abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34673317
Wordt het Clinton, Rice, Guiliani of toch....
T lijkt me leuk om Rice te zien in het rijtje krasse knarren op: http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_the_United_States (kijk onder Office holders).

Groetjes van een Bush-fan
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:05:09 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34673781
Bij de vorige verkiezingen kwam Kerry toch enigzinds onverwacht uit de koker bij de Democraten, maar was ten minste 1 kandidaat al zeker. Nu heb je bij twee partijen die onzekerheid en valt er eigenlijk nog niets over te zeggen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:06:19 #3
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_34673816
ik denk clinton.

guiliani?
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_34673895
Eens kijken wie er nog meer lid van de Skull & Bones is geweest.
JJ72 - Heat
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:10:50 #5
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34673935
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:44 schreef buachaille het volgende:
Wordt het Clinton, Rice, Guiliani of toch....
T lijkt me leuk om Rice te zien in het rijtje krasse knarren op: http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_the_United_States (kijk onder Office holders).

Groetjes van een Bush-fan
quote:
The President of the United States (often abbreviated "POTUS")
OMG
---verdwijnt---
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:35:27 #6
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34674629
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:05 schreef Sidekick het volgende:
Bij de vorige verkiezingen kwam Kerry toch enigzinds onverwacht uit de koker bij de Democraten, maar was ten minste 1 kandidaat al zeker. Nu heb je bij twee partijen die onzekerheid en valt er eigenlijk nog niets over te zeggen.
Het is volgens mij voor het eerst sinds lange tijd dat er twee volledig nieuwe kandidaten zullen zijn. andere keren deed altijd een president of een vice-president mee. Aangezien het erg onwaarschijnlijk is dat Cheney zich kandidaat zal stellen zal dat nu niet het geval zijn. Dat maakt het tot een heel open race.

Wat betreft de Democraten zou het verstandig zijn om een zuidelijke gouverneur als kandidaat te nemen. Senatoren winnen immers zelden verkiezingen en een zuidelijke Democraat maakt meer kans dan de zoveelste Noorderling. Er is echter nog niet één naam die vaak opduikt.

Wel wordt deze senator regelmatig als kanshebber op de nominatie genoemd:

http://salazar.senate.gov/
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:44:51 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34674903
Lijkt me erg leuk als Rice president wordt. Dat zal de Democraten écht pissig maken, de eerste vrouw, een negerin nota bene als Republikeins president, als ze dan nog lesbisch is, dan komt écht het einde der tijden..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34675782
Poll van CNN populariteit partijen

Republicans 38%, democrats 36%

Kritiek op Bush is enorm, en nog staan de republicans voor.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 februari 2006 @ 12:17:32 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_34675872
Ik vind Rice typisch een geval van een excuusneger...
Is niet kwaad bedoeld, maar iets zinnigs heb ik haar nog niet horen zeggen...
Beetje zelfde type als aha...
Hoop gebler maar weinig constructiefs...

Het is jammer dat Bill C niet meer gekozen mag worden.
Dat vond ik tot nu toe de beste die ze hebben gehad.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:33:20 #10
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34676290
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me erg leuk als Rice president wordt. Dat zal de Democraten écht pissig maken, de eerste vrouw, een negerin nota bene als Republikeins president, als ze dan nog lesbisch is, dan komt écht het einde der tijden..
Het is waarschijnlijk dat de eerste vrouwelijke en de eerste zwart president Republikein zullen zijn.
pi_34682522
Ik gok op John McCain. Zie ook http://www.pollingreport.com/2008.htm
pi_34682569
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:17 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind Rice typisch een geval van een excuusneger...
Is niet kwaad bedoeld, maar iets zinnigs heb ik haar nog niet horen zeggen...
Beetje zelfde type als aha...
Hoop gebler maar weinig constructiefs...

Het is jammer dat Bill C niet meer gekozen mag worden.
Dat vond ik tot nu toe de beste die ze hebben gehad.
Netsplitter, wat ben jij een ongelofelijke ****** zeg. Rice is tijdens Bush 1 één van de belangrijkste figuren geweest in zijn administration. Alleen omdat ze zwart (en vrouw) is denk jij meteen dat dat een excuusgeval is??
Jij bent zeker zo'n gefrusteerde linkse, die er niet tegen kan dat minderheden zelf hard werken en zonder postitieve discriminatie de top halen.
Aangezien jij het zo goed weet en Clinton zo goed vind: Wie was het meest prominente lid uit een minderheid tijdens de Clinton jaren??????????
pi_34682570
De vrouw van Bill.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:56:53 #14
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34682786
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:50 schreef Feyenoorder het volgende:

[..]

Netsplitter, wat ben jij een ongelofelijke ****** zeg. Rice is tijdens Bush 1 één van de belangrijkste figuren geweest in zijn administration. Alleen omdat ze zwart (en vrouw) is denk jij meteen dat dat een excuusgeval is??
Jij bent zeker zo'n gefrusteerde linkse, die er niet tegen kan dat minderheden zelf hard werken en zonder postitieve discriminatie de top halen.
Aangezien jij het zo goed weet en Clinton zo goed vind: Wie was het meest prominente lid uit een minderheid tijdens de Clinton jaren??????????

Alexis M. Herman
Labor Secretary
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:59:00 #15
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34682846
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:49 schreef basilisk het volgende:
Ik gok op John McCain. Zie ook http://www.pollingreport.com/2008.htm
Die is in 2008 vermoedelijk te oud.
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:59:42 #16
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34682873
Clinton
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_34683148
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:59 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Die is in 2008 vermoedelijk te oud.
Dan zou ie 72 zijn. Ik weet niet of dat te oud is maar idd, zelfs Reagan was nog jonger toen ie president werd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 februari 2006 @ 16:14:09 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_34683322
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:50 schreef Feyenoorder het volgende:

[..]

Kom op...
Rice is alleen maar gekomen omdat er haar voorganger zo nodig weg moest...
Ik heb helemaal niks tegen zwarte en/of vrouwen, totaal niks, dus nee, ik ben geen rascist of wat dan ook...
Maar zij komt totaal niet over of wat dan ook, totaal geen uitstraling...
De enige reden waarom ze daar op die post zit is omdat bush dat zo graag wou.
Wat heeft ze voor die tijd gedaan?
Ik zeg niet dat ik het zo goed weet, staat dat in m'n post?
Nee he...
Mijn mening is dat Clinton het stukken beter heeft gedaan dan bush in de afgelopen jaren dat hij aan de macht is.
Onder Clinton was er geen grootschalige oorlog, was de binnenlandse schuld niet zo hoog als dat die nu is.
Ik zeg niet dat hij perfect was, maar beter dan die debiel die er nu zit.
Het enige wat hij kan is zijn vader na-apen en afmaken wat die begonnen is...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:15:57 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34683383
Hillary Clinton
al hoorde ik laatst dat Bill ook weer zou mogen, omdat hij nu 2 termijnen weg is geweest? Iemand enig idee of dat klopt?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_34683505
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:15 schreef teamlead het volgende:
al hoorde ik laatst dat Bill ook weer zou mogen, omdat hij nu 2 termijnen weg is geweest? Iemand enig idee of dat klopt?
Nee, maar hij heeft wel zelf gevraagd om die wet te veranderen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2946802.stm
pi_34683671
Ik vermoed dat Rice een makkelijk slachtoffer wordt van een 'dirty' campagne ...
Bij een campagne is de sociale factor gewoon erg belangrijk en deze houd Rice opzichtig buiten het blikveld ...

ze is niet getrouwd en er is zelfs geen relatie met een man bekend (behalve een footballspeler die ze een tiental jaren terug gedate zou hebben) ... er zijn wat hele lichte geruchten over dat ze lesbisch zou 'kunnen' zijn ... zelfs als dat enkel geruchten zouden blijven zou dat al genoeg schade doen om haar kansen finaal te verderven (ook al komt ze 'opeens' met een man op de proppen, ook dat zou ongeloofwaardig blijven)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:30:57 #22
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34683910
quote:
Hillary Clinton
Nee dat klopt niet, een president mag maar twee keer verkozen worden. Vroeger was dat een ongeschreven regel en sinds FDR zich daar niet aan hield is er een wet van gemaakt.
pi_34686073
voor Hillary zijn de tekenen niet gunstig :
quote:
Democraten willen Hillary dumpen

Hillary Clinton is lang niet zo geliefd meer als de Democraten dachten, en er gaan steeds meer stemmen op om haar niet langer te nomineren als lijsttrekker voor de presidentsverkiezingen in 2008. In een peiling zei 51 procent niet voor Hillary te zullen stemmen. Vooral mannen zijn tegen haar.
Waarnemers vrezen dat de voormalige first lady , nu senator, een te strak en controversieel figuur is en dat ze de door haar houding de oppositie fel zou aanwakkeren. De Democraten hebben al een nieuwe rijzende ster: Mark Warner, tot voor kort gouverneur van Virginia.
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GURNGT3C
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:36:29 #24
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34686166
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:32 schreef zakjapannertje het volgende:

voor Hillary zijn de tekenen niet gunstig :
[..]

http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GURNGT3C
Warner is een zuidelijke gouverneur, zou dus weleens een goede kandidaat kunnen zijn.

Raar trouwens om van een lijsttrekker te spreken.
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:55:04 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34695888
quote:
Hillary Clinton
Nee, 2 termijnen President is het maximum.

Overigens ben ik niet zo zeker van een winst van Hillary Clinton. Ik denk dat er namelijk een hoop mensen zijn - ook Democraten - die Bill Clinton na de Lewinsky Affaire liever niet in het Witte Huis terug zien. Hij is dan wel geen President, maar hij zou dan nog steeds te dicht bij het vuur zitten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34695945
De volgende president wordt Al Gore.
pi_34696444
Die Gulliani lijkt me een bijzonder sympthatieke man. Maar dat baseer ik eerlijk gezegd alleen op zijn handelen ivm 9-11
pi_34701418
Laten we niet vergeten dat het in de Amerikaanse politiek niet in de laatste plaats gaat om geld. En dat Hillary Clinton dit jaar is begonnen met een oorlogskas van $17.100.000. Wat volgens analysten aanzienlijk meer is dan ze nodig heeft om herkozen te worden als senator voor New York waar ze op het moment op 58% van de stemmen kan tellen (gemeten tegenover de meest waarschijnlijke Republikeinse kandidaat van dat moment)
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:46:19 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34702438
Al Gore komt nu stukken beter uit de verf dan een tijdje geleden.

Ik hoop stilletjes op Barack Obama, een zeer goede, intelligente man met uitstraling al is ie nog erg jong.

Wishful thinking maar goed.

Rice: Alsjeblieft niet zeg, ik heb genoeg van die republikeinen.

[ Bericht 4% gewijzigd door popolon op 02-02-2006 00:51:40 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:48:15 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34702480
will smith, omdat zwartenekker niet in amerika geboren is. democraat dus.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:42:25 #31
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34708601
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:56 schreef Monidique het volgende:
De volgende president wordt Al Gore.
Ik heb inderdaad wel eens horen beweren dat hij de beste kandidaat voor de Democraten zou zijn. Hij heeft ervaring, geniet nationale bekendheid en is een zuiderling.

Bovendien heeft hij in 2000 al bewezen presidentsverkiezingen te kunnen winnen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:56:23 #32
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34708960
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:44 schreef buachaille het volgende:
T lijkt me leuk om Rice te zien
Hieraan herkent men de onvervalste wansmaak.

Ik hoop dat Ralph Nader wordt verkozen, alleen al om van die politieke claque af te komen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 12:51:00 #33
45206 Pietverdriet
pi_34709177
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik hoop dat Ralph Nader wordt verkozen, alleen al om van die politieke claque af te komen.
En ik dacht dat Carter een slechte president was geweest, maar Nader gaat écht het biscuitje nemen dan..
pi_34709534
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad wel eens horen beweren dat hij de beste kandidaat voor de Democraten zou zijn. Hij heeft ervaring, geniet nationale bekendheid en is een zuiderling.
Zou best kunnen, Nixon heeft wel bewezen dat je nog best president kunt worden als je al een keer eerder de verkiezingen hebt verloren.
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:18:58 #35
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_34710099
Ik denk die guilliani (oid), america kiest echt geen vrouw!
pi_34710491
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Prima toch knul!
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:39:32 #37
45206 Pietverdriet
pi_34710774
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zou best kunnen, Nixon heeft wel bewezen dat je nog best president kunt worden als je al een keer eerder de verkiezingen hebt verloren.
En Kennedy heeft het voorgedaan hoe je president kan worden zonder gekozen te zijn..
pi_34711183
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En Kennedy heeft het voorgedaan hoe je president kan worden zonder gekozen te zijn..
Dat ook nog een keer, was met de maffia toch?
pi_34711671
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan in dat land sowieso met dat idiote systeem met die kiesmannen. Bush jr. had bij zijn eerste verkiezing ook minder stemmen van het volk dan Gore
A mind with a heart of it's own
pi_34712290
Het wordt sowieso een Republikein, *tenzij* (en dat is erg genoeg) de Democraten zich conservatiever gaan opstellen in ethisch/morele kwesties als euthanasie, homohuwelijk en abortus. De wat vrije houding van de democraten (mensen zelf laten beslissen) valt niet goed in het oer-conservatieve Amerika, waar gelovigen graag anderen hun wil opleggen. Ethische/morele kwesties wegen voor deze kiezers zwaarder dan 10 mislukte oorlogen bij elkaar.

Zal mij trouwens niks verbazen als uiteindelijk Jeb Bush een gooi naar het presidentschap doet, ook al heeft hij eerder gezegd dat niet te willen.
pi_34712920
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef dVTB het volgende:
Het wordt sowieso een Republikein.
8 jaar Clinton, vervolgens 2 keer een marginale overwinning voor Bush jr. die een hoop kritiek krijgt vanwege z'n beleid. Dan vind ik het erg gewaagd om te zeggen dat het sowieso een republikein wordt.
A mind with a heart of it's own
pi_34713017
als Mark Warner het wordt, dan maakt ie goede kans, althans deze site geeft hem een gematigder ideologische imago dan bv. Hillary http://www.issues2002.org/Mark_Warner.htm
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:56:26 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34713412
ik denk dat amerika na bush ook wel klaar is met het buitenland beleid. ik denk dat een democraat wat meer naar de interne problemen van de usa zou kijken en derhalve een heel goede kans maakt in het verotte usa.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:59:30 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34713499
Ik ga nog steeds voor Obama *hoopt* en Gore.

Hillary is nog te vroeg en ja, dat gestuntel en gelieg van de republikeinen zijn ze aardig zat.

Gelukkig maar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 februari 2006 @ 15:58:17 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34715610
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:46 schreef popolon het volgende:
Al Gore komt nu stukken beter uit de verf dan een tijdje geleden.

Ik hoop stilletjes op Barack Obama, een zeer goede, intelligente man met uitstraling al is ie nog erg jong.

[afbeelding]

Wishful thinking maar goed.

Rice: Alsjeblieft niet zeg, ik heb genoeg van die republikeinen.
aan hem moest ik ook meteen denken. Z'n speech 2 jaar terug bij de democraten heeft erg veel indruk gemaakt. Dit is zeker de man voor de toekomst bij de democraten!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 februari 2006 @ 16:00:38 #46
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34715683
Is de kans trouwens niet aanwezig dat Jeb Bush zich kandidaat gaat stellen?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:31:11 #47
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34716780
Ik hoop op Rudy Giuliani met Condi Rice als VP
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:49:12 #48
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34717436
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef dVTB het volgende:
Het wordt sowieso een Republikein, *tenzij* (en dat is erg genoeg) de Democraten zich conservatiever gaan opstellen in ethisch/morele kwesties als euthanasie, homohuwelijk en abortus. De wat vrije houding van de democraten (mensen zelf laten beslissen) valt niet goed in het oer-conservatieve Amerika, waar gelovigen graag anderen hun wil opleggen. Ethische/morele kwesties wegen voor deze kiezers zwaarder dan 10 mislukte oorlogen bij elkaar.
Dit klopt niet. De meerderheid van de Amerikanen deelt juist de meer liberale opvattingen van de Democraten op ethisch en moreel gebied. Het probleem is echter dat veel van deze mensen niet gaan stemmen en de conservatieven dat wel doen. Een zogeheten passionate minority.
pi_34717510
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dit klopt niet. De meerderheid van de Amerikanen deelt juist de meer liberale opvattingen van de Democraten op ethisch en moreel gebied. Het probleem is echter dat veel van deze mensen niet gaan stemmen en de conservatieven dat wel doen. Een zogeheten passionate minority.
Wat je best een knappe prestatie kunt noemen van de Republikeinen want die "passionate minority" stemde tot voor kort namelijk ook niet.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:56:18 #50
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34717654
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat je best een knappe prestatie kunt noemen van de Republikeinen want die "passionate minority" stemde tot voor kort namelijk ook niet.
Dat is niet geheel waar, alleen stemmen ze pas sinds de opkomstvan Reagan overwegend Republikeins. Die passionate minority woont immers grotendeels in het zuiden en midwesten van de VS en zeker het zuiden is van oudsher Democratisch territorium.
pi_34717757
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is niet geheel waar, alleen stemmen ze pas sinds de opkomstvan Reagan overwegend Republikeins. Die passionate minority woont immers grotendeels in het zuiden en midwesten van de VS en zeker het zuiden is van oudsher Democratisch territorium.
Die uit de biblebelt stemden overwegend niet hoor.

Toen het zuiden nog in handen was van de democraten hadden die ook meer overeenkomsten met hoe nu de republikeinse partij eruit ziet.
pi_34717790
Ik denk dat het Hillary Clinton wordt.
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:02:05 #53
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34717868
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die uit de biblebelt stemden overwegend niet hoor.

Toen het zuiden nog in handen was van de democraten hadden die ook meer overeenkomsten met hoe nu de republikeinse partij eruit ziet.
De Democraten zaten lange tijd in een spagaat. Ze vertegenwoordigden het liberale Noord-oosten en het conservatieve Zuiden. Het was bijna onmogelijk om deze tegengestelde groeperingen beiden te vertegenwoordigen, het is verbazingwekkend dat het nog zo lang goed gegaan is.

Dat de biblebelt niet stemde is in zo verre waar dat de opkomst in de VS bij verkiezingen relatief laag is, dus ook onder de Christenen.
pi_34720757
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef Plato1980 het volgende:
Bedankt voor je aanvulling. Ik sprak niet voor niets over 'kiezers' die gevoelig zijn voor ethisch/morele thema's en niet over 'Amerikanen'. Veel mensen gaan niet stemmen en de Republikenen zijn doortrapt genoeg om te voorkomen dat veel kiesgerechtigde 'minorities' naar de stembus kunnen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:09:06 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34721685
Persoonlijk denk ik dat we er te vroeg bij zijn. Er zijn in November 2006 eerst verkiezingen voor de Senaat en vele gouverneursverkiezingen in diverse staten. Pas als deze verkiezingen gehouden zijn kunnen we wat meer zeggen over potentiele kandidaten. Er zullen dan een x aantal senators en gouverneurs zijn die wellicht niet zijn herkozen, en toch een gooi willen doen naar de volgende stap in hun carriere.

Presidenten uit het verleden zijn vrijwel altijd geput uit Gouverneurs van 1 van de 50 staten, of van Senators die als jaren in Washington dienst doen.

Hillary Clinton heeft het voorlopig nog druk zat met het haar Senaats zetel, en Condaleeza Rice moet de komende 3 jaar nog gewoon haar taak volbrengen als kabinetslid, en zal pas begin 2008 ofzo die positie opgeven om als Presidentscandidaat naar voren te treden, als dat haar ambitie is.

Voorlopig denk ik dat de polls alleen maar "populariteitspolls" zijn. Ik denk dat we pas in 2007 een duidelijker beeld kunnen schetsen over wie er mee gaat doen. Pas in de lente van 2008 weten we echt wie de frontrunner zal zijn en dan breekt de campagne in volle toeren los.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34722730
Ik zie de Republikeinen zo 1-2-3 nog geen vrouw naar voren schuiven als presidentskandidaat. Daar lijken ze me simpelweg te conservatief voor.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:20:08 #57
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34740989
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 19:09 schreef maartena het volgende:
Persoonlijk denk ik dat we er te vroeg bij zijn. Er zijn in November 2006 eerst verkiezingen voor de Senaat en vele gouverneursverkiezingen in diverse staten. Pas als deze verkiezingen gehouden zijn kunnen we wat meer zeggen over potentiele kandidaten. Er zullen dan een x aantal senators en gouverneurs zijn die wellicht niet zijn herkozen, en toch een gooi willen doen naar de volgende stap in hun carriere.

Presidenten uit het verleden zijn vrijwel altijd geput uit Gouverneurs van 1 van de 50 staten, of van Senators die als jaren in Washington dienst doen.

Hillary Clinton heeft het voorlopig nog druk zat met het haar Senaats zetel, en Condaleeza Rice moet de komende 3 jaar nog gewoon haar taak volbrengen als kabinetslid, en zal pas begin 2008 ofzo die positie opgeven om als Presidentscandidaat naar voren te treden, als dat haar ambitie is.

Voorlopig denk ik dat de polls alleen maar "populariteitspolls" zijn. Ik denk dat we pas in 2007 een duidelijker beeld kunnen schetsen over wie er mee gaat doen. Pas in de lente van 2008 weten we echt wie de frontrunner zal zijn en dan breekt de campagne in volle toeren los.
De laatste vijf presidenten waren met uitzonderng van de oude Bush allemaal gouverneur (Clinton en Bush) of ex-gouverneur (Carter en Reagan).
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:22:01 #58
124377 pmb_rug
salvation received
pi_34741050
ik geef Edwards een goeie kans, jonge vlotte blanke vent uit het zuiden. maar het zal er echt aan liggen wie het wordt bij de Republikeinen
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:23:37 #59
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34741110
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:22 schreef pmb_rug het volgende:
ik geef Edwards een goeie kans, jonge vlotte blanke vent uit het zuiden. maar het zal er echt aan liggen wie het wordt bij de Republikeinen
Het probleem van Edwards is dat hij momenteel geen podium heeft. Hij heeft zijn zetel in de senaat vrijwillig opgegeven en staat nu dus aan de zijlijn.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:23:50 #60
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34741119
Conda Rice, lijkt mij wel een interessante keuze. Alleen het feit dat ze zwart en vrouw is gooit waarschijnelijk roet in het eten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34741124
Arnold Swarzenegger !

Ik heb geen lapje verhaal om argumenten te verdedigen, te weinig kennis van politiek.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:34:20 #62
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34741494
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:23 schreef SolidasRock het volgende:
Arnold Swarzenegger !

Ik heb geen lapje verhaal om argumenten te verdedigen, te weinig kennis van politiek.
Dat kan niet, want hij is niet in de Verenigde Staten geboren.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:39:55 #63
124377 pmb_rug
salvation received
pi_34741685
idd plato, Arnie is impossible

Edwards heeft idd een probleem in die zin, maar partij strategen kunnen hem echt wel weer op de kaart zetten
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:42:20 #64
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34741768
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:39 schreef pmb_rug het volgende:
idd plato, Arnie is impossible

Edwards heeft idd een probleem in die zin, maar partij strategen kunnen hem echt wel weer op de kaart zetten
Ik verwacht ook dat hij aan de verkiezingen mee zal doen. Bovendien heeft hij nu alle tijd van de wereld om zich op de verkiezingen voor te bereiden. Maar het nadeel is dat hij meer moeite zal moeten doen om in het nieuws te komen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:45:19 #65
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34741863
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:23 schreef Pracissor het volgende:
Conda Rice, lijkt mij wel een interessante keuze. Alleen het feit dat ze zwart en vrouw is gooit waarschijnelijk roet in het eten.
Voor een Republikeinse is dit waarschijnlijk een minder groot probleem dan voor een Democrate.
pi_34742176
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ah ok, dat was ik ff vergeten.
pi_34742325
Ik denk Jeb Bush, als hij tenminste mee gaat doen (wat hij eerder nog heeft tegengesproken). En als hij de volgende keer niet meedoet, dan doet hij een andere keer wel mee en gaat hij winnen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:02:24 #68
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34742412
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik denk Jeb Bush, als hij tenminste mee gaat doen (wat hij eerder nog heeft tegengesproken). En als hij de volgende keer niet meedoet, dan doet hij een andere keer wel mee en gaat hij winnen.
Ik weet het niet. Ik denk niet dat hij nu al mee zal doen. En ik betwijfel of de Amerikanen nog een keer een Bush tot president zullen kiezen. Gaat dan immers verdacht veel op een soort van monarchie lijken.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:09:41 #69
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34742674
Ik denk niet dat ik een derde Bush overleef.
pi_34742969
Dr. Phil for president!
  zondag 5 februari 2006 @ 09:50:35 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34752101
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 22:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk niet dat ik een derde Bush overleef.
Want jij heb in Nederland zoveel last van de Amerikaanse President?
-
  zondag 5 februari 2006 @ 11:22:08 #72
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_34753119
quote:
Op zondag 5 februari 2006 09:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 februari 2006 @ 14:08:58 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34759041
quote:
Op zondag 5 februari 2006 09:50 schreef maartena het volgende:

[..]

de hele wereld heetf er last van
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 5 februari 2006 @ 14:38:37 #74
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_34760408
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

er was toch sprake van dat dat amendment gewijzigd zou worden
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_34760867
Mag iig hopen dat het Clinton / Gore wordt.
Jaja...
  zondag 5 februari 2006 @ 14:51:58 #76
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760929
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

er was toch sprake van dat dat amendment gewijzigd zou worden
Nee, daar is nooit serieus sprake van geweest. En het zou ook zeker niet voor 2008 lukken.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:52:13 #77
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34760941
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:50 schreef Tybris het volgende:
Mag iig hopen dat het Clinton / Gore wordt.
Clinton kan dus ook niet.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:07:58 #78
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_34761537
Gore/H. Clinton/Obama

Een van de drie vind ik wel geschikt als volgende (vice-)president
The Internets, I needs it..
  zondag 5 februari 2006 @ 15:13:28 #79
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34761736
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik denk dat hij ooit wel een keer mee gaat doen, maar in 2008 nog niet.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:34:13 #80
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34762522
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het is volgens mij voor het eerst sinds lange tijd dat er twee volledig nieuwe kandidaten zullen zijn. andere keren deed altijd een president of een vice-president mee.
1928 was de laatste keer. Minister van Economische Zaken Herbert Hoover (R) tegen Gouverneur van New York Alfred Smith (D).

Veelgenoemde Democratische kandidaten zijn de voormalige gouverneur van Virginia (Gouverneurs van Virginia mogen niet twee termijnen achter elkaar dienen) Mark Warner, de gouverneur van Indiana Evan Bayh (wat een naam ) en gouverneur van Iowa Tom Vilsack.

Ze hebben gemeen dat ze centristisch zijn, en in een Republikeins neigende staat als Democraat tot gouverneur zijn verkozen.

Meer mogelijke kandidaten, van beide zijden:

http://www.politics1.com/p2008.htm. Sowieso een hele goede site.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:09:35 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34763569
hopelijk clinton.
bill that is.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34770300
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:09 schreef BaajGuardian het volgende:
hopelijk clinton.
bill that is.
Als je je eerst even wat gaat verdiepen in het Amerikaanse systeem
  zondag 5 februari 2006 @ 19:55:11 #83
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34770990
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je je eerst even wat gaat verdiepen in het Amerikaanse systeem
ik?
je moest eens weten.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:01:55 #84
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34771247
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik?
je moest eens weten.
Blijkbaar weet je toch niet voldoende van het systeem af want dan zou je Bill Clinton niet aanbevelen.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:04:11 #85
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34771327
juist wel clinton , hij is wat we nodig hebben op het moment , en had een geweldig plan
  zondag 5 februari 2006 @ 20:08:50 #86
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34771506
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
juist wel clinton , hij is wat we nodig hebben op het moment , en had een geweldig plan
Het kan alleen niet, want een president mag maar twee keer verkozen worden.
pi_34780512
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het kan alleen niet, want een president mag maar twee keer verkozen worden.
op een paar na hebben we het hier allemaal over Hilary Clinton naar mijn weten.
Jaja...
  maandag 6 februari 2006 @ 00:05:59 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34780572
als het volk het wil kan alles , neem ik aan..
tenzij het inderdaad zo is dat we met zn allen gedicteerd worden door onze facistische leiders
pi_34781881
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:05 schreef BaajGuardian het volgende:
als het volk het wil kan alles , neem ik aan..
tenzij het inderdaad zo is dat we met zn allen gedicteerd worden door onze facistische leiders
Als het volk het wil kan het nog steeds niet, er moet eerst een wet voor veranderd worden en daar heeft het volk (net als hier in Nederland) weinig over te zeggen. Indirect uiteraad wel weer (door te stemmen op diegene die de wet wil veranderen, maar volgensmij zijn er niet zoveel mensen voor), maar ik denk niet dat de Republikeinen een wet gaan veranderen om Bill Clinton weer aan de macht te krijgen.

En waar heb je het voor de rest over? We? Onze leiders? Fascisme? Jij hebt duidelijk niks begrepen van politiek
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:04 schreef Tybris het volgende:

[..]

BaajGuardian bedoelde echt Bill hoor
  maandag 6 februari 2006 @ 00:53:53 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34781951
ik bedoelde inderdaad bill , en ik heb veel contacten in de politiek dus ik weet heel veel van politiek met name in de vs.
pi_34782099
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:53 schreef BaajGuardian het volgende:
ik bedoelde inderdaad bill , en ik heb veel contacten in de politiek dus ik weet heel veel van politiek met name in de vs.
Het bleek al dat je er veel verstand van hebt
  maandag 6 februari 2006 @ 01:01:22 #92
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34782169
jij blijkbaar niet
pi_34782206
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:01 schreef BaajGuardian het volgende:
jij blijkbaar niet
Als je al niet eens weet wie wel en wie niet tot president van de VS mag worden verkozen...

Maar laat verder maar en terug ontopic.
  maandag 6 februari 2006 @ 01:03:07 #94
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34782211
Als ik me geld ergens zou zetten op dit moment dan zou ik op Guilianni gokken. Het is een Republikein, maar hoort niet tot de Bush-kliek. Kan daardoor beiden kaarten spelen. Republikeinen staan er op dit moment stukken beter voor dan de Democraten. veel meer Amerikanen voelen zich aangesproken door die partij dan door de Democraten. En omdat die niet tot de Bush-kliek behoort kan die ook stemmen winnen van mensen die ontevreden en oneens zijn met Bush. En de stemmen krijgen van mensen die iets anders willen dan wat ze nu hebben.
En hij heeft door zijn optreden na 9-11grote nationale bekendheid gekregen.
  maandag 6 februari 2006 @ 01:04:49 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34782255
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je al niet eens weet wie wel en wie niet tot president van de VS mag worden verkozen...

Maar laat verder maar en terug ontopic.
ik weet wie wel en niet kan worden verkozen maar ik weet ook hoe politiek achter de schermen werkt
en ik ga in mijn wensen door barrieres heen.
pi_34782295
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:04 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik weet wie wel en niet kan worden verkozen maar ik weet ook hoe politiek achter de schermen werkt
en ik ga in mijn wensen door barrieres heen.
Goed zo
pi_34785166
Ik vermoed dat het een democraat wordt. Puur afgaand op het sentiment in de VS en zonder namen van kandidaten te kennen.

Als er echter een oorlogmet Iran oid komt, zal het wel de republikeinen worden. Ik sluit niet uit dat er voor de verkiezingen extra aandacht voor een of andere bananenrepubliek komt om de verkiezingsoverwinning weer binnen te halen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 6 februari 2006 @ 11:00:26 #98
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34787992
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:04 schreef Tybris het volgende:

[..]

Waarom sprak je dan over "hij"?
  maandag 6 februari 2006 @ 11:01:20 #99
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34788022
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Je bent een goede vriend van Chelsea Clinton?
  maandag 6 februari 2006 @ 11:02:40 #100
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34788058
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Verlicht ons dan met een les politieke strategie. We zullen aan je voeten liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')