quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:44 schreef buachaille het volgende:
Wordt het Clinton, Rice, Guiliani of toch....
T lijkt me leuk om Rice te zien in het rijtje krasse knarren op: http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_the_United_States (kijk onder Office holders).
Groetjes van een Bush-fan![]()
OMGquote:The President of the United States (often abbreviated "POTUS")
Het is volgens mij voor het eerst sinds lange tijd dat er twee volledig nieuwe kandidaten zullen zijn. andere keren deed altijd een president of een vice-president mee. Aangezien het erg onwaarschijnlijk is dat Cheney zich kandidaat zal stellen zal dat nu niet het geval zijn. Dat maakt het tot een heel open race.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:05 schreef Sidekick het volgende:
Bij de vorige verkiezingen kwam Kerry toch enigzinds onverwacht uit de koker bij de Democraten, maar was ten minste 1 kandidaat al zeker. Nu heb je bij twee partijen die onzekerheid en valt er eigenlijk nog niets over te zeggen.
Het is waarschijnlijk dat de eerste vrouwelijke en de eerste zwart president Republikein zullen zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me erg leuk als Rice president wordt. Dat zal de Democraten écht pissig maken, de eerste vrouw, een negerin nota bene als Republikeins president, als ze dan nog lesbisch is, dan komt écht het einde der tijden..
Netsplitter, wat ben jij een ongelofelijke ****** zeg. Rice is tijdens Bush 1 één van de belangrijkste figuren geweest in zijn administration. Alleen omdat ze zwart (en vrouw) is denk jij meteen dat dat een excuusgeval is??quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:17 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind Rice typisch een geval van een excuusneger...
Is niet kwaad bedoeld, maar iets zinnigs heb ik haar nog niet horen zeggen...
Beetje zelfde type als aha...
Hoop gebler maar weinig constructiefs...
Het is jammer dat Bill C niet meer gekozen mag worden.
Dat vond ik tot nu toe de beste die ze hebben gehad.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:50 schreef Feyenoorder het volgende:
[..]
Netsplitter, wat ben jij een ongelofelijke ****** zeg. Rice is tijdens Bush 1 één van de belangrijkste figuren geweest in zijn administration. Alleen omdat ze zwart (en vrouw) is denk jij meteen dat dat een excuusgeval is??
Jij bent zeker zo'n gefrusteerde linkse, die er niet tegen kan dat minderheden zelf hard werken en zonder postitieve discriminatie de top halen.
Aangezien jij het zo goed weet en Clinton zo goed vind: Wie was het meest prominente lid uit een minderheid tijdens de Clinton jaren??????????
![]()
Die is in 2008 vermoedelijk te oud.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:49 schreef basilisk het volgende:
Ik gok op John McCain. Zie ook http://www.pollingreport.com/2008.htm
Dan zou ie 72 zijn. Ik weet niet of dat te oud is maar idd, zelfs Reagan was nog jonger toen ie president werd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die is in 2008 vermoedelijk te oud.
Kom op...quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:50 schreef Feyenoorder het volgende:
[..]
Netsplitter, wat ben jij een ongelofelijke ****** zeg. Rice is tijdens Bush 1 één van de belangrijkste figuren geweest in zijn administration. Alleen omdat ze zwart (en vrouw) is denk jij meteen dat dat een excuusgeval is??
Jij bent zeker zo'n gefrusteerde linkse, die er niet tegen kan dat minderheden zelf hard werken en zonder postitieve discriminatie de top halen.
Aangezien jij het zo goed weet en Clinton zo goed vind: Wie was het meest prominente lid uit een minderheid tijdens de Clinton jaren??????????
![]()
Nee, maar hij heeft wel zelf gevraagd om die wet te veranderen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2946802.stmquote:Op woensdag 1 februari 2006 16:15 schreef teamlead het volgende:
al hoorde ik laatst dat Bill ook weer zou mogen, omdat hij nu 2 termijnen weg is geweest? Iemand enig idee of dat klopt?
Nee dat klopt niet, een president mag maar twee keer verkozen worden. Vroeger was dat een ongeschreven regel en sinds FDR zich daar niet aan hield is er een wet van gemaakt.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:15 schreef teamlead het volgende:
Hillary Clinton
al hoorde ik laatst dat Bill ook weer zou mogen, omdat hij nu 2 termijnen weg is geweest? Iemand enig idee of dat klopt?
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GURNGT3Cquote:Democraten willen Hillary dumpen
Hillary Clinton is lang niet zo geliefd meer als de Democraten dachten, en er gaan steeds meer stemmen op om haar niet langer te nomineren als lijsttrekker voor de presidentsverkiezingen in 2008. In een peiling zei 51 procent niet voor Hillary te zullen stemmen. Vooral mannen zijn tegen haar.
Waarnemers vrezen dat de voormalige first lady , nu senator, een te strak en controversieel figuur is en dat ze de door haar houding de oppositie fel zou aanwakkeren. De Democraten hebben al een nieuwe rijzende ster: Mark Warner, tot voor kort gouverneur van Virginia.
Warner is een zuidelijke gouverneur, zou dus weleens een goede kandidaat kunnen zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:32 schreef zakjapannertje het volgende:
voor Hillary zijn de tekenen niet gunstig:
[..]
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GURNGT3C
Nee, 2 termijnen President is het maximum.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:15 schreef teamlead het volgende:
Hillary Clinton
Ik heb inderdaad wel eens horen beweren dat hij de beste kandidaat voor de Democraten zou zijn. Hij heeft ervaring, geniet nationale bekendheid en is een zuiderling.quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:56 schreef Monidique het volgende:
De volgende president wordt Al Gore.
Hieraan herkent men de onvervalste wansmaak.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:44 schreef buachaille het volgende:
T lijkt me leuk om Rice te zien
En ik dacht dat Carter een slechte president was geweest, maar Nader gaat écht het biscuitje nemen dan..quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:56 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hieraan herkent men de onvervalste wansmaak.![]()
Ik hoop dat Ralph Nader wordt verkozen, alleen al om van die politieke claque af te komen.
Zou best kunnen, Nixon heeft wel bewezen dat je nog best president kunt worden als je al een keer eerder de verkiezingen hebt verloren.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad wel eens horen beweren dat hij de beste kandidaat voor de Democraten zou zijn. Hij heeft ervaring, geniet nationale bekendheid en is een zuiderling.
Prima toch knul!quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:56 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hieraan herkent men de onvervalste wansmaak.![]()
Ik hoop dat Ralph Nader wordt verkozen, alleen al om van die politieke claque af te komen.
En Kennedy heeft het voorgedaan hoe je president kan worden zonder gekozen te zijn..quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zou best kunnen, Nixon heeft wel bewezen dat je nog best president kunt worden als je al een keer eerder de verkiezingen hebt verloren.
Dat ook nog een keer, was met de maffia toch?quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En Kennedy heeft het voorgedaan hoe je president kan worden zonder gekozen te zijn..
Dat kan in dat land sowieso met dat idiote systeem met die kiesmannen. Bush jr. had bij zijn eerste verkiezing ook minder stemmen van het volk dan Gorequote:Op donderdag 2 februari 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En Kennedy heeft het voorgedaan hoe je president kan worden zonder gekozen te zijn..
8 jaar Clinton, vervolgens 2 keer een marginale overwinning voor Bush jr. die een hoop kritiek krijgt vanwege z'n beleid. Dan vind ik het erg gewaagd om te zeggen dat het sowieso een republikein wordt.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef dVTB het volgende:
Het wordt sowieso een Republikein.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:46 schreef popolon het volgende:
Al Gore komt nu stukken beter uit de verf dan een tijdje geleden.
Ik hoop stilletjes op Barack Obama, een zeer goede, intelligente man met uitstraling al is ie nog erg jong.
[afbeelding]
Wishful thinking maar goed.
Rice: Alsjeblieft niet zeg, ik heb genoeg van die republikeinen.
Dit klopt niet. De meerderheid van de Amerikanen deelt juist de meer liberale opvattingen van de Democraten op ethisch en moreel gebied. Het probleem is echter dat veel van deze mensen niet gaan stemmen en de conservatieven dat wel doen. Een zogeheten passionate minority.quote:Op donderdag 2 februari 2006 14:21 schreef dVTB het volgende:
Het wordt sowieso een Republikein, *tenzij* (en dat is erg genoeg) de Democraten zich conservatiever gaan opstellen in ethisch/morele kwesties als euthanasie, homohuwelijk en abortus. De wat vrije houding van de democraten (mensen zelf laten beslissen) valt niet goed in het oer-conservatieve Amerika, waar gelovigen graag anderen hun wil opleggen. Ethische/morele kwesties wegen voor deze kiezers zwaarder dan 10 mislukte oorlogen bij elkaar.
Wat je best een knappe prestatie kunt noemen van de Republikeinen want die "passionate minority" stemde tot voor kort namelijk ook niet.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dit klopt niet. De meerderheid van de Amerikanen deelt juist de meer liberale opvattingen van de Democraten op ethisch en moreel gebied. Het probleem is echter dat veel van deze mensen niet gaan stemmen en de conservatieven dat wel doen. Een zogeheten passionate minority.
Dat is niet geheel waar, alleen stemmen ze pas sinds de opkomstvan Reagan overwegend Republikeins. Die passionate minority woont immers grotendeels in het zuiden en midwesten van de VS en zeker het zuiden is van oudsher Democratisch territorium.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat je best een knappe prestatie kunt noemen van de Republikeinen want die "passionate minority" stemde tot voor kort namelijk ook niet.
Die uit de biblebelt stemden overwegend niet hoor.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is niet geheel waar, alleen stemmen ze pas sinds de opkomstvan Reagan overwegend Republikeins. Die passionate minority woont immers grotendeels in het zuiden en midwesten van de VS en zeker het zuiden is van oudsher Democratisch territorium.
De Democraten zaten lange tijd in een spagaat. Ze vertegenwoordigden het liberale Noord-oosten en het conservatieve Zuiden. Het was bijna onmogelijk om deze tegengestelde groeperingen beiden te vertegenwoordigen, het is verbazingwekkend dat het nog zo lang goed gegaan is.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die uit de biblebelt stemden overwegend niet hoor.
Toen het zuiden nog in handen was van de democraten hadden die ook meer overeenkomsten met hoe nu de republikeinse partij eruit ziet.
Bedankt voor je aanvulling. Ik sprak niet voor niets over 'kiezers' die gevoelig zijn voor ethisch/morele thema's en niet over 'Amerikanen'. Veel mensen gaan niet stemmen en de Republikenen zijn doortrapt genoeg om te voorkomen dat veel kiesgerechtigde 'minorities' naar de stembus kunnen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef Plato1980 het volgende:
Dit klopt niet. De meerderheid van de Amerikanen deelt juist de meer liberale opvattingen van de Democraten op ethisch en moreel gebied. Het probleem is echter dat veel van deze mensen niet gaan stemmen en de conservatieven dat wel doen. Een zogeheten passionate minority.
De laatste vijf presidenten waren met uitzonderng van de oude Bush allemaal gouverneur (Clinton en Bush) of ex-gouverneur (Carter en Reagan).quote:Op donderdag 2 februari 2006 19:09 schreef maartena het volgende:
Persoonlijk denk ik dat we er te vroeg bij zijn. Er zijn in November 2006 eerst verkiezingen voor de Senaat en vele gouverneursverkiezingen in diverse staten. Pas als deze verkiezingen gehouden zijn kunnen we wat meer zeggen over potentiele kandidaten. Er zullen dan een x aantal senators en gouverneurs zijn die wellicht niet zijn herkozen, en toch een gooi willen doen naar de volgende stap in hun carriere.
Presidenten uit het verleden zijn vrijwel altijd geput uit Gouverneurs van 1 van de 50 staten, of van Senators die als jaren in Washington dienst doen.
Hillary Clinton heeft het voorlopig nog druk zat met het haar Senaats zetel, en Condaleeza Rice moet de komende 3 jaar nog gewoon haar taak volbrengen als kabinetslid, en zal pas begin 2008 ofzo die positie opgeven om als Presidentscandidaat naar voren te treden, als dat haar ambitie is.
Voorlopig denk ik dat de polls alleen maar "populariteitspolls" zijn. Ik denk dat we pas in 2007 een duidelijker beeld kunnen schetsen over wie er mee gaat doen. Pas in de lente van 2008 weten we echt wie de frontrunner zal zijn en dan breekt de campagne in volle toeren los.
Het probleem van Edwards is dat hij momenteel geen podium heeft. Hij heeft zijn zetel in de senaat vrijwillig opgegeven en staat nu dus aan de zijlijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:22 schreef pmb_rug het volgende:
ik geef Edwards een goeie kans, jonge vlotte blanke vent uit het zuiden. maar het zal er echt aan liggen wie het wordt bij de Republikeinen
Dat kan niet, want hij is niet in de Verenigde Staten geboren.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:23 schreef SolidasRock het volgende:
Arnold Swarzenegger!
Ik heb geen lapje verhaal om argumenten te verdedigen, te weinig kennis van politiek.
Ik verwacht ook dat hij aan de verkiezingen mee zal doen. Bovendien heeft hij nu alle tijd van de wereld om zich op de verkiezingen voor te bereiden. Maar het nadeel is dat hij meer moeite zal moeten doen om in het nieuws te komen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:39 schreef pmb_rug het volgende:
idd plato, Arnie is impossible
Edwards heeft idd een probleem in die zin, maar partij strategen kunnen hem echt wel weer op de kaart zetten
Voor een Republikeinse is dit waarschijnlijk een minder groot probleem dan voor een Democrate.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:23 schreef Pracissor het volgende:
Conda Rice, lijkt mij wel een interessante keuze. Alleen het feit dat ze zwart en vrouw is gooit waarschijnelijk roet in het eten.
Ah ok, dat was ik ff vergeten.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want hij is niet in de Verenigde Staten geboren.
Ik weet het niet. Ik denk niet dat hij nu al mee zal doen. En ik betwijfel of de Amerikanen nog een keer een Bush tot president zullen kiezen. Gaat dan immers verdacht veel op een soort van monarchie lijken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik denk Jeb Bush, als hij tenminste mee gaat doen (wat hij eerder nog heeft tegengesproken). En als hij de volgende keer niet meedoet, dan doet hij een andere keer wel mee en gaat hij winnen.
Want jij heb in Nederland zoveel last van de Amerikaanse President?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk niet dat ik een derde Bush overleef.
Ja, eigenlijk wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 09:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Want jij heb in Nederland zoveel last van de Amerikaanse President?
de hele wereld heetf er last vanquote:Op zondag 5 februari 2006 09:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Want jij heb in Nederland zoveel last van de Amerikaanse President?
er was toch sprake van dat dat amendment gewijzigd zou wordenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want hij is niet in de Verenigde Staten geboren.
Nee, daar is nooit serieus sprake van geweest. En het zou ook zeker niet voor 2008 lukken.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
er was toch sprake van dat dat amendment gewijzigd zou worden
Clinton kan dus ook niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:50 schreef Tybris het volgende:
Mag iig hopen dat het Clinton / Gore wordt.
Ik denk dat hij ooit wel een keer mee gaat doen, maar in 2008 nog niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik denk Jeb Bush, als hij tenminste mee gaat doen (wat hij eerder nog heeft tegengesproken). En als hij de volgende keer niet meedoet, dan doet hij een andere keer wel mee en gaat hij winnen.
1928 was de laatste keer. Minister van Economische Zaken Herbert Hoover (R) tegen Gouverneur van New York Alfred Smith (D).quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is volgens mij voor het eerst sinds lange tijd dat er twee volledig nieuwe kandidaten zullen zijn. andere keren deed altijd een president of een vice-president mee.
ik?quote:Op zondag 5 februari 2006 19:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je je eerst even wat gaat verdiepen in het Amerikaanse systeem![]()
Blijkbaar weet je toch niet voldoende van het systeem af want dan zou je Bill Clinton niet aanbevelen.quote:
Het kan alleen niet, want een president mag maar twee keer verkozen worden.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
juist wel clinton , hij is wat we nodig hebben op het moment , en had een geweldig plan
quote:Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het kan alleen niet, want een president mag maar twee keer verkozen worden.
Als het volk het wil kan het nog steeds niet, er moet eerst een wet voor veranderd worden en daar heeft het volk (net als hier in Nederland) weinig over te zeggen. Indirect uiteraad wel weer (door te stemmen op diegene die de wet wil veranderen, maar volgensmij zijn er niet zoveel mensen voor), maar ik denk niet dat de Republikeinen een wet gaan veranderen om Bill Clinton weer aan de macht te krijgen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:05 schreef BaajGuardian het volgende:
als het volk het wil kan alles , neem ik aan..
tenzij het inderdaad zo is dat we met zn allen gedicteerd worden door onze facistische leiders
BaajGuardian bedoelde echt Bill hoorquote:Op maandag 6 februari 2006 00:04 schreef Tybris het volgende:
[..]
op een paar na hebben we het hier allemaal over Hilary Clinton naar mijn weten.
Het bleek al dat je er veel verstand van hebtquote:Op maandag 6 februari 2006 00:53 schreef BaajGuardian het volgende:
ik bedoelde inderdaad bill , en ik heb veel contacten in de politiek dus ik weet heel veel van politiek met name in de vs.
Als je al niet eens weet wie wel en wie niet tot president van de VS mag worden verkozen...quote:Op maandag 6 februari 2006 01:01 schreef BaajGuardian het volgende:
jij blijkbaar niet
ik weet wie wel en niet kan worden verkozen maar ik weet ook hoe politiek achter de schermen werktquote:Op maandag 6 februari 2006 01:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je al niet eens weet wie wel en wie niet tot president van de VS mag worden verkozen...
Maar laat verder maar en terug ontopic.
Goed zoquote:Op maandag 6 februari 2006 01:04 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik weet wie wel en niet kan worden verkozen maar ik weet ook hoe politiek achter de schermen werkt
en ik ga in mijn wensen door barrieres heen.
Waarom sprak je dan over "hij"?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:04 schreef Tybris het volgende:
[..]
op een paar na hebben we het hier allemaal over Hilary Clinton naar mijn weten.
Je bent een goede vriend van Chelsea Clinton?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:53 schreef BaajGuardian het volgende:
ik bedoelde inderdaad bill , en ik heb veel contacten in de politiek dus ik weet heel veel van politiek met name in de vs.
Verlicht ons dan met een les politieke strategie. We zullen aan je voeten liggen.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:04 schreef BaajGuardian het volgende:
ik weet wie wel en niet kan worden verkozen maar ik weet ook hoe politiek achter de schermen werkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |