quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:04 schreef Lyrebird het volgende:Het valt me op dat Rice geen kans krijgt toegedicht. Alsof Amerikanen - en dan vooral Republikeinen - per definitie racistisch zijn. Volgens mij zijn Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders. Het
kabinet van GWB heeft een significant aantal niet-blanke leden. Daar kan het Nederlandse kabinet niet aan tippen.
Nee, in de Nederlandse Tweede Kamer ontnemen we ze het Nederlanderschap.... (flauw natuurlijk).
Ik denk persoonlijk dat Rice geen kans maakt doordat ze zo pal achter Bush staat, niet omdat ze zwart is. Bush doet het momenteel heel erg slecht in de polls, en je ziet dat er steeds meer republikeinse Senatoren zich distantieren van de het beleid van Bush. Ik denk dat de meesten nog even hun herverkiezing afwachten in 2006, maar dat niet snel daarna ook een aantal republikeinse potentiele kandidaten zich tegen Bush zullen keren.
De kandidaten die keihard achter het huidige beleid staan, en Bush continue steunen maken denk ik weinig kans op het presidentsschap. En helaas voor Rice en haar functie als security advisor staat ze dus altijd maar weer pal achter Bush, en dat zal haar de das om doen.
Ik denk dat Colin Powell, zelfs NA zijn mooie WMD toespraak voor de VN in 2003 nog een betere kans maakt als de eerste zwarte President. Voornamelijk omdat hij opgestapt is omdat hij steeds meer kritiek had op de oorlog en de manier waarop Bush het Congress wist te overtuigen.
Als een Republikein wil winnen, dan zal hij of zij zich moeten distantieren van het huidige Bush beleid, maar toch met een beleidsplan komen dat binnen de Republikeinse partij past. Met een approval rating van 37% momenteel hebben ze weinig keus.
Clinton had een approval rating van 65% aan het einde van zijn 2 termijnen, en een president met minder dan 50% approval rating voor langere perioden is eigenlijk heel ongewoon. Bush zit al sinds begin 2005 onder de 49%, en is nooit meer over de 50% uitgekomen..... en dat zegt al heel wat natuurlijk.
McCain is een Republikein waarvoor ik zou stemmen. Guilliani mischien ook. Maar ik wacht eerst even af wat de verkiezingen in November 2006 gaan doen, want de kans is erg groot dat na deze verkiezingen er een aantal nieuwe sterke kandidaten zullen opstaan. Niet eerder.
Meestal beginnen zich zo anderhalf jaar voor de Presidentiele verkiezingen (dus Lente 2007 in dit geval) pas echt een groep serieuze kandidaten te verzamelen.
We krijgen in begin 2008 wel twee Primaries trouwens...., een dubbele Super Tuesday dus! Intressant
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin