar nog niet horen zeggen...
Beetje zelfde type als aha...
Hoop gebler maar weinig constructiefs...

Het is jammer dat Bill C niet meer gekozen mag worden.
Dat vond ik tot nu toe de beste die ze hebben gehad.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:33:20 #10
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34676290
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me erg leuk als Rice president wordt. Dat zal de Democraten écht pissig maken, de eerste vrouw, een negerin nota bene als Republikeins president, als ze dan nog lesbisch is, dan komt écht het einde der tijden..
Het is waarschijnlijk dat de eerste vrouwelijke en de eerste zwart president Republikein zullen zijn.
pi_34682522
Ik gok op John McCain. Zie ook http://www.pollingreport.com/2008.htm
pi_34682569
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:17 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind Rice typisch een geval van een excuusneger...
Is niet kwaad bedoeld, maar iets zinnigs heb ik haar nog niet horen zeggen...
Beetje zelfde type als aha...
Hoop gebler maar weinig constructiefs...

Het is jammer dat Bill C niet meer gekozen mag worden.
Dat vond ik tot nu toe de beste die ze hebben gehad.
Netsplitter, wat ben jij een ongelofelijke ****** zeg. Rice is tijdens Bush 1 één van de belangrijkste figuren geweest in zijn administration. Alleen omdat ze zwart (en vrouw) is denk jij meteen dat dat een excuusgeval is??
Jij bent zeker zo'n gefrusteerde linkse, die er niet tegen kan dat minderheden zelf hard werken en zonder postitieve discriminatie de top halen.
Aangezien jij het zo goed weet en Clinton zo goed vind: Wie was het meest prominente lid uit een minderheid tijdens de Clinton jaren??????????
pi_34682570
De vrouw van Bill.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:56:53 #14
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34682786
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:50 schreef Feyenoorder het volgende:

[..]

Netsplitter, wat ben jij een ongelofelijke ****** zeg. Rice is tijdens Bush 1 één van de belangrijkste figuren geweest in zijn administration. Alleen omdat ze zwart (en vrouw) is denk jij meteen dat dat een excuusgeval is??
Jij bent zeker zo'n gefrusteerde linkse, die er niet tegen kan dat minderheden zelf hard werken en zonder postitieve discriminatie de top halen.
Aangezien jij het zo goed weet en Clinton zo goed vind: Wie was het meest prominente lid uit een minderheid tijdens de Clinton jaren??????????

Alexis M. Herman
Labor Secretary
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:59:00 #15
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34682846
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:49 schreef basilisk het volgende:
Ik gok op John McCain. Zie ook http://www.pollingreport.com/2008.htm
Die is in 2008 vermoedelijk te oud.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:59:42 #16
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34682873
Clinton
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_34683148
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:59 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Die is in 2008 vermoedelijk te oud.
Dan zou ie 72 zijn. Ik weet niet of dat te oud is maar idd, zelfs Reagan was nog jonger toen ie president werd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 februari 2006 @ 16:14:09 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_34683322
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:50 schreef Feyenoorder het volgende:

[..]

Kom op...
Rice is alleen maar gekomen omdat er haar voorganger zo nodig weg moest...
Ik heb helemaal niks tegen zwarte en/of vrouwen, totaal niks, dus nee, ik ben geen rascist of wat dan ook...
Maar zij komt totaal niet over of wat dan ook, totaal geen uitstraling...
De enige reden waarom ze daar op die post zit is omdat bush dat zo graag wou.
Wat heeft ze voor die tijd gedaan?
Ik zeg niet dat ik het zo goed weet, staat dat in m'n post?
Nee he...
Mijn mening is dat Clinton het stukken beter heeft gedaan dan bush in de afgelopen jaren dat hij aan de macht is.
Onder Clinton was er geen grootschalige oorlog, was de binnenlandse schuld niet zo hoog als dat die nu is.
Ik zeg niet dat hij perfect was, maar beter dan die debiel die er nu zit.
Het enige wat hij kan is zijn vader na-apen en afmaken wat die begonnen is...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:15:57 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34683383
Hillary Clinton
al hoorde ik laatst dat Bill ook weer zou mogen, omdat hij nu 2 termijnen weg is geweest? Iemand enig idee of dat klopt?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_34683505
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:15 schreef teamlead het volgende:
al hoorde ik laatst dat Bill ook weer zou mogen, omdat hij nu 2 termijnen weg is geweest? Iemand enig idee of dat klopt?
Nee, maar hij heeft wel zelf gevraagd om die wet te veranderen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2946802.stm
pi_34683671
Ik vermoed dat Rice een makkelijk slachtoffer wordt van een 'dirty' campagne ...
Bij een campagne is de sociale factor gewoon erg belangrijk en deze houd Rice opzichtig buiten het blikveld ...

ze is niet getrouwd en er is zelfs geen relatie met een man bekend (behalve een footballspeler die ze een tiental jaren terug gedate zou hebben) ... er zijn wat hele lichte geruchten over dat ze lesbisch zou 'kunnen' zijn ... zelfs als dat enkel geruchten zouden blijven zou dat al genoeg schade doen om haar kansen finaal te verderven (ook al komt ze 'opeens' met een man op de proppen, ook dat zou ongeloofwaardig blijven)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:30:57 #22
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34683910
quote:
Hillary Clinton
Nee dat klopt niet, een president mag maar twee keer verkozen worden. Vroeger was dat een ongeschreven regel en sinds FDR zich daar niet aan hield is er een wet van gemaakt.
pi_34686073
voor Hillary zijn de tekenen niet gunstig :
quote:
Democraten willen Hillary dumpen

Hillary Clinton is lang niet zo geliefd meer als de Democraten dachten, en er gaan steeds meer stemmen op om haar niet langer te nomineren als lijsttrekker voor de presidentsverkiezingen in 2008. In een peiling zei 51 procent niet voor Hillary te zullen stemmen. Vooral mannen zijn tegen haar.
Waarnemers vrezen dat de voormalige first lady , nu senator, een te strak en controversieel figuur is en dat ze de door haar houding de oppositie fel zou aanwakkeren. De Democraten hebben al een nieuwe rijzende ster: Mark Warner, tot voor kort gouverneur van Virginia.
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GURNGT3C
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:36:29 #24
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34686166
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:32 schreef zakjapannertje het volgende:

voor Hillary zijn de tekenen niet gunstig :
[..]

http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GURNGT3C
Warner is een zuidelijke gouverneur, zou dus weleens een goede kandidaat kunnen zijn.

Raar trouwens om van een lijsttrekker te spreken.
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:55:04 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34695888
quote:
Hillary Clinton
Nee, 2 termijnen President is het maximum.

Overigens ben ik niet zo zeker van een winst van Hillary Clinton. Ik denk dat er namelijk een hoop mensen zijn - ook Democraten - die Bill Clinton na de Lewinsky Affaire liever niet in het Witte Huis terug zien. Hij is dan wel geen President, maar hij zou dan nog steeds te dicht bij het vuur zitten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34695945
De volgende president wordt Al Gore.
pi_34696444
Die Gulliani lijkt me een bijzonder sympthatieke man. Maar dat baseer ik eerlijk gezegd alleen op zijn handelen ivm 9-11
pi_34701418
Laten we niet vergeten dat het in de Amerikaanse politiek niet in de laatste plaats gaat om geld. En dat Hillary Clinton dit jaar is begonnen met een oorlogskas van $17.100.000. Wat volgens analysten aanzienlijk meer is dan ze nodig heeft om herkozen te worden als senator voor New York waar ze op het moment op 58% van de stemmen kan tellen (gemeten tegenover de meest waarschijnlijke Republikeinse kandidaat van dat moment)
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:46:19 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34702438
Al Gore komt nu stukken beter uit de verf dan een tijdje geleden.

Ik hoop stilletjes op Barack Obama, een zeer goede, intelligente man met uitstraling al is ie nog erg jong.

Wishful thinking maar goed.

Rice: Alsjeblieft niet zeg, ik heb genoeg van die republikeinen.

[ Bericht 4% gewijzigd door popolon op 02-02-2006 00:51:40 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:48:15 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34702480
will smith, omdat zwartenekker niet in amerika geboren is. democraat dus.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:42:25 #31
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34708601
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:56 schreef Monidique het volgende:
De volgende president wordt Al Gore.
Ik heb inderdaad wel eens horen beweren dat hij de beste kandidaat voor de Democraten zou zijn. Hij heeft ervaring, geniet nationale bekendheid en is een zuiderling.

Bovendien heeft hij in 2000 al bewezen presidentsverkiezingen te kunnen winnen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:56:23 #32
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34708960
quote:
T lijkt me leuk om Rice te zien
Hieraan herkent men de onvervalste wansmaak.

Ik hoop dat Ralph Nader wordt verkozen, alleen al om van die politieke claque af te komen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 12:51:00 #33
45206 Pietverdriet
pi_34709177
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik hoop dat Ralph Nader wordt verkozen, alleen al om van die politieke claque af te komen.
En ik dacht dat Carter een slechte president was geweest, maar Nader gaat écht het biscuitje nemen dan..
pi_34709534
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad wel eens horen beweren dat hij de beste kandidaat voor de Democraten zou zijn. Hij heeft ervaring, geniet nationale bekendheid en is een zuiderling.
Zou best kunnen, Nixon heeft wel bewezen dat je nog best president kunt worden als je al een keer eerder de verkiezingen hebt verloren.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:18:58 #35
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_34710099
Ik denk die guilliani (oid), america kiest echt geen vrouw!
pi_34710491
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Prima toch knul!
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:39:32 #37
45206 Pietverdriet
pi_34710774
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zou best kunnen, Nixon heeft wel bewezen dat je nog best president kunt worden als je al een keer eerder de verkiezingen hebt verloren.
En Kennedy heeft het voorgedaan hoe je president kan worden zonder gekozen te zijn..
pi_34711183
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En Kennedy heeft het voorgedaan hoe je president kan worden zonder gekozen te zijn..
Dat ook nog een keer, was met de maffia toch?
pi_34711671
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan in dat land sowieso met dat idiote systeem met die kiesmannen. Bush jr. had bij zijn eerste verkiezing ook minder stemmen van het volk dan Gore
A mind with a heart of it's own
pi_34712290
Het wordt sowieso een Republikein, *tenzij* (en dat is erg genoeg) de Democraten zich conservatiever gaan opstellen in ethisch/morele kwesties als euthanasie, homohuwelijk en abortus. De wat vrije houding van de democraten (mensen zelf laten beslissen) valt niet goed in het oer-conservatieve Amerika, waar gelovigen graag anderen hun wil opleggen. Ethische/morele kwesties wegen voor deze kiezers zwaarder dan 10 mislukte oorlogen bij elkaar.

Zal mij trouwens niks verbazen als uiteindelijk Jeb Bush een gooi naar het presidentschap doet, ook al heeft hij eerder gezegd dat niet te willen.
pi_34712920
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef dVTB het volgende:
Het wordt sowieso een Republikein.
8 jaar Clinton, vervolgens 2 keer een marginale overwinning voor Bush jr. die een hoop kritiek krijgt vanwege z'n beleid. Dan vind ik het erg gewaagd om te zeggen dat het sowieso een republikein wordt.
A mind with a heart of it's own
pi_34713017
als Mark Warner het wordt, dan maakt ie goede kans, althans deze site geeft hem een gematigder ideologische imago dan bv. Hillary http://www.issues2002.org/Mark_Warner.htm
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:56:26 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34713412
ik denk dat amerika na bush ook wel klaar is met het buitenland beleid. ik denk dat een democraat wat meer naar de interne problemen van de usa zou kijken en derhalve een heel goede kans maakt in het verotte usa.
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:59:30 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34713499
Ik ga nog steeds voor Obama *hoopt* en Gore.

Hillary is nog te vroeg en ja, dat gestuntel en gelieg van de republikeinen zijn ze aardig zat.

Gelukkig maar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 februari 2006 @ 15:58:17 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34715610
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:46 schreef popolon het volgende:
Al Gore komt nu stukken beter uit de verf dan een tijdje geleden.

Ik hoop stilletjes op Barack Obama, een zeer goede, intelligente man met uitstraling al is ie nog erg jong.

[afbeelding]

Wishful thinking maar goed.

Rice: Alsjeblieft niet zeg, ik heb genoeg van die republikeinen.
aan hem moest ik ook meteen denken. Z'n speech 2 jaar terug bij de democraten heeft erg veel indruk gemaakt. Dit is zeker de man voor de toekomst bij de democraten!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 februari 2006 @ 16:00:38 #46
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34715683
Is de kans trouwens niet aanwezig dat Jeb Bush zich kandidaat gaat stellen?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:31:11 #47
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34716780
Ik hoop op Rudy Giuliani met Condi Rice als VP
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:49:12 #48
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34717436
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef dVTB het volgende:
Het wordt sowieso een Republikein, *tenzij* (en dat is erg genoeg) de Democraten zich conservatiever gaan opstellen in ethisch/morele kwesties als euthanasie, homohuwelijk en abortus. De wat vrije houding van de democraten (mensen zelf laten beslissen) valt niet goed in het oer-conservatieve Amerika, waar gelovigen graag anderen hun wil opleggen. Ethische/morele kwesties wegen voor deze kiezers zwaarder dan 10 mislukte oorlogen bij elkaar.
Dit klopt niet. De meerderheid van de Amerikanen deelt juist de meer liberale opvattingen van de Democraten op ethisch en moreel gebied. Het probleem is echter dat veel van deze mensen niet gaan stemmen en de conservatieven dat wel doen. Een zogeheten passionate minority.
pi_34717510
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dit klopt niet. De meerderheid van de Amerikanen deelt juist de meer liberale opvattingen van de Democraten op ethisch en moreel gebied. Het probleem is echter dat veel van deze mensen niet gaan stemmen en de conservatieven dat wel doen. Een zogeheten passionate minority.
Wat je best een knappe prestatie kunt noemen van de Republikeinen want die "passionate minority" stemde tot voor kort namelijk ook niet.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:56:18 #50
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34717654
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat je best een knappe prestatie kunt noemen van de Republikeinen want die "passionate minority" stemde tot voor kort namelijk ook niet.
Dat is niet geheel waar, alleen stemmen ze pas sinds de opkomstvan Reagan overwegend Republikeins. Die passionate minority woont immers grotendeels in het zuiden en midwesten van de VS en zeker het zuiden is van oudsher Democratisch territorium.
pi_34717757
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is niet geheel waar, alleen stemmen ze pas sinds de opkomstvan Reagan overwegend Republikeins. Die passionate minority woont immers grotendeels in het zuiden en midwesten van de VS en zeker het zuiden is van oudsher Democratisch territorium.
Die uit de biblebelt stemden overwegend niet hoor.

Toen het zuiden nog in handen was van de democraten hadden die ook meer overeenkomsten met hoe nu de republikeinse partij eruit ziet.
pi_34717790
Ik denk dat het Hillary Clinton wordt.
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:02:05 #53
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34717868
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die uit de biblebelt stemden overwegend niet hoor.

Toen het zuiden nog in handen was van de democraten hadden die ook meer overeenkomsten met hoe nu de republikeinse partij eruit ziet.
De Democraten zaten lange tijd in een spagaat. Ze vertegenwoordigden het liberale Noord-oosten en het conservatieve Zuiden. Het was bijna onmogelijk om deze tegengestelde groeperingen beiden te vertegenwoordigen, het is verbazingwekkend dat het nog zo lang goed gegaan is.

Dat de biblebelt niet stemde is in zo verre waar dat de opkomst in de VS bij verkiezingen relatief laag is, dus ook onder de Christenen.
pi_34720757
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef Plato1980 het volgende:
Bedankt voor je aanvulling. Ik sprak niet voor niets over 'kiezers' die gevoelig zijn voor ethisch/morele thema's en niet over 'Amerikanen'. Veel mensen gaan niet stemmen en de Republikenen zijn doortrapt genoeg om te voorkomen dat veel kiesgerechtigde 'minorities' naar de stembus kunnen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:09:06 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34721685
Persoonlijk denk ik dat we er te vroeg bij zijn. Er zijn in November 2006 eerst verkiezingen voor de Senaat en vele gouverneursverkiezingen in diverse staten. Pas als deze verkiezingen gehouden zijn kunnen we wat meer zeggen over potentiele kandidaten. Er zullen dan een x aantal senators en gouverneurs zijn die wellicht niet zijn herkozen, en toch een gooi willen doen naar de volgende stap in hun carriere.

Presidenten uit het verleden zijn vrijwel altijd geput uit Gouverneurs van 1 van de 50 staten, of van Senators die als jaren in Washington dienst doen.

Hillary Clinton heeft het voorlopig nog druk zat met het haar Senaats zetel, en Condaleeza Rice moet de komende 3 jaar nog gewoon haar taak volbrengen als kabinetslid, en zal pas begin 2008 ofzo die positie opgeven om als Presidentscandidaat naar voren te treden, als dat haar ambitie is.

Voorlopig denk ik dat de polls alleen maar "populariteitspolls" zijn. Ik denk dat we pas in 2007 een duidelijker beeld kunnen schetsen over wie er mee gaat doen. Pas in de lente van 2008 weten we echt wie de frontrunner zal zijn en dan breekt de campagne in volle toeren los.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34722730
Ik zie de Republikeinen zo 1-2-3 nog geen vrouw naar voren schuiven als presidentskandidaat. Daar lijken ze me simpelweg te conservatief voor.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:20:08 #57
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34740989
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 19:09 schreef maartena het volgende:
Persoonlijk denk ik dat we er te vroeg bij zijn. Er zijn in November 2006 eerst verkiezingen voor de Senaat en vele gouverneursverkiezingen in diverse staten. Pas als deze verkiezingen gehouden zijn kunnen we wat meer zeggen over potentiele kandidaten. Er zullen dan een x aantal senators en gouverneurs zijn die wellicht niet zijn herkozen, en toch een gooi willen doen naar de volgende stap in hun carriere.

Presidenten uit het verleden zijn vrijwel altijd geput uit Gouverneurs van 1 van de 50 staten, of van Senators die als jaren in Washington dienst doen.

Hillary Clinton heeft het voorlopig nog druk zat met het haar Senaats zetel, en Condaleeza Rice moet de komende 3 jaar nog gewoon haar taak volbrengen als kabinetslid, en zal pas begin 2008 ofzo die positie opgeven om als Presidentscandidaat naar voren te treden, als dat haar ambitie is.

Voorlopig denk ik dat de polls alleen maar "populariteitspolls" zijn. Ik denk dat we pas in 2007 een duidelijker beeld kunnen schetsen over wie er mee gaat doen. Pas in de lente van 2008 weten we echt wie de frontrunner zal zijn en dan breekt de campagne in volle toeren los.
De laatste vijf presidenten waren met uitzonderng van de oude Bush allemaal gouverneur (Clinton en Bush) of ex-gouverneur (Carter en Reagan).
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:22:01 #58
124377 pmb_rug
salvation received
pi_34741050
ik geef Edwards een goeie kans, jonge vlotte blanke vent uit het zuiden. maar het zal er echt aan liggen wie het wordt bij de Republikeinen
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:23:37 #59
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34741110
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:22 schreef pmb_rug het volgende:
ik geef Edwards een goeie kans, jonge vlotte blanke vent uit het zuiden. maar het zal er echt aan liggen wie het wordt bij de Republikeinen
Het probleem van Edwards is dat hij momenteel geen podium heeft. Hij heeft zijn zetel in de senaat vrijwillig opgegeven en staat nu dus aan de zijlijn.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:23:50 #60
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34741119
Conda Rice, lijkt mij wel een interessante keuze. Alleen het feit dat ze zwart en vrouw is gooit waarschijnelijk roet in het eten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34741124
Arnold Swarzenegger !

Ik heb geen lapje verhaal om argumenten te verdedigen, te weinig kennis van politiek.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:34:20 #62
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34741494
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:23 schreef SolidasRock het volgende:
Arnold Swarzenegger !

Ik heb geen lapje verhaal om argumenten te verdedigen, te weinig kennis van politiek.
Dat kan niet, want hij is niet in de Verenigde Staten geboren.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:39:55 #63
124377 pmb_rug
salvation received
pi_34741685
idd plato, Arnie is impossible

Edwards heeft idd een probleem in die zin, maar partij strategen kunnen hem echt wel weer op de kaart zetten
?Porque no te calles?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:42:20 #64
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34741768
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:39 schreef pmb_rug het volgende:
idd plato, Arnie is impossible

Edwards heeft idd een probleem in die zin, maar partij strategen kunnen hem echt wel weer op de kaart zetten
Ik verwacht ook dat hij aan de verkiezingen mee zal doen. Bovendien heeft hij nu alle tijd van de wereld om zich op de verkiezingen voor te bereiden. Maar het nadeel is dat hij meer moeite zal moeten doen om in het nieuws te komen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:45:19 #65
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34741863
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:23 schreef Pracissor het volgende:
Conda Rice, lijkt mij wel een interessante keuze. Alleen het feit dat ze zwart en vrouw is gooit waarschijnelijk roet in het eten.
Voor een Republikeinse is dit waarschijnlijk een minder groot probleem dan voor een Democrate.
pi_34742176
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ah ok, dat was ik ff vergeten.
pi_34742325
Ik denk Jeb Bush, als hij tenminste mee gaat doen (wat hij eerder nog heeft tegengesproken). En als hij de volgende keer niet meedoet, dan doet hij een andere keer wel mee en gaat hij winnen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:02:24 #68
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34742412
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik denk Jeb Bush, als hij tenminste mee gaat doen (wat hij eerder nog heeft tegengesproken). En als hij de volgende keer niet meedoet, dan doet hij een andere keer wel mee en gaat hij winnen.
Ik weet het niet. Ik denk niet dat hij nu al mee zal doen. En ik betwijfel of de Amerikanen nog een keer een Bush tot president zullen kiezen. Gaat dan immers verdacht veel op een soort van monarchie lijken.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:09:41 #69
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34742674
Ik denk niet dat ik een derde Bush overleef.
pi_34742969
Dr. Phil for president!
  zondag 5 februari 2006 @ 09:50:35 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34752101
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk niet dat ik een derde Bush overleef.
Want jij heb in Nederland zoveel last van de Amerikaanse President?
-
  zondag 5 februari 2006 @ 11:22:08 #72
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34753119
quote:
Op zondag 5 februari 2006 09:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 februari 2006 @ 14:08:58 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34759041
quote:
Op zondag 5 februari 2006 09:50 schreef maartena het volgende:

[..]

de hele wereld heetf er last van
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 5 februari 2006 @ 14:38:37 #74
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34760408
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

er was toch sprake van dat dat amendment gewijzigd zou worden
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_34760867
Mag iig hopen dat het Clinton / Gore wordt.
Jaja...
  zondag 5 februari 2006 @ 14:51:58 #76
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760929
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

er was toch sprake van dat dat amendment gewijzigd zou worden
Nee, daar is nooit serieus sprake van geweest. En het zou ook zeker niet voor 2008 lukken.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:52:13 #77
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760941
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:50 schreef Tybris het volgende:
Mag iig hopen dat het Clinton / Gore wordt.
Clinton kan dus ook niet.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:07:58 #78
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_34761537
Gore/H. Clinton/Obama

Een van de drie vind ik wel geschikt als volgende (vice-)president
The Internets, I needs it..
  zondag 5 februari 2006 @ 15:13:28 #79
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34761736
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik denk dat hij ooit wel een keer mee gaat doen, maar in 2008 nog niet.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:34:13 #80
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34762522
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het is volgens mij voor het eerst sinds lange tijd dat er twee volledig nieuwe kandidaten zullen zijn. andere keren deed altijd een president of een vice-president mee.
1928 was de laatste keer. Minister van Economische Zaken Herbert Hoover (R) tegen Gouverneur van New York Alfred Smith (D).

Veelgenoemde Democratische kandidaten zijn de voormalige gouverneur van Virginia (Gouverneurs van Virginia mogen niet twee termijnen achter elkaar dienen) Mark Warner, de gouverneur van Indiana Evan Bayh (wat een naam ) en gouverneur van Iowa Tom Vilsack.

Ze hebben gemeen dat ze centristisch zijn, en in een Republikeins neigende staat als Democraat tot gouverneur zijn verkozen.

Meer mogelijke kandidaten, van beide zijden:

http://www.politics1.com/p2008.htm. Sowieso een hele goede site.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:09:35 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34763569
hopelijk clinton.
bill that is.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34770300
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:09 schreef BaajGuardian het volgende:
hopelijk clinton.
bill that is.
Als je je eerst even wat gaat verdiepen in het Amerikaanse systeem
  zondag 5 februari 2006 @ 19:55:11 #83
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34770990
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je je eerst even wat gaat verdiepen in het Amerikaanse systeem
ik?
je moest eens weten.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:01:55 #84
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34771247
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik?
je moest eens weten.
Blijkbaar weet je toch niet voldoende van het systeem af want dan zou je Bill Clinton niet aanbevelen.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:04:11 #85
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34771327
juist wel clinton , hij is wat we nodig hebben op het moment , en had een geweldig plan
  zondag 5 februari 2006 @ 20:08:50 #86
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34771506
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
juist wel clinton , hij is wat we nodig hebben op het moment , en had een geweldig plan
Het kan alleen niet, want een president mag maar twee keer verkozen worden.
pi_34780512
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het kan alleen niet, want een president mag maar twee keer verkozen worden.
op een paar na hebben we het hier allemaal over Hilary Clinton naar mijn weten.
Jaja...
  maandag 6 februari 2006 @ 00:05:59 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34780572
als het volk het wil kan alles , neem ik aan..
tenzij het inderdaad zo is dat we met zn allen gedicteerd worden door onze facistische leiders
pi_34781881
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:05 schreef BaajGuardian het volgende:
als het volk het wil kan alles , neem ik aan..
tenzij het inderdaad zo is dat we met zn allen gedicteerd worden door onze facistische leiders
Als het volk het wil kan het nog steeds niet, er moet eerst een wet voor veranderd worden en daar heeft het volk (net als hier in Nederland) weinig over te zeggen. Indirect uiteraad wel weer (door te stemmen op diegene die de wet wil veranderen, maar volgensmij zijn er niet zoveel mensen voor), maar ik denk niet dat de Republikeinen een wet gaan veranderen om Bill Clinton weer aan de macht te krijgen.

En waar heb je het voor de rest over? We? Onze leiders? Fascisme? Jij hebt duidelijk niks begrepen van politiek
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:04 schreef Tybris het volgende:

[..]

BaajGuardian bedoelde echt Bill hoor
  maandag 6 februari 2006 @ 00:53:53 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34781951
ik bedoelde inderdaad bill , en ik heb veel contacten in de politiek dus ik weet heel veel van politiek met name in de vs.
pi_34782099
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:53 schreef BaajGuardian het volgende:
ik bedoelde inderdaad bill , en ik heb veel contacten in de politiek dus ik weet heel veel van politiek met name in de vs.
Het bleek al dat je er veel verstand van hebt
  maandag 6 februari 2006 @ 01:01:22 #92
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34782169
jij blijkbaar niet
pi_34782206
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:01 schreef BaajGuardian het volgende:
jij blijkbaar niet
Als je al niet eens weet wie wel en wie niet tot president van de VS mag worden verkozen...

Maar laat verder maar en terug ontopic.
  maandag 6 februari 2006 @ 01:03:07 #94
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34782211
Als ik me geld ergens zou zetten op dit moment dan zou ik op Guilianni gokken. Het is een Republikein, maar hoort niet tot de Bush-kliek. Kan daardoor beiden kaarten spelen. Republikeinen staan er op dit moment stukken beter voor dan de Democraten. veel meer Amerikanen voelen zich aangesproken door die partij dan door de Democraten. En omdat die niet tot de Bush-kliek behoort kan die ook stemmen winnen van mensen die ontevreden en oneens zijn met Bush. En de stemmen krijgen van mensen die iets anders willen dan wat ze nu hebben.
En hij heeft door zijn optreden na 9-11grote nationale bekendheid gekregen.
  maandag 6 februari 2006 @ 01:04:49 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34782255
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je al niet eens weet wie wel en wie niet tot president van de VS mag worden verkozen...

Maar laat verder maar en terug ontopic.
ik weet wie wel en niet kan worden verkozen maar ik weet ook hoe politiek achter de schermen werkt
en ik ga in mijn wensen door barrieres heen.
pi_34782295
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:04 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik weet wie wel en niet kan worden verkozen maar ik weet ook hoe politiek achter de schermen werkt
en ik ga in mijn wensen door barrieres heen.
Goed zo
pi_34785166
Ik vermoed dat het een democraat wordt. Puur afgaand op het sentiment in de VS en zonder namen van kandidaten te kennen.

Als er echter een oorlogmet Iran oid komt, zal het wel de republikeinen worden. Ik sluit niet uit dat er voor de verkiezingen extra aandacht voor een of andere bananenrepubliek komt om de verkiezingsoverwinning weer binnen te halen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 6 februari 2006 @ 11:00:26 #98
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34787992
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:04 schreef Tybris het volgende:

[..]

Waarom sprak je dan over "hij"?
  maandag 6 februari 2006 @ 11:01:20 #99
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34788022
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Je bent een goede vriend van Chelsea Clinton?
  maandag 6 februari 2006 @ 11:02:40 #100
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34788058
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Verlicht ons dan met een les politieke strategie. We zullen aan je voeten liggen.
  maandag 6 februari 2006 @ 13:09:34 #101
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34791808
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als ik me geld ergens zou zetten op dit moment dan zou ik op Guilianni gokken. Het is een Republikein, maar hoort niet tot de Bush-kliek.
[..]

En hij heeft door zijn optreden na 9-11grote nationale bekendheid gekregen.
Giuliani heeft wel een nadeel ten opzichte van Bush. Z'n achternaam is lastiger te spellen. .
  maandag 6 februari 2006 @ 13:11:03 #102
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34791846
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:09 schreef freako het volgende:

[..]

Giuliani heeft wel een nadeel ten opzichte van Bush. Z'n achternaam is lastiger te spellen. .
En daarnaast zal hij in 2008 aan de oude kant zijn. Te meer daar hij al eens ernstig ziek geweest is zal dit zijn kansen niet vergroten.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:22:47 #103
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34795620
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En daarnaast zal hij in 2008 aan de oude kant zijn. Te meer daar hij al eens ernstig ziek geweest is zal dit zijn kansen niet vergroten.
Hij is dan 64 weet niet of dat echt te oud is. Het is natuurlijk niet de jongste meer. Maar denk dat het met 64 best nog wel kan.

Ik kwam trouwens dit tegenop wikipedia:
quote:
According to a CNN poll reported on December 15, 2005, among Republicans, 30% would vote for Giuliani in the 2008 Republican Primaries, 22% would vote for John McCain, 18% for Condoleezza Rice, 7% for Senator George Allen (VA), 3% for Senate Majority Leader Bill Frist (TN), 3% for Massachusetts Gov. Mitt Romney, and 2% for Mississippi Gov. Haley Barbour. 15% were listed as "Other/Don't know". [18]
pi_37157046
Ik las vanmorgen dat Keryy van plan is zich weer verkiesbaar te stellen!

Meer info op: http://kerryforpresident2008.blogspot.com/

Zou volgens mij wel een primeur zijn dat een verliezend kandidaat zich nogmaals beschikbaar stelt.
pi_37157336
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:21 schreef buachaille het volgende:
Zou volgens mij wel een primeur zijn dat een verliezend kandidaat zich nogmaals beschikbaar stelt.
Nee hoor, Nixon heeft dit ook al gedaan.
pi_37163523
Clinton kan het worden als ze het zwaar verkloten bij de GOP. In bijna alle polls staat ze btw achter op lui als McCain.
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:15:39 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37166856
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:31 schreef Chewie het volgende:
Pat Buchanan ook in 1992, 1996 en 2000 - maar hij was dan ook van de Reform Party, en die verliezen altijd natuurlijk...
-
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:17:24 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37166889
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:05 schreef NightH4wk het volgende:
Clinton kan het worden als ze het zwaar verkloten bij de GOP. In bijna alle polls staat ze btw achter op lui als McCain.
McCain is zo'n beetje de enige Republikein voor wie ik nog respect heb.
-
pi_37167198
McCain is een Dijkstal Republikein. Die man zou beter tot z'n recht komen bij de Democraten. Ik denk dat hij te veel moeite zal hebben om de Republikeinen aan zich te binden en hij zal daardoor de primaries niet overleven.

Hillary Clinton wordt geen president, omdat ze te gemaakt is, zelfs voor een politica.

Al Gore - de uitvinder van het internet - wordt het niet omdat hij een loose cannon is.

John Kerry wordt het niet omdat hij een koude gebotoxte man is die Bush in 2004 niet eens kon verslaan.

Ik geef Warner wel een kans. Obama mag het van mij ook proberen.

Zelf hoop ik op een echte Republikein. Condi vind ik wel symphatiek, maar ze is mij net iets te studentikoos. Ik houd het op een betrouwbare politicus die zichzelf al bewezen heeft: Mitt Romney, de huidige goeverneur van Massachusetts.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:36:56 #110
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37167288
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:32 schreef Lyrebird het volgende:
McCain is een Dijkstal Republikein. Die man zou beter tot z'n recht komen bij de Democraten. Ik denk dat hij te veel moeite zal hebben om de Republikeinen aan zich te binden en hij zal daardoor de primaries niet overleven.

Hillary Clinton wordt geen president, omdat ze te gemaakt is, zelfs voor een politica.

Al Gore - de uitvinder van het internet - wordt het niet omdat hij een loose cannon is.

John Kerry wordt het niet omdat hij een koude gebotoxte man is die Bush in 2004 niet eens kon verslaan.

Ik geef Warner wel een kans. Obama mag het van mij ook proberen.

Zelf hoop ik op een echte Republikein. Condi vind ik wel symphatiek, maar ze is mij net iets te studentikoos. Ik houd het op een betrouwbare politicus die zichzelf al bewezen heeft: Mitt Romney, de huidige goeverneur van Massachusetts.
Voor de Republikeinen zou Romney inderdaad een goede zet zijn. Als gematigde kandidaat uit het Noord-Oosten is hij misschien in staat om daar enkele staten te winnen en dat kan net voldoende zijn. Daar staat tegenover dat hij dan in het zuiden weer staten zal verlezen als de Democraten voor een zuidelijke kandidaat kiezen.
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:48:52 #111
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37176423
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:09 schreef freako het volgende:

[..]

Ja maar hij heeft wel heel veel harten gewonnen met zjn optreden tijdens 9-11
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:30:06 #112
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37179935
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar dat is dan al weer zeven jaar geleden en daarnaast zal hij grote moeite hebben om de swing states in het Midwesten Zuid-oosten te winnen.
pi_37180136
Ik zou Al Gore weleens als president willen zien.
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:44:28 #114
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37180150
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:43 schreef Urquhart het volgende:
Ik zou Al Gore weleens als president willen zien.
Hij heeft al een keer de verkiezingen gewonnen.
pi_37180153
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

pi_37186337
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:21 schreef buachaille het volgende:
Ik las vanmorgen dat Keryy van plan is zich weer verkiesbaar te stellen!

Meer info op: http://kerryforpresident2008.blogspot.com/

[afbeelding]

Als hij de kandidaat wordt voor de democraten dan weten we iig al dat de repulblikeinen nog 4 jaar aan de macht blijven
pi_37188050
John Edwars lijkt me een goede kandidaat. Hij heeft de Kennedy-looks en hij straalt uit wat Amerika zou moeten zijn.

Amerika was ontzaggelijk populair onder Clinton. Bush heeft dat beeld compleet vervaagd.
You don't need a weather man
To know which way the wind blows
pi_37188109
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Volgens de regels die in de VS gelden, heeft hij die verkiezingen niet gewonnen. Ergens is het natuurlijk wel vreemd dat hij George W. niet kon verslaan, terwijl Gore de tweelingbroer van Bill Clinton was.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_37188201
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:58 schreef Lacoste-krokodil het volgende:
John Edwars lijkt me een goede kandidaat. Hij heeft de Kennedy-looks en hij straalt uit wat Amerika zou moeten zijn.

Amerika was ontzaggelijk populair onder Clinton. Bush heeft dat beeld compleet vervaagd.
Heb je wel eens naar Edwards geluisterd? De 2 Amerika's, met de haves en de have nots? Waarbij John Edwards duidelijk in de categorie haves valt en dan tegen ons zegt dat we ons meer om de have nots moeten bekommeren? Die man was niet erg geloofwaardig. En zoals al eerder werd gemeld is John Edwards op dit moment geen goeverneur of senator, waardoor het voor hem lastig wordt om weer in de publieke opinie te komen.

Overigens, wat betreft de Kennedy looks, in tegenstelling tot wat in de (Nederlandse) media beweerd wordt, was Kennedy bij lange na niet de beste president van de VS.
pi_37188211
George Pataki, voormalig gouverneur van New York lijkt me eigenlijk de meest sterke kandidaat voor de Republikeinse partij. Maar misschien doet hij niet mee.
pi_37188259
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Heb je wel eens naar Edwards geluisterd? De 2 Amerika's, met de haves en de have nots? Waarbij John Edwards duidelijk in de categorie haves valt en dan tegen ons zegt dat we ons meer om de have nots moeten bekommeren? Die man was niet erg geloofwaardig. En zoals al eerder werd gemeld is John Edwards op dit moment geen goeverneur of senator, waardoor het voor hem lastig wordt om weer in de publieke opinie te komen.

Overigens, wat betreft de Kennedy looks, in tegenstelling tot wat in de (Nederlandse) media beweerd wordt, was Kennedy bij lange na niet de beste president van de VS.
Dat heeft hij uiteraard niet kunnen bewijzen. Natuurlijk heeft hij steken laten vallen, bijvoorbeeld de landing op Cuba.

Ik had het hier echter over zijn looks. De man had charisma, dat zijn we met elkaar eens.
You don't need a weather man
To know which way the wind blows
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 22 april 2006 @ 17:38:51 #122
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_37189000
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:30 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maar dat is dan al weer zeven jaar geleden en daarnaast zal hij grote moeite hebben om de swing states in het Midwesten Zuid-oosten te winnen.
maar heeft keiharde cijfers achter zich qua veiligheidsbeleid in New York onder zijn bewind.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_37191115
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:09 schreef Lacoste-krokodil het volgende:

[..]

Dat heeft hij uiteraard niet kunnen bewijzen. Natuurlijk heeft hij steken laten vallen, bijvoorbeeld de landing op Cuba.

Ik had het hier echter over zijn looks. De man had charisma, dat zijn we met elkaar eens.
Ik heb het niet zo op mensen met charisma. Politici, acteurs en zangers/zangeressen zonder charisma krijgen bij mij vaak onbewust bonuspunten, omdat ze zo ver zijn gekomen zonder hun charisma. Dan zit het blijkbaar met de inhoud wel goed.

Maar helaas doet een goed bekkie zonder inhoud het nog steeds goed. Wouter Bos is daar in Nederland het beste voorbeeld van. Van Mierlo en Wiegel moesten het ook van hun charisma hebben, maar die zijn IMHO behoorlijk door de mand gevallen.
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:27:34 #124
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37192243
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Volgens de regels die in de VS gelden, heeft hij die verkiezingen niet gewonnen. Ergens is het natuurlijk wel vreemd dat hij George W. niet kon verslaan, terwijl Gore de tweelingbroer van Bill Clinton was.
Geizen het feit dat hij zeer waarschijnlijk een meerderheid in Florida had heeft hij die verkiezingen wel degelijk gewonnen.
pi_37195698
Zeer waarschijnlijk <-> wel degelijk. Rara, hoe kan dat?
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:51:47 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37196557
Ik weet in ieder geval nog niet op wie ik ga stemmen. Ik ben geregistreerd kiezer, maar niet geregistreerd voor een partij. Ik wacht af tot begin 2008, en zie dan we wie de beste kandidaten zijn. Het is nog zo vroeg, er kan nog van alles gebeuren.

Eerst komen in Nov. 2006 nog verkiezingen, o.a. gouverneur in California. Eens kijken of Ahhnold het gaat redden voor een tweede termijn.
-
pi_37200020
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 00:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Iemand die tot burgemeester van NYC gekozen kan worden kan nooit gekozen worden tot president. Zelfs de Republikeinen in die stad zijn veel te links-extremisten voor de kiezers in het zuiden en de midwest.
  zondag 23 april 2006 @ 01:07:59 #128
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37201965
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:52 schreef Lyrebird het volgende:
Van Mierlo en Wiegel moesten het ook van hun charisma hebben, maar die zijn IMHO behoorlijk door de mand gevallen.
OT: ik zag wiegel een tijdje geleden in actie, en ik had eigenlijk iets van 'jeez. allemaal ontzettend flauwe debatingtrucjes, en vooral 't lef om dingen te zeggen die andere mensen niet durven te zeggen. Blijkbaar werkte dat in de jaren 70, maar anno nu heb ik toch echt wel betere debaters gezien, en die hadden soms inhoudelijk ook nog wat te melden ook.'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37210601
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

En Adlai Stevenson (1956)
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_37211415
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:58 schreef Lacoste-krokodil het volgende:

Clinton heeft wel nooit grote problemen gehad waar hij btw zelf wel op gehoopt had ("Bill Clinton often complained that history had denied him the sort of historic challenge -- a Great Depression or war -- that might have made his Presidency great."), en dat scheelt weer want je kan minder dingen fout doen. En een economie die op het eind loopt te boomen en andere factoren werken ook mee aangezien de fundamental attribution error snel wordt vergeten.

Iig, natuurlijk was Clinton OK voor het grootste deel.
  zondag 23 april 2006 @ 20:19:35 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37224255
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:01 schreef Lyrebird het volgende:
Het probleem is, dat we dat niet weten. Er is geloof ik met 600 stemmen verschil besloten dat Bush gewonnen had in een rechtbank, maar de rechter oordeelde ook dat de een deel van de Absentee Ballots (juist dat deel van de Amerikanen (Floridianen) die in het buitenland wonen) niet meegeteld hoeven te worden. En het is bekend dat Amerikanen die in andere landen wonen voor een meerderheid Democratisch stemmen.

Een ander probleem was dat er in overwegend Democratisch counties meer stemmachines niet goed werkten dan in overwegens Republikeinse counties.

Weer een ander probleem was dat zo'n 55.000 criminelen (voornamelijk Hispanics en Zwarten) op een verkeerde lijst waren terecht gekomen, waardoor hen het stemrecht werd ontzegd vanwege in het verleden gedane misdaden. Na de verkiezingen bleek dat een deel van deze 55.000 toch hadden mogen stemmen:
quote:
Between May 1999 and Election Day 2000, two Florida secretaries of state Sandra Mortham and Katherine Harris, distributed the scrub lists produced by the cleansing process to counties, and ordered the 57,700 people identified as "ex-felons" to be removed from voter rolls. Together the lists comprised nearly 1 % of Florida's electorate and nearly 3 % of its African-American voters. [citation needed]
At the time of the election, the purge list contained a number of false positives — people identified as felons who were not actually felons.
In ieder geval kunnen we stellen dat de verkiezingen in 2000 een enorm ZOOTJE waren, en de winnaar eigenlijk nooit echt vastgesteld is, omdat de rechtbank oordeelde dat er gestopt moest worden, en de resultaten van dat moment geldig waren.

In 2004 heeft Bush trouwens volledig eerlijk gewonnen. Een verschil van 3 miljoen stemmen op nationaal niveau is niet te wijten aan foutjes
-
pi_40170714
Ik ben d'r uit, het wordt waarschijnlijk http://blog.electromneyin2008.com/ Mitt Romney.

Hij is van alle kandidaten het meest uitwisselbaar met Bush (mits de Amerikanen die nog pruimen natuurlijk).
quote:
His entire speech, themed "There's something about America," touched on national topics. He focused on life, liberty and the pursuit of happiness, stopping on each point to tell an anecdote about a recent trip to Iraq and Afghanistan. He told several jokes, stories about South Carolina and a Boy Scout troop's flag that survived the Challenger explosion in 1986.

He spoke on the threat of Islamic Jihad, the need to reduce federal spending, the increasing competition America faces from Asia, and decreasing the country's dependence on oil.

"There are things about America," Romney said. "We like hard work. We value work. We like education. We're willing to sacrifice for our kids, and for their future. We believe in individual responsibility. We believe in risk-taking, in some cases, to invest in the future. We respect the value of human life, and the sanctity of human life. We respect the foundation of the family.

"All of these elements are part of our society and our culture, and all of those things, to a certain degree, are under attack. And we have to reaffirm how critical, how valuable they are to us, from the highest to the lowest position in our country."
Ook Bush zelf koestert tedere gevoelens voor hem zo te zien: http://www.thecommonwealthpac.com/images/200403256.jpg
Deze is ook nog wel aardig: http://www.thecommonwealthpac.com/images/20051216.jpg
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:44:01 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40171330
Potentiele Democratische kandidaten: http://en.wikipedia.org/w(...)residential_election
Potentiele Republikeinse kandidaten: http://en.wikipedia.org/w(...)residential_election
Potentiele kandidaten van andere partijen: http://en.wikipedia.org/w(...)residential_election

Uiteraard maken de kleine partijen weinig kans.

Onder de Democraten zou ik John Edwards wel als President willen zien.
Onder de Republikeinen zou ik het liefste John McCain zien.
-
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:44:03 #134
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40171331
Na acht jaar republikeinse puinhoop hebben we wel weer recht op een wat normalere wereld.

En een wat normalere Amerika.

Oh en die Romney gaat het natuurlijk niet worden Wees blij, veel te conservatief.

[ Bericht 20% gewijzigd door popolon op 25-07-2006 16:49:47 ]
pi_40171554
quote:

Wat mij betreft mag Condoleeza het wel worden.
Arnie lijkt me ook een topper.

Maar het liefst zie ik Bush nog een keer terug, echt de beste acteur allertijden!
Waarom denken jullie dat al die omhooggevallen hollywood acteurtjes allemaal tegen Ome Bush zijn?
Juist! omdat zij het gewoon niet kunnen uitstaan dat Bush veel beter kan acteren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40171671
Vergeleken met Bush is hij wel redelijk fiscaal conservatief. We zijn nog eens ooit buren geweest.

Ik vind 'm wel een toffe peer. Helaas is hij wat betreft abortus van standpunt veranderd. Dat vind ik wel een misser. Als gouverneur van Massachusetts had hij een redlijk liberale kijk op abortus, maar met zo'n kijk kom je niet ver in de Republican primaries.

Zijn assistent gouverneur, Kerry Healey, was/is trouwens een nieuwe Margaret Thatcher. Zij is een stuk conservatiever dan Romney. Ook voor haar zie ik een grote toekomst weggelegd.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:56:23 #137
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_40171759
Kek is wel dan Hillary $$$ krijgt van Rupert Murdoch (van News Corp., oa Fox)

Iig, er kan nog kenkerveel gebeuren dus valt weinig te zeggen. Zolang het maar geen senator is, die zijn meestal al verpest.
pi_40171784
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:44 schreef maartena het volgende:

Onder de Democraten zou ik John Edwards wel als President willen zien.
Onder de Republikeinen zou ik het liefste John McCain zien.
John John "two Americas" Edwards? Nah, die man is fake en heeft geen ballen.

John McCain is een aardige kerel, maar hij is geen Republikein en al helemaal geen conservatief. Ik snap dat jij 'm daarom in het Witte Huis wil zien, maar wat mij betreft mag hij zich in de race gooien als de Democratische presidentskandidaat.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:01:35 #139
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40171944
Guliani zou de enige republikein zijn die er weer eens wat van zou kunnen maken.

Maar zolang clwn Cheney zegt dat ie zich waarschijnlijk ook kandidaat stelt, net zoals Rice, zie ik het nog niet zo somber in voor de Democraten.

Misschien runt Cheney z'n campagne wel vanuit de bak.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:04:10 #140
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_40172036
De nieuwe POTUS heeft wel het tragische geluk dat in 2010 de tax cuts verlopen, als ze iig niet permanent worden gemaakt, en dus waarschijnlijk weer een surplus is. De inkomsten stijgen ook al als een gek atm.
pi_40172140
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:56 schreef NightH4wk het volgende:

Iig, er kan nog kenkerveel gebeuren dus valt weinig te zeggen. Zolang het maar geen senator is, die zijn meestal al verpest.
Billary zal het zeker niet worden. Wanneer er een vrouwlijke of zwarte president naar voren wordt geschoven door deze of gene dan moet die uit de conservatieve hoek komen.
Een vrouw of zwarte uit de fag-hoek kan gewoon niet, dat trekt dat conservatieve volk voor geen meter.

1 ding kunnen we wel zeggen; de Amerikanen zijn de superieurste westerlingen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40173221
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:56 schreef NightH4wk het volgende:
Misschien verwacht hij wel dat ze dan genoeg campagne kan voeren om president kandidaat voor de Democraten te worden en dat ze daarna op haar bek gaat tegen de Republikeinen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:01:37 #143
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40173530
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:01 schreef popolon het volgende:
Guliani zou de enige republikein zijn die er weer eens wat van zou kunnen maken.

Maar zolang clwn Cheney zegt dat ie zich waarschijnlijk ook kandidaat stelt, net zoals Rice, zie ik het nog niet zo somber in voor de Democraten.

Misschien runt Cheney z'n campagne wel vanuit de bak.
Cheney heeft al officieel aangegeven dat hij geen kandidaat wordt. Als dat wel zou zijn, dan zou er niet eens speculatie hoeven te zijn voor een Republikeinse kandidaat, want dan zou de VP het automatisch worden.

Guilliani zie ik ook wel zitten als Republikein trouwens.
-
pi_40173862
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Misschien verwacht hij wel dat ze dan genoeg campagne kan voeren om president kandidaat voor de Democraten te worden en dat ze daarna op haar bek gaat tegen de Republikeinen.
Sluit ik me bij aan. Er is niemand die zo veel weerstand oproept bij Republikeinen als Hillary Clinton.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:37:00 #145
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40174552
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Cheney heeft al officieel aangegeven dat hij geen kandidaat wordt. Als dat wel zou zijn, dan zou er niet eens speculatie hoeven te zijn voor een Republikeinse kandidaat, want dan zou de VP het automatisch worden.

Guilliani zie ik ook wel zitten als Republikein trouwens.
Ja ik ook wel, een beetje dan.

Ach, slechter dan waar we nu mee opgescheept zitten kan eigenlijk niet dus dat is dan wel weer een lichtpuntje.
pi_40177608
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:50:51 #147
45206 Pietverdriet
pi_40178556
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:17 schreef Potus het volgende:
Bedoelen jullie deze Giuliani? http://www.metacafe.com/watch/154212/rudy_giuliani_in_drag/
Met Donald Trump
LOL
  dinsdag 25 juli 2006 @ 23:26:07 #148
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40184220
The Economist verwacht nog steeds vele van AL Gore. Hillary zit er volgens hun niet in.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40185294
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:17 schreef Potus het volgende:
Bedoelen jullie deze Giuliani? http://www.metacafe.com/watch/154212/rudy_giuliani_in_drag/
pi_40188132
Ik gok op een republikein, vooral omdat de democraten geen sterke mogelijke kandidaten hebben.
pi_40188185
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:09 schreef BaajGuardian het volgende:
hopelijk clinton.
bill that is.
Ben jij niet constant aan het zeiken over Bush, Osama, Irak en de onderdrukking van de Palestijnen?

En je hebt het dus over Bill "I would die for Israel" Clinton, de eerste man die Bin Laden als een grote bedreiging bestempelde, die ongekend grote raketaanvallen op Irak losliet om de aandacht van Monica af te wenden?

[ Bericht 28% gewijzigd door Evil_Jur op 26-07-2006 01:54:07 ]
pi_40198703
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:29 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik gok op een republikein, vooral omdat de democraten geen sterke mogelijke kandidaten hebben.
Barack Obama.

http://blog.washingtonpos(...)_barack_obama_1.html

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2006 12:50:35 ]
pi_40198965
quote:
Die verzamelt nooit genoeg stemmen.
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:23:56 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40199888
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Barack Obama.

http://blog.washingtonpos(...)_barack_obama_1.html
Obama zou geweldig zijn maar die stelt zich volgens mij niet verkiesbaar.

En dan nog zal hij mede dankzij zijn huidskleur en z'n ideeen, zeker voor conservatieven, geen optie zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 26 juli 2006 @ 13:41:22 #155
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_40200538
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:23 schreef popolon het volgende:

[..]

Obama zou geweldig zijn maar die stelt zich volgens mij niet verkiesbaar.

En dan nog zal hij mede dankzij zijn huidskleur en z'n ideeen, zeker voor conservatieven, geen optie zijn.
hij moet nog even wachten, de volgende verkiezingen zullen die van hem worden!
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:41:04 #156
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_40230630
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hij moet nog even wachten, de volgende verkiezingen zullen die van hem worden!
Hij is inderdaad nog te jong, wellicht maakt hij wel een kans als running mate. Al zal men daar gezien zijn huidskleur toch huiverig voor zijn, gezien het feit dat dit in het zuiden stemmen zal kosten, terwijl de Democraten daar toch enkele staten zullen moeten winnen om de verkiezingen te kunnen winnen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:55:50 #157
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40230968
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:41 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hij is inderdaad nog te jong, wellicht maakt hij wel een kans als running mate. Al zal men daar gezien zijn huidskleur toch huiverig voor zijn, gezien het feit dat dit in het zuiden stemmen zal kosten, terwijl de Democraten daar toch enkele staten zullen moeten winnen om de verkiezingen te kunnen winnen.
HALLO
een links radicale AFRO ?:!?!?
are you kidding me? zelfs als running mate niet

geen kans, hans
?Porque no te calles?
pi_40234129
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 16:53 schreef Lyrebird het volgende:
Vergeleken met Bush is hij wel redelijk fiscaal conservatief. We zijn nog eens ooit buren geweest.

Ik vind 'm wel een toffe peer. Helaas is hij wat betreft abortus van standpunt veranderd. Dat vind ik wel een misser. Als gouverneur van Massachusetts had hij een redlijk liberale kijk op abortus, maar met zo'n kijk kom je niet ver in de Republican primaries.

Zijn assistent gouverneur, Kerry Healey, was/is trouwens een nieuwe Margaret Thatcher. Zij is een stuk conservatiever dan Romney. Ook voor haar zie ik een grote toekomst weggelegd.
Die Kerry "Muffy" Healey is inderdaad een pittige tante. Zie ook het GPS-voorstel dat ze heeft gedaan:
quote:
Gouverneur Kerry Healey van de Amerikaanse staat Massachusetts heeft voorgesteld om het global positioning system (GPS) in te zetten om de locatie van veroordeelde criminelen permanent te volgen.

Het zou de eerste keer zijn dat het GPS-netwerk op deze manier benut wordt. Healey zegt met haar voorstel slachtoffers van huiselijk geweld en getuigen van criminele activiteiten te willen beschermen. Doordat slachtoffers vaak door daders geïntimideerd worden, zien ze zich gedwongen om onder te duiken.

Click here to find out more!
Door daders wettelijk te verplichten een speciale GPS-monitor te dragen, kunnen slachtoffers altijd nagaan waar hun belager zich bevindt. De GPS-technologie waarschuwt het slachtoffer en de autoriteiten zodra een veroordeelde verboden gebied betreedt.
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:17:01 #159
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40235547
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:55 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

HALLO
een links radicale AFRO ?:!?!?
are you kidding me? zelfs als running mate niet

geen kans, hans
Links radicaal. Tuurlijk joh.
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:08:21 #160
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40237122
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Links radicaal. Tuurlijk joh.
voor amerikaanse begrippen
?Porque no te calles?
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:32:29 #161
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40237841
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:08 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

voor amerikaanse begrippen
Voor normale Amerikaanse begrippen is ie wat linkser ja.

Voor conservatieven is ie links.

En mensen die hem radicaal noemen zijn niet goed bij hun hoofd, dan weet je in ieder geval zeker niet wat links radicaal inhoudt.

Obama is zeker niet zo links als dat een conservatief rechts is dus dat 'radicaal' gaat natuurlijk niet op.
pi_40242993
Hier in de kranten moet ik altijd lezen hoe geweldig Obama is. Ik heb 'm een paar keer zien spreken op TV en ik was eerlijk gezegd niet onder de indruk.

Ik heb ook z'n stemgedrag bekeken, en ook wat dat betreft is ie maar een doorsnee Democraat. De enige Democraat die een kans maakt op het presidentsschap, is een Republikein vermomd als Democraat. Bill Clinton kwam heel dicht in de buurt en heeft het mede daardoor bijna 8 jaar uitgehouden.

Het grote probleem voor de Democraten is dat de New York Times, Daily Kos, Hollywood, Cindy Sheehan en het hele zwikkie de partij in een linkse wurggreep houden. Moderate Democrats maken daardoor geen kans, en een onorthodoxe Democrat al helemaal niet. Een fiscaal conservatieve Democraat, sociaal gezien wat liberaler, met een Hawkish buitenlands beleid zou een goede kans maken. Helaas loopt er bij de Democraten niemand rond.
pi_40244871
Bill Clinton weer zsm terug. Volgens mij de beste president ooit.
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:13:32 #164
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40245524
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Bill Clinton weer zsm terug. Volgens mij de beste president ooit.
[afbeelding]
A) kan niet. Max 2 termijnen
B) De beste? Hij zegt zelf dat ie geen grote uitdagingen heeft gehad. Wel bijna een impeachment.. Dus tenzij je muziekaal talent telt als beste heb ik zo wat twijfels..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40246199
Laat maar
pi_40246438
Ik hoop (tegen beter weten in) op deze man.

Kucinich voted against the USA PATRIOT Act.
He has criticized Diebold Election Systems.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dennis_Kucinich

Legalise it.
http://www.talkleft.com/new_archives/002767.html

En als hij het niet wordt;
2008 NOBODY For President Campaign
http://www.nobodyforpresident.net/Home/home.html

[ Bericht 25% gewijzigd door Resonancer op 27-07-2006 18:54:45 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  Redactie Frontpage donderdag 27 juli 2006 @ 18:47:48 #167
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40246447
Clinton
pi_40246583
De volgende verkiezingen wordt een vrouwelijke aangelegenheid: C. Rice versus H. Clinton. Oftewel weer vier jaartjes republiekeinen, alsof het iets uitmaakt
  Redactie Frontpage donderdag 27 juli 2006 @ 18:54:04 #169
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40246639
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:51 schreef Dogbreath het volgende:
De volgende verkiezingen wordt een vrouwelijke aangelegenheid: C. Rice versus H. Clinton. Oftewel weer vier jaartjes republiekeinen, alsof het iets uitmaakt
Dan wordt het Clinton. De eerste vrouwelijke president ok, maar een negerin als president is weer 2 stappen te ver.
pi_40246725
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:13 schreef Napalm het volgende:

[..]

B) De beste? Hij zegt zelf dat ie geen grote uitdagingen heeft gehad. Wel bijna een impeachment.. Dus tenzij je muziekaal talent telt als beste heb ik zo wat twijfels..
Conspiracy lui hebben gelijk ook weer zat stof, alleen al CALEA (telefoontaps veel makkelijker, zonder aanleiding gemaakt) en EO 13083 waar hij heel veel rechten indamt. Hij is wat minder liev dan veel mensen denken.
pi_40246745
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:47 schreef Resonancer het volgende:
Ik hoop (tegen beter weten in) op deze man.

Kucinich voted against the USA PATRIOT Act.
He has criticized Diebold Election Systems.
Inderdaad, tegen beter weten in. Amerikanen moeten niets van Kucinich hebben. In het liberale dorp waar ik een tijd geleden woonde, stond er eens een oudere mevouw voor Kucinich te folderen. Iedereen liep daar met een grote boog omheen. Niet dat dit het ultieme bewijs is, maar het geeft maar aan hoe de sfeer was.
  Redactie Frontpage donderdag 27 juli 2006 @ 18:59:20 #172
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40246761
Misschien vinden ze een document waaruit blijkt dat buitenlanders toch President kunnen worden en dan krijgen we straks Schwarzenegger als president.
pi_40246904
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:54 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dan wordt het Clinton. De eerste vrouwelijke president ok, maar een negerin als president is weer 2 stappen te ver.
Het valt me op dat Rice geen kans krijgt toegedicht. Alsof Amerikanen - en dan vooral Republikeinen - per definitie racistisch zijn. Volgens mij zijn Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders. Het kabinet van GWB heeft een significant aantal niet-blanke leden. Daar kan het Nederlandse kabinet niet aan tippen.
pi_40246949
In de polls doet Rice het maar iets slechter dan Clinton, iig kans dat mannelijke kandidaat bij GOP er uit komt is aardig wat groter imo.
pi_40247004
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:54 schreef SunChaser het volgende:

[..]

De eerste vrouw en/of neger zal van republikeinse huize komen, mark my words
  donderdag 27 juli 2006 @ 19:13:59 #176
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_40247139
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat klopt vermoedelijk en dat komt omdat zij in staat zouden zijn om zwarte/vrouwelijke kiezers bij de Democraten weg te lokken, waar een neger of vrouw bij de Democraten juist kiezers zou afstoten.
pi_40247206
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zeker weten, en Rice is daar de vrouw voor. Als zij het 'goed' doet nu in Libanon kun je erop rekenen dat ze stijgt in de peilingen en Hillary voorbijstormt.
pi_40247309
Bork lijkt me ook wel ok, alleen is de kans extreem klein en hij wil vast ook niet.
  Redactie Frontpage donderdag 27 juli 2006 @ 19:21:47 #179
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40247345
Misschien wil Oprah nog een gooi doen.
pi_40249545
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:13 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ja, was ook tegen beter weten. Twee termijnen ja, jammer. Heeft ie dat echt gezegd? Zou kunnen, de man is zeer zeer intelligent, zo niet zwaar hoogbegaafd. Elke functie is voor hem nog te licht. Tja die saxofoon bespelen kan ie idd ook goed....

Maar hoe dan ook ik vind hem een intelligentere man en veel meer staatsman dan de huidige president....
pi_40250201
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, was ook tegen beter weten. Twee termijnen ja, jammer. Heeft ie dat echt gezegd? Zou kunnen, de man is zeer zeer intelligent, zo niet zwaar hoogbegaafd. Elke functie is voor hem nog te licht. Tja die saxofoon bespelen kan ie idd ook goed....

Maar hoe dan ook ik vind hem een intelligentere man en veel meer staatsman dan de huidige president....
Wat is er dan zo geweldig aan wat Clinton gedaan heeft?
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:21:21 #182
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40250456
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 21:12 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat is er dan zo geweldig aan wat Clinton gedaan heeft?
Draai het eens om, wat is er zo geweldig aan wat Bush gedaan heeft?
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:33:05 #183
45206 Pietverdriet
pi_40250816
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 21:21 schreef popolon het volgende:
Afganistan en Irak bevrijd van wrede dictatuur?
pi_40250869
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 21:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Niet zoveel, maar ik houd ook niet van Bush ofzo, ik snap gewoon niet wat er zoveel beter is aan Clinton...
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:40:42 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40251027
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 21:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En de wereld een stukje veiliger gemaakt, inderdaad.

En hij heeft de economie weer in volle gang gezet, benzine is goedkoper dan ooit, de scheiding tussen zwart en wit was nog nooit zo klein, in San Franciso schieten de dijken uit de grond. Ik kan nog wel even doorgaan.

pff.

Irak is een complete chaos en een mislukking, als zelfs bepaalde republikeinen dit al gaan zeggen.

Ik ben pro- Amerika als land, de meeste mensen, de sport, het leven op zich, de ruimte.

Maar ik kan me maar niet vinden in de huidige politiek, verre van.
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:45:17 #186
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_40251176
Hillary Clinton met Barack Obama als vice-president, zou dat niet mooi zijn...

*ontwaakt uit droom... het zijn de VS waar we het over hebben...
Bankiertje
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:53:58 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40251400
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:04 schreef Lyrebird het volgende:
Het valt me op dat Rice geen kans krijgt toegedicht. Alsof Amerikanen - en dan vooral Republikeinen - per definitie racistisch zijn. Volgens mij zijn Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders. Het kabinet van GWB heeft een significant aantal niet-blanke leden. Daar kan het Nederlandse kabinet niet aan tippen.
Nee, in de Nederlandse Tweede Kamer ontnemen we ze het Nederlanderschap.... (flauw natuurlijk).

Ik denk persoonlijk dat Rice geen kans maakt doordat ze zo pal achter Bush staat, niet omdat ze zwart is. Bush doet het momenteel heel erg slecht in de polls, en je ziet dat er steeds meer republikeinse Senatoren zich distantieren van de het beleid van Bush. Ik denk dat de meesten nog even hun herverkiezing afwachten in 2006, maar dat niet snel daarna ook een aantal republikeinse potentiele kandidaten zich tegen Bush zullen keren.

De kandidaten die keihard achter het huidige beleid staan, en Bush continue steunen maken denk ik weinig kans op het presidentsschap. En helaas voor Rice en haar functie als security advisor staat ze dus altijd maar weer pal achter Bush, en dat zal haar de das om doen.

Ik denk dat Colin Powell, zelfs NA zijn mooie WMD toespraak voor de VN in 2003 nog een betere kans maakt als de eerste zwarte President. Voornamelijk omdat hij opgestapt is omdat hij steeds meer kritiek had op de oorlog en de manier waarop Bush het Congress wist te overtuigen.

Als een Republikein wil winnen, dan zal hij of zij zich moeten distantieren van het huidige Bush beleid, maar toch met een beleidsplan komen dat binnen de Republikeinse partij past. Met een approval rating van 37% momenteel hebben ze weinig keus.

Clinton had een approval rating van 65% aan het einde van zijn 2 termijnen, en een president met minder dan 50% approval rating voor langere perioden is eigenlijk heel ongewoon. Bush zit al sinds begin 2005 onder de 49%, en is nooit meer over de 50% uitgekomen..... en dat zegt al heel wat natuurlijk.

McCain is een Republikein waarvoor ik zou stemmen. Guilliani mischien ook. Maar ik wacht eerst even af wat de verkiezingen in November 2006 gaan doen, want de kans is erg groot dat na deze verkiezingen er een aantal nieuwe sterke kandidaten zullen opstaan. Niet eerder.

Meestal beginnen zich zo anderhalf jaar voor de Presidentiele verkiezingen (dus Lente 2007 in dit geval) pas echt een groep serieuze kandidaten te verzamelen.

We krijgen in begin 2008 wel twee Primaries trouwens...., een dubbele Super Tuesday dus! Intressant
-
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:02:06 #188
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40251658
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 21:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Afghanstan en Irak zijn waarschijnlijk beter af met een nieuwe regering in plaats van de regering die ze 4 jaar geleden hadden. Eensch.

Alleen had Bush in de zaak Irak gewoon moeten zeggen dat hij Saddam uit de weg wilde ruimen in plaats van eerst liegen over wapens (die er niet waren) en nadat ze niets vonden liegen over de link met Al Quada (die er nooit was) om de oorlog te rechtvaardigen.

De oorlog valt nu onder de "war on terrorism". En de helft van de terroristen in Irak woonden er niet eens voor de oorlog, en komen uit Syrie, Iran, en andere landen uit de regio. Dat is allemaal pas begonnen toen ze er al zaten..... Ik geloof dat ze nog geen 150 man verloren in de verovering van Irak, en sindsdien zijn ze 2800 man verloren. En er is geen einde in zicht.....
-
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:10:49 #189
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40251903
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:02 schreef maartena het volgende:

En er is geen einde in zicht.....
Nee, in plaats daarvan wil Bush er nog een paar duizend die kant op sturen. 't Lijkt meer een kat in het nauw, hopen dat ie niet te rare sprongen gaat maken.

Ik geniet wel elke avond van de Daily Show en The Colbert Report op Comedy Central, kunnen we toch nog een beetje lachen om de politiek in de VS.
pi_40252604
Matige presidenten en nog foutere Congresses zat, maar laten we praten over 2008.

Ff zoeken wanneer de primaries exact beginnen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:39:06 #191
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_40252993
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:10 schreef popolon het volgende:

Ik geniet wel elke avond van de Daily Show en The Colbert Report op Comedy Central, kunnen we toch nog een beetje lachen om de politiek in de VS.
Ik ben zéér jaloers dat jij dat elke avond kan zien...
Bankiertje
pi_40314939
Geen Torrent daarvan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 30 juli 2006 @ 07:24:13 #193
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40315357
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:10 schreef popolon het volgende:
Bill Maher op HBO is soms ook erg leuk!
-
  zondag 30 juli 2006 @ 12:32:10 #194
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_40319060
Zijn er al potentiele kandidaten aan beide kanten? H. Clinton zal het vast niet redden, terwijl ze wel potentie heeft. Maar ik kan me aan republikeinse kant ook geen topper bedenken.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_40319137
pi_40352874
Er zal de eerste 25 jaar geen vrouw en zeker geen neger(in) president worden,

you can mark my words.
^_
pi_40354101
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:45 schreef MadMarco het volgende:

you can mark my words.
Wat een visionair. Jouw opmerkingen maakten ze in Afrika ook: http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=76041
pi_40359984
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:31 schreef buachaille het volgende:

[..]

Wat een visionair. Jouw opmerkingen maakten ze in Afrika ook: http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=76041
Je kan zo'n gaar continent niet vergelijken met Noord-Amerika
^_
pi_40361479
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:45 schreef MadMarco het volgende:

you can mark my words.
In Nederland niet nee, maar in de VS? Het zou mij niet verbazen. Als Tiger Woods, Oprah Winfrey of Will Smith meedoet...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 november 2006 @ 12:06:04 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43132406
zijn er nog ontwikkelingen?
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 1 november 2006 @ 12:43:04 #201
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43133353
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:06 schreef rubbereend het volgende:
zijn er nog ontwikkelingen?
Er werd druk gespeculeerd dat de Democraat Mark Warner, een populaire voormalig gouverneur van Virginia, zich kandidaat zou stellen. Maar die heeft zich onverwacht teruggetrokken.
pi_43133390
Te vroeg om te zeggen.
  woensdag 1 november 2006 @ 13:26:00 #203
Stranger than fiction
pi_43134687
Waar kan ik peilingen vinden van de aankomende verkiezingen in de VS? Die van de senaat en huis van afgevaardigden?
  woensdag 1 november 2006 @ 13:52:27 #204
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43135647
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waar kan ik peilingen vinden van de aankomende verkiezingen in de VS? Die van de senaat en huis van afgevaardigden?
http://www.politics1.com
http://www.electoral-vote.com/
  woensdag 1 november 2006 @ 14:04:00 #205
Stranger than fiction
pi_43136006
Dank je.
  woensdag 1 november 2006 @ 19:21:27 #206
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43147281
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:43 schreef freako het volgende:

[..]

Er werd druk gespeculeerd dat de Democraat Mark Warner, een populaire voormalig gouverneur van Virginia, zich kandidaat zou stellen. Maar die heeft zich onverwacht teruggetrokken.
Dat is opvallend, hij werd immers als één van de grote kanshebbers gezien. Bovendien maakte hij als zuiderling een behoorlijke kans om ook de verkiezingen te winnen.
pi_43158417
quote:
Op woensdag 1 november 2006 19:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is opvallend, hij werd immers als één van de grote kanshebbers gezien. Bovendien maakte hij als zuiderling een behoorlijke kans om ook de verkiezingen te winnen.
Vergeet het maar.

In de Democratische partij hebben de linksen zoals Howard Dean en Hillary Clinton het voor het zeggen. Een gematigde Democraat als Warner heeft geen enkele kans in het linkse geweld. Ik had Warner een goede kans toegedicht in de uiteindelijke verkiezingen, omdat hij ook gematigde Republikeinen naar zich toe kan trekken, maar de primaries zou hij niet overleven.
  woensdag 1 november 2006 @ 23:59:24 #208
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43158503
McCain-Rice
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 2 november 2006 @ 00:06:55 #209
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43158696

"Obama has the charisma to skyrocket right to the head of the pack."
pi_43159151
http://www.walken2008.com/

I feel that instead of sending billions to the Pentagon's pet projects, it should go to the troops."
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 november 2006 @ 00:28:50 #211
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43159174
dat zou een flinke strijd worden Obama vs Clinton
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 2 november 2006 @ 03:55:09 #212
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43161804
obama bim baden?
  donderdag 2 november 2006 @ 04:02:35 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43161821
als het maar geen bush adept is.
  donderdag 2 november 2006 @ 04:23:24 #214
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43161864
volgens mij word het cheney
pi_43161920
Barak Obama denkt nu om zich kandidaat te stellen voor de presidents verkiezingen. Waarschijnlijk wordt dit een strijd in de democraten kamp tussen Hilary en Obama. YES! En Obama is zeer geliefd/populair onder de Amerikanen als ik zo al die berichten lees op de Amerikaanse forums en media.

Obama considers presidential run
POSTED: 9:04 p.m. EDT, October 22, 2006

WASHINGTON (CNN) -- Sen. Barack Obama said Sunday that he may run for president in 2008, despite previous assertions that he would complete his current six-year senatorial term, which ends in 2011.

"I would say I am still at the point where I have not made a decision to pursue higher office, but it is true that I have thought about it over the last several months," the 45-year-old Democratic senator from Illinois told NBC's "Meet the Press."

In January, Obama told NBC that he would not run for president or vice president in 2008.

Asked Sunday about his earlier stance, Obama said, "That was how I was thinking at that time."

"I don't want to be coy about this, given the responses that I've been getting over the last several months," he said. "I have thought about the possibility, but I have not thought about it with the seriousness and depth that I think is required."

Obama has given a slew of interviews in recent weeks to television shows, magazines and other publications to promote his new book, "The Audacity of Hope: Thoughts on Reclaiming the American Dream." The book, published last week, touches on themes of race and identity. (Watch Obama talk about his plans on Larry King Live -- 11:37 )

He wove many of the same topics into his 2004 Democratic convention speech. The speech, and his election to the Senate that same year, helped propel the attorney and father of two to an overnight political sensation in Democratic circles.

"He is so appealing because he has escaped some of the normal, you know, bad stuff that happens to people on the campaign trail," Lynne Sweet, a columnist for the Chicago Sun-Times, said Sunday on CNN's "Reliable Sources."

"And here's the realization I think his people and Sen. Obama is coming to, and it's this: you can't time timing."

Other columnists have hailed Obama as the solution to the Democratic Party's woes in winning elections.

"The next Democratic nominee should either be Barack Obama or should have the stature that would come from defeating Barack Obama," David Brooks, a conservative op-ed columnist for The New York Times, wrote in his Thursday column, entitled, "Run, Barack, Run."

Frank Rich, a liberal op-ed columnist for the same newspaper, wrote in his Sunday piece that much of the Democrats' long-term success will depend on whether "Obama steps up and changes the party before the party of terminal timidity and equivocation changes him."

Political analysts have also speculated that another Democrat, Sen. Hillary Rodham Clinton, is gearing up for a presidential bid in 2008. In a Sunday debate with Republican challenger John Spencer, the junior senator from New York wouldn't say definitively if she would complete her six-year term if re-elected.

Spencer accused her of using New Yorkers' time to run for president. Clinton would make a "tremendous candidate for the president of the United States but not at the expense of New Yorkers," he said. (Full story)

This month, former Virginia Gov. Mark Warner, a man many saw as another possible Democratic presidential contender, ruled out a 2008 bid.

[ Bericht 85% gewijzigd door Stratos op 02-11-2006 05:30:26 ]
pi_43161930

October 26th 2006.

Obama's New Rules
In the past 10 days, he has turned American politics upside down.
By Jacob Weisberg

Political assumptions can remain constant for long periods and then change very quickly. And so they have in the approximately 10 days since the publication of Barack Obama's book The Audacity of Hope. In the brief time he's been on book tour, Obama has overthrown much of the reigning conventional wisdom about what's likely to happen in the 2008 campaign, how shrewd politicians ought to behave, and what the informal rules of the American system really are. Consider the following statements thought true by the political class in early October but called into question by month's end.

1. Hillary Clinton is the front-runner for the Democratic nomination.
There was a basis for thinking this until Oct. 18, the day Obama appeared on Oprah. Hillary has raised a formidable amount of money, lined up extensive backing, and has the Democrats' best political thinker for a spouse. Obama's bigger advantage is that the party is actually excited about him and thinks he could win. Based on an unscientific reading of Democratic enthusiasm, Obama, not Hillary, will be the de facto Democratic front-runner the day he declares himself a candidate. If Obama chooses not to run, he could still sap Hillary's strength, the way Colin Powell did Bob Dole's in 1996, by reminding primary voters that their most promising candidate isn't in the race.

2. John McCain can beat anyone the Democrats put up.
"Our sense right now is that McCain would beat any Democrat including Hillary Clinton, and Clinton would beat any Republican except for McCain." Thus spake political guru Mark Halperin of ABC News and John Harris of the Washington Post in their book, The Way to Win. Obama upsets that equation because of his crossover appeal to independents and moderate Republicans. Like John McCain, the candidate he would be most likely to face in 2008 if he won the Democratic nomination, Obama attracts support more through his style, personality, and biography than by his specific positions. Last week, New York Times columnist David Brooks, a long-standing McCain fan, nearly announced his defection to Obama in an admiring column($). As for McCain himself, he would evidently prefer to run against Clinton than Obama.

3. Democrats have a problem with religion.
In 2000 and 2004, evangelical Christians and regular churchgoers voted overwhelmingly for George W. Bush. Neither Al Gore nor John Kerry was comfortable talking about his faith or employing a religious idiom, leading many to conclude that Democrats were doomed to function as the secular party in a still-religious nation. Obama is the rare Democrat who talks easily about faith and values, and who does so without upsetting those offended by the mixture of religion and politics. In a thoughtful speech last summer that also forms the basis of a chapter of his book, Obama explained his own religious motivation and defended the use of spiritual language in a political context. He argues that his party should explicitly try to win over the spiritual followers of more moderate evangelical leaders such as Rick Warren and T.D. Jakes. Obama hasn't closed the Democrats' religious gap, but he has initiated a productive conversation about how to narrow it.

4. Old liberalism is dead.
Closely allied to the assumption that Democrats can't win because they're too secular is the view that they can't win if they're too liberal. This assumption has steered Hillary Clinton toward the center, following her husband. I tend to share this view myself. But somehow it doesn't seem to apply to Obama, who has excited centrist Democrats and many moderate Republicans while steering clear of the Democratic Leadership Council and earning a perfect-100 score from Americans for Democratic Action in his first year in the Senate. Obama began his political career as a community organizer and civil rights lawyer in Chicago. He is close to unions and voted against CAFTA, the most recent free-trade agreement to come before Congress. His domestic policies are consistently liberal on issues like national health care and affirmative action (though he supports the death penalty in certain circumstances and has not come out for gay marriage). He was a big dove on the Iraq war. None of this seems off-putting to people who would dismiss almost any other candidate with Obama's views.

5. Extreme partisanship works.
Obama can thrive as a liberal because of another paradox: the resonance of his moderate, deliberative style and calls for "common ground." The lesson of recent elections seemed to be that bipartisanship was dead. Congressional gerrymandering, the rise of the Section 527 loophole, and a more partisan media have all contributed to the current, polarized environment. Obama rejects all of this. The main theme of his book is that something has gone wrong with American politics because of how divided, absolutist, and bitter it has become. He invariably tries to see issues through the eyes of his opponents, sometimes to the point of self-parody. Though the call for bipartisanship is the quintessential Washington platitude, it doesn't sound that way coming from Obama. He somehow makes civility, moderation, and compromise into rallying cries.

6. Politicians must tread carefully.
Watching a Hillary Clinton or a Bill Frist, you could get the idea that a single miscalculation or misstatement is fatal to American political careers. But like McCain in 2000, Obama simply declines to play a cautious and calculating game. His approach in the many television and public appearances he's been making around his book is one of disarming frankness. (McCain, meanwhile, has made his peace with Bush, the Republican establishment, and the religious right.) At a magazine conference this week in Phoenix, I watched David Remnick of The New Yorker interview Obama on a stage. Obama declined to deeply regret his much-publicized youthful indiscretions with drugs. He suggested that believing in angels is a sign of irrationality. And he acknowledged that his wife doesn't like his choice of careers. He disarms challenges with grace, humor, and unexpected candor.

7. The bubble must pop.
Skeptics note that we've been through swoons like this before—including for McCain in 2000. Obama could turn out to be just another liberal fad, like Howard Dean in 2004. Once he decides to run, the cynics assure us, his halo will tarnish or crack. And maybe so. But this time, maybe not.

Jacob Weisberg is editor of Slate and co-author, with Robert E. Rubin, of In an Uncertain World.

Article URL: http://www.slate.com/id/2152252
pi_43161945
Adolf Hitler zal de volgende president worden
Free people own guns! Slaves do not!
pi_43161963
Die is allang dood, en zoveel haat jegens joden en minderheden is er niet in de V.S. zoals in Europa.
  donderdag 2 november 2006 @ 06:35:38 #219
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43161993
quote:
Op donderdag 2 november 2006 06:11 schreef Stratos het volgende:
Die is allang dood, en zoveel haat jegens joden en minderheden is er niet in de V.S. zoals in Europa.
Daar zou ik niet al te prat op gaan, ook in de VS zijn genoeg problemen natuurlijk. Maar dat is een hele andere discussie.
pi_43161998
Ik heb Obama een paar keer zien spreken. Goede kandidaat, aardige vent, eloquent, intelligent. Maar ondanks alles blijft hij een big governmnent liberal. En daar zit ik niet op te wachten.
  donderdag 2 november 2006 @ 09:54:40 #221
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43163800
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Vergeet het maar.

In de Democratische partij hebben de linksen zoals Howard Dean en Hillary Clinton het voor het zeggen. Een gematigde Democraat als Warner heeft geen enkele kans in het linkse geweld. Ik had Warner een goede kans toegedicht in de uiteindelijke verkiezingen, omdat hij ook gematigde Republikeinen naar zich toe kan trekken, maar de primaries zou hij niet overleven.
De linkse democraten weten inmiddels ook dat een zuiderling de beste manier is om de Rpublikeinen te verslaan. De laatste drie Democraten die het tot president geschopt hebben (Johnson, Carter & Clinton) waren alledrie afkomstig uit het Zuiden en dat is geen toeval.
pi_43164059
quote:
Op donderdag 2 november 2006 06:38 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb Obama een paar keer zien spreken. Goede kandidaat, aardige vent, eloquent, intelligent. Maar ondanks alles blijft hij een big governmnent liberal. En daar zit ik niet op te wachten.
Bush gooit natuurlijk heel weinig geld over de balk ...
pi_43164073
quote:
Op donderdag 2 november 2006 04:23 schreef BaajGuardian het volgende:
volgens mij word het cheney
met dat hart van hem?
pi_43164127
Ik gok op McCain vs. Edwards en dat McCain dan dik wint.
  donderdag 2 november 2006 @ 10:12:17 #225
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43164162
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:08 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

met dat hart van hem?
Cheney wordt het niet, die is denk ik wel zo slim om zich niet kandidaat te stellen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 november 2006 @ 11:23:09 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43165598
Mocht Obama vs Clinton de tweestrijd worden dan moeten ze goed uitkijken dat ze elkaar niet kapotconcureren!
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 2 november 2006 @ 12:21:43 #227
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43167076
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:23 schreef rubbereend het volgende:
Mocht Obama vs Clinton de tweestrijd worden dan moeten ze goed uitkijken dat ze elkaar niet kapotconcureren!
Dat wordt zeker niet de tweestrijd gezien het feit dat de één donker is en de ander een vrouw. In de VS spelen dat soort zaken een belangrijke rol.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:22:50 #228
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43167096
Ik ga toch nog voor Al Gore.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 2 november 2006 @ 12:23:56 #229
3185 Adelante
To let it go now
pi_43167119
Mevrouw Rice, de eerst vrouw en dan maar meteen een negerin
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 2 november 2006 @ 14:00:45 #230
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43169993
Is het niet wat vroeg voor Obama? Hij heeft nog niks laten zien.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:09:43 #231
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43170334
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:00 schreef PJORourke het volgende:
Is het niet wat vroeg voor Obama?
Wellicht.
quote:
Hij heeft nog niks laten zien.
Nog niet veel. Maar hij zou niet de eerste zijn

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43170759
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:00 schreef PJORourke het volgende:
Hij heeft nog niks laten zien.
Z'n huid.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:22:58 #233
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43170794
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:23 schreef Adelante het volgende:
Mevrouw Rice, de eerst vrouw en dan maar meteen een negerin
oh god alsjeblieft niet, als die nepnikker president word boycot ik amerika
  donderdag 2 november 2006 @ 14:25:07 #234
136 V.
pi_43170858
Rice is een onbetrouwbaar, eng sujet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:39:05 #235
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43171298
je kunt van haar kop aflezen dat het een hellemonster is en zich savonds in haar bad met poep volsmeerd.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:40:10 #236
45206 Pietverdriet
pi_43171332
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Heb net ff met George W Bush gesproken, die was aan het huilen en kon niet meer slapen
  donderdag 2 november 2006 @ 14:40:19 #237
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43171341
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:39 schreef BaajGuardian het volgende:
je kunt van haar kop aflezen dat het een hellemonster is en zich savonds in haar bad met poep volsmeerd.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:41:05 #238
45206 Pietverdriet
pi_43171358
quote:
Zo kan je aan deze user maar weer zien hoe dicht extreem links bij extreem rechts zit.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:43:47 #239
136 V.
pi_43171444
quote:
Nee, dat kan ik niet, maar dat zal wellicht in the eye of the beholder zo zijn

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 november 2006 @ 14:45:46 #240
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43171517
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:25 schreef Verbal het volgende:
Rice is een onbetrouwbaar, eng sujet.

V.
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 2 november 2006 @ 14:52:39 #241
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43171733
rice moet gewoon met de stoomboot terug naar spanje
  donderdag 2 november 2006 @ 14:53:25 #242
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43171757
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb net ff met George W Bush gesproken, die was aan het huilen en kon niet meer slapen
zal hem leren, had hij maar niet de amnistad in washington moeten laten binnenvaren.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:05:15 #243
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43172204
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:23 schreef rubbereend het volgende:
Die fout zullen ze niet nog eens maken, dat gejengel ging te lang door in de Kerry v. Edwards strijd.

McCain is, voor een republikein dan, nog helemaal niet zo'n slechte trouwens. Maar 't blijft behelpen met die lui.
pi_43172316
McCain is te oud naar mijn mening.
pi_43172412
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:52 schreef BaajGuardian het volgende:
rice moet gewoon met de stoomboot terug naar spanje
Zullen we het maar inhoudelijk houden?

Rice heeft -over inhoud gesproken- niet echt de uitstraling. Cheney is te oud. Misschien dat Kerry het nu toch wordt. Ik had eigenlijk meer van Colin Powell destijds verwacht. Maar die is er mee gestopt.

Persoonlijk hoop ik op Hillary Clinton.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 2 november 2006 @ 15:13:06 #246
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_43172445
Obama lijkt me echt een gewelidige kandidaat, maar die zal het nooit redden in de zuidelijke staten.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:16:28 #247
136 V.
pi_43172543
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:05 schreef popolon het volgende:

McCain is, voor een republikein dan, nog helemaal niet zo'n slechte trouwens. Maar 't blijft behelpen met die lui.
McCain heeft zich de laatste tijd te vaak voor Bush' karretje laten spannen als attack dog, dus die is niet geloofwaardig meer.

Vooralsnog ziet het er redelijk armoedig uit. Kerry hoeft wmb niet meer, Hillary hoeft wmb ook niet. Gore mag van mij wel, maar ik ben toch voorstander van een nieuwe, frisse wind.

Ik ga Obama maar eens in de gaten houden, de komende tijd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43172682
Ik hoop dat eigenlijk op een republikein, er moet wel nog wat over zijn van de 2nd amendment tegen de tijd dat ik naar de VS emigreer.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:22:51 #249
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43172741
Oei, als je waarde hecht aan de Grondwet en aanhangsels, dan kun je beter maar niet op een Republikein hopen, dat hebben de afgelopen zes jaar wel duidelijk gemaakt.
1 kernfysicus
pi_43172794
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:22 schreef tvlxd het volgende:
Oei, als je waarde hecht aan de Grondwet en aanhangsels, dan kun je beter maar niet op een Republikein hopen, dat hebben de afgelopen zes jaar wel duidelijk gemaakt.
touche
  donderdag 2 november 2006 @ 15:25:24 #251
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43172830
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

McCain heeft zich de laatste tijd te vaak voor Bush' karretje laten spannen als attack dog, dus die is niet geloofwaardig meer.

Vooralsnog ziet het er redelijk armoedig uit. Kerry hoeft wmb niet meer, Hillary hoeft wmb ook niet. Gore mag van mij wel, maar ik ben toch voorstander van een nieuwe, frisse wind.

Ik ga Obama maar eens in de gaten houden, de komende tijd.

V.
Zoek eens naar wat speeches online, eindelijk weer eens een welbespraakt iemand die dingen vrij duidelijk weet uit te leggen en ontleden. Een verademing vergeleken met dat ophitsende en bangmakende gebrabbel van Bush.
pi_43174991
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Gelukkig Amerika heeft geen behoefte aan Europese racisten, die kunnen lekker in de oude continent rotten. Ik denk dat Australie beter bij je past als immigratie land.
pi_43175342
quote:
Op donderdag 2 november 2006 09:54 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De linkse democraten weten inmiddels ook dat een zuiderling de beste manier is om de Rpublikeinen te verslaan. De laatste drie Democraten die het tot president geschopt hebben (Johnson, Carter & Clinton) waren alledrie afkomstig uit het Zuiden en dat is geen toeval.
Je vergeet een ding wel, immigranten! Het zuiden van de VS wordt overspoeld door immigranten in de laatste jaren en die zijn overwegend Democraat. Staten als Florida, Georgia en North Carolina kunnen zo blauwe staten worden in 2008. Steden als Atlanta, Charlotte en Miami zijn een van de snelst groeiende grote steden in de V.S. en daar vestigen steeds meer welgestelde zwarten en latinos. Florida was ook "too close to call"! Niet voor niets dat de Republikeinen veel minderheden op goede posities heeft zitten inclusief mevrouw Rice. En het is niet voor niets dat Bush ook zijn toespraken in het Spaans houdt tijdens de laatse verkiezingen. Over integratie gesproken. Daarnaast is de Republikeinse partij niet erg conservatief, onder Bush steeg juist de immigratie golf naar de V.S. die in de Clinton jaren begon.
pi_43226253
Beaners moeten gewoon geen voting rights krijgen. Tenzij ze netjes achter in de rij aansluiten voor hun green card zoals elke andere sterveling. Ik walg een beetje van die lui die lopen te schreeuwen dat het discriminatie en racisme is wanneer je tegen illegalen bent, illegalen die handelvol geld kosten omdat ze geen belasting betalen, gratis naar school gaan en misbruik maken van de ER. Kom maar weer eens vragen om stemrecht als je 5 jaar op je greencard gewacht hebt net zoals andere mensen.

OT: de republikeinen kunnen het wel vergeten... tenzij er een kluns kandidaat gesteld wort bij de democraten, is het godsonmogelijk dat een republikein die dodo Bush opvolgt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43226441
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 07:18 schreef StefanP het volgende:
OT: de republikeinen kunnen het wel vergeten... tenzij er een kluns kandidaat gesteld wort bij de democraten, is het godsonmogelijk dat een republikein die dodo Bush opvolgt.
Kom op StefanP, wel de moed erin houden. Je weet net als ik dat de Democraten weer met net zo'n zak hooi als John Kerry of Howard Dean aan zullen komen zetten. De kandidaat van de Democraten zal alles behalve gematigd zijn en dat spreekt de gemiddelde Republikein niet aan. En die stem zullen de Democraten nodig hebben om de volgende president te mogen leveren.
  zaterdag 4 november 2006 @ 08:32:52 #256
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43226465
Ja SteefP, hou de moed er in hoor. Alsof de democraten 'links' zijn.....

Voor Nederlandse begrippen zitten zij zelfs aan de rechterkant van de VVD.
pi_43226514
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 08:32 schreef popolon het volgende:

Er zijn inderdaad heel wat Democraten die het wat betreft God, Guns & Gays beter bij de SGP passen dan bij de PvdA. Sommige Democraten kunnen inderdaad bij de VVD terecht. Maar er zijn ook erg veel Democraten die zo met Wouter Bos op campagne kunnen. Ik zie Howard Dean echt niet bij de VVD. En Al Gore zal het vast goed met mevrouw Halsema kunnen vinden.
  zaterdag 4 november 2006 @ 09:16:05 #258
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43226678
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 08:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad heel wat Democraten die het wat betreft God, Guns & Gays beter bij de SGP passen dan bij de PvdA. Sommige Democraten kunnen inderdaad bij de VVD terecht. Maar er zijn ook erg veel Democraten die zo met Wouter Bos op campagne kunnen. Ik zie Howard Dean echt niet bij de VVD. En Al Gore zal het vast goed met mevrouw Halsema kunnen vinden.
Ja tuurlijk. Die bullshit kun je nog verkopen hier en daar maar voel je je daar echt beter bij?

Dean zou een leuke VVD'er zijn, Gore is veel te rechts voor Famke maar dat wist je al.
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:52:29 #259
136 V.
pi_43227614
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Zoek eens naar wat speeches online, eindelijk weer eens een welbespraakt iemand die dingen vrij duidelijk weet uit te leggen en ontleden. Een verademing vergeleken met dat ophitsende en bangmakende gebrabbel van Bush.
Ik heb al wel het een en ander van hem gezien, hoor. Vandaar dat mijn lichte voorkeur naar hem uitgaat. Maar welbespraaktheid maakt nog geen goede president

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43242246
Al Gore
  zaterdag 4 november 2006 @ 20:29:51 #261
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43242419
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 09:16 schreef popolon het volgende:
Dean zou een leuke VVD'er zijn, Gore is veel te rechts voor Famke maar dat wist je al.
Dean was toch idd een vrij conservatieve goeverneur van Vermont?

Femke is wel dol op Al, hoor. Maar het was pas de eerste date.
  zaterdag 4 november 2006 @ 20:30:50 #262
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43242462
Óf het is een giant douche, of een turd sandwich.

Het is om het even.

[ Bericht 8% gewijzigd door Yildiz op 04-11-2006 20:36:26 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 4 november 2006 @ 21:02:09 #263
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43243459
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:30 schreef Yildiz het volgende:

Het is om het even.
pi_43245759
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 08:32 schreef popolon het volgende:

Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  zaterdag 4 november 2006 @ 22:20:30 #265
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43245926
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 07:18 schreef StefanP het volgende:

Welnee, gewoon de noodtoestand afkondigen en de verkiezingen uitstellen. Komop zeg, bij je nou president of niet?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43249732
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dean was toch idd een vrij conservatieve goeverneur van Vermont?
Als gouverneur van Vermont heeft hij het heel aardig gedaan. Goed op de winkel gepast. Ik wil goede ideeen van mensen als Al Gore, Howard Dean en Hillary Clinton horen. Maar het blijft bij gemopper op het huidige beleid. Dat kan iedereen.
pi_43249891
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:30 schreef Yildiz het volgende:

Het is om het even.
Wederom een van die zeldzame momenten dat wij het met elkaar eens zijn!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 november 2006 @ 00:26:16 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43279623
quote:
Op zondag 5 november 2006 00:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als gouverneur van Vermont heeft hij het heel aardig gedaan. Goed op de winkel gepast. Ik wil goede ideeen van mensen als Al Gore, Howard Dean en Hillary Clinton horen. Maar het blijft bij gemopper op het huidige beleid. Dat kan iedereen.
mopperen op elkaar; dat is toch de basis van de president verkiezingen?
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 6 november 2006 @ 00:35:51 #269
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43279849
Time had laatst Barack Obama nog op de voorpagina als kanshebber. The Economist claimde dat John Kerry met een stom grapje over de troepen zn laatste kansen te grabbel had gegooid.
pi_43279944
Was ook echt een domme grap. Ketchup mist duidelijk intelligentie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 6 november 2006 @ 00:40:26 #271
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_43279947
Een shift begint zich wel aan te dienen. Als een US weekly als "The American Conservative" covers draagt als "GOP Must Go !" dan zegt dat wel iets na jaren van partisan hackery.

http://www.amconmag.com/2006/2006_11_20/feature.html
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 november 2006 @ 00:42:14 #272
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43279993
quote:
Op maandag 6 november 2006 00:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was ook echt een domme grap. Ketchup mist duidelijk intelligentie
gebrek aan inteligentie hield Bush niet tegen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43280056
Heb je Bush ooit zo iets doms horen zeggen?
  maandag 6 november 2006 @ 00:47:15 #274
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43280089
quote:
Op maandag 6 november 2006 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bush? Iets doms? Nee, nooit. Nooit.
1 kernfysicus
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 november 2006 @ 00:51:34 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43280170
quote:
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43280293
Sterk argument
  maandag 6 november 2006 @ 01:01:05 #277
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43280356
quote:
Op maandag 6 november 2006 00:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sterk argument
Als jij je afvraagt of Bush ooit (zoiets) doms heeft gezegd, verwacht jij dan oprecht dat mensen met oprechte, sterke argumenten komen?
1 kernfysicus
pi_43280692
quote:
Op maandag 6 november 2006 01:01 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Als jij je afvraagt of Bush ooit (zoiets) doms heeft gezegd, verwacht jij dan oprecht dat mensen met oprechte, sterke argumenten komen?
Ja want Ketchup zei is echt dommer dan dom
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 november 2006 @ 01:23:31 #279
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43280720
quote:
Op maandag 6 november 2006 01:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

volgens mij ontkennen we dat ook niet he...............
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43281071
Ik wil gewoon een voorbeeld, maar ja dat is net als voor Ketchup teveel gevraagd
  maandag 6 november 2006 @ 02:00:31 #281
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43281180
quote:
Op maandag 6 november 2006 01:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik wil gewoon een voorbeeld, maar ja dat is net als voor Ketchup teveel gevraagd
Met een voorbeeld, doel je dan op die grap over massavernietigingswapens, die grap tijdens Katrina, zijn overtuiging dat alles goed gaat in Irak of toch iets anders?
1 kernfysicus
pi_43281206
Ik weet niet waar je het over hebt.
  maandag 6 november 2006 @ 02:04:32 #283
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43281228
quote:
Op maandag 6 november 2006 02:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt.
Nee? Dan zou ik me toch maar even laten informeren, als ik jou was, voordat je gaat zeggen dat Bush geen idiote uitspraken doet.
1 kernfysicus
pi_43282388
quote:
Op maandag 6 november 2006 01:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

volgens mij ontkennen we dat ook niet he...............
Popolon, Problimatique en Verbal zien het duidelijk anders.
pi_43282968
quote:
Ja
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 november 2006 @ 10:58:03 #286
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43285370
quote:
Op maandag 6 november 2006 05:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Popolon, Problimatique en Verbal zien het duidelijk anders.
maar ik geloof dat die gisteravond niet in discussie lagen DAM
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43287403
quote:
Ja (ook al wordt het steeds voorgekauwd), bovendien komt het er erg onnozel uit.
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 november 2006 @ 13:24:03 #288
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43289192
zei Bush niet ooit dat hij net als de terroristen de VS ten gronde wilde richten?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43289895
Lijkt me erg sterk, zelfs een figuur als Bush kan zich dit soort uitspraken niet permiteren
  maandag 6 november 2006 @ 13:56:15 #290
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43290003
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:51 schreef ImmovableMind het volgende:
Lijkt me erg sterk, zelfs een figuur als Bush kan zich dit soort uitspraken niet permiteren
Helaas, hij zei het wel: "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." Hij meende het natuurlijk niet, hoewel zijn voorspelling elke dag toch weer uitkomt.
1 kernfysicus
  maandag 6 november 2006 @ 13:59:08 #291
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_43290079
We kunnen alleen maar Nader hopen, maar dat zal nooit gebeuren, misschien moet Jello Biafra na Nader zich als de nieuwe messiah laten opwerpen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_43290155
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:56 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Helaas, hij zei het wel: "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." Hij meende het natuurlijk niet, hoewel zijn voorspelling elke dag toch weer uitkomt.
haha, geniaal en triest tegelijk
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 november 2006 @ 15:16:25 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43292140
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:56 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Nu kan DAM toch niet meer volhouden dat Bush niks doms zegt
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 6 november 2006 @ 15:45:21 #294
136 V.
pi_43292837
quote:
Op maandag 6 november 2006 01:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het was een slecht grapje, maar in de gehele context niet echt dommer dan dom, want bedoeld werd natuurlijk Bush, en je kunt nou niet zeggen dat Irak nou echt het slimste is dat de Regering Bush heeft gedaan.

En zelfs al was het wèl dom, dan zijn er van Bush tientallen, zo niet honderden stompzinnige teksten te vinden. Die hierboven is er al een.

Maar dat weet je natuurlijk allang, je wilt alleen niet je ongelijk toegeven, en zul je, hoeveel Bushisms er ook langskomen altijd blijven zeggen: '...maar Kerry/Ketchup (moehahaha) was dommer. Lekkur puh.'

Zinloos dus.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage maandag 6 november 2006 @ 15:52:11 #295
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43293024
Ik denk dat Borat een goede kans maakt.
pi_43293104
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het was een slecht grapje, maar in de gehele context niet echt dommer dan dom, want bedoeld werd natuurlijk Bush, en je kunt nou niet zeggen dat Irak nou echt het slimste is dat de Regering Bush heeft gedaan.
Wat dat betreft dus hetzelfde als de verspreking van Bush die hier net is genoemd
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 november 2006 @ 01:04:49 #297
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43314229
waar blijft DAM nou?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43320378
Oprah had zelf al aangeven zich niet kandidaat te stellen voor de verkiezingen, toch? ^^
  dinsdag 14 november 2006 @ 10:05:29 #299
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43535291
Voormalig burgemeester van New York Rudy Guiliani gaat het in ieder geval proberen:
quote:
AP: Giuliani takes step toward '08 bid
Former New York City mayor Rudy Giuliani, a moderate Republican best known for his stewardship of the city after the Sept. 11 terrorist attacks, has taken the first step in a 2008 presidential bid.

The former mayor filed papers to create the Rudy Giuliani Presidential Exploratory Committee, Inc., establishing a New York-based panel that would allow him to raise money to explore a White House run and travel the country.
1 kernfysicus
pi_43536564
Geen slechte vent volgens mij, maar zoveel weet ik niet van hem.
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:50:12 #301
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43537747
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:05 schreef tvlxd het volgende:
Voormalig burgemeester van New York Rudy Guiliani gaat het in ieder geval proberen:
[..]
Vml. gouverneur van Iowa Tom Vilsack (D) heeft ook zo'n comité gevormd, en dat geldt ook voor senator John McCain (R).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')