Ik heb inderdaad wel eens horen beweren dat hij de beste kandidaat voor de Democraten zou zijn. Hij heeft ervaring, geniet nationale bekendheid en is een zuiderling.quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:56 schreef Monidique het volgende:
De volgende president wordt Al Gore.
Hieraan herkent men de onvervalste wansmaak.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:44 schreef buachaille het volgende:
T lijkt me leuk om Rice te zien
En ik dacht dat Carter een slechte president was geweest, maar Nader gaat écht het biscuitje nemen dan..quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:56 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hieraan herkent men de onvervalste wansmaak.![]()
Ik hoop dat Ralph Nader wordt verkozen, alleen al om van die politieke claque af te komen.
Zou best kunnen, Nixon heeft wel bewezen dat je nog best president kunt worden als je al een keer eerder de verkiezingen hebt verloren.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad wel eens horen beweren dat hij de beste kandidaat voor de Democraten zou zijn. Hij heeft ervaring, geniet nationale bekendheid en is een zuiderling.
Prima toch knul!quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:56 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hieraan herkent men de onvervalste wansmaak.![]()
Ik hoop dat Ralph Nader wordt verkozen, alleen al om van die politieke claque af te komen.
En Kennedy heeft het voorgedaan hoe je president kan worden zonder gekozen te zijn..quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zou best kunnen, Nixon heeft wel bewezen dat je nog best president kunt worden als je al een keer eerder de verkiezingen hebt verloren.
Dat ook nog een keer, was met de maffia toch?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En Kennedy heeft het voorgedaan hoe je president kan worden zonder gekozen te zijn..
Dat kan in dat land sowieso met dat idiote systeem met die kiesmannen. Bush jr. had bij zijn eerste verkiezing ook minder stemmen van het volk dan Gorequote:Op donderdag 2 februari 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En Kennedy heeft het voorgedaan hoe je president kan worden zonder gekozen te zijn..
8 jaar Clinton, vervolgens 2 keer een marginale overwinning voor Bush jr. die een hoop kritiek krijgt vanwege z'n beleid. Dan vind ik het erg gewaagd om te zeggen dat het sowieso een republikein wordt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef dVTB het volgende:
Het wordt sowieso een Republikein.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:46 schreef popolon het volgende:
Al Gore komt nu stukken beter uit de verf dan een tijdje geleden.
Ik hoop stilletjes op Barack Obama, een zeer goede, intelligente man met uitstraling al is ie nog erg jong.
[afbeelding]
Wishful thinking maar goed.
Rice: Alsjeblieft niet zeg, ik heb genoeg van die republikeinen.
Dit klopt niet. De meerderheid van de Amerikanen deelt juist de meer liberale opvattingen van de Democraten op ethisch en moreel gebied. Het probleem is echter dat veel van deze mensen niet gaan stemmen en de conservatieven dat wel doen. Een zogeheten passionate minority.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef dVTB het volgende:
Het wordt sowieso een Republikein, *tenzij* (en dat is erg genoeg) de Democraten zich conservatiever gaan opstellen in ethisch/morele kwesties als euthanasie, homohuwelijk en abortus. De wat vrije houding van de democraten (mensen zelf laten beslissen) valt niet goed in het oer-conservatieve Amerika, waar gelovigen graag anderen hun wil opleggen. Ethische/morele kwesties wegen voor deze kiezers zwaarder dan 10 mislukte oorlogen bij elkaar.
Wat je best een knappe prestatie kunt noemen van de Republikeinen want die "passionate minority" stemde tot voor kort namelijk ook niet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dit klopt niet. De meerderheid van de Amerikanen deelt juist de meer liberale opvattingen van de Democraten op ethisch en moreel gebied. Het probleem is echter dat veel van deze mensen niet gaan stemmen en de conservatieven dat wel doen. Een zogeheten passionate minority.
Dat is niet geheel waar, alleen stemmen ze pas sinds de opkomstvan Reagan overwegend Republikeins. Die passionate minority woont immers grotendeels in het zuiden en midwesten van de VS en zeker het zuiden is van oudsher Democratisch territorium.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat je best een knappe prestatie kunt noemen van de Republikeinen want die "passionate minority" stemde tot voor kort namelijk ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |